Subaru club Romania

Jurnale de bord => Alte modele si non-Subaru => Topic started by: MihaiFlorescu on March 01, 2023, 11:30:06 AM

Title: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on March 01, 2023, 11:30:06 AM
La cererea publicului, mai postam si despre non-subaru.

A plecat i20-ul Active si a venit un A4 in locul sau in familie. Este modelul 2020, deci facelift al generatiei actuale. Este un 2.0 TFSI mild hybrid spun ei si o sa detaliez ce inseamna de fapt si cat de hybrid este sau nu. 150 cai tractiune fata, cutie S-tronic (7 DSG).

Ce ne-a placut si de ce am luat-o?
Interiorul a vandut masina. Tot ce simti, atingi, vezi si auzi este de calitate. De la click-urile butoanelor, la materiale, insonorizare, forma scaunelor, claritatea si eleganta afisajelor si a ceasurilor etc. Nu se compara nici macar cu outback-ul din generatia actuala. Totul este ferm prins, nu se misca nimic, tot ce atingi iti inspira calitate.

Motorul este suficient pentru masina asta, si desi are doar 150 cai, este turbo si are cuplul aferent unui motor de 2.0 turbo. Nu se compara cu cel de pe XT, dar este o imbunatatire fata de cel in 3 cilindri de pe Hyundai. Din cate stiu, este varianta cu 8 injectoare, adica injectia directa combinata cu cea clasica, asa ca ar trebui sa nu am probleme cu supapele. Este montat longitudinal, deci masina este destul de echilibrata, iar suspensia este la nivelul actual de confort si stabilitate, fiind super confortabila dar si ferma cand este nevoie. Din cautarile mele, motorul acesta nu ar mai avea probleme de consum de ulei, in cei 1000km facuti pana acum nu s-a miscat nivelul. Consum in jur de 12 strict Bucuresti pe drumuri foarte scurte in mare parte, fara start-stop, ca nu ne place.

Cutia schimba impecabil in mers atat la condus relaxat cat si sportiv. Chiar e wow la capitolul acesta. Desi vine si ea cu neajunsurile ei. Plecarea de pe loc nu este la fel de lina precum la clasica automata sau la CVT. Uneori poate fi enervanta treaba asta. Aici prefer Foresterul.

Spatiul si dotarile sunt peste Hyundai, desi poate nu pentru clientul tipic de Audi, perfecte pentru cerintele noastre. Adica, fara piele, fara trapa, fara full digital cockpit. Scaunele se incalzesc instant, spre deosebire de forester, climatizare individuala pentru cei din spate, wireless charging, faruri full LED care bat incredibil noaptea, are display cu touch, dar au pastrat clima separata pe butoane, fiind ultima generatie inainte de a muta totul pe touch, ceasuri clasice pentru vitezometru si turometru cu display intre ele, rotita de volum, franare automata in caz de nevoie si ceva SOS call. Nu are adaptive cruise si nici lane assist, dar nu cautam oricum.
Hibridul de fapt este o baterie mai mare care ajuta la start-stop cu diferenta ca o incarca ceva mai intens pe franare.

O masina pe care o va conduce sotia in marea majoritate a timpului, ei i-a placut cel mai mult si eu am fost de acord ca are sens si este ultima strigare inainte de a ramane fara optiuni. Inca nu cred in sistemele hibrid sau full electric de astazi si urasc tabletele de pe care controlezi tot. Exteriorul este banal, se pierde in multime, dar se conduce din interior si acolo se simte.
Dupa primele spalari am ajuns sa vad si sa cunosc detaliile care fac marca asta sa fie entry-level premium, si sa inteleg de ce multe din aceste masini raman in stare buna fizica multi ani. La capitolul vopsea si protectie anticoroziva, totul este vopsit foarte bine si foarte atent pe interiorul fetelor de usi, stalpii, sasiul in spatele aripilor, zonele de scurgere a apei largi si vopsite bine etc. zone unde la Subaru cel putin vad lipsa vopsea sau vopsea superficiala fara lac.  Toate articulatiile sunt din aluminiu, protectii vine vopsite si ele din materiale de calitate etc.


Ce nu imi place in comparatie cu Subaru, ca sa ramanem oarecum ancorati?

In primul rand, vizibilitatea. M-am si obisnuit cu acvariul poate, si cu oglinzile tip urechi de elefant, dar inca imi este greu sa estimez dimensiunea reala a masinii, oglinzile sunt foarte mici, in spate nu vad mare lucru prin luneta, botul mi se pare cam lung si nu vad peste el.... probabil necesita acomodare.

Setarea din soft a motorului si a cutiei pentru consum mic. Plecarea de pe loc inca este o problema. E setata sa plece ca melcul iar daca o calc mai tare ii da prea mult si patineaza, moment in care incep sa simt un torque steer considerabil. Quattro adevarat se pune doar pe motoarele de 3.0 diesel si pe S/RS. In rest este sistemul VW, asa ca nu am cautat quattro si mi-am asumat.

Franele mult blamate la Subaru de unii dintre cei noi sunt net superioare. Si nu ma refer la forta de franare. Ma refer strict la modularitate. La Audi ori franez prea incet si nu franeaza bine, ori franez mai tare putin si imi intra ceva sisteme de recuperare sau franare din cutie care imi suprapune forta peste cea pe care o exercit eu si simt o franare mai tare decat imi doresc, ori franez prea tare cu ea. Nu am gasit un happy medium inca. La Subaru desi este moale pedala, ai controlul absolut asupra gradului de franare si poti sa te opresti lin, progresiv chiar si de la viteze mari.

Directia este mai proasta ca la Hyundai. Si nu ma refer la eficienta, ci la feeling. Esti ca la simulator, desi cred ca exista simulatoare cu mai mult input decat asta. Pur si simplu nu ai nici o treaba cu ce fac rotile. E complet deconectat. Ia curbele bine si usor, dar pentru cineva care vrea mai mult de atat, nu aici, intrebati la alt model sau alta marca.

Masina avea 40.000km cand am luat-o, evident, full service Audi, fara evenimente, fara urma ca ar fi fost folosita, miroase a nou in ea, un an garantie...
A primit din prima zi covorase de iarna originale.
Are anvelope All Season Goodyear Vector 4 Season. O sa mai merg cu ele vara asta si sunt in cautari de jante si anvelope de iarna.

Cam atat cu bune si cu rele. Sotia este maxim de incantata, ceea ce conteaza cel mai mult, desi inca ii sta gandul la un XV pe care nu l-am gasit sa nu fie hibrid cu baterii in podea/portbagaj si sa fie nou sau cu foarte putini km. Vedem cat timp ramane in familie si daca in viitor o schimbam cu un Subaru sau ramanem la alte marci pentru masina de zi cu zi/ de baza/ cu garantie/ fara griji si fara pretentii.

La buget de 20-30.000 euro cu fix dotarile de mai sus, an minim 2019, motor minim 150 cai fara hibrid, km 0 sau pana in 40-50.000 si ceva mai mult spatiu ca in Hyundai nu am gasit. Am incercat sa duc munca de convingere catre Forester dar era prea mare si deja mai avem unul. Alte optiuni erau pe la Mazda 3 si KIA. Sau cu ceva noroc pe la Lexus, dar acolo imi asumam ca iau hibrid la mana a doua si am renuntat.

Cam atat.

Ah, uitasem... m-a mancat undeva sa iau masina neagra...  >:(

(https://i.postimg.cc/Zqcbv9FH/20230207-135010.jpg)

(https://i.postimg.cc/pr9RSsNc/In-Collage-20230227-214524703.jpg)

(https://i.postimg.cc/JnYRK9FB/20230207-135022.jpg)

(https://i.postimg.cc/9MQWdWLh/20230207-120329.jpg)
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: marr on March 01, 2023, 11:49:22 AM
Fain Haudi, māceacaș  !
Sa-l foloseasca doamna cu maxima placere si fara incidente !
Si tu pe langa ea ...

PS: Singurele XV-uri din generatia noua, fara hibrid sunt doar 2018-2019 si-s de negasit in Romania.
Am cautat si eu unul in urma cu cca. o luna pentru fecior, dar m-m lasat pagubas - am gasit doar in Germania, dar putine si scumpe (in medie, pretul era pe la 23-25k Euro). Asta + cheltuielie de adus si inmatriculat + posibilitati reduse de verificare maimult decat vizuala a masinii la fata locului ... l-au facut pe baiat sa renunte si sa caute altceva. Si a avut noroc de o Hondita faina de la ASKO !
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: Mariansro on March 01, 2023, 12:34:09 PM
Sa o conduceti sanatos. Distribuție pe lant? Daca da sper ca Vag le fi facut mai bune ca la prima generatie...Cu Dsg ul trebuie sa te inveti. La diesel cel puțin e setata la super consum si īntradevăr consumul e mic. Pare mic si la a ta. Oricum mai mic ca la manuala.
Pe sport ai mers? Pe mine nu ma incanta pt că schimba prea sus.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: kkennyy on March 01, 2023, 12:42:47 PM
Bine ca au marit head unit-ul ala ca la varianta non facelift era minuscul, am fost de curand cu una si ma luase rasul. Altfel e o masina draguta, sa o folositi cu placere :)
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on March 01, 2023, 13:44:18 PM
Fain Haudi, māceacaș  !
Sa-l foloseasca doamna cu maxima placere si fara incidente !
Si tu pe langa ea ...

PS: Singurele XV-uri din generatia noua, fara hibrid sunt doar 2018-2019 si-s de negasit in Romania.
Am cautat si eu unul in urma cu cca. o luna pentru fecior, dar m-m lasat pagubas - am gasit doar in Germania, dar putine si scumpe (in medie, pretul era pe la 23-25k Euro). Asta + cheltuielie de adus si inmatriculat + posibilitati reduse de verificare maimult decat vizuala a masinii la fata locului ... l-au facut pe baiat sa renunte si sa caute altceva. Si a avut noroc de o Hondita faina de la ASKO !


Multumim!
Fix asa cum zici, doar ca eu ma uit de prin toamna dupa XV si nimic la noi.

Sa o conduceti sanatos. Distribuție pe lant? Daca da sper ca Vag le fi facut mai bune ca la prima generatie...Cu Dsg ul trebuie sa te inveti. La diesel cel puțin e setata la super consum si īntradevăr consumul e mic. Pare mic si la a ta. Oricum mai mic ca la manuala.
Pe sport ai mers? Pe mine nu ma incanta pt că schimba prea sus.

Pe sport e ca la Subaru. Adica schimba mai sus dar daca te vede ca mangaii acceleratia o lasa mai jos. E bazat pe pozitia pedalei. Schimba si la 3k si la 2500 si la 4000 in functie de talpa.

Bine ca au marit head unit-ul ala ca la varianta non facelift era minuscul, am fost de curand cu una si ma luase rasul. Altfel e o masina draguta, sa o folositi cu placere :)

Multumim. Da, e exact cat trebuie ecranul. Si rezolutia e foarte buna.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: Xander on March 01, 2023, 14:08:42 PM
Felicitări pentru alegere! Deși nu țin cu ursul partea cu frānarea e de la componenta regenerativă, așa e la toate hibridele. Frānarea e variabila in funcție de gradul de regenerare.
Sa o folosiți cu plăcere!  E o mașina buna pentru o utilizare fără pretenții.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: dan_b on March 01, 2023, 14:26:43 PM
Felicitari si la cat mai multi km fara probleme!
Chiar daca e un stres in plus, Audi arata foarte bine pe negru :)
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on March 01, 2023, 14:45:04 PM
Multumesc!

E clar din sistemul de regenerare. Se vede pe indicator ca in frana de motor si franari usoare incarca la 1/2 putere si la vale sau franari mai ferme incarca 2/2. Dar nu imi place cum se simte :( viitorul nu suna grozav daca toate fac asa.


Arata bine pe negru dar il spal de doua ori mai des decat pe subaru. Astept vremea calda sa facem o decontaminare, polish fin si protectie, ca sa se mai scurga mizeria si singura.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on May 22, 2023, 21:06:08 PM
Sa mai scriu pentru evidenta lucrarilor si dupa ceva timp si km adunati (cam 3000) am o parere ceva mai bine formata.

Saptamana trecuta a fost la revizie. ODO ~43.500
Atentie, am solicitat lucrari suplimentare, care nu intrau in revizie:
- verificare tehnica si electronica (articulatii, starea franelor, bucsaraie). Nu inteleg de ce era defazata si cum de intra masina la schimb de ulei fara sa te uiti la nimic altceva...
- schimbare filtru aer motor (in mod normal se schimba la 90.000 km conform informatiilor de la producator)  :o
- schimbare lichid frana (se schimba la 60.000 km conform producatorului), mai fusese schimbat la 31.500 dar am vrut sa fiu eu linistit

Cost revizie si lucrari aditionale 1900 lei la Porsche Pipera.

Aditional am schimbat acasa filtrul de polen cu unul Bosch, care si acesta era trecut ca necesar la 60.000 km. Nu arata chiar asa rau cel vechi (Knecht), dar mai fusese schimbat o data la 31.500 cu ultimul schimb de ulei.

Dovada ca A4 este Audi si nu VW, iar Bentayga nu este Bentley, ci un Q8 cu briz-brizuri.
(https://i.postimg.cc/1znPDwBM/20230515-125953.jpg)


Masina a iest in sfarsit si din oras, fara mine.  A avut grija sotia sa ii testeze limitele pe un drum Bucuresti-Craiova-Bucuresti in aceeasi zi. Si cu toate acestea s-a intors cu un consum de 7.X acasa, dupa ce inregistrase deja ~12 doar in Bucuresti pe parcursul a catorva luni de utilizare. Singura nemultumire a fost ca dupa o oprire la benzinarie tableta din bord se initia si nu mai termina. A fost nevoie sa opreasca, sa coboare, sa inchida masina si sa o redeschida pentru reset. Cica e buba cunoscuta si mi-au zis la reprezentanta ca nu au ce sa faca, nu au actualizare de soft de la producator...

Motorul chiar suna bine, ulei a consumat 100ml in cei 3000km de omorat pe drumuri scurte in oras plus drumul de afara unde am inteles ca au fost portiuni bune cu 180, deci pare sa nu fie probleme la capitolul consum de ulei. As vrea sa am eu un asa consum de ulei la XT, dar este x10 la Frosty.

Si pentru ca suntem pe forum Subaru, cum o vad eu in comparatie cu Subaru:
+ foarte multa atentie la detalii. A primit prima curatare la interior si sunt multe chestii gandite acolo si inteleg de ce unii prefera masinile nemtesti. Calitatea mochetei e altceva, centura prinsa de scaun si nu de podea pentru a nu mai fi trasa cu picioarele de copiii din spate, absolut toate buzunarele si spatiile de depozitare au la baza o protectie de caucic atat de bine decupata ca nici nu iti dai seama ca este acolo iar daca vrei sa o scoti nu poti decat daca ii gasesti urechea bine ascunsa de care sa tragi, altfel iti rupi unghiile, torpedo-ul tapisat, fermitatea mecanismului de la gurile de ventilatie si multe altele
+ pentru 150 cai motorul asta trage superb si de jos
+ pe upshift cutia e senzationala

- Nu reusesc sa plec cu ea normal si tare. Pedala de acceleratia e moarta primul sfert si masina pleaca agale de zici ca da sa ii moara motorul, iar daca mai apesi doar putin mai tare incepe sa dea rotile in gol. Stiu ca e FWD, am avut mereu FWD in paralel cu Subaru dar parca nici una nu a fost asa sensibila. Daca mergi batraneste e perfect.
- Nu imi place DSG-ul in oras. Fata de clasica automata sau CVT, retrogradarile si doar retrogradarile sunt insotite de un deranj. Daca sunt in Sport sau manual e ca atunci cand la o manuala incerci sa faci rev-match dar apesi putin prea tare acceleratia si iti da un sut si te impinge inainte, ceea ce e ok si nu se simte cand o conduci agresiv, dar uneori vrei doar putin mai vioi, dar nu stie decat melc sau dement
- Daca sunt in Drive e totul bine si frumos pana cand fie pun frana brusca si retrogradeaza 2 trepte si aud si simt cum schimba de parca am dat la CD-changer CD-ul 6 in timp ce ascultam de pe 1. Si mai este situatia cand opresc usor de tot si o tine in a 2-a si ma si impinge putin de parca ma lupt sa o tin din frana, iar pe la 4km/h cedeaza si ii da trapta 1 acompaniata de sunetul mecanismelor sau o usoara vibratie

Imi dau seama ca toate neajunsurile sunt doar setari de soft pentru a ajuta la consum sau pentru a spori o senzatie de sportivitate mai tare decat este de fapt in realitate.
Si tin totusi sa mentionez ca sotia nu simte nimic din ce am scris eu mai sus. Ea e perfect multumita si recunosc ca sunt chestii fiiine, mai fine decat le descriu eu in cuvinte, dar eu le percep ca sunt nebun si nu imi plac.

Cu toate acestea, cread ca totusi o sa plec cu ea in concediu si nu cu XT-ul...
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: Muttley on May 22, 2023, 23:18:24 PM
Calitatea perceputa e cea care vinde masini. Si reviziile ieftine, d-alea cu filtru aer la 90k.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on June 29, 2023, 15:17:14 PM
Mai scriu o parere pe aici pentru cei care vor si altceva pe langa Subaru.

Am facut niste mii de km cu masina in ultima luna, in tara si afara. Pot spune doar ca inteleg de ce acest segment este/era atat de popular si imi pare rau ca incet dar sigur dispare. Ma refer la sedan compact cu motor decent ce incet incet se transforma in full electric sau este scos din gama si inlocuit cu un SUV. Vorba unui prieten care e si el subarist si posesor de Audi in acelasi timp: "am ajus prea tarziu la acest segment".

Pentru 3 adulti si un copil portbagajul a mai lasat loc si de alte bagaje pe langa ce aveam deja pentru 8 zile in Grecia, consum la dus a fost 5.9%, doar in 2 depasiri ar fi mers mai multa putere dar in rest a fost mai mult decat suficienta. 6.4% consum la intoarcere unde am stat mai mult in S si Manual si am folosit destul de rar Cruise Control, drept urmare nici motorul nu s-a mai oprit in mers la coborari sau pe franari.

Desi sunt adeptul lucrurilor simple si functionale, incep sa apreciez anumite dotari pe care nu le intelegeam pana de curand... poate am imbatranit  >:(... cum ar fi farurile led si faza lunga automata noaptea pe drumuri de munte, climatizarea pentru pasagerii din spate carora li se pare mai rece in masina decat celor din fata si vor o alta setare la climatizare, navigatia cu zoom pusa intre ceasurile de bord pentru a anticipa curbe nesemnalizate pe drumuri pe care nu ai mai circulat vreodata, scaunele moi dar conturate sa nu misti in ele pe viraj, aerul conditionat rece gheata atunci cand masina neagra a stat o zi intreaga in soare si vrei sa pleci cu ea, senzorii de parcare pe fata pentru a parca in locuri unde nu credeai ca va intra masina dar zici totusi sa incerci pentru ca alt loc pe o raza de cateva sute de metri nu mai gasesti, etc.

Cu alte cuvinte, masina si-a aratat ce avea mai bun de aratat in ultimul timp. Aveam o usoara urma de regret ca nu am plecat in concediu cu XT-ul stiind ca urma sa ma duc la cateva plaje unde se ajunge pe drumuri neasfaltate si cu inclinatie mare, dar masina a plutit peste denivelari si nu am avut nici o clipa probleme cu garda la sol de 16cm.  Dupa niste mii de km cu A4 m-am urcat in XT si am avut senzatia de caruta in prima zi, apoi m-am obisnuit si nu mi s-a mai parut chiar asa  ;D

In continuare DSG-ul mi se pare supraevaluat, cel putin la nivelul acesta, nu vorbesc de PDK sau alte fantezii. M-am trezit de cateva ori pe contrasens cu acceleratia la podea asteptand sa schimbe doua trepte pana am inceput sa prind viteza si sa depasesc cu adevarat, dar asta pentru ca eram in Drive. Asa ca pe drumuri nationale cel mai bine e sa raman in S sau in Manual.

O sa-i dau Cezarului ce-i al Cezarului si o sa ramana asta prima optiune pentru concedii. Nu vreau sa spun ca am mers iresponsabil, dar la intoarcere consumul de 6.4% fara sa merg economic, fara start-stop, cu foarte putin mers pe cruise la 155, e impresionant pentru 2.0 turbo cu masina plina. Cu XT-ul sigur scoteam 11% fara sa fi avut o diferenta de ritm.

Subaru o sa ramana in continuare masina de distractie, pasiune, masina de mers iarna, de carat cu ea, de rezerva, pentru simplitate, cost de intretinere sau inventez eu un alt motiv. Problema e ca li se cam inchide nisa de AWD de cand cu electricele astea cu 2/4 motoare sau termic pe fata si electric spate. Dar asta e pentru alta discutie pe alt topic.


PS: ca tot era lumea interesata si exista aceasta idee ca 2.0 turbo benzina consuma ulei in draci (nu si cele dupa 2017). In 3500km de la revizie si pana acum a scazut nivelul cu 100-200ml... nu stiu sigur pentru ca ba imi arata un nivel, ba altul in functie de unde parchez si cat de cald e motorul. Eu zic ca e mai mult decat decent mai ales pentru cum am mers cu ea.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: andrei0241 on June 30, 2023, 10:08:26 AM
O masina de generatie veche devine greu de justificat cand ai posibilitatea sa iei ceva cu 2-3 generatii mai nou, diferentele de tehnologie sunt evidente si utile, mai ales la drum lung.

Cum ti se par ca diferenta reprizele de la Audi fata de XT? Intreb pentru ca pe varianta Ploiesti m'am intalnit cu un A4 benzinar de 190 si la iesirile din giratorii, singur in XT'ul meu, abia ii egalam reprizele de acceleratie. Nu vorbesc de 0-100, ca e irelevant in trafic.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on June 30, 2023, 10:59:08 AM
Am mai zis, pare ca are mai mult de 150 cai. Dar aici e vorba de cuplu motor in mare si de spool turbina si cum tine boost.
 Greutatea este egala cu cea a XT-ului in configuratia mea de FWD asa ca pot sa compar foarte usor.
Masina plina in depasiri pare foarte putin sub ce facea XT-ul inainte de soft. Si asta pentru ca motorul continua sa traga pana la 6000 in timp ce XT-ul incepe sa lesine dupa 4500-5000. Initial pleaca mai incet ca e cilindreea mai mica, dar apoi pare ca se tureaza ca un aspirat. O sa caut grafic pentru motor sa vad daca senzatia perceputa este si realitatea.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on October 18, 2023, 09:08:55 AM
Nimic de raportat pe aici pe parte de probleme. Am facut cam 11k km cu ea pana acum. Consumul mediu este pe la 8% si strict Bucuresti cu drumuri scurte pe la 12%.

Am reusit sa gasesc o zi libera si sa ma ocup de plasticele piano black de la exterior, pe stalpi, care imi stateau pe creier. Pe dreapta sunt aproape perfecte, dar pe stanga, la sofer sunt cateva zgarietui mai adanci care nu vor iesi.

(https://i.postimg.cc/HsFb2gfP/20231014-104231.jpg)


Restul din zi am stat "pe capota" care este imensa. Am o noua favorita la capitolul argila de decontaminare, si anume Surface Smoother de la Soft99. Este maleabila, dar dura in acelasi timp si totusi nu a lasat urme pe lac.

Apoi am mers pe produse nemtesti, asa de fun.
Dupa ce am testat Koch Chemie Fine Cut F6.01 si nu corecta cat as fi vrut, am ales sa merg cu Scholl Concepts S20 Black pentru un 1-step ce avea sa scoata urme de la o protectie aplicata prost de vanzator, pete de apa si microzgarieturi. Ca sa fie treaba buna si sa ramana asa, la final am aplicat Polish Angel Master Sealant, hand mande in Germany, pentru ca "why not?". Am mers pe varianta asta pentru ca este o protectie cu efect hidrofil (opusul lui hidrofob), adica in loc de picaturi perfecte de apa pe vopsea, apa se aduna/atrage si apoi curge intr-un suvoi, panoul ramanad uscat.
Asta ar trebui sa reduca petele de apa, pentru ca acele picaturi frumoase si perfecte, dupa evaporare, lasa in urma praf si minerale ce pateaza vopseaua, si pe negru se vad imediat.


(https://i.postimg.cc/zGWK2QND/20231014-182835.jpg)

(https://i.postimg.cc/xd2HwPjv/20231014-182942.jpg)

Si ca sa reduc contactul cu vopseaua si mai mult si sa mearga mana in mana cu protectia proaspat aplicata, am luat dracia asta de mai jos de la automobilus.ro
Am pornit-o ca prostu' in casa si era sa imi zboare din mana. Eu credeam ca e ca un pheon, dar are putere dracia.

(https://i.postimg.cc/XJN5J7CX/20231018-084525.jpg)


Nivelul uleiului dupa +7000km de la revizie este tot cat am raportat si la 3500 de la revizie (~200ml sub max). Deci se pare ca a consumat doar pe drumul de Grecia din vara.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: Sorin03 on October 18, 2023, 20:58:04 PM
A iesit beton ...sa vad daca am timp anul asta sa o duc si eu undeva la facut. De unde ai luat Master Sealant, Anglia...sau ai gasit prin Germania? Mersi. As fi pus un strat de Fusso si apoi as fi pus ceva de la Polish Angel de intretinere...imi plac si mie produsele lor.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on October 18, 2023, 21:34:10 PM
Daca tin minte bine il am de la theultimatefinish.co.uk

Polish Angel au si distribuitor in Ungaria, cel mai aproape. Incercasem sa comand din DE, dar nu ma lasa sa bag alta tara. Probabil ca daca trimiteam mail se rezolva cumva. Se intampla acum 2 ani si ceva.
Sunt scumpe produsele lor, dar la Master Sealant am folosit 6 picaturi pe toata capota aplicat cu masina, nu manual. Asa ca daca vrei sa comanzi ceva, sa nu te arunci la varianta de ambalaj mare ca nu iti trebuie.

Mie imi place si Menzerna Power Lock. Ieftin, il gasesti peste tot si la noi, se aplica frumos si usor, tine 7 luni pe incercate, nu chiar 12 cat zic ei. Am avut pe outback.

(https://i.postimg.cc/4x90GYyq/IMG-20180330-132313.jpg)

(https://i.postimg.cc/BbYyGmVT/IMG-20171001-102000.jpg)

De intretinere eu recomand P&S Bead Maker. Este senzational si poate fi folosit ca atare, nu doar ca topper.
Dar intretinere eu inteleg doar dupa cateva spalari incolo, nu din prima. Altfel nu stii cum reactioneaza una cu alta.

Din pacate nu am cum sa te ajut mai mult. Nu am timp nici de ale mele. Am mai facut si fac prin familie cate un detailing cand vand sau cumpara alta sh si foarte foarte rar la prieteni buni cate un interior, spalat motor, faruri, treburi de cateva ore mai mult ca sa stam la o bere dupa.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: Sorin03 on October 19, 2023, 18:50:38 PM
Mersi, ma uit sa vad pe unde gasesc , parca si eu imi aduc aminte ca nu puteam comanda din Germania, de-aia am intrebat. Vopseaua mea are cam 2 ani , arata impecabil , masina am spalat-o exclusiv la o spalatorie care spala exact " cum scrie in carte"  dar am zis sa incerc iarna asta un cut fin , daca nu , doar decontaminare si ceara/sealant. Oricum , cine se apuca de ea o sa isi blesteme zilele, este un lac Glasurit High Scratch Resistance , nu este usor sa polishezi asa ceva.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on October 19, 2023, 19:08:11 PM
Daca arata bine, atunci nu ai nevoie de corectie. Doar te bucuri de ce vezi :)
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: leeloo on October 20, 2023, 17:10:53 PM
Sa va bucurati de ea.
Am remarcat si eu treaba asta la DKG, urban nu sunt  ideale. Nici cutia de la kia/hyunda nu e mai breaza. 
La treaba cu injectia directa/port- din pacate au implementat o solutie mai scumpa   ( 2 injectoare pe cilindru )  fara o parte din beneficii, adica supape  admisie curate.  Am vazut deja   intamplator pe Coasta de Est  unul la curatat, apoi  ca m-a intrigat am cautat pe un canal  nemtesc, si da, e adevarat, au fix acealeasi probleme. Injectorul din port improsca numai pe partea   superiora a supapei, pe   codita aia, si 0 in zona de scaun,  cand vezi in poze,  partea superiora e impecabila, un metal stralucitor,  frumos, si  jumatatea de jos a supapaei cu gunk-ul specific. 
Dar nu e asa drama, pana la urma nu e o chestie care trebuie sa faci foarte des... 

Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on March 16, 2024, 18:05:26 PM
Nu prea mai pun mana pe asta decat daca trebuie sa o asez mai bine pentru spalat sau azi cand am dus-o la pus opinci noi.
Nici nu ravnesc la ea de cand am evacuarea pe forester :) plus ca vizibilitatea in oras nu e grozava si stau stresat cu bordurile de fiecare data cand o conduc.

Am luat Pirelli Powergy prin anvelope.ro si montaj la ei.
Dot 5123 toate 4. Multumit de servicii desi 350 lei pentru montaj mi s-a parut cam mult. Totusi lucreaza curat, spala rotile inainte si folosesc dinamometrica. Ah, si toate sunt montate pe janta cu bulina galbena la ventil.

Cat am dat o tura pe bulivard si inapoi mi s-a parut ca masina pluteste, nu se mai aude nimic in interior si clar au aderenta mult peste goodyear 4 seasons tocite.

Aproximativ 52k km spre 53k si ii dam inainte. 10k de la schimbul de ulei. Ma gandesc sa il schimb acum si la 60k oricum intra la revizie capitala cu bujii si ulei cutie.


(https://i.postimg.cc/MGrkz08c/20240316-132513.jpg)
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on March 23, 2024, 20:58:58 PM
Azi am schimbat filtrul de aer. Are aproximativ 10.000km si arata asa:

(https://i.postimg.cc/SsK5Szjv/20240323-160922.jpg)

Fluturi, frunze, un muc de tigara si multe altele. Meniu complet:

(https://i.postimg.cc/FzMnVWpM/20240323-160936.jpg)

(https://i.postimg.cc/C5BQDTGC/20240323-161450.jpg)

Si cand ma gandesc ca producatorul recomanda schimbarea la 60.000km. Astia chiar vor sa se strice masinile astea dupa ce ies din garantie. Am pus Bosch. Vad ca pe OEM vine MANN. O sa tin minte. Oricum sunt identice.

Filtrul de polen il schimbasem imediat ce am luat masina si nu l-am mai schimbat la revizie ca era prea devreme. Are cam 13.000km. Dupa ce am citit aici la cineva ca recomanda filtrele cu polifenol, am zis sa incerc si eu, desi era cel mai scump filtru din lista. Fiind cu alergii si eu si sotia si trecand prin zone cu praf si stiind ca vara de la condens se pot dezvolta bacterii in sistemul de ventilatie, am zis ca merita.

(https://i.postimg.cc/CMRhJRJ7/20240323-162606.jpg)


Filtrul de polen vechi

(https://i.postimg.cc/nzwWCcDc/20240323-162642.jpg)


Eram pregatit si pentru ulei, prin metoda golirii pe la buson, dar dupa ce am vazut ca am de desfacut 30 de suruburi autofiletante bagate in plastic moale, am zis ca sunt ok si cu extrasul pe la joja, chiar daca raman 100ml in baie. Astept pompa acum.
O sa ii fac de acum inainte reviziile acasa pe la 7.500 si la 15.000 km la reprezentanta intrucat acolo tot asa il scot, prin extractie. Deci practic nici ei nu il schimba pe tot. Aici intervalul cerut este de 20.000km...  :-X

Consumul de ulei in cei ~10.000km de la revizie este in jur de 500ml. Deci e ok. Cam asa era si la Hyundai.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on April 11, 2024, 15:23:39 PM
Gata si uleiul cu filtru. Am mers pe acelasi ulei folosit in reprezentanta iar la filtru am ales Mahle, desi vad ca pe original vine MANN, ca si la resul filtrelor.

10.650km de la ultimul schimb. Tableta zice ca as mai avea 12.000 si ceva pana la urmatoarea revizie. Deci, e bine venit. Motorul este mai silentios si se tureaza mai usor.

(https://i.postimg.cc/DwH5BqTk/20240411-140223.jpg)

(https://i.postimg.cc/nLm25CFs/20240411-140345.jpg)

(https://i.postimg.cc/4dTPTsyW/20240411-140328.jpg)


Am folosit o pompa de extractie de pe emag:   Pompa de scos ulei 9L YT-07087 Yato. A venit dupa 3 saptamani din Polonia, in conditiile in care orice comanzi de la Subarak sau 4turbo ajunge in 5-7zile lucratoare. O mizerie de produs ca majoritatea celor de la Yato din ultima vreme. Sondele sunt foarte scurte si abia ies din motor. Ar fi trebuit sa stau cu pompa in brate, inclinata si sa si pompez, dar sa nu ajunga uleiul la supapa.
Rezolvat rapid cu furtun de nivel transparent de 6mm folosit pe post de prelungitor pentru sonda de 4mm. Si bonus, intra pe niplul de pe pompa la fix, etans, fara sa mai fie nevoie de mansonul dat de ei care nu etansa.


Am fost inspirat sa umplu pompa de extras ulei cu apa inainte de utilizare, cu o cana gradata si mi-am tras linie cu markerul, sa stiu cat de cat ce cantitate scot din motor. Are si pompa niste cantitati scrise, niste pseudomarcaje mari aruncate pe lateral fara linie. Alta pompa mai buna nu am gasit pentru hobby. Erau niste chestii interesante la peste 2000 lei si am zis ca nu...

In fine, am scos aproximativ 4.8-4.9l din motor si am pus la loc 5l pentru ca nivelul nu era la maxim inainte de schimb. Acum nivelul este la full. Capacitatea ar fi de 5.2l, deci eu zic ca e ok. Oricum nu cred ca mai aveam cum sa scot 200ml din motor.

(https://i.postimg.cc/85Bq2ypr/20240411-155113.jpg)
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: Forester on April 11, 2024, 16:58:20 PM
For the love of God, de ce mama lu' proces verbal au disparut busoanele de golire de la unele masini??
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: Muttley on April 11, 2024, 17:22:35 PM
Poluare cica. Unii care voteaza AUR deverseaza uleiul direct pe sol. Colectarea-ntr-un recipient, cred ei, le activeaza anvirontalismu'.
Sau ii obliga sa se duca direct in servis.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on April 11, 2024, 18:01:48 PM
Nici joja nu are dar o sa comand. Dupa o tura de 11km a scazut putin nivelul. Am mai pus 100ml si e ok. Deci au ramas 100ml din uleiul vechi in motor si filtrul vechi.

Acum observ ca daca e capota ridicata si doar contactul pus imi face verificare si imi arata si intre ceasuri, fara sa mai umblu prin tableta.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: torvalds on April 23, 2024, 14:56:19 PM
Asta nu are buson deloc? Sau trebuie date jos 20 de plastice?
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on April 23, 2024, 15:56:27 PM
E buson de plastic cu oring, de unica folosinta. Il am. Eram pregatit sa il schimb cu uleiul.
Dar ca sa ajungi la baie trebuie sa dai jos scuturi prinse cu 3 tipuri de suruburi autofiletante bagate in plastic si asezate dupa nu stiu ce logica incat e usor sa uiti care vine unde. Si sunt vreo 20-30 la numar daca nu ma insel. In toate filmulete se face misto ca sunt milioane si nimeni nu da numarul exact. Iar daca faci asta des, or sa mai prinda autofiletantele alea fix nimic. Si parca nu as vrea sa imi zboare scutul la viteza pe autostrada.
Dupa ce am dat jos vreo 9 inca nu se misca nimic, asa ca am renuntat si am trecut la varianta cu aspirat uleiul.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on July 03, 2024, 22:37:54 PM
Pentru ca XT-ul nu era apt de drum pentru concediu, am plecat iar cu A4. In jur de 2500km pana in partea ailalta a greciei si inapoi, plus plimbari de 30-40km zilnice pe acolo.

Anvelopele sunt extraordinar de confortabile, chiar si pe asfaltul ala aspru de la greci, doar ca te penalizeaza la viraje luate la viteza mare, avand lateralele moi.

Despre masina nimic de spus, a facut exact ce i s-a cerut si a fost in mediul ei. Aici exceleaza. Drumuri lungi, confortabile si fara costuri mari.

Aici eram la o ora distanta de Salonic si am surprins cea mai inalta temperatura vazuta de mine la masina. A fost si de 41 pentru cateva secunde dar nu am mai facut poza. Da, consum de 5.8...benzina, cu tot cu vami si stat in coada la taxa de pod peste Dunare. Lefkada-Salonic am avut chiar 5.5 (4 ocupanti cu portbagajul plin de abia se inchidea). Cu un plin imi arata range de 830km si nu e departe de adevar.

(https://i.postimg.cc/90H3BLHT/20240622-152902.jpg)


Si poate va ganditi ca la asa temperaturi si fiind 2.0 din grupul vag, si cu ulei 0w-20 sigur am plecat cu mai mult ulei de motor de acasa decat cu ulei de masline din Grecia. Ei bine, nu am luat ulei de motor cu mine. La 3000km dupa schimbul facut in regie proprie:

(https://i.postimg.cc/sxYkH53L/20240627-143849.jpg)

Ideea e ca totul a fost gandit de la inceput pentru asa ceva. Motorul turbo de cilindree medie spre mare (in zilele astea) are suficienta forta la turatii joase, iar cutia in 7 trepte tine motorul turat la doar 2000rpm la 125km/h  si 2200 la 140. Nu mai zic de turatii la 70-90. Deci nu e solicitat, nu are ce sa se incalzeasca, ce sa se arda si ce sa consume.
Urmeaza in mai putin de 3000km schimb ulei cutie si iar unul de motor.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on October 02, 2024, 15:58:45 PM
60.475km

Revizie cutie viteze + schimb bujii. Am apelat la reprezentanta pentru ca sunt la 5 minute de mine si am incredere ca stiu ce e de facut. Chiar daca masina a iesit din garantie, prefer sa tin un istoric in retea, cel putin pentru reviziile obligatorii sau interventii mai mari. Ca mai fac eu un schimb de ulei si filtre intre reviziile obligatorii, asta e ca vreau eu si nu afecteaza cu nimic in rau, ba chiar ii face foarte bine.

Cost total 2.935 lei dintre care 200 lei au fost pentru update de soft dupa ce mi-au spus ca au gasit o eroare memorata la clapeta de aceleratie si producatorul da rezolvarea cu un update de soft.
Interesant ca dupa ce iese din garantie actualizarile de soft nu mai sunt gratuite. Practic, producatorul descopera si repara greselile sale si daca vrei sa beneficiezi de eliminarea erorilor din fabrica trebuie sa platesti pentru asta. 200 de lei nu e un cost mare, dar abordarea mi se pare urata. Si Subaru schimba motoare diesel si la 200k km si iesite de mult din garantie...

In rest, oamenii de acolo super ok, mai ca le era rusine sa imi spuna ca trebuie sa imi ceara bani pentru asa ceva dar au spus ca asta este procedura cu actualizarile de soft dupa iesirea din cei 3 ani de garantie. Comunicarea buna cu cei de la PBN, cafeluta din partea casei ca de fiecare data.

Masina merge foarte bine. Transmisia chiar nu se mai simte deloc, nici la opriri in trafic atunci cand trece din treapta 2 in treapta 1. E ca un norisor pufos masina.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: dan_b on October 02, 2024, 18:22:18 PM
Stupida, necomerciala si imorala practica cu banii pe update-ul de soft pentru erorile de fabrica/fabricare/asamblare.
Este viciu de fabricatie, nu expira cu garantia.


Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on November 15, 2024, 20:32:34 PM
Aproape 8.000 km de la ultima revizie. Deci o pregatesc de schimb ulei in curand. Ma gandesc sa trec o pe AMSOIL si pe asta dupa ce am vazut ca au o varianta net superioara la TBN si NOAK Volatility si HTHS usor mai bun, in timp ce fluiditatea este aproape identica fata de Castrol si muult peste alte uleiuri de tipul 0w-20.

Dar pentru ca s-a dat ceasul inapoi, m-am conformat si am trecut la ora de iarna. Am gasit un set de roti complete, originale, la bani buni, si probabil nespalate de un an, daaar fara zgarieturi. Sunt pe 16, dar e mai bine pentru drumurile noastre. Bineinteles, au fost montate doar dupa decontaminare, un mic polish + ceara. Anvelopele sunt Semperit, DOT 2023 si au venit la pachet cu jantele. Nu stiam ca sunt fabricate in Romania. O sa vad cum se simt si decid dupa sezonul rece daca le schimb anul viitor in toamna sau nu.
In rest, nimic de raportat. Merge si merge. Placutele cam pe terminate, deci se anunta iar o revizie consistenta $$$

Spalate si decontaminate
(https://i.postimg.cc/0jC9jYGC/20241026-141416.jpg)

Polish in progress
(https://i.postimg.cc/ryGVfT6t/20241026-141358.jpg)

Rezultat unde a fost mai rau. Probabil cineva s-a rezemat cu adidasul de roata.  >:(  In rest, luciu +++ fata de cum erau :-*
(https://i.postimg.cc/9fvmnFFy/In-Collage-20241104-142622781.jpg)

Montaj
(https://i.postimg.cc/9QgFyY68/IMG-20241115-WA0005.jpg)

(https://i.postimg.cc/6Q76cGw9/IMG-20241115-WA0004.jpg)
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: andrei0241 on November 15, 2024, 21:13:53 PM
La cum esti pretentios cand vine vorba si de partea estetica, sigur jantele alea pentru multi ar fi fost "ca noi"
Fiind si OEM, chiar daca;s pe 16", dau bine
La cati km a ajuns de sunt pe terminate placutele? Eu la Seat le'am inlocuit la 62k km, impreuna cu discurile fata, care pe interior aratau destul de rau in zona in care nu au calcat placutele

OT: nu e cazul de inca un Jurnal, daca Foresterul isi cauta alt proprietar?
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on November 15, 2024, 23:37:49 PM
61.765km ca sa ramana consemnat. M-am bucurat cand am aflat ca TPMS e pe senzorul ABS, deci nu trebuie senzori noi sau recalibrari. Ii fac presiunea si apas butonul sa memoreze. E drept ca este un sistem rudimentar si pentru ca toate 4 au pierdut presiune de la frig, nu a sesizat.

Discurile au o mica buza. Nu stiu ce sa fac. Mai merg cred. Oricum placutele aftermarket nu vor tine la fel de mult.

O sa fac inca un jurnal. Dar nu am apucat nici sa o spal. Abia ce i-am facut o igienizare la interior cat de cat. Astept comanda de piese, sa o spal si sa ii fac poze. Nu am nici macar una.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: Forester on November 17, 2024, 19:08:42 PM
Mihai, cu ce cosmetizezi tu jantele? Am vazut in ce "hal" ai pastrat si jantele de la i20, si poate merita vreun pic de atentie sporita o data pe an, cand le dau jos de pe masina.
Probabil ai mai spus, dar un mic rezumat nu strica si pentru altii (aka mi-e lene sa caut  :P)
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on November 17, 2024, 20:27:38 PM
Uite aici: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,783.msg136172.html#msg136172

Si vezi si mesajele ulterioare, mai ales al lui Andrei cu ceva recomandari specifice pentru produse.
Eu cam tot incerc mereu produse noi si fiecare situatie este diferita.

Ce vezi mai sus a necesitat aplicare de solutii si frecat de 3 ori si au stat cu solutiile sa isi faca treaba chiar si 10-15 minute, iar acest lucru este cel mai important. Si asta poti sa faci doar acum, cand afara e racoare si umiditatea ridicata. Altfel se usuca repede si nu e bine.
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: Forester on November 17, 2024, 21:41:37 PM
Merci, uitasem de topicul ala.
Mai complicat cand nu ai curte... tb sa ma gandesc la o solutie.  :-\
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on November 17, 2024, 22:27:37 PM
Portbagaj, spalatorie self wash, mers seara dupa 8 cand e mai liber.  Cate 2 odata.
Sau le duci la un atelier de detailing.

Sau le lasi la mine. Platesti bine?  :laugh:
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on December 07, 2024, 14:29:58 PM
62.000km, aproape 8k de la ultimul schimb si am zis ca mai bine ma apuc de treaba acum, pana nu se face frig rau.

Desi initial voiam sa renunt la a tine 3 tipuri de ulei prin casa, am zis ca o sa continui cu acest castrol facut special pentru grup, mai ales ca in cei aproape 8000km a consumat doar 150-200ml, si a vazut inclusiv drum de Grecia la 39 grade pe autostrada. Pe langa asta, citind ceva mai mult despre detergenti si depuneri si vascozitati, am ajuns la concluzia ca mai bine folosesc uleiul recomandat si il schimb des, decat sa risc altele, masina fiind cu GPF si cerand norma C5. Castrol asta are un TBN ridicol, HTHS mic, dar ce voiam sa pun eu aducea imbunatatiri mari la capitolul TBN, si NOACK volatility, iar HTHS doar putin mai bine. Insa, se pare ca intentionat volatilitatea (aka consumul de ulei) este gandit asa pentru injectia directa, ca sa se evapore mai rapid de pe supape. Ma rog, asta are si injectie clasica, dar nu stiu exact cand functioneaza in ce regim. Asadar, merg pe ulei subtire, care se degradeaza rapid, dar nu produce multa cenusa si minimizeaza depunerile...

Macar schimbul de ulei si filtru prin extractie dureaza 30min acasa. Asta o sa ramana rutina de acum inainte, adica 8k, 5.2l din acest ulei si filtrul de mai jos.

Si pentru ca aveam mici urme pe la capacul de umplere, am pus unul nou febi, cel mai scump gasit. Nu am dat de original. Il pastrez si pe cel vechi, in caz ca nu de acolo era problema.

Filtru MANN, caci acesta este furnizorul oficial si are exact acelasi cod cu ce se pune la reprezentanta, doar ca nu are si sigla Audi pe el.

(https://i.postimg.cc/QdbmM7wR/20241207-123116.jpg)

(https://i.postimg.cc/bvVRxhzg/20241207-123526.jpg)

(https://i.postimg.cc/0QLd40KJ/20241207-124900.jpg)

(https://i.postimg.cc/SsXfVvRh/20241207-124914.jpg)

(https://i.postimg.cc/g2d4dsSV/20241207-125410.jpg)

(https://i.postimg.cc/Wb0SQCnp/20241207-125500.jpg)

(https://i.postimg.cc/Dzwg4ZKm/20241207-125514.jpg)

(https://i.postimg.cc/hvTbRQVZ/20241207-125536.jpg)

(https://i.postimg.cc/v8VvVkC7/20241207-131216.jpg)
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: andrei0241 on December 07, 2024, 19:21:44 PM
Daca nu ai ceva dedicat pentru diagnoza si alte lucrari, iti recomand ObdEleven, pe langa diverse adaptari pe care le poti face, are meniu special pentru partea de lucrari periodice, eu il folosesc pentru resetare interval inspectii si revizii, dar si la retras pistonasul franei "de mana" la inlocuire placute. Si dand scanari periodic, vad din timp si cand bateria vreunei telecomande scade sub un anumit voltaj si evit sa ma trezesc cu ea descarcata
Title: Re: A Quattro fara Quattro
Post by: MihaiFlorescu on December 07, 2024, 22:07:08 PM
Nu am in afara de obd link, care este doar de monitorizat, citit si sters erori. Ma gandeam sa iau ceva, dar inca nu am avut asa mare nevoie si voi mai merge la specialisti la verificari.

Se poate da reset la revizie din meniu si la Audi si la Mazda.