Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: DOF on February 08, 2013, 21:49:48 PM
-
Este primul meu mesaj fiind un foarte proaspat membru al clubului Am un Forester din 2007 cu motor de 2 litri aspirat,de culoare albastra si cu interior bej[voi reveni cu imagini]Il am de aproape 3 ani si am parcurs 60000 de km.Am planuit aceasta achizitie timp de mai multi ani si in sfarsit[Doamne-ajuta] am izbandit.Cred ca printre voi se afla oameni care ma inteleg foarte bine.Ma asteptam sa fiu multumit de masina,dupa ce atata timp am studiat-o,dar sunt de-a dreptul incantat.Polivalenta ei este minunata.Lucrez intr-o zona rurala cu dealuri inalte in judetul Timis si am ocazia sa parcurg toate tipurile de traseu[viteza,viraje,off-road] masina comportandu-se extraordinar peste tot.Sub o caroserie discreta si compacta[un alt atu]se afla o tehnica foarte avansataMa voi opri aici cu "eseul"si vin cu o problema practica:va rog sa-mSi recomandati un service competent si onest in judetul Timis sau cat mai aproape-am avut cateva "deceptii"in TimisoaraVa multumesc,DOF
-
Bine ai venit! Incantarea va creste mereu! ;) :D
-
Bine ai venit. Eu sunt tot din Timisoara si nu am gasit nici eu un service pentru subaru. Nici in Timisoara nici in alte parti. Ar fi Szeged-ul dar nu am nici un feedback. Eu am gasit mici chichite la forester dar nu ma deranjeaza asa de tare. Marea problema insa cred ca sunt service-urile. Ne putem intalni sa mai vorbim.
-
Bine ai venit!
Service-urile sunt o problema generalã in toatã tara, nu numai in Timiș. Dupã ce vei "rasfoi" (ca sa ramanem in tema eseului :) ) paginile forumului, vei vedea ca toatã lumea se plânge. Eu am ajuns sa-mi duc STi-ul numai la București oricând este vorba de ceva mai mult decât schimb de ulei. Si nu in service-uri SMT, ci la mecanici despre care am aflat de la alți posesori de Subaru.
-
O precizare, nu toti mecanicii laudati pe forum sunt buni.
Multi dintre subaristi au avut probleme cu unii dintre ei si inainte de a apela la acestia trebuie sa se intereseze mai bine.
Se vor da si nume dar nu acum.
Pentru moment, o solutie decenta pentru utilizatorii normali este reprezenta din Brasov.
-
Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns.In cazul in care va trebui sa schimb amortizoarele(masina e putin "lasata" pe spate) ce marca recomandati?Drum bun tuturor!DOF
-
Daca nu mergi pe varianta originala trebuie sa fii foarte atent.
Cu variantele compatibile recomandate de service-uri ai sansa sa obtii inaltimi diferite pe fiecare roata.
Sunt cateva cazuri pe forum, sunt multe si in lumea reala dar pana acum subiectul a fost tinut secret.
"Dann" a fost primul care a semnalat problema cu arcurile si amortizoarele compatibile si pentru asta trebuie felicitat.
-
Pt amortizoare, cel mai bine pt tine, du-te la Auto Kino BV, le dai pe cele vechi + Ca$$h si-ti dau ei unele reconditionate. Ai garantia unui lucru facut de profesionisti...
-
.Lucrez intr-o zona rurala cu dealuri inalte in judetul Timis si am ocazia sa parcurg toate tipurile de traseu[viteza,viraje,off-road] masina comportandu-se extraordinar peste tot.
Salut
Unde lucrezi -in ce zona ?---tot din timis sant si eu.
In afara de amortizoare alte probleme ? de ex. pornire grea sau deloc iarna cand e ger afara ?
-
Lui TONI.De luni pana vineri sint in Pietroasa[zona Tomesti,Faget] iar in week-end la Timisoara.Cu pornirea au fost probleme doar daca am accelerat cand dadeam la cheie.O defectiune ,banuiesc,rara :distrugerea furcii ambreiajului =masina imobilizata 3 saptamani.Daca intereseaza pe cineva instalarea GPL,am 45000 de km. in regim bi-fuel si pot da informatiiSalut!DOF
-
Daca intereseaza pe cineva instalarea GPL,am 45000 de km. in regim bi-fuel si pot da informatii
Si cate becuri aprinse in bord?
-
[...]Daca intereseaza pe cineva instalarea GPL,am 45000 de km. in regim bi-fuel si pot da informatiiSalut!DOF
Pai zi detalii, nu te lasa invitat. Cum merge pe gaz? De unde bagi gaz? etc ...
-
GPL se instaleaza, desigur, pt. economie la combustibil.Daca ,pe benzina,n-am reusit sa cobor sub 9l/100 km. la drum intins,si mai degraba 9,5-10,cu gaz cam 11,5-12l gpl/100km.deci se poate economisi cam costul a 3l de benzina/100km.La preturile actuale!Din pacate ,calitatea gazului e slaba si inconstanta.Osingura data am gasit gpl de buna calitate ,motorul functionand excelent,ca pe benzina.In rest,te poti astepta la relanti instabil,un zgomot mai pregnant mai rugos,de diesel,o turare mai lenta[turatii peste 4000 se zice ca nu sint indicate pe gaz] dar si la un cuplu motor ceva mai mare la turatie joasa.Partea buna e ca poti sa alegi modul de functionare-printr-o apasare de buton-adca fun sau economy.Becul"check engine"s-a aprins de cateva ori dar s-a rezolvat rapid prin conectare la soft.Mai este problema rotii de rezerva care ocupa ceva loc in portbagaj-in locul ei este rezervorul gpl.Pe scurt GPL-ul merita daca faci multi km.[instalatia costa 800-900 euro] respectiv daca nu folosesti o a doua masina
-
Am avut si eu masina cu instalatie de gaz. Asa am cumparat-o, nu i-am pus eu. Nu exista motor care sa mearga ok dupa ce a avut instalatie pe gaz. Sa ne gandim ca arderea este mai uscata si este suficient sa ne dam seama ca motorul nu merge in mintile lui, ca uzura va fi mai mare.
In cei 60k km facuti de tine, ai economisit 1800 l benzina. Din punct de vedere economic, este foarte ok. Problema este cum se simte motorul...
Nu zic ca e rau sa pui instalatie de gaz pe o masina. Zic doar ca nu cred ca ar trebui facut asa ceva pe o masina care se doreste a fi folosita mai mult de 3-4 ani.
Poze cu masina nu ne pui? ;)
-
O mare noutate :am reusit sa schimb amortizoarele spate (SL) cu unele conventionale dar noi.Ma uit iar cu drag la masinaSalutare tuturor!
-
Well done...
-
O mare noutate :am reusit sa schimb amortizoarele spate (SL) cu unele conventionale dar noi.Ma uit iar cu drag la masinaSalutare tuturor!
nu s-a asezat pe spate inca?:)
-
ADEVARUL E CA S-A MAI LASAT UN PIC ,DAR TOT E MAI BINE INCLUSIV PE VIRAJE.
-
Daca amortizoarele clasice sunt mai bune decat amortizorele SLS inseamna ca ultimele erau foarte uzate.
-
Cam asa este.In plus amortizoarele uzate au cauzat distrugerea senzorului de la sistemul de autoreglare a farurilor.Deocamdata,n-am reusit sa-l repar.
-
Pai ala nu e ca un cantar?Unul e pe fata si altul pe spate in diagonala.Fara nicio legatura cu amortizorul...direct.Sa nu fie alta cauza...
-
E un potentiometru actionat de o bieleta. La unele masini articulatia se ancraseaza si duce la ruperea bieletei.
In cazul masinilor puternic lasate pe spate este posibil ca senzorul sa ajunga intr-o zona in care nu este proiectat sa masoare si sa opuna rezistenta.
-
Explicatia asta o am de la bajetii de la Brasov,care propun reconditionarea amortizoarelor SL[cu 0 luni si/sau km. garantie] SARBATORI CU BUCURIE TUTUROR!
-
Salut all. Si eu sunt din TM si daca careva a gasit ceva service bun rog sa imi spuna si mie. Am un FXT din 07 negru care are blocul spart de 6 luni din cauza desteptilor. Am o lista mortala cu oameni care trebuie evitati...
-
Pai tre sa ne zici...
-
Am un FXT din 07 negru care are blocul spart de 6 luni din cauza desteptilor. Am o lista mortala cu oameni care trebuie evitati...
offf...am obosit deja sa vad ca toate foresterurile modificate crapa... oare de ce nu intelege lumea ca foresterul de 2,5 turbo trebuie lasat asa cum vine din fabrica din Japan... adica pentru mers pe strada (nu la curse pe 400m sau raliu) nu sunt suficienti 230 cp si 320 NM ?!
modificati-le fratilor in continuare si o sa va crape motoarele... pt mine e clar... 2,5 turbo de wrx/fxt e un motor care nu trebuie impins la puteri mai mari decat stock...
desfa-ti motorul, pune piese stock, soft stock si mergi tata cu el asa... bucura-te de masina asa cum e ea de fabrica... ca e masina!
bafta!
-
Prima data am crezut ca e de pe timesnewroman.ro
-
si a doua oara?
-
Nu toate motoarele 2.5 modificate crapa, doar se accelereaza drumul catre finalul vietii :D . Am si eu 2.5 si nu pot sa spun ca astept cu nerabdare sa vad cand cedeaza(e modificat considerabil de 2 ani) .. dar, sunt convins ca nu tine ca un 2.0.
-
Salut!Lui mcv 1900.Cunosc pe cineva in Timisoara care a lucrat ani buni la Subaru in Germania.Am schimbat ambreiajul la el si alte lucrari de intretinere.Despre motoare ,nu stiu daca se baga.Daca doresti,te pun in legatura
-
ptr timisoara stiu eu niste mecanici care au lucrat f mult cu subaru, sunt si in echipa tehnica a lui Stanoev.daca este cineva din Timis interesat va ajut cu cea mai mare placere
-
Vas ruga daca aveti niste sfaturi ce sa verific la achizitionarea unui Forester XT 2.0 din 2003, am vb cu proprietarul si poate facem schimb si as vrea sa stiu ce este de verif.Stiu ca in general are prob cu self leveling si turbina? are 250 de mi de km.
Va raman dator si sper ca am postat unde tre
\
-
Revin cu informatii noi despre GPL.Un soft mai performant si perseverenta i-au ajutat pe domnii ce mi-au montat instalatia GPL sa elimine sincopele la relanti care m-au zgaltait pana acum.In cauza -o diuza supradimensionata(de frica ca ,nu cumva sa n-ajunga puterea in sarcina) si care la relanti dadea drumul la prea mult gaz-deci amestec prea bogat.In aceasta situatie calculatorul masinii reducea timpii de injectie uneori chiar sub 2 ms,care este limita inferioara de functionare a injectiei gpl ,si deci motorul ramanea fara combustibil pentru scurt timp.Au schimbat diuza cu una cu diam. mai mic si au prelungit timpii de deschidere in sarcina ca sa nu lipseasca puterea.E mult mai bine ,motorul merge aproape la fel ,indiferent de combustibil.V-am salutat!
-
La forester SG 2003 nu pare sa fie o problema ralantiul pe gaz .
Poate nu am deschis eu ureche bine
-
Revin
-
Ma poate cineva lamuri daca sunt responsabile de cloncanit pe drum drept bucsele sau barele antiruliu ?
-
Vorbesc de fata
-
Daca nu sunt oscilatii ale caroseriei ,deci asfalt bun ,nici bucsele de la bara antiruliu [pe care le-am schimbat la scurt timp de la achizitionarea masinii] nici bieletele[termen corect ?] de la capatele barei antiruliu n-ar trebui sa cloncane.Am si eu o intrebare :cum afecteaza functionarea masinii montarea unor distantiere de 2,5 cm. intre butuc si janta?
-
Patrulaterul descris de amprenta rotilor pe sol se modifica. Automat apar alte eforturi in articulatii si directie.
De cele mai multe ori nu se vad efecte directe insa dupa un accident incepi sa iti pui intrebari.
Respecta solutiile date de inginerii Subaru si nu vei avea probleme. Orice modificare neautorizata te poate pune in pericol.
La un A6 pe care s-au montat jante cu un alt offset au aparut zgomote la directie dupa doua ierni. Cel mai important aspect era comportamentul ciudat in curbe, aveai impresia ca masina este "tinuta" de ceva si nu putea descrie corect curba.
-
Multumesc.Si mie,ca profan,mi se pare ca ar fi suprasolicitari la nivelul directiei si articulatiilor planetare.