Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: noname on October 25, 2010, 10:22:43 AM
-
Ce ulei de motor recomandati pentru legacy 2.0I (avand in vedere ca o sa-i montez gpl) 5w30sau 5w40 ?
Vazand pe undele topicuri precum ca ar fi mai bun 5w40 iarna.
-
Depinde de stilul de condus. Nu are legatura cu iarna acel 30-40. Acel numar reprezinta vascozitatea uleiului la temperatura normala de functionare a motorului. Cu cat numarul este mai mare, cu atat este mai vascos, asta pentru a preveni posibilele stricaciuni cand mergi cu masina turata constant.
Legatura cu iarna o are primul numar (acel 5) care reprezinta vascozitatea uleiului la rece (la pornirea motorului). Din cate tin minte uleiurile care incep cu 5 pot fi folosite la temperaturi minime de -25 grade celsius si cele care incep cu 0 se folosesc la tempperaturi mai mici de -25 grade dar sunt recunoscute si ca uleiuri pentru consum redus de carburantprin faptul ca sunt subtiri si frecarea redusa.
Eu am folosit Mobil1 Super 3000 Formula FE 5W30 la Ford.
PS: mentionez ca nu sunt 100% sigur daca sunt -25 grade sau -35 grade, Ma lasa memoria :D Tin minte doar ca nu m-am ingrijorat, stiind ca la noi in tara nu am atins acele valori.
-
Uite si cateva caracteristici. Poate te fac sa alegi mai bine.
Fully Synthetic
0W-30, 0W-40, 5W-40 Fuel economy savings, Ensures engine is protected from wear and deposit build-up, Enhances engine performance and power, Ensures good cold starting and quick circulation in freezing temperatures, Gets to moving parts of the engine quickly
Semi-synthetic
5W-30, 10W-40, 15W-40 Better protection, Good protection within the first 10 minutes after starting out, Roughly three times better at reducing engine wear, Increased oil change intervals - don't need to change it quite so often
Mineral
10W-40, 15W-40 Basic protection for a variety of engines, Oil needs to be changed more often
-
Am mai gasit ceva interesant.
The Best Possible SAE 0W-60 (Very Expensive)
The Best Available SAE 5W-50 (Possible only with Fully Synthetic Motor Oil)
2nd Best SAE 5W-40 for Colder Climates (Synthetic or Blend)
SAE 10W-50 for Warmer Climates (Synthetic or Blend)
3rd Best SAE 5W-30 for Colder Climates
SAE 10W-40 for Normal Climates
SAE 20W-50 for Hot Climates**
Average SAE 10W-30
SAE 15W-40 for Heavy Duty Diesel Applications
Acceptable SAE 30 for Normal Climates, but not in Winter
SAE 40 for Warmer Climates, but not in Winter
SAE 50 for Hot Climates, but not in Winter
SAE 5W-20 for sub-zero temperatures, Winter use only**
Am verificat si este corect -25 grade pentru 5W. Conform americanilor de la synlube.com de unde am luat informatiile de mai sus cica 5W-30 ar fi ideal pentru temperaturi intre -5 si +29 grade. Ma face sa ma intreb daca acel 30 nu devine prea mic pentru verile de la noi.
Pe de alta parte am gasit si urmatoarea afirmatie "Any 5W-30 motor oil, conventional or synthetic should be sufficient for all seasons, winter and summer, even with very hard street driving." in timp ce 5w-40 ar trebui folosit doar in timpul rularii la viteze ridicate pentru o durata indelungata (cateva zeci de km la peste 160km/h). Deci 5W-30 synthetic este perfect :)
Asteptam pareri si de la alti membri mai priceputi.
-
Am desis sa cumpar 5w30 ! Nu stiu cu filtrele cum sta traba ca numai after market sunt pe piata in fin pun after market si gata ! :)