Forester 2.0 X blocat in zapada
Subaru club Romania

Forester 2.0 X blocat in zapada

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Forester 2.0 X blocat in zapada
« on: January 26, 2012, 10:32:21 AM »
Salut,
Am un Forester model 2006 2.0 XT.
Astazi am avut o mare surpriza deoarece am ramas cu ea intepenit in zapada.
Tot incercind sa ies am suit pe altcineva la volan si am vazut cu stupoare ca tragea doar partea stinga. In gol. Adica rotile fata/spate stinga se invirteau in gol cele de pe dreapta nimic.
In ciuda sloganului 4x4 permanent si simetric, eu stiam ca la modelul acesta diferentialul spate si cel central sunt cu alunecare limitata, cel de pe fata open. Adica daca din cele 4 roti ai aderanta doar pe una din spate(nu este in noroi, nisip, etc) iesi, in schimb daca roata pe care ai aderenta este pe fata nu iesi. Asa mi-am explicat faptul ca atunci cind ma bagam prin noroaie "spatele" ma impingea mai tare si fata derapa.
Daca ceea ce stiu eu este corect nu ar fi trebuit ca (macar) ambele rotile de pe spate sa se invirta ?
« Last Edit: January 27, 2012, 09:18:17 AM by MihaiFlorescu »
Forester MY 2007 2.0 X MT

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #1 on: January 26, 2012, 13:58:42 PM »
Bine ai venit pe forum! Eu am aspirat, dar nu am patit pana acum asa ceva... 8)
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #2 on: January 26, 2012, 15:15:05 PM »
Tot aspirat si eu.
Am avut ceva aventuri pina azi cu aceasta masina si nu m-a dezamagit niciodata. Chiar si azi am abordat troiene si zapezi destul de mari si le-am depasit. Dar iaca ca mi-am gasit si nasul.
Sa am oare probleme cu dif spate?
Forester MY 2007 2.0 X MT

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #3 on: January 26, 2012, 15:22:41 PM »
Pai cum e XT daca e aspirat?Poate XS...


Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #5 on: January 26, 2012, 16:48:30 PM »
Asta e un topic capcana?
:D  :D  :D       +1000
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #6 on: January 26, 2012, 17:49:37 PM »
XT inseamna turbo..., iar Forester 4X4 e pleonasm!  ;D
S-ar putea sa fie din diferential, dar nu poti sa-ti dai seama decat la service!  ;)
P.S. Azi a fost o placere sa conduc prin Buc...
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #7 on: January 26, 2012, 18:05:16 PM »
.........................................................
P.S. Azi a fost o placere sa conduc prin Buc...
Ce mishto de tine  (de voi) ca puteti sa dati valoare masinilor voastre !  Canadienii astia nu au deloc simtul umorului !  Cum ninge un pic, baga plugurile si scot asfaltul la vedere si nu apuc deloc sa` ma` bucur si eu de investitia mea   >:(  >:(  >:(  . Pana si cu o Dacie din `75  cu gume de vara` poti sa mergi pe aici pe cea mai crunta ninsoare  ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #8 on: January 26, 2012, 18:20:18 PM »
Gresealea mea.
Este 2.0 aspirat. 158CP. Modelul cu frina pe disc doar pe fata.
Sebi, te rog sa nu fi malitios :)
Forester MY 2007 2.0 X MT

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #9 on: January 26, 2012, 18:29:46 PM »
Mister elucidat.Din ce stiu aspiratul nu face x,pe cand cel turbo face.Adica nu transmite tractiune pe diagonala....Asa am patit si eu.Problema poate fi ca ai ramas suspendat.Altfel nu ai cum sa ramai.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #10 on: January 26, 2012, 20:33:56 PM »
Accelereaza mai tare!

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #11 on: January 27, 2012, 08:55:33 AM »
Si sa incerc cu a 2, nu?
Forester MY 2007 2.0 X MT

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #12 on: January 27, 2012, 10:58:12 AM »
Reductorul l-ai folosit?Conteaza si asta foarte mult.Dar acum ca tot mai e zapada,incearca o plecare mai brusca intr-un loc izolat si pune pe cineva sa uite daca se invart toate rotile odata.Probleme cu diff-ul daca ai avea ar trebui sa se auda.Ia totusi in calcul ca daca ramai suspendat,mai greu poti sa iesi.Eu am patit-o anul trecut si m-am folosit de trasctiunea unui prieten cu un pajero.Era sa mi-a fur chiar si ieri,cand dupa ce am ferit un pieton adormit,m-am suspendat cu motorul pe zapada.Am dat ceva inainte si inapoi pana am iesit.
Altadata am ramas semi rasturnat intr-o albie de rau si nu se invarteau decat rotile pe diagonala,adica cea care era in aer si cea care era in noroi.Celelalte doar tremurau.A trebuit sa pun bolovani sub rotile in cauza ca sa ies.Si gata cu offroadele pentru mine.
Bafta.

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #13 on: January 27, 2012, 12:18:31 PM »
Da, eram pe low. "Suspendat" eram doar pe partea stinga fata unde lonjeronul se sprijinea pe o bordura. Fiind zapada mare nu m-am prins cind am sarit pirleazu. Pe dreapta rotile aveau contact cu zapada de pe asfalt, daca s-ar fi si invirtit probabil ca ieseam si fara ajutor. Dar cu tractiune mea se ducea numai pe partea stinga...
Si asa cum am zis si mai sus stiind ca spatele este cu alunecare limita cred ca ar fi trebuit macar sa vad ca roata de pe dreapta "da" sa se invirta. Dar ea nimic nimic.
Forester MY 2007 2.0 X MT

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #14 on: January 27, 2012, 23:29:43 PM »
Probabil ca diferentialele nu mai sunt ce trebuiau sa fie.
Se remedia sau chiar modifica pentru un alt raport de alunecare.
Se poate face si la STI, la molte este posibil.

Cand se intamla asa ceva se fac socuri de demaraj ca sa simta drept sarcina si roata in gol asfel are sa se invarta si cea din zapada.

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #15 on: January 28, 2012, 14:20:38 PM »
Poti sa explici un pic mai pe larg, te rog?
Forester MY 2007 2.0 X MT

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #16 on: January 28, 2012, 16:37:59 PM »
Azi am bagat si eu Forester-ul in zapada afanata... si nu am reusit sa-l inzapezesc!  :D
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #17 on: January 28, 2012, 16:49:03 PM »
Poti sa explici un pic mai pe larg, te rog?


Adica simulezi o plecare mai puternica de pe loc. Exact ce ziceam si eu... calc-o frate!

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #18 on: January 29, 2012, 15:51:51 PM »
Mai pe romaneste ii dai suturi din acceleratie/ambreiaj.Intr-adevar cand o fortezi se simte ca trage altfel...

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #19 on: January 29, 2012, 17:38:20 PM »
Azi am bagat si eu Forester-ul in zapada afanata... si nu am reusit sa-l inzapezesc!  :D
Accelerezi astfel incat turatia sa urce brusc, moment in care debraiezi violent sa faca socuri in transmisie, ca si cand ai vrea sa rupi planetarele desi rotile sunt in aer.
Folosesti inertia rotilor pentru a o transforma in sarcina. Nu patnati ambreiajul la 4x4, nu rezista decat o singura incalzire placa de presiune si apoi e la vale ... Orice masina ramane in zapada. Principiul de condus pe zapada este simplu si restul tine de imaginatie. Cam orice material alumeca pe zapada. Plasticul, aluneca, metalul aluneca, cauciucul aluneca, lemnul aluneca... Pe zapada nu aluneca zapada! Anvelopepe de zapada, iarna au un rol bine determinat sa creeze efectul de zapada pe zapada. O anvelopa buna de iarna este cea care se incarca cu zapada, iar cand calca pe zapada mentine o aderenta bunicica. La noroi este invers, noroi pe noroi aluneca. Anvelopele sunt gandite sa arunce noroiul si sa aiba profilul liber pentru urmatoarea rotire. Pe noroi se merge cu rotile f turate cu patinaj pentru a descarca rotile. Forta centrifuga... suntem la mana fizicii...

Pe zapada se evita pe cat posibil patinarea rotilor sau patinarea excesiva cu exceptia anumitor situaatii in car procedeul nu poate fi evitat.
« Last Edit: January 29, 2012, 17:40:34 PM by sebastian »