Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: dragosdnk on April 08, 2019, 20:50:21 PM
-
Salut.Recent am schimbat EGR-ul la un Legacy Diesel din 2008( AM nu OM), dupa am fost la SMT pentru recalibrare injectoare si "reinvatare" EGR . Cand am terminat la SMT totul era ok . Acum dupa 2-3 porniri se aprinde din nou Check Engine si VDC.La SMT mi se spune ca EGR functioneaza normal dupa stergerea erorii. Am incercat sa intru in "meniul secret" din bord si apar 2 erori : PO409 si C0071 .
Ceva idei ce as putea sa mai verific la ea? Deja ma duce la disperare 🤦
-
1. Furtun / cot intercooler ?
Daca pana acum nu l-ai schimbat, ar cam fi vremea ...
2. Senzori MAP / MAF / sau cum i-o zice ...) - mai trebuie verificati si curatati si astia din cand in cand ...
Si nu, din pacate nu se (prea) face asta in service.
Eu am aflat prima data de operatiunea asta la Forester cand avea peste 180k km - si asta doar la Auto Kino (merci Calin !).
3. Verificat din nou functionarea EGR-ului pe tester. Se poate ca acesta sa nu se deschida / inchida complet. Sau sa fi ramas blocat.
Am patit si una din asta cu EGR-ul la XV-ul diesel (un fenomen neelucidat a facut sa apara din neant o bucatica de plastic care sa blocheze EGR-ul si sa nu-i permita sa se inchida complet).
La astea ma pot eu gandi.
Poate o or fi si alti colegi mai priceputi sau mai patiti !
-
salut!
multumesc de raspuns. Cotul/furtunul de la intercooler era spart si a foat inlocuit.
Senzorul de care vorbesti,pe unde se afla? se merita sa incerc sa l curat eu sau mai bine caut o persoana care stie cat de cat cum sa faca?
1. Furtun / cot intercooler ?
Daca pana acum nu l-ai schimbat, ar cam fi vremea ...
2. Senzori MAP / MAF / sau cum i-o zice ...) - mai trebuie verificati si curatati si astia din cand in cand ...
Si nu, din pacate nu se (prea) face asta in service.
Eu am aflat prima data de operatiunea asta la Forester cand avea peste 180k km - si asta doar la Auto Kino (merci Calin !).
3. Verificat din nou functionarea EGR-ului pe tester. Se poate ca acesta sa nu se deschida / inchida complet. Sau sa fi ramas blocat.
Am patit si una din asta cu EGR-ul la XV-ul diesel (un fenomen neelucidat a facut sa apara din neant o bucatica de plastic care sa blocheze EGR-ul si sa nu-i permita sa se inchida complet).
La astea ma pot eu gandi.
Poate o or fi si alti colegi mai priceputi sau mai patiti !
-
Sincer sa fiu, eu doar am asistat la operatiune ... si eram doar pe jumatate atent la ce fac baietii pe-acolo.
Daca mai retin corect, este undeva pe motor, in partea din fata. Arata ca o mufa neagra - se scoate si se curata.
Sau erau doua mufe / doi senzori ??? Cred totusi ca erau doi senzori (MAP / MAF sau ceva de genul asta).
Daca ai posibilitatea, mai bine mergi intr-un service / la cineva care stie ce, unde si cum.
Si ar fi bine sa verifici si functionarea EGR-ului.
Se poate face ”la rece”, din computer, chiar si fara sa-l demontezi de pe masina.
La XV asa a depistat Calin ca-i o problema - a dat din computer comanda de inchidere / deschidere si a observat ca nu se inchidea complet (ramanea deschis 10-12%). Abia apoi l-au demontat si s-a gasit ”aschia” din plastic ce-l bloca.