Continuam cu chestii serioase....
Concluzie: LA MASINA MEA (USDM specifications) CONFORM MANUALULUI DE INTRETINERE DISTRIBUTIA SE SCHIMBA LA 105 LUNI (9 ANI) sau 168 000 km.
Dupa` cate se pare , asa scrie si la a mea. Dar maine sper sa` ajung pe la dealer sa` il intreb, just for fun.
................................................. americanii sunt mult in fata europenilor prin prisma standardelor tehnice si normelor de verificare,
In aceasta` privinta` cred ca` lucrurile trebuie vazute din alt punct de vedere. Subaru-urile americane difera` de cele japoneze din doua` cauze : una ar fi ca` ele sant facute de fabrica americana` din Indiana si nu de fabrica japoneza`, iar cealalta` ar fi ca` sant facute sa` respecte standardele americane, pe cand japonezii le fac dupa` alte standarde (standarde universale ptr. toate pietele de desfacere sau standarde diferite pentru piete diferite) . De aici , in functie de norocul fiecaruia de unde si-a cumparat masina, si standardul de calitate al masini poate fi diferit .
Pentru piata americana` mai apare un element in plus : cumparatorul american este foarte exigent (ca sa` nu zic foarte zgarciob) cu banul pe care il da` pentru o masina` . Pe o piata` ca cea Nord-Americana` ultra-infestata` si aglomerata`de toate masinile posibile si imposibile, cu preturi care pornesc de la 10k (noua`) , si o masina` super-bengoasa` de 20-30k la mana a doua, de masini germane de calitate (VW, Audi, BMW), de Volvo, toate incepand de pe la 25-30k $ , atunci cand ceri pe un Subaru 30-40 K, acesta trebuie sa` fie super-fiabil, super-performant, super-longeviv, destul de economic , foarte confortabil, super-etc. , deoarece americanul daca` nu e super-multumit duce imediat inapoi masina la dealer si isi cere banii inapoi, il da` in judecata` si castiga` si Ii PRIMESTE . Legile sant facute in asa fel incat in marea majoritate a cazurilor cumparatorul are dreptate, si daca` cere despagubiri sant 99% sanse ca el sa` le primeasca` !! Un Subaru aici nu poate consuma 20-30L/100 km, nu ii poate ceda ambreiajul la 20-30k km, nu poate ramane fara` frane la 10-20k km, nu poate sa` ii haraie cutia de viteze cand schimba` treptele, nu poate sa` nu ii porneasca` masina la -20 sau -35 Gr. C. deoarece firma care i-a vandut masina ii va plati simplului cetatean stresul provocat, reparatia masinii, remorcarea masinii (aici nu ai voie sa` tragi masina la stanga` sau sufa`), ziua de munca` a omului care nu a putut sa` mearga` la serviciu in ziua aceea , biletele de autobuz , metrou sau taxiul cu care s-a deplasat in acea zi din cauza lipsei masinii, pana` si pingelele de la papuci pot fi adaugate la nota de plata` !!! (aici vorbim totusi de masinile expoatate normal, nu de cele alergate la curse sau off-road).
De aceea probabil ca` Subaruurile americane ,pentru a evita costurile suplimentare si exorbitante ale rateurilor si despagubirilor, sant mai fiabile si mai rezistente, cel putin macar cat sa` treaca` cei 5-6 ani cat e perioada maxima de garantie. Of course, aceasta este doar o parere de-a mea, trebuie luata` asa cum e, nu fac reclama` masinilor americane deoarece nu m-au platit (destul
)
[/quote]
2. TIPUL DE COMBUSTIBIL UTILIZAT
Multa lume recomanda utilizarea de benzina superioara......nu stiu ce scrie in cartile voastre, dar americanii astia prosti ia uite ce zic: AKI 91 sau mai buna...Ca sa fiu mai clar, AKI 91 = benzina 95
La mine in carte scrie " ..... using unlead gasiline with an octane rating of 87 AKI or higher"
2. DE ACUM INAINTE MASINA VEDE DOAR BENZINA DE 95 (asa imi scad si mie costurile cu 10 % care la consumul masinii e ceva)
Nu cred ca` folosirea unei benzine cu cifra octanica` mai mare este gresita`, insa` cred ca` daca` folosesti o benzina` cu cifra octanica` mult mai mare trebuie reglata` si aprinderea in consecinta`. Eu am bagat de cateva ori si benzina` de 91 si nu am avut absolut nici o problema`, dar probabil folosirea unei benzine de 100 sau mai mare ar fi pus proleme de aprindere , ECU, s.a.
Un alt motiv pentru care se foloseste benzina de 87 la Subaru aici (si nu numai la Subari, ci la marea majoritate a masinilor) este tot zgarciobenia americanului. El socoteste simplu : benzina de 87 e 1,30$ , iar cea de 91 e 1,40. Deci la 10 L fac X centi economie, la un plin fac Y $ economie, intr-o luna` economisesc XY $, intr-un an YX $, in 5-6 ani cat folosesc masina fac o economie de ZZ mii de $. Atunci de ce sa` imi iau o masina` careia ii trebuie benzina` de 91 ca sa` pierd atatia bani, cand pot sa` imi iau o masina` care papa` gaz de 87 si economisesc ZZ mii , bani cu care ma` duc in vacanta` in Hawaii sau Dominicana`.Sant chestii simple care par banale, dar de care oamenii tin cont (si producatorii si cumparatorii).
3. IN CIUDA A CE SPUNE LUMEA, INTELEG CA SUBARU CONSUMA MULT, DAR EU NU VAD PE NICAIERI CONSUMURI MEDII DE PESTE 20 l/100 km, IAR DACA MERG LA LIMITA (ATAT CAT SE POATE PE DRUMURILE ROMANIEI) SA AJUNG LA MEDII DE 30 l/100km. PROBABIL CEI CARE IMI SPUN CA E UN CONSUM NORMAL SUNT CEI CE AU SUBARU CA MASINA DE WEEK-END SI CONSUMA ATAT CAND SE DAU LA DRAG SAU PE CIRCUIT......
In mod sigur in sus consumul poate fi oricat de ridicat , the sky is the limit . Sant insa` convins ca` adoptand un mod de conducere mai moderat, se pot realiza si consumuri mai rezonabile. Eu merg constant cu 8-9-10/100 km, si altii de pe aici am citit ca` au consumuri si mai mici, depinde de stilul fiecaruia. Ideea e ca` se poate.
Multumesc Adi pentru poza si informatii
Take care
Cu placere.