Intelligent or I mode is for a laid-back fuel-economy run. In S or sport, the CVT holds revs longer and the top “gear” is shorter.
The SI-Drive controls the electronic throttle system’s response and fuel and ignition curves to modify engine torque characteristics, changing the performance character of the car in each mode.
Sport mode gives you the best acceleration and is the most responsive option. Driving will be most enjoyable on winding roads or for high-speed driving and is suited for all-round conditions.
"I" limits boost to like 7-8psi, and smoother throttle response.
"S" smoother throttle response.
"S#" full out.
I Drive - 189.80 whp / 185.36 tq
S Drive - 234.28 whp / 232.45 tq
S# Drive - 231.65 whp / 233.51 tq
The feel of 3 different engines in 1 car sounds about right :) Dyno showing the difference between my 3 modes when tuned. Theres almost a gap of 100wtq between the I mode and S# mode around 3k rpms. Thats probably the same TQ amount that a honda civic puts out ;D Twist of the knob or hit the button and its a different car for me :)
Sport mode (http://lmsb-brunei.com/assets/files/21/1cc254c4e1479bba67e6e1d1600039.jpg) | Intelligent mode (http://lmsb-brunei.com/assets/files/b1/6ee0acc84c496391462706261adcec.jpg) |
Acelasi lucru il zice si andea79. Afirmatia cu diferenta de cuplu trebuie completara de intervalul de turatie. Dupa cum vezi, dupa un timp toate ajung la acelasi maxim.Parametrul timp cred că este elementul cheie: în cât timp ajungi la maxim în fiecare mod în parte.
Mi-am amintit de aberatia asta: http://www.sprintbooster.com/
Acelasi lucru :D
Edit: 36 Acceleration programs (18 manual & 18 auto)
=)))))))))))))))))))
Case closed?Din punctul meu de vedere, da.
Should the car be empty of the ever-judging family, and a winding road present itself, you can change the drive mode from ‘Intelligent’ to ‘Sport’, and tip the CVT into a ‘manual’ shift mode that changes the blue backlight on the instruments to a strange looking, yellow colour.
Don’t expect any Jekyll and Hyde change in the Outback’s personality though. There might be a slightly more engaging experience that is amplified by shifting gears with the steering wheel mounted paddles, but its largely a placebo. There are no ultra-sharp shifts nor exciting exhaust pops, though equally, there isn’t a prolonged elastic drone either.
doar pe la ford si parca si la opel existau/exista butoane de "boost" care ti mareau temporar cuplul sau puterea motorului. la aia probabil te asteptai si tu...Nu chiar. Nu la boost mă așteptam (să îți ofere un plus de cuplu și/sau putere).
Pe Niro-ul nou de la Kia am un copac in care apar frunze verzi daca conduc ECO.
Consuma mai putin sau trage mai tare? Sigur ca nu, e doar o chestiune de marketing, un gizmo ieftin, un argument in plus pentru a cumpara masina.Sau dimpotrivă, de a nu o mai cumpăra dacă vezi că producătorul încearcă din răsputeri să te convingă de minciuna "trei motoare într-unul" prin toate materialele pe care lansează pe tema SI-Drive.
Si "minciuna" asta te face pe tine sa nu mai cumperi masina pentru ca fabricantul incearca sa te pacaleasca?Vorbeam principial (la modul general), nu despre mine în particular. În ceea ce mă privește, mă documentez (citesc, vizionez, întreb) pentru a putea lua o decizie cu creierul (o decizie informată), nu una emoțională.
Cam dramatica decizia, as zice.
În ceea ce mă privește, mă documentez (citesc, vizionez, întreb) pentru a putea lua o decizie cu creierul (o decizie informată), nu una emoțională.
Nu este ca și cum m-aș însura cu Subaru ...