Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: dan.pavel on October 12, 2010, 11:13:33 AM
-
Se apropie sezonul si apar intrebari despre cauciucurile de iarna (preturi, marci, dimensiuni, merita/nu merita pt AWD).
Toate discutiile despre cauciuri de iarna se vor purta aici.
-
Eu pe Ford Fiesta (FWD) am Marangoni Meteo Esc E+ si in Sinaia spre cota i-am dat rusinica unui Porsche Cayenne care avea cauciucurile de vara.
+ excelente pe zapada, gheata, asfapt ud
+ confort la rulare
+ aderenta buna la temperaturi mult sub 0
- zgomotoase
- indice de viteza mic
- cum sare temperatura de +5 grade, cum incep sa scartaie cauciucurile la plecari mai tari.
-
In primul rand, in ciuda faptului ca probabil majoritatea avem AWD p-acilea, tot se recomanda (poate mai mult decat la orice masina!) sa avem gume de iarna!
Chiar daca se ia o solutie de buget, tot e mult mai bine.
Asa cum am facut eu in iarna 2008-2009, cand m-am "scremut" sa iau niste roti de iarna, contra gurii nevestei care era disperata de "alti bani bagati in masini" ;D
Pentru ca n-am gasit jante sh, am luat unele de tabla neagra. Ca sa fie si cauciucul mai ieftin, si pentru ca paduraru' meu permite, le-am luat pe 15". Dupa care m-am incaltat cu Nexen Winguard SUV, luate de la Sibiu, cu DOT nou, la 250 de lei bucata pe dimensiunea 205/70R15.
Evident ca masina a devenit mai barcuta, dar este neimportant, pentru ca oricum iarna nu iau virajele ca vara, si macar sunt mai comode. Gumele nu exceleaza la silentiozitate (nici n-au cum la ce profil au), aderenta o consider medie intre gumele de iarna dar si-au facut bineinteles treaba cu brio. Asta iarna mi-am permis arogante cat n-am putut in toata viata mea ::). Singura oftica este ca n-am intalnit si eu vreun 4x4/AWD cu care "sa ma pun" la incercare, pentru ca pe restul cu tractiune pe o punte le-am lasat bineinteles in ceata, la propriu!
Iata si minunatele:
(http://www.vandmasini.ro/anvelope/poze-cauciucuri/nexen/nexen-winguard-suv-235-65-R17.jpg)
Alta imprejurare: Coboram cu un prieten de la o pensiune de sus de tot, de la Ciungetu, iarna, ger de ~ -12 grade, zapada si gheatza pe un drum forestier. El cu LandRover Defender, dar echipat cu MT-uri sau cum se cheama alea de teren. Mergem foarte incet pentru ca el simte nesigurata pe drumul ala. La un moment dat, desi mergeam extrem de incet, dispare din retrovizoare. Il astept o gramada, la un moment dat dau si cu spatele sa vad ce se intampla. Si ce credeti? Apare si-mi spune ca la un moment dat, desi mergea atat de incet, s-a rasucit brusc cu 180 de grade de n-a avut timp sa spuna nici "pîs"! Dupa ce si-a revenit, a trebuit sa urce vreun km pana la o curba unde drumul se latea suficient pentru a intoarce sandramaua.
In tot acest timp pentru mine era o plimbarica fara greturi.
Concluzie: daca n-ai aderenta, nu te ajuta nici mama lu' tata lu' 4x4!
-
Alte pareri despre cauciucurile de iarna? unde se pot gasi la un pret bun? jante pe 17 ptr iarna la un pret bun? ce recomandati?
-
eu am tot cautat si am gasit cele mai iefitne anvelope... anvelopesibiu.ro si sunt 80 % hotarat sa iau Anvelope Goodride SW602 Snowmaster 205/55 R16 la 229 ron bucata si daca iau 4 am transportu gratis... un prieten a avut anvelope de vara goodride si a fost multumit de ele nu faceau galagie aveau aderenta.. au fost pe golf 4!
anul trecut am avut debica navigator 2 si am fost fff multumit de ele... nu am ramas niciodata....
astept niste pareri .. goodride sw601 /sw602 sau cauciucuri sh....
-
Man, super situ! Mi-am gasit si eu 225/45/r17 la 300 ron. Sa-mi zici cand dai comanda, mie imi mai trebuie 2, pe spate.
-
dap sunt cei mai iefitn care am vaz... fara sa fac reclama sau ceva... eu am niste cauciucuri... care au fost pe jantele de tabla cand le=am luat.. dar sunt 05 06 si cam pe la sf vietii nus ce sa fac
problema la mine nu e tractiune... eu imi fac griji pe franare :) astept pareri sh sau NOI goodride....
-
Este posibil ca din aceasata iarna sa fim obligati sa incaltam cauciucuri de iarna. Mi se pare o masura buna de prevenire a ambuteiajelor. Problema se pune altfel... daca ne ia ca in fiecare an iarna prin surprindere? Asteptam legea si apoi vedem ce si cum.
-
Eu am comandat Dunlop SP Winter Sport 3D.
Fara rezerve as fi putut lua oricare dintre:
Goodyear UltraGrip 7+
Continental ContiWinterContact TS830
Michelin Alpin A4
-
Apropo de Goodride:
Goodride SW602 au primit cel mai mic scor in testul ADAC pentru anvelope de iarna.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2009_Winterreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=29880&SourcePageId=31821 (http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2009_Winterreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=29880&SourcePageId=31821)
Eu sunt incepator, dar sunt convins ca pacat sa ai un Subaru si sa nu-i pui cauciucuri bune.
E ca si cum ai pune-o pe Gabi Szabo sa alerge si in loc de ghete de sport i-ai oferi niste slapi.
Pe langa cele sase firme mari - Goodyear, Dunlop, Michelin, Continental, Pirelli si Bridgestone - am mai vazut modele reusite fabricate de Vredestein si Nokian.
-
http://anvelopesh.ro
-
am o cunostinta care a avut pe un mitsu iarna trecuta si nu au fost probleme..
repet eu nu imi fac probleme de tractiune la modul sa nu pot pleca de pe loc .... eu ma gandesc ca tre sa am cauciucuri bune sa... pot sa ma opresc ;D si pt ikeea fun & shit eu zic ca nu merita sa investec mai mult de 1000lei...
-
Si eu m-am gandit undeva la maxim 12 mil
-
Eu am luat anvelope noi, Dunlop Winter Sport 3D, fabricate in Germania in toamna lui 2010. M-au costat 1052 de RON.
-
pai pune un link ca sunt interesat:d ;D
-
Eu am comandat de la http://www.dealeranvelope.ro/ (http://www.dealeranvelope.ro/)
__
Update: Tocmai au sosit. Arata impecabil si, cum spuneam, au fost fabricate in Germania acum cateva saptamani.
Au fost parolisti si punctuali, mai ales ca am platit in avans, si nu prin ramburs. Am primit si niste saci pentru anvelopele vechi. Ii recomand cu drag.
PS: Cu preturi si servicii bune ar mai fi (din auzite): http://www.hilserv.ro/contact.html (http://www.hilserv.ro/contact.html) (Bucuresti) si www.anvelopes.ro (http://www.anvelopes.ro) (Ploiesti).
-
importanta anvelopelor de iarna:
&feature=player_embedded#! [/youtube]
-
Eu am comandat de la http://www.dealeranvelope.ro/ (http://www.dealeranvelope.ro/)
__
Update: Tocmai au sosit. Arata impecabil si, cum spuneam, au fost fabricate in Germania acum cateva saptamani.
Au fost parolisti si punctuali, mai ales ca am platit in avans, si nu prin ramburs. Am primit si niste saci pentru anvelopele vechi. Ii recomand cu drag.
PS: Cu preturi si servicii bune ar mai fi (din auzite): http://www.hilserv.ro/contact.html (http://www.hilserv.ro/contact.html) (Bucuresti) si www.anvelopes.ro (http://www.anvelopes.ro) (Ploiesti).
ms dar cea mai ieftina configuratie tot sare de 1500 ron... deci peste bugetu meu alocat pt anvelope..de iarna
-
buna demonstratie.. sper sa inteleaga tot romanul importanta cauciucurilor de iarna.. mai ales loganistii
-
Eu le-am achizitionat pe acestea:
http://www.anvelope-noi.ro/?page=Product&ObjectId=7388&BackRef=%2F%3Fpage%3DAnvelope%26ObjectId%3D10%26Filter%3DIEFORCBTZWFzb249J0lhcm5hJyBBTkQgUHJvZHVjZXJJZD03MCBBTkQgV2lkdGg9JzI0NScgQU5EIEhlaWdodD0nNDAnIEFORCBEaWFtZXRlcj0nMTgn%26PageNo%3D1
-
ms dar cea mai ieftina configuratie tot sare de 1500 ron... deci peste bugetu meu alocat pt anvelope..de iarna
Mda, pentru Impreza mea de 1.5 am luat 185/65/r15, care sunt mai ieftine.
-
am comandat si pt mine si pt dan :D niste caucioace goodride mine fac poze cand ajung la mine... ;D
cu ocazia asta vrea sa spun si la multi ani dl dan pavel
-
merci man
Abia imi astept cauciucele, 225/45/R17
-
au venit men :) totul este ok sunt la mine in garaj acum .. maine ne vedem si ti le dau:)
-
Nu e panica,maine sunt 20 de grade :)))))
-
In sfarsit am ajuns sa-mi iau si eu cauciucurile de la malakay.
Par ok, carne multa, modelul in V (numai asta aveau pe dimensiunea mea), cam grele
Revin cu impresii dupa ce le pun pe masina.
-
Le-am pus si eu. Prima impresie a fost ca se ia mai usor de volan si ca nu am stabilitate in curbe...
Sper sa fi fost doar in capul meu sau din caza ca era ud pe jos si afara 12 grade
-
Le-am pus si eu. Prima impresie a fost ca se ia mai usor de volan si ca nu am stabilitate in curbe...
Sper sa fi fost doar in capul meu sau din caza ca era ud pe jos si afara 12 grade
acelasi feeling l-am avut si eu .... sa vedem pe zapada daca fac treaba....
-
cauciucurile de iarna nu sunt neaparat pentru zapada.Abia sub 7 grade devin mai moi si aderenta e mai buna.Asa ca nu va dati tare in curbe.
-
2xGhe, ziceai ca ai gasit o oferta buna pentru cauciucuri pe 17 pentru Subaru.
-
man eu sunt multumit de cauciucurile care le-am luat !!! ieftine si ok...
dan ce parere are??
-
Nu imi merge netul acasa si de pe mobil caut mai greu. Sper ca o sa gasesc ceva sub 300 lei. Dan e plecat din tara de o saptamana si nu cred ca a avut timp sa testeze cauciucurile.
-
Nu mai au nimic la anvelopesibiu.ro de iarna. Nici pe 215 nici pe 225 :(
-
Eu sunt multumit de ale mele.
Deocamdata nu am ce sa le reprosez, cel putin nu mai fuge masina cand pun frana.
Revin cu impresii zilele astea cand incepe sa ninga mai serios.
Am mers cu Matador vreo 3000 km si s-au comportat excelent in conditiile date.
-
Am luat anvelope de la vreau-anvelope.ro Cautati si Ando service. Am gasit cel mai bun pret pentru Nankang 225/45/R17 luate cu 388 lei bucata. Am vazut ca daca le pun la ei au si oferta ceva cu 15 lei pe roata (deci 60 total) Acum 2-3 luni am dat 160 la autosoft pentru montat cauciuc pe janta, echilibrat, valve si schimbat setul de roti. Deci pretul e bunicel.
Am si factura si garantie. Deci stau linistit.
-
http://www.webtire.eu
-
Pentru Forester SH:
MICHELIN ALPIN A4
vs
NOKIAN WR A3
Ambele sunt 225/55 R17 101V (maxim 825kg/roata, 240 Km/h :-[ )
Aveti / ati avut vreunul din modelele de mai sus ca sa-mi dati feedback?
Diferenta de pret cu tot cu montaj intre cele doua (pentru toate cele 4 bucati) este de 1250 RON fara TVA (TVA-ul il pot deduce).
Am tot cautat pe review-uri, Nokianurile apar rar sau deloc si in general oamenii sunt entuziasmati, ceea ce nu ma incurajeaza deloc. Chiar sa fie atat de bune si totusi cvasinecunoscute in review-rile din vest ?
LE: Pe siturile unguresti, modelul ala de Michelin este cu cca 320 RON mai ieftin bucata. Vine cineva din Ungaria zilele astea? :)
-
Pentru Forester SH:
MICHELIN ALPIN A4
vs
NOKIAN WR A3
Ambele sunt 225/55 R17 101V (maxim 825kg/roata, 240 Km/h :-[ )
Aveti / ati avut vreunul din modelele de mai sus ca sa-mi dati feedback?
Diferenta de pret cu tot cu montaj intre cele doua (pentru toate cele 4 bucati) este de 1250 RON fara TVA (TVA-ul il pot deduce).
Am tot cautat pe review-uri, Nokianurile apar rar sau deloc si in general oamenii sunt entuziasmati, ceea ce nu ma incurajeaza deloc. Chiar sa fie atat de bune si totusi cvasinecunoscute in review-rile din vest ?
LE: Pe siturile unguresti, modelul ala de Michelin este cu cca 320 RON mai ieftin bucata. Vine cineva din Ungaria zilele astea? :)
Salut. Eu am NOKIAN WRG2 de vreo 2 ani si in ianuarie anul acesta le-am pus la test, nici o problema, am urcat pana la 1400 fara bataie de cap si pe jos era gheata. Pe mazga si mocirla fara surprize. Sunt facute de Suedezi sau Norvegieni care banuiesc ca stiu care-i treaba cu zapada si temperaturile scazute. Eu as merge pe NOKIAN. Numai bine
-
Mersi de raspuns, Nokian ma bate si pe mine gandu', ca la dimensiunile astea, orice anvelopa e mai scumpa by default. Basca nesimtirea "afaceristilor" din bransa.
Diferenta de pret e mare si chiar daca ar fi mai bune calitativ, nu stiu daca Michelin-ele isi merita banii in plus.
Pe de alta parte, Geolandar G95 cu care vine echipata ar trebui sa fie ok pana trece nebunia asta de aglomeratie la firmele care monteaza anvelope.
Nu m-am uitat cu atentie pe Yokohame, parca sunt totusi M+S, right?
-
Eu la Autosoft m-am programat si m-au sunat cu 40 de minute inainte. Am ajuns, rampa libera, in 30 de minute masina era gata.
-
eu am nokian wr g2 si sunt f multumit (215/60/16), e al doilea sezon cu ele (nokian sunt facute in finlanda din cate stiu eu)
520 lei/buc
recomand.
-
http://www.autocar.co.uk/car-video/winter-tyres-tested-in-the-wet-video-review/
-
Da, pana la urma si eu cred ca raman fidel Michelin-elor. In afara de Geolandar-ele astea cu care a venit Foreste stock si cu care am mers deja 11k km., am avut numai Michelin in ultimii ani. Nici un set de anvelope de la ei nu m-a tinut mai putin de 50k km. Si am avut pe 3 masini pana acum si iarna si vara. Asa ca am retinut la Auto Soft 4 bucati Alpin A4 225/55 R17 si singura mea obiectie ramane in continare pretul: sunt inca scumpe ca porcu', desi a mai scazut de la 1250 RON la 1140 RON. Dar cum iarna in Ro tocmai s-a lungit legal la 5 luni (nov.-mar., parca asa e, nu?), e posibil sa si merite.
Pe de alta parte, eram aproape convins sa iau Nokian WR A3, cand colo, nu se mai gasesc.... doh! tocmai cand ma hotarasem. La Auto Soft mai aveau 2 buc. si sunt si cu 1 mil mai scumpe fata de piata. Dar chiar si asa, avand in vedere diferenta de pret fata de Micheline, merita sa le iau in calcul. Daca pana expira rezervarea la Auto Soft nu gasesc inca 2 buc Nokian WR A3, o sa iau Michelin.
L.E.: Vad ca de saptamana asta au aparut cele de 99H de la Nokian (Nokian WR A3 99H - maxim 775kg/roata, 210 Km/h), la cca. 600 RON, aproape jumatate de pret fata de micheline.
-
Daca tot iti iei anvelope de iarna , tre' sa le testezi spre Piatra Neamt, asa ca go si trece-te pe lista ;)
-
Daca tot iti iei anvelope de iarna , tre' sa le testezi spre Piatra Neamt, asa ca go si trece-te pe lista ;)
Daca mergeti si voi 2x, devine interesant si pentru mine (noi)!
Macar de dragul de a testa anvelopele (sic!). :)
-
Eu mi am pus FULDA ( made in GERMANY ) si sunt multumit de ele .Le am gasit la un pret f bun
-
Tot uitandu-ma pe fel de fel de review uri, nu pot decat sa concluzionez ca anvelopele din zona performance-premium sunt la diferente de performanta din ce in ce mai mici, ca atare majoritatea isi fac treaba cel putin decent. Eu unu asa am ajuns sa compar o marca foarte cunoscuta de multi ani,cum e Michelin, cu o marca pana mai acum cativa ani inexistenta pe piata noastra: Nokian. Ce am incercat sa fac, este sa compar un indice de tip calitate/pret. De diferenta prefer sa pun motorina si sa ma duc pe coclauri.
LE: M-am tot uitat si pe aici: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2011-Winter-Tyre-Buying-Guide.htm
-
Baga Nokian si le testam impreuna spre Piatra/Paltinis/Bicaz :) dar nu pe coclauri prea mari ca pe mine nu ma tine.
-
Cateva review-uri de la ADAC centralizate de automarket.
http://www.automarket.ro/stiri/test-comparativ-adac-intre-98-de-anvelope-de-iarna-40708.html (http://www.automarket.ro/stiri/test-comparativ-adac-intre-98-de-anvelope-de-iarna-40708.html)
-
ok, au ramas asa:
1. Nokian WR A3 235/55 R17 103V @ 830 RON / bucata
2. Nokian WR A3 225/55 R17 101V @ 680 RON / bucata
3. Michelin Alpin A4 225/55 R17 101V @ 920 RON / bucata
Diferenta nu e mare. Care merita? Sa iau 235 pe Forester ?
Mai late (235 - Alpin A4) de la Michelin, nu sunt. Cel putin nu stoc.
-
Din cate stiu, cauciucurile mai inguste se "infig" mai bine in zapada si sunt mai bune. Eu am 225 pentru ca nu am gasit 215 la pret bun cand cautam cauciucuri. La o saptamana dupa ce mi-am luat un set am dat peste aceeasi marca, acelasi model, acelasi pret, dar pe 215. Asta e...
-
Eu zic eftin eftin cat mai efti..Ca atunci cand dai intr-un crater ascuns sub zapada sa nu te doara sufletul prea tare.Plus ca nu se duce nimeni la raliu nu?
-
Cu cat mai inguste cu atat bine! Mai bine iti pui pe 205!
-
In carte zice asa:
Tire size: 215/65R16 96H sau 225/55R17 95H
Wheel size: 16"x61/2J sau 17"x7J
Recomandarea evidenta este sa mentii specificatiile (care sunt totodata si recomandari).
Din punctul meu de vedere important este sa mentii intr-o marja de eroare acceptabila diametru total al rotii, iar indicele de incarcare sa fie cel putin egal cu cel recomandat (respectiv minim 96 pt 16" si minim 95 pt 17").
O alta recomandare, personala de data asta, este sa cumperi anvelope care se descurca bine si pe carosabil ud (care este mai des intalnit decat zapada si care poate oferi o senzatie de falsa siguranta). Din experienta proprie iarna asfaltul ud este cel mai mare inamic pentru ca anvelopele de iarna sunt facute sa muste din zapada si nu sa disperseze apa. Evident ca in ultima decada s-a pus accent si pe acest aspect, insa numai cativa constructori si modele trec de calificativul 'acceptabil'.
-
Corecte observatiile, in cazul acesta castigatorul dpdv tehnic / tehnologie este, fara discutie, Michelin.
Dar daca raportez la pret, la cca 200 EUR diferenta de bani atarna in favoarea Nokian (asta ca mi s-a pus mie pata pe modelul WR A3).
235 ca latime e dorinta mea inca de cand am luat masina, mai ales pentru faptul ca viteza / totalul kilometraj sunt SUB ceea ce indica in acest moment. La cca. 1.6% in plus, ar fi undeva la 1.6 Km/h in plus la o suta la ora. Eroarea din kilometraj acopera lejer cifrele astea.
-
Deci pana la urma?Ce a ramas? ???
-
Doh! N'am ajuns inca sa le schimb, ... busy bee.
Raman Nokianele, desi la Micheline aveam o reducere considerabila, da' tot scumpe chiar si asa.
Si pe Geolandar scrie M+S asa ca in caz de ninsoare le pot folosi cat de cat.
Ce ziceti de astea?
http://www.portbagajeauto.ro/lanturi-antiderapante/thule-k-summit-44-17-lanturi-zapada-antiderapante.html
Ati folosit careva? Marketing desantat, sau isi fac treaba??
-
Vrei sa renunti la telescaun si sa urci partia cu masina? :D
-
eu pot sa vi le recomand pe cele de mai jos, au fost testate 2 ierni si sunt foarte multumit de ele atat ca si comportament al rotii cat si ca durata si usurinta de montaj
http://www.snowchains.co.uk/snowchains/Weissenfels+Clack+and+Go/
-
Vrei sa renunti la telescaun si sa urci partia cu masina? :D
Pai Yoyo a urcat asta-vara, pe uscat, la Ranca. Io as vrea sa incerc iarna! :)
Seriously, ma gandesc ca oricat de scumpe sunt lanturile astea, ies mai ieftin cu ele decat cu o pereche de cauciucuri noi! :)
Plus ca montajul... like a glooove!
-
Revin si eu cu ceva feedback despre chinezariile Nankang, asta dupa ce am facut peste 1000km in ultimele 3 zile pe toate tipurile de suprafete si drumuri.
Pe uscat sau asfalt ud stau foarte bine, nu au nici cea mai mica problema, franeaza si bine (dar nu cand sunt nou noute, ci dupa cateva sute de km). La viteza mare zgomotul produs poate fi deranjant, fiind destul de puternic. Profilul este mai mult unul de strada/ cauciuc de vreme rece, astfel incat pe zapada inalta nu se descurca la fel de bine ca alte cauciucuri. Nu stiu ce marca sau model de cauciucuri are RZV75 pe XT (stiu doar ca are profil in V) si am observat ca in unele curbe, cu aceeasi viteza, el mergea drept si mie imi mai fugea spatele. La fel, el spunea ca in cuplu 3500-4500 masina tragea drept cel mai bine, pe cand la mine in boost imediat ma arunca. Poate fi si o mica diferenta de greutate si apasare, dar si cauciucurile au un cuvant de spus in asta.
-
am Good Year Ultragrip Extreme, si intr-adevar trag bine de tot pe zapada, daca tin masina intre 3000-5000 ture trage bine bine si tine trasa excelent :)
insa... sunt cam zgomotoase intre 50-90 km/h...
-
Am decis.... complet diferit fata de ce am gandit initial. Mai sunt cateva saptamani in care sa vad daca e ok alegerea (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=631.msg16361#msg16361)
-
Salut
Eu pentru iarna urmatoare am ales ce voi cumpara
Nokian Hakkapeliitta prevazute cu cuie
Nu se compara o anvelopa cu cuie cu una fara pe vremea asta....am mers cu cineva......nu conteaza cat de mare si tare e zapada, gheata....pur si simpl ai aderenta formidabila.....iar pe asfalt curat nu ai decat un zgomot un pic mai mare, insa nu sunt probleme la franare, cuiele nu sar/tocesc (datorita fortei de apasare generata de greutatea masinii, atunci cand nu au in ce sa "infiga" cuiele se retrag)
Si evident cat mai inguste (ideea e sa taie in zapada si gheata) nu sa plutesti (ma rog, asta daca nu te duci la pol: http://www.streetfire.net/video/the-full-episode-of-top-gears-polar-challenge_part-1_174761.htm si http://www.streetfire.net/video/Top-Gear-Polar-Challenge_644940.htm)
O zi buna
-
In unele tari,cauciucurile cu cuie sunt interzise.Asta pentru ca cei care le folosesc nu renunta la ele dupa ce s-a uzat cauciucul.
Ideea de baza fiind urmatoarea.Daca nu reusim sa va civilizam,le interzicem.
Un calcul de viteza pe laturile anvelopei spune asa.In partea de jos viteza este zero,pe laterale(fata/spate) viteza este egala cu cea a masinii,iar in partea de sus este dublul vitezei masinii.Asta insemnand ca atunci cand cramponul cauciucului se toceste,permite iesirea mai usoara a cuiului.Ori daca masina se deplaseaza cu 100 km/h de ex,cuiul zboara cu 200 si se transforma intr-un proiectil.Ceea ce le face la un moment dat sa fie foarte periculoase.
-
Un review bun (mai mult ca sigur platit) de Michelin in ceea ce priveste cauciucurile mari cu talon mic.
http://www.autocar.co.uk/car-video/sports-car-winter-tyre-test
-
cel mai proaspat test - automotorsisport noiembrie 2012:
1. nokian wr d3 (pe zapada 99p din 100!)
2. continental winter contact (88 din 100)
3. semperit speed grip
4. dunlop sp wintersport
5. goodyear ultragrip 8
6. toyo snowprox
7. michelin alpin 4
8. fulda kristal
9. pirelli snow control
10. vredestein snowtrac
11. hankook icept
12. bridgestone blizzark
13. hankang nk snow
ghici ce gume mi-am tras?
-
goodyear ultragrip 8 - the best value for money
-
ghici ce gume mi-am tras?
PiBuni :d?
-
Wrigley? ;D
-
am luat
NOKIAN 215/65R16 102H SUV WR G2
va dau impresii dupa primul drum
-
De cand am Subaru (vreo 10 ani) am avut 3 marci de cauciucuri: Vredestein (Snowtrac 2), Nokian (WR, WR G2, WR A3) si Michelin Alpin 2/3. MIchelinele n-au reusit sa ma convinga ca sunt mai bune decat Nokian, deci am continuat cu Nokian pentru ca sunt mai ieftine. Vredestein erau si ele OK, dar usor mai zgomotoase.
Constatarea mea este ca iarna fac 40-50% din km pe uscat, 30-40% pe ud/slush si numai 10-20% pe zapada. Deci cand imi cumpar cauciucuri nu ma iau neaparat dupa ce mai buna performanta pe zapada, ci pe uscat si ud, evident cu o performanta buna pe zapada. Din acest punct de vedere Nokiananele au fost intotdeauna la nivelul asteptarilor si , foarte important, sunt silentioase. Ma enerveaza rau sa merg pe asfalt 90% din timp cu niste cauciucuri excelente pentru zapada, dar care fac zgomot.
Singurul dubiu este daca Nokian vor sta in zona de pret care i-a consacrat sau vor continua sa se scumpeasca...
-
Eu ma repet.Nu dau bani multi pe gume de iarna.Am unele ieftine luate din sellgros si unele reesapate.Ambele s au comportat excelent.Cu cele reesapate am facut rucar bran cu gasca in ianuarie pe o zapada de doojda centimetri.Nicio problema.Au foat excelente.
-
Din acest punct de vedere Nokiananele au fost intotdeauna la nivelul asteptarilor si , foarte important, sunt silentioase. Ma enerveaza rau sa merg pe asfalt 90% din timp cu niste cauciucuri excelente pentru zapada, dar care fac zgomot.
Singurul dubiu este daca Nokian vor sta in zona de pret care i-a consacrat sau vor continua sa se scumpeasca...
asta asa e... e deranjant sa fie zgomotoase pe asfalft... ce am eu pe masina sunt fantastice pe zapada dar sunt f zgomotoase... e neplacut...
nokian vor fi din ce in ce mai scumpe... se vede deja si asta de va intampla si in urmatorii ani... si atunci... mai bine iei GY...
-
Eu deja m-am hotarat la WR D4 ::)
-
Tocmai ce am montat WR D4. Prima impresie: sunat mai silentioase decat Yocohamele all season din fabrica.
-
Buna alegere care ma inspira si pe mine!
-
florio, cat ai dat pe bucata?
-
570 lei - 225/55 R17, montaj inclus, dar am platit echilibrarea si plumbii.
Dar am primit si termos + 2 cesti din inox pentru cafea, inscriptionate Nokian Tyres ;)
-
am cautat si eu nokian wr d4, 215 60 r16.
poate ca am inceput cautarile mai tarziu, dar nu am mai gasit pe aceasta dimensiune si importatorul mi-a spus ca probabil nici nu va mai aduce anul asta.
prin urmare am luat wr d3. dupa 0 km cu ele, pot spune ca arata bine. miercuri le montez.
-
Pai si la cate magazine sunt pe net , nu ai gasit la niciunul?
-
Iarna asta cred ca trec pe Pirelli. Am niște BF Goodrich de la fostul proprietar, mai au 4mm carne pe ele, dar parcă nu aș vrea să mă prindă zăpada cu ele. Mi-am luat azi de la Hornbach niște șoricei pe post de lanțuri.
http://www.emag.ro/anvelope-auto/dunlop,continental,goodyear,bridgestone,pirelli,bf-goodrich/filter/anotimp-f2736,iarna-v8707/latime-mm-f2733,215-v-1540356/inaltime-f2734,55-v-800923/diametru-inch-f2735,17-v8695/sort-priceasc/c?pc=40
-
Eu iarna trecuta am luat Wr A3'uri. Vad ca noile D4 (http://www.cauciucuridirect.ro/product/Nokian/60/16/R-281846) sunt cam la acelasi pret, ba chiar un pic mai jos, daca retin bine.
Oricum, la ce ierni am prins in ultimii ani, pneurile de iarna sunt aproape inutile
-
4-5 mm sunt limita pentru acvaplanare, daramite pentru zapada...daca te uiti pe marginea cauciucului o sa vezi doi indicatori, unul TW care arata la 1-2 mm limita legala si mai ai unul cu un smen de picatura de apa sau in fine, e variabil la producatori, cu adancimea pentru acvaplanare sau zapada
-
Pai si la cate magazine sunt pe net , nu ai gasit la niciunul?
nici pe net nu aveau pe stoc ... comanda, vine in 10 zile (am vorbit telefonic cu 3 magazine online si nu pareau foarte coerenti in ce inseamna aducerea cauciucurilor si posibilitate de retur) ... si nici nu prea am incredere in magazinele online la cauciucuri.
in plus de asta, cred ca e mai mult marketing intre d3 si d4. bun si eu as fi preferat d4, evident, dar cu o mica reducere, e ok si d3 :)
-
Da e ok si D3.. le am pe cealalta masina si nu am ce sa le reprosez. Evident ca in D4 au bagat marketing la greu.. Nici eu nu mi-am luat, inca. Am vrut sa imi comand de la unguri ca erau sub 400 de lei bucata, dar au scumpit si ei destul de mult.. asa ca tot din Ro cred ca o sa iau. Eu unul nu ma grabesc.. pot astepta pana in decembrie pe comanda.. momentan am cu ce merge cu anvelope de iarna. Foresterul la mine e mai mult ptr concedii sau orice iesire in afara localitatii.. si eventual in localitate cand nu pot merge cu cealalta masina.. ;D
-
Iarna asta cred ca trec pe Pirelli. Am niște BF Goodrich de la fostul proprietar, mai au 4mm carne pe ele, dar parcă nu aș vrea să mă prindă zăpada cu ele. Mi-am luat azi de la Hornbach niște șoricei pe post de lanțuri.
http://www.emag.ro/anvelope-auto/dunlop,continental,goodyear,bridgestone,pirelli,bf-goodrich/filter/anotimp-f2736,iarna-v8707/latime-mm-f2733,215-v-1540356/inaltime-f2734,55-v-800923/diametru-inch-f2735,17-v8695/sort-priceasc/c?pc=40
scumpi rau emag. http://www.anvelope-jante-piese.ro/?pa_latime=215&pa_inaltime=55&pa_diametru=r17&pa_anotimp=iarna
-
Am sunat azi la unii cu prețuri mici, nu aveau pe stoc aproape nimic. Am luat Pirelli Sottozero.
-
Sa ma risc la niste Hakkapeliitta R2? ??? ;D
-
sunt printe cele mai bune pe zapada. daca sunt fabricatie recenta, go for it. dar insa din ce vad in ultimii ani, zapada/gerul/gheata sunt pe cale de disparitie iar o anvelopa excelenta doar pe zapada/gheata nu`si mai justifica achizitia.
-
eu am luat de la Marso wr d3-urile si sunt din saptamana 37 2015. Hakka cred ca se cumpara destul de rar, eventual intreaba de data fabricatiei. La magazinele online, poti sa nu le accepti daca nu-ti convine data.
-
Mda.. ime imi e ca pe asfalt ud se cam duc sanie... :-X
-
Luat Sottozero, sunt pâinea lui Allah pe vremea asta ploioasă cu 2-3 grade afară.
-
-
Pacat ca erau purtate a/t-urile, ca nu-mi dau seama cat de uzate erau. Asa ar fi fost fain pentru o comparatie cat mai buna.
-
Soferul de pe XV prea idiot, degeaba e masina capabila daca cel care o conduce habar nu are chestii elementare despre manevrarea unei masini in zapada.
Cum sa pleci de pe loc cu rotile virate la maxim?
-
Sunt convins ca, inclusiv cu rotile virate la maxim, daca nu pleca cu pedala de acceleratie la fund si ajutat de niste cauciucuri bune facea fara probleme intoarcerea acolo, zapada nu e mare
-
Ideea era de cauciucuri A/T versus cauciucuri de iarna, ca tot s-a vorbit pe aici de asa ceva.
-
A/T nu cred ca are cineva pretentia ca's mai bune decat cele de iarna pe zapada.
-
Salut,
Proaspat posesor de Subaru Forester 2009 2.0 Diesel, caut sa schimb cauciucurile. Pana acum am mers doar cu cauciucuri vara + iarna, dar m-ar tenta sa incerc si ceva all seasons, dar la o calitate superioara. Stiu ca multa lume blameaza all seasons-urile dar poate ati intalnit ceva mai de calitate (de exemplu, in acest moment Michelin se lauda cu al lor CrossClimate http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/CrossClimate.htm (http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/CrossClimate.htm).
Deoarece planuiesc sa mai abordez si cate un drum forestier (ca d-aia mi-am luat Forester :) ), ma gandeam inclusiv la un set de AT-uri, all seasons. Aici nu prea am informatii despre zgomotul produs de ele si despre tinuta de drum pe asfalt (as vrea totusi sa nu "fuga de fund" la prima curba mai in viteza). Am vazut review-uri interesante pentru General Grabber AT http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/General/Grabber-AT.htm (http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/General/Grabber-AT.htm)
Daca aveti sugestii, please share.
Multumesc.
PS: nu am gasit o discutie similara pe forum. Rog un moderator sa mute subiectul daca l-am pus gresit.
-
Experienta mea vasta imi spune fix ce te asteptai :)
Un mare nu la all-season. Si o spun fara rautate, dar pur si simplu alea sint cauciucuri cel mult de vara. Si cam atit. Iarna sau pe noroi nu cred ca o sa reusesti sa faci mare lucru.
Singurele care mi-au placut la un moment dat erau niste Debica care aveau un profil foarte misto si erau mai moi si initial am zis ca sint de iarna. Dar nici cind eram in galeata cu banii nu am luat asa ceva. Am avut, am ramas intr-o vale prin Busteni, rupt ambreiajul in doua, aia a fost.
Acu ca or exista de alea all season AT care pp ca e All Terain si sint decente, na. Dar sigur te limiteaza la viteza maxima. Si o sa conduci mega batrineste.
Parerea mea e simpla: iarna e iarna si trebuie cauciucuri bune de iarna. Vara e vara si eu am mers ceva ani si cu alea de iarna. A fost ok.
Pentru drumuri forestiere nu cred ca e cazul sa-ti faci probleme prea mari. Cita vreme e drum, e ok. Problematic vad doar comnbinatia cauciuc de vara cu noroi adinc. Dar daca te bagi acolo, ai o problema :)
Poat are sens ce spun, poate nu. Dar am fost cu dacia pe virf de munte pe forestiere nu tocmai prietenoase si am reusit fara mari probleme. Depinde de tine unde vrei sa te bagi si cum abordezi anumite situatii.
-
Salut
Eu am de rezerva ( a se citi pt cand fac explozie :) la un cauciuc ) astea http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlop/Grandtrek-AT3.htm. Iarna nu le recomand, desi sunt allseason. Vara am mers cu ele, dar investitia mea a fost redirectionata, si nu le-am schimbat ( nu era necesar, uzura era ok, erau toate 4 la fel :) si de asta nu m-am stresat imediat cu schimbatul)
Astea AllS. sunt un compromis de buget, dar nici vara nu ai aderenta dorita ( doar daca mergi batraneste) sunt zgomotoase, iar iarna ...doar pe uscat. Gandeste-te, cele de vara au o compozitie a trenului de rulare pentru aderenta, consum, etc, iar cele de iarna au alta compozitie. De aia alea de vara sunt opinci de plastic cand e frig, iar cele de iarna cand e caldura le lasi pe asfalt si masina are o aderenta dubioasa ( spre zero ) .
Plus, astea de le am eu de rezerva, sunt mult mai grele si fata de alea de vara si fata de alea de iarna. Ceea ce dauneaza pe la articulatii
Grandtreku e bun pe noroi ( atat cat un Forestier permite ), nu extrem, dar te scoate din situatii dificile daca ai fi cu alte avelope.
Eu asa am luat masina , cu Grandtrek, dar pana in iarna am luat anvelope noi de iarna, si pe urma m-am invartit si de un set de vara.
Parerea mea : fa-ti un set de iesit pe campii cu ce avelope vrei si le pui pe masina cand ai nevoie. In rest, vara-i vara, iarna-i iarna. Desi la cum a fost iarna asta ... ;)
-
Pe principiul vara iti faci sanie, pareri pentru cele trei anvelope de iarna de mai jos?
http://www.anvelopex.ro/anvelopa-iarna-nokian-21555r17-2076840
http://www.anvelopex.ro/anvelopa-iarna-kumho-21555r17-2075430
http://www.anvelopex.ro/anvelopa-iarna-fulda-21555r17-2076067
-
Eu am luat Nokian anul trecut, dar fara XL. S-au comportat bine iarna trecuta.
-
Bine insemnand? Eu vara vreau masina sa stea bine pe asfalt, de asta am luat acele Toyo de sosea dedicate.
Iarna vreau sa ma distrez si caut ceva bun pe zapada. Nu ma intereseaza zgomot.
-
Multi ani s-a repetat numele Nokian pe forum dar eu nu am fost incantat de marca.
Gamele superioare de la Goodyear si Michelin s-au comportat mult mai bine decat Nokian.
-
Si eu am mers toata iarna cu WR-D 4 si nu am ce le reprosa.
-
Eu am folosit ani buni Dunlop WinterSport ( 3D). Super anvelope !
Anul trecut am incaltat atat Foresterul cat si Honda cu Michelin Alpin 5.
Recomand !
Extrem de eficiente pe zapada si chiar ghetus, se comporta excelent si pe ploaie si, un mare "+" , sunt si silentioase.
Ca atare, sunt in perfect acord cu @Wrangler !
-
Sunt fan conti TS850.
-
Si eu folosesc Nokian WR A3 de vreo doi sau trei ani. Comportament perfect la viteze destul de ridicate, recomand acest tip de anvelopa.
-
Nokian, la fel ca Volkswagen si Coca Cola, a fost sfaraiala cand a aparut prima oara pe piata. Dup-aia s-a dus la vale, desi a ramas in general over-rated.
Am Nokian de iarna pe Swift, iar aderenta pe zapada mi se pare slaba. Alta data nu mai iau.
E doar o parere subiectiva.
-
Bine insemnand? Eu vara vreau masina sa stea bine pe asfalt, de asta am luat acele Toyo de sosea dedicate.
Iarna vreau sa ma distrez si caut ceva bun pe zapada. Nu ma intereseaza zgomot.
Bine insemnand ca pe asfalt uscat, pe la vreo 15 grade, stateau mult mai bine decat Yokohamele all season. Dar compara Nokiane noi cu Yocohame vechi :D
Pe zapada, iarna trecuta, era funny in curbe, ma jucam cu masina in sensul ca daca calcam un pic acceleratia, aluneaca in lateral, controlabil. Dar asta cred ca tine mai mul de faptul ca trag toate rotile.
Bineinteles ca nu se compara cu Micheline Alpin, din care am avut pe Fiat muuuulti ani.
-
si eu zic sa arunci un ochi spre conti, michelin, GY .. vezi daca poti gasi ceva in bugetul tau.
-
si eu am Dunlop WinterSport (3D) , nu am testat alte gume de iarna pe masina mea sa stiu cum se simt , sunt ok pe zapada/apa/mazga dar pe asfalt uscat iarna ma termina psihic :) in sensul ca aluneca si da din fund in toate partile ...
-
eu iti recomand Nokian-ul. WRD4 am luat si eu iarna trecuta la Forester si am dat jos un set de Dunlop-uri SJ6 cu 8 mm de profil ramas.
Kumho are destule modele ce vin din China. De Fulda nu stiu.
Ce am mai folosit la masina de servivciu sunt Michelin Alpin si sunt bune.
-
Salutare.
Revin pe topic cu un mic review la Michelin Crossclimate - all seasons - le-am luat la o "promotie" si le-am folosit toata vara. Am zis sa vad cum e si iarna cu ele si ideea este asa:
- vara pe uscat sunt lipite de asfalt - in curbe, la frane, se comporta exceptional. Nu conduc incet si mai ales pe curbe largi am tendinta " sa ma dau". Nu am patinat niciodata cu ele, nu au scartait niciodata.
- vara pe carosabil umed - am avut o acvaplanare la un moment dat, dar afara turna cu galeata si eu nu aveam chiar viteza optima. Nu a fost vina lor. In rest, nu am avut probleme
- Noroi - nu are sens sa discut despre asta - daca intrii in noroi cu ele, nu mai iesi. Am ramas intr-o baltoaca in delta si am iesit tractat. Ce-I drept, noroiul era destul de mare. In mod clar nu sunt cauciucuri de noroi deci nu are sens discutia.
- Iarna pe uscat - sunt ca vara, fara surprize, la orice viteza, la orice curba
- Iarna pe zapada - DEZASTRU :) - desi ma asteptam sa fie proaste, am urcat iarna asta pantele de la Sfanta Ana (Jud. Covasna) aproape in lateral. Zici ca sunt facute special pentru drift-uri :). Chiar si pe zapada fleoscaita (a nins putin in Brasov) la prima frana s-a dus sanie (aveam mai putin de 20 km/h).
Ca si concluzie - foarte bune de vara, dezastruase de iarna sau pe noroi. Poate fi o combinatie pentru a nu te lua iarna pe neasteptate, dar in nici un caz nu reprezinta o solutie pentru mersul pe zapada.
-
Multumim, chiar ma tentau ca solutie all-season. Insa probabil voi merge in continuare pe varianta unor cauciucuri exclusiv de iarna cu profil mai "bland" tot anul.
Nu e vorba de Subaru :)
-
Sunt niste nokian all season care sunt la fel de bune iarna ca modele mai ieftine dedicate de iarna insa vara sunt slabute
-
Ca tot se apropie alta iarna, mai actualizam putin topicul:
-
Cu cat stie un om mai mult despre un subiect, cu atat va vorbi mai entuziasmat. Iar omul asta pare ca stie multe despre gume. Multumim pentru video.
-
Bun...
Maxxis nujdecare, luate la repezeala in 2015, cand am cumparat troaca. Eram bucuros ca e producator de renume (desi nu-l stie lumea pe la noi, mare rusine) si au costat toate 4 cam 1000 de lei. Sunt la a 3-a iarna, desi cine stie ce rulaj n-au, ca am folosit alta masina iernile trecute.
C-o fi de vina vechimea, calitatea, dunno, dar... Derapeaza de nu e adevarat! :o
Intru-n giratoriu ca melcul adineauri, in 2, o calc la iesire, scartz dreapta spate.
In urmatorul giratoriu, putin flic de scandinavia, m-am cit-ciat pe mine, eram gramada pe parapeti. Nimic deosebit, nu viteza mare.
Portiune dreapta, cat de cat viteza, calc frana blana, sa vad cum face. Eu frane nu prea am stralucite, si a intrat ABS-ul instantaneu.
Temperatura exterioara 1 grad conf bord, umed pe jos ca ceata, jeg, ma rog.
Sunt cat de cat calibrat (zic eu) pe aderenta masinii/masinilor, insa acum, la asta... a cam disparut!!!
Clar nu-mi iau anvelope acum, ca e varf de sezon, insa la primavara/vara ma arunc la un set.
Dupa cat am investit in masina, financiar, uman si emotional, urmeaza sa iau cele mai bune anvelope de iarna pe care le-a zamislit umanitatea in economia de piata.
Numa' spuneti-mi... care-s alea??? :-\
Sar'na!
PS, important: NU ma intereseaza comportamentul pe zapada, aia-i fantezie. Vreau comportament extraordinar pe ASFALT umed, conditii normale de mers, iarna.
-
Pretul este un indicator important. Cauta unele pe la 800Lei/buc.
-
...
Clar nu-mi iau anvelope acum, ca e varf de sezon, insa la primavara/vara ma arunc la un set.
Dupa cat am investit in masina, financiar, uman si emotional, urmeaza sa iau cele mai bune anvelope de iarna pe care le-a zamislit umanitatea in economia de piata.
Numa' spuneti-mi... care-s alea??? :-\
Sar'na!
...
Ti-am pregatit cateva mostre care deja sunt in drum spre tine asa ca "Deschide usa, Crestine!"... ;D
(https://i.imgur.com/8VMKm3G.jpg)
PS: dupa ce le testezi pe fiecare in parte te rog sa ne surprinzi cu cate o fisa tehnica, extrem de detaliata, asa cum doar pedagogul din tine o poate face :-)
-
Eu am luat in octombrie pentru WRX, Bridgestone Blizzak LM-32 (la recomandarea lui Tom). Pana acum nu ma am de ce ma plange, astept zapezi mai serioase ca sa le pot folosi cum se cuvine.
-
Heli, bataie!
Cauta unele pe la 800Lei/buc.
Bajti! >:(
Ala-i pret de slicuri de vara, ce naiba.
Tre' sa fie ceva incredibil de bun si la 400 lei bucata ^-^
Musiu, repet, nu ma intereseaza zapada, circulam in lumea reala, cu asfalt umed. Am sa ma uit la recomandarea lui Tom, mersi ;)
(http://www.tyrereviews.co.uk/images/tyres/BlizzakLM-32.jpg)
Dap, profilul e neagresiv, nu-s hardcore de zapada. De luat in seama!
-
400 lei / buc
Astept zapada ca sa vad cum se comporta si pe zapada, pe asfalt umed, mazga, jeg n-am avut nici o surpriza.
-
Daca vorbim despre 205/55R16 (imi dau cu presupusul), atunci eu as cauta anvelope care au indicele de franare pe umed cat mai bun, ideal clasa A, in cel mai rau caz clasa B. Stiu ca unii or sa zica despre acesti indici ca sunt doar marketing, dar alte indicii mai bune nu am. Decat evident pretul, dar ala e doar orientativ. De ex am o parere proasta despre Pirelli desi nu sunt eftine.
La o privire rapida, A am gasit doar Nokian WR D4. Nici despre astia n-am o parere stralucita, dar pretul este sub 400 bucata.
In rest gasim clasa B, pe la Continental, Michelin, d-astea.
Eu am luat Falken HS01 de exemplu, nu am avut pana acum informatii despre ei, experimentez acu. Au profil ceva mai agresiv dar par bune pana acum.
Ce descrii tu Muttley nu e nimic anormal, se cheama mîzga ce vedeai tu pe jos si este foarte foarte afurisita. Probabil nici gumele nu (mai) stralucesc, reteta de succes pentru aderenta scazuta.
Dar oricum, nu uitam ca iarna nu-i ca vara pentru ca ne surprinde. Nepregatiti. Uhm, nu... asta era pentru primarie... ;D ;D
-
Mvai, ce uameni (https://www.anvelope.ro/filtru?latime=215&inaltime=45&diametru=17&sezon_radio=iarna&producator=Bridgestone&indice_sarcina=0&indice_viteza=0&eficienta=0&aderenta=0&zgomot=0&amount=3000&instoc=instoc&caut_type=anvelope), 600 lei acum ;D
Sa vedem prin mai-iunie. Pana atunci, pensionar incurca-lume aici ^-^
215/45/17 la vereicsu' cu ochi bulbucati.
Edit: WR D4 sunt foarte laudate, dar par orientate spre zapada, iar asta vine cu o serie de neajunsuri (confort, zgomot, uzura pe mecanica) la mersul pe asfalt. Mai degraba WR A4 de la Nokian mi-ar parea interesante.
-
Am studiat problema saptamanile trecute.
Am ajuns la niște teste prin nemtia in care desemnau castigatoare anvelopa cu suma cea mai mica dintre distanta de franari pe ud si franari pe zapada.
Ce sa vezi, castigatorul era bun rau la zapada, dar pe la medie cu udul.
Cel mai bun ud, adica cea mai scurta distanta este de la pirelli, dar pe zapada sunt undeva pe 7 ca distanta de franare.
Pe zapada cele mai bune bridgestone de care s-a vorbit mai sus, continental ceva 860, michelin alpin A5 avand franari decente si pe ud, nu cu mult sub pirelli.
Strict pentru zapada sunt excelente toate celelalte, de la wrd4, la semperit, fulda, debica, kumho si chiar surpriza bf goodridge care are franari decente si pe ud, spre deosebire de resul care sunt ca maxis ale tale.
Falken de pe outback sunt ff ok pe uscat, gheata si zapada, dar nu excelente pe apa. Dar am stiut ca cel mai frica imi e de petele de gheata intre zonele uscate de asfalt.
Anvelopa buna este cea potrivita conditiilor. Daca stai in Norvegia clar vrei anvelope de zapada mare. Daca esti in UK te uiti mai mult la cum sta pe apa si inghet.
Nu neaparat cea mai buna de iarna o sa fie cea mai buna pentru tine cum nici cea mai proasta nu o sa fie neaparat slaba in anumite situații.
-
Nu cred ca asfaltul din teste se compara cu cel din viata zilnica in oras. Diferenta o face cam ce scrie aici http://blog.oregonlive.com/commuting/2012/10/oregon_commuters_get_ready_fir.html
-
...
215/45/17 la vereicsu' cu ochi bulbucati.
...
Iti este clar sper ca pana in 400 de lei pe dimensiunea aia vei gasi numa zgârciuri, nu?
Nu uita totusi ca gumele sunt cele care te tin cu picioarele pe pamant... ca sa zic asa. Fie uiti complet de ideea de vereics pana infloreste liliacu', fie marci banu gros.
Btw, mergi asa de tare iarna incat ai simtit nevoia de aceasta dimensiune? ???
-
Pai aici e alta discutie. Acum am 205/50/17, ca mi s-a parut mie idee buna. Si chiar este, masina putin mai inalta, confort mai bun... Doar ca e varza la stabilitate, franare slabuta si... mai si freaca in carenajele spate ^-^
Insa doar faptul ca sufera stabilitatea si franarea cu ele, din cauza flexului lateral suplimentar si a latimii mici, ma determina sa trec la dimensiunea standard.
Oricum am "uitat" de ideea de vereics pana la primavara, e asumata treaba. Iar preturile vor scadea garantat cand sare termometrul la +20 grade.
-
A am gasit doar Nokian WR D4. Nici despre astia n-am o parere stralucita, dar pretul este sub 400 bucata.
Eu am WR D4 , am facut o iarna trecuta cu ele si sunt multumit de ele. Dupa ce le uzez o sa incerc si Continental.
Avand in vedere ca nu am VDC, trebuie sa compensez din cauciucuri. ;D
-
Raportat la cerinta, de iarna bune pe asfalt, te incadrezi la premium bridgestone blizark, continental ts, goodyear gen1.
Daca mai lasi la pretentii si mergi pe midrange , adica mai galagioase pe asfalt si mai imprecise pe uscat dar bune pe zapada si pe gheata ai yokohama, nokian, hankook, kumho.
Succes!
-
Fac o interventie care as dori sa fie tratata doar cu titlu informativ. Asadar, prin noiembrie, am echipat masina ( Legacy 2.0, 4EAT ) cu anvelope de iarna noi. Alegerea a ramas in favoarea Nordman WR – 205/55 R 16 91H. Clasele de specificatii sunt C la consum, C la comportament pe suprafete ude si 72 dBA la zgomot. Sunt, se pare, marca de buget a Nokian, fabricate in Rusia, in fabrica detinatorului marcii, Nokian. Profilul este acelasi cu Nokian – Nordman WR SUV, vandute ca “all weather” in SUA si Canada. Am stat putin crispat din acest motiv, chiar daca ale mele sunt dedicate pentru iarna ( probabil sunt retete diferite in compozitie ). Dupa 2000 km facuti, pot trage concluzii. Astfel, in doua cazuri am simtit alunecare laterala in viraj si o singura data s-a activat ABS-ul. Aceste situatii s-au petrecut pe ploaie (si intuneric ), in conditii de circulatie care nu ar fi presupus asta. Intamplandu-se in zile consecutive, mai degraba as banui vreo mazga ca fiind vinovata. In rest, comportamentul a fost corect pe uscat sau ud, la viteze de E85 si neasteptat de silentioase. Acum a venit zapada si frigul. Am facut cateva iesiri prin imprejurimi pentru a testa anvelopele in toate conditiile de iarna. Exista oarecare alunecare laterala la fortare in viraj (nu accentuata), dar tractiunea si franarea au fost cu mult peste asteptari. Pe total, sunt multumit, iar pretul de 275 lei/buc ma face abia acum sa zambesc. Rulam in continuare….
-
"Blestemul" meu: masina si setul de anvelope sau Subaru si ambreiajul:
WRX - set anvelope vara, anvelope iarna si ambreiaj
Outback - set anvelope vara, set roti iarna si 2x ambreiaj
Impreza - set anvelope iarna, set roti vara si ambreiaj
In cazul acesta e bicicleta si anvelopele de iarna. Daca la tot ce a fost Subaru am mers pe japoneze (mai putin de iarna la WRX, acum la Dragos pe masina) acum am decis sa merg pe Nokian WRD4.
Sincer am ramas placut impresionat. Si scurta introducere a fost pentru a arata ca am ceva experiente cu seturi de anvelope noi de la diferite marci.
Pe uscat nokianurile se comporta ca cele de vara (pirelli p7000) si pe ce a fost de dimineata prima zapada/fleashca/apa s-au comportat ca si cand nu ar fi existat. Momentan putini km cu ele, dar surprinzatoare in sensul bun. Revin cu update la prima zapada mai mare.
-
Nokian WR D4 am avut si eu si sunt excelente, discutabil cea mai buna optiune pentru sectiunea de preturi medii.
Azi la prima zapada am facut si eu un test comparativ intre anvelopele de pe sti cu cele de pe forester. Bridgestone Blizzak (rulate un sezon) pe sti si Hankook winter icept rs2 pe forester (noi). Parerea per ansamblu a fost ca hankook-urile rulz. E drept ca la ora la care am iesit cu foresterul s-a mai fleoscait putin, dar s-au comportat excelent sub acceleratie si franare, n-au schitat nimic dubios in curbe. Bridgestone-urile in schimb au fugit putin de dimineata (ce-i drept pe un ghetus frumos) usor de corectat insa. Se descurca bine, dar nu cred ca as mai lua a doua oara.
Desigur, comparatia nu prea e mere la mere, dat fiind uzura si dimensiunile diferite, dar asa ca idee ...
-
Si cuplul difera.
Da, si eu, din intamplare, tot cu Hankook Incest in dimineata asta, pe FWD-ul isteric. Impresionat (serios) de franare. Era polei veritabil, ar fi trebuit sa ma duc ca si cum n-as atinge pedala, insa chiar se oprea.
-
salutare!
Deci eu pe Outbackul meu ce cauciucuri de iarna pun? Astea de vara sunt michelin. As prefera ceva un pic mai ieftin dar comparabil in calitate. Exista? ;D
-
Pai mid-range ai ca variante Nokian, Hankook, la limita superioara un Dunlop. Falken au scos modelul nou a ceea ce am avut eu pe outback si au trecut de la clasa de franare C la B iar ca pret sunt poate chiar mai ieftine ca Nokian.
Depinde de dimensiuni si de furnizor. In unele cazuri am vazut si Dunlop mai ieftin ca Hankook.
In zona gri, cu pareri si pro si contra mai ai Fulda, Kleber si Semperit. Sunt utilizatori care au avut si au fost multumiti, dar si altii care au zis ca au fost doar ok si ca desi nu au avut probleme prefera sa cumpere ceva premium.
Din pacate vad ca preturile au cam explodat fata de ce stiam eu ca ar fi ok pentru dimensiune de Outback... posibil sa fie si prima zapada de vina.
-
salutare!
Deci eu pe Outbackul meu ce cauciucuri de iarna pun? Astea de vara sunt michelin. As prefera ceva un pic mai ieftin dar comparabil in calitate. Exista? ;D
Astea le gasesti la pret bun pe dimensiunea ta?
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/BFGoodrich/gForce-Winter-2.htm
-
Am avut pe impreza aspirata, am si uitat. Sunt bune, aderente in toate conditiile. Chiar e un review de la mine pe acolo. Singura nemultumire este la stabilitate. Mi s-a parut ca au peretii cam moi si se lasa daca incepi sa faci slalom cu ele. Pentru un outback greu nu le-as recomanda decat daca se merge linistit si foarte linistit.
-
Poate au varianta aia XL si poate gasesti si cu viteza maxima mai mare - sunt mai solide
-
Nokian
-
Pentru doua-trei luni de jihad eu am optat pentru Sailun. Meid in ciaina. Cu alea am scos ce era de scos acum doi ani intre Parau Rece si Gura Diham. Remember ?
-
Parerea mea e ca o anvelopa de iarna isi arata calitatile pe astfalt rece si/sau ud, inghetat, nu pe zapada. Pe zapada conteaza mai mult geometria striatiilor de pe calea de rulare, si pana si cele mai pocnitori au asa ceva. In schimb pe asfalt ajungem la miez... ca sa zic asa.
-
Nici pe asfalt umed si plin de mazga nu mi-e rusine cu ele. Ca sa nu mai zic ca in conditii similare te duci sanie cu orice anvelopa
Cat despre zapada , am avut niste traznai de gume care nu faceau nimic. Era mai mare rasul cu ele. Un sezon am inebunit cu ele. Au ajuns la gunoi. Nu stiu ce no name -uri erau de la un amic , ca a vrut el sa fie dragut.
-
Depinde de anvelopa, sunt de iarna dedicate de zapada, insa majoritatea sunt pentru ierni blande, asfalt uscat in principal, practic un cauciuc mai moale care sa isi pastreze proprietatile la temperaturi scazute. Am avut pe STI atunci cand l-am luat niste nokianuri hakkapelita, fugeau ca pe gheata pe asfalt, dar se infigeau in zapada de zici ca nu-i adevarat (vezi chiar escapada de la diham unde n-am avut nevoie de tractat :) ). Pana la urma conteaza zona unde folosesti masina si tipul de teren preponderent, sunt compromisuri peste tot.
-
[...] Cu alea am scos ce era de scos acum doi ani intre Parau Rece si Gura Diham. Remember ?
acu' baga-i la loc!
ontopic: Nokian WR SUV 3
-
Pai ce prima oara eu i am bagat? Sa ii bage cine i a bagat.
Va amintit apropos , ca zapada avea cam 1m acolo?
-
Poate in groapa cu pricina, in rest nu era asa grav. Eu la dus nici nu am atins din cate tin minte.
In caz ca vreti sa va amintiti, am refacut traseul weekendul trecut. Scuze de offtopic, as fi mutat pe topicul cu bla bla, dar nu stiu cum.
Aici a fost :)
(https://i.imgur.com/pu8DTm6.jpg)
Inca slabut cu zapada.
(https://i.imgur.com/vAZ3jSO.jpg)
-
Anvelopa premium de iarna e buna si pe asfalt uscat si pe franare mai ales. Asta e diferenta. De iesit din zapada ieseau si nankang-urile pe WRX. De oprit... alta poveste.
-
am comandat Bridgestone (la 640ron bucata) pana la urma dar azi m-a sunat omul sa imi spuna ca nu mai sunt, asadar am comandat Hankook la 625ron bucata. Tot restul clasei premium era foarte aproape de 700ron si majoritatea peste.
Acuma, mai mult decat tractiunea ma intereseaza franarea iar drumurile pe care le bat sunt obisnuitele drumuri de oras si autostrada. Sa speram ca se comporta bine in conditiile astea. Pt eventuale iesiri offroad pe zapada nu imi fac probleme. Mai degraba ma stresez pt gheata de pe drumuri si mazga de care zicea cineva mai sus.
-
Salutari.
Vin aici cu un feedback despre cauciucurile Michelin Crossclimate - un all seasons de la Michelin, cu review-uri bune.
Cauciucurile au trecut de a doua iarna dar, daca in prima iarna am fost extrem de incantat, situatia s-a schimbat dramatic in urmatoarea iarna. In primul an am intrat in zapada afanata, zapada mare, zapada batatorita de plug sau de alte masini si cam in orice situatie s-au comportat foarte bine. Fara surprize, masina statea pe drum si aveam siguranta.
Anul acesta, am ramas cu buza umflata pana si la urcari simple, gen pe zapada amestecata cu pietris. Pe o zapada batatorita nu am avut nici o sansa sa urc o panta mica, in fata mea erau alte masini (fara awd sau 4x4 care pareau sa nu aiba probleme). Pur si simplu cauciucurile nu mai au nici un fel de aderenta, desi nu sunt uzate. Presupun ca materialul si-a pierdut proprietatile, se intareste la frig si nu mai face fata.
Pe sosea (umeda sau uscata) situatia este OK - am aderenta, pot sa abordez curbele cu incredere, masina sta pe directie iar cauciucurile nu scartie. Dar orice inseamna putina zapada duce la mari emotii.
Concluzia - raman cu ele sezonul urmator (de vara) si in toamna sunt cu ochii dupa dedicate de iarna. Sa vedem ce mai apare pana atunci :)
Voie buna!
-
Pai daca nu sunt bune ce e bine ?
-
Eu am avut Semperit și au fost ok, dar plecau destul de repede pe zapada dacă acceleram, acum am Nokian și mi se pare ca sunt mai bune și mai previzibile.
Dar nu am făcut teste sa văd ce și dacă e diferența între ele, semperiturile erau mai veci și nokianurile sunt noi.
-
Recomand Birdgestone Blizzak de iarna. Si mie mi-au fost recomandate de colegul STI si confirm ca se comporta exemplar pe uscat, zapada, mâzga.
-
Un review interesant , eu am Michelin CrossClimate , dot 2019 si vreau sa le schimb cu anvelope de iarna , inca nu m-am hotarat si review-ul asta ma face si mai nehotarat ;D. Maine am un drum de Cluj , poate gasesc si ceva zapada sa vad cum se comporta :
-
Deoarece iarna nu e atat de departe, vreau sa iau un set de anvelope de sezon. Care ar fi recomandarile pentru iarna 2020? Multumesc.
-
Aceleași ca pentru 2019, 2018...
-
La recomandarea unui coleg de pe forum am luat Bridgestone Blizzak LM001 pentru Forester. Foarte multumit de ele, probabil ca la un moment dat voi lua si pentru actuala.
-
Tot Bridgestone Blizzak LM001 215 55 R17 am si eu de iarna trecuta pe Forester, la momentul respectiv in teste erau printre cele mai bune.
N'am apucat insa sa le testez deloc pe zapada/gheata si prea putin si in rest, nu pot zice mai nimic despre ele
-
Eu am avut experiente pozitive cu Michelin Alpin.
Am folosit anvelopele astea de iarna atat pe vechiul Forester, cat si pe Civic si fostul XV.
Se comporta foarte bine pe zapada si gentus - dar mai ales pe ploaie. Si cum, in ultima vreme, iarna mai mult ploua decat ninge, ar trebui sa fii atent la performanta pe carosabil ud.
XV-ul nou a venit cu ceva Nokian (nu stiu modelul) - sunt ok si astea, nu am avut de ce sa ma plang de ele, s-au comportat OK.
Cel mai probabil, la Foresterul nou, tot pe Michelin Alpin am sa merg.
-
Inca o intrebare: se justifica XL sau e ok si fara? Am selectat ca anvelopa pentru SUV, dar exista si varianta XL. Nu imi dau seama daca un Forester are sau nu nevoie de ea.
-
XL sunt ranforsate pe lateral. Daca ai balon suficient de mare, nu iti trebuie. Ideal este sa ai asa ceva pentru balon mic si predispus taierii din cauza gropilor sau pentru a proteja mai bine janta. Sau daca mergi cu masina incarcata la limita etc.
In plus, cauciucurile de tip XL tind sa aiba un comportament mai prost in conditii de iarna din cate am observat. Rigiditatea aia nu ajuta pe polei si anvelopele sunt si mai zgomotoase.
Vara poti sa iei xl ca sa ajute pe viraje abordate mai sportiv.
-
Blizzak LM005 XL sunt moi , nu sunt zgomotoase si s-au comportat exemplar anul trecut .
-
Nici eu nu am avut probleme cu Nokian WR D3 XL. Iarna au mers fără probleme, când a fost cazul sa îmi bage cineva cuțitul in peretele unuia, a intrat fără probleme, gălăgia nu mi se pare prea mare, dar nu mai știu cum erau Semperiturile care le-am avut la un moment dat.
-
Sunt diferente imposibil de sesizat daca nu compari acelasi model de la acelasi producator in varianta XL si normal.
-
Zarurile au fost aruncate, am comandat 4 bucati de Blizzak LM005. Cred ca am prins un pret bun, cam 1700 cu transport cu tot. Vin pe finalul saptamanii viitoare.
-
Felicitari , eu le-am achizitionat si din prisma review-urilor dar si datorita profilului : are o combinatie care ofera si tractiune - acel V pe care il are Michelin , dar si stabilitate laterala ...asa cum are profil un Goodyear de ex.
-
Seamana foarte bine cu Goodyear Ultragrip Performance, de care sunt foarte multumit de altfel.
-
Buna alegere și ai prins preț bun.
-
Toamna trecuta dadusem vreo 2200 ron pe Blizzak, 215 55 R17
-
Eu am plusat inca 400 pentru XL si 225/65/17...imi pare rau doar ca nu a nins foarte tare si a trebuit sa alerg dupa zapada..pe coclauri si pe la atitudini de peste 1800 metri :) .
-
Ma uitam acum si eu pentru incaltari de iarna la Forester.
Pare-se ca ma sa urmez trendul si am sa-l inclat si eu cu Birdgestone Blizzak LM005.
La noi in sat, la Sigemo am vazut ca au 225/60/R17 99H la 729 lei/buc. Si stoc suficient.
Ma gandesc daca sa mai stau pana in noiembrie sau sa sun deja pentru comanda si o programare.
Desi, la cati km face masina aia intr-o luna ... cred ca mai bine-l incalt acum si scap de o grija.
-
Blec fraidei?
-
...
La noi in sat, la Sigemo am vazut ca au 225/60/R17 99H la 729 lei/buc. Si stoc suficient.
....
Mda ...
Eram cu mana pe telefon sa sun pentru comanda & programare la montaj cand am zis sa mai verific, inca o data, datele din CIV.
Surpriza !
In carte, am trecut indice de viteza V !
Cum H e mai mic decat V - si nu ca voi depasi vreodata 210 km/h cu Foresterul, (mai ales ca viteza maxima constrctiva-i 188 km/h) ci ca sa nu-mi dau de lucru cu militienii, am inceput sa ma uit dupa unele cu indice V.
Si din astea cu "V", oferta-i mai limitata si am gasit asa:
- Dunlop WinterSport5 XL 103V;
- GoodYear UG PerformaceSuv G1 XL 103V;
Opinii, experiente, recomandari ?
Eu am avut, pe vremuri, Dunlop WinterSport pe vechiul Forester si tin minte ca au fost ok. Dar asta era cum 10-12 ani.
-
Se uita si la indicele ala ? :o
-
Se uita si la indicele ala ? :o
Nu :)
-
@marr eu am nokianurile astea asimetrice pe forester și sunt mulțumit:
https://www.nokiananvelope.ro/anvelope-iarna-nokian-22555-r17-wr-a4-101-v?mfp=17-latime%5B225%5D%2C15-inaltime%5B55%5D%2C18-raza%5B17%5D%2C20-tip-de-cauciuc%5BIARNA%5D
Dintre cele alese de tine goodyear a fost mereu tentant dar nu l-am prins la oferta.
La Dunlop nu m-as înscrie.
Nu se uita nimeni la indicele de viteza.
Mai bine de uiți tu la ăla de greutate. Cele peste indicele recomandat sunt mai grele.
-
E foarte probabil sa nu se uite la indicele de viteza, desi site-i nacazu' la ce se uita.
Tin minte ca la ultimul ITP s-a uitat feciorul ala si la anvelope. Acum daca a verificat doar dimensiunile sa fie corespunzatoare sau s-a uitat si la restul - nu stiu !
Mi-e doar sa nu dau de-un cap de creta care sa aiba limbrici si sa se apuce sa verifice si asta. Daca nu ma insel, daca anvelepele nu corespund 100% cu ce-i trecut in CIV, se lasa cu retinut talonul.
Si cum, mai nou, sunt tot mai multe controale RAR - chiar m-a oprit unul la iesirea din Reghin spre Bistrita. Eram cu XV-ul si l-am si auzit pe unul spunand "l-am oprit degeaba, ca-i masina noua !".
@Xander, da, bun pontul u indicele de greutate.
Ce am gasit eu si am postat mai devreme, au indice de greutate 103 (fata de 99 cel ~standard).
Dar, daca nu ma insel, indicele XL (eXtra Load) inseamna si ca sunt mai grele decat anvelopele "normale" (e si normal, ca-s facute pentru incarcari mai mari).
Mai sap putintel ... desi tare-mi faceau cu ochiul Blizzak-urile alea !
-
In carte, am trecut indice de viteza V !
Cum H e mai mic decat V - ..
Pe usa ce scrie? V sau H ? Greu gasesti anvelope de iarna cu V ...mult mai usor cele all season sau vara.
-
Indicele de viteza arata cu ce viteza maxima pot rula acele anvelope. Adica pot "duce" o anumita limita maxima, in siguranta.
Nu inseamna ca esti obligat sa mergi cu viteza aia :)
Deci daca achizitionati anvelope cu indice de viteza mai mare, e ok, nu inseamna ca intentionati sa alergati, ci ca va place, spre exemplu, faptul ca sunt mai silentioase si mai aderente pe umed...
-
Valabil si viceversa - anvelope cu indice pt viteza scazuta, nu pot fi folosite la viteze peste acea limita, in siguranta.
Acolo e o problema.
Corespunzator din punct de vedere carte de identitate / talon, inseamna dimensiuni (215/65/16, spre exemplu) si sa fie de sosea, legale, nu de teren exclusiv - gen alea agresive, de noroi, de offroad.
-
Nu se uita nimeni la indicele de viteza, caci teoretic afecteaza doar posibilitatea de a atinge viteza maxima, lucru ilegal oricum in Romania.
Poti sa iei linistit oricare dintre cele trei modele mentionate. Toate sunt bune, inclusiv Dunlop.
-
teoretic da, practic am avut masina blocata pe standul ITP de RAR si respinsa de cel de la RAR pentru ca nu aveam indicele de viteza corespunzator ... fara gluma zic
-
Nu te duci la ITP sau la revizia anuala obligatorie (daca ai masina in garantie) cu anvelopele "gresite" sau cu martorul TPMS aprins in bord din cauza jantelor aftermarket fara senzori.
Eu mereu fac aceste doua operatiuni cu rotile de fabrica. Altfel da, pot comenta.
Dar pentru 3-4 luni de iarna cand nu te intalnesti cu cele doua evenimente, nu are rost sa iti bati capul pentru indicele de viteza, dar asta e doar parerea mea.
-
Hm. Ma gandeam sa iau un set cu balonul mai mare pt SG, 65 in loc de 60, dar povestile astea ma cam razgandesc.
Pt vizita la ITP as avea un set conform, dar ramane RAR-ul mobil.
-
Exista undeva, scris clar, legat de indicele de viteza?
-
GoodYear UG Performace G1
-
Pe usa ce scrie? V sau H ? Greu gasesti anvelope de iarna cu V ...mult mai usor cele all season sau vara.
Am verificat - scrie exact ca si in CIV: 225 60 R17 99V.
Ma tentau Blizzak-urile in special prin clasa ”A” de aderenta pe ploaie.
Dar, in final, cred am sa merg pe GoodYear conform recomandarilor voastre - oricum, diferenta de pret nu-i exagerat de mare (sunt mai scumpe cu 100 lei decat Blizzak-urile). Interesant este ca, desi XL, sunt mai silentioase (69 dB fata de 72 dB).
Stiu ca sansele-s mici sa se uite careva la indicele de viteza, dar mai bine stau linistit. Cu atat mai mult cu cat Foresterul este condus de sotie in 90% din timp si daca o opreste militia pe ea si-i salta talonul .... nu-i deloc a buna !
Acum m-am uitat pe tot felul de teste, si GoodYear UG ieste peste tot in tot 3 cu mentiuni speciale pentru comportamentul pe drum ud, pe zapada si pe gheata.
Deci, asta va fi !
Multumesc tuturor pentru ajutor !
-
In final, pana m-am tot sucit eu, disparusera de pe stocul Sigemo respectivele GoodYear UG.
In schimb, au aparut niste Bridgestone LM005 Driveguard XL RunOnFlat 103V. Le-am rezervat si am facut programare pentru schimbarea” incatarilor”.
Aparent, lumea a inceput din timp cu inlocuirea anvelopelor ca prima zi ”libera” in care am putut face programare a fost in 12 noiembrie.
Revin cu impresii dupa ce da zapada si frigul !
-
Ai vrut in mod special RunOnFlat? Din ce stiu nu sunt asa iubite...
-
Am comandat și eu astăzi anvelope Iarna BRIDGESTONE Blizzak LM005 225/60 R17 99 H. Săptămâna viitoare le pun pe mașină, sper sa nu fie prea aglomerat.
-
Ai vrut in mod special RunOnFlat? Din ce stiu nu sunt asa iubite...
Nope ! Dar erau singurele pe stoc cu indice ”V” (dintre cele de top).
Dupa cum am mai spus, prima alegere erau Blizzak-urile, dar alea standard ( fara XL, fara RoF) erau cu indice H.
Pe de alta parte, mai nou, Foresterul nu are roata de rezerva ... e mai bine asa !
Nu-i o mare placere sa repari o pana iarna, pe marginea drumului, in frig si zloata.
PS: Asta cu ”taiatul ” diverselor accesorii din pachet, vad ca devine o moda - masinile nu mai au roata de rezerva si nici iphone-urile nu mai au incarcator !!
-
Pan' la urma tot forumul o sa fie cu acest tip de anvelope :)) , LM005
-
Da, daaa !
Ca doar din Japonia au venit si masinile !
PS: Daca-si mai iau multi colegi din astea, cred ca LM005-ul ar putea fi folosit (si) pe post de sticker !
PPS: Acum am realizat ca atat la XV-ul cat si Forester-ul au venit de la mama lor, tot Bridgestone.
-
(https://i.imgflip.com/4k9xlo.jpg)
-
Bridgestone nici macar nu apare in topul astora. N-au deschis usa cu capul? :o
https://www.promotor.ro/stiri-auto/anvelope-de-iarna-2020-care-sunt-cele-mai-bune-pneuri-de-iarna-18623208
-
Pai nu le-au avut la test ;D
-
DOT 2019 e ok? Parca as vrea 2020.
-
Daca nu crezi ca le tocesti complet in vreo 3 ani, cauta DOT 2020.
-
Citez un afis Goodyear:
"Asociatia germana a industriei de cauciuc afirma ca anvelopele pot fi declarate noi daca au fost fabricate cu mai putin de 5 ani in urma".
Daca o anvelopa incepe sa aiba probleme dupa 1-2 ani de pastrare corecta, atunci cred ca modelul respectiv nu ar trebui cumparat.
-
Nu m-as baza pe ceea ce spune un vanzator de cauciucuri. Ca doar vrea sa vanda. Din experienta proprie, timpul este cel mai mare dusman al anvelopelor, in special cele de iarna. In plus n-am nici o garantie ca sunt depozitate cum trebuie, mai degraba invers...
-
Apropo de ce spun vanzatorii. Cred ca-s spre 25 de ani de atunci. La intrare in targul Vitan era plin de cauciucuri. Iti dadeau si montaj gratuit nitel mai sus, pe sosea, inspre IML.
M-a convins unu' sa iau 4 barum noi de la el, ca au garantie, tot ce trebuie. In drum spre mare, pe portiunea cu 4 benzi unde se intampla toate, mi-a intors unul in fata. Aveam un golf II 16V GTI si nu mergeam chiar cu 100. Am pus frana si am rupt sarmele in cauciucurile de pe fata. Cu o mana tineam volanul si cu cealalta tremuram din toate cele. Asa am ajuns la Bucuresti. M-am dus repede sa-mi dea garantia. Aaaa, pai da. Le lasati aici, ca se formeaza o comisie in noiembrie, la Gheorghieni (nu mai stiu exact pe unde). Le trimitem, le verifica si va trimit raspunsul. E, din ziua aia n-am mai vrut sa aud de garantie la cauciucuri.
-
...
In cazul acesta e bicicleta si anvelopele de iarna. Daca la tot ce a fost Subaru am mers pe japoneze (mai putin de iarna la WRX, acum la Dragos pe masina) acum am decis sa merg pe Nokian WRD4.
Sincer am ramas placut impresionat. Si scurta introducere a fost pentru a arata ca am ceva experiente cu seturi de anvelope noi de la diferite marci.
Pe uscat nokianurile se comporta ca cele de vara (pirelli p7000) si pe ce a fost de dimineata prima zapada/fleashca/apa s-au comportat ca si cand nu ar fi existat. Momentan putini km cu ele, dar surprinzatoare in sensul bun. Revin cu update la prima zapada mai mare.
Postam prin 2018 primele păreri cu Nokian WR D4.
Cu doua pagini înainte, colegul Boxer avertiza că Nokian a fost la mare înălțime, apoi a început sa strice ceva și că anvelopele nu se comporta la fel după 2-3 ani.
Nu am vrut să îl cred, dar am ajuns la vorba lui.
Este a 4-a iarna cu aceste anvelope pe Hyundai. Încă de anul trecut am observat schimbări semnificative.
Au pierdut aderență la toate capitolele. Cel mai mult pe ud și mâzgă și cel mai puțin pe uscat. Au devenit și zgomotoase.
Anvelopele au fost folosite puțin, cam 2-3000km pe sezon, au fost montate toamna târziu și date jos primăvara devreme.
In rest au fost depozitate in boxă sau in casă unde nu au văzut soare, nici temperaturi extreme și fără fluctuații mari, puse pe suport de roti, cu presiunea verificata regulat.
Sincer, sunt dezamăgit. Ca aspect, arată foarte bine, au multă carne, uzura uniformă... Dezamăgirea cea mai mare a fost pe zăpadă unde a trebuit de 2 ori să dau cu spatele ca să ies dintr-o parcare cu o pantă foarte lină pe unde mai ieșiseră mașini și nu era gheață, zăpadă proaspătă, ba chiar am și evitat urmele lăsate de alte mașini la una din încercări. Patinaj la greu. Cred că m-au și înjurat ceilalți că fac gheață.
Nu mai iau!
Pe termen lung, din ce am avut eu, BF Goodrich au păstrat aderența și dupa 5 ani pe zăpadă și gheață.
Nu stiu ce mai fac Falken-urile de pe Outback. Poate ne spune Daniel.
-
Cu doua pagini înainte, colegul Boxer avertiza că Nokian a fost la mare înălțime, apoi a început sa strice ceva și că anvelopele nu se comporta la fel după 2-3 ani.
Nu am vrut să îl cred, dar am ajuns la vorba lui.
Mihai, mulţumesc pentru cofirmare.
Temerea mea este că multe produse destinate pieţei europene sunt mai consumabile decât cele destinate americanilor sau japonezilor.
Mi se pare ciudată această tendinţă din punctul de vedere al consumatorului final. Se pierd timp, energie şi bani.
Goana după produse asiatice ieftine a dus la scăderea calităţii produselor europene.
-
Acum am vazut discutia si aici - da, Nokian pierd mult din calitate dupa 2-3 ierni, maxim. In iarna 3 eram pe la Bran si nu aveam niciun fel de aderenta pe sosea acoperita cu un strat subtire de zapada...
Am avut si iarna si vara, alea de vara aveau alta problema - microfisuri dupa 2 ani, iar dupa 3 ani zici ca aveau 10 ani, aratau crapate si imbatranite.
Va dau si explicatia - sunt produse in Rusia si nu au calitatea celor produse "acasa".
Am fost extrem de multumit de Dunlop si Continental, ambele cu durata de 5 ani - teoretic atat am tinut mereu anvelopele la o masina, chiar daca aratau in continuare bine, asta e durata lor de utilizare maxima recomandata si de catre producatori.
-
Eu am mers in trecut pe varianta Bridgestone si nu au fost probleme. Acum am BF Goodridge care sunt de fapt Michelin cu un alt profil. Nu pot sa zic ca ma incanta si probabil ca iarna viitoare voi reveni la Brigestone.
-
Musiu, ce model de BF Goodridge ai (Presupun ca ai vrut sa spui BF Goodrich)? Ce vechime au si unde sunt produse?
-
Acum am vazut discutia si aici - da, Nokian pierd mult din calitate dupa 2-3 ierni, maxim. In iarna 3 eram pe la Bran si nu aveam niciun fel de aderenta pe sosea acoperita cu un strat subtire de zapada...
Am avut si iarna si vara, alea de vara aveau alta problema - microfisuri dupa 2 ani, iar dupa 3 ani zici ca aveau 10 ani, aratau crapate si imbatranite.
Va dau si explicatia - sunt produse in Rusia si nu au calitatea celor produse "acasa".
Sunt fabricate în Rusia pentru piaţa europeană, o piaţă consumeristă, cu oameni superficiali.
Tot în Rusia este fabricată şi staţia spaţială dar ea este destinată utilizării pe termen lung.
Nokian s-au adaptat cerinţelor "eco" şi au livrat un produs pe măsură. Continental şi Michelin fac la fel.
Anvelope vară middle Continental 3-4 ani.
Michelin iarnă middle-top, dupa 4 ani şi 30.000km erau impecabile dar nu mai aveau aderenţă.
Nokian iarnă 4 ani, aderenţă foarte slabă.
Goodyear destinate pieţei SUA sunt altceva. Nu spun mai mult pentru că dau peste cap ideile formate în decursul timpului. :)
-
Am avut si eu Nokian wr d4 pe Volvo xc70. Nu am avut nimic de reprosat in primele 2 ierni. Am observat apoi ca au inceput sa crape destul de rau. Dar in alea 2 ierni am fost super multumit de ele, perioada aia alergand destul de mult prin Dobrogea prin viscol si polei.
Tinute peste vara in saci de plastic in pod.
-
Musiu, ce model de BF Goodridge ai (Presupun ca ai vrut sa spui BF Goodrich)? Ce vechime au si unde sunt produse?
Daca am citit bine sunt G-Force winter, dot 2017, made in Romania O0
Probabil ca se vor schimba iarna viitoare, sunt destul de zgomotoase si nu am apucat sa le testez pe zapada sau gheata.
-
Pot confirma si eu ca Nokian WR SUV3 sunt mult sub calitatea asteptata de mine....raportat la pretul de anvelopa premium... si fata de ultimele anvelope de iarna de la nokian pe care le-am folosit (acum 6-7 ani). Adica dupa 2 ani (montate pe Tiguan 4motion) an inceput sa crape rau, s-a mirat un prieten (care este in domeniu) cand i-am spus ca au doar 2 ani... la cum aratau de crapate ar fi zis ca au 4-5 ani cel putin... ce sa zic... nu mai iau nokian la nici una din masinile mele...nu mai sunt ce erau odata...
-
Incep deja sa intind antenele pentru anvelope de iarna.
Am insa doua dileme:
Trecand peste aspectul legal, sa imi fac griji daca trec pe o dimensiune mai mare pentru Forester SG, respectiv 215 65 R16?
Cum iarna trecuta nu am vazut zapada, foarte probabil ca nici iarna asta sa nu vad.
Firestone Winterhawk 4?
Le’am gasit cu 399ron, dot 2022.
-
Bridgestone Blizzak LM001 insa eu am pastrat varianta pe 17 si la iarna 215/55/17.
-
Daca ar fi zapada, cauciucurile de iarna e bine sa fie standard, nu mai late, daca asta inseamna mai mari in cazul tau.
Adica, cu cat sunt mai late, cu atat sunt mai putin eficiente pe zapada. In cazul anvelopelor de strada, desigur.
-
Lm001 tot acolo este la franare pe umed, insa cu 150 ron in plus pe bucata.
Pentru nevoile mele, nu se justifica.
La iarna va vedea un pic namoale si grohotis. Iar pentru ca drumurile astea sunt foarte rare, am renuntat cumva la ideea unor AT’uri, cu toate ca am un al 3 lea set de jante de tabla pregatite pentru asta.
Cumva asta fiind si motivul pentru care ma gandesc sa pun balon de 65 in loc de 60, acei 2cm in plus la circumferinta fiind un compromis zic eu util..
(https://www.linkpicture.com/q/5903BDAC-B17F-43FF-BF57-A3122F8566B0.jpeg)
N’am reusit sa captez si inclinatia in poza..
-
Daca ar fi zapada, cauciucurile de iarna e bine sa fie standard, nu mai late, daca asta inseamna mai mari in cazul tau.
Adica, cu cat sunt mai late, cu atat sunt mai putin eficiente pe zapada. In cazul anvelopelor de strada, desigur.
Nu umblu la latimea anvelopei, pastrand 215.
-
La inaltime balon e ok, nu stiam ce latime e in standard la SG.
E chiar mai bine, pt ca drumuri.
-
Oare sa fie asa sau e click bait?
De la 1 octombrie 2024 nu mai sunt valabile in Uniunea Europena anvelopele all-season M+S! Trebuie sa detii anvelope 100% de iarna 3PMSF https://autolatest.ro/stiri/de-la-1-octombrie-2024-nu-mai-sunt-valabile-in-uniunea-europena-anvelopele-all-season-ms-trebuie-sa-detii-anvelope-100-de-iarna-3pmsf/
-
Este o mizerie de stire fix de click bait.
In realitate nu spune nimic nou - anvelopele all season sunt cele cu fulgul de nea incadrat in pictograma cu muntele.
Asa era si acum, la fel de valabil este si in prezent - M+S fara fulg de nea nu sunt de iarna!
Spre exemplu, anvelopele de tip AT, cele de vara, au pe ele si M+S, dar nu sunt de iarna, nu au si fulgul.
Dunlop-urile Grandtrek AT25 de pe maisna mea, sunt M+S, dar nu au fulg.
In legislatia actuala inclusiv, M+S fara fulg nu sunt considerate de iarna, pt ca nici nu sunt.
Doar cele cu fulgul - puteti verifica usor pe site-urile de anvelope - cele all season sunt cu fulg. Cele AT de vara au doar M+S, unele din ele, nu toate, dupa caz.
Deci nimic nou, dar folosesc ocazia sa explic, pt ca vad deja ca a creat confuzie aceasta pseudo stire...
-
Uitati-va pe anvelopele all season pe care le aveti pe masini, cei care au asa ceva, si o sa vedeti ca apare si fulgul de nea.
-
In legislatia actuala inclusiv, M+S fara fulg nu sunt considerate de iarna, pt ca nici nu sunt.
Ne dai și sursa, te rog?
Mersi
-
Cum adica? Anvelopele de iarna sau all season sunt obligatorii atat timp cat carosabilul este acoperit cu gheata, polei sau zapada.
Anvelopele de iarna sunt cele care au simbolul aferent pe ele - adica cel mult discutat si acum.
Nu este cunoscuta legislatia?
-
https://www.michelin.ro/auto/sfat/ghid-anvelope-de-iarna/cum-recunosti-o-anvelopa-de-iarna-de-calitate
Aici descrierea detliata a indicilor de iarna...
Vanzatorii corecti de anvelope indica foarte clar diferentele intre AT-uri de vara sau all season. M+S nu sunt de iarna, doar indica ca pot parcurge si drumuri cu noroi sau zapada, dar nu sunt dedicate de iarna - cele cu simbolul 3Peaks, fulg si M+S, da.
In rest, fiecare intelege cat poate si merge cum stie, pe raspunderea lui.
-
Repet, exista si anvelope AT de vara cu simbolul M+S, dar sunt de VARA.
De iarna s-a agreat la nivelul intregii UE ca sunt marcate cu mult discutatul simbol 3Peaks si fulg, insotit de M+S.
Unele tari inca mai permiteau si simple M+S, se pare, de aici si discutia ca acum e clar peste tot, 3Peaks si fulg.
In fine, la noi nu stiu sa se vanda, pe canale oficiale, anvelope All Season fara simbolul corect.
M+S simple sunt la categoria AT de vara, deci oricum nu e nicio panica.
-
Din ce am gasit, nu se mai produc fara simbolul 3Peaks incepand din 2017, deci de acum 7 ani..
O anveliopa nu trebue folosita mai mult de 5 ani, dupa care nu mai corespunde tehnic, dar asta e deja alta discutie si ma astept sa fie de bun simt si de la sine inteles printre posesorii de aici.
Asdar, nu stiu cine ar mai avea pe masini anvelope all season fara simbolul actual. Cum ziceam, click bait. Nu se mai produc fara, cu exceptia celor de vara. Un simplu search pe magazinele de specialitate si gasiti tone de AT-uri de vara cu sombol M+S, dar nu all season.
Si in final, legea prevede obligativitatea anvelopelor de iarna sau all season - nu de vara cu M+S, asadar la un control, eu as fi in culpa cu AT-rulel mele de vara (clasificate ca atare si de Dunlop), chiar daca au M+S pe ele - indicii aia sunt pt situatii de genul noroi si zapada, dar nu de iarna, pt teren, ca d-aia sunt all terrain.
End of spam, ca ma gandesc ca o fi clar deja.
-
Repet, exista si anvelope AT de vara cu simbolul M+S, dar sunt de VARA.
De iarna s-a agreat la nivelul intregii UE ca sunt marcate cu mult discutatul simbol 3Peaks si fulg, insotit de M+S.
Unele tari inca mai permiteau si simple M+S, se pare, de aici si discutia ca acum e clar peste tot, 3Peaks si fulg.
In fine, la noi nu stiu sa se vanda, pe canale oficiale, anvelope All Season fara simbolul corect.
M+S simple sunt la categoria AT de vara, deci oricum nu e nicio panica.
Actual comform Rar si Ue si ce mai vrei orice anvelopa m&s este legala iarna pe zapada.
Ce înțeleg eu e ca daca e adevarata stirea vir fi considerate legale cele cu muntele si doar alea.
-
UE spune chiar foarte clar si de aici si nevoia de a uniformiza detaliile si inscriptiile aferente:
Three-Peak Mountain Snowflake (3PMSF) tires deliver winter performance that is legally certified. These tires have to
pass a test on a snow-covered road and have at least 25% better traction than a standard reference tire.
Iar RAR a vorbit mereu despre anvelope de IARNA cu insemnele M+S sau Fulg sau Munte, deci nu orice anvelopa cu M+S.
Exista baze de date pe producatori si modele, dar deja intram in detalii aiurea.
Da, in UE se uniformizeaza legislatia si cele de iarna testate si dedicate (la fel si all season) vor avea TOATE doar simbolul 3pmsf.
Va exista si un simbol pt cele cu tinte, dar evident acelea sunt intalnite in tarile nordice, cum ar fi Norvefia si Finlanda, dar vor fi si ele normate uniform, s-a discutat in 2022...
NU se mai produc anvelope cu alt simbol din 2017 incoace.
Cine vrea sa mearga cu AT-uri de vara iarna, ca are el scris pe ele MS, e liber sa o faca, pe talonul si siguranta lui, pur teoretic, cand nu patineaza spre altii...
-
Fresh! Ca tot vorbeam de all season iarna pe alte topicuri.
-
Eu am avut latitude cross, nu cross climate de la Michelin.
-
Nu stiu pentru cata lume va fi folositoare informatia..
La noi in Hunedoara nu a fost mare fas cu ninsoarea, insa peste noapte a fost foarte frig iar sub stratul de zapada a fost gheata; si pe sosea si in afara ei.
Caz concret, dimineata la 8am, -10 grade, coborare 2km prin padure, gheata cu zapada deasupra, am coborat si urcat cu Subaru incaltat cu MT-uri no name fara prea mari emotii. Intra ABS repede, insa oprea masina relativ usor. 90% din urcare cu traction control aprins in bord. Pe sosea cu gheata se stingea traction control doar cand luam piciorul din acceleratie, insa nimic artistic sau agresiv.
Dupa pranz, s-a aruncat cu nisip si sare pe drum si a fost nevoie sa cobor cu Toyota Previa (rwd, anvelope de iarna Fulda Kristall). Si la coborare si mai ales la urcare a fost cu emotii.
(https://i.postimg.cc/8zRDzNX9/IMG-2703.jpg)