Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: Victor Costache on January 18, 2017, 13:49:34 PM
-
Salut!
De vreo două săptămâni mă documentez despre Subaru Outback VI. Din 2000 până în prezent am condus numai mașini cu motorizare diesel, iar din 2003 încoace numai "japoneze" (respectiv Toyota Avensis). Având în vedere nevoile mele actuale (o mașină cu mai mult spațiu pentru bagaje, mai confortabilă pentru pasagerii din spate și o gradă mai mare la sol), Subaru Outback este prima opțiune în lista scurtă.
Totodată, aș vrea să trec de pe diesel pe benzină deoarece motoarele pe motorină sunt mai pretențioase și motorina din România nu are încă o calitate comparativă cu cea pe care o găsim de la Ungaria încolo (nici chiar sortimentele cele mai scumpe de la noi). Plus că fac și multe drumuri în București relativ scurte (distanțe sub 10km), ceea ce pentru un motor diesel (mai ales iarna) nu este tocmai un regim bun de funcționare.
Comparând fișele tehnice ale celor două motorizări am constatat că motorul diesel este ceva mai performant decât cel pe benzină (aspirat): cuplu mai mare la turație mai mică (ceea ce este normal, fiind diesel) și un timp ceva mai scurt la accelerația 0-100km/h. Plusul de performanță al motorului diesel față de benzină este confirmat și de review-urile pe care le-am citit pe internet. Chiar și pe acest forum citeam un comentariu (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2453.msg67050#msg67050) al unui posesor de 2.0D care spunea că și-ar fi dorit un motor puțin mai mare. O afirmație similară am citit și în acest articol (https://www.zoso.ro/subaru-outback-2016-testdrive/).
Până când voi avea ocazia să fac un test drive - momentan nu există niciun Outback disponibil pentru test drive - vroiam să aflu părerea membrilor forumului despre cele două motorizări (separat sau comparativ). Desigur, cea mai relevantă opinie ar fi a cuiva care a mers cu ambele motorizări.
O întrebare pentru posesorii de diesel: cum se aude motorul înăuntru, este zgomotos (în regim de autostradă 130 - 150km/h)?
-
Motorul Subaru diesel este cel mai silentios motor cu 4 cilindri.
V-urile sunt mai zgomotoase dar producatorii germani pun zeci de kilograme de material fono-absorbant (nu stiu daca denumirea este corecta, colegul @Marr poate corecta).
-
Noi avem la drive test Outback-ul 2016, diesel CVT.
Masina a fost si la SMT cateva saptamani.
Daca doresti sa-l conduci, anunta-ma.
-
Bun venit! Deschide te rog subiectul in categoria potrivita dupa ce citesti sectiunile si regulamentul. Apoi cauta mai mult pe forum.
Uite aici test cu Outback-ul aflat acum la drive test: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2720.0
Dar cel mai bine il testezi tu sa vezi cum ti se pare.
-
Daca doresti sa-l conduci, anunta-ma.
Aveți la test drive și varianta 2.5i? S-ar justifica un drum până la Brașov dacă aș putea face un test comparativ între cele două motoare. Altfel, cred că va trebui să mai aștept până prin februarie când, conform spuselor celor de la SMT, vor fi mașini disponibile pentru test drive. Până atunci să sperăm că vom avea și asfalt curat prin București (că pe zăpadă sunt convins că Outback-ul este ca peștele în apă dar vreau să-l văd și pe asfalt, inclusiv pe autostradă, cum fuge).
-
Bun venit! Deschide te rog subiectul in categoria potrivita dupa ce citesti sectiunile si regulamentul.
Mersi și scuze pentru mesajul postat în altă secțiune decât ar fi trebuit (am văzut ulterior că această secțiune este "rezervată" posesorilor de Subaru... categorie din care încă nu fac parte).
Apoi cauta mai mult pe forum.
Uite aici test cu Outback-ul aflat acum la drive test: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2720.0
Într-adevăr, este un review foarte bun. Ceea ce mă interesa pe mine era o comparație între cele două motoare. Acesta este motivul principal pentru care am deschis topicul de față.
Dar cel mai bine il testezi tu sa vezi cum ti se pare.
Sper să am posibilitatea să testez ambele motorizări (în februarie, când vor veni mașinile de test la SMT).
-
Daca doresti sa-l conduci, anunta-ma.
Aveți la test drive și varianta 2.5i? S-ar justifica un drum până la Brașov dacă aș putea face un test comparativ între cele două motoare. Altfel, cred că va trebui să mai aștept până prin februarie când, conform spuselor celor de la SMT, vor fi mașini disponibile pentru test drive. Până atunci să sperăm că vom avea și asfalt curat prin București (că pe zăpadă sunt convins că Outback-ul este ca peștele în apă dar vreau să-l văd și pe asfalt, inclusiv pe autostradă, cum fuge).
Din pacate, doar in varianta diesel.
Benzina s-a cerut ceva mai putin, avem una in stoc, insa nu o vom inmatricula pe drive test.
-
1. benzina, aspirat, 2,5 L = peace of mind
2. benzina, aspirat 2.0 L = manque de puissance
3. benzina, turbo = bataie de cap, gaura in portofel, un pic de fun intre doua rebuilturi
4. diesel = twilight zone
........................................................................... parerea mea ! :)
-
O sa iti fie greu sa gasesti ceva care sa se apropie de avensis dpdv spatiu, mai ales dpdv utilizarea lui. Avensis touring e o prapastie fara fund cand vine vorba de bagat in portbagaj. Outback are podeaua portbagajului mai sus decat te-ai astepta si asta fura volum.
-
Diferenta intre 2.5i si 2.0d este de vreo 2500 euro parca (mai scump dieselul). Conform foilor tehnice, diferenta de consum nu este foarte mare. Tinand cont ca si intretinerea e ceva mai scumpa la diesel, nu cred ca iesi mult mai bine ca si pret. Iar daca mai si pica ceva la diesel ...
Acuma depinde, daca faci 30k km/an probabil ca merita diesel.
Dar la ce se intampla acum prin Europa, cred ca dieselul va fi tot mai rar, cat de curand. Iar in afara Europei, dieselul nu a prea prins.
2.0i pe SG e decent spun eu. Mie-mi place motorul si in 170k km, a avut bec aprins in bord doar cand a trebuit schimbata sonda lambda.
Am condus outback 2.0d la Brasov si mi s-a parut un motor bun dar, daca ar fi sa-mi iau, as alege fara indoiala 2.5i.
-
O sa iti fie greu sa gasesti ceva care sa se apropie de avensis dpdv spatiu, mai ales dpdv utilizarea lui. Avensis touring e o prapastie fara fund cand vine vorba de bagat in portbagaj. Outback are podeaua portbagajului mai sus decat te-ai astepta si asta fura volum.
Eu am Avensis Sedan care are volumul portbagajului de 520l. Este un portbagaj încăpător dacă faci aranjarea/umplerea optimă. Totuși, pe lângă faptul că am nevoie de mai mult spațiu, nu mai vreau să stau de fiecare dată să aranjez bagajele "la milimetru" în portbagaj. De aceea m-am uitat după modele combi.
Din ce am văzut în specificații, Avensis Touring are volumul portbagajului 543l (până la cover) și 1.609l (cu banchetele rabatate), pe când la Outback este 559l/1.848l. Prin urmare, cel puțin la nivelul specificațiilor, Outback este mai încăpător decât Avensis Touring.
Un alt motiv important pentru care mă orientez spre Outback este că la Avensis am tot pătimit din pricina gărzii reduse la sol (în special fața).
-
Diferenta intre 2.5i si 2.0d este de vreo 2500 euro parca (mai scump dieselul). Conform foilor tehnice, diferenta de consum nu este foarte mare. Tinand cont ca si intretinerea e ceva mai scumpa la diesel, nu cred ca iesi mult mai bine ca si pret. Iar daca mai si pica ceva la diesel ...
Acuma depinde, daca faci 30k km/an probabil ca merita diesel.
Ca să fiu sincer, costurile de utilizare nu sunt pe primul loc în comparația de față, ci performanțele dinamice. Am făcut un calcul rapid comparativ (ținând cont doar de diferențele la impozitul anual, consumul mediu și costul carburantului) și diferența de 2.200 - 2.500€ la achiziție între diesel și benzină s-ar "stinge" în vreo 5 ani (socotind un rulaj mediu anual de 17.000km). Dacă aș lua în calcul și costurile de întreținere, probabil că amortizarea s-ar întinde pe vreo 6 ani.
Din review-urile pe care le-am citit și din fișele tehnice (accelerare mai bună și cuplu mai mare la diesel), pare că motorul diesel este mai "sprinten" decât benzina. Totuși, motorul 2.5i are și SI-Drive care în modul Sport ar obține performanțe mai bune decât 2.0D (cel puțin așa reiese din ce-am văzut pe YouTube 0-100km/h). Iată două teste comparative făcute de aceiași oameni (de menționat că la 2.5i testul a fost făcut în modul Sport și de observat că la 2.0D s-a obținut chiar valoarea din specificații):
2015 Subaru Outback 2.5i (CVT) 0-100km/h & engine sound (https://www.youtube.com/watch?v=gnNzsVlde_8)
2015 Subaru Outback Premium 2.5i
2.5-litre boxer four-cylinder
129kW and 235Nm
CVT automatic, all-wheel drive with LSD
0-100km/h in 9.5 seconds (as tested)
2015 Subaru Outback 2.0D (CVT) 0-100km/h & engine sound (https://www.youtube.com/watch?v=8X_yA-bH25E)
2015 Subaru Outback Premium 2.0D
2.0-litre turbo-diesel boxer four-cylinder
110kW and 350Nm
CVT automatic, all-wheel drive with LSD
0-100km/h in 9.9 seconds (as tested)
-
Volumul portbagajului nu se rezuma doar la cifre, el trebuie sa fie potrivit si cu activitatea pe care o desfasori.
Un prieten subarist se descurca mai bine cu portbagajul de Forester decat cu cel de Outback (new age).
Ei sunt trei, doi adulti si un copil. In concedii au trollere putin atipice si jucarii iar toate astea se potrivesc mai bine in Forester.
Forester are o garda la sol mai mare cu 20mm.
Testeaza ambele masini, eventual probeaza-le atunci cand pleci in concediu.
-
Dieselul are 100kg in plus, daca ma iau dupa ce zice nenea in filmari si normal sa plece mai greu de pe loc. In schimb ai reprize mai bune (60-100, 80-120 etc) si consum mai bun.
Pentru utilizarea mentionata de tine, eu cred ca e mai bun benzinarul. In oras chiar nu reusesti sa incalzesti dieselul destul si o sa ai la regenerari de DPF de o sa te plictisesti. Moment in care o motorul o sa consume mai multa motorina si o sa mai scada performantele.
In acelasi timp este bine sa ai modul Sport pentru a tine motorul mai turat. In modul normal este prea subturat si nu stiu cat bine ii face la fiabilitate.
Si outback-ul consuma mult la plecarile de pe loc. Si in Bucuresti stim cum sta treaba. Asa ca diferenta de 100kg face ca benzinarul sa nu fie cu mult mai gurmand decat dieselul. La plecari normale de pe loc, dieselul testat urca in 2000 ture si statea acolo pana prindeam ceva viteza. Ceea ce imi spune ca are nevoie de tot cuplul pentru a se pune in miscare.
-
Volumul portbagajului nu se rezuma doar la cifre, el trebuie sa fie potrivit si cu activitatea pe care o desfasori.
Este adevărat. În ceea ce mă privește, pentru partidele de pescuit la crap (unde se strâng la bagaje de zici că mă mut), mă avantajează un portbagaj lung (lansete, cort, pat etc.). Pentru concedii mă descurc și cu Avensis-ul.
Un prieten subarist se descurca mai bine cu portbagajul de Forester decat cu cel de Outback (new age).
Singurul lucru care îmi place cu adevărat la Forester față de Outback este motorul 2.0XT. În rest, având în vedere că SUV-urile nu sunt pe gustul meu, Forester nu reprezintă o opțiune.
-
Dieselul are 100kg in plus, daca ma iau dupa ce zice nenea in filmari si normal sa plece mai greu de pe loc. In schimb ai reprize mai bune (60-100, 80-120 etc)...
Din cronometrările pe care le-am făcut eu la cele două filme, în repriza 60-100km/h benzinarul este mai leneș cu 1s și ceva decât dieselul. Acest aspect nu este de ignorat, având în vedere că majoritatea depășirilor se fac în plaja 60-120km/h.
Pentru utilizarea mentionata de tine, eu cred ca e mai bun benzinarul. In oras chiar nu reusesti sa incalzesti dieselul destul si o sa ai la regenerari de DPF de o sa te plictisesti. Moment in care o motorul o sa consume mai multa motorina si o sa mai scada performantele
Apropo de asta, am văzut că sunt ateliere de tuning care pe lângă ECU tuning pot anula și DPF-ul. În cazul în care nu aș opta pentru o mașină nouă (în garanție), anularea DPF-ului ar fi o decizie bună, având în vedere regimul de oraș (București)?
Si outback-ul consuma mult la plecarile de pe loc. Si in Bucuresti stim cum sta treaba. Asa ca diferenta de 100kg face ca benzinarul sa nu fie cu mult mai gurmand decat dieselul. La plecari normale de pe loc, dieselul testat urca in 2000 ture si statea acolo pana prindeam ceva viteza. Ceea ce imi spune ca are nevoie de tot cuplul pentru a se pune in miscare.
Corect! Totuși, cum spuneam într-un mesaj anterior, nu consumul este principala mea grijă, ci să nu mă rog de mașină în depășiri. Pentru mine este foarte important să știu că pot face depășirea în condiții de siguranță (că răspunde repede și are puterea necesară). Altfel, confortul șofatului pe drumuri naționale scade considerabil (dacă îți este teamă și nu ești sigur că poți face depășirea respectivă, mai ales când mașina este încărcată cu pasageri și bagaje).
-
Uita ca ai mentionat DPF si anulare la mai putin de 2.000 de cuvinte distanta intre ele. Anulezi DPF si iti cam iei adio de la masina.
Referitor la ultimul tau punct, atunci cred ca mai repede iti trebuie un forester diesel manual. Da, si mie imi pare rau ca nu se mai face Outback manual, dar inteleg si de ce.
-
Uita ca ai mentionat DPF si anulare la mai putin de 2.000 de cuvinte distanta intre ele. Anulezi DPF si iti cam iei adio de la masina.
....
+ 1 !
-
Uita ca ai mentionat DPF si anulare la mai putin de 2.000 de cuvinte distanta intre ele. Anulezi DPF si iti cam iei adio de la masina.
E bine de știut. Mersi. Același lucru se poate spune și despre ECU tuning (Stage 1 și/sau Stage 2)?
Referitor la ultimul tau punct, atunci cred ca mai repede iti trebuie un forester diesel manual. Da, si mie imi pare rau ca nu se mai face Outback manual, dar inteleg si de ce.
Da, știu ce zici dar am trei "probleme" cu combinația Forester - cutie manuală:
- având în vedere multiplele drumuri (scurte) pe care le fac în București, vreau cutie automată
- cel puțin la nivelul specificațiilor și pozelor mă avantajează mai mult spațiul pentru bagaje la Outback
- nu-mi plac SUV-urile.
Totuși, la motorizarea diesel există opțiunea de cutie manuală la Outback dar pentru oraș vreau automată.
Singura mea reținere/temere la acest moment în privința Outback este legată de performanțele dinamice (fie 2.5i, fie 2.0D). Tot ce am citit/văzut până acum pare să-mi confirme temerea dar, desigur, drive testul va fi cel concludent, că până la urmă ține de fiecare ce vrea de la mașină și cum o simte. Dacă oricare dintre cele două motorizări ar avea performanțe comparabile cu Avensis-ul pe care îl am în momentul de față (2.2 D-4D, 150cp - 6 MT, 310Nm), voi fi mulțumit.
-
Dacă oricare dintre cele două motorizări ar avea performanțe comparabile cu Avensis-ul pe care îl am în momentul de față (2.2 D-4D, 150cp - 6 MT, 310Nm), voi fi mulțumit.
Niciodata! Pentru ca ai mentionat 6MT. Oricum, tine minte ca o tractiune integrala face ca depasirile sa para incete, pana te uiti in retrovizoare si vezi ce departe este masina depasita. Asta pentru ca trag si imping toate cele 4 roti. Tractiunea fata te da pe spate si iti genereaza o falsa idee de viteza supersonica.
-
..... Același lucru se poate spune și despre ECU tuning (Stage 1 și/sau Stage 2)?
.
- având în vedere multiplele drumuri (scurte) pe care le fac în București, vreau cutie automată
Totuși, la motorizarea diesel există opțiunea de cutie manuală la Outback dar pentru oraș vreau automată.
Singura mea reținere/temere la acest moment în privința Outback este legată de performanțele dinamice....
1. DA ! La fel si cu tunning-ul. Daca Doamne Fereste ! ai vre-o problema la motor ... scoti banu' ! Altfel, subarezu' culant isi recunoaste greseala si repara pe banii lui !
2. Drumuri multiple si scurte in Bucuresti = NU diesel. Indiferent de marca/model - cu exceptia celor vechi, fara DPF. Si asta pentru ca, ai ghicit - DPF !
3. Asta, dupa cum bine ai spus, poti sa-ti dai seama doar in urma unui drive-test !
Dar nu trebuie omis nici ce spune Mihai legat de senzatie si realitate.
Pe hartie, dieselul cu CVT este mai rapid pe 0-100 km/h fata de 2.5i CVT cu ... 0,3 s !
La reprize, este posibil sa fie o diferenta mai mare ... sau nu !
PS: Am cautat sa fac un "duel" pe zeperfs.com, dar nu au datele decat Outback diesel.
Pentru legacy, am gasit si 2.5 i si 2.0 D dar din generatii diferite. Si nu apar ca fiind masurate reprizele ....
http://www.zeperfs.com/en/duel3171-3188.htm
-
Pe hartie, dieselul cu CVT este mai rapid pe 0-100 km/h fata de 2.5i CVT cu ... 0,3 s !
Întrebarea este dacă la 2.5i cifrele din specificații sunt pentru modul Sport sau Intelligent? Din ce am văzut pe YouTube, motorul 2.5i accelerează mai repede (pe modul Sport) 0-100km/h decât 2.0D.
La reprize, este posibil sa fie o diferenta mai mare ... sau nu !
La reprize pare să fie mai capabil 2.0D (având un cuplu sensibil mai mare).
http://www.zeperfs.com/en/duel3171-3188.htm
Când accesez acest link primesc un mesaj de eroare "Forbidden
You don't have permission to access / on this server."
-
Oricum, tine minte ca o tractiune integrala face ca depasirile sa para incete, pana te uiti in retrovizoare si vezi ce departe este masina depasita. Asta pentru ca trag si imping toate cele 4 roti. Tractiunea fata te da pe spate si iti genereaza o falsa idee de viteza supersonica.
Am mers cu Lexus RX 400h (270cp, 4WD), BMW X3 (xDrive 2.0D, 184cp) și Honda CR-V (2.2D, 150cp AWD automatic). Primele două mă lipeau mult mai tare de scaun decât Avensis-ul. În schimb, chiar și în modul Sport, CR-V-ul mi s-a părut mai leșinat decât Avensis-ul.
-
270, 184> 150CP
Transmisiile sunt diferite la cele masini.
Daca vrei sportivitate ar trebui testezi si un diesel manual rodat.
Forester diesel manual demareaza foarte bine, la fel si prima generatie de Outback diesel.
Cu Impreza 2.0D MT ii faceam pe multi pasageri sa creada ca am WRX (demaraj, evacuare, feeling in scaun).
Nu am testat temeinic un SUV/cross cu CVT pe motor diesel. Vorbeste cu Autokino sau SMT pentru un test-drive cu acest model.
-
da Wrangler, iti dadea o senzatie faina mai ales la plecari de pe loc dar dupa 3500 ture isi pierdea din suflu grav dieselul ala. pe cand benzina la subaru, si aspirata si turbo abia prinde viata dupa 3000.
-
Nu-i chiar asa!
Dieselul de la Subaru accelereaza constant si destul denliniar pana aproape "la rosu". Acu' e drept ca "rosu" e la 4700-4800 ture ...
-
:) Marr stie, dieselul boxer are viata si dupa 3500RPM.
Impreza are rapoarte diferite de Forester si devine apropiata de benzinare dpdv al schimbarii treptelor.
Sound-ul de boxer incepe dupa 3000 si se mentine pana la ~4300.
-
Dieselul de la Subaru accelereaza constant si destul denliniar pana aproape "la rosu". Acu' e drept ca "rosu" e la 4700-4800 ture ...
Nu stiu de ce confundati voi Subaru Diesel cu Honda Integra, da' pe mine ma lasa rece orice diesel peste 3000 de ture. Cred ca d-aia si crapa-ntr-o veselie bietele boxeruri ;)
-
Primele trageau cum zic cei de mai sus. Vine la 1400 scubi cu al sau legacy 2008 cu motor original. Si la el croaziera inseamna 3000 rpm. In genul lui Amidamaru pentru cei ce il stiu.
-
Aș vrea să nu ne depărtăm de subiect. Îi rog pe cei care au condus modele de Outback (cât mai noi) cu aceste motorizări să-și exprime opiniile/impresiile.
Spre exemplu, ar fi interesat de aflat dacă sunt diferențe semnificative de performanță între modul Sport și Intelligent la SI-Drive (2.5i).
-
Teoretic nu. Nu face decat sa modifice sensibilitatea pedalei de accelerație si cutia simulează schimbarea treptelor mergând până la redline in loc să o țină la turația unde este puterea maxima. Si in mers normal schimba mai sus, pe mers constant tine turația mai sus pentru raspuns mai bun.
-
Am găsit aici (https://m.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPageID=20070) o descriere a celor trei moduri disponibile la SI-DRIVE. Outback 2.5i are doar Sport și Intelligent.
-
Sau folosesti functia cauta si gasesti pe forum aproape totul: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=283.0
-
Ultima generație de diesel trage extraordinar de bine până la 4000 rpm, am fost plăcut surprins(și eu iubesc dieselul ca câinele lantul-cacofonie intenționată),după 4K nu mai știu că nu am mai avut loc.....
-
Din ce am mai citit/văzut în ultimele zile și ce-am discutat azi cu cei de la SMT, înclin din ce în ce mai mult spre 2.5i. Din păcate, se pare că în România nu voi avea posibilitatea unui drive test cu 2.5i (modelul nou). SMT va aduce doar 2.0D pentru test.
Singura mea șansă ar fi să găsesc un posesor binevoitor de 2.5i dar șansele sunt foarte mici deoarece am înțeles că anul trecut s-a vândut un singur Outback 2.5i. Toată lumea diesel... diesel... diesel...
Întreb membrii forumului: este cineva care are (sau a condus) 2.5i (ultima generație) și care îmi poate spune câte ceva despre diferențele de performanță între modul Sport și Intelligent?
-
Ai un topic activ (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2859.0) in sectiunea dedicata, scrie-i initiatorului, cere-i informatii, si ti le va oferi cu siguranta.
-
Ai un topic activ (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2859.0) in sectiunea dedicata, scrie-i initiatorului, cere-i informatii, si ti le va oferi cu siguranta.
Mersi. Citesc mai întâi cele 6 pagini de mesaje și apoi, dacă nu găsesc ce mă interesează, îl întreb.
-
Scoaterea DPF o iau ca pe o gluma. Si nu ma refer la probleme de fiabilitate.
Intre cele 2 motoare diferenta nu e mare. Masina in sine nu e una sportiva. Nu-ti mai bate capul cu diferente de cateva secunde.
-
Scoaterea DPF o iau ca pe o gluma. Si nu ma refer la probleme de fiabilitate.
Poți dezvolta puțin te rog?
Intre cele 2 motoare diferenta nu e mare.
Pe ce te bazei când spui asta? Ai mers cu ambele motorizări (model 2015+)?
Masina in sine nu e una sportiva. Nu-ti mai bate capul cu diferente de cateva secunde.
Nu caut o mașină sportivă dar nu vreau o mașină de care să mă rog, cu care să-mi fie teamă să fac o depășire.
-
Singurul review (în limba engleză) de Outback pe care l-am găsit până de până acum unde se vorbește despre modul Sport și care face o comparație între cele două motoare: http://performancedrive.com.au/2015-subaru-outback-review-video-2-0d-2-5i-2921/
Din câte îmi dau seama, nu există multe review-uri în limba engleză despre Outback în care să fie menționat SI-Drive-ul deoarece în State, Canada și UK nu vin echipate cu această dotare pe 2.5i.
-
Cei care merg fara DPF, daca am trai intr-o tara normala ar trebui sa aibe dosar penal, parerea mea, datorita efectelor asupra sanatatii oamenilor.
Am condus 2.0d pe Outback si am 2.0i MY 2007 pe Forester. Da, e mai fasnet dieselul la reprize, dar per total tot acolo.
Cum sa ai probleme in depasiri? Sunt 175cp. Eu la 158cp la forester nu simt nevoie de mai mult. Imi place mult motorul. Poate Outback-ul sa fie ceva mai lenes ca Forester-ul, dar oricum suficient spun eu.
Acuma depinde de fiecare, desigur.
Dar condu un 2.0i de la Subaru. Pe orice masina, ca-ti dai seama daca se potriveste sau nu cu ce vrei tu.
-
Cei care merg fara DPF, daca am trai intr-o tara normala ar trebui sa aibe dosar penal, parerea mea, datorita efectelor asupra sanatatii oamenilor.
Am condus 2.0d pe Outback si am 2.0i MY 2007 pe Forester. Da, e mai fasnet dieselul la reprize, dar per total tot acolo.
Cum sa ai probleme in depasiri? Sunt 175cp. Eu la 158cp la forester nu simt nevoie de mai mult. Imi place mult motorul. Poate Outback-ul sa fie ceva mai lenes ca Forester-ul, dar oricum suficient spun eu.
Acuma depinde de fiecare, desigur.
Dar condu un 2.0i de la Subaru. Pe orice masina, ca-ti dai seama daca se potriveste sau nu cu ce vrei tu.
+1! Mai ales la partea cu DPF-ul. Nu stiu de ce sunt atat de putini cei carora le pasa de emisiile poluante ale masinilor.
-
Da, a fost o adevarata "placere" mirosul de dizal de la sol in perioada asta geroasa. E un fenomen pe care nu il mai observasem pana acum.
-
Sunt realist, nu mă aștept la performanțe sportive dar sub nicio formă nu aș cumpăra o mașină de care să mă rog. De aceea, pe lângă aceste opinii sunt foarte interesat să aflu părerea celor care folosesc această mașină/motorizare. Este sau nu leneșă? Începi să te rogi de ea atunci când este încărcată?
Evident, răspunsurile cele mai bune (relevante pentru mine) le-aș obține în urma unui test drive, dar cum acest lucru nu este posibil, tot ce pot face este să aflu cât mai multe păreri/informații și să văd dacă converg spre o concluzie.
Pierzi timpul, parerea mea. Fara sa o conduci nu poti ajunge la nicio concluzie, risti sa o cumperi pe motiv ca "zice lumea ca e misca bine", si sa ti se para lesinata.
Si cum ti-a zis si rexkroki, depinde de experientele anterioare.
Na, daca tot contabilizezi opinii... am mers cu Forester XT, al altui coleg de forum, 2.0 benzina turbo, 250 cai, CVT. Nu stiu valoarea cuplului, caut-o tu si trece-o aici, preferabil insotita de valorile de cuplu ale variantelor tale. Deci masina e grea. Da, trage decent, insa nu te da pe spate. Repet, pentru ca grea. Si pentru ca CVT probabil. Diferenta data de S# ala nu e pe cum trage motorul, de aia te asigur, deci nu-ti mai pune sperantele in asta, parerea mea.
Fa testdrive! Cum ti-a propus altcineva, cu Impreza 2.0 cu CVT, ar trebui sa aiba dinamica f apropiata de a balenei cu 2.5. Aici poti compara niste reprize de accelerare documentate pe net, ar trebui sa gasesti.
-
Pierzi timpul, parerea mea. Fara sa o conduci nu poti ajunge la nicio concluzie, risti sa o cumperi pe motiv ca "zice lumea ca e misca bine", si sa ti se para lesinata.
Dacă aș fi avut posibilitatea să fac test drive cu ambele motorizări, nici nu aș mai fi deschis acest topic. Sau l-aș fi deschis doar ca să prezint concluziile mele pentru cei care își vor pune aceeași întrebare: ce motor să aleg?
Acum sunt la faza de prospectare încercând să văd ce mărci/modele rămân în lista scurtă (Subaru Outback fiind încă pe listă). Nu mă văd dând 30.000€+ pe o mașină fără să fac test drive înainte. Dacă nu voi avea posibilitatea asta în România (și Subaru Outback va fi primul în shortlist), mai bine fac o excursie cu familia în Germania și aranjez și un test drive acolo.
Si cum ti-a zis si rexkroki, depinde de experientele anterioare.
Sunt conștient de asta. Totuși, dacă văd că opiniile "mașină leșinată" sunt majoritare, atunci nu cred că mai are sens să-mi pun problema de test drive. Totodată, voi privi cu rezerve opiniile care ar lăuda performanțele acestei mașini, tocmai pentru că se bazează foarte mult pe experiențele anterioare ale fiecăruia și pentru că datele din fișa tehnică nu indică o mașină cu profil sportiv.
Na, daca tot contabilizezi opinii... am mers cu Forester XT, al altui coleg de forum, 2.0 benzina turbo, 250 cai, CVT. Nu stiu valoarea cuplului, caut-o tu si trece-o aici, preferabil insotita de valorile de cuplu ale variantelor tale. Deci masina e grea. Da, trage decent, insa nu te da pe spate.
Mai jos am extras datele din fișele tehnice ale celor două modele:
| Outback 2.5i | Forester XT |
Putere (cp) | 175 | 240 |
Cuplu (Nm) | 235 | 350 |
Masă proprie (kg) | 1,582 | 1,647 |
0 - 100km/h (s) | 10.2 | 7.5 |
Raport putere/greutate | 0.111 | 0.146 |
Repet, pentru ca grea. Si pentru ca CVT probabil. Diferenta data de S# ala nu e pe cum trage motorul, de aia te asigur, deci nu-ti mai pune sperantele in asta, parerea mea.
Ar trebui să fie totuși o diferență între modul Sport și Intelligent (economic), având în vedere cele două curbe:
- «Sport» mode (http://www.subaru.ch/data/docs/de/3789/Outback-MY15-Technik-SI-Drive.jpg?variant=877&v=1.0)
- «Intelligent» mode (http://www.subaru.ch/data/docs/de/3790/Outback-MY15-Technik-SI-Drive-2.jpg?variant=879&v=1.0)
Fa testdrive! Cum ti-a propus altcineva, cu Impreza 2.0 cu CVT, ar trebui sa aiba dinamica f apropiata de a balenei cu 2.5. Aici poti compara niste reprize de accelerare documentate pe net, ar trebui sa gasesti.
Am luat în calcul și varianta asta dar vorbim totuși de mașini diferite (altă clasă, altă motorizare, alt an) și atunci pot ajunge în aceeași situație: să-mi formez o impresie (greșită) și să iau decizia (ne)achiziționării. Desigur, situația neplăcută ar fi să-mi placă Impreza și apoi după ce cumpăr Outback-ul să văd că nu-mi place, că este altceva.
Voi face totuși un test drive cu 2.0D când va veni (în februarie) mașina de test la SMT și atunci îmi voi forma primele impresii personale.
-
Nu cred ca ai inteles clar ce e cu acele grafice date de S si I. Motorul este acelasi, puterea si cuplul raman neschimbate.
Diferenta sta in turatia la care schimba cutia si la care tine motorul la o viteza constanta. Apoi modifica sensibilitatea pedalei de acceleratie.
Exemplu: pe I apesi acceleratia la jumate si iti da jumatate din putere. Pe S apesi acceleratia la jumate si se comporta ca si cand acceleratia ar fi la podea.
Nu stiu exact cum sunt procentele, dar pe i ai o acceleratie intarziata si liniara pentru a creste eficienta. Adica iti da putina putere in loc sa dea multa cand tu nu ai nevoie decat de un mic pas inainte. A se vedea mersul in coana cand trebuie sa inaintezi doar putin si incet fara smucituri cum ar face un WRX.
Asta strict in ceea ce priveste performantele.
-
(http://clicksoft.ro/dbw2.jpg)
poate te ajuta imaginea de mai sus sa intelegi mai bine diferenta principala dintre S(prima tabela in poza) si S#(a doua in poza) la un STI 2008 in exemplu, dar principiul este acelasi
practic se vede ca in functie de turatia motorului si % apasarii pedalei de acc cele 2 moduri au un "requested torque" diferit, acest requested torque controland practic deschiderea clapetei de acceleratie
altfel zis, ca exemplu simplu:
pe modul S apesi pedala 50% si clapeta este deschisa 30%
pe modul S apesi pedala 50% si clapeta este deschisa 50%
pe modul S apesi pedala 100% si clapeta este deschisa 100%
pe modul S# apesi pedala 50% si clapeta este deschisa 50%
pe modul S# apesi pedala 75% si clapeta este deschisa 100%
pe modul S# apesi pedala 100% si clapeta este deschisa 100%
practic se joaca cu sensibilitatea pedalei de acceleratie , dar in toate 3 modurile o pedala apasata 100% este acelasi lucru...
-
Eu as mai lua in calcul si coeficientul aerodinamic (Cx) si coeficientul aerodinamic la inaintare ( Cx inmultit cu suprafata frontala sau CxW).
-
Am scris în topicul (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=283.msg93790#msg93790) în care se discută despre (Subaru Intelligent Drive - SI-Drive) un mesaj în care am inclus câteva informații pe această temă.
-
Acum câteva zile am reușit să fac un test drive cu 2.5i (echiparea Sport). Testul a avut ca scop principal aflarea răspunsului la întrebarea: este o mașină leșinată, de care te rogi sau nu? Trebuie să precizez că, pe baza a ceea ce auzisem, citisem și vizionasem până la test drive, mă așteptam să fie underpower, sluggish, not driver's car etc.
Încep direct cu concluziile:
- nu este o mașină cu care "dai foc asfaltului" dar sub nicio formă nu te rogi de ea (mai ales că erau patru adulți în mașină)
- deși aveam la dispoziție și motorul diesel, după test drive-ul cu benzinarul, nu m-a mai interesat dieselul
- chiar și fără kick-ul pe care ți-l dă turbo, accelerarea se simțea și îți dădea încredere (aș putea spune că alerga/accelera chiar mai bine decât Avensis-ul meu 2.2 D-4D 150cp/310Nm)
- este păcat că benzinarul nu este disponibil și în România pentru test drive (deoarece s-ar putea ca în urma test drive-ului să se "convertească" cei care sunt hotărâți pe diesel)
- luni plătesc factura.
Din punctul meu de vedere, test drive-ul s-a desfășurat în condiții optime:
- patru adulți în mașină
- au participat doi șoferi (eu la dus și un prieten la întors) cu stiluri de șofat similare (sportiv) și concluziile/impresiile au coincis
- zonă deluroasă similară Dealului Negru (mai puțin acele de păr): linii drepte pentru accelerare/depășiri (unde ajungeam repede la 120-140km/h), viraje de viteză, viraje strânse, alternanță zone ude - uscate (în funcție de cum cădeau razele soarelui)
- SI-Drive pe modul Sport
- anvelope de iarnă 225/60/R18
- miezul zilei (vizibilitate optimă)
- trafic moderat și variat (atât autoturisme, cât și camioane).
M-au impresionat:
- stabilitatea pe viraje (după ce am "tatonat" primul viraj și am văzut că nu "mișcă" nimic, a început distracția... pentru mine și "stresul" pentru reprezentanții dealer-ului)
- ruliul insesizabil, având în vedere garda la sol de 20cm
- suspensiile confortabile pe drum denivelat, iarăși, având în vedere garda la sol (pentru întoarcere am ieșit pe o bretea cu denivelări de zăpadă înghețată).
Mi-au plăcut:
- transmisia CVT Lineartronic - față de alte cutii automate cu care am mers, la această cutie lag-ul este insesizabil (răspunde imediat, nu stă să se "gândească", nici chiar dacă frânezi și accelerezi imediat), plus că, fiind benzină (plajă mare la turație), dacă ții pedala la podea, turația nu oscilează (cum ar face la schimbarea treptelor)
- sunetul motorului în plaja 4.000 - 6.000 (plaja de turația în care a stat motorul aproape pe toată durata testului, dealer-ul având sediul la marginea localității)
- accelerarea în reprizele de viteză (80-120km/h, 100-140km/h)
- poziția șoferului care nu este "cocoțată" ca la SUV-uri (cu scaunul coborât la maxim m-am simțit ca în Avensis, poate chiar mai jos)
- spațiul (șofer și pasageri față-spate)
- vizibilitatea
- confortul pe bancheta din spate (spațiul pentru picioare și pe înălțime, plus posibilitatea înclinării spătarului
- volumul portbagajului cu banchetele rabatate.
Au fost ușor deranjante:
- zgomotul resimțit de pasagerii din spate (dar probabil că asta este ceva specific oricărui wagon)
- alarmele audio și vizuale date de EyeSight (a "țipat" de multe ori pe durata testului) - dar poate că se pot scoate alarmele audio.
Nu am testat (nu m-au interesat):
- sistemul audio Harman/Kardon
- diferențele între modul Intelligent și Sport
- padelele (m-a interesat să văd comportamentul pe default)
- gadget-urile
- consumul.