Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Impreza și XV/Crosstrek => Topic started by: Clabuc on October 29, 2012, 13:59:37 PM
-
as vrea un sfat in legatura cu boxerul 2l diesel. stie cineva plajele de turatii in care este cel mai indicat sa schimbi treptele de viteza ? scopul nu este un consum mic ci o functionare cat mai normala a motorului
-
Cred ca ar trebui sa scrie in manualul masinii... din ce tin eu minte la Opel era scris in manual plaja de turatie recomandata....sau la Chevroletu lu tata...nu mai tin minte exact la care din ele am vazut.... la Subi nu am avut curiozitatea sa citesc
-
in cartea masinii scrie dar scrie doar ptr variantele pe benzina. cartea mea nu are nimic despre diesel.
e vorba de cutia in 6 trepte, poate o mai are cineva ... ?
-
Mi se pare o intrebare haioasa, nostima,naiva,absurda,ignorabila.
-
De ce esti mah rau?
-
Sal. Din ce am mai citit si eu indicat de alti utilizatori de motoare diesel: cat este motorul rece schimbare intre 2000 - 2500 ture si dupa ce ajunge la temperatura optima de functionare schimbare in plaja 2500 - 3000 ture astfel incat sa ramai in cuplu. Nu sunt specialist, daca ma insel va rog sa ma corectati.
-
Mi se pare o intrebare haioasa, nostima,naiva,absurda,ignorabila.
de acord dar mai am cateva :
cum imi dau seama cand isi face filtrul de particule regenerarea ?
-
Nu iti dai.Teoretic acest lucru este comandat de ECU si se intampla atunci cand sunt indepliniti anumiti parametrii de functionare.Poti sa mergi sa faci o diagnoza si afli in ce masura este sau nu este incarcat filtrul de particule si de cate ori s-a regenerat.Din ce stiu eu regenerarea se intampla cand ai peste 2500 rot/min pentru cel putin 30 min si temperatura atinge in jur de 900 grade celsius pe evacuare.(ceva de genul drum de autostrada....sau E 85....sau bagi a 3-a si dai talpa la 3000 rot/min vreo 10-20 km).
Daca spun prostii rog un coleg sa ma corecteze.
-
Nu iti dai.Teoretic acest lucru este comandat de ECU si se intampla atunci cand sunt indepliniti anumiti parametrii de functionare.Poti sa mergi sa faci o diagnoza si afli in ce masura este sau nu este incarcat filtrul de particule si de cate ori s-a regenerat.Din ce stiu eu regenerarea se intampla cand ai peste 2500 rot/min pentru cel putin 30 min si temperatura atinge in jur de 900 grade celsius pe evacuare.(ceva de genul drum de autostrada....sau E 85....sau bagi a 3-a si dai talpa la 3000 rot/min vreo 10-20 km).
Daca spun prostii rog un coleg sa ma corecteze.
Iti dai seama asa: masina tremura, o simti incinsa si efectiv nu trage cam in jur de 2 minute. O lasi mai moale un pic, spui : F***-as in ea, se strica asta e", apoi schimbi pe treapta inferioara si o urci incet in ture sus, 3500-4200 si mergi asa cateva minute. Pe urma merge ca unsa. Cel putin la mine a mers aceasta procedura :)
-
as vrea un sfat in legatura cu boxerul 2l diesel. stie cineva plajele de turatii in care este cel mai indicat sa schimbi treptele de viteza ? scopul nu este un consum mic ci o functionare cat mai normala a motorului
Indicat este sa schimbi in asa fel sa cazi in turbina. Depinde acum si de stil de mers + alti parametrii. Eu de exemplu merg uneori in oras intre 3500-4300 / treapta a-II-a, oricum mai sus de 3 nu am unde sa-i dau.
Daca am alte tb si merg pe serpentine vede numai 3500-4300 constant in viteza a-II-a si a-III-a. "The rest is madness of art"
Enjoy ;)
-
Nu iti dai.Teoretic acest lucru este comandat de ECU si se intampla atunci cand sunt indepliniti anumiti parametrii de functionare.Poti sa mergi sa faci o diagnoza si afli in ce masura este sau nu este incarcat filtrul de particule si de cate ori s-a regenerat.Din ce stiu eu regenerarea se intampla cand ai peste 2500 rot/min pentru cel putin 30 min si temperatura atinge in jur de 900 grade celsius pe evacuare.(ceva de genul drum de autostrada....sau E 85....sau bagi a 3-a si dai talpa la 3000 rot/min vreo 10-20 km).
Daca spun prostii rog un coleg sa ma corecteze.
Iti dai seama asa: masina tremura, o simti incinsa si efectiv nu trage cam in jur de 2 minute. O lasi mai moale un pic, spui : F***-as in ea, se strica asta e", apoi schimbi pe treapta inferioara si o urci incet in ture sus, 3500-4200 si mergi asa cateva minute. Pe urma merge ca unsa. Cel putin la mine a mers aceasta procedura :)
asta am experimentat-o de cateva ori, m-am speriat putin dar si-a revenit si am zis exact ca tine ....... in ea de nebuna
imi mai spunea un mecanic ca tremuratul insotit de un sunet schimbat al motorului poate aparea si in anumite situatii in care ECU incearca sa se adapteze la un stil nou de condus ... nu stiu cat de reala o fi asta
-
Nenea mecanic are dreptate - mergi in bucurdistan 1 week si pe urma da-i o talpa pe afara si o sa vezi ce se intampla ;)