Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Specific Subaru => Topic started by: Anisaz on February 10, 2015, 11:24:49 AM
-
Bună,
Am un Forester SH cu faruri cu autoreglare. Se pare că sunt blocate pe poziția de încărcare maximă, farul stâng luminează doar vreo 10m în fața mașinii. A mai avut cineva problema asta? Aveți idee dacă se pot regla manual de undeva?
-
Senzorii sunt si pe puntea fata si pe spate.
Se strica articulatia bieletei si se schimba intregul ansamblu, chiar daca potentiometrul este bun.
Manual se regleaza de sub masina, se blocheaza potentiometrul pe o anumita pozitie - cu sarma.
-
Am un PDF cu ceea ce se cheama "Auto Headlight Beam Leveler System". Adica este schema electrica pentru cabluri dar cel mai important, are procedura de initializare si reizinitializare a sistemului de reglare al farurilor. Eu am folosit-o de mai multe ori pentru ca nici la mine senzorul nu este in cea mai buna stare si tot da erori, iar in momentul in care iti mai pica si tija, farurile raman in pozitia respectiva, la tine probabil a fost incarcata masina. Pe ultima pagina a documentului sunt specificate operatiunile care trebuie facute ca sa revina la pozitia 0. Uite aici: https://www.dropbox.com/s/1hvcnal8eghj6iu/G8150BEV11_620.pdf
-
La mine, la SG, s-a rupt bratul bieletei, cel care era sudat de punte! ???
Asa ca am indreptat bratul bieletei, am pus la loc sistemul si i-am f*tut juma de rola de scoci d-ala negru, electric, care se si intinde. La vizita ulterioara la service s-au mirat cat de tzapan sta bratul ala, zici ca e sudat. De atunci a trecut mai bine de juma de an si totul pare in regula cu farurile! ;D ;D
-
Mulțumesc de sugestii! Am încercat faza cu re inițializarea dar nu a avut nici un efect, tot vreo 15m în față luminează farul stâng. Am să o duc la service să văd dacă pot să îl blocheze într o poziție mai normală.
-
Senzorii sunt si pe puntea fata si pe spate.
Se strica articulatia bieletei si se schimba intregul ansamblu, chiar daca potentiometrul este bun.
....
Are dreptate Wrangler !
Eu le stiu, ca mi s-au f.tut ambele si amandoua !
Au o porcarie aia de articulatie ce, in timp, din cauza mizeriei, se gripeaza si blocheaza.
La prima incarcare mai serioasa a masinii, se rupe ceva pe-acolo ( de obicei unul dintre brate).
Daca nu sufera vre-un astfel de "soc" faruile raman in pozitia reglata "optim" pana la decesul masinii !
Si da ! Sunt scumpe ca porcul !
In jur de 1200-1500 lei o porcarie de senzor de-ala.
Pe fata l-am schimbat.
Pe spate inca NU.
Din doua motive:
1. Nu am gasit atunci cand ma interesa.
2. Acum, nu ma intereseaza ! Farurile bat acolo unde trebuie.
Probabil ca daca as incarca-o vreodata de sa ajunga cu fundul pe pamant, as fi pe post de proiectoare antiaeriene - dar asta nu se va intampla intr-un viitor previzibil ....
-
Am fost in service Coasta de est cu problema asta. Au verificat partea mecanica de pe bratul din spate si totul era in regula, bieleta, articulatia se miscau normal. Dl. de acolo a verificat si potentiometrul dar nu si-a dat seama daca reactioneaza corect, zicea ca modul in care trebuie sa reactioneze depinde de tipul lui - daca e cu magnet sau nu. Stie cineva cum merge sau cum poate fi verificat?
Dl. zicea ca e putin probabil sa fie defectiunea in partea circuitului dintre potentiometru si faruri, pentru ca de la potentiometru se desparte in doua si ar fi putin probabil sa fie ambele stricate simultan.
Pana una-alta, mi-a reglat farurile manual, acum nu se mai autoregleaza in functie de incarcare dar macar pot sa conduc noaptea, inainte vedeam la 10m in fata masinii.
-
Salut, sper ca nu deranjez ca postez tot aici, dar pare sa am aceeasi problema:Tot forester sh, faruri xenon cu autoreglare, mai exact, azi la un drum mai lung s-a aprins in bord lampa(martorul) pentru autoreglare faruri , Initial a ainceput sa se aprinda si sa se stinga la cateva minute, iar dupa aprox o ora de mers a ramas aprinsa incontinuu. Farurrile par ca bat putin mai jos, dar nu sunt ferm convins. Tot odata am observat ca becul pozitie fata dreapta nu se mai aprinde. Credeti ca este aceasi situatie cu a colegului de mai sus sau poate fi aprinsa lampa din bord datorita beculyui de pozitie care nu mai finctioneaza?
Multumesc mult.
daca considerati necesaar se poate/pot muta subiectul intr-un topic nou
-
nu are nici o legatura cu becul. Ma gandeam ca, cine stie, au pus un senzor mai "destept " care sa-ti arate o defectiune la sistemul de lumini, dar se pare ca am aceeasi problema ridicata in acest topic: o defectiune la acel"cantar"/sistem de autoreglare: farurile au rarmas blocate si bat in jos la aprox 10 m,
Sper sa reusesc sa o rezolv cumva fara sa inlocuiesc intreg sistemul ...
-
@dan dan
Trebuie sa te uiti la putea spate, stanga, este o tija, care cel mai probabil ti-a sarit de pe bila senzorului. In speranta ca nu ai pierdut-o de tot, o pui la loc si apoi mai verifici si pe stanga fata. Dupa ce le-ai pus la loc, poti sa misti putin masina sau sa dai o tura cu ea, apoi faci secventa de initializare si ar trebui sa fie ok. Am uitat sa mentionez ca ar fi bine sa fi pe o suprafata cat mai dreapta.
-
@Axu,
increc asa, sper sa mearga
multumesc,
-
Pentru putin. Asteptam rezultatele ;D
-
Tija reglaj faruri rupta. Vreo parere, un sfat? Este dintr-un aliaj care nu cred ca suporta sudura. Noua costa 1200 ron. Multumesc.
(http://i67.photobucket.com/albums/h303/Impresaru/8934CDCD-540F-457D-B536-AC6EA2D71C18.jpg)
(http://i67.photobucket.com/albums/h303/Impresaru/4BE56A73-D591-487C-8C6D-A42161464435.jpg)
-
Cauta o bieleta antirului de alt model de masina,care sa corespunda la dimensiuni.
-
Cred ca este din aur sau cel putin suflata cu aur la banii astia ;D.
Acuma serios vorbind, cred ca este pretul pentru tot ansamblul, adica si senzor, altfel nu imi explic.
-
La mine s-a rezolvat foarte ieftin. Before and after:
(http://s8.postimg.org/5xhq9r0ud/20140816_193919.jpg)
(http://s8.postimg.org/xnebaopol/20140816_195246.jpg)
S-a intamplat in august anul trecut. Cand am pus rotile de iarna "lucratura" era bine merci. Cum farurile bat inca bine si am vazut ca auto-reglarea inca functioneaza, presupun ca totul e OK chiar si dupa iarna.
-
La mine este rupta tija. O sa caut o bieleta de la alta marca, insa este foarte mica dimensiunea
-
Am trecut la opinci, deci prilej de constatari dupa 8 luni:
(http://s15.postimg.cc/gi90rba8b/scoci.jpg)
Nu stiu cat o mai tine articulatia aia, nu arata bine deloc... :-\
-
Întrebare: acel potențiometru nu se poate lega la un buton in mașină pentru a putea regla manual farurile?ma gândesc ca ar fi mai ieftin decât sa cumperi brațul ala cu preț de parca ar fi din platina.ar fi si o soluție mai fiabila si presupun ca un electrician\electronist ar putea face treaba asta la o fracțiune din prețul brațului.
Sincer eu prefer soluția manuala.in oraș pe străzi luminate bine eu las farurile cat mai jos, nu vad rostul sa il orbesc pe 'colegul' care vine spre mine.
-
la mine nu era rupt, nu stiu ce a a vut. L-am mai curatat, am mai strans putin piulita si vad ca s-a stins martorul din bord. Totusi, parca farurile nu bat chiar ok, am sa fac si secventa de initializare...si o verificare
multam Axu
-
Încă un aspect: farurile bat asimetric. Fasciculul stâng se oprește într o linie dreaptă la vreo 10m de mașină, cel drept într o linie diagonală care se duce din fasciculul stâng la centru până la vreo 15-20m spre exterior. Adică cel drept bate mai departe. Asta e normal sau înseamnă că e o problemă la unul din faruri?
-
Pai dreapta bate mai lung si mai spre dreapta.Ca sa vezi biciclisti,oameni,caini,pisici,caprioare,ursi,vulpi,lupi....am zis caini? ;D
-
Așa mă gândeam și eu, mi a atras atenția cineva pe un forum străin să nu fie o problemă doar la farul stâng.
În legătură cu garanția la rugină, am văzut în unele locuri că e doar pentru perforare de la rugină, la smt zicea doar de ruginfără să specifice altceva. Garanția e aplicabilă și la urme de rugină superficiale, ex. Rugină vizibilă pe tobele de eșapament sau la șinele de la scaune?
-
Am schimbat bieleta potentiometrului cu una din platic de la aeromodele. Inca rezista, de cateva luni.
Daca se rupe si asta (desi ma indoiesc, deoarece platicul nu se corodeaza) o sa pun o tija cu rulmenti sferici si gata.
-
Dupa ce am schimbat "cantarul" de reglare faruri de pe fata, cand fac viraj maxim stanga (posibil numai in groapa) mi se aprinde acel bec din bord si se stinge dupa 1-2 min. Pe drum drept si la denivelari nu se aprinde. E vreo mufa pe acolo care trebuie infipta bine?
(https://s19.postimg.org/3n2p68xn3/20170601_201528.jpg) (https://postimg.org/image/3n2p68xn3/)
PS: scuzati praful de pe bord
-
Trebuie cumva sa fac o reinitializare a senzorului?
-
Eu n-am idee, teoretic n-ar fi trebui sa fie vreo problema. A fost montat bine, nu sta la vreun capat de cursa ceva? Sau o fi vreun contact imperfect.
-
La un contact imperfect ma gandesc si eu. Exista vreo posibilitate ca martorul sa se aprinda daca masina sta inclinata in pozitii mai ciudate? )
-
Sunt doua posibilitati, piesa sau montajul. Mergi la cei care au lucrat si discuta cu ei.
-
Trebuie cumva sa fac o reinitializare a senzorului?
La Legacy este obligatoriu sa faci o reinitializare a senzorului daca schimbi senzorul sau componente de suspensie. In manualul de service ai o procedura destul de clara, ar trebui sa fie si pt Forester.
-
Procedura de reinitializare a senzorului pentru Legacy 2007-2009:
PROCEDURE
When parts related to the auto headlight beam leveling system are removed or replaced, perform the following procedures to initialize or reinitialize.
NOTE:
Before performing initialization or reinitialization, check the following:
• Vehicle is parked on a level surface.
• The inflation pressure of tires is correct.
• Unload any cargo from the vehicle.
• Vehicle’s fuel tank is fully filled.
• When determining whether to perform initialization or reinitialization, refer to the following:
INITIALIZATION
• When the headlight leveler control module has been replaced with a new module.
REINITIALIZATION
• When the headlight leveler control module has been replaced with a part from a different vehicle.
• When suspension parts have been removed or replaced.
(Crossmember, transverse link, lateral link, strut)
• When the vehicle height sensor has been replaced or removed.
1. INITIALIZATION
1. Check that the indicator in the meter is flashing twice repeatedly.
2. Bounce the vehicle several times to normalize the suspension.
3. Make certain that someone is seated in the driver’s seat.
4. Turn the ignition switch to ON, and, within 1.5 — 20 seconds, turn the headlight switch OFF ⇒ ON three or more successive times.
5. Make sure that the indicator in the meter flashes three times and then turns off, indicating that initialization has been successfully completed. (At this time, the headlight beam will lower once, then go back to normal.)
6. Perform beam adjustment for the headlight.
2. REINITIALIZATION
1. Bounce the vehicle several times to normalize the suspension.
2. Make certain that someone is seated in the driver’s seat.
3. Turn the ignition switch to ON, and, within 1.5 — 10 seconds, turn the headlight switch OFF ⇒ ON five or more successive times.
4. Check that the headlight beam drops once, then returns to normal.
5. After confirming 4), turn the ignition switch to OFF within 30 seconds.
6. Turn the ignition switch to ON again, and, within 1.5 — 10 seconds, turn the headlight switch OFF ⇒ ON five or more successive times.
7. Make sure that the indicator in the meter flashes three times and then turns off, indicating that reinitialization has been successfully completed. (At this time, the headlight beam will lower once, then go back to normal.)
8. Perform beam adjustment for the headlight.
CAUTION:
If the indicator does not flash 3 times or the headlight beam does not operate, there is a possibility of an open circuit or faulty connection in the harness between the headlight leveler control module, front and rear vehicle height sensors and headlight assembly. Perform inspection and repair according to the inspection results, then perform initialization/reinitialization again.
-
Ok, la FXT nu am asa ceva. Ieri s-a aprins din nou in traficul din Bucuresti si a stat asa vreo jumatate de ora , apoi s-a stins.
O diagnoza m-ar ajuta?
-
S-a rupt si la mine urechea de prindere a senzorului din fata. I-am tras o sudura la service si pare ok...
@UXE: Vezi daca te ajuta asta https://www.dropbox.com/s/1hvcnal8eghj6iu/G8150BEV11_620.pdf
-
Am incercat si eu reinitializarea asta si nu a mers. La mine se aprinde martorul cand pornesc masina si sta aprins cateva minute si apoi se stinge, destul de repede, dar totusi nu ar trebui sa fie acolo deloc. Acum asta e, il accept acolo stiind ca se stinge in scurt timp.