Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: Xander on January 13, 2015, 20:36:55 PM
-
Salutare tuturor posesorilor de subaru!
Am cautat cam un an de zile un forester la mana a doua (varianta "de noua "nefiind aprobatã în consiliul de familie) și cãutarea s-a sfârșit prin achiziționarea unui model din 2009 ( martie 2014 98k km)conștient fiind de toate riscurile și problemele dezbãtute pe acest forum.
Mașina a meritat efortul si merita fiecare bãnuț din punctul meu de vedere și se pare ca a convins si familia.
Rânjetul este generat de tracțiunea integralã (care iți lasă impresia cã poți fi și tu pilot deși poate nu e adevarat) cuplatã la un motor foarte supărat de doar 2l care uneori e confundat cu un benzinar rafinat(cand nu e frig afarã) care consuma putin. La mers obișnuit mașina inspirã echilibru, confort și precizie. La mers pe drumuri fãrã asfalt în plan înclinat treptele 1 și 2 devin o binefacere și nu mai sunt înjurate ca în mediul urban.
Nu are luxul și comenzile gãsite în mașinile germane dar știe să iți câștige respectul.
Ca și aspecte negative am întâlnit și eu problemele uzuale la acest model și prezentate pe forum.Sper totuși sa nu am norocul colegului cu vibrochenul.
- înlocuit bucșe barã stb. fațã.
- înlocuit plãcuțe frânã fațã și spate și discuri spate pe motiv de uzurã. Toate oem și da când se încãlzesc calitatea frânãrii scade.
- înlocuit amortizoare fațã (noi) și spate ( recondiționate).
- vopsit mașina integral.Avea mici defecte pe capotă ( pete mici de rugină) ,ușa portbagaj ușor lovită,ușa pasager lovită jos în colț și ușor ruginită.
- schimb ulei și filtru motorină, inlocuit bec stop stânga spate.
- reparat casetã de direcție cu kitul aferent.
Deși mi-a fost dificil fiind din bucurești , au lucrat foarte bine băieții de la Brașov și sper să mă suporte în continuare.
Cam atât deocamdatã. Să vă bucurați de mașinile voastre și drumuri frumoase!
-
Sa o stapanesti sanatos in continuare!
Sa inteleg ca majoritatea operatiunilor le'ai facut la AutoKino?
Cat a costat reconditionarea amortizoarelor/ casetei de directie si cat a fost revopsirea?
Si ... ce'ai facut de'ai suparat motorul asa tare? ;D
-
Multumesc.
Da toate operațiunile au fost fãcute la Autokino și costurile mi s-au pãrut decente comparativ cu SMT.
Așa mi se pare mie între 3500-4500 rpm ușor supãrat, poate nu e cea mai bunã descriere.
-
Da toate operațiunile au fost fãcute la Autokino și costurile mi s-au pãrut decente comparativ cu SMT.
Nu retii cat de cat preturile?
La amortizoare sunt curios ptr ca am incercat sa;i contactez pe mail ptr reconditionarea alor mele, insa nu am primit nici un raspuns, iar de revopsire intreb ptr ca ma bate si pe mine gandul
-
La caseta cat au cerut? Eu am fost cu a mea la niste nenici gasiti pe internet si mi-au cerut 850 dar nu erau siguri ca vor sa desfaca caseta. Mai voiau sa faca o testare si la rece fiindca efectele erau prea mici si apareau si dispareau, banuind ca poate e ceva din frane.
Deci pe langa pret ma intereseaza sa stiu si cum s-a ajuns la concluzia ca e dusa caseta.
-
@andrei0241 discutãm pe privat la un numãr de telefon.
@MihaiFlorescu la casetã a fost cu cântec și a fost constatatã la coasta de est. Discutăm detaliile pe privat la un numãr de telefon cã e mult de spus.
-
Ziua buna,
Subscriu si eu la problema cu prima versiune de boxer diesel. M-a lasat pe valea oltului cand a atins 120066km. Schimbarea de ulei avusese loc la 119480 km cu doua saptamani inainte la autokino.
Acum se odihneste la autokino in asteptarea "aprobarii dosarului" sau reparatia pe banii titularului.
Masina a fost servisata corect sub numarul de 15000km intre schimburile de ulei. Mi-a stricat un pic concediul dar sa vedem ce urmeaza.
Concluzia este sa stati departe de prima versiune boxer diesel.
-
Nasol moment !
Bine spunea cineva pe-aici: Niciuna nu scapa !
Ca sa-ti "bag un cui" : din ce luna a lui 2009 e masina !!??
-
Stiu de restrictia cu 6 ani sau 200000km. Este printre primele modele octombrie 2008.
-
Nasol!!! :( :(
Presupun ca stii cam la ce raspuns sa te astepti.
This really sucks.
-
Da le-am scris celor de la subaru belgia. Sa vedem ce imi raspund si apoi mai departe la subaru japan.
-
Si eu sunt curios daca, cand si ce-ti vor raspunde !
Saptamana asta a fost o nebunie generalizata la firma si n-am avut timp nici sa beau apa - dar urmeaza sa scriu si eu, in ordine alfabetia - SMT, Subaru Europe, FHI / Subaru Japan.
Oricum, vorba unui bun coleg de pe-aici: "Pregateste-te de cei mai rau si asteapta-te la ce-i mai bine !"
-
Am lasat un mesaj si la subaru asia care au auto-reply ca ma contacteaza intr-o zi lucratoare.
-
Ce ulei ai folosit de curiozitate? Ca se nasc niste trenduri aici si e bine sa le confirmam.
-
Mda, si eu sunt curios :/
-
Cel recomandat de reprezentanta autokino. Era daca nu ma insel x-clean 5w-30.
-
Adica Motul...
-
Evident.
-
Pana acum mi-au raspuns doar subaru asia ( desi catre subaru europe am trimis doua mesaje).
Subaru Asia nu comercializeaza motoare diesel dar ii vor contacta pe cei de la FHI pentru a obtine un raspuns oficial in legatura cu restrictiile de garantie pentru acest motor.
-
Asteptam cu interes pozitia oficiala a FHI legata de acest aspect. Daca vor transmite vre-una ....
-
Astazi a raspuns si Subaru Europe. Mi-au cerut datele de contact si locatia masinii. Dupa ce obtin istoricul masinii vor reveni cu un update.
-
bafta !
-
bafta !
Multumesc!
-
Mult noroc. Am auzit si eu de regula (mai noua) cu 6 ani si 200 k km. Nu-ti pierde increderea ca se va rezolva, chiar daca va dura mai mult
-
Mult noroc. Am auzit si eu de regula (mai noua) cu 6 ani si 200 k km. Nu-ti pierde increderea ca se va rezolva, chiar daca va dura mai mult
Multumesc pentru nota de optimism!
-
Va salut domnilor,
Am recuperat cadoul de Craciun astazi . A primit transplantul de "short block" si injectoare noi.
Prima impresie Brasov -Bucuresti este una pozitiva. Motorul raspunde bine la orice turatie iar cand intra turbina ( care mai nou se aude - fluiera - deocamdata discret ) accelereaza foarte foarte usor comparativ cu cel vechi.
A fost zgomotos (comparativ cu celelalte trepte) in regim de treapta 6 pe autostrada dar nu a tinut decat 10km dupa care a tacut.
Accelerarile sunt line si viteza trebuie sa o verifici in bord ca altfel nu o simti.
Sunt multumit si tin sa multumesc FHI pentru inlocuirea ïn garantie" a motorului , Echipei de mecanici de la Autokino care au surubarit la ea si nu in ultimul rand domnilor Radu, Ovidiu si Sese.
Sarbatori fericite si la multi ani!
-
Totul e bine cand se termina cu bine !
Acum probabil ca o sa faci ca mine ( daca nu ma pisca de fund ala mic si negru) - o sa tii de masina asta inca niste ani buni !
-
Asa este, preconizez sa o mai tin 5 ani de zile.
Turbina nu mai fluiera atat de des dar intentionez sa o remediez.
Pornirea la rece este tot lunga si neplacuta dupa 650km. La cald porneste mult mai bine.
I-am facut RAR-ul ieri si acum e legitima. Am piedut o zi intreaga la RAR Voluntari.
Este in continuare o placere sa o conduci la drumuri lungi. Consumul cel mai mic a fost de 6.2l% mers normal prin localitati fara dorinta de a face economie in vreun fel.
-
Si la mine s-a diminuat sensibil suriratul de la turbina.
Cine stie, poate, dupa vizita in service-ul de turbine, verificare, curatare, inlocuire garnituri si ce-o mai fi fost pe-acolo de facut, o fi avand nevoie de putin "rodaj" !?
Si la mine porneeste mai luuung la rece, dupa ce a stat nemiscata cateva zile.
La mine suspectez un iinjector ce, la verificare, a iesit putin in afara parametrilor optimi la rece. Dar tu ai inlocuit injectoarele - deci nu-i aia cauza.
Ar mai trebui verificate si bujiile incandescente.
Dupa ce au "decedat" cele cu care a venit din fabrica, am ajuns sa le schimb (aproape) anual.
Si eu o am sa o fac cat de curand ( am transmis aceasta solicitare si cat a fost masina in Brasov, dar dupa cum mi-au fost ascultate celelate solicitari, nu ar fi exclus sa fi "sarit" si peste asta ...).
-
Bujiile au fost verificate inainte sa crape motorul si erau in perfecta stare de functionare. Ma gandesc ca daca era ceva cu ele ziceau si cei de la autokino.
Dar mai bagam o fisa la anu'. :)
-
Salut subaristilor,
Sa mai scriem despre masina pretentioasa pentru oameni cusurgii.
Dupa ridicarea de la autokino motorul se accelera foarte usor (cu fluieraturile aferente) in plaja 2600-4000rpm dar inainte si dupa acest interval prezenta turbo lag mare.
Pornea greu la rece si foarte zgomotos iar la accelerari rontaia foarte zgomotos (comparat cu cel anterior). Initial am zis ca se rodeaza dar nu.
Dupa 1950km parcursi cu noul motor am decis sa ii schimb uleiul si am observat scapari de ulei pe la furtunul conectat la intercooler . (proaspat schimbat de altfel la autokino)
Am facut un excel cu tipurile de uleiuri folosite ca fiind recomandate dar si altele si am ales. (documentate cu google si prin cunostinte din domeniu)
Motul 8100 Eco-clean ACEA C2 5W-30 Romania (in Romania se mai folosesc si modele din standardul C3 de la motul cu vascozitate mai mica si curgere la rece mai mare 8100 X-clean si 8100 X-clean+ pe 5w30)
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ACEA C2, C3 5W-30 Canada si marr
Total QUARTZ INEO MC3 5W30 ACEA C3 5W-30 Belgia
ENEOS Premium Hyper S 5W30 ACEA C2 Japonia
C2 este standardul de consum redus si poluare redusa pentru DPF iar C3 este cel de performanta cu HTHS mare si protectie mai redusa a motorului etc.
Datorita sistemului de regenerare al DPF-ului am considerat doar uleiurile cu indexul de vascozitate general mai mare de 167 (mobil fiind exceptia).
O data cu observarea pierderii de ulei pe la furtunul ce duce in intercooler si persistentei fluieratului, am dus la doctor turbina si s-a verificat presiunea pe admisie/evacuare.
Verdictul este ca turbina nu are nimic dar partea cu presiunea trebuia remediata pe la garnituri si furtune.
Acum dupa rectificari se aseamana foarte mult cu motorul anterior si se simte la fel. Nu mai este galagios ( fara rontait violent de ascutitoare cand accelerezi) , "turbina"" nu mai fluiera, se accelereaza liniar de la 1500 la 4500 rpm fara turbo lag evident.
Pornirea cu intarziere la rece (mai mult de doua invartiri) a ramas si cred ca are de a face cu versiunea de software pusa pe noul motor ,deci e normala. :)
Am mai observat un troncanit anormal pe teren accidentat care a fost remediat din caseta de directie .(era "reglata" prea strans)
Pentru un om atehnic in domeniul mecanicii auto sunt destul de multe informatii de digerat cand detii un subaru mai ales in Romania. Fie ai prieteni mecanici (sau mecanici in familie), fie ai incredere in reprezentante (destul de greu), fie esti mecanic. La mine nu s-a bifat niciuna din situatiile enumerate anterior si deci mi-am facut prieteni.
Foresterul ramane vedeta pe 4 roti a familiei.
Plimbari cat mai placute!
-
Dupa cum am mai spus si pe Jurnalul meu - nu a fost suficienta inlocuirea motorului ci a trebuit umblat si la ce-i in jurul lui !
Si eu am schimbat TOATE furtunele din compartimentul motor ( ai povestea detaliata "la mine").
Am dat jos, reparat/recalibrat/ curatat injectoarele.
Schimbat bujiile incandescente ( doau le-am vazut eu si erau "varza")
Schimbat uleiul cu Mobil 1 ( cel din motor avea putin peste 4000 km)
Schimbat bucsi, pivoti, bielete, etc - cam tot ce tinea de articulatii.
Inlocuit suport motor.
Acu', in sfarsit, merge cu n-a mai mers de muuuult masina asta !
Se ne bucuram de ele !!!
PS: Tot se mai aude un suierat de la turbina, dar nu scoate fum, nu "da in nas" .... cand ajung prima data prin Brasov am sa trec pe la AK si-l rog pe Calin sa verifice ( inca odata) turbina.
-
Subscriu marr. Nu a fost suficienta interventia de schimbare a motorului.(la mine am schimbat si injectoarele o data cu el)
Sa speram ca noul motor tine mai mult decat cel vechi.
Drumuri bune!
-
Salutare fanilor subaru!
Update Jurnal de bord la 12000km de la schimbarea motorului.
Zgomotul de la turbina ocazional este de fapt de la DPF care are o zona gaurita neuniform si in funtie de incarcare, zgomotul se manifesta sau nu. Masina merge si trage foarte bine desi DPF-ul este la sfarsitul vietii.
Uleiul cu care a venit dupa schimbarea motorului l-am inlocuit la 3000km. In sarcina motorul facea zgomot metalic cu el. Am incercat initial un ENEOS Premium Hyper S 5W30 care face presiuni mult mai mari decat uleiul Motul recomandat si facut urat la incarcarea/regenerarea DPF-ul.
Pentru protectia motorului la regenerari am renuntat la uleiul recomandat 5w30 de la motul si am ramas cu Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF. Se comporta foarte bine pentu un C3,cu regenerari la 650-700km cand se fac distante lungi si 350-400km la mersul in oras. Motorul nu mai face zgomot metalic indiferent de regimul de funtionare si numarul de regenerari suferite.
Am studiat problema eliminarii filtrului si nu am gasit solutii sigure vizavi de modificarile aduse iar filmuletul de mai jos m-a convins ca are un rol destul de important in functionarea turbinei.
https://youtu.be/wtp-k1q_M3c
Am eliminat si problema franarii pe distante lungi parcurse. Cand se utiliza agregatul la drumuri lungi , inainte de schimbarea motorului, dupa solicitarea repetata a franei, spatele nu mai exercita aceeasi forta de franare pe roti. Adica franam mai mult cu fata. La rece erau ok.
In perioada respectiva era servisata la autokino si am discutat cu ei aceasta problema pentru care am si schimbat lichidul de frana. Nu mai intru in detalii ca sa nu pornesc iara un flame cu sese.
Eliminarea problemei, acum dupa 30000km de mers neplacut,a constat in schimbarea placutelor de frana pe spate care s-au dovedit a nu fi originale conform cu pretul platit la achitie si cauzau contact neadecvat cu discul la temperaturi ridicate. Asa se intampla cu utilizatorii nestiutori care merg pe incredere.
M-a deranjat aceasta problema si la un moment dat cautam kit de furtune metalice pentru sistemul de franare. Acum mi-a trecut.
La recomandarile lui Mihai pe forum am schimbat si eu pivoti si bielete antiruliu si acum masina se simte ca noua pe denivelari si in viraje. Am mai schimbat in trecut bucsele pe fata dar ramasese senzatia de masina neinchegata la denivelari.
A primit si evacuare custom dar silentioasa pentru ca nu sunt fan galagie desi motorul se aude aparte. Sunt foarte multumit de functionarea masinii si ma astept sa o mai raresc cu investitiile in ea de anul viitor.
Sunt bucuros ca sunt membru pe acest forum , care desi mic, se dovedeste util in informare si cu o majoritate de oameni bine intentionati.
-
....
A primit si evacuare custom dar silentioasa pentru ca nu sunt fan galagie desi motorul se aude aparte. Sunt foarte multumit de functionarea masinii si ma astept sa o mai raresc cu investitiile in ea de anul viitor.
....
Da rogu-te niste detalii - de unde, cum, cat ?
Si pe mine pare-se ca ma va paste in curand o interventie pe acolo ....
In alta ordine de idei - ma bucur ca te bucuri de masina ! ;D
Toate cele bune !
-
Te salut marr,
Evacuarea e facuta la kline-innovation.com, undeva in jilava langa bucuresti. Pretul e in functie de dorinte si buget. Comanda minima cred ca incepe cu 700€.
O poti replica pe cea originala daca ai nevoie sau nu.
La mine s-a mers pe eliminarea mai rapida a gazelor cu presiune ridicata , dar zgomot minim la cererea subsemnatului. Se aude bine in regenerare si in turatii ridicate.
Multumesc pentru urare si tu sa te bucuri de amandoua!
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Salutari fanilor subaru,
Masina merge foarte bine. Intre timp i-am achizionat filtru nou de particule pentru ca cel vechi era gaurit. Cu ocazia asta am scapat si de fluieratul turbinei. Nu am renuntat la DPF pentru ca am vrut sa pastrez softul original.
Am gasit un ulei de tip C2 cu hths 3.5 mPa.s dupa indelungi cautari.(marr stie ca imi facusem excel) :D Are si un TBN foarte bun petru un ulei eco, 8.2 KOH/g.
In general uleiurile eco de tip C2 au hths 2.9 -3.0 mPa.s de unde si nevoia tuturor proprietarilor de motoare cu valente sportive de a utiliza uleiuri de tip C3 (hths 3.5 mPa.s sau mai mare) cu compromisul regenerarilor mai dese pe filtrul de particule.(la cine are)
Uleiul se numeste ADDINOL MEGA POWER MV 0538 C2 SAE 5W-30. Regenerarile active au loc la un interval de ~1000km. Sunt subiectiv dar as zice ca motorul se aude mai bine decat cu Motul 8100 Eco-clean C2 imediat dupa regenerari si relativ la TBN e mai bine protejat decat in cazul C3-urilor eco. Sper sa nu se considere reclama.
In continuare ma documentez pentru montarea unei camere pe marsalier si implicit schimbarea playerului audio dar cu pastrarea incintelor.
O alta nemultumire este antifonarea destul de slaba la peste 110km/h. O data cu schimbarea motorului ecoul sunetului produs intre motor si scutul metalic s-a amplificat in habitaclu pentru viteze de autostrada (treapta a-6-a 130-140km/h) comparat cu motorul vechi. Cred ca am mai mentionat lucrul asta dupa ridicarea masinii de la autokino. Nu este foarte deranjant dar caut solutii.
Drumuri bune si bucurativa de masini!
-
Intrebare intrebatoare:
Turbina suiera in mod constant sau numai la accelerari si intr-o anumita plaja de turatie?
-
Intrebare intrebatoare:
Turbina suiera in mod constant sau numai la accelerari si intr-o anumita plaja de turatie?
Dacă citești mai în urma scrie ca e ocazional și în funcție de încărcarea filtrului, care deși găurit continua sa acumuleze o cantitate de particule restu observându-se la capătul evacuării finale ca depuneri.
Șuiera mai mult pe accelerări lungi când era filtrul gol, după regenerare, pentru ca parerea mea de nepriceput pierdea presiune și mergea în sarcina mare sa recupereze. Adică setările de soft oem nu se pupau cu parametrii fizici. Cu cat se încarca filtrul se auzea mai puțin, mergea în regim normal nu în sarcina ridicata.
Sent from my SM-A510F using Tapatalk
-
In continuare ma documentez pentru montarea unei camere pe marsalier si implicit schimbarea playerului audio dar cu pastrarea incintelor.
plug and play cu pastratea look-ului OEM
http://www.witson.com/en/products.html?proTypeID=100069050&fid=100069050&proTypeName=For%20SUBARU%20Series
sau
http://www.roadnavi.com/product-category/indash-navigation-system/s160-android/subaru/
poti pune camere, net si cam tot ce vrei tu
gasesti si in RO dar pretul e cam dublu desi te poate coafa garantia in ro
-
Apreciez burtal linku-rile.
Recomandarea ta are functionalitate flexibila,rezolutia superioara, configuratie hardware generoasa dar procesorul de sunet e mediu. Nu vreau sa se auda mai slab decat ce ofera masina acum cu kenwood-ul original.
Eu ma uit la urmatoarele fara a fi interesat de navigatie :
https://www.crutchfield.com/p_1304200NEX/Pioneer-AVH-4200NEX.html?tp=20217
https://www.crutchfield.com/p_105KWV620B/JVC-KW-V620BT.html?tp=20217
amandoua merg cu acelas kit de montare si adaptor comenzi de volan:
https://www.crutchfield.com/p_120707552/Metra-70-7552-Receiver-Wiring-Harness.html?tp=2977
https://www.crutchfield.com/p_003SBK926/American-International-SB-K926-Dash-Kit.html?tp=3121
https://www.crutchfield.com/p_541SWIRC/PAC-SWI-RC-Steering-Wheel-Control-Adapter.html?tp=3405
Diferentele care conteaza pentru mine:
Pioneer este certificat pe THD si SNR iar Jvc-ul nu este.
JVC are pas european la tuner iar pioneer nu.
Ar mai fi si problema de disponibilitate si garantie. JVC are si echipamente refurbished pe care la gasesti la oferte avantajoase fara garantie mare, iar pioneerul pe modelul ala se gaseste foarte greu.
Multumesc pentru recomandare.
-
mda ...acu depinde cat de audiofil esti si daca iti poti da seama de diferente :D ... eu nu pot spune ca pot face diferenta...poate am urechea mai de tabla :)
la subaru (in speta Forester) sunt mai usor de gasit solutii aftermarket performante si mai de firma ca sa zic asa pentru ca pozitionarea unitatii e standard si dintr-o bucata
eu am ajuns pe site-urile alea pentru ca solutii care sa pastreze look-ul OEM pentru masina mea (astra J ) nu am gasit la firmele astea mai mari si cunoscute.... si cam vreau sa pastrez lookul oem.
-
Câteva gânduri despre jucărie. Am schimbat sistemul audio original cu un jvc KW 620 bt păstrând boxele originale. Diferența este majora atât în volum, dinamica cat și claritate. A primit camera de marșarier de calitate medie care își face treaba, hands free și waze pe display.
Ultimul ulei ales își face treaba exemplar la temperaturi ridicate de vara, superior motulului folosit in trecut.Am descoperit ca dacă mergi la 3000-3200 rpm constant la drum lung , cenușa din filtru se curata înainte de regenerarea activa.Mai citisem pe forum dar nu văzusem personal diferențe. Am făcut geometria la recomandarea lui Mihai vizavi de piața Gemenii și sunt foarte mulțumit. Mulțumesc Mihai.
Per total încântat de mașină.
Drumuri bune tuturor și concedii plăcute!
-
Sa mai scriu in jurnalul fierului fin.
Cu ocazia concediului din august fluieratul turbinei cu dpf-ul aproape plin ma scotea din minti, locomotiva in toata regula.Concomitent s-a sectionat cotul dintre IC si motor care nu a fost schimbat cu motorul desi rugamintea a existat. Asta a scos dpf-ul din regimul normal de incarcare si a necesitat doua regenerari complete ca sa revina la normal.
Astfel ca in septembrie am coafat-o cu turbina oem noua si ca sa fie bine am plusat si cu ic nou oem.
Spre sfarsitul toamnei s-au dus si rulmentii fata, huruiau urat, s-au cerut schimbati.
Acum e iar ca noua, aceleasi tabieturi. A primit si gume de iarna noi, m-am intors la yokohama, de la continental.
Uleiul e exemplar in regenerari respectand intervalul de 1000km.
Toate bune.
Sarbatori Fericite!
-
Pentru ca nu am mai scris demult, sa mai adaug cateceva:
- schimbat in Ianuarie suporti și tampoane motor. Vibrațiile erau deranjante pe puntea fata.
- in Februarie eram la munte la -20 de grade și pâlpâia diful spate. Schimbat ulei și a dispărut.
- am rămas cu treapta 5 blocată in viteza pe autostrada, am forțat-o sa o scot pe liber și apoi ieșea singura. Schimbat cabluri la tr 5 și 6 dar nu a rezolvat problema. Schimbat la tr 5 și 6 pinioane și sincroane. Acum merge mai bine ca in treptele inferioare care au uzura.
- revizii, ulei cutie și curățat egr.
- cauciucuri de vara 4x4 Michelin.
- la frâne am renunțat la discurile și plăcuțele OEM. M-am saturat de regimul lor de frânare.(lung cu supraîncălzire pe canicula)
E in continuare o plăcere când totul funcționează in parametrii prevăzuti de producător.
Mulțumesc atelierului auto care ma suporta! :)
-
Anvelopele sunt cumva Michelin Latitude Cross?
-
Da, erau la oferta cu dot de anul asta, făcute in Franța.
Pana acum neimpresionat. Aștept sa isi termine rodajul.
-
Am fost la un drum lung recent si par sa consume cu vreo 1 - 1.5L/100km mai mult decat unele cu indice A, astea avand indice C.
O fi doar la mine, sau observi ceva similar si la tine?
-
Încă nu mi-am făcut o părere. Merg mixt.
Deocamdată par sa consume mai mult. Sunt pentru toate anotimpurile și puțin offroad.(cauciuc mai tare care simte la bucsaraie). Așteptăm sa se mai rodeze.
-
Mai adăugăm la lista de schimbări la revizia de 166k km:
- am schimbat pompa de ulei pentru ca pâlpâia cam lung pe roșu la pornire rece după regenerare activa. ( cu uleiul diluat addinol megapower 5w30 C2) Fără coduri de eroare.
- la ulei am trecut la yacco lube bm 0w-30, pana acum foarte mulțumit dar e încă prematura discuția.
Eu am cumparat mașina cu 0w20 și motorul se comporta si auzea mult mai bine ca la orice 5w30. Doar ca 0w20 nu are cifre civilizate la temperaturi ridicate HTHs etc.
- am mai vopsit ușile și capota plus polish la restu. Investighez aplicarea de folie pe capota și pe console.
- reparat compresor cu kit aferent, pentru zgomot ridicat in sarcina.
- verificat injectoare, unul fiind suspect de la montate de funcționare asincron. De asta recalibrarea aia e buna periodic.
Suspiciunea se confirma dar abaterea la pulverizare e minima.
Cauciucurile s-au mai civilizat de la uzura dar tot aplica târziu aderenta.
Mulțumit in continuare de acaret.
-
Poze? Nu pune folie pe capota proaspat vopsita. Mai las-o o luna cel putin.
-
Așa mi s-a recomandat sa o mai las după vopsire, cel puțin 10zile. O las o luna atunci.
Poze nu i-am făcut. Ii fac si le postez.
Nu a fost spălată după polish, cică trebuie lăsată 2 zile și apoi spălată.( urme de stropi apa dura)
Nespălată nu i-am făcut poze.
Doar am ieșit pe a1 sa văd cum merge și m-am ales cu o piatra pe usa de la șofer. :laugh:
-
Ptr capotă, folia cu regenerare e pe la 1500ron.
Dacă mergi pe drumuri unde capota e expusă, poate ar merita, desi în timp se perforează și folia, iar la spălătorie se poate umfla f ușor.
Eu am avut folie, a rezistat 2 ani, am inlocuit'o, dar asta ptr că mașina a luată de nouă, la Forester aș fi pus banii deoparte ptr revopsire când ar fi fost cazul
-
Îți mulțumesc pentru experiența împărtășită. Cred ca revopsirea elementelor la 4 ani e cea mai avantajoasa.
-
Eu am Foresterul din 2013 (cumpărat în 2008) și deja de la achiziție avea vopseaua sarită de la pietricele, dar mai mult de retușuri locale nu m'am îndurat(financiar) să îi fac, prefer mecanic să fie în stare cât mai bună decât estetic
-
Eu le prefer pe amândouă. Sunt la a doua vopsire de când am luat-o și asta este costul folosirii unei mașini in România și in special in București.
-
Protectie ceramica ai incercat ? (ceramic coating) Dupa cate stiu, asta protejeaza si de pietricele. https://www.pro-detailing.ro/kit-protectie-ceramica-nanolex-si3d-max-50ml-set.html?search=ceramic&description=true
Vopseaua mea este deja plina de urme de la pietricele (asa am luat-o), asa ca eu folosesc ceva mai simplu: HydrO2 de la CarPro, ofera doar protectie chimica.
-
Stratul de protectie ceramica este f subtire, in afara de protectie de praf/chimicale, nu ofera altceva
Despite the wild claims of some manufacturers and installers, a Ceramic Coating does not eliminate the risk of rock chips, scratches, swirl marks, and water spots. - sursa (https://www.exclusivedetail.com/paint-protection-film-ceramic-coating/)
sau
Although ceramic coatings can prevent against minor scratches, it does not provide adequate protection from rock chips. Due to the force, speed and unique dimensions of rock chips and road projectiles, they can damage the ceramic coat and create damage in the protective coat. - sursa (https://ceramicpro.com/what-does-a-9h-ceramic-coating-not-do/#Do_Ceramic_Coatings_Protect_Against_Rock_Chips) etc ...
-
Da, m-am exprimat gresit :) trebuia sa spun ca ofere o mica protectie in plus.
-
Protectia ceramica este doar ceva peste o ceara de buna calitate, nu poate oferi protectie mecanica la nivel de folie
EOT
-
Mulțumesc pentru recomandări.
-
169500km. De ceva vreme (2 luni) pornirea la rece era foarte zgomotoasă( și cu venirea frigului) pe anumiți cilindri și încălzirea motorului la fel.
In sarcina cu motorul cald uneori trăgea intermitent si persista lipsa sincronizării între injectoare după regenerari active.
Pentru primul simptom s-a dovedit ca doua bujii erau arse( le-am înlocuit pe toate 4) deși nu aveam nici-o eroare in bord. Au ținut ~80000km.
Pentru a doua problema, tot fără eroare, am înlocuit clapeta de acceleratie. Nu avea probleme vizibile; ceva joc și dacă scuturai piesa prezenta un zgomot interior accentuat.
Egr-ul era prea uzat pentru a mai fi curățat și a fost înlocuit.(aproximativ 90000km)
Uleiul yacco lube bm 0w30 C2 s-a dovedit a fi prea subțire sub presiune cu filtrul plin. Am încercat sa găsesc lube w sae 0w30 c3,practic acelas ulei, dar cu hths mai mare, și nu se aduce in ro.
Astfel ca am pus un Shell ECT 0w30c2/c3. Mai vascos, hths mare și tbn mai mare.
Pana acum toate bune, dar am mers puțin prin oraș.
Motorul se aude normal la rece când pornește, trage liniar fără întreruperi in primele 3 trepte. Nu am apucat sa folosesc mai multe.
Sa revina zăpada. Studiez xv hybrid.
-
... Studiez xv hybrid.
Buna alegere !
Este un allrounder (aproape) perfect !
-
Mulțumesc marr. Îți citesc in continuare postările cu foresterul hibrid.
-
Cu plăcere !
Din păcate, data fiind perioada asta “ciudata” - pe de o parte - si faptul ca Foresterul e al meu doar in acte - pe de alta parte, nu este un jurnal foarte activ.
Dar, XV-ul este o mașina care-mi place extrem de mult, iar sistemul e-Boxer este (pentru mine) o surpriza extrem de plăcută !
Pe cale de consecință, XV-ul e-boxer nu are cum sa fie altceva decât o mașina excelenta ! My 2 cenți ...
-
Mulțumesc pentru recomandare.
Rezervorul mic îl limitează la zonele urbane.
-
Merge foarte bine in ciuda vârstei. Ultima oară am făcut revizia dupa 2500km. Am epuizat numărul de regenerări in oraș (am făcut 8 din 10). Foarte mulțumit de uleiul de la yacco făcut pentru Renault 17. Tbn mare, hths bun, cenușa putina.
Ma deranja stabilitatea punții fata in viraje și la vânt puternic, așa ca am schimbat amortizoarele și arcurile ( plus arcuri spate) toate OEM. Schimbat plăcute frâna fata.
In continuare o plăcere. Reparație cântar punte fata, cel care ajuta la reglarea farurilor.
Ma deranjează farurile matuite ( specialiștii spun ca pe interior) și la polish nu se rezolva mare lucru. Ma deranjează compresorul care urla in sarcina vara.
Altfel merge ca la prima tinerețe iar benzina aditivată de la Rompetrol ii provoacă knock in regim de autostrada.
Mulțumit in continuare.
-
Sunt doua cantare pentru faruri?
-
Pe fiecare punte. Sa nu deranjezi participanții la trafic cu farurile. Sunt 1000ron bucata. Cel de pe spate l-am luat nou acum 2 ani.
-
Am schimbat in sfârșit compresorul AC. Am pus OEM. A dispărut zgomotul enervant făcut de mecanismul lui de cuplare care patina.
Pentru ca un cilindru’ începuse sa se oprească ocazional in mers(de obicei după o regenerare), nu mai trăgeau injectoarele liniar pe toată plaja de turații iar la rece era foarte zgomotoasă chiar si după încălzire indiferent de încărcarea filtrului, am schimbat injectoarele( a doua oară de când e la mine - distanța de 7 ani si 55000km), împreuna cu regulatorul de presiune combustibil.
Injectoarele OEM nu se mai găsesc. Am găsit AM de la denso in Polonia și UK.
Liniștea unica a boxerului diesel a revenit.
Presupun ca regenerarile in oraș le scoate din plajele predefinite de injecție și in timp nu se mai sincronizeaza.
Înainte sa le schimb am rotit injectoarele, cel cu buba făcea la fel.
Chederul de sub parbriz era dezlipit/strâmb de la stat in soare si l-am schimbat. La viteze mari se auzea afara destul de bine.
Antifonarea de sub capota era ciupita, curgea materialul din ea așa ca am schimbat-o.(OEM)
Am schimbat suporții de la etrieri pe fata si au dispărut vibratiile la frânare pe puntea fata. S-a îmbunățit si viteza de răspuns a frânării.
E iar ca la prima tinerețe.
Destul de brutala pentru gusturile familiei, comparata cu xv-ul hibrid, dar foarte distractivă pentru șofer.
Presiunea sa fie data a crescut, doar ca nu prea are sens.
-
Întrebare. De ce ai schimbat direct suporții de etrier? Nu mergea curățat și gresat etc? Presupun că ai văzut la mine pe topic.
Adică erau doar vibrații sau/și altceva?
-
Izolatia de sub capota ai gasit'o la noi sau de pe afara? Si eu i'am pus gand de inlocuire, doar ca pe unde am intrebat, nu o puteau aduce, ramane sa intreb la AK
-
Întrebare. De ce ai schimbat direct suporții de etrier? Nu mergea curățat și gresat etc? Presupun că ai văzut la mine pe topic.
Adică erau doar vibrații sau/și altceva?
Am tot schimbat discuri și plăcute OEM și trw. Persista vibrația la frânare.
Au fost desfăcute de fiecare data și curățate la montajul pieselor noi. Am văzut si topicul tău după ce m-am hotărât sa ii schimb.
-
Izolatia de sub capota ai gasit'o la noi sau de pe afara? Si eu i'am pus gand de inlocuire, doar ca pe unde am intrebat, nu o puteau aduce, ramane sa intreb la AK
Mi-a găsit-o cineva afara.
-
Încă merge bătrânul diesel. Recent m-a scos dintr-o acvaplanare pe șleauri adânci pline cu apa. Acvaplanare ajutata și de un tir ce venea din fata cu viteza. Tirul a refuzat sa meargă pe șleaurile lui și mergea cu partea stânga pe axul drumului.
Fara emoții s-a întors pe drum cu accelerare și redresare din volan.
Tot se discuta zilele trecute ca nu ne trebuie tracțiunea Subaru.
Din păcate dn-urile au șleauri adânci de la aceleași mașini grele, iar pe ploaie cacuciurile de asfalt nu fac fata sa degajeze apa din ele.
Cu o mașina cu tracțiune fata sau spate eram in Șanț sau scăpam cu avarii minore in cel mai bun caz.
E o mașina sigura pentru oricine.
Drumuri bune !
-
Am ieșit cu amândouă pe zăpadă prin București.
Bucuria care o aduce foresterul diesel manual pe zăpadă și pe gheață întreține piticul. Siguranța dată de cuplu in accelerări indiferent de aderență e din alt film.
Legat de XV cu e-cvt , este sigură, nu știu eu încă cum reacționează în toate situațiile , dar nu derapează deloc.
După frânarea regenerativă intră cam repede ABS-ul.
Pe manual îți spune cum să schimbi și uneori nu te lasă să schimbi dacă nu e de-acord.
În zăpadă mare, șleauri, pune puterea foarte fin si adaptiv la roată și te scoate încet și sigur.
Nu e brutalitatea de pe forester dar își face treaba cu brio.
Zicea cineva pe aici ca e bună și pe offroad. La cat te bine dozează puterea trimisa la roata cred ca nu strici nimic și e predictibila în scenarii fără aderență. Sigur, nu poți să o bruschezi și poate asta nu le place unora.
Subaru pe zăpadă și pe gheață rămâne Subaru.
Dacă locuiam în Țările Nordice sigur alegeam Subaru pentru mobilitate. Distracția e garantată.
Distracție plăcută pe zăpadă dragi șoferi de Subaru!
-
A primit cauciuri de vară. Am mai avut o tentativă cu Goodyear eagle f1 asymmetric noi. Slabe tare,s-au strâmbat. Inițial am zis ca s-au strâmbat de la problema cu frânele pe față și am mai luat două noi. Dar și acelea s-au strâmbat. Practic erau ovale de la frânări la viteze de autostradă. Am pus cauciurile de iarnă să văd dacă se strâmbă. Nimic. Mă bucuram la desenul asymmetric dar nu mai iau Goodyear. Ori am nimerit eu un lot prost, ori atâta pot. Partea proasta e ca nu se mai fac cu tipar asymetric și nu prea ai de unde alege.
Să vedem cum va fi cu hankook k127.
De la schimbarea injectoarelor nu a mai avut probleme tehnice. Merge super.
Eu m-am obișnuit cu binele și eyesight cu acc în coloana sei/sau pe autostrada e fix ce trebuie. Ajungi relaxat la destinație. Asa ca foresterul somează.
Drumuri bune !
-
Si Pilot Sport 4 au avut aceeasi soarta dupa 1 sezon. A trebuit sa merg sa le mai rotesc pe janta sa se mai echilibreze. Acum am Bridgestone Alenza...alea de fabrica, din specificatii nu par de top, dar parca isi fac bine treaba. Cand o fi de cumparat ma gandesc la Continental, le am pe o Skoda si se comporta excelent.
ACC-ul la Subaru e beton, daca iti place eu zic sa faci un upgrade si la Lane Keep Assist combinat cu ACC , sa vezi acolo senzatie :)
-
Eu am GY F1 Assym 5 pe masina sotiei (225 50 R18), montate in primavara 2022 si dupa vreo 30k km rulati n'am sesizat vreo problema
-
@sorin03 Lane keep assist e pus pe warning. Poate face surprize neplăcute pe șosele patriei.
Terminația de a3 spre București unde sunt 3 benzi dar banda unu e mai îngustă și variază ca lățime. A tras de volan sa intre în glisiera metalică, ca să se încadreze in banda prostiei. De atunci nu mai are drepturi.
@andrei0241 poate pe 18 sunt mai rezistente ca structura. Pe 17 erau cam firave.
-
Verificati si unde sunt produse anvelopele.
Am avut eu o tentativa cu Michelin Pilot Sport, 5 parca, si dupa ce ca erau scumpe ca dracu (aproape 800 bucata la 215/55R17), erau si facute in China. Am zis nope.
Am trecut si eu prin aventuri cu niste Bridgestone facute in Mexic, ovalizate 3 din 4.
De atunci am cautat din tari cu apa calda, dar pe dimensiunea asta parca d-ai dreaq le fac numai in Bananistan.
In disperare, acum sunt pe Hankook Ventus Prime 4, facute in Ungaria. Macar au avut un pret mai decent.
-
Să mai scriu ca de bine de conduce foresterul diesel pe zăpadă. ❄️
Am ieșit aseară pe A0 să îi fac regenerarea obișnuită. Are cauciucuri BF Goodrich g-Force Winter 2, noi.
Siguranță, manevrabilitate maximă și confort, indiferent de calitatea carosabilului, nu a alunecat deloc. Nici nu am mers cu mai mult de 110km/h.
Am găsit la coborâri în proximitatea giratoriilor gheață, majoritatea mergeau cu 40km/h sau mai puțin.
Dar nu se asigurau în oglinzi când ieșeau de pe bretele. Colegii de trafic, cu care primii se intersectau, nu frânau la timp, se ocoleau. Circ și voie bună, la viteze mici. Pe a0 era un singur gigel care mergea cu 140km/h, boala de bmw. Banda 2 era mai viscolita ca banda 1, e drept și mai putin circulată.
Am prins și un nene care a intrat în parapet pe stânga si ulterior a ieșit pe banda de urgență în dreapta.
Cei care se știau fără cauciucuri bune mergeau inclusiv pe a0 cu 10-20km/h.
Să revin la Forester, pe gheață cu treapta 2 3000rpm control maxim.
Bune și cauciucurile pentru prețul lor. Un singur reproș degajarea la viteze mari (peste 80km/h) se simte mai lentă, dar na, nu sunt premium .
Greu să dau Foresterul ăsta.
Drumuri bune tuturor !
-
Sunt cele mai bune anvelope pe care le-am testat. Comportament identic cu Michelin Alpin de care vrei tu, doar ca spre deosebire de Michelin, BF nu crapa si nu isi schimba comportamentul nici dupa 5 sezoane. Michelin tin 2 la nivelul maxim, apoi performanta scade accelerat si in sezonul 5 deja are multe crampoane lipsa, crapaturi, evident ca sunt dezechilibrate si asa mai departe. Practic, dupa sezonul 4 nu mai sunt bune, indiferent de km. Testat cu 2 seturi diferite pe masini diferite si dimensiuni diferite.
Deci, nu cred ca exista parte negativa la a acele BF Goodrich. Am tot cautat sa iau iar, dar din varii motive am ajuns sa merg cu altceva. Am avut pe 2 impreza, sedan si break acelasi set si au fost senzationale.
-
Eu sunt la prima experiență și sunt încântat de BF Goodrich. Comparându-le cu Continental și Nokian nu au desenul foarte performant dar își face treaba, iar compoziția cauciucului e de calitate. Vedem peste 2 ani.
Nu iau Michelin din principiu, deci nu pot să le compar cu Michelin. Mulțumesc pentru feedback.
-
Nu iau Michelin din principiu
De ce? ???
-
Am vrut sa iau si eu odata Pilot Sport 4. Dar am intrebat explicit unde sunt facute, mi-au confirmat China. Am zis ca nu dau 800+ de lei pe bucata de anvelopa produsa in China, fie ea si mama lu Michelin. In cazul meu e un pitic mic si rau care nu ma lasa sa fac d-astea.
-
Surpinzatoare atitudinea fata de Michelin-uri.... Sau poate ca pretul mare nu e destul de justificat?
Eu am folosit Michelin ca anvelope de iarna si pot spune ca au fost de departe cele mai bune, comparativ cu Dunlop, Nokian sau GoodYear.
Insa experienta mea cu Michelin s-a oprit la Alpin A6, cand am trecut la all-season-uri.
-
Pentru mine diferenta de pret a fost total nejustificata. As fi acceptat daca era facut prin Europa civilizata, dar atat. Nu cred ca erau cu 40% mai bune decat alte anvelope premium, precum diferenta de bani.
-
Pretul si calitatea, de la un nivel incolo, nu sunt proportionale.
-
Clar nu! Si de aceea nu am acceptat +40% pret pt +3% performanta, mai ales facute si in republica vecina si pretena, China.
-
De ce? ???
Am luat la un moment dat niste latitude cross un fel all season 80 % pe asfalt 20% pe langa sosea. Nu erau bune nici pe șosea și nici pe lângă ea. Pe șosea se încălzeau foarte greu și abia atunci diferențialele începea să folosească desenul asimetric dar cu un răspuns f slab. Pe ud nici nu se simțea desenul asimetric pe viraje. Iar pe lângă șosea erau prea dure ca și cauciuc de amortizai mai mult cu bucsaraia. Transferul termic era prea lent.
Cum a zis cineva mai sus prețurile nesimțite nu justifică beneficiile la Michelin. Nici la Continental pe cele de turisme nu se justifica pretul. Se justifica pe cele cross contact 4x4 insa nu am mai găsit 225/55 pe 17, fac numai pe 18.
De departe cele mai bune folosite de mine nokian a4 cu desen asimetric. Super gume pentru diferențialele Subaru în orice condiții. Nu se mai fabrică. Alături de Continental cross contact 4x4 generație mai veche, nu lx/rx.