Subaru club Romania
Jurnale de bord => XV & Crosstrek => Subaru XV GT (2017-2023) => Topic started by: Alin on August 24, 2020, 11:53:13 AM
-
Salutare,
După ceva emoții am intrat vineri seara în posesia noii mașini, versiunea active din Germania, culoare Magnetite Gray Metallic.
O sa revin cu impresii pe parcurs, până acum am făcut doar un drum până la Petroșani.
(https://i.imgur.com/QOEQZze_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium)
(https://i.imgur.com/hqUmJZC_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium)
-
Felicitări și virusare plăcută l
-
Bun venit. Aștept păreri și mai multe poze. Cum sta pe curbe Intr Pitești și Slatina?
-
Multumesc.
Mihai din pacate nu pot sa-ti raspund la intrebare, drumul meu spre Petrosani este Bucuresti - Pitesti - Ramnicu Valcea - Targu-Jiu - Petrosani. In general nu am mers tare, masina avea 8 km in bord la livrare, nu o cunosc inca si nu am condus pana acum prea mult masini 4x4 automate. Am fost mai mult interesat de cum se comporta eye sight-ul(cruise control, pastrarea benzii), si de cum functioneaza cele 2 motoare.
-
Daca ai intrat pe forumul acesta vei afla ca este mult mai importanta tinuta si stabilitatea masinii decat electronica moderna. :)
-
Wellcome !
Este primul XV e-Boxer de pe aici.
Desi am atat un XV din generatia asta ( dar 2.0 NA), cat si un e-Boxer (dar pe Forester) - sunt tare curios cum se comporta XV-ul e-Boxer.
Ar trebui sa fie mai economic si mai rapid decat Foresterul (e mai usor si mai aerodinamic).
PS: Muuulti km fara incidente !
Nu-ti urez sa te bucuri de masina - stiu ca o vei face ! 8)
-
Masina se apropie de 5000 Km. Pana acum consumul aratat este de 9.4, asta include si 3.5 ore petrecute in vama la Kulata in care am parcurs 800 m in timpul mentionat. La intoarcere, de la Kilini in Bucuresti, consumul a fost de 8.5, mare parte din drum pe pilot automat. Masina se comporta super, conform asteptarilor,
Plusuri:
Scaune comode
Suspensii confortabile
Sisteme de siguranta
Pilotul automat adaptiv e super
Motoale destul de potente incat sa-mi tina viteza constanta(130-140) in urcare pe Egnatia Odos
Minusuri:
Rezervor de 48 L :(...se duce cam repede benzina la viteze mari
Desi am ambele maini pe volan, din cand in cand apare un mesaj in care--mi spune sa tin ambele maini pe volan
-
Se apropie iarna și am început să caut jante (in civ sunt trecute de 17 și 18) și cauciucuri.
Pe mașina anterioară am avut unele de otel, negre, care s-au comportat foarte bine. Nu știu dacă sa caut tot de otel sau unele de aliaj. Orice sfat e binevenit.
Mulțumesc
-
Oțel mai grele si consuma mai mult curent.
-
Eu am avut intotdeauna jante din aliaj si pentru rotile de iarna. Diferenta de pret este nesemnificativa si arata mult mai bine.
Nu am avut nicio problema cu ele (eu am cumparat pentru iarna, atat la Forester cat si la Civic jante RIAL).
La astea noi, stau in dubii daca sa iau alte jante pentru rotile de iarna sau sa schimb doar anvelopele - retinerea vine la la necesitatea ”imperecherii” senzorilor TPMS la fiecare schimbare de roti, iar asta inseamna timp pierdut.
-
Multumesc pentru raspunsuri.
Partea estetica e relativa, pe lancerul negru jantele negre se vedeau ok si le luasem in ideea ca sunt mai rezistente cele de otel.
Impresia mea era ca senzorii se imperecheaza automat peste o anumita viteza, dar pare ca greseam. Cat dureaza imperecherea senzorilor? Nu se compenseaza cu timpul cat dureaza montarea noilor cauciucuri pe jante vs doar schimbarea completa a rotilor?
Ii vazusem pe astia:
https://www.emag.ro/set-de-4-senzori-presiune-pneuri-tpms-marca-mobiletron-pentru-subaru-xv-2-an-2017-2020-mblt-2936/pd/DTJLYGBBM/
Jante am vazut ca trebuie cu dimeniunile 7,0 x 17", ET 48 , dar nu stiu distanta intre prezoane.
-
Nu stiu cum e la asta nou, dar la modelul precedent, senzorii noi trebuiau ”imperecheati” cu masina. Si treaba asta se facea in service - nu stiu daca in orice service mai rasarit sau doar intr-un service Subaru.
Tin minte ca am vazut la un vecin ce lucreaza la o reprezentanta Hyundai/Mitsubishi ca avea o jucarica ce stia sa” citeasca” senzorii TPMS - dar nu stiu daca-i putea si seta pe masina. Cred totusi ca se pot conecta doar accesand si computerul masinii.
Am sa intreb, ca si pe mine ma intereseaza.
Mi-e infinit mai comod sa am roti complete si sa le schimb cand/unde vreau ... Desi oricum tin anvelopele de iarna la ”hotel” la firma de anvelope & service roti cu care lucrez.
PS: Acum am vazut in descriere senzorilor TPMS din link-ul pus de tine ca procedura de ”imperechere” e simpla si o poti face din meniul TPMS al computerului de bord.
Aparent - tot de acolo citire - se imperecheaza si singuri dupa ce ai parcurs 50-100 km.
Cred ca fac si eu o achizitie pentru iarna !
PPS: Acum vad ca firma care-i vinde este ... Automobilus !
Nu-s cumva prezenti si pe aici - ca la intalniri au fost (si sponsori) !
-
Am primit o ofertă de la autokarma pentru MAGMA TEZZO LIGHT SILVER 1624 lei
Am mai găsit pe OLX
https://m.olx.ro/oferta/jante-subaru-forester-xv-17-originale-IDdLRbT.html?reason=
Le iau pe cele de pe OLX, am scos un preț apropiat(dar mai mare) de jantele Magma .
-
PPS: Acum vad ca firma care-i vinde este ... Automobilus !
Nu-s cumva prezenti si pe aici - ca la intalniri au fost (si sponsori) !
Daca retin bine, ucosmin e la Automobilus, deci ar fi sursa de incredere ptr achizitie
@Alin: alegerea jantelor OEM n'are cum sa fie gresita, chiar daca pretul e un pic mai mare. Ai certitudinea ca janta va veni fix cum trebuie. Si'arata si mai bine decat celelalte.
In plus, din ce am tot cautat despre Magma alea, nu le vad cu 5x100 pe 17, inclusiv pe Autokarma le'am gasit la 5x112 (dar nici n'am stat sa caut prea mult)
-
Eu am luat astea pentru a înlocui cele OEM pe iarna. Nu mi se par o avere pentru jante noi.
https://www.anvelopelider.ro/marci-jante-aluminiu/mak/zenith-867/7x17-et48-5x100-56.1-615287?car=19552
Foarte mulțumit de ele fiind cele mai apropiate de greutatea celor OEM dintre cele cu aceeași parametri cu OEM și se găsesc la noi.300g in plus.
Mai sunt și Milano și emblema in parametrii dar sunt mult mai grele.
-
In cele din urma am luat jantele de pe OLX. Urmeaza anvelopele, dintre cele 3 de mai jos cred ca o sa le iau pe cele de la Bridgestone:
https://www.anvelopejantepromotii.ro/Anvelopa-iarna-225-60-17-Bridgestone-LM005-99H-48517?mfp=12-latime[225],13-inaltime[60],14-diametru-janta[17],17-profil[iarna]
sau
https://www.anvelopejantepromotii.ro/Anvelopa-iarna-225-60-17-Dunlop-WinterSport5-XL-103V-42413?mfp=12-latime[225],13-inaltime[60],14-diametru-janta[17],17-profil[iarna],manufacturers[21]
sau
https://www.anvelopejantepromotii.ro/Anvelopa-iarna-225-60-17-GoodYear-UG-PerformanceSuv-G1-XL-103V-43166?mfp=12-latime[225],13-inaltime[60],14-diametru-janta[17],17-profil[iarna],manufacturers[13]
-
Pentru Bridgestone LM005 sunt vreo 5 recomandari pe forum, nu ar fi deloc o alegere proasta
-
Confirm ca-s niste cauciucuri foarte bune, am avut si pe Forester si pe wrx.
-
Va multumesc pentru raspunsuri, o sa le cumpar in 2-3 saptamani poate apar ceva oferte.
Dupa cum am spus, am cumparat jantele sh de pe OLX, ajung la mine intr-o saptamana doua. Ma gandesc ca poate acele valve sunt deja cu TPMS. Oare pot sa-mi dau seama doar uitandu-ma la ele? Se diferentiaza cu ceva de valvele simple?
-
Se vede clar daca e cu senzor sau nu, asa (https://www.emag.ro/senzor-presiune-in-pneuri-tpms-marca-mobiletron-pentru-subaru-impreza-5-an-2016-2020-mblt-4149-51472159883/pd/DD48YGBBM/?cmpid=87022&gclid=CjwKCAjw2dD7BRASEiwAWCtCb2APes_pYf-ibbXcQqmYHxM9ZyA6-ci7GR3HQzMiuOUhaz9Dlss3vRoCT-8QAvD_BwE) arata un senzor tpms, pe cand o valva simpla e ... simpla, nu are decat o buza pe interiorul jantei
-
Avand in vedere faptul ca jantele alea sunt de la modelul precedent de XV, chiar daca au senzori TPMS, exista posibilitatea sa nu se ”pupe” cu masina ta.
Modelul 2012-2017 (de pe care-s jantele pe care le-ai cumparat), nu avea posibilitatea de a indica presiunea pentru fiecare roata, separat. Te avertiza doar cand presiunea era prea mica dar nu si la care dintre roti e problema - daca nu era o roata vizibil mai moale, trebuia sa verifici manual presiunea in toate rotile ca sa identifici unde-i problema.
Dar vezi tu ce si cum dupa ce intri in posesia lor.
-
Multumesc marr pentru precizari, ma gandeam ca poate mai economisesc 700-800 lei :), dar sunt sanse foarte mari sa nu.
-
Referitor la senzori eu am patit-o cu un set adus din Japonia, de la reprezentanta Subaru Tokyo, mai exact niciunul dintre senzori nu s-a sincronizat cu XT-ul. Nu s-a reusit imperecherea nici la SMT si nici la Auto Kino motiv pentru care am cumparat un set nou de la dealerul brasovean si a fost montat pe rotile de iarna. Actiunea se desfasura in anul 2015 insa de atunci poate ca interoperabilitatea a evoluat.
Ca referinta, senzorii cumparati in Japonia, la acea vreme, erau inspaimantator de scumpi fata de cei gasiti si montati la Auto Kino asa ca iti recomand sa mergi la un dealer Subaru si sa iti instalezi pe masina ceea ce este certificat pentru Europa si pentru care primesti si garantie locala.
Succes!
-
Nu s-a reusit imperecherea nici la SMT si nici la Auto Kino ....
E logic sa nu mearga. Acolo au volanul pe dreapta. ::) >:D
-
7000 km
Am facut 2 drumuri Bucuresti-Piatra Neamt. La dus, 3 adulti + 1 copil, portbagaj plin, plecare sambata la pranz, resetat cb-ul la plecarea din fata blocului, fara activarea ACC-ului am avut un consum 7.7 la o viteza medie de 70 Km/h,. La intors, un adult si un copil, portbagaj pe jumatate plin, folosit ACC-ul din plin, facut 2 pauze de 15-20 min pentru copil :), am si prins 2 bariere coborate la care am stat 20 min, consum 7.2 la o viteza medie de 63 Km/h.
Mi se pare ciudat modalitatea de calculare a vitezei medie. La dus, am oprit la Adjud pentru 15-20 minute, am oprit motorul, iar viteza medie afisata a scazut de la 72 la 67 km/h. Dpmdv atat cat motorul a fost oprit, nu cred ca trebuia sa scada viteza medie.
Din indicatiile cb-ului pare ca datorita sistemului hybrid si a start/stop-ului motorul a fost oprit 30 h si am economisit 20L benzina
@ Heliotropus: Am vorbit la SMT pretul pentru a valva > 500 lei, livrare intr-o luna si pare ca trebuie sa ma duc tot timpul dupa ce fac schimbul vara/iarna daca rotesc cauciucurile. Cam mult, tinand cont ce preturile vazute pana acum sunt de aprox 200-250 lei/valva. Ma mai documentez zilele astea.
Din ce in mai incantat de masina :)
-
Conform planului, astăzi mașina a primit incaltarile de iarna, după ce am stat 2h la coada.
Before:
(https://i.postimg.cc/D8xGHYsT/IMG-20201104-124150370-HDR.jpg) (https://postimg.cc/D8xGHYsT)
After:
(https://i.postimg.cc/XGvSHq03/IMG-20201104-142341236.jpg) (https://postimg.cc/XGvSHq03)
Senzori Tpms de la autokino. După 15-20 minute de mers s-au sincronizat cu mașina.
(https://i.postimg.cc/YLBN3k7m/IMG-20201104-125715645.jpg) (https://postimg.cc/YLBN3k7m)
-
Salut, a trecut ceva timp de când nu am mai scris aici. Între timp mașina se apropie de 11000 km și a primit o serie de accesorii: scut metalic Al, scut diferențial, apărători noroi, cuva protecție portbagaj și un set de covoarase de mocheta pentru la vară.
(https://i.postimg.cc/t145XbJC/IMG-20201202-084848373.jpg) (https://postimg.cc/t145XbJC)
Montajul l-am făcut la SMT, a durat ceva că era doar un mecanic disponibil, la un prim contact mi s-au părut ok băieții de la service... vedem la revizie cum se descurcă.
Prima zăpadă am prins-o la Petroșani la sfârșitul lui noiembrie. Am fost în Parâng, Straja, peisaje mirifice și alta viață față de vechiul Lancer :)
(https://i.postimg.cc/njDT5t0R/IMG-20201121-135023383-HDR.jpg) (https://postimg.cc/njDT5t0R)
(https://i.postimg.cc/nCg4yW9N/IMG-20201122-135121772-HDR.jpg) (https://postimg.cc/nCg4yW9N)
-
Montajul l-am făcut la SMT, a durat ceva că era doar un mecanic disponibil, la un prim contact mi s-au părut ok băieții de la service... vedem la revizie cum se descurcă.
Ii pui sa dea un extemporal la schimbat ulei si filtre ? :)
-
Nu, extemporal în scris, iar aia e proba practică :)
-
14500 km, prima revizie. Am fost la SMT 1270 lei, include ulei motor Motul 0w-20, filtru ulei, filtru polen, filtru aer.
Din pacate nu au putut sa-mi seteze AVH-ul sa fie by default on, trebuie sa-l pornesc tot timpul, iar presiunea la roti pare ca e setata cam mica, cel putin asa imi indica TPMS-ul. O sa verific si cu un manometru.
-
14500 km, prima revizie. Am fost la SMT 1270 lei, include ulei motor Motul 0w-20, filtru ulei, filtru polen, filtru aer.
Din pacate nu au putut sa-mi seteze AVH-ul sa fie by default on, trebuie sa-l pornesc tot timpul, iar presiunea la roti pare ca e setata cam mica, cel putin asa imi indica TPMS-ul. O sa verific si cu un manometru.
Congrats! Eu prefer ca AVH-ul sa fie off. Il activez la vreun semafor/bariera care dureaza mai mult. E mai bine pentru manevre din "ambreiaj" + frana. Start-stop-ul in schimb, ar fi o treaba sa mearga dezactivat dar nu merge fara hack-uri urate.
-
N-am pedală de ambreiaj :). E mult mai ok cu el activ, nu mai stau cu piciorul pe frana la stop.
La lancer cam la orice semafor prins pe rosu trăgeam frana de mana
.. chestii de preferințe.
-
ODO 25000 KM
Nu am mai scris de ceva timp pe aici.
Vazand ca vine codul rosu peste noi, ne-am gandit ca la inceput de august sa facem o plimbare in Brasov, iar cu ocazia asta i-am facut si a doua revizie, dupa circa 10000 km. Costuri AutoKino 1185 lei: 5l Ulei, filtre ulei, polen, aer, durata o ora si ceva.
Imi place foarte mult sa conduc cu pilotul automat activat. Doar ca si curiozitate, cu el activ, ce impact are asupra consumului. Vad aici colegi cu Forester e-Boxer care au consumuri mult mai mici ca ale mele :)
2000 de km parcursi pana in Grecia si inapoi consum 10%. 80% din drumurile de pe insula au fost drumuri scurte, de 5-10 min.
-
:-X :blank:
-
29000 km și prima problema: o parte din chederul din partea de jos a parbrizului s-a desprins. Am fost la SMT, se rezolva pe garanție. Super ok domnul de la recepție. Intre timp o să-i in pun 2-3 picături de silicon că nu-mi place deloc cum se vede.
Și poze:
(https://i.postimg.cc/ppYQSXkw/IMG-20211021-081637722.jpg) (https://postimg.cc/ppYQSXkw)
(https://i.postimg.cc/TK43TF9R/IMG-20211021-081642369.jpg) (https://postimg.cc/TK43TF9R)
(https://i.postimg.cc/G42pwdv7/IMG-20211021-081650893.jpg) (https://postimg.cc/G42pwdv7)
-
Poate sa nu pui siliconul respectiv, sa nu-i incurci ulterior. Sau ma rog, depinde ce solutie au ales pentru rezolvare.
-
Înțelegerea mea e că se schimba acel cheder. Ei mi-au sugerat sa pun o picătură de superglue, cu condiția să nu pun și pe parbriz.
Studiind puțin problema am văzut și la alții problema asta:
https://www.impreza5.com/threads/front-windshield-cowel-gap-warping.13560/?__cf_chl_captcha_tk__=pmd_3WBR1nGrWNQL3sIDR3S5AUlCb4FWJ2kVyqxUOBP0H1U-1634920219-0-gqNtZGzNA2WjcnBszQ4R
https://www.ascentforums.com/threads/issue-with-weather-stripping-at-windshield-cowl.10708/
Am comandat un silicon Permatex poate rezolv in weekend.
-
34500, revizia Nr 3 la SMT. Totul în regulă, au înlocuit pe garanție grila împreună cu cheder-ul din partea de jos a parbrizului.
Cu ocazia asta au reglat puțin și farurile, pare ca nu prea băteau bine .
Mergem mai departe, toată lumea fericita :)
-
In seara asta am stat circa 1h cu radio pornit. Am ieșit din mașină, și la revenire nu a mai pornit. Am făcut un filmuleț:
https://youtu.be/0lJBxDylwDA
Pedala de frana pare mai tare, radio funcționează, bordul e brad de Crăciun.
O fi bateria sau ceva mai grav?
-
Măsoară bateria și afla. Pare bateria totuși.
Dacă nu e bateria, verifica ce e cu reminderul ăla. Siguranța sau senzor de scaun, pentru centura, pe bancheta din spate
Nu știu cum stai cu radio pornit, la mine după 3 minute se stinge singur dacă e motorul oprit.
-
Reminder-ul e ok, apare tot timpul când opresc motorul...se poate scoate din cate am văzut, dar m-am obișnuit cu el, și verific sa nu uit copilul in mașină. :)
Apeși de 2 ori pe start button și funcționează radio 45min -1 h. Acum că mă gândesc mai bine, posibil sa fi fost mai mult de 1h pornit că s-a oprit odată dar l-am repornit :(
Vedem dimineață cum se prezintă. Oare merge să-i dau curent de la alta mașina?
-
Normal ca merge. Dar o lasi și tu minim 15min înainte sa o pornești. Apoi faci un drum mai lung.
-
Cu doua apăsări înseamnă contact pus...
Ar trebui să meargă doar cu o apăsare.
-
Da, corect, asa e si la Isuzu.
Si nu sta o ora pornit, mai putin.
Poate din cauza asta s-a descarcat bateria, or fi ramas aprinse si altele, faruri etc, pe langa tot bordul cu martorii de contact pus. Si d-asta a stat si o ora, fiind contactul pus...
-
Pedală de frana apăsată+ buton pornește
Daca nu se apasă pedala de frana
Prima apăsare se aprinde display
A2-a apasare pornește radio, poți accesa android auto....
A 3-a apasare pornește ventilația, poți deschide geam...
A 4-a apăsare se oprește tot
-
E total diferit, in cazul asta.
La mine ai radio, media etc la prima apasare. La a doua ai contact si settings, iar la 3 e off.
-
Cu ajutorul unei altei baterii am pornit mașina. Acum am un mare check engine in bord și eyesight disabled.
Bateria pare pe ducă :(
Vedem luni ce zice SMT-ul.
-
Si rezervorul pare gol total?
Zice check the manual pt eyesight off. Ar fi interesant ce scrie la capitolul respectiv.
-
Nivelul de benzina e indicat corect.
Mai spune check engine check owners manual,
Nu am găsit nimic relevant în owners manual
-
In cel mai fericit caz ii trebuie un reset.
Totusi sa dea atatea erori urate dupa baterie descarcata nu e tocmai normal.
-
Ai scos-o la o plimbare după ce ai pornit-o?
-
Am rămas cu ea prin centrul Bucureștiului. Am adus-o in parcare, aproximativ 10 km.
Motorul mergea ok, a intrat și hybridul de câteva ori. Bateria de stop and go e ok, poate porni motorul in mers...sa zic așa.
-
Am fost SMT azi, nimic grav, se schimbă bateria.
Pedală de frana apăsată+ buton pornește
Daca nu se apasă pedala de frana
Prima apăsare se aprinde display
A2-a apasare pornește radio, poți accesa android auto....
A 3-a apasare pornește ventilația, poți deschide geam...
A 4-a apăsare se oprește tot
Am aberat crunt, nu știu unde am găsit atâtea apăsări :(
Revin când am baterie nouă, nu mă mai risc cu asta
-
40550, mașina a primit baterie nouă astăzi, pe garanție la SMT, o Varta blue Dynamic.
Sa vedem cat o tine asta.
-
A durat ceva sa se schimbe bateria.
Citisem pe forumuri ca bateria din dreapta motorului pică prima nu asta din stanga.
-
ODO 46xxx Km
A venit si timpul pentru revizia numarul 4. Desi mi-am propus sa la fac la 10K km, am inatarziat putin si am ajuns la service dupa circa 12k Km. De ceva timp motorul se auzea mai tare dimineata la pornire, am pus asta pe seama uleiului neschimbat la 10K Km
Pe langa cele obisnuite avem asa:
Se schimba pe garantie:
Bucse bascule fata mari si mici;
Galerie evacuare. Este fisurata, de aici zgomotul mai puternic.
Se schimba contracost:
Discuri si placute frana fata;
Bucse bara stabilizatoare fata.
-
Miercurea trecuta am fost SMT pentru operatiunile de mai sus, plus schimb lichid de frana. Am lasat masina dimineata, am luat-o seara.
Totul ok, masina mult mai silentioasa si mau putin poluanta acum.
P.S inca putin si ajungem la 50K KM :)
-
Undeva prin toamna am montat si un Rear View Camera Cleaner - SEBLFL9000.
Montajul l-am facut conform https://youtu.be/cq27Gl8i-Zg (https://youtu.be/cq27Gl8i-Zg), dar fara sa mai polizez putin aparatoarea camerei (asa cum arata la sec 46). Timp de montaj aprox 30 min - 1 H, rezultatul e multumitor.
-
ODO 61xxx km
La 50k km am schimbat ștergătoarele, tot cu unele OEM Subaru. Ștergeau inca bine, dar am zis că aproape 3 ani a fost suficient cat au muncit și am decis sa le pensionez. Daca și astea mă țin măcar 30k, mă declar mulțumit.
55k km revizie la SMT - 1650 lei. Cu aceasta ocazie s-au rezolvat (involuntar) o vibrație deranjantă care apărea pe la 1200-1400 rpm. Cred că intra ceva in rezonanță, că la turații mai mari nu se auzea, dar era deranjant la mers incet pe străduțele dintre blocuri.
Acum ceva timp am luat decizia de a ne muta(temporar sau definitiv asta rămâne de văzut) într-o altă țară în care sa avem ceva mai multa apa caldă ca-n București. Drumul de 2000 km a fost ok, ajută mult pilotul automat.
In ultimii 1000 km parcurși in mare parte în oraș consumul e de 8.6. Hybrid-ului ii place mult temperatura exterioara in jurul a 20 grade.
Daniel de la SMT îmi spusese ca la 60k ar fi trebuit să fac și i revizie la diferențial și la încă ceva. Din păcate mi-a spus după ce am făcut revizia, o sa vad ce găsesc pe aici.
-
ODO 71xxx Km
Cateva mici update-uri.
La 68xxx revizie mai complexa, cost 894 euro.
S-au schimbat: filtru aer, filtru habitaclu, filtru ulei. Ulei de motor Castrol 0W20, ulei diferential 75W90 Castrol (2.5L), ulei CVT 5.5 L, lichid frana 1L DOT 4
Consum afisat in bord 8.7 in conditii de conducere 60 % autostrada 40% oras (fara ambuteiaje)
Dupa cum spuneau si alti colegi pilotul automat e super folositor si te ajuta sa ajungi la destinatie fresh.
Temperatura exterioara optima de functionare in mode electric este de 16-22 grade. Am observat ca la viteze mici electricul intra mult mai des la această temperatură.
-
De vina sunt consumatorii, nu doar temperatura exterioara. Toate accesoriile sunt alimentate de a doua baterie, motorul si functiile esentiale de prima baterie si condusul EV de bateria mare din portbagaj. Astfel ca daca scade nivelul de incarcare datorita consumatorilor, bateriile 1 si 2 nu se incarca de la bateria mare, ci de motor. Cand am testat noul crosstrek, cu clima oprita mergea considerabil mai mult si mai des in modul EV.
Practic sistemul de 12v nu are capacitate suficient de mare pentru a mentine consumatorii pe o durata lunga de timp.
Sa vedem dupa parteneriatul cu Toyota cum imbunatatesc si partea asta.
-
De vina sunt consumatorii, nu doar temperatura exterioara. Toate accesoriile sunt alimentate de a doua baterie, motorul si functiile esentiale de prima baterie si condusul EV de bateria mare din portbagaj. Astfel ca daca scade nivelul de incarcare datorita consumatorilor, bateriile 1 si 2 nu se incarca de la bateria mare, ci de motor. Cand am testat noul crosstrek, cu clima oprita mergea considerabil mai mult si mai des in modul EV.
Practic sistemul de 12v nu are capacitate suficient de mare pentru a mentine consumatorii pe o durata lunga de timp.
Sa vedem dupa parteneriatul cu Toyota cum imbunatatesc si partea asta.
Pe Foresterul nou, din toamna, nici o imbunatatire.
-
Nu prea oferă toyota tehnologie competitivă pe ev. Soltera ăla nu se vinde pentru ca se încarcă lent și autonomia e mică. Nu pare un mariaj reușit.
-
ODO aproape 80k km....masina asta pe masura ce imbatraneste parca merge mai bine :)
O noua revizie, 451 eur, de aceasta data a primit Motul 0W20 si, ca de obicei, filtre noi.
Intre timp bateria schimbata in mai 2022 a decedat subit, fara posibilitate sa mai fie reinviata.
Am gasit si o serie de notite de prin august 2024, le redau aici. Am făcut atunci un drum de aproximativ 800km, 2 adulți, 1 copil, bagaj ca pentru vacanta, cam 99% autostrada sau drum expres. Primii 150-160 km parcurși pe autostrada (cu limite de viteza) și drum expres, viteză medie 98km/h, consum 7.2. Au urmat circa 250 km autostrada, libera in mare parte, viteza medie afișată 108km/h, consum 8.8. La finalul celor 800 km am ajuns cu un consum de 8.2, viteza medie de 88km/h in condiții de temperatură externă 40-43 grade, in care am parcurs circa 200 km de drum foarte aglomerat cu destul de multe ambuteiaje și blocaje. Temperatura uleiului nu a urcat peste 116 grade. Toate cifrele sunt din CB, clima non stop, pilot automat pornit tot timpul...eu mă declar mulțumit :)
-
Asta e o problema la Subaru, cu cat îmbătrânește cu atât o apreciezi mai mult și implicit vrei să o repari când se strică, până nu mai poți sau nu mai are sens să o repari.