Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Specific Subaru => Topic started by: MihaiFlorescu on March 04, 2012, 17:12:33 PM
-
Haideti sa vorbim putin despre fiabilitatea motorului Boxer diesel de la Subaru.
Fiind o premiera mondiala, pretul de achizitie a fost destul de ridicat inca din 2008 si a ramas la fel pana astazi. Desi vanzarile au fost mici, dupa atati ani au inceput sa apara si second handurile pe piata la preturi decente. Ofertele sunt tentante, dar care ar putea fi problemele ascunse?
As vrea sa stiu daca avem pe forum posesori de boxer diesel cu peste 100k km si cum se comporta motorul, turbina, cutia de viteze etc. Benzinarele se stie.. tin si 300.000 mile dar dieselurile?
-
Marr a tinut un jurnal destul de detaliat in privinta asta:
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1731.0.html
Foreste: 17 mii km. and counting. Nimic anormal de semnalat.
-
Sub 100k sunt destui si pe forum. Mai interesant de vazut este ce se intampla dupa 100k sau mai bine peste 150k.
-
Ce mi-e 92, ce mi-e 100 k km., Marr zice ca e multumit pana acum. Motorul in sine pare sa fie foarte OK!
-
In afara de faptul ca am schimbat ambreiajul la 30k , nimic spectaculos.Schimbarea a fost pe garantie, la fel ca si rulmentul si volanta...
-
Marcelutza, sunt destul de multi care au pus botu' la ce zice SMT si considera ambreiajul "consumabil". E o reusita demersul tau, felicitari!
-
Sunt curios care ajunge primul la 200k si ce o sa zica atunci :)
-
Primul din cati stiu eu, probabil ca tot tipul asta, Marr va fi. Pana acum estimez ca face anual cca. 30 mii km. Eu stau cu okii pe el oricum si il mai intreb uneori de sanatate. L-am invitat si pe forum daca nu cumva s-a inscris deja cu alt nick.
-
il iau eu .. am facut 50k in un an... si acum chiar am o problema, si anume fault code P409... egr, am schimbat EGR-u tot nu scap de check (egr nou 650Ron OEM) banuiesc ceva pe partea electrica ... sper doar o mufa un pin ceva oxidat
masina are aprox 90.000km
-
NU MAI CUMPARATI PIESE PANA NU SUNTETI SIGURI....MAI BINE IMI DATI MIE BANII SA MA DUC CU EI LA DISCO..BUM BUM.
Aici ai si nu ai dreptate, pt ca am facut o compartie intre cele 2 egr-uri (nou vs old). EGR-ul este compus din un motor electric si o clapeta inchis/deschis (gen clapeta de acceleratie), aceasta clapeta are un fel de segment sa ii zic asa pe exterior, care are rolul de a inchide pefect, la mine la egr-ul vechi deja acel segment era mancat...nu mai etansa perfect(dupa ce a fost mega curatat .. .ca sa nu existe suspiciunea ca de la depuneri nu inchidea perfect), facand o comparatie cu cel nou cand ma uitam spre lumina la segmentul vechi vedeam atat de jur imprejur lumina cat si o gaura de 1mm in un anumit punct, pe cand la cel nou etanseaza perfect. Initial am crezut ca asta este problema, faptul ca cel vechi nu etanseaza pefect, dar.... eroarea persista.. si este P409 care eroare pe net nu prea gasesc prea multe despre ea, doar ca ar fi ceva pe parte electrica.
Aveam posibilitatea sa fac retur la piesa noua si sa nu o cumpar, dar cand am vazut cat de uzata era piesa veche am decis sa o pastrez pe cea noua pt a evita alte probelem pe viitor
-
OBD II Fault Code P0409 :
Description of OBD II Fault code P0409
EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR) VALVE POSITION SENSOR VOLTAGE MALFUNCTION
Cuescion....eroarea veche zici ca ai sters-o?
-
Da. Eroarea a fost stearsa de mai multe ori, dar reapare dupa ceva timp
-
Straniu de ciudat.Sfatul meu ar fi sa mergi la un electrician priceput,care sa stie sa o ia pe traseu.Poate fi ceva banal.Eu am patit-o la aceeasi chestie.Defapt,sigur e ceva banal.
Bafta
-
Ms, asta am si programat sa fac, numai ca mai intrebam si eu in stanga si in dreapta ca poate o rezolvam mai rpd.
-
Forester Diesel 2010.
La aprox. 47000 Km a trebuit sa refac cablajul de la senzorul de temperatura diferential spate.
Se pare ca este o problema bine cunoscuta de catre cei de la SMT.
Acel fir este expus si dupa un timp, probabil si din cauza faptului ca are o pozitie oarecum in bucla, se rupe.
Ca si simptom, se aprinde aleator martorul de temperatura diferential spate de pe bord, mai ales la accelerari.
Operatiune de refacere a cablajului dureaza aprox 20 min si nu este scumpa (aprox 60 RON).
-
Salut,
Am 110 k si nu am probleme deosebite. De curand, am rezolvat o chestiune sacaitoare...poate apare si la alti posesori de boxer diesel. Pe scurt: la pornire, dupa parcurgerea a 500-1000 m, cu motorul rece, la un mers la turatie mica intr-a doua motorul avea tendinta sa se opreasca ( casi cum nu s-ar fi alimentat). Accelerat ulterior, fenomenul disparea si masina mergea si tragea excelent. Pe bord se aprindea martorul de motor, care dupa cateva porniri/opriri se stingea.Pana la urma am depistat problema, era vorba de sita unui senzor de pozitie clapeta acceleratie. Am curatat-o si nu am mai avut probleme de atunci. Daca mai apare fenomenul..stiu ce este de facut.
-
Salut,
Am 110 k si nu am probleme deosebite. De curand, am rezolvat o chestiune sacaitoare...poate apare si la alti posesori de boxer diesel. Pe scurt: la pornire, dupa parcurgerea a 500-1000 m, cu motorul rece, la un mers la turatie mica intr-a doua motorul avea tendinta sa se opreasca ( casi cum nu s-ar fi alimentat). Accelerat ulterior, fenomenul disparea si masina mergea si tragea excelent. Pe bord se aprindea martorul de motor, care dupa cateva porniri/opriri se stingea.Pana la urma am depistat problema, era vorba de sita unui senzor de pozitie clapeta acceleratie. Am curatat-o si nu am mai avut probleme de atunci. Daca mai apare fenomenul..stiu ce este de facut.
Interesant ce spui tu aici, dar intrebarea mea este urmatoarea, ai pus masina pe un tester sa vezi ce cod de eroare ai? si eu patesc chestia asta uneori, mai ales cand merg mult prin oras, dar eroarea la mine este p0409 care este eroare de la egr......
-
Salut,
Dupa vreo trei incercari nereusite de identificare a erorii ( dupa cateva opriri/porniri eroarea disparea din bord, si era tinuta minte de centrala masinii) am reusit sa ajung la Auto Kino cu martorul de motor aprins pe bord. ( eu sunt din Ploiesti, iar aici nu exista service autorizat Subaru). Aici s-a citit eroarea si s-a efectuat operatiunea descrisa mai devreme.
Inainte, eu am curatat tot acolo galeria de admisie, EGR..dar nu si acea sita despre care am povestit. Daca ai patit acelasi fenomen, merita sa incerci, la Autokino s-a ocupat Dani de masina.
Cele bune,
-
Foreste: tocmai am sarit de 70k.
Tratament: A.P. & B.
-
Subaru xv boxer diesel an 2012,160000km nici o problema la motor și trage de rupe și acum!
-
Da, normal ca trage de rupe de te chinui atata s'o vinzi ... un link era de ajuns pe forum
-
Ce misto ar fi sa fie intretinut acest thread. Al meu forester e din 2009 si am 170k kn cu el. Sincer sa fiu cam am emotii dupa ce am vazut cati colegi au avut pb cu motorul. Poate ar fi interesant sa treaca colegii care au avut probleme, macar un link spre threadul lor. Si mai interesant ar fi sa scrie toti colegii fara probleme la motoare aici. Mi-ar mai trece paranoia si as dormi mai linistit noaptea. :)
-
Salutare!!! Exista cineva care a ajuns la aprox 250000km fara a avea problem majore cu boxer-diesel???? Vad pe forum ca tot crapa motaorele , pana si lui marr I-a crapat!!!
-
Din 2008+ pana acum poate sa fie taxi.250k suna cam mult.De ce intrebi?
-
@cs1811
Mersi. Aveam un pitic pe creier cu turbina, dar a mea nu are nici pe departe simptomele astea. Mai are cate un hac la rece, dar probabil este de vina mersul prea des si scurt prin oras. Se corecteaza imediat dupa un drum mai lung.
Apropo de diesel, cred ca cei care sunt pe forum au intretinut toti masinile dupa cartea tehnica, dar din cate am vazut nu prea sunt campioni cu atatia km la bord. In general crapa pe la 100-120k km, marr a fost o exceptie...ca a rezistat asa mult.
-
Intreb pentru ca asa cum am mai spus nu vad pe nimeni care sa fi deoasit 250000 -300000km fara sa crape motorul....nu vreau sa fac vreo comparatie suparatoare dar detin o alta marca japoneza care are deja 267000 si o germana cu 300000 ....as fi vrut un forester diesel sh...dar treaba cu crapatul ma face sa am retineri.
-
De curiozitate, de ce vrei sa cumperi un Subaru cu motor Diesel? Care ar fi avantajele si beneficiile unui Diesel vs benzina?
La rubrica destinata prezentarii masinilor am facut o analiza a motorului Diesel vs benzina ca urmare a discutiilor avute cu experti in mecanica.
Chiar astazi discutam cu doi colegi care vor sa renunte la traditionalele motoare Diesel (un Renault Laguna si o Skoda Superb) si sa treaca pe benzina. Banuiesc ca au ei motive intemeiate pentru a schimba tehnologia, ca sa nu ma refer strict la paradigma.
-
Pai vreau diesel ptr consum , cuplul pe care il dezvolata fata de benzina si ptr ca imi place dieselul.Am in curte si benzina si diesel....dar prefer diesel.Oricum un forester pe benzina iese din calcul datorita consumului....fac prea multi km ca sa il prefer.
-
Ai luat in calcul riscurile unor incidente tehnice corelate cu costurile de remediere si totdata costurile de intretinere?
Nu vreau sa descalific conceptul Diesel intrucat si eu folosesc un S80 pe motorina insa in ceea ce priveste Subaru, o afirma multi oameni competenti atat pe acest forum cat si pe alte surse, sunt de parere ca japonezii au ajuns sa elaboreze un concept de motor pe benzina, o cutie de viteze si o transmisie optima ceea ce ii diferentiaza fata de alte marci.
Referitor la eficienta vs consum cred ca benzina este mai bine pozitionata.
Inainte de a lua decizia finala te invit la o cafeluta prilej cu care am sa-ti fac cunostinta cu un amic ce si-a cumparat un SJ Diesel si care iti poate impartasi din plusurile si minusurile motorului pe motorina.
Ca urmare, orice decizie de motorizare vei lua cu siguranta te vei bucura de celelalte avantaje si beneficii ale marcii Subaru.
Invitatia ramane valabila. SUCCES!
-
@cristiduda
Daca te ajuta la decizie, uite aici parerea mea legata de fiabilitatea scazuta a diselului 2009-2010 si asteptarile de la versiunea 3+ de dupa 2011 (recte de la al meu incoace):
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2095.msg67303#msg67303
Ma apropii de 80k, pana acum pare sa fie ok. Situatia cu motorul asta o tin la zi si aici si in linkul din semnatura.
De asemenea, marr este o sursa importanta de info pentru utilizatea pe termen lung a boxerului diesel. Evident ca al lui fiind generatia 2009-2010, a crapat in cele din urma si a fost schimbat.
Economia de carburant este singura care echilibreaza balanta, iar faptul ca primele motoare diesel au avut probleme si mai devreme sau mai tarziu lumea trebuie sa le schimbe NU face motorul pe benzina infailibil ca alternativa.
Condu-le pe ambele si fa-ti o parere subiectiva. E singura care conteaza!
In alta ordine de idei, tine cont ca e un forum in care sunt multi adevarati pasionati de motoarele boxer clasice si care nu o sa accepte in ruptul capului faptul ca Subaru a facut si altceva in afara de clasicul benzinar.
Noi astia cu diesel suntem niste ignoranti in ale boxerului, daca nu chiar niste ciudatenii ale naturii !
Dar ... h8er gon h8 & u can't do anything about it! :)
-
Heliotropus iti multumesc ptr invitatie.Intr-adevar riscul de a crapa motorul ma face sa fiu reticient fata de diesel.....dar cum spuneam consumul ma face sa ma uit spre diesel.Cred ca trebuie sa ma orientez spre altceva :(
-
Cum sa fie asa scumpe bujiile??? :) Ok , vad ca multi imi spun sa imi vad de treaba mea si asa voi face ....fara forester diesel :( Mai strang cureaua si voi lua o japoneza benzinara ....din pacate nu va fi Subaru.Multi km fara prb tuturor ! ;)
-
Probabil ca te referi la injectoare pentru ca mi-e greu sa cred ca bagi benzina doar de 1100 lei / an :)
Iar bujiile, vorba lui marr: "sunt ca si becurile: pot tine 20 de ani sau 20 de zile".
Injectoarele pe de alta parte ... cam 16.5-19mils (link (http://www.epiesa.ro/injector-subaru-forester-sh-2-0-d-awd-denso-dcri107890/30815/12899/part-1830153/), link (http://www.inspectieauto.ro/detalii-produs/subaru-legacy-iv/injector-denso/1766742); link (http://www.pieseautoradacini.ro/Part/DCRI107890-INJECTOR-DENSO-DENSO-066DCRI107890/e066DCRI107890))
x 4= 7600 ron fara manopera. Hai zi 8000.
Eu bag motorina de minim 600-800 lei / luna, deci o medie de 10000 pe an. Si inca nu mai merg cat mergeam inainte, cu celalalte masini; cand am luat fieru' era in plan undeva la peste 20k km / luna.
Am mai zis: economia pana la 100 mii km este de peste 4000 EUR.
Imi doresc sa demonstrez ca este fiabil. Fara sa fortez nota, fara sa ascund nimic ... am sa fiu foarte cinstit cu toate problemele.
Momentan 2011+ e ce trebuie. Om vedea si mai incolo.
Si NU, nu vreau sa-l vand. :P
-
ok, cu scuzele de rigoare lui cs1811, e ultimul post off-topic pe tema asta, eventual sa ne mutam pe alta arie:
Pai la 300 lei / luna(!?) adica pana in 3000 km. ceea ce inseamna ca dpdv statistic tu nu existi. :)
Nu vad care e / cum se poate face comparatia cu dieselul in cazul asta. Io am vazut ca se discuta cu patos despre diesel vs benzina si nu numai aici, insa ... vino cu cifre, nu cu estimari.
-
Am mutat discutia intr-un nou topic.
Calculele sunt deja facute in topicurile lui Heliotropus si ale lui Marr.
Pentru tine nu este mare intretinerea fiindca nu ai ajuns la acel nr de km la care sa fie nevoie de reparatii, dar omul asta vrea sa isi ia o masina exact la varsta/km la care marr a bagat niste multe mii de euro in motor. Si cum toate problemele mari apar dupa iesirea din garantie, deja se ajunge la niste costuri astronomice.
Zici ca ai economie la 100.000km dar conteaza si in cat timp ii faci.
-
Tocmai ca NU conteaza in cat timp ii faci, ci doar numarul de kilometri pe care ii faci / la care se intampla chestii. Problemele nu au aparut la X ani, ci la peste XYZ km (120-160 k.)
Ca economisesti 4k eur in 3 sau in 6 ani ... irelevant. Pur si simplu ala e timpul care iti ia tie ca sofer sa faci suta! :)
Banii astia se vor regasi probabil in reparatii ulterioare, dar hei, cine are 350NM la roata si se da pe coclauri!? :)
Eu ma apropii statistic vorbind de zona in care apar probleme. Daca vor aparea, la cum il ingrijesc, e foarte clar: e de kkt!
Daca NU vor aparea, inseamna ca e doar un motor mai sensibil care trebuie ingrijit mai special-asa!
Dupa cum se prezinta momentan, NU e de kkt! Trage foarte bine pe coclauri (am mai fost chiar daca nu am mai postat poze cu maimuta).
Ce am mai subliniat, chiar si asa sa fie, o schimbare de motor tot ca pe un avantaj l-as lua. In cazul asta asigurat de FHI.
Stau de multi ani cu ochii pe forumurile boxer diesel din afara si urmaresc ce mai zice unul-altul. (http://www.subaruforester.org/vbulletin/f160/)
Si mai e ceva: arata-mi cateva motoare 2011+ care sa fi avut problemele astea.
Si mai e inca ceva: incepe sa ne fie jena sa vorbim despre boxer diesel la cat oprobriu ne luam intre dinti! Si mai nou, tocmai de la sefu'la forum! :)
Eu am sa raman constant cu aprecierile pentru motorul asta atata vreme cat realitatea tine cu el. Daca nu mai tine, facem ca Picea, schimbam marca!
[edit:] Nu inainte sa ne turnam cenusa in cap si sa recunoastem public ca ne-am inselat! :)
-
Rreviziile si diverse reparatii se fac la nr de km sau la nr de luni (care vine prima). Deci conteaza in cat timp faci acei km pentru ca intretinerea oricum o cere.
Nu isi ia nimeni nimic intre dinti decat daca vrea si cere. :D ;D si plateste bine.
Ideea e sa dam sfaturi utile. Si cum mai spunea cineva, suntem cam singurii care vorbim deschis despre probleme. Restul pe la alte marci se fac ca ploua, totul e roz, sunt cele mai tari masini si apoi trag ponoasele utilizatorii.
Ideea cu boxer diesel sau diesel vs. benzina este ca lumea trebuie sa isi faca un calcul realist in privinta economiei, care de foarte multe ori este falsa, apoi vine lumea inapoi si zice ca e motorul prost sau ca e marca slaba si ca mai bine se duce la Audi...
Am in familie caz cand diesel cumparat isi avea rostul la un rulaj de 30.000 km pe an. Dar in ultimii 2-3 ani abia se fac 10k/an mai mult prin oras, tot timpul cu motorul rece si deja au inceput probleme cu EGR, cu fum din turbina, cu vibratii si sunete dubioase, vesnic frig in masina etc.
-
Si mai e ceva: arata-mi cateva motoare 2011+ care sa fi avut problemele astea.
Cum spuneam, totul apare cu varsta sau km. Momentan mai sunt cateva din 2008-2010 care isi asteapta doamna cu coasa. Daca in 2-3 ani vom auzi despre modelele 2011+, nu stiu. Sper ca nu, dar asta este alta discutie. Aici vorbim despre cheltuieli generale la orice diesel (a se citi fiabilitatea anumitor piese specifice diesel boxer sau nu) - ca sa raman on topic.
-
Rreviziile si diverse reparatii se fac la nr de km sau la nr de luni (care vine prima). Deci conteaza in cat timp faci acei km pentru ca intretinerea oricum o cere.
Foarte corect, dar in cazul asta sa iti iei BD ca sa faci economie de carburant ... e overkill si aici cred ca suntem de acord.
Nu isi ia nimeni nimic intre dinti decat daca vrea si cere. :D ;D si plateste bine.
Cum ar zice Marcel, "cu dragoste, binenteles ..."
Ideea e sa dam sfaturi utile. Si cum mai spunea cineva, suntem cam singurii care vorbim deschis despre probleme. Restul pe la alte marci se fac ca ploua, totul e roz, sunt cele mai tari masini si apoi trag ponoasele utilizatorii.
Ideea cu boxer diesel sau diesel vs. benzina este ca lumea trebuie sa isi faca un calcul realist in privinta economiei, care de foarte multe ori este falsa, apoi vine lumea inapoi si zice ca e motorul prost sau ca e marca slaba si ca mai bine se duce la Audi...
Am in familie caz cand diesel cumparat isi avea rostul la un rulaj de 30.000 km pe an. Dar in ultimii 2-3 ani abia se fac 10k/an mai mult prin oras, tot timpul cu motorul rece si deja au inceput probleme cu EGR, cu fum din turbina, cu vibratii si sunete dubioase, vesnic frig in masina etc.
Da, din nou de acord: sa vorbim deschis.
E adevarat, cand am avut nevoie de ajutor, aici l-am primit de cele mai multe ori complet dezinteresat. Cand a fost cineva care avea nevoie de o parere sau vreo mana de ajutor, m-am straduit sa fac la fel.
Am recunoscut ca e un forum unde ai ce invata si unde majoritatea celor vechi si stabili sunt foarte ok. Mi-am facut prieteni aici si ma bucur de prietenia lor de cativa ani deja.
Nu iau in brate motorul asta, insa pana acum nu m-a dezamagit.
Sper din tot portofelul meu cel negru sa nu o faca nici de acum incolo. Ca fapt divers, am mai pomenit de asta, stiam inca din 2010 ca dieselul avea probleme, citisem pe afara si de aia am refuzat mega-oferta lu' peste de la SMT si am asteptat cuminte vreo 2 luni sa ajunga primul lot cu motoare Euro5. Cum ar veni, mi-am pus sperantele si mai ales banii in motorul asta, ca voi toti de altfel in ale voastre. Este o alternativa cuminte si potenta la turbatele consacrate.
Calculele le-am facut intotdeauna la rece si cat de obiectiv am putut. De asemenea si eu am estimat un numar mai mare de km decat am ajuns sa fac acum. C'est la vie!
Am postat de fiecare data costurile reviziilor tocmai pentru aia care se sperie de consumabile (nu stiu cati au mai facut asta). Se poate si cu un pret decent si cu consumabile AM bune.
Inca mai cred ca se pot reduce costurile pe termen lung, acel TCO care ar trebui sa conteze la orice calcul. Mai ales cand TCO se face pe minim 3 generatii (8+ ani)
-
Multumesc ptr raspunsuri si onestitate.Cum spuneai , pe alte forumuri toti ascund problemele marcii respective, dar aici chiar vorbeste lumea de problemele cu care se confrunta.Bun asa.....foresterul pe care il doream avea 138kkm si era fabricat in oct 2010.Un domn de.la Subaru Bucuresti ( acolo l-am verificat dupa serie) imi spunea ca cele cu admosoa din plastic :| nu ar avea probleme .......Daca tot vb de diesel sau benzina imi puteti spune ce consumuri reale aveti in oras?? Multumesc. ;)
-
Bag cam 300 lei pe luna pentru acasa-birou-supermarket.
Am exagerat putin e drept, dar daca pui manopera si bujii originale ajungi pe la 6 luni echivalentul in benzina?
Doua luni echivalent benzina !
Azi am primita o factura de la Trakia unde, printre altele, am si bujiile incandescente.
Pretul este de 513,50 lei pentru 4 bujii ( 107 lei + TVA / bucata).
Asta doar pentru o informare corecta a celor interesati.
-
vezi ca sunt 2 modele, iar alea cu camasa ceramica sunt pe la 270 lei bucata.
Una din aia cu camasa metalica ti-o dau eu gratis :)
-
Facut 3000 km in 7 zile.Consum mediu 0rase,sate,drumuri bune, drumuri proaste....7.0 %.Asta pentru ca nu puteam sa depasesc 3000 RPM sau 130 km/h. Normal consumul meu este in jur de 8.6-9 % in conditii normale.
Concluzia mea : Imi place dieselul (chiar daca sint la al treilea motor) nu neaparat din cauza consumului , imi place cum trage, imi place cum merge si ma bucur de el.
-
Facut 3000 km in 7 zile.Consum mediu 0rase,sate,drumuri bune, drumuri proaste....7.0 %.Asta pentru ca nu puteam sa depasesc 3000 RPM sau 130 km/h. Normal consumul meu este in jur de 8.6-9 % in conditii normale.
Concluzia mea : Imi place dieselul (chiar daca sint la al treilea motor) nu neaparat din cauza consumului , imi place cum trage, imi place cum merge si ma bucur de el.
Ai revenit si tu printre pamanteni ca prea mergeai cu OZN u'. Si asta se vedea si la consum.
Cat despre motoare, tre sa explici cum a fost cu al doilea ca ala ar trebui sa nu se puna la socoteala. Sau ma insel?
Io in oras sar de 10.5, asta e sigur, insa cel putin 1 litru este consumul dat de pornirea remote in fiecare dimineata cca. 10 min inainte sa ma urc la volan.
Afara, dupa toane: daca ma apuca lenea, scot cca 6.2-6.4 pana la Campina si indarat. Daca ma apuca graba, scot cat vrea turbina (ca ea e regina). :)
Oricum de mult nu prea ma mai uit la consum ...
-
3 motoare?????? cum asa????Aveti consumuri rezonabile.Mie germana imi ia 7,8-9,5 oras iar japoneza 5,5-6,3 oras (prius) :)
-
Trei motoare ?? My God ! :o Eu ii dadeam foc si o trimiteam de mult prin vitrina concesionarului !!! Si imi luam si banii inapoi !! :-X
-
Nu-i mai dai nimic inapoi prin vitrina daca a iesit din garantie! :)
Btw, i-am zis si eu asta omului responsabil cu garantiile de la SMT si a venit aici pe forum dupa mine sa ma faca de ras, iar dupa 3-4 posturi si juma' de forum isterizat si-a sters contul.
-
Salut,
Nu sunt multe de spus.
Am cumparat forester sh model 2009 diesel cu 89000km. Motorul se auzea si mergea impecabil.
Vanzatorul se plangea ca a schimbat foarte recent EGR-ul la revizie si ca a avut probleme cu temperatura motorului in trecut , motiv pentru care i-a scos definitv masca de plastic.
Avea bucsaraie deteriorata pe fata , zgomot din caseta de directie in viraje lungi la viteze mari, discuri frana fata/spate vizibil uzate.
Am facut primul schimb de ulei la 100000km, al doilea la 108000km si al treilea la 117000km. Schimburile au fost facute la autokino cu piese si lichide originale conforme recomandarilor.
Tot la autokino au fost rectificate toate probleme depistate la cumparare , in ideea ca voi avea suportul lor in caz ca pateste ceva motorul. Si suport a existat in limita posibilitatilor impuse de FHI.
Cand am facut revizia de 117000km am reclamat un huruit pronuntat ,cu nuante de suierat , aparut recent pe decelerare . Recomandarea a fost sa asteptam sa pice fiind o problema stiuta a motorului.
La fix 120060km pe valea oltului incepe cu o bataie metalica pronuntata si mai fac 4km ,fiind in imposibilitatea de a opri ,( se circula pe un singur fir, semafor uman cu paletuta) dupa care isi da obstescul final.
Opresc pe dreapta intr-o linie dreapta unde se circula pe ambele sensuri spre norocul meu.
Cand incepe bataia consumul mediu afisat trece de la 6.6l/100km la 5.4l/100km.
Restul povestii e istorie.
A trebuit sa imi deschid singur caz la FHI cu ajutorul celor de la Subaru Asia care nu comercializeaza motoare diesel. Aproximativ 1 luna a durat aprobarea schimbarii motorului.
Cand mi-a fost aprobata mie inlocuirea, au inceput sa fie inlocuite si motoarele care asteptau cu mult inaintea mea la rand. Dar acestea sunt detalii. Dupa 4 luni si 2 saptamani masina a redevenit disponibila.
La intrebarea daca as mai face o data la fel. Raspunsul este nu, si mai ales nu in Romania. Traim resemnati in anonimat.
La intrebarea daca imi place in continuare masina, raspunsul este da si mi-as cumpara tot subaru dar nu cu filtru de particule in regim deschis.
mbk nu ar trebui sa fi paranoic daca zgomotul produs de motor in exploatare uzuala nu se schimba.
-
....Poate ar fi interesant sa treaca colegii care au avut probleme, macar un link spre threadul lor. Si mai interesant ar fi sa scrie toti colegii fara probleme la motoare aici. Mi-ar mai trece paranoia si as dormi mai linistit noaptea. :)
Hop si eu !
Ai pe Jurnalul meu de Bord toata povestea !
Forester diesel cumparat in noiembrie 2008 ( din primul lot de boxer diesel ajuns in Romania).
Am utilizat-o fara probleme pana in vara anulu trecut ( timp in care, in afara de revizii si bucsaraie, am mai schimbat: kitul de ambreiaj pe la 130k km, amotrizoarele spate tot cam pe-atunci si supapa EGR pe la 150k km).
Anul trecut, prin iunie, la cca. 185.000 km, am inceput sa aud un zgomot din ce in ce mai neplacut la motor + lipsa de putere + becuri aprinse in bord ( ulterior am aflat ca astea din urma erau de la furtunul dintre intercooler si admisie).
Am transportat agregatul la Autokino si verdictul a fost - motor kaput !
Masina inca mergea "pe roti" la momentul respectiv, dar ca sa nu am surprize, am dus-o in Brasoov pe platforma.
In prima faza, am fost asigurat ca desi de durata, problema se va rezolva "pe garantie" ( e un fel de-a spune, masina fiind iesita din garantie de aproape 4 ani).
Dupa doua-trei saptamani am fost sunat sa mi se spuna ca SMT nu a acceptat claimul de garantie invocand oarece instructiuni de la Subaru care ar fi spus ca se inlocuiesc motoarele gratuit doar in limita a 6 ani / 200.000 km.
In prima faza m-a enervat teribil, apoi m-am calmat si am trimis niste e-mailuri catre Subaru Europe si mesaje ( prin Facebook) catre Subaru Japonia. Cei de la Subaru Europe mi-au raspuns dupa cca. 1 saptaman ca problema a fost transmisa mai departe si urmeaza sa fiu contactat de reprezentantul local.
Dupa alta saptamana, am fost sunat de catre Dani de la SMT ca sa-mi ceara detalii despre masina in urma unei solicitari din partea Subaru Japonia.
Apoi m-a sunat Sese sa-mi spuna ca problema e rezolvata, Subaru Japonia a aprobat garantia si urmeaza sa trimita noul motor.
In noiembrie anul trecut am ridicat masinuta cu motorul nou-noutz !
Dupa ce am mai bibilit una-alta la ea ( reconditionat turbina, injectoare, schimbat toate furtunele din compartimentul motor, bucasaraie, etc) acum pot spune ca merge asa cum o facea cand era noua !
Cu toata aceasta problema, una peste alta eu am fost foarte multumit de masinuta asta !
Si - cu toate micile sincope - extrem de multumit de modul in care a gestionat Subaru aceasta problema, si de modul de rezolvare - desi dpdv legal NU erau obligati sa o faca !
Anyway, Foresterul va ramane la noi inca multi ani de acum incolo !
Tot ce sper este ca aceasta generatie de motoare sa fie intr-adevar bug-free !
PS: Daca acum as repeta "experienta" cu achizitia Foresterului - in mod cert da !
Dar este foarte probabil ca, stiind ce stiu acum, sa fi optat totusi pentru benzinarul de 2.0 ....
Si da, mi-as mai cumpara acum un Subaru nou ( "acum" vorba vine - cel mai devreme la anu') !
-
Salut,
Acum dau si eu de threadul asta si m-am cam speriat putin. Am un Outback 2.0D din 2010, 197.000 km acum, masina merge bine (cu unele probleme cauzate de drumurile noastre toate - suspensii, bucse, bieleta, etc), am facut 3 cercetari complete de frica, 2 la Exlusiv si 1 la Iulius si de fiecare data mi s-a spus ca motorul merge ceas si ca sa nu imi fac probleme.
Intrebarea mea este : sa ma astept sa pice ? Motoarele din perioada aia se cunosc a fi cu probleme ?
-
n-are cum, doar al tau e cu stage 1 ;D
-
Mamaaaa cata rautate, esti invidios pe rachetu' meu, zi sincer 😂😂😂😂.
Acum intr-o nota mai serioasa, baietii de la Iulius Service (care apropo, par mult peste Exclusiv) mi-au zis ca e bine ca am facut stage 1, ca cica este lasat EGR-ul semideschis permanent si e modificat motorul sa nu isi recircule gazele arse, dandu-i doar aer curat si in felul asta motorul, chiar daca consuma mai mult, o sa fie mai curat si e mai bine pentru el. Repet, eu sunt atehnic total, dar daca e dupa cum zic ei, mai bine consum cu 2-3% mai mult si sa ma tina motorul perioada mai indelungata si sa fie masina mai sanatoasa. Daca nu o fi asa, Dumnezeu cu mila 😊 (sau in ce zeu crede Subaru).
Revenind la problema mea vesnica, pana nu vad masina ca merge ca noua nu ma las (o sa fac un thread separat cu toate problemele si cum le-am rezolvat si unde, poate ajuta pe cineva), sa ma astept sa pice motorul ? Ca asta daca pica, mai bine imi iau alta noua 😉
-
Oare exista in RO vreo masina diesel din generatia 2008-2010 care sa nu fi avut probleme cu vibrochenul?
-
Nu stiu daca isi are rost subiectul. Faci sondaj sau ce doresti? Sunt nenumarate discutii pe tema diesel, de la consum de ulei, la reparatii in garantie si post garantie. Nu ai gasit nici unul potrivit pentru ce cauti?
-
Da, fac ceva genul sondaj. Din cauza problemelor mi-e si frica sa plec la drum cu ea
Pana la urma sunt în jur de 10℅ sau toate cu probleme?
-
cam asa, in jur de 10% ... cele care nu au probleme :) ... inca
daca nu esti sigur ca mai beneficiezi de garantie... du-te cu ea la service, poate fi diferenta dintre vilbrochen/bloc rupt sau nu ... adica "decat" 3000-3500 euro
-
Oare exista in RO vreo masina diesel din generatia 2008-2010 care sa nu fi avut probleme cu vibrochenul?
Da, stiu eu una, proprietar femeie. Probabil n-o vede ca p-un Lamborghini.
-
L-am intebat si pe domnul de la SMT si mi-a zis ca euro 5 nu prea a auzit sa pice
-
Acel nu prea lasa loc de interpretare. Sunt niste cazuri pe aici. Dar e drept ca au fost cu DPF anulat sau soft facut pentru putere sau ceva probleme la injectoare.
-
....Poate ar fi interesant sa treaca colegii care au avut probleme, macar un link spre threadul lor. Si mai interesant ar fi sa scrie toti colegii fara probleme la motoare aici. Mi-ar mai trece paranoia si as dormi mai linistit noaptea. :)
Hop si eu !
Ai pe Jurnalul meu de Bord toata povestea !
Forester diesel cumparat in noiembrie 2008 ( din primul lot de boxer diesel ajuns in Romania).
Am utilizat-o fara probleme pana in vara anulu trecut ( timp in care, in afara de revizii si bucsaraie, am mai schimbat: kitul de ambreiaj pe la 130k km, amotrizoarele spate tot cam pe-atunci si supapa EGR pe la 150k km).
Anul trecut, prin iunie, la cca. 185.000 km, am inceput sa aud un zgomot din ce in ce mai neplacut la motor + lipsa de putere + becuri aprinse in bord ( ulterior am aflat ca astea din urma erau de la furtunul dintre intercooler si admisie).
Am transportat agregatul la Autokino si verdictul a fost - motor kaput !
Masina inca mergea "pe roti" la momentul respectiv, dar ca sa nu am surprize, am dus-o in Brasoov pe platforma.
In prima faza, am fost asigurat ca desi de durata, problema se va rezolva "pe garantie" ( e un fel de-a spune, masina fiind iesita din garantie de aproape 4 ani).
Dupa doua-trei saptamani am fost sunat sa mi se spuna ca SMT nu a acceptat claimul de garantie invocand oarece instructiuni de la Subaru care ar fi spus ca se inlocuiesc motoarele gratuit doar in limita a 6 ani / 200.000 km.
In prima faza m-a enervat teribil, apoi m-am calmat si am trimis niste e-mailuri catre Subaru Europe si mesaje ( prin Facebook) catre Subaru Japonia. Cei de la Subaru Europe mi-au raspuns dupa cca. 1 saptaman ca problema a fost transmisa mai departe si urmeaza sa fiu contactat de reprezentantul local.
Dupa alta saptamana, am fost sunat de catre Dani de la SMT ca sa-mi ceara detalii despre masina in urma unei solicitari din partea Subaru Japonia.
Apoi m-a sunat Sese sa-mi spuna ca problema e rezolvata, Subaru Japonia a aprobat garantia si urmeaza sa trimita noul motor.
In noiembrie anul trecut am ridicat masinuta cu motorul nou-noutz !
Dupa ce am mai bibilit una-alta la ea ( reconditionat turbina, injectoare, schimbat toate furtunele din compartimentul motor, bucasaraie, etc) acum pot spune ca merge asa cum o facea cand era noua !
Cu toata aceasta problema, una peste alta eu am fost foarte multumit de masinuta asta !
Si - cu toate micile sincope - extrem de multumit de modul in care a gestionat Subaru aceasta problema, si de modul de rezolvare - desi dpdv legal NU erau obligati sa o faca !
Anyway, Foresterul va ramane la noi inca multi ani de acum incolo !
Tot ce sper este ca aceasta generatie de motoare sa fie intr-adevar bug-free !
PS: Daca acum as repeta "experienta" cu achizitia Foresterului - in mod cert da !
Dar este foarte probabil ca, stiind ce stiu acum, sa fi optat totusi pentru benzinarul de 2.0 ....
Si da, mi-as mai cumpara acum un Subaru nou ( "acum" vorba vine - cel mai devreme la anu') !
Salut marr!
Am urmarit cu interes jurnalul foresterului tau insa recunosc ca nu am citit chiar tot . sunt in cautarea unui subaru pentru familie si am gasit un Legacy BD cu motor schimbat pe garantie la Brasov. Motor schimbat ce inseamna? Ca am citit ca tu ai mai bibilit si la injectoare turbina etc de ai facut-o sa mearga ca noua.
A doua chestiune, eu am avut numai benzinare si cautam subaru benzinar, nici nu cautam un BD insa e masina unei cunostinte si am zis sa dau o tura si mi-a placut asa tare ca ma gandesc sa o cumpar.
Concluzia ta dupa 170.000 cu BD e ca ti-ai fi luat benzina. Poti sa dezvolti te rog?
Respect!
Sent from my H60-L04 using Tapatalk
-
Salut !
Abia acum am vazut intrebarile tale.
Sa le iau pe rand:
- "motor Schimbat" insemna de fapt, inlocuirea short-block-ului. Asta, pe scurt, inseamna tot ce-i sub chiuloasa ( ma rog, la Subaru, intre chiuloase). Mai pe larg: bolc motor, vilbrochen, pistoane, etc.
- Injectoarele si turbina sunt "auxiliare" si nu intra in operatiunile de inlocuire a motorului. La fel furtunele din compartimentul motor, garniturile de chiulasa, rectificarea chiulaselor, etc.
Deci, daca este cazul, va trebui sa vezi si ce-i cu astea ...
De regula, majoritatea oamenilor pe care-i stiu si au inlocuit motoarele, au avut grija si de "auxiliare" - rectificari sau chiar inlocuiri injectoare, turbina, etc. De furtune nu am prea auzit multa lume sa o faca - dar eu recomand cu tarie schimbarea lor la o masina de 7-8 ani.
PS: Dupa 195k km cu Foresterul mi-am luat de vre-o doua luni, tot un Subaru ( XV), tot nou si .... TOT DIESEL !
Deci la faza cu benzina - am avut o idee cu care nu am fost de acord !
Si Foresterul este inca ( si va mai fi niste ani buni) in familie !
PPS: Poti spune de unde-i Legacy-ul pe care la-i gasit ? Poate este prezent si pe forum sau stie cineva-ceva despre el.
Daca, din intamplare, este unul alb, din Sinaia, la ala stiu sigur ca s-au "rezolvat" si injectoarele si turbina !
-
Sal.
Citesc pe Webclub Subaru WCS Franta ca un Obk a ajuns pe la 230.000 Km pana ca vilbrochenul sa si dea duhul. Deci se poate dar in ce conditii?
-
Conditiile din Franta? Scuze! Nu m-am putut abtine :D
-
chiar o sa l intreb pe cel care a avut masina in franta cu a reusit.
nu cred ca Franta afecteaza partea mecanica.
-
Salutare, nu stiu daca mai e de actualitate... Legacy-ul meu, an 1991, are 323.000km la bord. Nici o problema majora.
-
Mai vezi o data ultimul cuvant din titlul topicului.
-
Ups! sorry...
-
Postezi despre 4x4 NEP ... ;)
-
Sa mai revergoram nitel topicul.
Foreste - 90k km (stiu, e putin in 6 ani), inca merge ceas.
Nici o problema de semnalat.
AP&B 8)
-
Este bine ca te-ai gandit sa actualizezi topicul pentru ca ii luminezi si pe cei indecisi.
Multi intra pe forum, citesc putin si pot ramane cu idei gresite despre marca.
Indecisii trebuie sa inteleaga ca motoarele Subaru merg bine daca sunt intretinute exemplar.
Daca au existat probleme la primele versiuni de diesel, ele au fost rezolvate de reteaua oficiala.
Nemultumiti sunt cei care fac economii la revizii si oportunistii care cumpara masini stricate din vest.
-
Conform cartii de service, la Legacy'ul ala s'a cam fortat intervalul de service, 25k intre ultimele revizii marcate si practic revizia de 90k e la 136k, altfel poate trecea de 200k fara distrugerea motorului
-
Oare exista in RO vreo masina diesel din generatia 2008-2010 care sa nu fi avut probleme cu vibrochenul?
Al meu Forester Diesel 2010 (fabricatie decembrie 2010 sau, oricum, atunci a fost inmatriculat prima oara) are 173 k km la bord si merge impecabil. Luat cu 7800 Euro in octombrie 2017 din Germania, cu 158 k km la bord ...
Este Euro 5. Chiar ma intrebam si eu daca o fi din cele cu motor imbunatatit ... Oare dupa seria de sasiu pot afla ce lucrari s-au facut la el? Toate reviziiile facute la service-uri autorizate in Germania ...
Cu ocazia inmatricularii in RO, cei de la RAR Calarasi l-au intors pe toate partile si nu i-au gasit nicio hiba, chiar m-au felicitat pentru achizitie ...
-
Pare-se ca intr-adevar, din 2011 au cam rezolvat dieselul.
Am vazut azi cateva anunturi de vanzare cu Forester diesel 2011, cu peste 220k km la bord in care nu era specificata inlocuirea motorului (si nu cred ca e cineva care sa aiba motor nou pe masina si sa nu sublinieze asta la vanzare).
PS: Daca la noi, pe autovit, apar masini cu peste 200k km la vanzare, in Germania TOATE Foresterurile diesel din 2011-2012 postate pe mobile.de au SUB 150.000 km !
Nici neamtul nu mai e ce-a fost !!!
-
Inca unul picat aici: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2287.msg115637.html#msg115637
-
Si altul pe aici: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3576.msg115628.html#msg115628
Ma apuc sa centralizez pentru ca multi inca mai cred ca au fost cazuri izolate sau doar o parte sunt cu probleme si poate au ei noroc.
Si mai sunt multi care au scris ca e totul minunat dar nu au mai intrat de foarte mult timp pe forum si nu se stie ce se mai întâmplă cu acele masini.
Sa incep unul cu CVT? >:D
-
Foreste - 120k km (stiu, e putin in 8 ani).
duse/inlocuite:
- fulie alternator
- duct ascendent intercooler (ala mare, transpira ulei pe la capatul de jos) - schimbat preventiv
- bujie incandescenta kaputt
In rest, AP&B 8)
-
Eu am un padurar din 2009. Acum are 237k km si nu am avut nici o problema la motor, cutie sau la vre-un ansamblu de-al lor. Pe la roti am schimbat rulmenti, pivoti, bucsi bielete si cam tot ce se putea de mai multe ori. Senzorii de pe punti care regleaza farurile, ambreiajul, si butonul de la portbagaj de 3 ori si multe altele pe care nu mi le mai amintesc acum.
Parerea mea e ca omul, daca ii merge bine masina, nu intra pe forum sa se laude. Intra doar cand are o problema si de acolo atatea probleme aici pe forum. E doar o teorie a mea.
-
Eu am un padurar din 2009. Acum are 237k km si nu am avut nici o problema la motor, cutie sau la vre-un ansamblu de-al lor. ...
Felicitari!!
Benzina sau diesel?
-
Eu am un padurar din 2009. Acum are 237k km si nu am avut nici o problema la motor, cutie sau la vre-un ansamblu de-al lor. ...
Felicitari!!
Benzina sau diesel?
Dizăl ca despre asta e vorba pe thread. :)
-
Voiam sa fiu sigur, atat de neobisnuit este ca un diesel prima generatie sa duca atatia km! :)
Probabil tu ai nimerit... opusul unui lemon car... cum s-o numi oare? ;D ;D
-
Am vazut si eu un Legacy din 2010 cu 280.000 km la bord...cu motorul euro 4
-
Discutia pleacase altfel, dar in final a murit si acest motor din cate stiu. Masina luata de noua, un singur proprietar, revizii doar la reprezentanta. In topicul de mai jos se discuta despre o inlocuire in avans, cand motorul inca mergea bine. Anul trecut prin toamna nu a mai mers :)
Legacy 2009. Vorba aia: De ce iti este frica, nu scapi!
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2683.msg77153.html#msg77153
-
Altu' https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3594.msg116852.html#msg116852
-
Esențial e: "luat pe bani putini" !
Ca bătaia la motor era deja prezenta e doar un detaliu ...
-
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3440.msg117430.html#msg117430
Lasam deoparte comentariul ca SMT schimba motoare diesel pe banda rulanta si luam in considerare doar userul si masina in cauza. Deci, inca unul...
-
Tin sa precizez: decedat la peste 221.000 KM :P
-
Din care facuti de tine ... km ?
-
Cam 1500.
Dar titlul discutiei este "Fiabilitate Boxer Diesel" nu faptul ca eu am jucat la "ruleta" achizitia acestei masini.
-
Nu știu dacă mai are sens, dar inca sunt multi care cred în noroc și ghinion cu acest motor.
Încă una la lista: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3708.0.html
Incerc sa nu pun și anunțurile de vânzare de pe site-uri externe fiindcă acelea dispar in timp. Astea de pe forum macar rămân ca exemple.
Din nou, nu am nimic cu acest motor. Am mers cu prima și cu a doua generație și mi-au plăcut ambele. Dar când vine vorba de fiabilitate...
-
Ce sfaturi am auzit eu de la un mecanic subaru:
- daca ai prima generatie si inca merge, vinde-o repede ;D
- daca ai a doua generatie si inca merge, verifica-i si schimba-i uleiul des
- daca ai a treia generatie, stai linistit, cel mai probabil inca merge :)
-
A 3-a generatie fiind EURO6?
-
Yeap !
Prima - Euro 4 (2008-2010);
A doua - Euro 5 (2010 - 2015)
A treia (si ultima) - Euro 6 (2015-2018).
-
Astept euro 20 20
-
Asteapta-l. Vei putea, de asemenea, sa iei mocanita sa te duci sa-l vezi.
-
A nu , mie doar imi place sa stau. Astept nu e problema...
-
https://www.autovit.ro/anunt/subaru-outback-ID7GzX3F.html#b0950e9e69
SUBARU OUTBACK, model 2015/2016, o mașină superbă din toate punctele de vedere
- 133.895 km, motor 18.717 km
- motor boxer 2.0 diesel 150 CP, EURO 6, 18.717 km
- motorul a fost schimbat în garanție la reprezentanta Subaru-Italia la 115.178 km în data de 18.03.2019
- cost motor nou 4930 Euro + 247 Euro garnituri (detin factura). Manopera nu am luat-o in calcul.
un motor picat pe model 2015.
-
A iesit ieftin oricum...
-
https://www.autovit.ro/anunt/subaru-outback-ID7GzX3F.html#b0950e9e69
SUBARU OUTBACK, model 2015/2016, o mașină superbă din toate punctele de vedere
- 133.895 km, motor 18.717 km
- motor boxer 2.0 diesel 150 CP, EURO 6, 18.717 km
- motorul a fost schimbat în garanție la reprezentanta Subaru-Italia la 115.178 km în data de 18.03.2019
- cost motor nou 4930 Euro + 247 Euro garnituri (detin factura). Manopera nu am luat-o in calcul.
un motor picat pe model 2015.
Caz izolat, nu se pune. Din cauza diluției și filtrului orice diesel pică fara o respectare precisa a termenului de revizie.
Plus ca nu e clar ce a plătit el 5000€, motorul e pe garanție și manopera nu e inclusă .
E mai mult din poveste decât spune meșterul.
-
Încă un Subaru boxer diesel cu probleme: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3779.msg126834.html#msg126834
Lista pentru care mulți s-au supărat pe mine, dar eu sunt uimit cum în continuare informația nu ajunge la oameni sau este ignorată.
-
Care spunea că astea după 2012 nu crapă?
Un xv (https://i.postimg.cc/xjxkYLpJ/Screenshot-20200115-231638.png)
-
Care spunea că astea după 2012 nu crapă?
Un xv (https://i.postimg.cc/xjxkYLpJ/Screenshot-20200115-231638.png)
Are 6ani și 200000km, tu cât vrei sa țină ?
Nu crapă la 120000km ca prima versiune. >:D ^-^ deci e mai bune.
-
Are 6ani și 200000km, tu cât vrei sa țină ?
Nu crapă la 120000km ca prima versiune. >:D ^-^ deci e mai bune.
Vazu-i cu ochii mei un Passat sau Octavia, nu mai tin minte, cu 498xxx km in bord.......deci macat atat?
-
Vazu-i cu ochii mei un Passat sau Octavia, nu mai tin minte, cu 498xxx km in bord.......deci macat atat?
2.0 TDI ?
-
Nu cred !
Mai degraba ala cu 5% discount ... 1.9 TDI ! 8)
-
Pai sa bata spre 300k... Am avut pe forum pe cineva care facea naveta Ploiesti-Bucuresti zilnic si facuse cu un 1.6 benzina pe Impreza 2003 peste 300.000km, Serban are la Forester 270k parca? nu mai stiu dar se apropie si el de 300... 240 sau pe acolo are pana si WRX-ul care a fost la mine si a mai schimbat 5 proprietari dupa... si am mai vazut foarte multe anunturi cu 2.0 aspirat spre sau peste 300k.
Vorbesc de cei cu motoarele originale, nedesfacute si fara probleme la garnituri de chiulasa sau mai stiu eu ce.
Asa cel mai mult am vazut cu chii mei un BMW 520d cu 460k si proprietarul se intreba daca sa ii mai faca distributia sau sa schimbe motorul cu totul.
-
Mai e un Legacy cu 480 k km pe olx,2.0 aspirat.
-
Nu de benzine e vorba aici :)
-
Nu de benzine e vorba aici :)
Aici comparam platforme diesel consacrate adaptate la mașini mici de pe cele de transport marfa sau persoane cu nemaifacutul și nemaivazutul, unicul boxer diesel pentru muritori.Ultimul venit in curtea școlii de motorașe, care a avut ghinionul sa se nască intr-o era a tăierii costurilor și probabil nu va prinde multe sute de mii de km niciodată.
Altfel e cum a zis cel citat mai sus.
-
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3831.msg127467.html#top
Inca unul de dupa 2011
-
Al 10-lea caracter din VIN semnifica ca e din 2011, nu de dupa.
-
Inmatricularea este din 2012, iar teoriile spun ca modelele 2011.5 Euro5 sunt ok. Acum ce facem, le mai impingem cate un an incercand sa ne mintim singuri? La anu' spunem ca de fapt sunt alea 2013?
-
Mno, ma gandeam ca ajuta specificat.
-
Cu VIN sau fara VIN dizălu de Subaru crapa la fel. Mai putin cateva sau mai multe. Logic...
-
Salutare! Stiti si de motoare reparate (short nou) care sa mai fi avut aceleasi probleme? Intreb pentru un prieten :)
-
Da. Au fost cazuri atunci când reparația a fost făcută refolosind piese importante și fără verificări detaliate.
De obicei se schimbă și pe lângă bloc piese, ca să țină. Cele mai importante fiind injectoarele, bujiile, turbina, toate de verificat sau înlocuit.
Dacă te uiți prin jurnalele celor care au făcut asta o sa mai vezi și diverse accesorii.
-
Ahm ahm! 2012 ahm... https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3840.msg127900.html#msg127900
-
Short, turbina, injectoare... pnm...
Cutie, cardan... un geam de oglinda si aia e... mai bine iei noua.
-
Eu nu i-as canta inca prohodul.
-
Stiu, e si 2009 si fara DPF si km multi, dar lista creste: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2095.msg127954.html#msg127954
Cred ca in tot topicul respectiv se mai pot gasi cateva exemple.
-
Și lista continua https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3849.msg98478/topicseen.html#new
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3613.msg127586.html#msg127586
-
Intreb si eu, mai are rost sa pui aici fiecare caz de dizal 2008? Mai e vreo incertitudine legata de fiabilitatea acelei versiuni? :D
-
Daca-i place !! 8)
De ce vrei tu sa-i strici bucuria !?
-
Pentru mine, tine și câțiva care știu nu. Pentru alții noi poate nu sunt suficiente 3 exemple și vor să vadă pagini la rand de oameni pățiți pe la noi.
Zic și eu, altfel nu îmi explic de ce tot cumpără din Germania cu sute de mii de km și apoi se întreabă de ce a picat în câteva luni sau in drum spre casa.
Și mai exista inca acea parte tot mai mica de posesori de 2011.5+ care sunt in faza de negare și spun că orice înmatriculat după 2012 e ok.
Am pus câteva exemple și din acelea și chiar doua de 2015 dacă nu mă înșel.
Eu am pierdut șirul sincer și nu mai știu ce am pus și ce nu.
-
Pentru că așa-i românu, grăbit, când vede super oferta, diesel awd ieftin, se interesează după de ce :)
PS. Eu v-am zis că și 2012 pică în anumite condiții... 2015+ încă aștept să văd măcar unul cu vibrochenu.
-
;D ;D Parca ai avut gura aurita. Lesiiin. ;D >:D :laugh: postat la câteva minute după tine.
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3852.msg128296.html#msg128296
-
Eur5, 2013. Nimic nou :)
-
Salutare tuturor si Hristos a inviat! Va deranajez si eu cu o problema pentru un Forester SH 2012 diesel. Ma poate ajuta cineva cu o schema a traseului electric de la bujii pana in releu, sau unde se duc? Am o eroare si as vrea sa stiu daca problema e de la bujii sau de la cabluri. Nu stiu cum e facut traseul firelor si nu am gasit nimic pe net.
Multumesc.
-
Bună ziua! Sunt deținătorul unui forester 2010 diesel il am deja de 3 ani. 233.000 si crește. :-) nici o problemă, cam 60.000+ i-am făcut eu. Super mașini, super comportament pe orice drumuri, si ma duc peste tot cu el. :-)) singura problema la mine e ca sunt din târgu mureș și trebuie să bat drumul pana la cj la reprezentanta pt tester, soft, originale. In rest, ca si consumabile, am schimbat discuri plăcuțe si bucsele toate, înafară de reviziile de ulei, filtre care sunt regulate la 10.000. O mașină cu o mecanica foarte buna, rezistenta. O zi bună!
-
Mai sunt si cazuri fericite. Sa te tina inca multi km! ;)
-
Adaug si eu cateva observatii:
La motoarele acestea există o procedură unică (poate in industrie) de măsurare a nivelului uleiului in motor. Aceasta se face cu motorul la temperatura normala de functionare, autovehiculul parcat pe o suprafata orizontala, la exact 5 min dupa oprirea motorului.
De regula, traditional, sau cum vreti, aceasta operatie este facută oricum, numai asa nu. Din pacate, din observatiile mele, un nivel de ulei la jumatea distantei dintre semnele de pe joja de ulei citit in conditiile "traditionale" corespunde cu un nivel sub minim în conditiile specificate de Subaru in manualul utilizatorului (Legacy 2009 in cazul meu).
O altă "neconcordantă" ar fi folosirea uleiului "a carui nume nu poate fi spus", care corespunde normei ACEA C2 in locul unuia C3.
Pe langa acestea, interesant am gasit si faptul ca manualul specifica schimbarea uleiului de motor la 15000km in tarile UE si la 12000Km in celelalte...o fi vreo norma europeana, ceva parca am citit pe undeva...
Oricum noi stim ca trebuie schimbat mai devreme, impreuna cu filtrul de ulei si cel de aer.
-
Ca tot a adus andea in discutie acest topic, mai spulberam niste mituri. Nu am mai colectat exemple, doar am luat aminte.
Pica si euro 6 si sunt multe exemple pe net. E drept ca astea se apropie mult mai bine de 200k km si chiar depasesc.
O solutie in voga si mult promovata pe grupuri de facebook era ca trimiti blocul la ranforsat nu stiu unde si apoi valeu cum mergea masina si garantat nu mai erau probleme cel putin 10 ani. Am vazut ca au inceput sa apara posesori care marturisesc ca s-au stricat si alea.
La urma urmei, ca e 2.5T sau 2.0D, sa nu mai zica nimeni ca nu a stiut.
-
Ce ai cu 2.5'ul? ??? Nu e nici macar aproape de 2.0D ca fiabilitate, totusi
-
Ce ai cu 2.5'ul? ??? Nu e nici macar aproape de 2.0D ca fiabilitate, totusi
ai dreptate, dintre diesel-uri mai supravietuiesc ... :)
-
Valabil si pt mine, nu numai pt Andrei ;D
(https://www.memecreator.org/static/images/memes/3636767.jpg)
-
Ma bag si eu putin in discutie.
Pica si euro 6, dar nu intr-o masura atat de mare. Adica cam toate sar de 200.000 km si nu am mai intalnit cazuri cu motoare picate la 13-150.000 km.
Pe de alta parte, si un Euro 4 sau 5, care face regenerari fortate putine ( adica este folosit preponderent la drumuri lungi ) si la care proprietarul a avut decenta sa- faca schimburile regulat si uneori chiar la mai putin de 15.000 km, are toate sansele sa mearga mult peste cei 180.000 la care pica de obicei.
Avem acum un Forester la care producatorul a aprobat garantie la 328.000 km. Motorul original, 2009.
Insa SG 2,5 turbo fara macar un schimb de garnituri de chiulasa dupa 100.000, eu nu am vazut.
E drept ca costurile sunt incomparabile, dar na, scos motorul, desfacut, pana la urma tot cam aia e.
-
da, total de acord, putem spune ca de fapt fiabilitatea diesel-ului este un real progres fata de fiabilitatea 2.5-ului
si pe de alta parte am vazut ca la multe masini noi (nu Subaru) motoarele se cam termina pe la 100-150k km deci putem spune ca Subaru a fost inca o data ahead of time si a implementat acest feature mai devreme :)
-
=)))))))))))))))))))))))))))))
S-avem pardon, dacia 1310 se termina la 100kkm.
-
Problemele de la diesel sunt probleme comune de boxer.
Dacă îl cumperi in cunoștința de cauza nu ai de ce sa te plângi. Și la celălalt brand cu boxer e la fel pe bani mai mulți .
Argument:
https://www.germanautocenter.com/blog/porsche-boxster-common-engine-problems/
Rod bolt failure – Particularly a problem in high mileage Boxsters that are revved often.
Intermediate shaft bearing failures – After years of use, oil can get past the bearing seal causing pre-mature wear.
Distracția costa bani.
LE:
https://porsche-mania.com/boxster-986-common-problems-m96-engine/
-
Eu cred ca am mai zis pe aici la un moment dat: daca ia cineva la numarat motoarele de STI cazute si la cati KM (intr-o perioada comparabila) s-ar putea sa aiba o surpriza. Faptul ca au fost conduse mai "sportiv" nu este o scuza pertinenta pt ca mai mult ca sigur si diesel-urile au fost conduse la fel de sportiv.
In ceea ce privesc costurile de reparatie diesel vs benzina: no comment... :-X
-
Insa SG 2,5 turbo fara macar un schimb de garnituri de chiulasa dupa 100.000, eu nu am vazut.
A fost peste iarna la voi :) In curand 150k km, fara interventii la motor
Si cred ca si a lui Forester e tot pe acolo
-
158k al meu, da' parca incepe sa gafaie... ;D
Adica nu m-am lamurit foarte sigur, dar cred ca am dedus un consum de ulei de cca 1l la 3000km. Adica, sigur a cam luat-o pe ulei. Deci nu va fi numai garnitura. Daca si cand va fi.
-
Xander zice bine. Ideea este sa fii informat.
Sper ca se intelege scopul topicului de aici. Daca nu, clarific acum.
Cand cetateanul isi ia un diesel Subaru din Germania ca i-a placut, ca e fan diesel, ca si-a dorit Subaru toata viata lui etc. si si-a dat toti banii pe el cu speranta, lipsa de informare sau a mers pe increderea neamtului nascut in Turcia care jura pe Dumnezeu ca astea 2011+ nu se strica, apoi vine si cere ajutor ca la o suta si multe zeci de mii sau 200k+ pica si se supara pe noi ca ii spunem adevarul, atunci sper ca altii sa citeasca si sa stie la ce sa se astepte... in avans.
De cealata parte, nu am intalnit inca pe cineva sa isi ia XT, WRX sau STi 2.5 benzina si sa spuna ca o sa il tina 300.000km fara reparatii. Si chiar daca se strica mai devreme sau mai tarziu, parca ii simti din vorbe bucuria ca acum are scuza sa ii puna turbina mai mare sau interne nu stiu de care etc.
XT-ul din generatia mea (SH) pica si la 50.000km. Atunci se lansa si dieselul care tine de 3x mai mult. Deci nu despre asta e vorba.
In tabara diesel isi sterg contul de pe forum si vand masina la dezmembrari cand aud cat ii costa sa faca masina functionala din nou in 90% din cazuri.
Exceptia sunt din pacate doar cei care au mai scris pe aici si care deja au schimbat cel putin un motor pana acum si se bucura la maxim de banii bagati. Bravo!
Exceptia exceptiilor e Foreste, care inca merge pe motorul original.
-
158k al meu, da' parca incepe sa gafaie... ;D
Adica nu m-am lamurit foarte sigur, dar cred ca am dedus un consum de ulei de cca 1l la 3000km. Adica, sigur a cam luat-o pe ulei. Deci nu va fi numai garnitura. Daca si cand va fi.
1l/3000km indiferent de regimul de functionare?
C'asa mi'a luat si al meu cateva sute de ml bune de ulei (sintetic) la un Bv - Cta facut la turatii mari acu ceva timp, dar altfel nu prea trebuie sa completez intre schimburi (facute la vreo 5-6k km). Dar nici nu prea stau prin trafic, ca evit orele de varf, iar extraurban merg totusi linistit
-
Mihai, este foarte adevarat ce spui, la fel si util.
Insa sunt doua aspecte: nu toti viitorii posesori sau care doar viseaza la Subaru stiu de acest forum. Si daca dau de forum, poate nu stiu sa caute detalii relevante despre probleme reale si dovedite. Mai conteaza si "vrajeala" vanzatorilor sau parerile unor amici care habar n-au ca Subaru chiar are niste probleme cu dieselul sau gpl-ul sau 2.5-urile, dar isi dau cu parerea, pe genul "stai linistit, sunt legende, n-au treaba".
Si aspectul doi: depinde si cum ii spui cuiva ca e foarte probabil sa aiba o problema si masina lui, chiar daca tu te astepti ca el sa fi stiut / cautat / gasit forumul asta inainte etc. Daca este luat la misto, atunci scopul nu mai e de informare / consiliere / opinie, se rezuma la mistouri si oamenii reactioneaza divers si in felul lor la mistouri.
-
E de ajuns un search pe google "diesel Subaru" si afli destule incat sa fii macar pus in tema. Acu vreo 6 ani gasisem un Legacy 2010 cu 2k euro. Proprietarul imi spunea ca bate motor. Cateva ore dupa stiam si costurile aproximative de repratie, ba chiar gasisem o firma in uk care vindea vibrochen nou pe la 800 lire. Am decis ca nu merita deranjul.
Majoritatea care plang pe forum ca a crapat diesel ul l-au cumparat in necunostinta de cauza.
-
Problemele de la diesel sunt probleme comune de boxer.
Dacă îl cumperi in cunoștința de cauza nu ai de ce sa te plângi. Și la celălalt brand cu boxer e la fel pe bani mai mulți .
Argument:
https://www.germanautocenter.com/blog/porsche-boxster-common-engine-problems/
Rod bolt failure – Particularly a problem in high mileage Boxsters that are revved often.
Intermediate shaft bearing failures – After years of use, oil can get past the bearing seal causing pre-mature wear.
Distracția costa bani.
LE:
https://porsche-mania.com/boxster-986-common-problems-m96-engine/
Total de acord si documentat.
As mai adauga la asta ca, in ziua de astazi, costurile sunt mai mari decat avantajele. Adica avantaje sunt, sigur ca da, dar nu-s atat de evidente, cel putin pentru un daily driver.
-
A fost peste iarna la voi :) In curand 150k km, fara interventii la motor
Si cred ca si a lui Forester e tot pe acolo
Chiar n-am stiut ca nu a fost desfacut vreodata. Felicitari.
Calin, colegul nostru de la tehnic, a gasit ulei in antigel la al lui la 50.000 km si el chiar stie sa mearga cu el.
E drept ca a facut vreo doua raliuri pe zapada cu el, dar totusi.
-
1l/3000km indiferent de regimul de functionare?
C'asa mi'a luat si al meu cateva sute de ml bune de ulei (sintetic) la un Bv - Cta facut la turatii mari acu ceva timp, dar altfel nu prea trebuie sa completez intre schimburi (facute la vreo 5-6k km). Dar nici nu prea stau prin trafic, ca evit orele de varf, iar extraurban merg totusi linistit
Nu e indiferent de regim, la mers la drum lung unde prind autostrada, dar unde in general nu sar de 140, imi pare sa "suge" mai repede din ulei. La drum linistit/oras nu pare sa consume foarte mult.
-
Adaug un Subaru Forester 2011 care a rezistat câteva mii de km peste 200000. :) Apoi a crăpat blocul motor (mi-a zis mecanicul că are o gaură mai mare decât pumnul).
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4356.new.html#new