Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: bob_ilie on November 21, 2020, 20:06:33 PM
-
(https://i.postimg.cc/VvBdY1Q4/156-C45-F2-5781-4202-8-B74-041207-A723-A4.jpg) (https://postimages.org/)
-
Contrar tendintelor din piata auto, motoare mai mici, electrice sau cum le-o mai spune, fara vreun argument financiar, de utilitate sau necesitate, am cedat tentatiei si m-am ales cu autoturismul din fotografia de mai sus.
Este din 2007, avea 125.000 km la achizitie si un istoric de service, nu complet, dar destul de detaliat.
Primele impresii dupa circa 950 de km au fost ca: sosele sunt prea mici, eu nu excelez la capitolul sofat :D si avand in vedere cele doua impresii, intrebarea ... la ce e buna masina asta :D
-
...compenseaza motoarele alea mici, amintite ?!
Dar, sa te plimbe in siguranta si asteptam impresii la 9500 si 95000 de kilometri, cand vei excela, deja!! Atunci raspundem si la intrebare... 8)
-
Felicitari!
Parca aveai un SG aspirat inainte, nu?
Baga niste comparatii... desi... ;D
-
@Mr Ziggy , sa fie 95.000 de km si chiar mai mult doar cu operatiuni de intretinere uzuale, fara alte probleme, care s-au mai regasit la astfel de motoare.
@Forester am si aspiratul inca.
Hm, ce sa zic de comparatii, sunt la fel :D, pana si culoarea e la fel, doar ca una are o gaura in capota :D.
Parca totusi sunt unele diferente in mers...
In paralel cu aspiratul, mai foloseam o alta marca cu 1.6 benzina, tot aspirat.
La depasiri era cam asa: acceleram, pedala la
podea, imi aprindeam o tigara, fumam linistit, masina prindea si viteza pana la urma si depaseam.
La aspirat, aprindeam tigara, pedala la podea, se simtea cum masina ia viteza, si tigara se arde mai repede de la vant.
La asta, mi-am aprins tigara, pedala la podea, si curentul mi-a luat tigara. M-am speriat si am franat, sa intru inapoi, sa vad ce s-a intamplat, mi-am dat seama ca depasisem demult. :D
Poate exagerez, entuziasmul incepatorului...
Lasand gluma la o parte, dupa cum posesorii stiu deja, e altceva, desi mi se pare ca in treapta intai, pana la 3000-3500 de ture sunt la fel😀.
-
Aspirat + XT = formula ideala Forester.
Felicitari pentru achizitie si distractie placuta !
-
Multumesc pt urari! sper sa fie .
-
Sa il stapanesti sanatos! Sper ca acesta sa nu prezinte nici un fel de problema :)
-
Have fun cu melcul! XT-ul e distractie mare, ti se lipesc colturile gurii de urechi la accelerare.
-
Da, sper sa existe, sa functioneze o lege a compensatiei si sa se aplice la subaru.
... si sa dea cu plus pt utilizator ...
-
uitandu-ma pe facturi, devize ...
1. distributia schimbata in 2015 la 74.000 km, s-au parcurs 52.000 km
2. ambreiaj tot atunci,
3. ulei cutie si dif in 2015 la 74.000 km, apoi in 2018 la 104.000 km, j
4. discuri fata/spate tot prin 2015
5. lichidele schimbate in 2018: antigel, lichid frana, lichid servo....
acum ce nu am gasit, presupun ca nu s-a schimbat si ma intreb daca ar trebui :
- bujiile !? in graficul de intretinere apar ca se schimba la 120.000
- filtrul de combustibil !? tot pe acolo
si inca o nedumerire ...
cred ca discurile de frana trebuie schimbate...
daca pun discuri pe specificatiile actuale si in primavara ma gandesc sa schimb etrierii cu unii de wrx, (cred ca am vazut la unii colegi) trebuie sa schimb si discurile ?
-
nu m-am lamurit cum e cu etrierele de wrx, cum si discurile mi s-au parut ca mai merg, am
inlocuit doar placutele fata / spate.
am pus textar. la roata dreapta spate am inlocuit si culisele, deoarece una mergea greu. planul era sa le inlocuiesc pe ambele, insa am cumparat doar un set 🤦🏻, asa ca am amanat si inlocuirea celor de pe fata, unde de asemenea luasem doar un set🤦🏻
deci la 126.100 km - schimbat placute.
tot invartindu-ma pe langa masina am observat :
1. radiator aluminiu mishimoto
2. blow off valve , cred ca asa ii spune. (face ca autobuzul)
3. clapeta pe sistemul de evacuare ( nu prea ma incanta, dar cred ca trebuie sa schimb si finala si intermediara pt a renunta la el, asa ca mai astept)
(https://i.postimg.cc/DzrRnSdS/3-A3-A0-CBD-9-C61-4-A85-848-D-D7-BB2-BBBEEAB.jpg) (https://postimages.org/)
in foto este incercuita iesirea “secundara”, cea galagioasa.
4. niste jante chiar frumoase :D
(https://i.postimg.cc/9QFDG9zh/141-EABA3-E644-4-E3-A-B5-E2-9-D5947-E6-ADB3.jpg) (https://postimages.org/)
5. si “mana” maestrului andea, cu trei harti.
6. a da ... si camera mansarier cu monitor in oglinda retrovizoare, utila optiunea desi mi se pare ca nu prea rezista la temperaturi scazute.
jantele sunt la pachet cu flanse. nici astea nu ma incanta dar le mai las.
-
pt a avea o evidenta a lucrarilor de mentenanta, la 126.200 km :
filtre aer si habitaclu: knecht
filtru ulei: OEM
ulei: motul 5w40 excess
-
prima intalnire a subaristilor la care am participat ... 1 DEC 2016 ...
Pfaizzzer ne-a oferit cate un breloc.
Mie mi-a revenit unul cu XT, si i-am spus “eu nu am XT”, iar el a raspuns “ nu-i nimic iti vei lua” :D
... se pare ca a avut dreptate
(https://i.postimg.cc/FdxSwGQ5/60D61972-96A0-4289-8C52-1CCE9A18536E.jpg) (https://postimg.cc/FdxSwGQ5)
si l-am atasat ...
-
Mda, nici eu nu am rezistat cu aspiratul... Dacă era după mine, rămânea în familie, dar nu a fost să fie
-
rasfoind forumul,
- mi-am clarificat o dilema: discurile de pe fata se potrivesc atat pt etrierii oem cat si pt cei de wrx, in cazul unui upgrade.
- am gasit masina pe aici 😀. a fost prezenta pt o scurta perioada de timp. Sper sa fie de bun augur.
- a aparut alta dilema. Ma gandeam sa schimb fulia cu una usurata, cand voi schimba distributia, dar am observat ca Muttley a avut si a revenit la cea normala. Am citit explicatiile/argumentele, insa nu am inteles prea bine. Ramane sa mai studiez.
-
Poți pune liniștit. Motorul pe care am avut fulie ușurată a mers zeci de mii de km, a văzut circuit, autostradă, abuz aiurea de la nici nu mai știu câți proprietari a avut după mine, Mihai și Dragos etc. Până în final pe la 230.000km a cedat ceva în el, care nu are legătură cu fulia.
Întrebarea mai bună este de ce vrei fulie ușurată? Una de încredere să știi că este echilibrată nu este ieftină. Cu banii ăia faci altceva mai util sau cu efect mai mare.
-
M-am uitat la cele perrin sau grimmspeed, dar renunt la idee. Am vazut ca rolul fuliei este destul de complex, pe langa acela de a “transmite miscarea” la accesorii.
-
Dupa ceva cautari, am ajuns la concluzia ca filtrul de combustibil este in rezervor. Am vazut un video pe youtube cu relocarea lui in compartimentul motor, dar nu cred ca voi face asta.
Daca tot voi ajunge acolo, ma gandeam sa inlocuiesc si pompa de benzina cu un wallbro 255. Am vazut ca sunt colegi care au montat-o la wrx-uri, pe afara am gasit cateva exemple si pt fxt.
Desi nu am gasit pe aici detalii cu privire si la alte modificari care ar fi necesare, am zis sa intreb totusi ?!
-
Nu ai nevoie de alte modificări.
-
modificari ca sa ce ? :)
de obicei modifici chestii ca sa repari ceva sau sa obtii altceva ... deci tu urmaresti ceva anume acolo sau .. ?
-
Pt filtru la aspirat se potrivește alco 1280. Folosești doar elementul filtrant. Posibil sa fie același și la tine. Asta dacă nu vrei sa dai vreo 500 lei pe cel original.
Vezi ca sunt 2. Un pre filtru înainte de pompa și unul într-un borcan după pompa.
-
@andea: nu urmaresc, ... in mod special, :D sau mai bine spus urmaresc o exploatare cat mai sigura, daca se poate. Am zis sa fie montata, daca tot voi schimba filtrul.
@mariansto: multumesc pt. alternativa alco 1280, voi cauta detalii.
Eu gasisem doar filtrul original 42072FE020.
Prefiltrul vine in kitul pompei. De fapt, de aceea schimb pompa, ca sa schimb prefiltrul :D
-
si inca o nedumerire ...
cred ca discurile de frana trebuie schimbate...
daca pun discuri pe specificatiile actuale si in primavara ma gandesc sa schimb etrierii cu unii de wrx, (cred ca am vazut la unii colegi) trebuie sa schimb si discurile ?
Etrierele de WRX vin tot pe discurile de XT, nu ai nevoie de inlocuirea lor (eu am etriere de WRX pe fata).
Pe spate e alta discutie, dar cu discuri si placute bune pe fata, va fi de ajuns
-
@andrei0241: multumesc. Am observat in cele din urma ca se potrivesc.
Pt spate am vazut ca sunt necesare un fel de adaptoare.
Ca variante de achizitie ar fi : etriere noi, reconditionate sau utilizate urmand sa le reconditionez. Aici alta dilema ...
Oricum pana la vara am timp sa ma hotarasc.
-
uitandu-ma pe facturi, devize ...
1. distributia schimbata in 2015 la 74.000 km, s-au parcurs 52.000 km
2. ambreiaj tot atunci,
3. ulei cutie si dif in 2015 la 74.000 km, apoi in 2018 la 104.000 km, j
4. discuri fata/spate tot prin 2015
5. lichidele schimbate in 2018: antigel, lichid frana, lichid servo....
acum ce nu am gasit, presupun ca nu s-a schimbat si ma intreb daca ar trebui :
- bujiile !? in graficul de intretinere apar ca se schimba la 120.000
- filtrul de combustibil !? tot pe acolo
si inca o nedumerire ...
cred ca discurile de frana trebuie schimbate...
daca pun discuri pe specificatiile actuale si in primavara ma gandesc sa schimb etrierii cu unii de wrx, (cred ca am vazut la unii colegi) trebuie sa schimb si discurile ?
Salut!
Modelul acesta nu are filtru de benzina sub capota; are filtru doar sub bancheta spate si acela se schimba...rar, daca bine imi amintesc din cercetarile facute mai demult, pe la 150-200 km..nu mai retin exact, oricum... pt ca se schimba atat de rar, nu oricine stie ce e de facut acolo, schimba-l cu cineva care a mai facut asta la un Subaru, ...trebuie avuta grija mare la explozie, sunt destui pe net la care le-a bubuit serviceul.
Blow offul ala e fenomenal... multi l-au vrut :)
Grozava masina ti-ai luat, sa ai noroc de ea. Dintre toate, dupa asta imi pare cel mai rau.
-
Asa e, dupa ceva cautari m-am convins ca filtrul este in rezervor, atasat pompei de benzina. Daca am inteles bine din manualul de utilizare se schimba la 120.000 km.
Cred ca acum ar fi vremea tocmai buna de schimbat pt ca e mai rece.
La inceput nu-mi placea blow-off-ul, prin oras chiar ma enerva. Probabil nici nu eram obisnuit cu masina, la orice schimbare de viteza se auzea, nu stiu unde ma grabeam, asa.
Acum, parca merg mai bine ... :D se aude mai rar...
Multumesc pentru urari, sper a fie cu noroc.
-
Ai pomenit intr-un post anterior de istoric "incomplet".
Eu cand am luat-o i-am schimbat toate lichidele ...absolut toate cu Amsoil. Mai am factura pe email. Si cea de la radiator, care nu stiu daca erau in dosarul cu facturile masinii. La radiator e garantie pe viata pe baza facturii.
-
Nu am spus “incomplet”, :D mentionasem lipsa unor precizari cu privire la bujii si filtru combustibil. Oricum in manual se mentioneaza ca se schimba pe la 120.000km, daca am retinut. Eu am luat-o la 125.000.
Factura cu toate lichidele am gasit-o, cred ca am si mentionat ca au fost schimbate, daca nu am mentionat sigur eu am luat-o in calcul.
Pe cea de la radiator nu o am.
-
Am adunat cu XT-ul vreo 3000 de km, marea majoritate extraurban. Fiind la inceputul experientei am urmarit si consumul, printre altele. Am alimentat doar cu benzina aditivata, in principal de la Mol, si doar de vreo doua ori de la Petrom si Rompetrol.
Concluziile:
- consum extraurban 11,17%-11,46%, indiferent de conditii. Spre exemplu 300 de km pe E85, viteze de 130-140km/ora, indicate de GPS, (vitezometrul are o eroare de +10km), sofer si ceva bagaje sau 2 pasageri si bagaje sau pasageri, bagaje si portbagaj deasupra, aproximativ acelasi consum.
Pe drumuri de munte, de genul Pasul Mestecanis, Pasul Tihuta sau Sinaia-Moroieni, consumul tot acolo, cu 2 exceptii :
- un Bucuresti - Busteni, cu 14,18%. "Ratacirea" am pus-o pe seama faptului ca am stat in trafic prin Bucuresti si putin pe traseu.
- 180 de km pe E85, dar extraincarcat, cu 12,66%.
Avand in vedere cat e de "sprintena" masina cred ca nu arata rau consumul.
- consumul urban. Aici trebuie sa mai studiez, cred. Strict urban, am calculat pt 139 de km unde am avut un consum de 23% si a doua incercare pentru 178,9 km a iesit un consum de 20%.
Rasfoind jurnalele membrilor, constat ca aici ies putin din peisaj, dar mai studiez.
-
Media urbana fara ore de varf ar fi 16.8 in Bucuresti. Cand prinzi trafic aglomerat ajungi la valori de 20l/100km.
Sa ne spuna si colegul @Forester valorile pe care le inregistra inainte de pandemie.
-
eu cand aveam 2,5 XT ul mergeam in Bucuresti cu 15-18% (in functie de ora si zona orasului) si in afara aveam 10-12%
masina era stock.
-
Idem. Cu mentiunea ca in ierni mai grele ajungeam si la 20% in oras.
-
Mda. Deci am retinut corect. Consumul este putin mai mare. Am mers pe harta de mijloc. (andea i-a pus 3 ;) )
Voi incerca sa merg si pe prima, cea mai “cuminte” , asa de dragul statisticii, sper sa nu uit.
Pana la urma iti asumi si consumul, adica mi-l asum, doar ca in oras nu prea te distrezi de banii astia :D .
Ma gandesc ca poate si flansele si jantele de 8j, sa influenteze putin, si putin cate putin ajungem la cifrele de sus.
Apropo de jante ... din registrul soferilor incepatori / neatenti , sa nu spun altfel ...
3000 km am circulat nepregatit de pana ... roata de rezerva am avut , doar ca nu se mai potrivea, avand montate flansele si alt model de jante pe masina. Bine ca nu a fost nevoie ...
-
La mine , pe 2.0 , am urban 15-18%
Bucuria vine insa la drum lung. 8-9% la drum intins. Maxim 10 daca ma si dau repede la ea. Cam stresant consumul urban , doar asa de amorul artei , dar si cand vrei sa dispari de undeva , ai cu ce. Ai cu ce...
-
Consumul urban este mai "deosebit", voi folosi auto in acest regim, sa vad ce spune...
Pe langa statistica, am adus in discutie consumul, pentru ca nu cumva, sa ascunda vreo functionare defectuoasa ...
-
Daca tot voi ajunge acolo, ma gandeam sa inlocuiesc si pompa de benzina cu un wallbro 255. Am vazut ca sunt colegi care au montat-o la wrx-uri, pe afara am gasit cateva exemple si pt fxt.
Eu am pe al meu XT din 2017 montata Walbro 255, tot in ideea ca decat sa pun pompa OEM, mai bine un oaresce upgrade.
Evident, nici o problema, dar nici nu ajuta :)
-
Aia o pui cand incepi sa umbli la chestii. La mine spre ex. cu pompa stock , dupa ce am inceput sa butonam , aveam probleme de debit. Dar daca ramai cu ea asa cum a facut-o mama lui , nenea samuraiu , eu zic ca nu are sens sa o schimbi.
-
nu vreau sa modific nimic. m-am gandit ca daca schimb filtrul si umblu acolo sa schimb si pompa. nu am studiat problema in amanunt. am zis ca daca nu ajuta, macar nu are ce sa strice. sper ...
-
De multe ori, piesa OEM este mai scumpă. Așa că merită doar pentru preț.
-
nu am mai trecut de mult pe aici. “bestiuta” a mers mai mult prin oraș.
a “suferit” si ceva schimbari estetice, nu remarcabile si nu neaparat in bine, dar unele se observa ...
am inceput prin a-i schimba folia... fara vreun motiv practic, dar am facut-o.
(https://i.postimg.cc/d1R1GF4n/F1-CFE01-F-7-B9-B-43-C2-AB65-F7-A316-F1-A262.jpg) (https://postimg.cc/njzpty8Q)
am apelat la baietii cunoscuti.
m-au intrebat daca i-a recomandat cineva ...
eu i-am intrebat daca au mai montat la marca asta ... au spus ca au avut clienti de la brasov cu auto aceeasi marca...
am concluzionat ca ceva i-a recomandat ...
-
Da, la folie toata lumea cunoaste un WRX din Brasov.
-
Si eu am pus folia tot la ei la fosta aspirata si fostul WRX. Nu mai zic de colegul Muttley, tot la ei a pus (doar ca el are numere de NT)
-
Si la XT tot la ei ai pus. :)
-
O bună perioadă de timp, alternând între aspirat și xt, mi-am zis că radio se aude mai bine în xt decât in aspirat și ar trebui făcut ceva ...
Așa începe povestea ... altceva nu am găsit ce să compar între cele doua, adică să nu fie comparația inechitabilă.
Plecând de la această concluzie, faptul că iluminatul la HU de la aspirat funcționa cu “pauze” și ca să scurtez povestea am ajuns să schimb HU și difuzoarele de la xt.
difuzoarele pe fata
(https://i.postimg.cc/Mpk38ZZ9/E04CB8A5-26D2-4B1A-B676-515568DD649D.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/mrjmMQYn/600A5B84-F61A-4E59-8C49-4F4A7BA2D115.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/vZWq8Rcb/3D488F0E-7704-4283-849C-1340A9DFA8EA.jpg) (https://postimages.org/)
difuzoarele pe spate
(https://i.postimg.cc/6QtHyHvR/21211219-F8E4-4FEC-B986-B19977252052.jpg) (https://postimages.org/)
pt difuzoarele față am cumpărat rama adaptoare, după cum se vede in fotografii
pt cele din spate am confecționat una din plexiglas.
-
Ordinea operațiilor, a fost următoarea:
- schimbat boxe față - concluzia se aude mai prost ca înainte
- schimbat boxe spate - nici o modificare sesizabilă
- înlocuit HU un rezultat mulțumitor.
Îmbunătățirea nu cred că este semnificativă, dar acum modificările sunt făcute.
Pentru a păstra comenzile de volan am pus un adaptor, revin cu modelul.
-
Pt comenzi volan am folosit adaptorul acesta
CTSSU005.2 Steering Wheel Stalk Control Adaptor For Subaru Forester (2004-2007)
Funcționează controlul volumul-comenzile din partea dr
Cele din stg - nu s-au păstrat, închid unitatea.
Deocamdată nu imi bat capul, îl las așa.
-
Ce HU ai montat?
Cum ai rezolvat cu mufele boxelor? Eu am inlocuit difuzoarele originale cu niste Focal entry level si nu puteam folosi mufele masinii.
Cat despre rama adaptoare, ce gasisem in tara, desi cica erau ptr Forester SG, nu se potriveau. Tu de unde le'ai luat? Eu am luat unele printate 3D din Sua, aduse de un amic. Si tot a trebuit sa pun cateva saibe distantiere pe fata, ca atingea geamul in magnet cand il coboram de tot
-
HU este un Sony DSX B700, clasic aș spune. Nu am vrut cu display, plus că s-a potrivit în locul celei originale fără să decupez rama.
Mufele de la difuzoare nu s-au potrivit am fost nevoit să adaptez, adică tăiat și lipit, cu respectarea polarității. Asta după ce am comandat greșit, un set de mufe adaptoare și nu mai voiam să caut/aștept după altele.
Ramele adaptoare s-au potrivit, prinse cum se vede în foto.
Difuzoarele Kicker cred că sunt ceva entry spre mid level, cel puțin cele pe față. Am căutat ca răspunsul să fie de la o frecvență cât mai joasă, cică acolo e basul. Nu mai găsesc caracteristicile, mă voi uita pe cutie când ajung la ea.
La cele de pe spate m-am cam grăbit, același producător, dar răspunsul in frecvență mult mai sus.
-
După ce am terminat cu joaca pe partea “audio” am trecut la lucruri mai serioase, zic eu.
Am schimbat suspensia și am folosit amortizoare kyb și arcuri ironman. Kitul complet l-am achiziționat de pe un site din Polonia.
Acum sper să nu fi “stricat” mașina având in vedere ca arcurile ironman vin cu un “plus 35mm”.
inainte
(https://i.postimg.cc/bJPbvVVn/242E6FAF-E187-4602-BA0B-5416A50CC5A9.jpg) (https://postimg.cc/SXZjTdhQ)
după
(https://i.postimg.cc/JnQXH3S2/CFED3A0F-9E5D-42DE-8E54-B3DB6FE01EB5.jpg) (https://postimg.cc/8JjcqvpR)
Înainte de a monta andamblul arc/amortizor pe mașină l-am “spray-at” cu Brunox în speranța că-i va prelungi viața fără rugină.
Același tratament l-am aplicat si pe talerele care se prind in interior la suspensia spate, care s-au colorat mov
(https://i.postimg.cc/Hx3JkYyG/1A23448A-6048-4974-83C4-106BF3BDB1EB.jpg) (https://postimg.cc/FddFPQpG)
adică cam așa.
La prinderea de jos am folosit o vaselina cu cupru. Am văzut, la unii colegi aici pe forum. Nu cred ca are ce să strice .
(https://i.postimg.cc/Y9tG7Gjf/2899FBD5-3A93-4D1E-9050-6DEAD46EBA28.jpg) (https://postimg.cc/hJ3PbGLf)
(https://i.postimg.cc/HsNyMkPd/666035C0-64F0-4AF0-9FCB-0ECC054F2156.jpg) (https://postimg.cc/GHktwdC5)
-
De unde anume ai luat kitul? De pe subarak.pl? Vine asamblat?
De stricat sau nu, asta tu poti spune. Mie unul mi se pare ca XT'ul nu sta indeajuns de bine pe curbe, deci nu as inalta'o, dar poate tu ai nevoie de garda la sol, iar pe sosea te limitezi la cat poate suspensia
-
Nu stiu cum vreti voi sa mergeti cu Forester-ul, eu cu suspensia de la Boxer starnesc protestele pasagerilor, si desi este putin mai inalta, sta net superior pe sosea fata de suspensia standard.
-
Confirm ce zice Forester. Am mers cu SG-ul lui simache zilele trecute echipat complet de BOXER cu heavy duty și mașina este mai rigida decât multe Impreza sport, deși este cocoțată cat altele cu lift kit.
-
Nu stiu cum vreti voi sa mergeti cu Forester-ul, eu cu suspensia de la Boxer starnesc protestele pasagerilor, si desi este putin mai inalta, sta net superior pe sosea fata de suspensia standard.
Eu nu am pasageri decat ocazional, deci n'are cine sa protesteze. ;D
-
Kitul l-am luat de pe Subarak, vin piesele neasamblate.
Arcurile ironman ar trebui sa fie tot din categoria heavy duty, deci mai rigide cred eu.
Până acum, comparativ cu suspensia anterioară despre care nu cunosc detalii, diferența sesizată este că nu se cunoaște când am “extra-load”.
Într-adevăr am făcut o manevră de depășire în scurt și am simțit ceva balans, dar l-am pus pe seama faptului că aveam și un portbagaj
-
În noua configurație am încercat și câteva forestiere noroioase
(https://i.postimg.cc/QCxTQ93x/2D8DE2B2-657C-4592-9B3C-8D673282833E.jpg) (https://postimg.cc/ftpyZby6)
Concluziile:
- un set de apărători pt noroi ar fi necesare
- comparativ cu aspiratul unde balonul cauciucului este de 60, aici la 55 “simți” mult mai bine drumul.
După escapade, au apărut cațiva greierași, și doua zgomote neidentificate încă.
-
Uleiul a ajuns la 5000 km, așa că am zis să îl schimb.
Am văzut că s-a folosit inclusiv un 10w60 de la liqui-moly, mă gândeam dacă să-l incerc sau să merg pe motul 10w40
-
La un motor stock (?) si un mers (probabil) normal, nu vad ce bine ti-ar aduce folosirea unui ulei w60.
-
pt evidenta operatiunilor de intretinere :
131600 km
ulei/ filtru motor : motul 10w40/ original
ulei cutie/dif : castrol 75w90.
si un burduf la planetara stg fata ... parca
-
Am următoarea problemă...
far cu condens ...
faza scurtă nu funcționează ...
schimbat bec, tot nu funcționează ...
Care ar fi următoarea mișcare ?
-
Daca e xenon, droseru’ s-a ars, e problema clasica la farurile astea. Eu am schimbat xenoanele cu halogene, macar nu mai am stresul asta.
-
Deci caut droser. E complicat de schimbat ?
Are cineva la îndemână codul, din întâmplare ?
-
Daca ai unde sa verifici, as sugera sa faci asta intai inainte de a cumpara droserul. Si mai important, daca intra apa in far, chiar si foarte putina (sau condens), asta va afecta si viitorul droser. Deci important este sa identifici problema, sa o remediezi si dupa sa cumperi ceea ce trebuie.
-
Trebuie reetansanta sticla pe far. Am avut si eu problema asta.. mi se tot ardea drosserul.
Din pacate cel care mi-a reparat farul nu mai este in tara din cate mi s-a spus.
-
Mda... Nu sună bine speram să remediez mai repede problema.
Am căutat pe aici , detalii cu privire la operațiune, reținusem ca 2Ghe a făcut. Din păcate nu am găsit detaliile sau altcineva postase operațiunea.
Far aftermarket se găsește ?
-
Xenon, nu. Eu am ajuns să iau unul sh din Anglia(vreo 1200 lei) și să schimb oglinda în el cu cea fisurată de la farul meu spart. Nou e vreo 1000 de coco. Sh apar extrem de rar și se dau instant.
-
Mda. Încep să cred că halogenul e mai bun.
-
Daca e xenon, droseru’ s-a ars, e problema clasica la farurile astea. Eu am schimbat xenoanele cu halogene, macar nu mai am stresul asta.
E complicată operațiunea ? Ce presupune ?
-
Presupune sa te pistoneze cineva permanent pentru a face schimbarea. :)
-
Sunt plug& play. Nu trebuie nimic adaptat/modificat.
-
Mă gândeam la reglajul farurilor. La halogen se face dintr-un comutator la xenon automat.
Da probabil... cineva ... sau ceva - condensul din far și faptul ca nu funcționează.
-
Doar de curiozitate, farul a fost lovit, are vreo crapatura? Sau pur si simplu si-a pierdut etanseitatea ?
-
Sigur mai sunt ateliere care monteaza lupe pe faruri si instalatii xenon chinezesti - ei au experienta si pe demontat si sigilat faruri.
Erau niste baieti mai ok, cred, pe langa camil ressu, IOR, parca.
Dar search pe net si se gasesc variante.
-
Doar de curiozitate, farul a fost lovit, are vreo crapatura? Sau pur si simplu si-a pierdut etanseitatea ?
Nu a fost lovit. Sau nu are urme de lovituri. Presupun ca și-a pierdut etanșietatea.
-
Mă gândeam la reglajul farurilor. La halogen se face dintr-un comutator la xenon automat.
Da probabil... cineva ... sau ceva - condensul din far și faptul ca nu funcționează.
Eu nu am remarcat vreodată la al meu să se miște farurile la pornire sau ceva de genul ăsta, deci nu pot fi sigur că era funcțional reglajul. Bine, nici nu mă înjura lumea când mergeam cu portbagajul (foarte) plin, nici nu am avut vreo eroare de faruri în bord deci poate funcționa... Având în vedere că nu s-a plâns de nimic atunci când i-am pus temporar halogen cu motoraș in stânga, mufa era identică, aș spune că merge automat și cu halogen. Adică exista bec de sistem auto leveling nefuncțional în bord.
-
Concluzia finală, dacă ar mai fi fost dubii : droser ars.
Chiar dacă îl înlocuiesc, având în vedere condensul din far cel mai probabil se va arde repede. Și oricum, din ce am văzut, nu poate fi demontat fără a demonta farul cu totul.
Pentru a demonta farul, trebuie demontată bara …
Cu siguranță, soluția este refacerea etanșietății, dar durează puțin …
-
S-a aşezat praful de tot aici... m-am gândit să trec activităţile de intreţinere ... aşa am şi eu evidenţa lor ...
- 135.262 km schimb bujii, curele accesorii şi majoritatea furtunelor din compartimentul motor cu siliconice, inclusiv furtunele de combustibil de sub galerie, montat "phenolitic spacers" şi o "turbo blanket" necunoscută. Aici e o poveste mai lungă, voi reveni cu detalii.
- 135.307 km schimbat ulei Motul 10w40, filtru de ulei, original şi un burduf la planetară cu sprijinul colegului Wim.
- 135.434 km înlocuit antigel
- 135.640 km înlocuit filtre aer şi polen, Mann
- 136.607 km înlocuit filtru de benzină din rezervor şi pompa de benzină cu walbro 255.
Toate operaţiunile au fost realizate în octombrie 2021.
- 139.070 km / februarie 2022 schimbat distribuţia şi pompa de apă, kit Gates, cu sprijinul colegilor Malakay şi Gheghe. Şi aici ar fi ceva de povestit sau mai de grabă de arătat - stadiul curelei. M-a trecut o transpiraţie rece ... la ce s-ar fi putut întâmpla.
Mă bucur că nu s-a întâmplat nimic.
-
140325 km - sfârşit de aprilie - schimb ulei motor şi filtru ulei.
De data asta am incercat YACCO 10W40 - vx 500
Cu ocazia reîntoarcerii din vacanţa ocazionată de Sărbătorile Pascale am experimentat condusul economic: aproximativ 400 de km - consum 8.5, calculat la pompă.
Este prima dată când obţin un asemenea rezultat, sub 10 nu am văzut...
Condiţii: 2 adulţi şi un junior, bagaje peste medie, nu foarte grele, dar ... portbagaj de plafon ...
viteza maximă: 120 în bord, aproximativ 110 pe GPS, maxim 4 depăşiri mai accelerate ...
distracţie deloc... a tins spre -1 ...
Ca şi concluzii de când am maşina:
- nu sunt vitezoman, ce să fac cu ea !?
- nu depăşesc în forţă ... sau aşa cred ...
- nu conduc agresiv, sau aşa cred ... cu siguranţă pot spune că nu am văzut niciodată turaţii mai mari de 5000-5500 şi asta cred ca s-s-a întâmplat de ...5-6 ori în aproximativ 15.000 km ...
Finalul concluziilor: imi place cum arată şi cum se mişcă. Utilitate !?... imi place ...
Apropo de cum arată... un cunoscut vede aspiratul, mă întreabă : ce faci cu dricul astă ...? ... mă vede cu xt ...nu ţi-au ajuns banii să îţi iei o capotă întreagă ?! ... ai luat una cu gaură ...
NECUNOSCĂTOR ...
-
Am recitit topicul de la inceput, dar tot nu am gasit: manuala sau automata?
Vad ca mergi totusi ceva cu XT'ul. Aspiratul mai mult sta?
-
Scuze pt omisiune
manuală.
Într-adevăr aspiratul l-am folosit mai puțin, doar pe distanțe scurte.
-
Atunci, la regimul mentionat, e consum f bun. Probabil are si de'a face cu hartile lui Vali.
La mine, minim minim, doar cu sofer, mers 100-110 si abia am scazut sub 10%. Oricum, consumul e doar de statistica, nu face nimeni ride sharing cu un XT ;D
-
da … era doar pentru statistică … și prima dată când l-am văzut.
am mers pe harta medie , ca de obicei, de altfel.
-
Şi să nu uit, de fapt uitasem... înainte de schimbul ulei,pe la 139.700 km ... aproximativ ...
Am schimbat braţele spate şi bucşele, adică au fost schimbate :D.
Le-am înlocuit cu unele din aluminiu...
bucşele OEM le aveam pe stoc :D, le cumpărasem pentru aspirat dar l-a sărit rândul...
braţele provin de pe un Forester SG cross sports 06MY. Cel puţin aşa susşinea vânzătorul.
Cu aceeaşi ocazie am schimbat şi diferenţialul spate cu unul sh... avea probleme mari
şi zgomotul era pe măsură.
-
Pentru evidenţa operaţiunilor de intreţinere:
- iulie/august 2022, din motive de pitici pe creier am schimbat "triunghiurile" de la portierele/geamurile din faţă, deja stăteau de vreo 2 luni prin portbagaj. La portiera din dreapta a mers uşor, la cea din stânga, un şurub nu a vrut să se desfacă, fără intervenţia unui burghiu pentru eliminare totală.
- 03.08.2022, la 142.574 km, din motiv de burduf planetară faţă dreapta spart s-a schimbat şi uleiul din cutia de viteze, acelaşi castrol 75w90
- undeva prin 19.08.2022, 144.500 km ... plus/minus, din motive "de rulment" s-a schimbat rulment spate dreapta , am mers pe SKF
-
Amestec operaţiunile din perspectivă cronologică ...
În primăvara 2022 am schimbat parbrizul. Ca şi îmbunătăţire nu se mai făcea "curent" în maşină. La demontarea celui vechi, băieţii mi-au atras atenţia că pe o porţiune semnificativă nu era lipit, adezivul acela cauciucat nu făcuse priză şi se dezlipise. Pe cale de consecinţă am verificat dacă se scursese apă în maşină. Am găsit câteva "picături" la şofer. Am scos pâsla de acolo, lăsat să se usuce şi montat burete insonorizant sub mochetă.
După, am încercat o izolare fonică, în sensul că am "preparat" feţele de uşi cu un fel de folie de bitum 1.5 mm grosime şi ulterior cu burete (viziune proprie).
După vreo două luni, am demontat "toate cele" din portbagaj şi am pus un fel de insonorizant 2 în 1 şi apoi burete pe oalele amortizoarelor şi aceeaşi folie de bitum şi aluminiu, parţial pe tabla aripi spate, apoi burete.
Am sperat să sesizez o diferenţă semnificativă, în cei aproximativ 4000 km parcurşi, dar nu s-a întâmplat, nici după ce am schimbat triunghiurile , nici după "insonorizarea" parţială.
Cred că s-a redus zgomotul mai mult după ce am dat jos barele de pe plafon.
-
Mi-e ca sunetul e cam ca apa... Ori izolezi tot, ori nu prea iese ce trebuie...
Si oricum, ca sursa de zgomot cred ca vor ramane mereu geamurile.
-
Nici la mine dupa insonorizare in regie proprie la usi/ portbagaj (CTK de 1.8mm, parca) nu s'a simtit vreo diminuare a zgomotelor din exterior.
Acum urmeaza inlocuire triunghiuri si garnituri superioare usi plus cele inferioare usi fata, dar nu am mari asteptari in ceea ce priveste zgomotul
-
145.536 km - schimb ulei yacco 10w40
filtru ulei original, filtre mahle aer și habitaclu.
In completarea mesajului anterior, pe la 141.000 am schimbat discurile de frana, placutele si accesoriile… din doua incercari. Inițial am cumparat pt spate discuri mai mari de impreza.
usor usor cred ca ma apropii de pretul care l-am platit initial pe masina … sau l-am depasit usor …
-
Nici n'are rost sa tii socoteli de genul asta, nu fac bine. ::)
Daca totusi nu te poti abtine, vezi ce optiuni similare ca aptitudini cu Foresterul ai avea la totalul sumei "investite" in XT, pe mine chestia asta m'a convins ca nu's bani cheltuiti chiar de'aiurea "pe stele"
-
Anul trecut, cam pe vremea asta, am achiziţionat un set de jante
(https://i.postimg.cc/P5p72WB8/3958E5E7-AEFA-4005-A6F3-ADE50E39F175.jpg) (https://postimg.cc/zyNpfgDJ)
...acestea adică...
Cumpăr şi un set de cauciucuri şi dau fuga la o vulcanizare să le montez.
Deşi calculele spuneau că se potrivesc chiar dacă au ET53 şi lăţimea de 7 şi 1/2, surpriză ... cel de la vulcanizare refuză să le monteze susţinând că ating amotizorul.
După ce un an de zile am tot fredonat refrenul "...îmi lipseşte curajul...", am avut un impuls ....
(https://i.postimg.cc/W1BHKDvY/EA863A8E-06EA-4BED-8FF1-D6FFFA5AE5AC.jpg) (https://postimg.cc/0zCnKyr7)
(https://i.postimg.cc/xdL4S0jf/8A56F4AC-195A-47E3-A708-B26FDCD9007A.jpg) (https://postimg.cc/4KN56Rhq)
... şi le-am montat ...
-
Pai ating, sau nu?
Si cei de la vulcanizare cum au stiut ca ating, le-au pus si s-au uitat?
Daca foresterul are offset 48 si 7 inchi, astea se duc mai aproape cu 11mm. O eventuala problema ar fi pe spate din ce am vazut la mine.
-
Anul trecut, cam pe vremea asta, am achiziţionat un set de jante
(https://i.postimg.cc/P5p72WB8/3958E5E7-AEFA-4005-A6F3-ADE50E39F175.jpg) (https://postimg.cc/zyNpfgDJ)
...acestea adică...
Este culoarea originală sau au fost revopsite (câteva persoane ştiu deja motiv pentru care am adresat întrebarea) ?
-
La mine se apropie destul de mult de amortizor în spate cu jantele originale pe 17 și 225/55. Se cam apropie și de carenaj în spatele roților din față
-
Pai ating, sau nu?
Si cei de la vulcanizare cum au stiut ca ating, le-au pus si s-au uitat?
Daca foresterul are offset 48 si 7 inchi, astea se duc mai aproape cu 11mm. O eventuala problema ar fi pe spate din ce am vazut la mine.
Au pus o jantă pe spate si au spus ca distanța e prea mică și dacă montează cauciucul sigur atinge telescopul, așa că au refuzat să le monteze.
Ieri am avut aceeași discuție și i-am zis să monteze unul de probă dacă nu se potriveste revin la janta veche.
Încerca să mă convingă că dau banii degeaba. Nu cred că îl interesa afectarea bugetului meu, probabil faptul că se apropia finalul programului … poate…
Distanța față de amortizor cred că e de aproximativ 1 cm.
Oricum, anterior, Malakay și Gheghe m-au asigurat că sigur se potrivesc și ei vorbeau din experiență.
-
Este culoarea originală sau au fost revopsite (câteva persoane ştiu deja motiv pentru care am adresat întrebarea) ?
Eu nu le-am vopsit. Cel de la care le-am cumpărat le-a vândut imediat după ce achiziționase mașina, avea alte planuri …
Având în vedere micile defecte nici proprietarul anterior nu le-a vopsit ….
deci cred că e culoarea originală.
Presupun că întrebarea vine în contextul “dilemei” dacă vopsirea “la cuptor” afectează rezistența materialului sau nu …
Eu le-am vopsit pe cele de la aspirat. Nu am avut probleme până acum, adică după 3 ani , aproximativ.
Mă rog , am stricat marginea uneia după ca am atins o bordură. Nu știu dacă era normal să sară vopseaua sau nu.
-
La mine se apropie destul de mult de amortizor în spate cu jantele originale pe 17 și 225/55. Se cam apropie și de carenaj în spatele roților din față
Pe față era spațiu suficient, emoțiile au fost pe spate, inițial.
-
1cm e suficient, eu am mers cu 2mm o vara, dar am ocolit gropile mai ceva decat o faceam de obicei.
Da, nu le sabla, nu le coace in cuptor, da-le o matuire manuala si vopseste-le clasic. Mie mi s-au indoit, la urmatorul proprietar s-au fisurat, lui Dragos Aron i s-au fisurat. Din cauza modelului asta de jante am vrut musai 5x114.
-
Modelul acesta s-a îndoit și fisurat ???
-
Presupun că întrebarea vine în contextul “dilemei” dacă vopsirea “la cuptor” afectează rezistența materialului sau nu …
Nu este dilemă, este certitudine.
În ultima etapă a fabricării temperatura de tratare a aliajului de aluminiu coboară până la 160°C, cu 50-60° mai puţin decât temperatura de topire a granulelor de polimer.
Se modifică caracteristicile materialului iar zonele mai sensibile cedează.
Tratamentele termice au ca scop obţinerea unor zone care răspund elastic la solicitări.
Acest model era proiectat la limită, fără supradimensionări inutile, tocmai pentru a obţine o masă cât mai mică la preţul respectiv.
-
Modelul acesta s-a îndoit și fisurat ???
Da, si la mine, si la Dragos.
-
Nu sună bine deloc … are vreun defect de proiectare ?! sau tocmai vopsirea să fi fost posibila cauză ?!
-
Vezi mai jos o parere.
Acest model era proiectat la limită, fără supradimensionări inutile, tocmai pentru a obţine o masă cât mai mică la preţul respectiv.
Dpmdv insa, modelul nu e vreun etalon de greutate redusa la 17x7.5" si 9.7kg. Or fi folosit urda in loc de aluminiu.
-
Sunt ușoare pentru rezistența la gropi pe care o au. Asa sunt și oz la 7 like dar la prima gura de canal o faci 8.
Cu ale mele nu am avut probleme, dar tipul nu mai e in business de când cu pandemia.
-
Mda. În acest caz … să le recondiționez pe cele originale ale modelului.
Pe acestea le-am achiziționat pentru a reveni la 5x100 și a renunța la distanțiere. Nu m-am uitat la greutate, riscuri , un diletant recunosc.
-
Cu ale mele nu am avut probleme
:o
Tu n-aus' ca s-au fisurat la altu'?
-
Mno, altul le-a sablat încă o dată și vopsit electrostatic in alta parte... Apoi la scurt timp au apărut problemele. La mine au stat cu anii. Dar da, astea sunt sensibile.
-
150.825 km - schimb ulei yacco 10w40 si filtru ulei original
-
Din categoria “cheltuieli făcute aiurea”:
(https://i.postimg.cc/2yZDzhW5/53-F9-FB43-DDF7-485-E-82-F5-25-E02361-E3-AC.jpg) (https://postimg.cc/hQcwsJpF)
Când am înlocuit turboinlet-ul (cred ca asa ii spune) am înlocuit și furtunul care continua până la filtrul de aer. Doar că ce cumpărasem eu nu se potrivea. Am încercat să îl adaptez dar fără succes, așa că am revenit la clasic.
(https://i.postimg.cc/V5Pc5v9W/6-B3-A3-E1-B-5849-4-E7-D-9-AB6-0613542-E7-A79.jpg) (https://postimg.cc/p5CS626m)
Pentru că stătea lipit de furtunul de la radiator m-am gândit să pun o protecție termică în zona de contact (tot o românească să zic așa). Nu știu dacă ajută sau cât va sta acolo, mi s-a părut că nu se lipește prea bine dar sunt liniștit
-
mi se pare ca ai furtunele albastrele si la wastegate - restrictor pill-ul il mai ai presupun ?
(imi permit sa intreb doar pt.ca am vazut multe fara ... )
-
Nu îl mai am. Aș spune că nu îl aveam nici înainte. Îmi amintesc că atunci când le-am schimbat am verificat furtunașele și nu era.
Din întrebarea ta, deduc că este o problemă.
Cât de mare ?
-
Ar fi trebuit sa fie in furtunul din dreapta ? din acel T ?
(https://i.postimg.cc/vmxsWDb9/F97795-AF-3430-4-D07-9-B4-A-3-BDF8-FDD8-AAC.jpg) (https://postimg.cc/qtrSrJtM)
cel in formă de L ?
-
Până găsesc restrictor-pill-ul …
Mă gândeam la un AOS …
IAG AIR / OIL SEPARATOR (AOS) FOR 2006-07 SUBARU IMPREZA WRX & 2004-07 STI
… văzut și la Muttley…
Problema e că nu specifică clar dacă poate fi montat pe XT SG.
Pe youtube am găsit câteva videoclipuri cu montarea dispozitivului pe xt.
Întrebarea este dacă ar putea “dăuna” motorului ? sau compatibilitatea se referă doar la eventuale furtunuri care au lungimi/diametre calculate pt modelele indicate in specificațiile
produsului.
-
il potrivesti la orice ... same s**t toate :)
in teorie, montat corect, nu explodeaza nimic :)
-
Mulțumesc pentru încurajări
-
il potrivesti la orice ... same s**t toate :)
in teorie, montat corect, nu explodeaza nimic :)
Pai de obicei asta e problema... daca nu e montat corect, bubuie ceva? ::)
-
Pai normal ca sunt riscuri.
Din ce observasem eu la vremea achizitiei si montarii (2016, dar am montat unul si in 2019), diversitatea de model e data de fixarea pe coloana amortizor, mai exact inaltime/altitudinea montajului. Care daca altitudine nu e respectata, e risc de blocare cu ulei a returului in baie de exemplu.
Apoi, daca cumva se gatuie furtunurile de vapori, nu vad de ce n-ar face suprapresiune in carter, care e naspa sub toate aspectele.
Mai are si circuit de apa modelul, care e oarecum tricky, ca daca sprijini vreun furtun d-ala pe evacuare, faci arteziana.
In rest, e tumnesio borcanul ala.
-
Are cineva idee unde aș putea comanda o garnitură clapetă accelerație care să ajungă în timp scurt !?
-
Nu e pe stoc la AK/SMT? Ce cod are?
-
Mda. Nu am reușit să ajung la SMT iar la mesaje sau telefon nu am prins pe nimeni. La Autokino nu am mai încercat.
O altă nedumerire… dacă schimbul intercooler-ul ar trebui schimbată și masca prinsă de capotă ? să fie pe noile dimensiuni ?
-
Da.
-
Hm. Atunci, unde aș putea găsi o mască pt IC de wrx ? și s-ar potrivi la XT ?
-
Nu merge masca de Impreza, pentru ca e mai scunda si nu va calca pe IC.
Optiunea ieftina, dar nu simpla, e sa o modifici pe cea originala sau sa fabrici una noua.
Optiunea simpla, dar scumpa, e comanda din US. Sau de XT STI, dar probabil greu de gasit pe stoc, chiar si in Japonia.
Eu am pus IC de STI de multi ani, dar n'am apucat sa inlocuiesc si masca aia. Evident ca IC'ul marit nu are nici un rost asa, dar nici nu incurca
-
Mulțumesc. Bine că nu încurcă. Voi încerca să adaptez. Eventual mai cumpăr unul de xt să-l stric.
-
De ce întrebam de masca pt intercooler …
În urma unui impuls de moment am achiziționat un IC de wrx.
(https://i.postimg.cc/brScJqd6/IMG_9427.jpg) (https://postimg.cc/y3Krp4m9)
deși mi se spusese că doar IC-ul, fără turbină fără softul care le armonizează este mai mult un upgrade vizual.
Și ca să nu arunc nici prea mulți bani pe upgrade-ul vizual l-am luat pe cel de wrx.
După ce am încercat să îl curăț cât mai bine
- la interior cu diluant , așa arăta după ce l-am folosit
(https://i.postimg.cc/T2sTX4h7/IMG_9540.jpg) (https://postimg.cc/mh7vYVYC)
- la exterior cu diluant, spray de frane, diverse soluții de curățat aluminiul
a ieșit cam așa
(https://i.postimg.cc/PNGGv0wd/IMG_0101.jpg) (https://postimages.org/)
Am încercat să îndrept și “fagurii” cât de cât.
Nu se vede prea mare diferență, nici mie nu mi se pare dar mai mult nu a mers.
Același tratament l-am aplicat și conductelor după care am lipit un material izolator.
Cel de pe IC se vede in foto. Pe conducte inițial am pus unul galben după care l-am acoperit cu unul argintiu.
În etapa asta m-am gândit să compar dimensiunile intre cele două IC- uri:
500x100 mm cel de pe mașină vs 415x155 mm cel cumparat.
Am fost dezamăgit de dimensiunile celui achiziționat și am zis că nu merită efortul, așa că l-am pus pe raft vreo 2 luni.
-
În urma altui impuls de moment și căzut în plasa politicilor comerciale a reducerilor am comandat un AOS de la IAG.
-
Upgrade la IC merita doar la STi sau ceva similar, dar si ala cuplat cu alte upgrade'uri sau macar resoftare, altfel e degeaba
-
E bun si la stock, poate sa mai scada un pic temperatura in admisie, problema e sa primeasca aer pe cam toata suprafata...
-
Acum aia e … cel puțin arată mai bine decât cel vechi pentru că e mai curat :)
-
Am montat AOS-ul și IC-ul. La AOS am respectat de principiu traseele din instrucțiuni cu doua mici diferențe:
- la furtunul de la chiuloasa din partea șoferului
- cel din mijloc, nu prea mai aveam loc.
La IC a fost nevoie sa schimb cotul care merge la turbină avea alte dimensiuni- caut detaliile și le postez. Am găsit ca grosime dar a trebuit să mai tai din lungime.
Pt masca care vine pe IC caut încă soluții. Am încercat să fac ceva “custom” dar e urâtă.
Sper să reușesc să revin cu foto de la finalul operațiunilor.
După ce am pus totul la loc am parcurs deja aproximativ 3000 km, câteva sute bune drumuri de munte/serpentine/forestiere. Mi-a dat emoții pe porțiunea de urcare spre Makaza partea grecească, crescuse temperatura la apă. Am lăsat-o ușor și a scăzut, apoi am oprit 30 de minute, și-a revenit.
Nu îmi dau seama de ce. Și înainte și după am parcurs porțiuni de drum mai solicitante și mai agresiv aș zice: Câmpulung Muscel- Rucăr Bran- Ciocanu- Șirnea, zona Buzăului și nu au fost probleme. Sper nici să nu mai fie.
Apropo zona Buzăului e interesantă, merită să te plimbi pe acolo, dar să termine asfaltările. cred ca va fi și mai interesant. revin cu detalii despre trasee.
Așa a venit și revizia de 155.992 km: ulei yacco 10w40
flitru ulei k&n, filtru aer mahle, polen am pus ce am gasit adica nipparts. Il schimb la 5000.
-
Spre Makaza urci continuu mult, e solicitat motorul chiar daca nu mergi tare, ai si aer mai putin si temperaturi mari afara si AC... nu e cazul de oprit, ci doar sa o lasi usor si eventual daca reusesti la cate o vale sa iei piciorul din gaz si o sa vezi in cateva zeci de metri cum scad gradele. Asa patesc si eu la al meu si de asta am luat radiator mai mare. Eu vara asta nu am mai iesit cu XT-ul din oras decat pe drumuri scurte pe langa Bucuresti si nu am vazut mai mult de 97 de grade la apa de anul trecut.
Probabil ca pana pun radiatorul deja o sa fie frig :) deci poti sa astepti si tu toamna.
Edit: vad ca ai radiator mishimoto... ciudat ca nici asa nu face fata. Sa nu fie inceput de garnituri...
-
N-am inteles ce mici diferente sunt la chiulasa sofer si la bloc (cel din mijloc). Sper ca le-ai legat pe toate trei!
-
Le-am legat pe toate trei.
Diferențele față de instrucțiunile de montaj constau în traseele alese pt cele două furtune, în sensul că am ocolit puțin față de recomandările din instrucțiuni, adică sunt mai lungi.
-
la cât praf au pe ele aș spune că plăcuțele se cer schimbate
(https://i.postimg.cc/HxfsP1cX/IMG-2648.jpg) (https://postimg.cc/WFwvhK71)
după interacțiunea cu Sonax Extreme aș spune că plâng cu lacrimi de sânge
(https://i.postimg.cc/6qn6kbnS/IMG-2649.jpg) (https://postimg.cc/vx8d9zPL)
(https://i.postimg.cc/cHKLmLHd/IMG-2650.jpg) (https://postimg.cc/5YVJ91Lr)
-
Hm. Oare toba finala de la un gc s-ar potrivi la forester ?
-
Probabil trebuie prelungita. Compara suprafata portbagajului, si va fi clar motivul.
-
Am pus eu finala Prodrive de pe GD si a fost nevoie de prelungire + mutare urechi prindere.
-
Mda deci trebuie prelungită …
Mă gândeam la asta
https://www.olx.ro/d/oferta/toba-subaru-gc-gd-prodrive-wrsport-IDhv2fG.html
-
“nu știu alții cum sînt, dar eu când” mă uit la mașina asta
(https://i.postimg.cc/NfWYgmFh/IMG-2764.jpg) (https://postimg.cc/jLQBcWyv)
chiar îmi place 😀
… cel puțin de la distanță …
-
(https://i.postimg.cc/0yNZ9Y98/IMG-2769.jpg) (https://postimg.cc/bsK1T2GM)
concluzia despre plăcuțe a fost eronată. au rămas la locul lor.
cu ocazia verificării am găsit două culisoare care mergeau mai greu, ambele pe dreapta unul față , cealălt spate. le-am înlocuit pe ambele, tot aveam câte un set de rezervă.
Problema este alta. Nu ține frâna de mână. Am reglat saboții, am reglat cablu de la manetă… fără efect …
Are cineva idee unde ar trebui să mai verific !?
-
Adu-le-ntr-un contact ferm cu discurile/tamburii din rozetele de pe platouri, astfel incat sa frece simtitor cu 6-9 dinti la maneta. Vor tine. Nu exceptional, dar asa-i modelul.
-
Ce anume ai reglat la cablul de mana daca frana tot nu tine? Ca reglajul consta in ajustarea piulitei astfel incat cursa sa fie 5-8 dinti. Iar cu reglajul facut asa nu vad cum nu ar tine frana de mana, la mine nu pot pleca decat cu multa insistenta de pe loc cu ea trasa
Aici (https://www.subaruforester.org/threads/subaru-forester-2008-sg-2-5-xt-handbrake-adjustment.810047/) ai instructiunile din manualul de service, pentru referinta
-
Am reglat saboţii astfel încât să intre tamburii, aş spune eu că la limită, să nu facă contact cum spunea Mutlley. Apoi am strâns piuliţa de la manetă la maxim, adică se terminase filetul şurubului ataşat de cablu. Nu am mai numărat câţi dinţi are cursa 5/6-8/9 sau mai mulţi. Poate m-am înşelat aici voi verifica.
M-am uitat pe link-ul ataşat, pentru verificare. Aş spune că aşa am procedat, chiar ieri am verificat încă o dată, am demontat/montat tot.
Problema a apărut după ce am schimbat plăcuţe/discuri/saboţi/accesorii pe spate, nu mai ţinea frâna de mână. Am reglat-o de la manetă şi mi s-a părut ok.
Dar, doar, mi s-a părut pt că, ulterior, am lăsat maşina în rampă/pantă mai pronunţată şi o lua la vale. Ieri după toate aşa-zisele reglaje am încercat plecarea de pe loc şi pleca cu ceva chin. Apoi am fost să o probez pe o stradă în pantă, nu ştiu să aproximez inclinaţia şi nu ţinea.
Comparativ, aspiratul in aceeaşi situaţie, pe aceleaşi străduţe, nu se mişca şi am încercat şi plecarea de pe loc, nu a mers, la acelaşi nivel de insistenţă ca la XT-ul în cauză.
Şi la aspirat am înlocuit aceleaşi piese şi tot eu am făcut "lucrarea", ca să mă exprim aşa.
-
Ia mai vezi o data ce zicea mutllley si ce zici tu ca zicea.
Vezi ca se rodeaza sabotii noi.
-
Am procedat conform sfaturilor lui Muttley... reglat saboţii să fie in contact ferm cu discurile. Pentru asta am demontat discurile încă o dată, pentru că prin fanta dedicată nu prea aveam acces, având în vedere că operaţiunea a fost realizată în parcare. Am montat totul la loc, câteva plecări de pe loc cu frâna trasă, am zis eu pentru rodajul saboţilor şi apoi deplasarea pe acelaşi traseu pentru test.
Şi ... în rampă/pantă ... frâna de mână ţine. Trebuie trasă destul de mult cred eu, iar în ultima parte a cursei cu destul de multă forţă, dar ţine.
Probabil ar fi trebuit să mai verific încă o dată şi reglajul de la manetă sau poate tot traseul, dar nu am mai avut chef... data viitoare.
Mulţumesc Muttley pentru sfaturi.
Dacă tot eram la maşină, m-am uitat şi la lichidul de servo. Spre sfârşitul verii volanul începuse să meargă sacadat imediat după pornirea motorului şi scotea un zgomot specific, acel "chiţăit".
Am reîmprospătat lichidul cu acelaşi tip de la Amsoil, adică l-am extras din vas de trei ori (cel vechi şi două reumpleri), după fiecare reumplenere pornit motorul şi rotit de volan, a treia reumplere a rămas acolo.
După ce am citit pe forum despre potenţiale probleme cu pompa de servo care poate prinde aer, am decis să încerc metoda asta de compromis.
Rezultatul nu a fost chiar cel aşteptat pentru că tot făcea zgomot la final de cursă, aşa că am mai strâns cureaua de accesorii şi zgomotul a dispărut.
Sper să ţină ...
-
160.638 km schimb ulei, acelasi yacco 10w40. filtrul de ulei nu am reușit să îl desfac. fiind în deplasare, am decis să merg așa. voi face schimbul mai repede data viitoare
-
De vreo săptămână jumătate tot încerc să folosesc un cablu vagcom cu romraider, fără succes până acum.
Sunt în etapa în care aplicația nu vede cablul sau cablul nu se conectează la ECU și am schimbat deja un cablu , adică am returnat un vagcom HEX-V2 și am luat un vagcom 409.1.
Se pare că “veleitățile” mele de IT-ist sunt cu mult sub nivelul mării.
Dacă vreun coleg poate oferi câteva indicații aș fi recunoscător.
Credeți că utilizând un Tactrix de pe olx ar fi mai ușor ?
-
Grija la tactrix sa nu fi fost lovit cu picioarele si pinii mutati ca apoi mai da erori la conexiuni. Am vazut la cineva inainte sa imi iau si eu cablu, si de asta am ales sa iau nou, de la sursa.
-
Grija la tactrix sa nu fi fost lovit cu picioarele si pinii mutati ca apoi mai ds erori la conexiuni. Am vazut la cineva inainte sa imi iau si eu cablu, si de asta am ales sa iau nou, de la sursa.
un link cu sursa, se poate ?
cele de pe olx par a fi copiate/contrafacute, nu cred ca sunt lovite ...
-
Scrie tactrix pe google?!? ???
Ma rog...
https://www.tactrix.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&product_id=17&vmcchk=1&Itemid=53&redirected=1&Itemid=53
-
Mda. Găsisem soluția asta. Mă mai gândesc dacă merită pentru câteva log-uri.
-
Prima victorie... am reușit să mă conectez la ECU cu cablul VAGCOM. Era un post cu driverele mai jos pe topicul „cum să îți faci o idee....” doar că eu citisem doar primele rânduri.
Normal că am citit după ce am comandat un obd link compatibil cu aplicația BTSsm pentru Android, recomandată de Andea ca alternativă la Romraider.
Revenind la Romraider... m-am conectat, am gasit IAM-ul in tabelul cu parametri, dar nu gasesc „Long term fuel trims” și nici tabela FLKC, ceilalți doi parametri recomandați pentru monitorizare ...
Mai caut ...
P.S. Am găsit learning table values... văd mâine ...
-
Am reuşit să fac un logo cu un OBD LX şi aplicaţia BTSSM pe un profil Basic.
Am găsit pe undeva că "AF correction is commonly know as Short Term Fuel Trim (STFT) şi AF Learning is commonly know as Long Term Fuel Trim (LTFT)"
Am setat cei doi parametri: AF Learning e -10.2% iar AF correction variază între 0 şi chiar -21.9%.
Nu prea înţeleg nimic ...
Poate mă ajută cineva ...
-
Eu monitorizam trimurile la relanti, fara consumatori, ca in mers sunt prea multe variabile. STFT si LTFT, adunate, tre' sa dea cat mai aproape de zero. Iar ca valori tre' sa fie mici, intre -2 si +2%.
Daca la relanti ai valori foarte mari, aer fals.
Asta ca sa nu tac, pana intervine andea.
-
daca folosesti btssm trebuie sa vezi learning values / tables cum se cheama acolo ca am uitat :)
adica ceva de genul
(https://content.invisioncic.com/o321498/monthly_2016_04/BtSsm_LV_20160425_1355.png.77732bb53ba34b267c18042869b92814.png)
in care trebuie sa fie IAM = 1 (ca in imagine), ideal 0 peste tot la zona de timing correction (nu ca in imagine) iar pe zona Fuel correction valorile de pe linia Learn % sa fie cat de aproape de 0, sa zicem in intervalul plus minus 7-8 e acceptabil.
pune un print screen si vedem de acolo (facut nu dupa un ecu reset evident :) )
-
Atunci voi relua procedura pt un anumită perioadă de timp, doar la relanti.
Între timp m-am mai uitat pe log-ul făcut şi am decoperit asta:
AFR AFR (lambda) AF Learn (%) AF Correct (%) FLKC (deg) Load (g/rev) RPM
13.2 0.9 -10.2 0 -0.8 1.26 4726
12.9 0.88 -10.2 0 0 0.49 4799
14.1 0.96 -10.2 0 -0.8 0.76 4468
17.1 1.16 -10.2 0 -0.8 0.67 4150
20.3 1.38 -10.2 0 0 0.61 3775
20.3 1.38 -10.2 0 0 0.58 3486
acel -0.8 , ar putea indica o problemă ?
nu am reusit sa le aliniez şi nici să introduc tabelul
-
fa un print screen pe telefon si adauga imaginea ...nu inteleg ce este acolo :))
-
Şi conectarea la ECU, a fost o reuşita pe jumătate, deoarece îmi afişează mesajul "unsupported ECU found. ID=C6AD006023, CREATE ALIAS".
Am creat un alias "BASIC" care nu imi oferă acces la Learning View, tabul de LV
-
cam așa arată
(https://i.postimg.cc/VsW6w1Sj/IMG-5594.jpg) (https://postimages.org/)
-
dar tu imi arati o sectiune dintr-un log..adica date inregistrate in timp de merge motorul, eu am nevoie de datele invatate - learning values
in btssm arata fix ca in imaginea atasata de mine
-
Nu am reușit să ajung la etapa prezentata de tine
(https://i.postimg.cc/jdBBknsv/IMG-5587.jpg) (https://postimages.org/)
asta îmi afișează când mă conectez.
În următorul pas trebuie să aleg/creez un alias presupun că trebuie să trec eu o serie de ECU / model nu știu … sau să aleg Basic .
Varianta basic nu îmi oferă acces LV, presupun că aici se regăsesc Learning Values.
Am găsit pe site-ul Romraider ceva de genul… supported ecu’s
(https://i.postimg.cc/T1pHtfFZ/IMG-5585.jpg) (https://postimages.org/)
și la Alias am trecut seria de acolo pt xt 2007, apoi 2008 EDM, dar tot nu a funcționat.
Am trimis email celor de la BTSSM solicitând îndrumări și mi-au recomandat să utilizez varianta Basic cu care pot monitoriza parametrii motorului.
OBD LX este cel recomandat de ei. Nu cred să fie din cauza ăstuia. Anterior, până să ajungă asta, încercasem cu două pe care le găsești curent pe piața noastră și nici nu se conecta.
Mai încerc … poate reușesc …
-
Daca vrei sa faci o data test cu cablul tactrix in Bucuresti imi spui si iti verifici tabelul. Dar sa ai pregatite definitiile pentru ecu tau.
Din aplicatia celor de la OBD link poti sa vezi usor codul ECU pe care il ai si iti cauti definitiile.
-
C6ad006023 nu este ID de rom oem , este un rom cu MerpMod , chiar un build de al meu :)) deci probabil masina a trecut candva pe la mine sau pe la Mihai Stan sau Victor sau ... cineva :))
rom-ul tau original este A8DK100F 4E42584007
definitiile pentru romraider / ecuflash sunt aici https://www.clicksoft.ro/A8DK100F-2.zip
-
Mulţumesc! Dacă nu reuşesc să mă lămuresc voi apela la amabilitatea ta . Am reuşit să mă conectez, într-un fel, dar sunt destul de bulversat să nu zic impacientat ...
Să iau povestea de la început... există posibilitatea ca Btssm să nu recunoască ECU datorită unor update-uri ... aşa că am apelat la site-ul romraider şi după an şi model de maşină am identificat două ID-uri :
2006 EDM Subaru Forester XT MT A8DH100F 4242584106
2007 EDM Subaru Forester XT MT A8DK100F 4E42584007
Maşina fiind înmatriculată prima dată în 01 iunie 2007 (sper să nu rămână doar o jucărie) am considerat că prima variantă e cea compatibilă ...
şi de aici începe distracţia...cât de relativ este totul... vestea bună e că m-am conectat ... veştile de după nu prea mi-au plăcut.
Am creat un profil cu ECU ID ... şi la relanti LV-ul mi-a returnat astea :
(https://i.postimg.cc/3J877vpB/IMG-5602.jpg) (https://postimages.org/)
de unde am înţeles că IAM = 0 şi nu e bine deloc
după care a apărut avertismentul
KNOCK DETECTED at 2024-02-17 03:07:20 p.m.
AFR: 14.7
AFR Target: 0.5
AFR (lambda): 1.00
AFR Target (lambda): 0.04
Boost (psi): 0.0
FKC (deg): -22.85
FLKC (deg): 40.00
Fuel correct (%): 100.5
Fuel learn (%): 2348.78
IAM: 0.000
Injector PW (ms): 2.0
Load (g/rev): 0.27
MAF (g/s): 3.74
RPM: 840
Speed (kmh): 0.0
Throttle plate (%): 4.3
Timing (deg): 17.5
destul de nedumerit ... să nu zic chiar speriat ... am creat un alt profil cu cel de al doilea ID ECU şi am obţinut asta :
(https://i.postimg.cc/W4kcS6L2/PHOTO-2024-02-17-15-35-47.jpg) (https://postimages.org/)
aici cel puţin IAM-ul e 1
Având în vedere cele de mai sus, Andea, poate mă îndrumi ce să mai verific, eventual să încerc cu alte ID-uri pt ECU, alte instrumente de măsurare ....
sau mă găndesc să caut mecanic sau alte soluţii ...
-
C6ad006023 nu este ID de rom oem , este un rom cu MerpMod , chiar un build de al meu :)) deci probabil masina a trecut candva pe la mine sau pe la Mihai Stan sau Victor sau ... cineva :))
rom-ul tau original este A8DK100F 4E42584007
definitiile pentru romraider / ecuflash sunt aici https://www.clicksoft.ro/A8DK100F-2.zip
mulţumesc ! jumătate de stâncă mi s-a luat de pe inimă ! cel puţin e varianta 2.
da, maşina a trecut pe la tine, cu unul dintre foştii proprietari ...
eu am luat-o de la cineva din cartierul tău, oarecum, care mai avea "un tractor de patrol", spusese cineva odată...
-
aaa... STM avea la numar ... ok :)
deci la alias in btssm ar trebui utilizat 4E42584007 , iar in romraider ecu edit si logger definitiile din link ... :)
-
aaa... STM avea la numar ... ok :)
deci la alias in btssm ar trebui utilizat 4E42584007 , iar in romraider ecu edit si logger definitiile din link ... :)
da STM
... am executat operaţiunea
(https://i.postimg.cc/W4kcS6L2/PHOTO-2024-02-17-15-35-47.jpg) (https://postimages.org/)
asta e rezultatulcu BTSSM
-
deci ... corectii negative peste tot si un pic de avans redus invatat la low load -> probabil cauzat tot de corectiile negative
1. as cauta leaks intre turbo si clapeta de acc. -> e singura zona unde daca ai leaks generezi corectii negative (inclusiv BOV blocat deschis)
2. as verifica regulator pres. benzina sa nu aiba membrana perforata si sa curga benzina in galeria de admisie prin furtunel vacuum/boost sau alta problema
-
Mulţumesc ! Încep verificările.
-
Am reuşit ieri să fac unele dintre verificări.
Am verificat colierele furtunelor dintre turbo-IC-clapetă nu am găsit nimic.
Apoi, pentru a detecta eventuale zone pe unde trage aer fals am vaporizat soluţie de curăţat frânele (metodă găsită şi aici pe forum) sau apă cu săpun, dar nu am reuşit să descopăr nici o problemă, în nici una dintre situaţii.
Nu mai ştiu unde am citit că pt. a confirma existenţa unor "small leaks" accelerezi motorul la 2000 de turaţii, urmăreşti parametrii şi ar trebui să sesizezi diferenţele în funcţionare, adică la 2000 de turaţii nu mai trage aer fals.
Nici aici nu am reuşit să sesizez nimic.
IC-ul e montat de mine în urmă cu un an, maxim. Zic eu că operaţiunea a fost realizată cu responsabilitate şi nu ar trebui să fie probleme. Atunci am folosit şi garnituri noi atât la BOV cât şi la conductele care vin de la turbo. Garnitura de la clapetă am schimbat-o cu ceva timp înainte când am montat AOS-ul.
A da ... BOV funcţionează. Se aude zgomotul specific, deci verificată şi asta, nu e blocat.
Cred că singura posibilitate aici ar fi să aibă IC-ul pori sau vreo crăpătură... dacă e posibil sau se întâmplă...
Rămâne să verific regulatorul de presiune combustibil . Să văd cum se face asta ...
-
cum e montat AOS-ul ? (am vazut si corectii negative generate de catch cans /aos-uri )
corectia negativa inseamna ca ecu scoate benzina pentru ca afr-ul e prea bogat deci:
- la relanti somehow pierde aerul masurat din sistem nu trage aer fals - adica zona intre turbo si clapeta care este singura la relanti unde nu ai vacuum, ai 0.1psi presiune
- masura aerului nu este corecta - debitmetru murdar sau cu probl.
- masura afr nu este corecta - slabe sanse zic eu ca sondele cand obosesc o iau in sensul opus, arata afr mai sarac decar real
- probl. alimentare - regulator cu membrana perforata, injectoare care nu inchid 100%
- final frontier - nu vrei aici - probleme etansare supape
ce am zis mai sus este valabil in cazul unui setup oem, daca ai modificari insa evident ca pot aparea si alte surse: aos/catch can in anumite configuratii, modificari tubulatura admisie care sa influenteze debitmetru, etc
LE: BOV daca suna nu inseamna ca si fct. 100% corect, probl. apare daca nu inchide 100% si pierzi aer ... si multe fix probl. asta o au
-
AOS-ul l-am montat conform instrucţiunilor. Cred că am modificat doar traseul furtunului de la chiuloasa din dreapta. E puţin mai lung, dar voi verifica.
Am înţeles, deci pierde aer, ar fi trebuit să se vadă ... cred... când am dat cu apă sau spray de frână.
Modificări pe admisie nu am. E traseul OEM. Am schimbat doar turbo inlet-ul ... e de silicon, Mishimoto ... cred
Deci, rămân:
- curăţat debitmetru, sper doar atât nu şi înlocuit
- verificat regulatorul de presiune benzină
- verificat BOV. Cum aş putea face asta ?
Sper să nu fie supapele ...
-
care instructiuni la aos ? eu nu stiu ce aos ai ... la catch can de exemplu se poate pierde "aer" din sistem din blow by/gaze carter care sunt recirculate in setup oem dar pot ajunge afara pe un setup cu catch can
cu bov ttebuie sa fii inventiv :)) baga-l de exemplu intr-un prezervativ cu totul, etansezi bine cu ceva banda adeziva...vezi daca se schimba corectiile la relanti ...
-
AOS-ul este de la IAG. Mă voi uita şi la conexiunile lui. Nu mai reţin unde trebuiau cuplate furtunele. Mă rog ... în afară de cele de la chiuloase, cel de la blocul motor şi cele de la sistemul de răcire.
-
Vezi ca IAG s-au uitat la cativa centi in plus si au pus o supapa unisens pe furtun, in loc de infiletata pe borcan. Care furtun se poate monta si invers. Dacat zic.
-
Dacă e vorba despre “PCV hose assembly” care e compus din doua furtune și supapa e în imbinarea din plastic de la mijloc, aș zice că e montată corect. Îmi amintesc că am sesizat că se montează într-un sens.
-
Am curăţat senzorul MAF. Am verificat din nou BOV-ul. L-am învelit într-o mănuşă chirurgicală şi am etanşat cu banda adezivă.
Am cumpărat regulator presiune combustibil nou şi l-am înlocuit.
După toate operaţiunile amintite nu am sesizat nici o modificare în funcţionarea motorului.
Bine nici înainte de a descoperi corecţiile cu ajutorul BTSSM-ul nu sesizasem nimic. Mă gândeam să fac un upgrade la turbină şi IC şi am zis ca înainte să văd ce zice motorul, după îndrumările lui Andea, postate pe forum.
Mă gândeam să fac nişte loguri să văd dacă problema persistă sau a dispărut, dar ce ar trebui să urmăresc ?
-
dupa ce umbli un pic cu masina te poti uita din nou la un LV ca mai sus sa vezi valorile ...
anyway .. poti privi si altfel: ai probleme/simptome neplacute cu masina sau doar cautam perfectiunea numerelor ? :)
-
Mda… am parcurs aproximativ 100 km prin București. Valorile din LV sunt aceleași nici o modificare.
-
Se pare că bătrânului XT nu îi place căldura. Pe drumuri scurte în oraș începe să crească temperatura lichidului de răcire. S-a întâmplat de două ori. Am închis AC-ul și a coborât temperatura iar martorul în bord a încetat să mai clipească.
Deja mă gândesc la garniturile de chiulasă, lucru care mă cam întristează.
Totuși, ultima dată când s-a întâmplat am observat că unul dintre ventilatoare nu funcționa.
E posibil să fie aceasta cauza ?
Și care ar fi cauza nefuncționării ?!
-
Am dat scroll rapid prin jurnal si nu am vazut poza cu radiator, deci presupun ca il ai pe cel original.
Schimba-l cat mai repede. Azi la 36 de grade in oras cu AC pornit si trafic de balamuc apa a stat la 90-92. Am radiatorul de la polonezi dupa ce am citit parerile colegului cu XT-ul din Iasi. Sunt multumit.
Inainte de el, in conditii similare urca si pana la 98.
-
Am radiator aluminiu Mishimoto
-
Atunci nasol... desi am mai auzit de Pisimoto ca nu fac treaba. De asta l-am evitat cat am putut.
-
dar apa/antigel ai ? (verificat la rece in radiator si vas de sus nu in cel extern)
ventilatoarele functioneaza ? apa circula - termostat oem ?
-
Nu funcționează un ventilator …
-
Și cum nu am rezolvat cu ventilatorul și mașina a făcut pauză, a luat apă în farul dreapta… cum a intrat acolo nu îmi dau seama.
Există vreo soluție să o scot fără să demontez farul ?
-
Solutie nu prea exista si ai face bine sa resigilezi farul, altfel risti sa arzi balastul si, in timp, sa se duca cromul de pe interior
-
Mda. Speram să nu fie singurul răspuns ăsta.
Am să caut tutoriale …
-
A facut aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4095.140.html) un mic tutorial. Se poate si improvizat, dar clar cel mai bine e cu cuptor electric, unde poti controla temperatura
Tinand cont de vremea de vara asta, nu m'ar mira ca etansarile farurilor deja vechi sa fie afectat doar de la temperaturile ridicate cand masina ramane in soare
-
Hm. Altă încurcătură … dacă accelerez brusc pe loc, până la 3500-4000 de ture, când revine la relanti, are fluctuații ( să le zic așa) și tinde să se oprească. Uneori chiar se oprește, parcă nu ține relanti-ul.
Ce ar trebui să verific ?
-
incearca sa cureti clapeta de acc. pentru inceput :)