Prin 95 am patin in Germania ceva asemnator.
Am cumparat de acolo un Mercedes de care am fost incantat, dar cand sa-l aduc a dat o iarna de nu mai aveam pe unde sa merg, autostrazile au fost inchise. Era frig, foarte frig si ningea, iar dezapezirea era ca la noi, nu mai facea fata.
Dupa vreo 3 zile s-au deschis drumurile si am plecat de la Munchen spre tara insa chiar daca pe autostrazi se mergea onorabil era foarte frig alunecus si ningea. Am cumparat de la statia de alimentare solutie de spalat parbrizul de iarana cu limita de inghet pe la -30, dar avand duse incaszite de stropitor mergant repejor 130-150km/h si asa extrem de tare pt alunecus cu roti de vara a inghetat solutia iar pe parbriz cu exceptia zonei unde se miscau stergatoarele parca a mai crescut un parbriz decupat. La Viena a trebuit sa rama deoarece s-au inchis iar autostrazile...
Deci cu frig mare si viteza am patit lafel la cca -20 grade celsius.
Farurile erau si ele stropite cu aceeasi solutie si aveau stergatoare dar tot a inghetat peste un strat de solutie de cca 5mm grosime de nu se mai vedea nimic , periodic trebuia sa opresc sa sparg gheata. A fost atat de urat incat in Romania pe Bucuresti Pitesti a trebuit sa opres pt ca la ralanti mi-a aprins becul de ulei. Tot botul era imbracat in gheata, inclusiv radiatorul si nu mai era racire, dar dupa ce am curata grila si prizele de la spoier a functionat din nou normal.
Cu frigul e bine sa nu te pui, dar asta nu-i scuza pe vanzatorii de tot felul de produse.
De multe ori si noi gresim cand punem solutie dar nu o purjam pe cea veche si pe conducte ramane tot ceva care ar putea sa inghete.