Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: bandi on October 11, 2014, 16:33:09 PM

Title: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: bandi on October 11, 2014, 16:33:09 PM
Nu stiu voi daca ati reusit, dar eu am incercat in repetate randuri sa dau curent de pornire altor masini, si vara si iarna, si la diesel si la benzinare. De cele mai multe ori fara succes.

Recent insa am citit ca alternatorul de Forester baga vreo 36-40 amperi la 1500 rpm, 70 la 2500 si peste 80 la 5000 rpm. Eu am incercat de fiecare data sa dau curent cu motorul pornit dar la relanti, ceea ce inseamna ca alternatorul nu presta mare lucru, toata sarcina era pe acummulator care si ala e de vreo 45 amperi.

Oare daca tin turat bine motorul cresc sansele sa fac un bine urmatorului cetatean sau il las si pe-ala excitat si abandonat? :D
Title: Răspuns: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: cosmin8888 on October 12, 2014, 15:48:50 PM
Eu am reusit sa pornesc de 2 ori o skoda octavia 1.9 tdi, a 3 oara nu a mai mers:)
Title: Răspuns: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: celalalt on October 12, 2014, 16:19:20 PM
N am avut neresusite de genul asta.Dar...aveti grija.Ca daca faceti asta prea des va f ... bateria.E un stres suplimentar care ii scade viata.
LE Si daca cealalta masina nu porneste...;D Nu e vina ta.E cealalta.Are bateria prea moarta si ar trebui sa stai foarte mult pana o exciti putin.
Title: Răspuns: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: stefanbv on October 12, 2014, 17:58:35 PM
Foarte important este sa ai cablurile ok. Majoritatea din comert sunt stifturi...
Title: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: sherban on October 21, 2014, 00:11:45 AM
Tine turat motorul cand dai curent, altfel iti omoara bateria.
Eu am dat la o mazda 6 (cea din dotare intre timp vanduta) si la un bmw tot diesel 320 si a fost ok, insa turat motorul.
Grija la cabluri sa fie bine izolate si destul de groase in caz ca dai la diesel.
Sunt unele la NorAuto care corespund ca si grosime insa trb sa mesteresti putin la clesti, cad contactele destul de repede, dar cel mai bine le poti inlocui sau remodela incat sa nu joace cand faci conexiune intre donor si acceptor, ca sa zic asa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: marr on October 21, 2014, 09:04:52 AM
Foarte important este sa ai cablurile ok. Majoritatea din comert sunt stifturi...

Asta e !

Si eu am incercat aceeasi "miscare" cu niste cabluri luate dintr-o benzinarie. Canci !
Apoi am utilizat niste cabluri "sanatoase" si a pornit fara greturi ( bineinteles - motorul turat ) !
Title: Răspuns: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: florin on October 21, 2014, 19:19:10 PM
Daca bateria la ceaalalta masina e moarta de tot, ai nevoie sa tii motorul turat cateva minute. La mine e sport familial sa lasa ala micu plafoniera aprinsa in garaj peste weekend si in functie de cat de repede de dam seama e nevoie de mai mult timp pentru incarcare. Ultima data nu se mai aprindeau nici becurile din bord si totusi dupa 5 minute cu cablurile puse si masina la 1500-2000 ture am reusit totusi s-o pornim.
Title: Răspuns: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: sherban on October 21, 2014, 19:53:28 PM
Florin, in cazul tau ar fi de studiat achizitia unui robot de pornire.
Din 3-4 baterii, ca si cost iti poti lua unul cat de cat decent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: BOXER on October 21, 2014, 21:28:23 PM
Un alternator nou costa aproximativ 750Euro.
Daca voi credeti ca merita sa va jucati cu instalatia electrica a masinilor voastre, e alegerea voastra.
Eu nu pornesc nici o masina de la masinile mele, mai ales ca nu stiu ce probleme a avut cealalta.
Prefer sa imprumut un robot si sa ajut prietenii sau sa ma duc direct cu o baterie noua, atunci cand stiu ca le-a picat cea veche (de obicei ii intreb daca au mai mult de 4 ani cu acumulatorul respectiv).
Title: Răspuns: Sa dam curent la pornire, sa fie bine
Post by: dizzy on October 27, 2014, 16:15:06 PM
Alternatorul oricarei masini e proiectat sa dea un maxim de curent, maxim care nu poate fi depasit oricat ai trage din instalatie.
Cand dai curent, curentul este tras din baterie, nu neaparat din alternator.
Cea mai buna varianta este sa cuplezi bateriile in paralel, sa astepti cu motorul pornit la masina donatoare circa 15-20 min sa se incarce un pic si apoi sa dai la cheie.
Daca bateria e moarta-moarta degeaba te chinui, cel mai bine e sa o demontezi, incarci si gata.