Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: andivoicu on March 04, 2021, 17:23:07 PM
-
Salutare.
Ma confrunt cu urmatoarea manifestare a masinii. In principiu este vorba de functionarea ne-uniforma a motorului la apasarea pedalei de acceleratie. De exemplu:
1. Cand pornesc motorul rece, acesta intai se tureaza pe la 1500 rpm. Daca dupa pornire ating usor pedala, turatia scade la 1000-1100. Daca nu o ating, scade incet pe parcursul a 1-2 minute catre 1000 si apoi catre 750.
2. La pornirea de pe loc, atunci cand trebuie accelerat usor in acelasi timp cu ridicarea piciorului de pe ambreiaj, daca accelerez pe la 1300-1500 rpm, pornirea este lina dar accelerarea ulterioara usor ingreunata. Daca in schimb, accelerez pana la 1000-1100, motorul are o usoara ezitare, dar dupa aceea, accelerarea este ferma.
3. In mers, pe autostrada de exemplu, in treapta a 5-a, constant 110-120 km/h. Trebuie sa reduc viteza, fara schimbarea treptei si o las usor in decelerare, pana pe la 80-90 km/h. La reintoarcerea la viteza anterioara, accelerarea e in hopuri, cu zvacnituri usoare.
Daca, in acelasi scenariu am pilotul automat pornit, accelerarea este lina si ferma.
S-a mai confruntat cineva cu aceste simptome? Any ideas?
-
1 este normal, gândit să facă așa
2 și 3 pot avea multiple cauze. Eu nu am scăpat decât parțial sau temporar de ele. Poate nu identic dar cam toate pe care le-am avut (Subaru) au manifestat mici hopuri, ezitări etc indiferent ce și pe unde am schimbat.
Cele mai bune rezultate sau îmbunătățiri, reduceri le-am avut printre altele în urma acestor operațiuni:
- revizie ulei și filtre la 5k km
- bujii sau verificat bobinele de inducție
- curățat clapeta de accelerație și senzorii de pe admisie
- schimbat filtrul de benzina și pompa
- schimb ulei in cutie și rulmenți diff central
- corectat presiune roti
- schimbat sonda lambda și etanșat evacuarea.
-
Mihai, multumesc pentru raspuns. Foarte la obiect si rapid.
Din lista pe care ai prezentat-o nu am verificat filtrul de benzina. Pompa, mai bine zis presiunea pompei, am verificat-o si e ok.
-
Azi am desfacut EGR si l-am curatat foarte bine. Nu era blocat, dar ma gandeam ca este posibil sa functioneze cu praguri. Am verificat si rezistentele conectorului si tensiunea de alimentare. Sunt ok. Are doar un mic joc radial in axul supapei. Altfel, supapa inchide corect si complet.
Ma gandesc sa desfac maine pedala de acceleratie si sa ii curat contactele. Dupa 13 ani s- o fi depus destula mizerie. Sper sa mai elimin din posibilele cauze ale mersului cu ezitari.
-
Ezitările pot avea alta cauza.
Am și eu asa ceva.
Se întâmplă pe la 2000 rpm.
Clapeta acc e curata luna, filtrul de aer e curat ( am testat cu și fără filtru fără sa observ schimbări)
Accelerarea usoara la incepul și apăsarea progresiva a pedalei funcționează fără probleme.
Apasarea pedalei mai mult cu un salt la "throttle" produce bâlbâieli (pe GPL chiar tușește o data).
Cu cât e o treapta mai mare de viteza, cu atât dureaza balbaiala mai mult în plaja aia 2000-2500 rpm.
După o noapte rece de -10 la mine s-a atenuat efectul.
Din ce am mai citit pe forum, deduc ca comportamentul asta tine de avans în funcție de vacuumul din galeria de admisie.
De avans sunt responsabile aprinderea si fuliile cu reglaj de pe axele cu came pe admisie.
Au niște valve de reglaj automat și nu mai pot regla avansul rapid și în plaja inițială ca atunci când erau noi.
Pe AT este f. deranjant.
Dacă accelerez ușor merge.
Dacă apăs mai tare pedala se bâlbâie.
Dacă apar mai tare, sesizează cutia și schimba, apoi se treaza la peste 4000rpm deși nu asta doream.
-
Multumesc pentru impartasirea experientei tale. Deci nu sunt singurul sub soare cu asa ceva.
Ce sa zic.... In ultimele 6 luni am schimbat cu piese noi si originale urmatoarele: Fuliile defazoare de pe admisie (stanga si dreapta), electrovalvele care comanda fuliile ( la fel, stanga si dreapta), cureaua de distributie, bujiile, bobinele de inductie, filtrele (mai putin cel de benzina), uleiul ( il schimb de obicei pe la 6-7000 km, 5w40, full sintetic, Ravenol, Motul etc). Nu conduc agresiv, nu fortez masina...
Ar mai fi EGR, pedala de acceleratie, MAF si MAP. Daca nu rezolv nici cu astea, transform masina in cotet de gaini.
La ultima verificare cu SSM am constatat ca Bank 1 si bank 2 merg sincron, diferenta intre ele, ma refer defazarea avansului intre ele si fata de optim, este 0 sau cel mult 1%.
Si totusi balbaie....
-
Scuze dar nu prea mai urmaresc discutiile si nu stiu ce motorizare , ce an e masina . Si cati km are ?
Poate sa fie si din filtrul de benzina daca e cartus in rezervor.
-
2.0 MT,non-turbo, 2007, 205000 km.
Poate e si din filtrul de benzina. Am verificat presiunea pompei, la intrarea in rampa comuna ce duce la injectoare. E ok, exact ca la carte. Aproape 3 bari.
-
Cam multi km. Presiune poate are , dar debit ? Noi am pus cablu pe dansa , am si eu un 2.0 mt aspirat si am vazut (ma rog , Malakay , eu doar faceam pe interesantul ) ca se chinuie sa corecteze benzina. Dupa ce am schimbat cartusul cu pricina , s a linistit cățaua...
Cauta filtrul , e aprox. 100 de euro parca.
-
Ok. Multumesc. O sa caut filtrul, sa il inlocuiesc.
-
Asta cu multi km e relativa. Am avut anterior un Renault Scenic rx4, din 2001, motor 2.0, aspirat, L-am tinut aproape 18 ani si l-am vandut acum 2 ani cu 380.000 km . Mergea impecabil. lua 0,5 litri de ulei la un schimb. Schimbul era la 10000 km. Nu batea , nu tacanea, nu dadea in nas. L-am vandut ca m-am plictisit de el.
-
Filtrul de benzina e mai ieftin de 100eur.
25-116 lei.
Probabil ca exista unul scump în rezervor la pompa.
Bosch, Febi - 45-50lei
Hengst - 50-55lei
Knecht, Mahle, Valeo - ~70lei
Pirflux - ~80-120lei
-
Filtrul de benzina e mai ieftin de 100eur.
25-116 lei.
Probabil ca exista unul scump în rezervor la pompa.
Bosch, Febi - 45-50lei
Hengst - 50-55lei
Knecht, Mahle, Valeo - ~70lei
Pirflux - ~80-120lei
Filtrul despre care spun eu e altfel. A nu se confunda cu cel care e in compartimentul motor. Mai mult , daca totusi vorbim de acelasi lucru si te gandesti ca desfaci cartusul sa schimbi filtrul , poti avea alte probleme . Oringuri si alte garnituri care o sa faca figuri. Parerea mea , cel mai curat , cartusul cu totul. Are si un regulator pe el , e alta poveste. La unele piese n-are sens sa te cosi la buzunare.
-
Am vizionat un clip despre filtrul acela.
E compus din 2 corpuri clipsate.
Se pare ca se schimba ambele dar se porteaza pompa, senzorul de nivel și garniturile (daca nu ai altele) de pe cel "vechi"
-
M-am uitat acum in rezervor. Am dat afara pompa si filtrul. Eu am modelul mai scump cod 22627AA220. L-am comandat in Polonia. Costa aproape 500 de lei cu tot cu transport. In Romania nu l-am gasit.
Ma gandesc sa schimb si sensorul de presiune aer.
Dupa aia vad cum se comporta. Le schimb pe rand sa vad evolutia.
-
Am vizionat un clip despre filtrul acela.
E compus din 2 corpuri clipsate.
Se pare ca se schimba ambele dar se porteaza pompa, senzorul de nivel și garniturile (daca nu ai altele) de pe cel "vechi"
Clipsare implica declipsarea si iar. Corpul respectiv nu este facut pentru a fi demontat si montat.
-
Asta cu multi km e relativa. Am avut anterior un Renault Scenic rx4, din 2001, motor 2.0, aspirat, L-am tinut aproape 18 ani si l-am vandut acum 2 ani cu 380.000 km . Mergea impecabil. lua 0,5 litri de ulei la un schimb. Schimbul era la 10000 km. Nu batea , nu tacanea, nu dadea in nas. L-am vandut ca m-am plictisit de el.
Era pe viata 2.0 ala aspirat.
Cu mici modificari ducea pana in 150 cai aspirat si in versiunea turbo pana la 250 fara griji. Din vremea cand reno facea masini cu gandul la renume cu la centi economisiti
-
Am vizionat un clip despre filtrul acela.
E compus din 2 corpuri clipsate.
Se pare ca se schimba ambele dar se porteaza pompa, senzorul de nivel și garniturile (daca nu ai altele) de pe cel "vechi"
Nu sunt clipsate. Se separa prin răsucire. Alco 1280 se potrivește. Schimbi doar cartusul. In cutie găsești și garniturile necesare
-
22627AA220.
Asta ar fi cod pentru MAP .
Codul pentru filtru ar fi 42072SA000
-
Da. Ai dreptate. Le-am inversat din greșeala.
-
Buna ziua prieteni!
Revin cu evolutii.
Am desfacut pedala de acceleratie. Multa mizerie adunata pe cursor. Avea chiar o pata oarba intr-un punct, foarte aproape de pozitia de relanti.
Pana la urma mi-am luat inima in dinti si am sunat un prieten, e pe aici pe forum cu multe postari, si am facut o mica ajustare la softul de ECU, la harta de avans si am anulat si pompa de aer secundara.
Mi-a venit filtrul de benzina din Polonia si l-am inlocuit
Si nu in ultimul rand, am mai schimbat si MAP. Pentru ca, dupa multe zile si saptamani de stat cu ochii in ecran urmarind parametrii motorului pe SSM (asa, printre picaturi, fiind mai ales atent la trafic), am observat faptul ca presiunea aerului in galeria de admisie nu evolueaza proportional cu sarcina motorului. Are o intarziere de 1 pana la 2 secunde. Daca sarcina creste lent, atunci si presiunea o urmeaza fidel, in schimb la o crestere mai accelerata, nu neaparat brusca, a sarcinii, presiunea are acel „lag” despre care am vorbit mai inainte.
Dupa schimbarea MAP, acest fenomen este mult-mult diminuat, in sensul in care intarzierea este f mica, sub juma’ de secunda, ceea ce mi se pare firesc.
Si ca o cireasa de pe tort, m-am gandit ca, dupa 7 luni de cautari si inlocuiri de piese, up-grade-uri de soft si mai ales nervi ca masina nu merge cum ar trebui, sa schimb si bujiile si toate bobinele, cu toate ca nu erau vechi, max 20000 km.
Rezultat:
Masina merge perfect, nu mai da in nas, accelerarea este fireasca, nu mai balbaie, nu mai ezita, consuma firesc si ma bucur ca i-am dat de cap.
M-a costat mult timp de cautat, demontat-curatat-montat, verificari de parametri, cautat pe net pe tot felul de forumuri si videouri din Canada, State, Europa si Rusia, cautat parametri corecti in DTC-uri si aproape 2000 euro cheltuiti.
Asta este experienta mea. Cam scumpa, recunosc. Am cumparat masina anul trecut in vara cu 4000 de euro si am mai bagat 2000 in ea.
Concluzia tehnica ar fi aceeasi pe care am regasit-o in multe postari, atat pe acest forum cat si in altele. Intretinerea periodica cu piese si consumabile de calitate este esentiala pentru a avea o masina in bune conditii oricand vrei.
Si ar mai fi una, faptul ca unele Subaruri "dau in nas" la anumite turatii sau regimuri de functionare se datoreaza nu numai unei singure cauze. In ECU se cumuleaza disfunctionalitati ale mai multor sisteme/ subsisteme care nu mai merg in parametri. Si "saracul" ECU, la un moment dat nu mai poate compensa aceste erori.