Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Aldos on June 27, 2013, 11:22:13 AM
-
As vrea sa deschid o discutie despre matuirea farurilor.
datele problemei:
Forester Diesel, noiembrie 2010.
Ambele faruri matuite in zona de actiune a becului de faza scurta.
Matuirea este foarte evidenta mai ales in momentul in care farurile sunt aprinse.
Nu am facut teste, dar cu siguranta eficienta a scazut substantial.
Ce parere aveti despre acest lucru?
-
Caldura becului a inmuiat plasticul iar acesta s-a deformat mai usor atunci cand ai rulat cu viteza mare.
Se intampla la multe masini lucrul asta. Geamul farului este si el o consumabila.
Rezolvi cu polishare.
-
Probabil ca ai dreptate.
Ma gandeam insa ca si farurile sunt proiectate sa reziste in conditii mai bune macar in perioada de garantie a masinii.
Referitor la polishare, am inteles ca nu este o mare afacere atata timp cat se distruge stratul de lac protector al farului, iar matuirea apare la loc in si mai scurt timp.
-
Daca exista vreun tratament al suprafetei poti fi sigur ca stratul depus este de ordinul micronilor.
Cand mergi pe drumurile romanesti sablezi botul masinii si automat ramai fara lac.
Dupa parerea mea ai trei variante functionale: polishezi, schimbi farul, schimbi tara.
-
E normal sa se intample. Poti sa schimbi multe tari ca tot se intampla si asta. Gandeste-te ca fara sa vrei pe farul tau ajung razele soarelui, gheata, insecte, detergenti (poate chiar si perii si bureti), praf, inghet, caldura, apa calcaroasa. Pana la urma e un amarat de plastic. Suprafata devine abraziva si acolo se depun mizerii mici de ordinul micronilor.
Eu am pus un bec economic intr-o lampa de plastic alb de la IKEA si dupa 1 an e toata galbena pe interior din cauza becului. Iti dai seama ca farul este expus si la alti factori externi decat lumina becului. Deci, aia e. Si stai linistit, am vazut si Mercedes, si Audi si BMW cu faruri matuite. Deci, nu e doar la Subaru. La VW si Renault nu mai vorbesc de cat de des se intampla asta.
-
Intr-adevar, factorii de mediu, drumurile isi pun amprenta.
Ce vreau sa stiu este daca si voi aveti probleme de genul asta si, mai ales, daca exista posibilitate reconditionarii farurilor astfel incat sa fie cat mai aproape de calitatea originala.
Ma gandesc la o solutie care sa implice nu doar polisare (care se duce intimp) ci si un tratament al suprafetei farului.
Am vazut ca se mai poate aplica o folie de protectie, dar nu stiu cat de buna este acum. Poate daca era pusa de la inceput ar fi insemnat ceva mai mult.
-
Il matuiesti tot si il lacuiesti din nou.Am vazut facut.E mai bun decat nou.
-
Il matuiesti tot si il lacuiesti din nou.Am vazut facut.E mai bun decat nou.
Si unde se poate face asta?
-
Prima incercare fa-o cu periuta de dinti si pasta de dinti.
Just try...
-
Am vazut ca exista un lac bicomponet de la Deltakits.
Ma tenteaza sa incerc solutia.
A mai folosit cineva acest lac?
Am comandat kitul de reconditionat faruri de la Deltakits.
Cand o sa am timp, o sa incerc sa vad ce iese.
-
Experiment reusit pe masina nevestii:
(http://img10.imageshack.us/img10/875/kx3c.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/10/kx3c.jpg/)
(http://img577.imageshack.us/img577/2203/b1fw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/577/b1fw.jpg/)
... 5 minute, 2 lei....
-
Sigur nu mai fac carii....;D
-
Am vazut ca exista un lac bicomponet de la Deltakits.
Ma tenteaza sa incerc solutia.
A mai folosit cineva acest lac?
Am comandat kitul de reconditionat faruri de la Deltakits.
Cand o sa am timp, o sa incerc sa vad ce iese.
Ai apucat sa faci testul? Sunt curios ce si cum a iesit.
-
O sa razi , dar cu Paradontax ai rezultate mai bune. Am facut la un Opel Vectra pe care il aveam si a iesit brici. Cica bicarbonatul ar fi de vina :)
-
Si clar nu mai scuipa sange...caini pe sosele...feriti vaaaaaaaa ;D ;D
-
Daca vreti sa incercati sa reparati singuri stratul superficial al farurilor de plastic recoamand cu caldura pasta Xerapol. Este destul de ieftina, se gaseste in mai toate hipermarket-urile si ajunge cam pentru 4 faruri de marime medie. Eu am folosit acest produs la masina veche un VW Passat 2001 si am fost multumit. Ca sa obtii un rezultat cat de cat multumitor trebuie sa incepi prin a smirghelui cu o hartie abraziva de granulatie 800-1000. Tot timpul cat freci trebuie sa uzi cu apa, altfel risti sa incalzesti plasticul si sa se formeze niste bule pe care nu o sa le mai scoti in veci. Dupa ce ai terminat cu cel de 800-1000 si farul este foarte matuit, repeti operatiunea cu hartie abraziva cu granulatie 1200-1500, apoi 1500-2000 samd. Dupa ce ai terminat cu cel mai fin smirghel pe care l-ai putut achizitiona (in jur de 2500 granulatie) trebuie sa aplici pasta Xerapol si sa freci cu o carpa de bumbac folosind o miscare circulara. Farurile vor arata mult mai bine dar o sa te alegi cu o febra musculara de nu o sa poti sa ridici o lingura cu supa. Din puctul meu de vedere nu merita sa faci aceasta operatiune singur deoarece dureaza destul de mult(cam 3-4 ore) si daca nu ai o masina de polishat pentru a-ti usura munca risti sa strici farurile si mai rau. Costul pt o astfel de operatiune se ridica la 100-150 lei pt ambele faruri la cei care se ocupa de detailing.
-
Ai apucat sa faci testul? Sunt curios ce si cum a iesit.
[/quote]
Am primit kitul dar zace in magazie :)
Nu am reusit inca sa imi fac timp.
Dupa ce efectuez operatiunea, va anunt despre rezultat.
Cei de la care l-am luat mi-au trimis un suport metabo + discurile abrazive aferente.
Vreau sa incerc sa folosesc o masina de insurubat cu acumulator perntru acesata operatiune.
A mai incercat cineva ?
-
"Varule", experimentul a reusit.
Arata foarte bine farul dar ma gandesc ca in urma operatiunii stratul protector a fost indepartat.
Asta inseamna, din cate am inteles, ca se vor matui din nou si mult mai repede.
La mine, farurile sunt matuite doar in zona de actiune a becului de faza scurta, -plus ca s-au si zgariat de la pietre etc.
-
Era doar tartru :D
Masina nevestei este din 1996..deci daca a avut vre-un strat protector sunt convins ca s-a dus demult.
Vezi ca matuirea aia poate fi de la uscarea rapida a apei, iar faptul ca e in dreptul becului se poate explica prin faptul ca acolo e mai cald...
-
Tot lacuirea e mai buna.Poate mai costisitoare,dar am vazut facute.incomparabil mai buna treaba decat polish sau detartraj ;D .Si trebuie un lac 2K parca.Este cel mai rezistent.
-
Exista si folie de la 3M (VentureShield), foarte buna si rezistenta. Este mai scumpa, dar rezista mai mult si nici nu se mai matuiesc sau ciobesc.
-
tare faza cu pasta de dinti .... :D
-
Tot lacuirea e mai buna.Poate mai costisitoare,dar am vazut facute.incomparabil mai buna treaba decat polish sau detartraj ;D .Si trebuie un lac 2K parca.Este cel mai rezistent.
Asa am inteles si eu.
De asta am luat lac bicomponent.
Dar tot trebuie sa faci polish inainte de a aplica lacul.
-
Se face matuire ca la orice vopsire.Polishul e altceva
-
Aplicarea unei folii dupa polish nu ar fi o solutie? Si periodic (ma gandesc ca maxim de 2 ori/an) sa se schimbe folia, daca e cazul
-
Mai complicat.Un lac bun tine mai mult si mai bine decat o folie.
-
Aldos, ai facut ceva cu farurile sau tot in magazie e kitul?
-
Aldos, ai facut ceva cu farurile sau tot in magazie e kitul?
:) Nici macar nu mai stiu exact pe unde l-am pus !
Acum ma intreb daca mai e bun de ceva, dupa o iarna si o vara.
later: de fapt 2 veri !
-
Daca nu a stat in bataia soarelui sau nu a inghetat peste iarna, ar trebui sa fie inca bun.
Despre acel lac, aplicat dupa un polish facut bine, am auzit numai de bine.
Cum insa nu au apucat sa'l folosesti, pana in primavara oricum nu prea mai e cand, lucrarea trebuie facuta totusi la o temperatura decenta (~20gr)
Mai jos e doar unul din filmuletele in care se prezinta restaurarea farurilor cu acest kit