Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: burtal on May 14, 2018, 21:55:02 PM
-
da stiu ca nu e thredul potrivit ....dar nu imi dau seama unde sa il incadrez ...la tuning sau la offroad oricum aici poate are vizibilitate mai mare si poate inspira un user cu inclinatii de mecanic si electornica
intrebarea mea e ? subaru nu avea 50/50 permanent ?
oricum e un mod pe care puteau sa il puna by default pe toate masinile 4x4 .... adica cand shit hit the fan e bine sa poti sa pleci de pe loc cu lock :D dusterul de aia se descurca atat de bine
-
Daca ai CVT si X-Mode nu mai ai nevoie de nici un reductor, lock ....etc..... poate doar un liftkit.
Am vazut asta din plin sambata trecuta . CVTurile treceau fluierand pe acolo pe unde celelalte cu cutie clasica trebuiau sa bage viteza mare sau le trebuia shufa.
..................... parerea mea de doua copeici O0
-
@Adi pana intra nitel de jeg la senzorul ABS, sau se rupe vreun fir de intra ABS-ul in eroare>>>>bye bye xmode.....e posibil ca si awd-ul sa iti ureze o zi buna ;D >:D
@burtal doar MT are 50/50 , AT fluctueaza.De aia unii au gasit solutie sa blocheze pe 50/50 solenoidul.O chestie inutila dpmdv, AT-urile oricum sunt pe default 50/50 in pozitia 1, cred ca si in 2 dar nu sunt sigur
-
pana intra nitel de jeg la senzorul ABS, sau se rupe vreun fir de intra ABS-ul in eroare>>>>bye bye xmode.....e posibil ca si awd-ul sa iti ureze o zi buna ;D >:D
Zilele urmatoare iti trimit o europeana cu probleme de acest gen.
-
da mie mi se pare util sa ai o chestie din asta ....tocmai pentru motivul pe care il zice si tipul ala, "socul" acela de cuplare a 2 parti cu viteze diferite.
plus ca chiar si cu CVT si x-mode ...sunt destule fimlulete in care se vede ca spatele nu cupleaza deloc sau foarte greu. E adevarat sunt si in cazuri extreme ... poate mult peste pentru ce sunt gandite masinile astea....but still.
Nu vad dece nu ar pune toti producatori un lock din asta .... face bine si la marketing si nu ii costa nimic si posbil fiablitate mai mare (desi asta nu e neaparat bun pt ei :)) ) .... si daca il faci cu cap sa se decupleze automat la viteze mai mari de 30-40km/h nu cred ca ar exista nici problema de torsiune
sunt curios daca pe astea noi merge modul ..... pe thredurile alea nu se zice nimic de masini mai noi de 2007 -2008
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/subarus-have-vtd-mpt-sportshift-418562/
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/4wd-demand-4eat-3091/index4.html
-
Referitor la subiectul asta, consumatorii (potentialii clienti sau cei existenti) ar trebui sa cunoasca ce tip de masina doresc. Subaru stie foarte bine ce ofera si de ce! Pentru offroad, da, consider ca e bun un diferential interaxial cu blocare. Intr-un exercitiu de imaginatie (si mecanica >:D), echipati Foresterul cu asa ceva, dar, fara doar si poate, l-ati vedea vaduvit de minunatele proprietati dinamice pe care le are, indiferent de tipul transmisiei. Nu se poate si cu botul uns, si cu sunca-n pod....
-
Pai din ce zic baietii se foloseste un releu dublu care atunci cand il cuplezi taie controlul TCU asupra solenoidului. In rest ramai cu aceeasi masina.
Plus ca pe generatia aia de forester sigur nu era Xmode-ul vietii
-
Aaa, mai intotdeauna imi place sa compar Foresterul si chiar Outback-ul cu unelta Leatherman. O porti la tine in costum, in tinuta sport, nu-i tocmai o frumusete, insa are stil si te simti "acoperit" in multe dificultati. Dar toporul, se cumpara de la alt magazin...
-
Pentru offroad, da, consider ca e bun un diferential interaxial cu blocare.
E bun si pentru o plecare iarna pe o rampa sau vara dupa un gratar sau pe un drum de munte mai alunecos dupa ploaie, sau dacă vrei sa tragi un peridoc din apa,etc....oricum mi se pare un plus care nu este neapartat off road din ala hardcore.
Uite Dusterul are....si nu cred ca ii strica deloc dinamica... La fel vazusem chestii similare pe forumurile skoda unde multi incercau blocarea la haldex-ului de pe scouturi, prin chestii similare.
Eu unul dacă as avea un forester din ala as incerca modul....de stricat nu cred ca are ce sa strice daca e facut de cineva care stie
-
x -mode ala de care tot se zice , testat de ceva off roaderi zic ei ca ajuta mult la coborari de pante abrupte, acolo face diferenta, si viata e mai usoara cu el la faze dinastea.
Altfel, pe unde nu poti trece fara x-mode, nici cu x mode nu treci.
Eu personal nu am testat x-mode, dar are sens ce zic cei care se mai pricep.
Pana la urma e o franare mai desteapta si un transfer de cuplu mai reactiv intre roti, nu tine loc de blocat diferential central sau cele de pe puntea spate/fata, cum au offroaderele extreme.
-
Cred ca o sa ii fac GC-ului asta.
Cand o sa am timp. Oricum mi se pare ca in zapada 4EAT e mai competent decat 5MT
-
.......................
. Oricum mi se pare ca in zapada 4EAT e mai competent decat 5MT
Asa e. Am vazut asta in practica.
................................... parerea mea !
-
Daca ai CVT si X-Mode nu mai ai nevoie de nici un reductor, lock ....etc.....
Pai haideti sa clarificam niste chestii de baza si sa nu comparam mere cu pere:
1. Blocajul diferentialui este mecanic (indiferent daca se angreneaza electronic sau electro-hidraulic de la buton sau pur mecanic cu maneta cum era la masinile vechi), cu alte cuvinte blocheaza satelitii si astfel cele doua iesiri ale diferentialului sunt fixate intre ele, nu se poate invarti doar una fara cealalta.
2. X-Mode nu face altceva decat incearca cu ajutorul VDC-ului sa imite blocarea diferentialului/diferentalelor prin franarea individuala a rotii/rotilor care n-au aderenta ca altfel diferentialul (chiar daca este LSD) transfera tot cuplul catre roata/rotile care derapeaza, iar cealalta/celelalte roti nu ar mai trage.
Deci X-Mode este de fapt simularea ieftina dar nefiabila a unor diferentiale autblocante (cum afirma si leeloo in postarea lui), este de ajutor la plecarea pe suprafete alunecoase, dar in conditii grele cedeaza, fiindca se supraincalzesc franele.
Adica x-mode a fost inventat pt cei care vor sa iasa iarna din parcare fara sa dea la lopata, nicidecum pt. cei care vor sa-si foloseasca constant masina in conditii de aderenta scazuta. Iar pentru iesitul din zapada este foarte bun sistemul, il au dealtfel majoritatea producatorilor de SUV-uri 4x4.
x -mode ala de care tot se zice , testat de ceva off roaderi zic ei ca ajuta mult la coborari de pante abrupte, acolo face diferenta, si viata e mai usoara cu el la faze dinastea. ...
Da, de fapt X-mode este Hill Descent Control activat nu doar la coborari, ca si HDC-ul nu face altceva decat sa franeze diferentiat rotile ca masina sa-si pastreze traiectoria si viteza la coborare.
-
eu plecasem de la intrebarea cu 50/50 permanent ..... in cazul asta nu ar fi nevoie de nici un cuplaj .....doar daca definitia permanetului nu s-a schimbat intre timp.
incerc sa inteleg cum fuctioneaza sistemul ...nu sa pornesc vr-un flame sau ceva
-
Din cate stiu 4eat pe aspirate nu e blocat permanent.. E ceva gen 70 fata 30 spate sau 80-20.
Doar in tr 1 sau 1 si 2 sta 50-50 dupa care schimba pe deblocat.
Asa stiam eu.
-
eu plecasem de la intrebarea cu 50/50 permanent ..... in cazul asta nu ar fi nevoie de nici un cuplaj .....doar daca definitia permanetului nu s-a schimbat intre timp.
incerc sa inteleg cum fuctioneaza sistemul ...nu sa pornesc vr-un flame sau ceva
Nu e nici vorba de flame :)
Nu confunda distributia cuplului "reglata" din fabrica in situatii de aderenta constanta cu situatia in care conditiile de aderenta variaza si diferentialul incepe sa lucreze, ajungand sa nu distribuie deloc cuplu la o roata/roti (cand roata respectiva nu are aderenta).
Intr-adevar diferentialul central distribuie cuplul in general la Subaru 50:50 (egal fata/spate), insa in functie de model/generatie si cutie variaza intre 60:40 respectiv 45:55 (fata:spate).
Poate nu este cel mai concludent material, dar este primul gasit pe Google:
https://www.cnet.com/roadshow/news/not-every-subaru-all-wheel-drive-system-is-created-equal/
-
@ Puiu...Toate modelele Subaru prezente in discutiile forumului ( Impreza, Legacy, Outback, Forester, XV, Tribeca ), au tractiune integrala permanenta ( pe inteles, tot timpul exista cuplu la ambele punti, in diferite proportii, dupa caz ), indiferent de trepta de viteza a cutiei sau reductorului. Daca distributia cuplului e 50 / 50, nu inseamna ca diferentialul e blocat. Doar e acolo si prin tipul constructiv asigura aceasta distributie. Corect a punctat si Okesz, exista si alte distributii de cuplu "by default". Si mai corect, toate variaza in critice situatii, mai mult sau mai putin.
-
😀
-
Fara sa am pretentia ca ma pricep, imi dau si eu cu parerea, parere formata in practica de teren si nu in service sau garaj. Parere facuta dupa aproape 10 ani de Subaru.
Umila mea parere e ca tehnologia 4X4 de la Subaru a evoluat in directia eficietntizarii tractiunii din electronica care comanda cutia de viteze/transmisia. Vad asta comparand in teren diferite generatii de Subaru. Este mai mult decat evident cand prin aceleasi locuri trec un Forester din 2004, unul din 2012 si unul din 2016. Acolo unde 2000 si ceva derapeaza in draci cu 1-2 roti si are nevoie de avant sa sa urce o panta cu pietre plina de gheata si zapada umeda, cand 2012 urca dar gafaind si derapeaza stanga-dreapta pierzant deseori controlul, un 2014+ cu CVT si X-Mode urca lejer fara derapaje si pierderi de directie ca pe asfalt. Se aude cum caraie si lucreaza cutia, se simte cu transmisia lucreaza cu fiecare roata in parte, cu muta tractiunea de pe fata pe spate si de pe stanga pe dreapta, iar masina urca fara sa piarda tractiunea si controlul.
In fotografiile de mai jos facute acum o saptamana nu e chiar evident din cauza unghiului din care au fost prinse pozele plus nepriceperea fotografului, dar panta e foarte accentuata, drumul pietruit acoperit cu gheata si zapada, iar la piciorul pantei e un paraias care si-a facut drum printre pietroaie si ghetari si toata lumea a fost nevoita sa opreasca si sa treaca apa foarte incet ca sa nu isi sparga bumperele sau sa nu il loveasca pe cel dinaintea lui. Deci toti au pornit jos de la viteza zero. La urcare cei care aveau masini vechi au fost nevoiti sa dea inapoi si sa isi ia avant puternic ca sa urce si au reusit doar cei care aveau cauciucuri de teren. Ceilalti au fost trasi/impinsi si doar asa au ajuns in virf. Pana si cel cu Jeepul care avea caucioace mari cat casa si crampoane de 3 cm a derapat si a dat-o din gard in gard. Fara nici o exagerare, cei cu CVT au urcat ca pe asfalt. Iar la coborare cu CVT ul cobori band linistit cafeaua pe cand cei cu masini facute inainte de 2014 coborau ca pe derdelus. Parca am vazut ceva asemanator intr-un filmulet postat pe aici de Lorian HelioSubaristul ;D
Interesant este ca aici pe forum vad mereu opinii cum ca masinile facute inainte de 2014 cu transmisie tip classic cu pinioane sant mai bune decat cele cu CVT si prea multa electronica. Oare asa sa fie ? Mie in practica nu mi s-a parut asa. Dar e doar o observatie personala. Si inca ceva, aici nu am auzit aceasta opinie, dimpotriva, toti zic ca CVTurile se comporta mai bine in teren decat cei care au tehnologie veche deoarece demultiplica mai bine transmisia la roata, se adapteaza mai repede si mai bine la cerintele/solicitarile mediului iar electronica compenseaza ceea ce soferul nu poate sau nu are timp sa faca. Nu vreau sa supar pe nimeni si nici nu vreau sa declansez vreun flame aici, dar cred ca asta o spun doar cei care nu au sau nici nu au condus vreodata in teren un Subaru cu CVT.
..................... .............. parerea mea de 2 copeici ! ::)
(https://nsa39.casimages.com/img/2018/05/20/mini_180520044303891531.jpg) (https://www.casimages.com/i/180520044303891531.jpg.html)
(https://nsa39.casimages.com/img/2018/05/20/mini_180520044149999477.jpg) (https://www.casimages.com/i/180520044149999477.jpg.html)
(https://nsa39.casimages.com/img/2018/05/20/mini_180520044630590900.jpg) (https://www.casimages.com/i/180520044630590900.jpg.html)
(https://nsa39.casimages.com/img/2018/05/20/mini_180520044441780601.jpg) (https://www.casimages.com/i/180520044441780601.jpg.html)
-
Ce altitudine era de mai aveti zapada pe acolo bre? Foai de capul meu...
Lorial vine de la Loreal... produse pt ingrijirea parului ? :))
-
Ce altitudine era de mai aveti zapada pe acolo bre? Foai de capul meu...
............................................................
Latitudinea Canada, zapada pana la 1 iulie. Apoi cade prima zapada la 1 septembrie :)
......................................
Lorial vine de la Loreal... produse pt ingrijirea parului ? :))
Who ?? Me ??? Habar nu am despre ce vorbesti ;D
-
CVT+X-mode este net superior in offroad(cred ca si on-road) fata de modelele mai vechi!Nu a contestat nimeni acest lucru.Ideea era ca in offroad(dupa cum ai observat si tu) se pot intampla multe, printre care exista si posibilitatea de a rupe un cablu de ABS(lucru fara de care X-mode nu functioneaza, si CVT-ul dar nu stiu in cata masura).Nu stiu in ce masura va fi afectat sistemul de AWD dar un lucru e clar, va fi afectat.Problema este daca "afectarea" te lasa in mijlocul la nicaieri sau nu.Cert este ca sistemul fiind in eroare tot avantajul acestei combinatii dispare si este o probabilitate sa fie si problema de a fi imobilizat(cu mentiunea ca partea cu imobilizatul este doar o presupunere personala, nu am dovezi clare de a sustine acest lucru).Cam astea ar fi motivele(din nou parere personala) pentru care sustin ca modelele mai vechi(in speta cutiile manuale) sunt mai bune.Daca am rupt cablul ABS sau e senzorul murdar si nu isi mai face treaba singura problema este ca nu mai am ABS.In cazul asta lipsa ABS-ului nu ma imobilizeaza, ba chiar nu ma afecteaza deloc......
-
Eu consider ca X-mode e cel care face diferenta. Adica si automata clasica + X-mode s-ar putea sa se descurce si mai bine decat CVT + x-mode.
-
Eu consider ca X-mode e cel care face diferenta. Adica si automata clasica + X-mode s-ar putea sa se descurce si mai bine decat CVT + x-mode.
Nu chiar.....natura CVT-ului este ca si cum ai avea reductorul perfect.Nu are raport fix.Iti permite modularea puterii la roata la un nivel la care un AT sau MT nu poate.
-
Da, e o chestie pe care o scapasem din vedere. CVT are raport de variatie 6.32:1, pe cand la SG de ex, la 4EAT avem raport intre treapta cea mai mica si cea mai mare 4 iar la 5MT 4.68 (la XT). In schimb, la aspirata avem si reductor si se duce raportul la 5.7 :)
-
Sa revenim la subiect, mai precis cat de utila este aceasta modificare pe modelele mai vechi.
-
mai precis cat de utila este aceasta modificare pe modelele mai vechi.
Inutil, decat daca ai nevoie de "dif blocat" la mai mult de 30 kph.E blocat oricum in PRND321 , nu sunt sigur dar cred ca si in PRND321
-
-
-
da stiu ca nu e thredul potrivit ....dar nu imi dau seama unde sa il incadrez ...la tuning sau la offroad oricum aici poate are vizibilitate mai mare si poate inspira un user cu inclinatii de mecanic si electornica
intrebarea mea e ? subaru nu avea 50/50 permanent ?
oricum e un mod pe care puteau sa il puna by default pe toate masinile 4x4 .... adica cand shit hit the fan e bine sa poti sa pleci de pe loc cu lock :D dusterul de aia se descurca atat de bine
Pana la urma a facut cineva asa ceva in Romania? Sunt interesat sa fac unu, daca ma poate ajuta cu ceva info mai exact. multumesc!
-
Eu am înțeles din topicul asta ca nu e nevoie ca sa fie diff central locked. Se pierde din dinamica mașinii pe asfalt.
Deci, de ce vrei sa faci așa ceva?
Iar cum a pornit subiectul nu e chiar bazat pe informații corecte.
Cred ca poți sa cauți diff central de sti și nu modifici nimic.
-
Din toate informatiile reiese ca oricum transmisia va repartiza cuplul pina la 50/50, asa ca nu e nevoie de buton dedicat. In 1 oricum se pare ca e presiune maxima pe pachetul de discuri.
Apropo de AT vs CVT, nici CVT nu pleaca de la un raport super scurt, ci de la echivalentul unei trepte I, dupa care variaza pina la raportul final.
Partea de "reductor" o face de fapt convertizorul de cuplu, care exista la ambele transmisii si asigura un raport de multiplicare de vreo 2 si ceva.