Azi am bagat si eu Forester-ul in zapada afanata... si nu am reusit sa-l inzapezesc!
Accelerezi astfel incat turatia sa urce brusc, moment in care debraiezi violent sa faca socuri in transmisie, ca si cand ai vrea sa rupi planetarele desi rotile sunt in aer.
Folosesti inertia rotilor pentru a o transforma in sarcina. Nu patnati ambreiajul la 4x4, nu rezista decat o singura incalzire placa de presiune si apoi e la vale ... Orice masina ramane in zapada. Principiul de condus pe zapada este simplu si restul tine de imaginatie. Cam orice material alumeca pe zapada. Plasticul, aluneca, metalul aluneca, cauciucul aluneca, lemnul aluneca...
Pe zapada nu aluneca zapada! Anvelopepe de zapada, iarna au un rol bine determinat sa creeze efectul de zapada pe zapada. O anvelopa buna de iarna este cea care se incarca cu zapada, iar cand calca pe zapada mentine o aderenta bunicica. La noroi este invers, noroi pe noroi aluneca. Anvelopele sunt gandite sa arunce noroiul si sa aiba profilul liber pentru urmatoarea rotire. Pe noroi se merge cu rotile f turate cu patinaj pentru a descarca rotile. Forta centrifuga... suntem la mana fizicii...
Pe zapada se evita pe cat posibil patinarea rotilor sau patinarea excesiva cu exceptia anumitor situaatii in car procedeul nu poate fi evitat.