Subaru club Romania
Tehnic => Tuning => Topic started by: rzw75 on April 06, 2012, 09:24:45 AM
-
salutare, ma bate gandul sa-mi pun un bov hks ssqv... doar pentru sunet (pentru nici un alt motiv).
ce parere aveti? e ok sau exista riscul sa stric ceva pe la motor? aveti alta recomandare pentru mine in loc de hks?
multumesc
ps. m-a dat o tura varu' cu wrx ul lui si mi-a placut la nebunie cum se aude bov-ul pe masina lui ;)
-
salutare, ma bate gandul sa-mi pun un bov hks ssqv... doar pentru sunet (pentru nici un alt motiv).
ce parere aveti? e ok sau exista riscul sa stric ceva pe la motor? aveti alta recomandare pentru mine in loc de hks?
multumesc
ps. m-a dat o tura varu' cu wrx ul lui si mi-a placut la nebunie cum se aude bov-ul pe masina lui ;)
blow off valve,este special facut pentru a elimina turbo lag-ul,se montezea pe traseul intercooler si admisie...
niste intrebari si rasp luate de pe alt forum de mi sau parut interesante:
- bov merge numa pe motoarele turbo?
- unde da randamentul mai mare (fffss mai mult), pe benzina sau pe disel?
- afecteaza cumva turbina in timp? daca da, cu ce?
- se pierde din putere daca montezi un astfel de sistem ?
- ce presiune ar trb sa ai in turbina pt ca sa se simta prezenta bov?
- pt bov, mai trb facute si alte modificari ? (stiu si eu: evacuare/filtre..)
- cum functioneaza el de fapt?
da
-fffssaaatul depinde de presiuna care o face turbina, si de tipul bov-ului
de obicei masinile turbo dizal au presiunea mai mare in trubina decat cele pe benzina
-nu cred :P
-daca este prost montat ori pierzi presiune, ori ai lag mare...
-1bar?
-nu
-uite aici cum functioneaza
http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve
eu am asa ceva pe masina......la motoare pe benzina protejeaza mai bine turbina!!!!!si un + lumea intoarce capul,sa se uite de unde vine acel fasait:))))))
-
ce ne mai place sa se uite lumea la noi sa zica uite si pe prostul ala !
parerea mea : toate modificarile hardware trebuie insotite si de modificari software .
-
Un pic pe langa subiect....am aflat ca se pot face niste improvizatii si pentru masinile N/A,astfel ca se face o interfata intre ECU si un sitem audio si va dati seama ce iese....fas fas la aspirator....Eu cred ca imi fac un CD... ;D ;D ;D ;D ;D
-
si pe fundal un sunet de v8 :D
-
Un pic pe langa subiect....am aflat ca se pot face niste improvizatii si pentru masinile N/A,astfel ca se face o interfata intre ECU si un sitem audio si va dati seama ce iese....fas fas la aspirator....Eu cred ca imi fac un CD... ;D ;D ;D ;D ;D
treaba asta am vazut la pimp my ride :))))
-
baaa.... da ce ne mai plac glumele noastre... ;D
la obiect va rog...
-
ce ne mai place sa se uite lumea la noi sa zica uite si pe prostul ala !
parerea mea : toate modificarile hardware trebuie insotite si de modificari software .
orice modificare care o faci la motor pentru putere si nu numai o evacuare,admisie mai buna etc....trebuie dupaia umblat in calculatorul masini,pentru ca se poate ca modificarea facuta sa nu funtioneze in parametri corespunzatori sau sa nu iti aduca deloc performanta ba din contra!!!!si acel BOV te ajuta cand schimbi vitezele la un rasp mai bun la aceleratie!!!
-
Un pic pe langa subiect....am aflat ca se pot face niste improvizatii si pentru masinile N/A,astfel ca se face o interfata intre ECU si un sitem audio si va dati seama ce iese....fas fas la aspirator....Eu cred ca imi fac un CD... ;D ;D ;D ;D ;D
Daca aveti un iPhone nu trebuie modificari la ECU si alte nebuneli, doar o aplicatie numita iBoost si conector auxiliar la cd-player. ;D
http://www.youtube.com/watch?v=AU8DoAK0Qh8 (http://www.youtube.com/watch?v=AU8DoAK0Qh8)
-
de ce ai face asa ceva ? ??? DEEEE CEEEEEEEEEEEEE???
-
Eu n-as face. Doar i-am dat colegului o alternativa mult mai simpla, fara sa faca modificari la ECU. ;D
-
Un pic pe langa subiect....am aflat ca se pot face niste improvizatii si pentru masinile N/A,astfel ca se face o interfata intre ECU si un sitem audio si va dati seama ce iese....fas fas la aspirator....Eu cred ca imi fac un CD... ;D ;D ;D ;D ;D
Daca aveti un iPhone nu trebuie modificari la ECU si alte nebuneli, doar o aplicatie numita iBoost si conector auxiliar la cd-player. ;D
http://www.youtube.com/watch?v=AU8DoAK0Qh8 (http://www.youtube.com/watch?v=AU8DoAK0Qh8)
CRIMINAL! Cum de ce? :D :D :D :D Cred ca a costat app-ul mai mult decat un fake bov :D :D :D
Rog adminii sa mute raspunsul la rubrica URZICA :D :D :D
-
bah oameni bun, hold on ca nu este ceea ce credeti.
1. Turbo lagul nu are nimic de a face cu bov-ul, mai mult bov-ul nu te ajuta la nici un raps cand schimbi vitezele, asta tine tot de lag. Turbo lag-ul este influenta principal de a/r-ul carcasei turbo de evacuare, pe langa multi alti factori cum ar fi lungime galerie evacuare, toleranta ax paleti/perete housing, unghiul axelor cu came, traseu intercooler.
2. BOV-ul ca functionare are un singur rol si anume cel de a depresuriza partea de admisie dupa turbina in momentul cand iei piciorul din gaz ( fie ca doar iei piciorul din gaz sau daca schimbi viteza ) pentru ca in acel moment motorul merge mai sarac in benzina, si ca tot acel aer sa nu intre cu japca in motor. De aici si cele 2 tipuri de BOV atmosferic sau recirculabil, atmosferic e clar ce se intampla recirculabil iti reruteaza aerul in turbo inlet pipe inainte de carcasa de admisie a turbinei.
3. nu conteaza ce presiune mergi si sa mergi doar pt bov este o prostie. cand te uiti dupa un bov trebuie sa te gandesti in primul daca chiar ai nevoie, pentru ca majoritatea cand isi fac un upgrade pe aceasta parte este din cauza presiunii marite in turbo cu care merg, si normal au nevoie de un bov care sa poate presuriza mult mai bine partea de admisie in timpul loadului, dar si sa reactioneze destul de repede la depresurizarea sistemului, de aici si cele 2 tipuri de functionare ale unui BOV pull type si push type
-
Ca un BOV sa isi faca treaba si masina sa mearga mai bine, nu mai prost, trebuie reglat si testat si reglat iar si tot asa. Nu este o piesa pe care sa o pui pe masina si apoi sa zici gata.
Daca nu este setata bine si da tot aerul afara este posibil ca motorul sa se inece, sau faptul ca mergi bogat iti poate afecta catalizatoarele etc. Eu il recomand decat daca se umbla la turbina (presiune in turbina).
-
si acum am auzit,ca e naspa la motoare diesel cu turbina cu geometrie variabila,deoarece e mai sensibila.......asa am vazut ca scria cineva pe alt forum!
-
merci mult STI, am inteles... ce sa zic... mi-a cam scazut entuziasmul...ma rog... o sa ma mai gandesc...
si ca sa raspund de ce as face asa ceva... pentru zgomotul creat la schimbarea vitezelor (atunci cand schimb dupa 3-4 mii ture)... dar cred ca am scris deja in primul post de ce mi-as pune bov... ;)
-
pe diesel trebuie sa fii retard sa pui bov
-
Ca un BOV sa isi faca treaba si masina sa mearga mai bine, nu mai prost, trebuie reglat si testat si reglat iar si tot asa. Nu este o piesa pe care sa o pui pe masina si apoi sa zici gata.
Daca nu este setata bine si da tot aerul afara este posibil ca motorul sa se inece, sau faptul ca mergi bogat iti poate afecta catalizatoarele etc. Eu il recomand decat daca se umbla la turbina (presiune in turbina).
mda... ideea e ca ma gandeam sa trec oricum pe la Sebi sa fac o optimizare de soft (nu neaparat crestere de putere)... adica daca tot trec pe la el puteam sa montez hks-ul inainte...
-
Nu exista optimizare de soft daca nu ai nimic instalat pe masina :) Softul de fabrica e exact ce trebuie daca ai piesele de fabrica.
Daca schimbi piese la motor (evacuare, admisie, injectoare, turbina etc.), atunci ai nevoie de "optimizare".
-
pai sa vedem ... dumpvalve ul de fabrica baga aerul inapoi in instalatie iar bov ul il trimite inapoi in atmosfera ... ce zici ? se schimba niste chesti in functionarea motorului sau nu ?
intreb si eu :)
-
Din ce zice eu inteleg ca voia sa se duca fara nimic pe masina, initial... Daca pana la urma se hotaraste sa isi puna si BOV, atunci da, trebuie si soft.
-
dumpvalve=bov cititi cu atentie postul meu de pe cealalalta pagina, mai mult sa pui bov pe un ej25 e alta prostie, to each theyr own
-
STI tu zici ca nu e ok sa pun bov pe masina asta? adica pe mtorul asta de 2 jumate turbo nu e indicat bov-ul?
-
exact cel mai bun bov pt 2.5-uri este cel de fabrica
-
Am mai auzit eu ca BOV pe Subaru e cam degeaba...dar prostie,nu vad de ce.
Daca nu cauti neaparat performanta cu ce strica?
-
avand dbw si sistemul fiind proiectat pt recirculare in momentele de idle (intre schimbari sau cand iei gazul ) motorul se asteapta la o anumita cantitate de aer in admisie care el o compenseaza cu benzina
-
dbw=?
+ toate-s proiectate pt recirculare..
-
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f108/blow-off-valve-stock-2-5-xt-75395/
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1602235
Razvane, uite si ce zic altii.
-
thanx
-
ce ne mai place sa se uite lumea la noi sa zica uite si pe prostul ala !
parerea mea : toate modificarile hardware trebuie insotite si de modificari software .
In mod cert atunci cand montezi un BOV pe un model de serie se impune o ajustare la setarea electronica.
Asa este orice modificare hardware care induce efecte in functionarea motorului trebuie ajustata din soft.
BOV este o supapa de bypassare a aerului aflat in traseul de admisie intre turbina si clapeta de acceleratie.
In momentul in care pedala de accleratie este inchisa brusc in sarcina, turbina are o inertie de antrenare creeand un debit de aer ce este comprmat fara motiv in acea sectiune de traseu.
Acest aer este scos afara sau intors in admisie inante de turbina cu ajutorul acestei supape de bypaas.
Rolul aceste supape este dublu dar cel mai important fiind cel de protectie al turbinei si evitarea fortarii acesteia datorita unor fenomene pneumatice ce au loc.
Anularea BOV poate rupe paletele de la turbina sau chiar axul.
In acelasi timp are si un mic rol de anti-lag permitand pastrarea unei anumite presiuni in zona respectiva de admisie dar cu siguranta nu foarte periculoasa. Astfel ca daca s-a ridicat si s-a apasat rapid acceleratia la loc instalatia este putin sub presiune si se evita lagul de turbo.
Setarea acestei supape se face mecanic iar din soft se impune un reglaj pentru benjina injectata in acel regim.
BOV lucreaza pe direrenta de presiune dintre presiunea din turbo si cea din galeria de admisie.
BOV are o componenta elastica, cu un modul de elasticitate care mecanic rezista pana la o anumita presiune. La unele este reglabila tensiunea de apasare a supapei.
Este un joc de echilibru astfel incat cand avem presiune pozitiva pe tot traseul de admisie supapa sta inchisa si ne asigura ca tot aerul merge catre supape.
La inchiderea clapetei de acceleratie apare presiune negativa in galerie care comunica cu partea de comanda a BOV si creeaza dezechilibrul dand afara surplusul mare de aer comprimat de pana in clapeta, lasand turbo fara tensiune pe rotorul de admisie. Aerul e dat afara sau bypassat in admisie. Multi prefera sa-l dea afara si nu e rau sa facem asta plus ca suna si spectaculos.
In soft este necesar sa se intervina as spune chiar obligatoriu si o sa explic in trei cuvinte de ce.
Debitmetru are rolul de a masura debitul de aer care este tras de turbina. Se presupune ca acest aer intra in motor si atunci pentru el se introduce o cantiate de benzina astfel incat sa se obtina amestecul dorit AFR. Deci pentru acest aer intra si benzina. Masina nu masoara aerul bypasat ca sa stie sa taie respectiva cantiate de benzina in acel regim astfel introduce benzina fara aer ... amestec bogat nejustificat care poate dauna, cel mai rau putand sa spele pelicula de ulei de pe cilindri. Trecerea de la 200-300cp la ralanti este briusca si cantitatea de combustibil difera enorm.
In soft se fac ajustari ca pentru acele regimuri cantiatea de benzina sa fie controlata si sa nu creeze pericol.
La masinile de serie se compenseaza putin pt ca aerul nu e aruncat afara este bagat in admisie dupa debitmetru si nu e citi din nou... pana la urma ajunge tot in motor.
Nu va jucati cu focul!
-
Intrebare de dummy: si stock ce se intampla la 2.5xt? are vreun fel de BOV sau ce se intampla cand decelerez brusc?
-
Si eu mi-am comandat un BOV HKS pentru WRX-ul meu....dar stiam ca nu trebuie sa fac si alte modificari pentru montare!!!
-
Intrebare de dummy: si stock ce se intampla la 2.5xt? are vreun fel de BOV sau ce se intampla cand decelerez brusc?
Masina are supapa de bypass si este situata pe intercooer, foarte aproape de clapeta de acceleratie. Aerul bypassat il duce printr-un furtun de diametru considerabil in tubul de admisie dintre debitmetru si turbina. Acest tub de admisie se afla in partea stanga cum te uti la motor din fata masinii pe sub galeria de admisie.
Corect si civilizat si mai ales la motoarele EJ25, unde inafara de noi Racing Code prin Romania cam nimeni nu a stiut sa le faca sa mearga mult si bine, este sa ajustezi softul sau sa lasi cu recirculare.
Voi faceti ce vreti, cum vreti dar sa stiti la ce riscuri va expuneti. Usor usor incepem sa-i intelegem pe aia de la reprezentante de ce sunt atat de rigizi cand e vorba de modificari. De fapt nu pe ei ii intelegem ci pe producatori care impun asta si sunt foarte putine firme al caror tuning este acceptat in garantie la Subaru.
Pe vremuri cand Radacini se ocupa de import acreditare pt a interveni la soft pt tuning aveau in Romania doua firme care nu afectau garantia: Prodrive si Racing Code, dar erau alti oameni cu un alt nivel de cunostinte la decizie.
-
multumesc pentru toate informatiile oferite.
Sebi, f profi, ca de obicei.
-
Am si eu nevoie de putin ajutor, va rog.
Vreau sa inlocuiesc intercoolerul normal cu cel de STI pe un Forester 20 XT, dupa ce l-am dat jos, am observat ca bov-ul stock nu se potriveste pe intercooler-ul de STI. OK, am lasat intercoolerul stoc pana am facut rost de un bov after market de STI, pe care nu am apucat sa-l montez. Dar acum dupa discutia de mai sus nu stiu ce sa fac. Nu vreau neaparat bov aftermarket, dar cum pot monta intercooler-ul de STI pe care il am in garaj, fara complicatii? A facut cineva modificarea asta pe Forester? Necesita resoftare? Multumesc
-
Cand zici bov stock te referi la cel de XT? Daca da, atunci poti incerca un bov stock de STi si nu ar trebui sa ai probleme.
-
Da, ma refeream la cel de pe 20XT.
Deci cu un bov stock de STI, rezolv problema? Oare se potriveste si cel de WRX, sa stiu ce caut.
Prin urmare, montez noul intercoler de STI cu bov de STI(stock) si totul e ok, fara resoftare?
Multumesc
-
m-am hotarat ! imi iau si eu BOV ;D
l-am comandat in State, e un BOV reglabil care face si recirculare si ventilare si il setez cum vreau de la 0% la 100%...
e de la Go Fast Bits (Australia)
04-08 Subaru Forester XT Go Fast Bits Respons Bypass Valve
http://www.gfb.com.au/products?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=240&category_id=79
-
Bravo!
-
il stii? crezi ca am ales bine?
-
astea le folosesc cei de la mighty car mods !! astept sa il montezi sa imi zici ce si cum tii se par pt ca sunt foarte ok la bani !!
-
e za real deal 8)
-
de abia astept... ;) ajunge in 3-4 spatamani...
-
Traiasca iutub, suna bine!!
-