Padurarul meu 2.0 2006
Subaru club Romania

Padurarul meu 2.0 2006

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #20 on: August 06, 2012, 17:29:37 PM »
M-am intors!
Eroarea a fost P0030.
Este legata de sonda lambda!
Cand am ajuns la Edu...asa ca in filmele comice...am oprit masina , iar cind a pornit-o el nu mai clipocea nimic si nici martorul de check engine nu mai era aprins! A scanat-o oricum si a gasit acel cod de eroare! A resetat computerul si cam asta e!
Mi-a zis ca pot sa merg linistit in concediu ca daca mai apare acea eroare nu ma lasa masina in drum , poate consuma mai mult dar ma duce acasa.Culmea e  ca masina mergea normal, nu mergea in trei pistoane! Mai am cateva zile sa merg cu ea ...pana plec in concediu si sa vedem!
La intoarcere am mers mai sportiv...si deocamdata nu am probleme! Sper sa ramana asa!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #21 on: August 06, 2012, 18:03:50 PM »
Mda, cam asta este ceea ce se intampla la toti, ceva legat de catalizator sau sonda lambda. Probabil ca de vina este benzina? sau filtrele murdare?

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #22 on: August 06, 2012, 20:17:37 PM »
Filtrele sunt schimbate de 2000km!
Benzina este facut plinul la OMV inainte sa plec la munte! Probabil am prins un lot....de benzina botezat si cam aceasta a fost treaba!
De acum o sa evit OMV-ul de la Apaca ....cum se coboare de la Apaca spre pasajul Basarab!

clauedit

  • 294
  • impreza 06R
Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #23 on: August 06, 2012, 22:02:35 PM »
Benzina este facut plinul la OMV inainte sa plec la munte! Probabil am prins un lot....de benzina botezat si cam aceasta a fost treaba!
De acum o sa evit OMV-ul de la Apaca ....cum se coboare de la Apaca spre pasajul Basarab!
La omv-ul de la apaca mi-am furat-o si eu ( benzina proasta plus ca acul abia ca a urcat pt 15 litri pusi )

NU tot timpul omv-ul are benzina buna  :(

concrion

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #24 on: August 07, 2012, 18:28:11 PM »
Salut
Eu am pus destul de des benzina de acolo (atat omv100 cat si omv95) si nu imi aduc aminte sa imi fi creat probleme. Insa, acolo au mereu clienti datorita traficului din zona, si e posibil sa "intinda" benzina. Din ce am testat eu, pot spune ca petrom99 este la acelasi nivel cu omv100, ba chiar peste, si evident mai ieftina.
Ca sa fiti sigur ca nu sunt probleme de la catalizator, eliminati-l ;)  si mai castigati si un ponei

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #25 on: August 14, 2012, 10:38:50 AM »
Salutare!
Mi-a aparut iar eroarea pe bord!
Am vazut cu o interfata de diagnosticare ca iar este eroarea P0030 care am scris mai sus! Cu aceasta interfata am vazut ca am relantiul cam jos...in jur de 650r/m si se observa un usor tremurat al masinii! Tremurat al masii am observat de mult dar nu mi-am batut capul! Acul indicator al turometrului nu are oscilatii...dar pe interfata electronica imi afisa si cite rotatii sunt...cam putine zic eu!
Am sters iar eroarea...dar trebuie sa vad ce este de facut!
O sa merg oricum cu ea asa pina in Bulgaria in inapoi cam 600km , ii pun benzina de la MOL poate o fi mai ok!
Am fost iar cu ea la Edu ieri ( sa vezi coincidenta) ca imi parea ca troncanea ceva sub ea la denivelari...a tras de ea ...si este beton! Ar trebui un tampon ceva la toba...dar nimic ingrijorator!
Binenteles ca eroarea a aparut dupa ce am plecat de la el...si am rugat un amic care avea o interfata de diagnosticare..sa vedem ce si cum!
Tot asa ca sfat...se pare ca ar fi indicat de curatat clapeta de acceleratie....ca daca ia aiurea debitul de benzina si trimite comenzi eronate catre computer...baga eroare si spre sonda lambda...?
Ma rog sunt speculatii dar trebuie sa o iau pas cu pas....
« Last Edit: August 14, 2012, 10:51:38 AM by cosdan »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #26 on: August 15, 2012, 02:00:45 AM »
Foresterul este printre putinele masini care nu trocane si nu au jocuri cand sunt urcate pe elevator.
Mergi in 4 service-uri si patru echipe de mecanici o sa iti spuna ca masina este perfecta dar tu tot auzi diverse zgomote mici.
Cea mai buna varianta pentru a elimina troncaniturile este sa schimbi bucse si alte subansamble din suspensie si directie (pivoti, bielete, capete bara, etc.)

Pentru probleme mai delicate incearca totusi sa mergi la figurantii de la SMT.
Chiar daca dureaza mult programarea si sunt cam scarbosi stiu rezolvarea micilor chichite ale masinilor.
« Last Edit: August 15, 2012, 02:05:08 AM by Wrangel »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #27 on: August 15, 2012, 21:54:32 PM »
Multumesc pentru sfat...dar cred ca daca nu ii dau de cap la Edu mai degraba fac o plimbare la Brasov ...las familia sa viziteze Brasobul si eu ma duc la cei de la Subaru BV de care am auzit lucruri la superlativ!

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #28 on: September 16, 2012, 15:22:41 PM »
Salutare!
M-am intors din concediu, cam 2000 km parcursi si nu mi-a mai aparut eroarea descrisa mai sus!
Acum am si eu alta intrebare! Si-a schimbat cineva becul de faza scurta?? S-a ars un bec si nu imi dau seama cum sa scot farul sa schimb becul! In manual arata o poza dar nu m-am dumirit! O fi ca la stopuri? Doua suruburi si apoi este prins in clipsuri??
Multumesc!
Mi-am adus aminte...cred ca imi troncane ceva...si suspesctez bieletele antiruliu de pe spate...se sinte cinr este soseaua asa mai valurita.

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #29 on: September 17, 2012, 00:18:59 AM »
Nu trebuie sa scoti farul. Se scoate prin interior. Pentru farul din stanga trebuie demontat rezervorul de lichid de parbriz. Dureaza cel mult 5 minute cu totul.

Ai mai jos cei 5 pasi.

http://techinfo.subaru.com/proxy/11758/pdf/ownerManual/011758_2006_Forester/MSA5M0603A_18.pdf

PS
Ca sa scoti farul este mult de demontat :)

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #30 on: September 17, 2012, 10:48:54 AM »
...si la norocul meu este farul din stinga...dar oricum le schimb pe amandoua..sa fie pereche

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #31 on: October 16, 2012, 16:19:11 PM »
Buna ziua!
Am fost si eu cu masina la Edu. Am schimbat placute de frina ( mai aveau carne cam jumate) , dar daca trebuia sa schimb lichidul de frina hai sa le schimb si pe ele. Am mai curatat si clapeta de acceleratie. Simteam asa o poticneala pina in 3000 ture. Acum mi se pare ca merge liniar. Ce sa zic ...impresia de la service pina acasa, forjat unde am putut sa vad daca simt vreo imbunatatire. Parca nici nu mai tremura asa la relanti.
placute fata-220 lei
lichid frana -80 Lei
Manopera
curatire clapeta -160 lei
inlocuit lichid frana + aerisire frana-120 lei
inlocuit placute frana fata-60 lei

Pe spate nu am schimbat tamburii. Ii mai las deocamdata.
Ce mi se pare interesant la Subaru si in cazul de fata Forester cam toate lichidele existente se schimba la maxim doi ani. Sincer nu am mai intilnit asa la alte masini. Probabil fiind masina de turatie .... oricum scrie in carte deci facem.
Uleiul de motor o data pe an sau la numar de km, in rest ulei de cutie, caseta,diferentiale ...indiferent de numar de km la 2 ani. Acum devin si circotas ...ale dreq uleiuri ..dupa doi ani nu mai au aceleasi propietati. La cutie ( manuala in cazul meu) ..sa schimb uleiul unde nu sunt frecari , temperaturi mari. Ca si la cauciucuri...primisem un mail cum sa vezi ce tip de cauciuc ai ( dupa codurile stantate) etc. Durata de viata a unui cauciuc este de 4 ani. dar oricum noi il luam din vreun depozit in care a stat minim 6 luni ...si deci din start daca e sa te iei dupa codurile acelea...ma rog.
Ce am scris mai sus..erau filozofari ...si la urma urmei daca constructorul zice...cam faci. La anul fac 5 ani de la distributie. He he ..dilema mare ...cu masina s-a mers 30.000km . O sa o fac ca trebuie, imi place cum merge masina si vreau sa ramina asa. Si iar sunt circotas....curelele alea stiu ele ca au trecut fix 5 ani si nu au mai stat prin vreun depozit inca unu minim.

Acum am si eu o intrebare. Daca scot bateria ( am descoperit ca doar asa se schimba becul de faza scurta de pe dreapta), trebuie sa bag vreun cod la cd dupa ce o conectez la loc?? Intre actele care le am la masina nu mi-a sarit in ochi vreun cod ceva de cd..si ma-m gindit sa intreb. La alte masini exista un cod..am avut clio symbol si aveam cod.
Exista vreo explicatie de ce se ard mai des becurile pe stinga decit cele pe dreapta...la masini in general? Am remarcat muulte masini, cu cite un bec ars de faza scurta,mai ales de cind am si eu unu ...si am fost mai atent pe strada..  si cred ca 99% erau cu becul de pe stinga ars.

Fab

  • 794
Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #32 on: October 16, 2012, 16:22:49 PM »
Poti sa scoti bateria fara probleme. Nu necesita niciun fel de cod.

dann

  • 160
Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #33 on: October 17, 2012, 17:06:25 PM »
vezi ca se poate schimba becul de faza scurta fara sa scoti nimic ... bine, doar capacul.
si eu m-am chinuit la primele schimburi insa acum mi se pare ca merge usor.
sa fi atent insa sa le pui bine:
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1057.0

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #34 on: December 11, 2012, 13:46:56 PM »
Buna ziua!
Revin si eu cu cateva noutati! Astazi am facut revizia ITP. A trecut fara probleme, dar m-a atentionat ca la partea de noxe asi putea avea probleme, ca la relantii erau cam mari si a accelerat intre 2000 si 3000 in fine. Mi-a explicat ceva dar nu am retinut.  Ma gandesc si eu acum ...sa  ma opreasca vreu filtru RAR sa ma ia sa ma controleze la noxe si pe langa noi sa treaca vreun taxiu cu coada de fum de 5 metrii sau vreo basculanta de lasa ceata pe strada.
Legat de ce scriam mai sus de becurile de faza scurta ( le-am schimbat, dar nu am mai postat). Binenteles ca a fost putine telenovela ca initial am luat H7 cum stiam eu ca sunt la majoritatea masinilor ( si asa am si cerut la magazin). E comedia...cind am scos becul nici pomeneala , fiind H1, care pentru alte masini este de faza lunga. Oricum cu mana pe inima, cine zice ca poate sa scoata becul de pe stanga fara sa scoata bateria ( eu nu mai am baterie originala), este un mare maestru. In locasul acela strimt sa bagi si surubelnita sa desfaci soclul de la bec etc este practic imposibil. Oricum totul merge foarte usor de dat jos, bateria, capacul de la becuri. Operatiunea de demontare 10 minute, si apoi de pus la loc vreo ora ( bine ca era toamna si era cald afara). Greu mi-a fost sa prind bateria la loc cu spitele acelea doua de mi-a mincat zilele, dar am reusit pana la urma.
Acum mai revin si eu cu o intrebare ...normal...cum se inlocuiesc becurile de pozitie pe fata?? Da , azi nu mi-a mers un bec...tot pe stanga ( a mai facut faze din astea , isi revenise, dar vreau sa il schimb). Oricum le-am cumparat pe amandoua.

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #35 on: January 03, 2013, 13:32:44 PM »
Buna ziua!
LA MULTI ANI!
Au trecut si sarbatorile cu agitatia de rigoare! Intre picaturi am reusit sa fac si o mica escapada de dimineata pana seara la munte la Cheia. Frumos! Pacat de tara asta ca e locuita. Orasul mort. Nu ai ce sa faci acolo. Am iesit doar asa sa luam nitel aer. Merita de mers pana la Muntele Rosu. Drumul pana acolo....ca unele sosele din Bucuresti. O sa pun cateva poze.



Pe drum spre Muntele Rosu.



Acolo ce am gasit.....hehe



Frumoasa zona! Nu mai fusesem de citiva ani. NU am incercat sa merg spre statia meteo ca..erau sleauri de tractor si riscam sa o pun pe burta, fiind numai cu sotia si fata nu avea rost sa ma leg la cap inutil.



si ultima...e bine totusi cind nu este prea aglomerat. Ultima oara cind am fost era vara si plin de corturi , gratare etc.



Mi-am adus aminte de drumul de intoarcere. Groaznic, ceata, umed pe jos , se circula dificil. Pe DN1 ....maiculitza...circulau unii de parca era vara si soare afara.  Pe vremea aia nu am depasit 90-100 intre localitati. Vreau sa va zic ca treceau Logane etc, totul culminand cu un Spark care mi-a taiat fata de pe banda 1 cind depaseam un tir de am zis ca nu e adevarat. Sincer nu mi-am propus niciodata sa demonstrez ceva cu masina asta, e un simplu mijloc de mers din A in B si conduc cit de prudent si legal pot, in depasiri ii dau blana, ca sa nu am emotii si ma ajuta din plin.Totusi pe sosele sunt multi zmei....de e plin la stiri de ei. Sa vezi ce priviri arunca unii din masini...gen...nu are rost sa zic...de parca cine stie ce eroi sunt ca mi-au luat fata. Trebuie sa recunosc...na...cind sunt singur...merg civilizat ....dar cind vad cite unu din asta...suparat cu claxoane, flash-uri....il alerg nitel sa ii iasa limba. Nu pot sa ma abtin, dar destul de rar ca nu merita sa te pui la mintea unora cu permisul luat prin Arges.
« Last Edit: January 03, 2013, 13:58:12 PM by cosdan »

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #36 on: January 17, 2013, 21:48:09 PM »
Operatiunea de demontare 10 minute, si apoi de pus la loc vreo ora ( bine ca era toamna si era cald afara)...
Acum mai revin si eu cu o intrebare ...normal...cum se inlocuiesc becurile de pozitie pe fata?? Da , azi nu mi-a mers un bec...tot pe stanga ( a mai facut faze din astea , isi revenise, dar vreau sa il schimb). Oricum le-am cumparat pe amandoua.

Salut, ai mai reusit montarea pozitiilor? Desfaci "clipsurile" alea din plastic care tin grila frontala (ca sa fie mai maleabila cand tragi usor de ea) si cu rabdare si un patent/cleste ceva mai finut si mai lung desfaci soclurile de la becurile de pozitie: rasucesti usor si tragi afara, schimbi becurile si montezi la loc.
Nu ia mult timp, dar recomand sa faci operatiunea pe timp calduros sau in garaj sa nu pocneasca plasticele alea.
Iar pt schimbarea fazei scurte, cu putin antrenament (le_am schimbat de vreo 3 ori pana acuma), am reusit sa o fac si in benzinarie, cred ca in 10-15'.
Forester MY2006 2.0X (EX GPL)

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #37 on: January 18, 2013, 10:28:52 AM »
[...]
Mi-am adus aminte de drumul de intoarcere. Groaznic, ceata, umed pe jos , se circula dificil. Pe DN1 ....maiculitza...circulau unii de parca era vara si soare afara.  Pe vremea aia nu am depasit 90-100 intre localitati. Vreau sa va zic ca treceau Logane etc, totul culminand cu un Spark care mi-a taiat fata de pe banda 1 cind depaseam un tir de am zis ca nu e adevarat. Sincer nu mi-am propus niciodata sa demonstrez ceva cu masina asta, e un simplu mijloc de mers din A in B si conduc cit de prudent si legal pot, in depasiri ii dau blana, ca sa nu am emotii si ma ajuta din plin.Totusi pe sosele sunt multi zmei....de e plin la stiri de ei. Sa vezi ce priviri arunca unii din masini...gen...nu are rost sa zic...de parca cine stie ce eroi sunt ca mi-au luat fata. Trebuie sa recunosc...na...cind sunt singur...merg civilizat ....dar cind vad cite unu din asta...suparat cu claxoane, flash-uri....il alerg nitel sa ii iasa limba. Nu pot sa ma abtin, dar destul de rar ca nu merita sa te pui la mintea unora cu permisul luat prin Arges.

+1 :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

celalalt

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #38 on: January 20, 2013, 00:11:07 AM »
Vorba lu Gigi vecinu...e multi ,e rai si are arme.... ;D

Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
« Reply #39 on: February 04, 2013, 12:57:37 PM »
Buna ziua!
Revin cu o mica problema!
Acum vreo 2 zile dupa ce am pornit masina si stateam putin sa se dezabureasca geamurile ...a inceput sa imi clipoceasca martorul de bord CRUZE si sa fie aprinsa celalalt martor galben ( nu mai stiu cum ii zice). Verific eroarea P0030 - powertrain zicea acolo.
Cred ca o sa fac o vizita pe la Edu sa vad ce si cum. Sper sa nu fie de schimbat acum sonda lamda. Oricum am sters eroarea si o sa vad ce si cum pana ajung la service.