Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Specific Subaru => Topic started by: adinegru on April 04, 2019, 17:23:05 PM
-
Pe la începutul lui ianuarie auzeam ceva de sub mașină, ca și cum un fier se freca de alt fier. Nu se întâmpla constant, nu se întâmpla doar la accelerare sau doar la frânare.
Am dus mașina la Autokino pentru altceva, le-am semnalat problema, au zis că o aud și ei și că, nefiind constant, să o țin sub observație și să revin peste 2-3 săptămâni.
Revin, o gâdilă, găsesc acest colier rupt după ce au dat jos capacul cutiei de viteze https://imgur.com/MGjrH20
În uleiul cutiei, pilitură. Uleiul cutiei, uzat maxim.
Diagnostic: uleiul nu fusese schimbat niciodată. Nu se pricep, nu se bagă să desfacă cutia, mai bine iau alta nouă. Preț cutie nouă: între 8 și 12.000€
Cumpăr cutie second hand de pe un XV cu 40.000km de pe Beforward.jp (https://autoparts.beforward.jp/detail/Transmission---Drivetrain/Transmission-Assemblies/PA02769501/), 1.400€.
600€ livrarea din Japonia cu FedEX.
Livrarea a durat 10 zile, a venit împachetată impecabil.
Taxele plătit aici: 400 lei taxe, TVA 600€.
https://imgur.com/MPhmPzu
Între timp, am circulat în jur de 500km cu mașina în starea în care era, zgomotul din cutie accentuându-se uneori, alteori dispărând complet (în cadrul aceluiași drum), până la punctul la care m-a lăsat baltă prin oraș. Se auzea un zgomot de fiare aruncate prin cutie și nu mai schimba cum trebuie (nici măcar din padele). Am dus-o la service pe platformă. Cum făcea în ziua în care a murit auziți aici https://streamable.com/ygot9
Montatul a durat două zile și a costat 600€.
Ce observ după câteva zile de condus:
- nu se mai turează motorul aiurea (problemă semnalată aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3546.0.html))
- nu se mai aud zgomote din cutie, desigur.
- accelerează mai bine.
- mi se pare o îmbunătățire a consumului, deși poate mă mint singur.
-
Felicitari si de acum sper sa nu mai ai nici un fel de probleme macar milionu' de km. Dar sa schimbi uleiul da? :)
Cati km avea cutia cea "noua"?
-
42.000km
-
Bine ca ai rezolvat !
De acum înainte sa te bucuri de mașinuța si sa vizitezi service-ul doar pentru revizii si schimburi de ulei (deși nu cred sa uiți de astea) !!
-
Felicitări pentru rezolvare! Sa o folosești cu plăcere!
-
Cutia veche fu desfacuta? Asa, d-amoru' mecanicii...
-
E la Autokino, au zis că se joacă un pic cu ea.
Am încercat să scot sunet de dinainte să crape de tot, de când făcea probleme aletoriu. Nu am reușit, am pus un microfon extern, dar e prea sensibil și nu se aude nimic relevant.
Dar am reușit să scot câte ceva din ultimele zile de viață https://streamable.com/ygot9
-
Bine ca ai rezolvat.
-
Bine ca ai rezolvat si sper sa te tina. Mulțumesc de contributie la forum cu aceste informații in premiera.
-
Am refăcut un pic calculele acum de pe hârtii, cutia a costat 1.400€, livrarea 600€ cu FedEX, și am completat articolul inițial.
-
Deci fata de primul post deja ai facut profit.
-
Apropo de topicul anterior, a apărut una la juma de preț
https://autoparts.beforward.jp/detail/Transmission---Drivetrain/Transmission-Assemblies/PA07378696/
-
Pretul pentru piesa noua mi se pare mai potrivit pentru categoria premium cu enshpe trepte inainte si enshpe minus 3 inapoi.
Mai las-o in cotetz ca zici ca e cine stie ce aliaj din cuiele cu care a fost tintuit pe cruce ...
-
Sunt pe net niște clipuri cu interiorul. Hai să ne uităm ce e acolo înainte.
-
Orice ar fi in ea, marja vanzatorului e mare. Foarte mare
-
Încă una picata: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3687.msg121808.html#new
Și am mai văzut la vânzare un XV la care scria că e defect VeCeTeul. Și un outback 2017 cu motor+ CVT defecte.
Incep să apară că dieselurile după 2010-2011, odată ce s-au adunat km.
-
Incep să apară că dieselurile după 2010-2011, odată ce s-au adunat km.
Exact asta mi-a trecut si mie prin cap...
-
Ofer consultanță pentru cine vrea să înlocuiască CVTul :)