Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SK (2019-prezent) => Topic started by: Forester23 on March 14, 2024, 09:05:11 AM
-
Salutari tuturor privitorilor!
LATER EDIT!
In sfarsit si pozele!( nu se poate sa le faca preview site-ul? Intreb ca nu sunt foarte priceput)
https://im.ge/i/sub1.R0voqJ
https://im.ge/i/sub2.R0vQ4a
https://im.ge/i/sub3.R0pJF0
https://im.ge/i/sub4.R0p4Rc
https://im.ge/i/sub5.R0pGTL
https://im.ge/i/sub6.R0vuFz
https://im.ge/i/sub7.R0vFj6
https://im.ge/i/sub8.R0vSU9
https://im.ge/i/sub9.R0vdYX
https://im.ge/i/sub10.R0vash
Am incercat mai devreme sa ma inregistrez dar se pare ca nu primeam aprobarea! :police:
Pana la urma am reusit!
Povestea incepe cu o cautare in piata non UE pentru o masina noua! Fiindca pot beneficia de niste deduceri, am ajuns la preturi similare intre Duster, Korando si Forester.
Am ales Forester, varianta de top (cu trapa- cu toate ca nu o recomand nimanui). O sa urmeze si poze !
Achizitia a fost in AUG23.
Dealerul de aici, simpatic! Piata asiatica nu are nicio legatura cu ce ni se spune noua pe la AMT sau AK!
Aici masina se serviseaza la 15k km sau 1 an. La CVT la 8 ani si 120k km. Nu se fac alte revizii pentru prima umplere.
Mai departe am ajuns la 15k km si pe data de 16 MAR 24 ma duc la prima revizie ( am mai fost la 3500 sa schimb uleiul motor, ulei grupuri si lichid de frana- din proprie initiativa.)
Pana acum am facut ceva kilometri si vin cu urmatoarele observatii:
- Masina e o balena mica pe valuri- confortabila si lenesa. Masina de bosorogi!
- Cutia CVT e de tramvai! Lenesa daca nu e in SPORT! Pe mine, daca ma grabesc sa scoate din sarite! In rampa e un dezastru!
-Spatiu mult mai mare ca la concurenta!
-Portbagaj cam mic- Octavia 2 e mult mai bine compartimentat decat asta- imi incap mai multe in Skoda!
-Consumurile sunt irelevante dar personal , sub 90km/h scot 6.2%, pe drumul meu zilnic de 80km (dus intors) 75% autostrada! Nu e trafic de Bucuresti, deci clar nu e un consum reprezentativ.
- Pe un drum catre Romania, 3 adulti, bebe+thule- 7.4% pe timp de iarna (+4 grade C, 1000km parcursi, maxim 90kmh)
-Sistemul hybrid e o MIZERIE- prea sensibila pedala, porneste cand vrea el si nu se poate dezactiva! Sa-l prind pe ala care l-a facut sa-i arat ce simt!
- Motorul- pana acum nu ma deranjeaza - decat daca o calc!
-Uleiul 0w20 e un dezastru pentru boxere! Nu recomand sub nicio forma mizeria asta! E pus acolo pentru producator, nu pentru buzunarele noastre! In Japonia au 5w30 sau 5w40. Am studiat si prin alte ograzi si se pare ca intreaga piata e un mare fake- Castrol, LM, Mobil, Texaco..niste petarde cu reclama! Adevaratii producatori sunt undeva in umbra! O sa va tin la curent cu ce voi pune in masina in MAI24.
- Aici se pune TEXACO - 0w20 la motor si in CVT la fel! Nu am incredere in uleiul facut de turci sub licenta! Uleiurile propaganda sunt varza. Am vazut niste teste cu ulei ZF pentru cutie- NU NU si iar NU! Ever!
- Momentan pana la noi ordine merg pe Fuchs, 5w30. Ce pun astia la reprezentanta Subaru o sa schimb in 50km cu Fuchs titan 5w30. Schimbul cu extractor nu e cel mai bun! Gravitational e sfant!
- Sa-mi explice domnii ingineri ( sau poate nu e voia lor, ci ecologistii) cum naiba pui ulei 0w20 in climat care sare de 40 grade vara! in timp 0w20 se duce catre 0w10 s.a.m.d.!
- Subaru Canada a scos 0w20 din Impreza- au revenit la 5w30! Vezi domnii ingineri! Au TSB pe tema asta chiar daca pe capac scrie 0w20.
- O sa schimb si uleiul din CVT- ca orice ulei de prima umplere de fabrica! Schimbatul mai des- cheie catre succes!
-Am observat ca uleiul de fabrica nu pare sa fi fost 0w20 la motor ci ceva mai gros! Cum am facut primul schimb la 0w20 motorul era deja ascutitoare pe la 3000rot/min.
- In afara de consum si cutie cam ciudata cateodata ( smuceste ca nu stie ce vreau) nu am alte nemultumiri! Pentru viata si still meu de condus, cu familie in spate, nu am nevoie de racheta!
- Ma gandesc cu groaza cand voi reveni cu masina pe meleaguri natale bucurestene!! Suntem niste nebuni in trafic!
-Aici nu au reguli in trafic- semafoare, pietoni,,,cine e primul ala are prioritate si credeti-ma se conduce mult mai bine ca in capitala! iti taie fata fara semnal, nu conteaza- haiducie!
-Nu prea sunt producatori aftermarket la filtre- ce am gasit - Knecht pe la ulei si BlueFilter la aer si habitaclu.
-Schimbati-va imediat filtru OEM de habitaclu- e o prostie la cat de subtire e cel de fabrica! Incredibil cata zgarcenie la Subaru! E o panza de paianjen!
- Instalatia de climatizare miroase deja! Cam de la 10k. Adica imediat ce a trecut prima vara! Imediat ce porneste putin compresorul incepe un miros de ranced, beci cu butoaie de lemn amestecat cu ulei! Crama!
- Curatarea instalatiei se face serios doar cu bordul dat jos! orice solutie , spray si alte bazaconii sunt degeaba! Sau doar pe moment un efect placebo!
- Daca aveti diesel, DPF -ul se curata doar cu elementul cartus scos si bagat la cuptor termic- forja! Altfel solutiile si alte panacee sunt placebo! Am facut asta pe masini cu 300k km, si dupa functioneaza ca noi aceste DPF-uri tratate cum trebuie!
- ma ingrijoreaza injectia directa si depunerile! O sa vad cum fac cand o sa ajung acolo!
- schimbati uleiurile cand mai des! Un nene japonez de pe la Nissan- inginer in motoare- a zis ca 2000 mile! la ce uleiuri avem noi pe piata il cred. Am vazut ulei OEM inclazit ce sa transformat in gelatina!!! Si era scos din cutie! zero Km!
- Am avut si cauciucuri de iarna pe masina- se simt imediat la mers si consum! La alte masini nu prea. Din fabrica au venit cu Bridgeston Dueler Sport! Pe 18 inch!
- Lacul e slab, se zgarie imediat! Nici vopseau nu e mai breaza.
- garda la sol buna de schimbat uleiul- intru usor sub ea!
- Am cumparat un scut de protrctie grup spate OEM. In ro nu am gasit! Am pus ceva compatibil si la cutie- seamana cu o placa metalica! La motor in RO nu sunt scuturi compatibile! Atentie ca pierdeti timp cu aia de la odorheiu Secuiesc! Nu au pentru modelul Hybrid! Am dat retur!
- Nu am mai avut benzinar pana acum - Octavia 2 PD, Touareg V6, PAssat 2.0, Logan 1.5 dci- the best of the best pe motoare!
- In familie mai am un SsangYong Tivoli 1,5 - 163 cp- are 3 ani si se misca binisor. Cutia de viteze manuala e nerafinata. Mestec in piata ! Cica asa fac toate! Aisin cica! Rateu total!
In masura ce mai am idei si sfaturi,revin! Nu sunt vre-un specialist sau atotstiutor! Va rog sa acceptati scuzele de rigoare fiind totul doar o parere personala si experienta zilnica cu aceasta masina (mai ales la uleiuri)!
PS PS Ca fapt divers parcul auto de mai sus il manageriez singur de peste 10 ani ( bagat pe sub masini, degete rupte, haine pline de ulei)!!
PS- mi-am comandat un TOPDON Artidiag Pro pentru diagnoza la Subaru! Ajunge in 2-3 saptamani.
Il urmaresc pe un nene din SUA care e fixat pe Subaru.
Intre timp, daca considerati si alte aspect de lamurit, va stau la dispozitie pentru intrebari!
Cu stima,Albert
-
Salutare. In ce tara esti, sa putem pune in context ce ai spus mai sus.
Daca ai o adresa de mail mai ciudata si ip din afara tarii, posibil de acolo sa vina decizia de reject la cont. Le aprob eu manual si ce pare spam, dau reject. Chiar si cu intrebarea de securitate, tot mai intra...
Drumuri bune si distractie placuta cu foresterul!
-
Bine ai venit , interesanta poveste! Mai citesc si eu alte forumuri si povesti legate de ulei, din pacate , in perioada de garantie nu stiu ce poti face. Nici macar Amsoil nu cred ca putem pune , o sa intreb la primul schimb pe care as vrea sa il fac la 5000km. Cat despre CVT-eu, nu ma complic, pun Subaru.
-
@MihaiFlorescu
Am strecurat detalii in text- Turkiye!
IP apare din ITA sau BEL.
Am vazut ca a fost aprobat din Septembrie 23, dar nu am primit notificarea de aprobare. Nicio suparare! :laugh:
Am citit mult din postarile colegilor inainte de achizitie si nu regret!
@Sorin03
Multumesc! Nu e vorba de garantie sau risc, E vorba ca uleiul chiar si ala de dealer nu e ce trebuie. Dar astept sa ajung in tara si va spun ce am pus de la un cunoscator, care a testat uleiuri in viata reala. Eu unul m-am convins ca sunt petarde(mitul Ravenol a cazut brusc)! Toti sunt sortiti profitului si nu longevitatii motoarelor! Nu va sti nimeni daca iti scoti uleiul pus de dealer ( din bidon de 200 Litri) si iti pui ceva care chiar rezista la temperatura! Ulei motor cu 106 grade la rampa! (daca o las mai incet incepe sa scada foarte repede). La mersul meu de melc, 10 grade temp ambientala nu sar de 90 grade. O sa verific si la cutie temperatura. Daca nu ii pun remorca nu vor fi probleme. Eventual o sa pun un racitor de ulei! Dar inca odata vreau sa sublinez importanta unui ulei de top! calitatea lui. La fel ca la filtre ( sunt 3 producatori globali) si la ulei sunt numai unii care fac un ulei top. As merge pana la cel de curse!
PS- Nu e un atac sau vreo critica la dealerii nostri, respectiv uleiul folosit de ei ! Personal am interactionat cu SMT Bucuresti mai mult decat AK Brasov. Oameni competenti dar nu sunt axati pe pasiune/detali/obsesie ca unii dintre noi. Ei aplica ce e dat in fisa tehnica si sanatate maxima! Normele ECO/BIO au impus niste norme anormale- 0w8, 0w16, 0w20...din considerente de mediu & sub amenintarea retragerii licentelor de vanzare/bonusuri/ taxe pentru producatori. Cine vrea detalii sa caute anii 2000 & CAFE. Brusc toti am trecut la 0w20...Nu ma mira ca unii au sugerat sa schimbi uleiul la 4000km. Cum merge o masina in DEU cu un schimb de ulei 30.000km? Acelasi ulei la noi doar 15.000km? Care e diferenta? De ce unii dealeri au MOTUL? Altii au TEXACO? De ce nu spune Subaru ce tip/marca de ulei sa folosim? Ei doar recomanda! Chiar si in America. Asa imi dau seama ca garantia nu e conditionata de uleiul folosit( marca) si doar de norma! Oricum treaba cu uleiul nu imi miroase bine deloc!
Aici vin iar cu un ex personal- -Octavia 2 1.9 TDI PD 105cp, 2009. 150k km. Am trecut pe un ulei care nu era in norma> 506.01. Culmea dupa sapaturi se pare ca norma 507.00 a fost schimbata dupa norme eco-bio si nu dupa caracteristicile motorului. Dupa ce am scos 507 si am revenit la 506.01 0w30 aveam alta masina. Consumul a scazut cu 1 litru. Nu inventez ! chair a scazut ! Si nu sunt genul de om care sa arunce aiurea cifre fara sa fie probate! Doar din ulei motorul toarce mai bine, consuma mai putin..Deci am ajuns sa scred ca schimbul de ulei e mult mai important decat se lasa sa se inteleaga. Nu orice ulei aruncat cu norma e cel potrivit.
Cam mult scris, sper ca am transmis cateva semne de intrebare logice celor care vor sa sape mai adanc in subiect.
Am vazut test de ulei folosit (diesel, slab calitativ )cu aditiv, ulei proaspat de top si ulei Castrol nou din cutie! Sunt pur si simplu revoltat pe asa zisele brand-uri!
O sa va informez cu privire la noul ulei!
Urmeaza si pozele in cateva ore!
Cu stima,
-
Repet, e vorba de perioada de garantie, pur si simplu nu cred ca te poti duce in geanta cu ce ulei a iesit cel mai bine la teste. Si eu as fi pus 5w30 dar cred ca o sa am probleme cu GPF-ul. In Motul totusi am incredere, am dus un Boxer Diesel pana la 210000 km, fara absolut nici o problema , niciodata aprins un martor DPF...sau ceva, ulei schimbat la maxim 10k. As fi pus si eu un Idemitsu, de orijine, dar de unde sa il iei!? Forester la pret de Duster , iarasi interesant, bravo Subaru.
-
@Sorin03
Pretul pentru Subaru este fara taxe (e o situatia particulara a mea). In configuratia legislativa de aici e considerat vehicul de lux. Taxele sunt 300%. Capacitatea motorului fiind de 1995cm3 am sarit la 1/3 din pretul de lista.
Subaru Japonia ne jecmaneste! 29k USD (fara taxe anul trecut in AUG, acum probabil e cam la 27500, devalorizare moneda locala) vs 47k eur ( cu 20% tva inclus pret la Bucuresti!)
Daca mi-e permisa comparatia stric fara taxe, noi platim 17.000 euro taxe(inclusiv comision dealer+TVA) la un Subaru Forester de top. Masina mea e tot adusa de Subaru Europe ( parca au sediul in Belgia, COC european).
Domnii de la AK Brasov ma certau ca nu am sprijinit economia locala! :laugh:
Daca ar fi fost 2-3000 eur as fi inclinat spre ei sau SMT Pallady! Soc si groaza cand afla lumea asemenea preturi!
Daca erau in stare sa vinda fara TVA (ANAF-ul nostru e dezastru )si tot am iesit mai bine!
Inca odata, nu e un atac sau provocare la adresa dealerilor nostri! Asta e realitatea in care traim!
cazul meu e extrem de particular dar elocvent cand vine vorba de regimul de taxare UE vs restul lumii.
Alt caz exemplificator ar fi al celor de la FORD US vs FORD Romania..Cum treci oceanul explodeaza pretul la aceeasi masina in curtea UE! Cum sa nu te superi pe viata?!
LE- in SUA, MSRP Forester pleaca de la 27.000 USD..pana la pe 38.000USD. Puneti transport 2-3000USD. Nu stiu cat ne mai arde cu vama. Bine ca au si fabrica acolo. La noi vine din Japonia. Alti bani alta distractie.
PS- in Ro nu avem dealer oficial/ importator oficial- poate mai bine zis reprezentanta oficiala. SMT si AK aduc masini din Ungaria de la Subaru HU. Nu exista Subaru Romania pe harta japonezilor. Sper ca nu am gresit! (nu comentez situatia doar prezint observatiile personale). Au legatura cu garantia oferita de Subaru (aici un mare plus pentru cum le rezolva) dar nu sunt OFICIALI.
-
Nu stiu in Turcia cum e, dar in Bucuresti dupa 30 minute de mers cu e-boxer uleiul abia are 60 si ceva de grade si abia dupa 40min da sa se apropie de 80 dar scade spre 70 imediat ce incepe sa mearga in full electric. Practic, foarte rar ajungi la 90 de grade in oras la mers economic. Asta la temperaturi de sub 10 grade.
In aceste conditii 0w-20 este mai mult decat potrivit, mai ales ca in rampa si accelerat motorul se duce si in 2-3000 de ture. Deci ceva trebuie sa il unga bine si rece.
Vara e alta poveste si atunci probabil ca ar merge un 0w-30.
Despre reprezentantele din Ro, cred ca informatiile pe care le ai nu sunt cele mai recente. :)
-
@MihaiFlorescu
Desigur. Mea culpa daca e cazul si nu am informatia corecta sau e invechita! Nu vreau sa supar pe nimeni! Observatiile sunt sub forma de experienta proprie si nu are ca scop denigrarea nimanui (cand e logic).
https://ibb.co/Sm9Z16t (Situatia cu reprezentatele service Subaru)
E vorba si de viteza, constanta ei (mai ales daca nu mergi constant, opriri la semafor, start stop in mers temperatura nu urca). In Buc nu prea urci la 90-100kmh decat foarte putin. Eu vorbesc de mers 30km constant 90kmh. Daca sar de 100 si mai sunt si dealuri de urcat, se cam incinge . Din ce am mai vazut, un user din rusia a ajuns pe la 126 de grade cu uleiul din cutie de viteze. (facea si off road cu ea).
Personal la a meu boxer nu am avut ocazia sa trec cu uleiul de motor peste 106 C.
Cand o las la in panta intra in EV si la 90kmh.
ACC este cam dezordonat cateodata- are niste franari aiurea, chiar daca masina din fata nu e pe banda sau e partial pe banda mea. Si la anumite forme de drum franeaza obsesiv chiar daca nu e nimic in fata. Ca si cruise-control prefer sa fie tempot simplu si nu adaptiv. Si nu e chiar economic versus piciorul meu pe pedala. Astfel cand esti in panta are tentinta de a frana ca sa nu depaseasca viteza setata. Daca preiau controlul masina intra in EV fac economie la benzina.
Mi s-a intamplat ca la mers mai alert printre masini parcate, cand e s-o ocolesti o groapa, sa traga o mama de frana de zici ca se rupe masina in doua.
Nu avem senzori de parcare pe fata! cata zgarcenie la Subaru! Macar daca lasau camera frontala. La asiatici este camera frontala (HK, Malaezia, Thailanda, Filipine)
Cateodata, daca mergi spre un zid/masina/ obstacol sa parchezi, sistemul poate frana (pe post de senzori de parcare). :angel:
Temperatura exteriaora influenteaza bxerul> am observat ca dureaza 3 minute la 10 grade C sa se stinga becul albastru la pornire la rece. Daca sunt 20 de grade dureaza maxim 2 minute. La fel si consumul e mai mare cand vine sezonul rece.
-
Bine ai venit in club !
Interesante observatiile tale !
Daca-mi permiti, totusi, am cateva observatii si/sau neclaritati:
1. Intervalul de revizii de 1 an si/sau 15k km (care intervine prima) este si la noi.
Sau voiai sa spui ca acolo au alte intervale de revizii ?
2. Da, de regula - ca recomandare de la Subaru - se pune 0w20, dar, din cate stiu (sper sa nu ma insel) este acceptat fara probleme si 5w30.
Tin minte ca la unele revizii (dar ce-i drept, cred ca la XV care nu-i e-Boxer) mi s-a pus 5w30.
3. Pe partea de service, Auto Kino este 100% service autorizat de Subaru Japonia - inclusiv pentru tot ce tine de garantii. Sunt convins ca si SMT e in aceeasi situatie.
Si functioneaza sub ”umbrela” Subaru Italia - cica astia-s cei responsabili pentru Europa de Sud-Est.
Stiu ca au fost discutii vreme de mai bine de un an si pentru un agreement de importator autorizat Subaru - asta ere important pentru a se putea inscrie si Subaru in programul ”Rabla” si mai ales ”Rabla +” - dar nu mai stiu cum si daca s-a finalizat.
Statutul asta avea avantaje (cota de masini alocata, discounturi mai mari pentru importator) dar si dezavantaje (obligatia importatorului de a achizitiona un numar minim de masini/an).
In alta ordine de idei - nici o masina nu-i perfecta, important e sa te bucuri de ce-ti ofera si sa nu-ti faci inima rea pentru ce-i lipseste!
-
Salut și bine ai venit !
Felicitări pentru entuziasm și dorința de perfecționare a experienței Subaru.
Prețurile și taxele diferă de la țară la țară și de la continent la continent. Cum s-a mai zis volumul dictează facilitățile primite de la producător.
Uleiurile sunt o afacere ca oricare alta. Și eu căutam idemitsu prin Moldova dar nu e o sursă sigura și constanta via Rusia.
Așa ca ne mulțumim cu ce oferă Europa.
Succes cu agregatul și experiențe demne de povestit aici !
-
Multumesc Xander si Marr
Da. Inca odata multumesc pentru precizarile voastre! Mea culpa clar! A fost fara intentie!
Incerc sa raspund> @ Marr
1. Turcii nu fac schimb de ulei de prima umplere la 5000km. La noi se face! La ei intervalele sunt la 15 k km la ulei motor si 8 ani si 120k km la CVT. Folosesc ulei sub licenta havoline ( facut de turci-parerea mea ca sunt cele mai slabe pe care le-am utilizat in toata mini cariera mea de mecanicus proprius!) In rest au manuale de utilizare in Engleza similare cu cele UE! Imi pare ca in emirate s-au facut la fel dpdv al intervalelor (mai speram ca la ei sa mearga cu un ulei mai gros)
2. Discutia e foarte lunga si dupa multe investigatii cooncluzia personala e ca suntem pacaliti la greu. Reclama mincinoasa. Uleiul trebuie sa reziste termic. Si am vazut ce inseamna un ulei cu reclama - se face GELATINA. Am vazut ulei folosit care pur si simplu nu s-a distrus in aceleasi conditii cu unul scos din bidon. Deci eu unul nu mai cred povestile cu fisele de produs aruncate cu cifre pana nu vad comportamentul in viata reala. In japonia mergeau clar pe 5w30/ 5w40. Apoi s-a zis ca domnule au alte tolerante si ca de aia trebuie 0w20. Asta nu pot crede. Japonezii nu fac motoare diferite. Totul a pornit de la efectiv un santaj ECOLOGIC. Organizatia CAFE a impus uleiurile super subtiri ca vezi doamne efortul motor e mai mic si deci consum de combustibil redus. Dar nu si-au pus problema ungerii- mai ales la pornire. De acord cu producatorul- dar inca odata interesul lor este sa faca bani si sa vanda. Ca tii tu la viata motorului e alta poveste.
Pentru ei e vorba de bani. Chestiune e sustinuta si de mecanici din alte parti. Sunt pe youtube- nu vreau sa le fac reclama. Dar logica lor a fost foarte corecta dpdv al explicatiilor fizicii si rezistentei materialelor. Si revin cu intrebarea- cum poti tu ca producator sa pui un singur ulei la toate tipurile de clima. Ce facem cu 0w20 cand afara am 40 de grade!? Daca mai si tractez 1000km o rulata oare ce va zice Subaru la garantie? Vor admite ca nu era bun uleiul 0w20. Si cred ca multi am simtit chestiunea. In timp uleiul isi pierde din vascozitate- de la 0w20 se duce la 0w10 apoi 0w0!! In cazul nostru ori punem ceva de top (urmeaza sa vad exact ce anume e top) sau schimbam mai des. Am toata increderea ca nimic de pe piata nu e top la momentul vorbirii. Nu aruncati cu pietre inca- astept sa ajung in Ro si sa ma infig in subiect atat pentru motor cat si CVT. CVT-ul merita la fel un schimb de ulei de fabrica.
3. Cu AK nu am avut decat o discutie pe vanzare insa nu s-a concretizat. Nu stiam ca sunt in legaturi cu cei din Italia. La SMT stiu ca sunt legati de Subaru HU. Am presupus ca de acolo isi cumpara masinile. \Oricum lumea asta a dealerilor e tare ciudata. Nu vad logica in diferentele de preturi. Si da sunt diferente intre tari - tva, accize, vama. Dar totusi daca luam in calcul numai pretul fara taxe- diferentele sunt exagerate pentru Ro vs TR. Apoi am si exemplul lui Ford Mach E.cu diferente de cred..20-30.000USD de pe un continent pe altul.
Sambata asta (16 martie schimb uleiul)- dealerul pune 0w20- eu il dau jos acasa si pun 5w30! PAm pam. Exista diferente de brand fara discutie! Vine vara la turci!
Domnule - cum e turcul si pistolul- dar la autostrazi de dau lectii cu ochii inchisi si cu mainile legate! 3 benzi pe sens. Se circula mult mai civilizat ( au si ei idiotii din tarfic care habar n-au decat de conserva lor), dacii break intr-o veselie si FIAT-uri din 1950 toamna. Dar sunt mai permisivi si mai politicosi in trafic decat animalele din orasele noastre! Doar cu taximetristii sa nu mergeti daca vreti sa simtiti cum se circula la Formula 1 pe circuit. Astia in fac de ras pe asa zisii piloti de F1!
Dupa cum am zis mai sus- Agregatul a ajuns la pret cu Duster si Ssangyong Korando! Din cauza de capacitate cilindrica. Nu eram fan CVT - ca multa lume se plange! Si eu ma plang de cutia asta! E foarte lenesa. Dar in sensul bun. Doar o singura data m-a enervat la culme - urcam pe un pod- trebuia sa cedez- si cand sa plec si eu de pe loc- zero miscare! Vrum vrum motorul in ture- dar parca un melc impingea 1.7 tone! I-am dat un jar de m-a pomenit boxerul ! SPORT pana am ajuns la destinatie si pedala la fund!
In rest pentru oamenii smart Subaru CVT e o alegere buna. Si mai ales e made in Japan! Asta pur si simplu a spus totul. cand vezi ca VW face piese pentru FORD si toti is frati cu poporul chinez- am zis ca e timpul sa ma separ de conservele europene (ultima masina un Passat CC 2011- am 1.75 si 85kg dar al naibii coupe de nu dadeam cu capul de plafon cand ma urcam in masina). |am zis GATA cu conservele!
4x4 permanent e ceva ce ar fi de pus pe toate masinile. Un BMW seria 1 era botit pe autostrada in dimineata asta, era putin umed pe jos! Daca avea tractiunea altfel decat pe spate poate scapa. Si soferul poate fi nepriceput. Dar asta e inca un factor negativ. X3 e alt ceva. Atunci cand am mers cu un X3 am simtit ce inseamna un 4x4 pe viraje si cum se aseaza.
Foarte scumpe piesele OE la Subaru. un carlig 5000 de lei. Suport de biciclete 4500. Un set de aparatoare noroi..500 parca. Oricum am lesinat. 2 leduri la portbagaj- 900 de lei!!WTF!
APROPO - un schimb de ulei CVT aici e 650 lire(100 de lei) (litru de ulei Havoline) x 12 litri maxim (minim 9)x 6 ore manopera! Ceva mai ieftin ca la noi dar calitate cam yok! Vorbim de dealer oficial. 6 ore sa faca asta?! Asa mult timp?
Si nu ma lasa sa cumpar filtre decat 1 exemplar din fiecare pe an. Ce "uameni"!
Cand am schimbat lichidul de frana - au facut aerisire cu pedala- nu au dispozitiv cu presiune! |Dar macar la final iti dau masina spalata! Nota 10. Vorba aia- daca spal calumea masina mai castig 10 cai la motor!
PS- Subaru nu e 4x4, ci e AWD, chiar SAWD! Ideea a fost ca trag toate 4 la nevoie!
Revin dupa revizie cu poze si impresii cu 5w30 (fuchs supersyn D1, aprobare dexos 1 gen 2, \made in DEU, specificatii ILASC GF6A+API SN PLUS RC+API SP RC)
-
Partea cu ecologia e înlănțuită. Ulei, gpf, start-stop, încărcare a bateriei pe loc la x rpm,combustibil, senzori. Schimbi una dai în celelalte.
0w20 ăla are mai multe calități decât să ungă. 5w30 ales de tine poate să genereze knock în reaprindere pe start stop în funcție de temp la care pornește și ce aditivi are. Îi lipsește lspi. Așa ca nu protejezi mai mult motorul.
Nu am văzut ulei 0wx cu lspi și HTHS mare. Aplicații diferite. E fie una, fie cealaltă.
E adevărat ca 0w20 asta de la motul mai da cu rest la rece când e umiditate mare.
0w20 cu HTHS mare, doar ca e de pe alt continent:
https://www.uleidemotor.com/files/home/Fise%20tehnice/TRIAX%20SYNERGY%20SYNTHETICS%20-%20PDS%20-%20DEC%202017%20(1).pdf
Sau 0w30:
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/16/d9d1c0f97a6fb62d428e0aba430dade04bbe3d5f.pdf
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/e985088fa0436b782ef213fe92b87c9ddc61ee6a.pdf
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/5854ee48187c843ab76d71c05b1a1856b9d10c88.pdf
Sau racing 0w40:
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/da113390c98570ea9776da495d3be71eb757c045.pdf
LL
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/633ba0ec7f05e87c78fc1ee5777e5be11d5ece4f.pdf
LE: de menționat ca cele cu tbn mare și HTHS mare încarcă gpf mai des. Contează cel mai mult iarna când se atinge mai greu temperatura de regenerare pe distanțe scurte de deplasare.
-
nu stiu de ce va chinuiti :)
toate astea noi (indiferent de constructor) nu sunt masini de tinut, se iau noi sau la ff putini km in leasing sau alta finantare si se dau mai departe inainte de 100k km si ... repeat
-
Ne amagim și noi. Știm ca nu au fost făcute să meargă mult timp.
-
@Andea79 & Xander
Perfecta dreptate! Chiar nu stiu de ce imi fac griji! Bani de benzina sa fie si drumuri bune!
Pe la US of A utilizatorii sunt chiar multumiti ( stiu ca ei nu au pocnitorile Hybride) ! 100.000 de mile e foarte acceptabil pentru un Forester!
parerile sunt mereu impartite si pot fi cazuri particulare- ba s-a mers incet, ba nu s-a facut schimbul de ulei la timp, ba una ba alta si ajungi sa crezi ca Subaru e nefiabil.
Pe un forum strainez cineva spune ca utilizatorul nu astepta sa se stinga becul albastru dupa pornire si pleca imediat. Asta spune el ar fi cauza deteriorarii cutiei CVT. Sincer nu cred asa ceva. Si lasam doar o parte din info sa se expuna si incepem sa vedem poate doar o fata a adevaratei probleme (multi nu stiu ce e aia service si ce presupune).
Nu sunt atat de prezente in piata UE ca sa ne formam o opinie clara fie legata de rata de defecte sau de fiabilitatea la un numar suficient de unitati- In schimb in piata americana sunt foarte bine vazute la aceste capitole.
Consumul nu e un factor decisiv nicaieri. Asiaticii nu sunt fani diesel si nici al consumurilor mici europene!
Cum stati cu kilometrii la bord?
PS- ca fapt divers si experienta proprie- O masina noua de care ai grija ( service cu piese ok si la timp, investigare si preventie la orice apare anormal in functionare) tinde sa impinga catre 10 ani de utilizare normala. Sunt si exceptii, poate din erori de asamblare sau umane (cutie de viteza automata distrusa in 40.000km).
-
Salut ,
S-o stapaniti sanatosi si sa va poarte in siguranta !
Mi-au placut postarile tale ,obiective si pertinente si ,pentru ca urmaresc cu atentie impresiile despre Forester e-boxer ,mi s-a deschis apetitul pentru un jurnal ,lucru pe care nu l-am mai facut demult...
Toate bune !
-
@Kay
Welcome to the Subaru party! Orice e bine venit, prin experiente invatam si ne perfectionam! Astept si citesc mereu ce se pune pe forum in dreptul Foresterului .
Sunt aici sa impartasesc tot ce cred ca e relevant! Si o fac fara intentia de fi incisiv sau suparat pe cineva - fie dealer sau user pe forum! Departe de mine!
Orice parare e binevenita si e si mai apreciata daca aducem argumentele logice. NU LE STIM pe toate!
PS- un utilizator de SUBARU din CAN mi-a confirmat ca acolo Subaru e la mare apreciere privind fiabilitatea. Lumea merge pe ce pune dealerul in motor- recte 0w20. In plus se merge incet- nu prea au curaj sa se puna cu politia la amenzi ca e nasol. 110 ar fi maxim maximorum. In rest bara la bara! In ritmul asta masinile se duc spre 2-3-400.000 de mile cu service la 10.000 km.
Acum privitor la asta clima e ceva mai racoroasa si as fi de acord ca 0w20 e potrivit pentru ei.
Maine, 16 MAR 24 merg la revizia de 15.000Km. Cu ulei Havoline 0w20 facut de PetrolOfisi sub licenta. ( nu va sta in motor decat vreo 50km, pana cand ajung acasa si ii dau drumul.)
Intre timp VW Grup are ulei de la Fuchs cu eticheta proprie. Ulei 0w30 507.00 - nu prea e de bine in teste.
Ce am mai aflat pe surse (oameni care transporta de la fabrici la firme) - turcia, china si rusia falsifica la greu uleiul. Castigator CASTROL.
Un ulei bun e cel original- As putea aminti LM, Motul, Mobil 1.- Dar original cu cel ieftin adus din TR.
Mare mare atentie la pretul din Ro la ulei. Ca sa nu fie risc de contrafacere- mergeti pe siteuri straine si comparati preturile la acelasi ulei. Un bidon de 4 litri sub 200 de lei deja e semnal de pericol!
Mai studiez niste aditivi pentru benzina si motorina(pentru Octavia 2 1.9 PD), plus unul pentru ulei de motor cu rezultate incredibile - folosite de profesionisti (nu se vinde la noi). Am vazut testele cu ele si am ramas uimit, versus ulei OEM - Ford, GM, VW si Castrol (scoase din bidon sigilat) si ulei uzat cu tratament la 10k km. Nu pot sa zic ca e ireal!
Aici am vazut cum un tratament curata depunerile! Foarte important! Daca sunt depuneri si nu le scoti din motor degeaba mai pui ulei scump- Asta ar trebui sa fie rolul detergentilor din ulei- dar de multe ori sunt doar cifre fara efect in realitate- si de aici neincrederea mea in reclamele noastre ! Subiectul lichidelor si fluidelor ramane in atentie si nu de multe ori prin chestiuni simple- ulei bun si service la timp- putem duce motoarele astea pana la "vesnicie".
PS- Ravenol e doar reclama. M-am folosit si eu in V6 la Touareg si nu, nu e ceva care sa impresioneze. Chiar m-a iritat zgomotul si l-am scos pentru un Fuchs.
Privitor la Fuchs nu sunt in totalitate convins de ei- As zice ca e un ulei mediu- in special marca proprie si nu ce dau ei la producatorii auto. Am inteles ca asigura uleiurile de fabrica pentru VW ( pe surse). Uleiurile de fabrica/ OEM pe care le-am vazut testate sunt mult sub nivelul de calitate pretins- din partea mea nu voi mai folosi asa ceva. Inca nu am gasit un test similar cu Idemitsu- insa nici nu dai de el undeva in tara.
Cine are cutie ZF(la alte agregate nu Subaru :) )- nu puneti ulei ZF OEM in ele. Nu. Nu e ce trebuie. Se face gelatina cand e sub stres termic. -ca fapt divers!
Similar si la cutia de viteze - Cam toti mergem pe 4 ani sau 60k km. Vine dealerul de aici si ma loveste cu 8 ani si 120 k km.
E totusi un ulei - nu e vesnic! Iar CVT ul e lant de metal pe role de metal- nu prea scapi de pilitura sau aschii metalice.
O sa revin cum am spus cu toate detaliile cand o sa le bag in agregat si o sa tin un mini jurnal paralel. Fac experimente pe masina mea ca sa spargem odata cliseele cu uleiul de dealer/ ulei OEM/ ulei scump/ aditivi si tratamente. Aici ma intreb cu au reusit cei din Germania sa aiba service la 30.000km - iar la noi in RO 15.000 km e deja mult. Si au ajuns la 200k km. Si masinile inca merg. Deci uleiul prin Germania e ce trebuie plus combustibil plus trafic?! Ce sa mai zic de taxiuri MB cu 700.000km aduse de pe MOBILE.de si foarte functionale!
In mod curent fac un minim de 600km pe saptamana indiferent de anotimp. Aici nu scade sun 2-4 grade C temperatura ambientala.
Consumul se tine pe la 6.4 sau daca chiar vreau sa fiu lenes- 6.2. (80% autostrada, 3 benzi, semafoare tot pe drum cu 3 benzi,40km., masina la gol fara AC) . Am setat AC pe un mod ECO. Daca dau ceva mai puternic ma cam resimt seara - nu sunt un fan al climatizarii!
Drumuri bune cu liniste!
-
O singura opinie imi exprim referitor la ulei: nu cred ca e bine sa faci schimburi peste cele din service, mai ales pe ascuns. In caz de probleme tehnice la motor, te poti trezi cu pierderea garantiei. Mai ales daca folosesti alte specificatii (deci nu marca e problema) decat cele date in cartea masinii.
Chiar si daca aduci tu uleiul in service-ul autorizat si ceri sa il puna pe acela vs ce au ei, sigur va exista o bifa in acest sens in perioada de garantie si atunci o sa dea cu virgula la eventualele discutii pe probleme tehnice de orice fel, daca tin de motor sau cutie, acolo unde apare alta specificatie de ulei vs ce recomanda cartea masinii.
Deci as fi foarte atent doar la partea asta.
-
E Subaru, nu se strica.
-
@Dan_b
5w30 e ulei ce se poate pune la completare- zice Subaru Japan. In Japonia ei asta folosesc. UE e mai cu mot.
Aici nu se pune deloc problema ca in Europa. Aici e haiducie. Am avut filtru aer schimbat deja cu aftermarket. Nimeni nu a zis nimic. M-au intrebat daca vreau sa-l schimb ca era curat la 7000km. Am zis da, pentru ca sunt ieftine fata de noi. Nu o sa am ganatie la Subaru EU. O sa petreaca masina cei 3 ani aici , in Turcia. Fara sare iarna, fara zapada, fara trafic bara la bara.
Uleiul dat jos (0w20 Fuchs Titan flex gt1 -parca) s-a comportat bine in motor.
Cel pus de ei, HAVOLINE, facut de turci- este UN DEZASATRU! Motor zgomotos, diesel chiar, consum mare- aproape zice ca s-a dublat plus lipsa de putere. Si nu exagerez. Nu mai era aceeasi masina. Totul se misca foarte greu- demaraj cu picatura plus zgmotul in turatii- cresterea in turatii vs uleiul vechi. NU. Chiar a fost o diferenta notabila, simtita si de sotie. Clar nu mai era la fel motorul.
Ajuns acasa dupa vreo 50km- dat jos- destul de murdat pentru un prim schimb. Dar na. Asta e. Poate s-au mai intrenat niste depuneri.
Am pus Fuchs 5w30 cu norma ILSAC GF 6A. Norma aprobata nu recomandata.
Primii kilomteri s-au simtit mai linistiti clar. Inca mai analizez zgomotul.
Azi dimineata la 11 grade am stat cam 3 minute pana sa se stinga becul albastru.
Consumul incepe sa scada. O mai las saptamana asta sa trag niste concluzii- daca nu imi convine apelez la 0w20 de la Penzoil.
Trebuie sa mai indur 4-5000km pana ajung acasa sa pun ceva cu adevarat bun.
Urmeaza si pozele. Am folosit filtru de ulei Knecht. O sa pun si factura cu preturi.
PS- am pus scut OEM - 9000 lire aprox( 1200 lei vs 1656 lei la SMT), stergatoare fata - 230 de lei OEM (la noi la SMT era 415lei). Montaj moka.
Scutul nu mi se pare ca ia din garda la sol. Atentie ca in RO nu exista scut aftermarket pentru modelul hybrid. Aia de la Odorhei nu au asa ceva.
@Sorin
Din experientele altora Subaru sunt sensibile la ulei- a se vedea si cazul de fata. MOTUL e de 1000 de ori mai bun ca mizeria de Havoline din Turcia.
Toata chestiunea e sa fie ulei ORIGINAL nu contrafacut. Atentie la pret.
Comandati mai bine din afara Ro.
PSPS pentru 2021, in studiul Consumer Reports- Subaru este peste Honda, Toyota, Lexus. Doar MAzda este putin mai sus. Ma gandesc daca sa-mi i-au un CX5 anul viitor. Dintre cei care au mazda, nu am auzit plangeri privind fiabilitatea! Desigur nu vorbim de Romania- aici cred ca nicio marca nu supravietuieste, din varii motive. ( Sursa- https://www.torquenews.com/1084/subaru-reliability-most-reliable-and-least-reliable-years-and-models)
-
https://imgur.com/a/vm5PeA5
Poze de samabata!
Ca sa detaliez ce vedeti-
1. Sambata 16 martie am fost pentru revizie- 14700km. La 15k km se schiimba uleiul si filtru. Orice altceva e bonus. Oamenii au fost profi- era liber ( mai aveau 2 masini in service dar era ceva mai complicat de lucrat)
2. Intr-o ora eram gata, cu folosirea masinariei de scos uleiul (cica si spala motorul- nu prea cred dar na, daca spun ei). Uleiul vechi a fost 0w20 Fuchs Titan flex. cred ca am dat vrep 350 de lei pe bidon. PS pana la dealer am dat un pic de pedala- a urcat uleiul pe dealuri la 109 grade- am mers cu 150-160 in panta. Nu e o masina sportiva!!
3. S-a montat si scut motor original- aftermarket inca nu s-a gasit cineva sa faca. Pret bun vs Ro. Acum am scuturi la grup , cutie si motor. Toate de tabla. Cineva care sa vrea un scut de platic? OEM :laugh:
4. Uleiul pus de ei Havoline 0w20 - facut de turci, sub licenta. ESTE UN DEZASTRU pentru MOTOR. Imediat motorul s-a schimbat in comportament. Zgomotos ca un diesel, slabit, cu consum mare. Lesinat. Greu in acceleratie. Un dezastru complet.
5. Am ajuns acasa. 50km- jos cu uleiul de dealer. Cam galbui. Spre inchis.
6. Am pus ulei Fuchs 5w30, bidonul din poze. Cu filtru Knect. La fel in poze.
7. La fiecare schimb am scos saiba de la busonul de scurgere si o inlocuiesc.
8. Am facut si o iesire cu sotia de test dupa- alta masina. Pana si ea recunoaste schimbarea
9. Azi la munca- 80 km. Ne apropiem de realitate. O sa o mai plimb sampataman asta (deja am ajuns cu consum de 6.7- mai am pana la 6.2) dar clar motorul e silentions. |Urca mai bine in ture raportat la viteza si apasarea pedalei.
10. Daca nu ma convinge urmeaza un schimb de Penzoil 0w20(nu mai stiu pretul dar pe la 30 USD) sau Mobil 1 0w20(34.95 usd bidol de 4.7 litri, pentru masini hybride garanatat cica 10.000 de mile)
11. Service usor- nici macar pe cric nu o urc. Ma bag pe sub ea. Cheie de 17. Treaba e gata.
12. La 20 grade ambiental am stat 2 minute sa se stinga becul albastru. Dimineata la 9 grade am stat cam 3 minute.
13. La mers constant 90kmh, drum lin fara panta, sau usor in panta- nu sar de 90 de grade la ulei.
14. Si la schimburile precedente am observat ca motorul se "aseaza" in timp- brusc de la 13k km am consumuri sub 7. Sau dupa 2-3 saptamani se mai dilueaza uleiul si devine mai silentios. Doar observatie proprie.
-
Puteai sa pastrezi filtrul ala original. E mai bun si oricum in 50km nu ai de ce sa il schimbi. Oricum ramane in motor urma de ulei vechi si nu poti inlocui 100% cu ce pui tu acasa.
Faptul ca dupa 50km culoarea era mai inchisa este din nou normal. Chiar si cu aparatul de scos si cu ce vrei tot raman 100-200ml din uleiul vechi prin motor si se amesteca cu cel nou.
-
Ai aici kit de scuturi AM , si nu de fer :
https://www.asfir.com/underbody-protection-kit-595258bb.html
La ulei ai zis ca ai vazut 109° - cat ar fi ok ? Eu la 150km/h aveam 97-98°, la 130km/h undeva pe la 94 statea, dar masina e noua , inca in rodaj, nu i-am dat asa tare.
-
Ai aici kit de scuturi AM , si nu de fer :
https://www.asfir.com/underbody-protection-kit-595258bb.html
La ulei ai zis ca ai vazut 109° - cat ar fi ok ? Eu la 150km/h aveam 97-98°, la 130km/h undeva pe la 94 statea, dar masina e noua , inca in rodaj, nu i-am dat asa tare.
Si temperatura de afara cate grade? 37?
-
In motor ramane ulei de la vechiul schimb, umplerea initiala este cu 5,1L iar schimbul la service se face cu 4,2 L. Asa ca sunt de acord cu Mihai ca filtrul de ulei l-ai schimbat absolut degeaba, si mie mi se pare mai ok filtrul original.
Pot sa spun ca in Germania schimburile de ulei se fac cu 5w30 nu cu 0w20 ca la noi, am intrebat la AK si mi sa spus ca asa recomanda Subaru Italia pentru zona noastra, pana sa treaca sub tutela Italienilor schimburile se facea si la AK cu 5w30.
-
Si temperatura de afara cate grade? 37?
Ma squizati ca am omis acest aspect important ^-^ : au fost intre 3 si 17 grade celsius.
-
@ALL
De acord cu dvs.
Filtrul l-am schimbat pentru prima data cu Knecht. Am vrut sa vad daca sunt ceva modificari (mai am vreo 5 bucati de rezerva) in caz ca nu mai gasesc cel OEM.
Sunt constient ca nu poti scoate tot uleiul din motor la schimb.
Ce am vrut sa mai amintesc e ca dupa schimb(golire ulei vechi si umplere cu ulei curat) nu pornesc motorul ca si in mod normal!
Fac o combinatie de pedale ca sa invarta motorul- FARA A PORNI!
Procedura- apas pedala de acceleratie la fund+ frana- CONTACT! Motorul invarte pentru cat las eu contactul pus!( las 3-4 secunde) si deconectez. Repet procedura de 2-3 ori maxim.
Urmatoarea pornire o fac normal- masina porneste ca de obicei- fara a se simti intarziere sau vre-un sunet dubios. Reprezentata nu stie asa ceva aici. Nu stiu daca in Ro sau in alte parti se aplica procedeul.
@4croco Foarte dubios- Adica in clima DEU s-ar preta 0w20 mai bine decat 5w30- inseamna ca la ei e mai cald ca la noi? Foarte interesanta pozitia Subaru ITA. Le-am scris celor de la Subaru EU dar nu mi-au raspuns- exact pe subiectul uleiului.
Atunci de ce in TUR avem 0w20 la fel ca in ROU sau ITA si CAN iar in DEU 5w30?!
-
Ai aici kit de scuturi AM , si nu de fer :
https://www.asfir.com/underbody-protection-kit-595258bb.html
La ulei ai zis ca ai vazut 109° - cat ar fi ok ? Eu la 150km/h aveam 97-98°, la 130km/h undeva pe la 94 statea, dar masina e noua , inca in rodaj, nu i-am dat asa tare.
Pare a fi ce trebuie. Dar la 830 USD ma depaseste- metal vs Aluminiu- parca ma descurc mai bine cu metal- analogie la jantele de tabla vs aliaj. Pentru protectia CVT am o bucata mult mai mare ca si suprafata- o prefer in locul celei din poza.
LA ulei 109- urcam un deal in acceleratie- aproape la blana. Un ulei standard ar tine pana la 130 de grade C- punctul de fierbere/temperatura de degradare. Majoritatea senzorilor duc pana la 150 C. De asta m-as opri la 130.
Cu un aditiv ar fi posbil sa ai -Un ulei FULL SYNT- 150 C< Ulei racing- 650 C.<Cele "EXTREME"- 1000 C.
La Ulei CVT - 126 e cam la limita(cineva a masurat pe masina cand facea OFF Road). Banuiesc ca la 130 C deja apare avertizare in bord. Pentru tractare se recomanda un OIL COOLER sau mers turat cand e vorba de urcat rampa.
Depinde pe ce tip de drum mergi, calitate benzina,incarcare, temp ambientala- cu cat se tureaza motorul/creste viteza- cu atat creste temperatura. Pe drumurile mele se mentine sub 90, afara 10-20 grade C, 90kmh, 1100rot/min.
Dupa ce am testerul o sa am mai multe live data! https://www.amazon.com/TOPDON-ArtiDiag-Bidirectional-OE-Level-Diagnostic/dp/B0BNKHCXVC/ref=sr_1_1_sspa?crid=8HBTUG1GS8RZ&dib=eyJ2IjoiMSJ9.zJJx5IEsGo6cNccwgXbDM7RWwKmfS3J03ERF5wSHkYgdIpdLHLiKeTrjTmI_-egCQsGpifhHOhiW22X75A9b-KOTZCnUqtxmXi6HueymHIzhpv2Xaxk_RodzzCFdun4HYP8W01MSBlSjVHp1TNVIZDWmzFy2K4IMYYpp-sbb9TId7ob0pcewzfVx_sVghJOY5pxQFcrviIENFg1tksV1lTW3Xb2HA3yR3ks1am33S4DDey5qY6GnQVHH_bBmgnFqB7kHBJUT1qeFdrJQxx_3A2IwnsSXpVPNu-w06yX_884.oxMZS_gAmCxE19gwGAaKx7a-j5osjGYpALvrKVqAEfU&dib_tag=se&keywords=topdon+scanner&qid=1709879691&sprefix=topdon%2Caps%2C995&sr=8-1-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1
-
Cumva out of topic..am vazut ca locuiesti in Turcia si conduci si spre Romania.
Sunt curios daca sesizezi diferente de consum mari folosind benzina turceasca versus cea din Bulgaria sau Romania. Totodata, de unde alimentezi in Turcia? Benzina de 95 sau 97?
Intreb pentru ca cel putin de 3 ori pe an coboram din Bucuresti pana spre SE Turciei si de fiecare data am sesizat ca motorul trage mai bine si consuma mai putin cu benzina turceasca, preponderent BP si Shell.
Testat cu Forester Turbo si Toyota aspirat.
-
Salut ,
in legatura cu intrebarea lui Ilie ,am fost in Turcia acum 3 ani cu Sj ul xt si mi s-a parut benzina mult inferioara celei de 100 de la MOL cu care alimentez (consum mai ridicat reactii mai lente la accelerare ).Odata ajuns in Ro i-am schimbat uleiul am avut impresia ca -i crescuse nivelul din cauza ca ajunsese benzina in el .
Poti s-o compari cu cea din RO ?
Toate bune !
-
Cumva out of topic..am vazut ca locuiesti in Turcia si conduci si spre Romania.
Sunt curios daca sesizezi diferente de consum mari folosind benzina turceasca versus cea din Bulgaria sau Romania. Totodata, de unde alimentezi in Turcia? Benzina de 95 sau 97?
@Ilie & Kay
Alimentez cu singura varianta de benzina de la statiile OPET(am pret preferential aici). Acum de ex a ajuns la 44 lire litrul ( acum 1 an si ceva era 18-19 lire). Posibil sa fie ok SHELL si BP.
Mai am un Tivoli (adus din Ro) si cred ca se comporta ceva mai slab decat in Ro(la inceput). Mi-a tras niste flash-uri cu CHECK ENGINE aprins. Ca sa rezolv am mers mai tare ca de obicei si in 15-25 km s-a stins. A trecut mai bine de 1 an de atunci si nu s-a mai aprins. Acum cred ca merge relativ in regula. Nu sesizez nimic. 99% din timp masinile stau cu plinul facut. Nu am o parere buna despre motorina. Pentru un 2.0 TDI e lenesa. Trebuie tinut in SPORT Passatul.
Per total nu am mers asa de mult in Ro incat sa imi dau seama de diferente. Oricum miroase foarte tare a benzina uleiul. Si l-am schimbat de curand. Am multi colegi cu masini din UE si nu prea se plang de benzina.
In Bulgaria nu ma opresc! EVER! Nici daca vine apocalipsa nu ma opresc!
UPDATE - In weekend am scos uleiul FUCHS 5w30 si am luat de la "magazinul din colt" Mobil 1 0w20. (bidon 5 quartz, 4.7 litri, 35 USD bidonul). Consumul incepe sa scada.
Imediat motor mai silentions, acceleratia mai rapida, zgomot in mers foarte putin, (la 3000 abia se aude ceva). La 100kmh se aud doar anvelopele.
Concluzia- o diferenta CLARA 0w20 versus 5w30. (am avut 5w30 de la Mobil 1 si comportamentul a fost destul de apropiat cu 0w20) ceea ce imi indica faptul ca Fuchs intra la capitolul apa de ploaie(sa mai zic ca alimenteaza si pe cei de la VW la prima umplere- deci NU). De cand Fuchs face sub licenta si uleiul in Turcia(pentru benzinarii OPET) e destul de elocvent ca nu au calitate. Nu as tine uleiul mai mult de 5000km. https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-0w-20
Reamintesc ca am sa trec pe un ulei necunoscut marii majoritati. Nu ii dau numele pentru a nu fi reclama. Insa pana acum 2-3 saptamani nici eu nu stiam ca exista. Am studiat problema si acum cam am idee ce inseamna ulei de top - din mai multe considerente- fara reclama la TV, fara marketing agresiv, fara sponsorizari, cu ambalaj de tabla musai, calitate pentru anumiti constructori -F1, premium..si desigur cu rezulate probabile.
-
Asa cum ai pomenit de Fucsi si de Mobili, cred ca poti mentiona si uleiul in tabla - cel putin pe mine m-ai facut curios, in conditiile in care si eu sunt foarte atent ce bag in vechiturile mele.
-
;D
@Forester
Inca nu vreau sa recomand ceva ce nu am testat cu propria piele. Poate nu e bun- cine stie. In teorie suna foarte bine si vreau sa vad si practic cum stau. In mai ajung si fac testul. Am in plan sa pun si in alte masini- Ssangyong Tivoli 162 cp 1,5 benzina, Octavia 2 1.9 TDI PD, Logan 1.5 dci. Sa avem mai multe surse! Pana atunci prefer sa nu pomenesc numele (mai ales ca e un brand "no name").
-
Pakelo?
-
@Mariansro No comment. O sa vedem dupa ce testam.
UPDATE- A sosit diagnoza din SUA. Totul OK. Am luat de la producator.
Pe Forester- si-a facut updateurile si am gasit 31 de module. PS- Am ajuns acasa si am lasat motorul pornit- Live data pe transmisie- uleiul avea 76 grade iar cel de motor 92. O sa fac si un live cu mers- vreau sa vad cum urca temperatura la CVT.
Astfel>
Inspection Result
Inspections are normal for Vehicle body system
1.Multi-function Display(MFD)
2.Airbag(AB)
3.Subaru Rear Vehicle Detection(RH)(RVDR)
4.Combination Meter(MET)
5.Hybrid Powertrain Control(HPC)
6.Infotainment(INF)
7.Reverse Automatic Braking(RAB)
8.Power Window (Switch)(PWS)
9.Keyless Access with Push Button Start(Power Supply)(SMTP)
10.Brake Control(BC)
11.Drive Motor(DM)
12.Pedestrian Alert(ALT)
13.Power Rear Gate(PRG)
14.Power Window (Driver)(PWD)
15.Keyless Access with Push Button Start(Collation)(SMTC)
16.Telematics(TLM)
17.Body Control(BIU)
18.Subaru Rear Vehicle Detection(LH)(RVDL)
19.Air Conditioner(AC)
20.Engine(EGI)
21.Tire Pressure Monitor(TPM)
22.Headlight / Foglight(LT)
23.Driver Monitor(DMN)
24.Power Window (Passenger)(PWP)
25.Power Seat Memory(SEAT)
26.Occupant Detection(OCPT)
27.Transmission(TM)
28.Automatic Light and Wiper(ALW)
29.EyeSight(ES)
30.Power Steering(PS)
31.High Voltage Battery(HVB)
Pentru SSangyong Tivoli 2019+- cam slabut. Cateva module. Nu am gasit nimic special.
In schimb se gasesc multe marci- ce ma interesa - Dacia, Renault si Skoda- sunt prezente.
Tableta are o functie de raport diagnoza- iti trimite pe mail un link - care te trimtie pe serverul lor unde este generat raportul cu toate sistemele si problemele.
UPDATE CONSUM- 6.3% pe ultimii 300km, 2 persoane in masina. Si AC pentru jumatate din parcurs.(mod eco). Zgomot disipat la nivel perceptibil fata de 5w30. Nu vroiam sa cred ca exista o asa diferenta- dar da, EXISTA!
Si reamintesc episodul cu Octavia2 1.9 TDI--am trecut pe 0w30 de la 5w30- 506.01- La fel zgomot mai putin, ceva mai multa "putere", si consum diminuat. Deci 2 exemple practice traite pe propria piele, ulei subtire, rezultate mai bune.
-
Salutari stimati privitori
Am revenit la 22500km.
Dupa un drum TUR-ROU, revin cu niste concluzii.
La 195--km am pus ulei Pakelo 0w20. Am mai avut o varianta de ulei (mai ieftin) insa distribuitorul a fost foarte aproape de Bucuresti si a avut pe stoc ce am avut nevoie. Ca pret nu a fost scump- estimez la 90 lei/litru. Informativ 5 litri+2 litri ulei diferential+1 litru lichid frana dot4= 700 lei (am avut 10% off)
Ca si conluzie- nu pot sa ma pronunt in clar, dar in mod CERT e singurul ulei care nu s-a schimbat la culoare dupa aproape 3000km. Consumul a fost zic eu, extra bun- masina plina, AC non stop, 100kmh media, viteza 120-150kmh, autostrada 8%, benzina TUR( mai slaba ca cea din Ro).
Ce as mentiona e- la pornire motorul e mai turat versus alte uleiuri. La capitolul zgomot motor nu e deranjant, dar se poate mai bine ( Fuchs Titan Flex Gt a fost THE BEST- mega silentios).
Consumurile par a fi cele mai bune obtinute pana acum. Pe masina am folosit ulei Texaco ( licenta , facut in TUR, o mizerie), Fuchs 5w30 si 0w20 ( cel mai bun a fost 0w20, 5w30 era zgomotos, slab la consum) si Mobil 1 0w20 - made in USA- destul de bun, consum ok, zgmot normal- dar in comparatie cu Pakelo la 1000 km era deja maroniu.
Benzina TUR ( de la statii OPET) e ok dar mai zgomotoasa si lenesa versus benzina Lukoil 95 sau Petrom 95 din Ro. Motorul e mai zgomotos, ralantiul e mai tremurat, pedala mai anosta, ciudata in acceleratie /deceleratie. Am sesizat ca in Ro masina e mai rafinata in mers!
Suplimentar am schimbat la dealer in TUR uleiul din grupuri- 2 litri se pare ca au fost de ajuns- 75w90 norma GL5. Dealerul nu a comentat atata timp cat pe bidonul Pakelo a specificat normal! Am pus si la frana lichid Pakelo- pot sa zic , fara placebo- masina e un pic mai mult mai rafinata, au disparut mici tremuraturi, trecerea de la EV la termic, e mai lina, in sensul in care trenul de rulare nu mai semnalizeaza oprire/pornire motor termic- respectiv cind intra in sarcina CVT-ul.
O sa tin 10.000km uleiul Pakelo si sper sa mai pot aduce 4 litri din Ro. Daca nu revin la Mobil 1.
Masina per total se comporta normal, sta bine la viteze peste 120, chiar si cu cutie bagaj THULE, consum forate bun pentru aerodinamica si incarcare- 3 adulti, bagaje(pentru prima data masina statea ridicata de puntea fata!!).
Abia ce am inceput deplasarile zilnice, consum dupa 2 zile s-a dus la 6.4.( vs 6.2 inainte de schimbul de ulei).
Ca fapt divers la regimul de mers comparativ cu Mobil 1, imi pare ca uleiul asta preia mai multe grade- am ajuns cred la 116 0C pe autostrada!
La turatii se tine 1200 rot/min pe la 85-90Kmh...120kmh se duce la 3000rot/min si am observat ca la acceleratie se duce la 4000rot/min si o tine acolo pana atinge viteza ceruta. Zgomotul de benzina turata se tine scazut, chiar infundat as zice- pare ca cel mai bine dintre uleiuri pana acum!
In weekend (25.05.2024) am fost la dealer la Subaru (ARKAS ) si am facut schimbul de uleiuri- estimez ca in decembrie o sa ajung la 30.000km.
orientativ- operatiunile au fost 1500 TL (200 si ceva de lei!!!) - urcat pe elevator, dat jos roti, scos lichid gravitational la fiecare roata, dat jos scuturi- schimbat ulei grupuri, primit 1 litru ulei motor, primit 2 perne /tetiera gratis, spalare masina exterior gratis, inlocuit suporti numere cu noul model Subaru, plus banda adeziva pentru eliminare vibratii suporti- mega multumit! Am permutat si rotile, respectiv pe stanga si dreapta intre ele. cam 1-2 mm diferenta la grosime!ochiometric!
Cu ocazia asta am pus diagnoza oficiala pe masina- doar eroare la senzorul de lumina din bord- ca nu era lumina solara in atelier. Am vazut si lista cu toate modulele si o sa o postez ASAP.
Nu s-a gasit niciun update de software, nicio rechemare!
Mai face figuri telefonul cu mizeria de entertainment unit- sunt slabe la capitolul software! Daca nu am GPS activ inainte sa am motorul pornit si fara sa fie cablat, se blocheaza navigatia- si trebuie sa opresc masina, sa inchid si sa treaca vreo 5 minute ca sa isi revina sau resetez unitatea !! Mai ales cu Waze! In TUR nu se foloseste WAZE! E slaba din toate punctele de vedere! Cu maps am macar traficul actualizat!
-
Lista cu module identificate cu soft oficial Subaru Monitor 4!
Din lista am scos cam 31 de module care ar fi functionale. Ceea ce e bine ca le pot vedea si cu scula mea TOPDON de 400 USD vs 2000USD cat costa interfata (mufa OBD) OEM.
PS- o singura eroare pe modulul de AC- b141 sau ceva asemanator- Senzor intensitate solara! Eroare nu se sterge cu interfata daca nu este iluminat senzorul. Ori pui un telefon cu lanterna pe senzor ori scoti masina la soare- altfel eroare reapare! Daca masina iese la lumina cred ca se sterge automat.
(https://i.ibb.co/tZNKMJz/1.jpg) (https://ibb.co/tZNKMJz) (https://i.ibb.co/xX15jPV/2.jpg) (https://ibb.co/xX15jPV) (https://i.ibb.co/ypTtQpy/3.jpg) (https://ibb.co/ypTtQpy)
-
Benzina TUR ( de la statii OPET) e ok dar mai zgomotoasa si lenesa versus benzina Lukoil 95 sau Petrom 95 din Ro. Motorul e mai zgomotos, ralantiul e mai tremurat, pedala mai anosta, ciudata in acceleratie /deceleratie. Am sesizat ca in Ro masina e mai rafinata in mers!
De ce nu Shell de 97 sau BP?
Din cat am folosit eu, mai ales la motocicleta, indiferent ca am bagat din Diyarbakir sau Ankara, benzina de la Shell a fost net superioara fata de Opet sau Petrol Ofisi..
-
@ Ilie
Cu OPET am discount.
UPDATE-
Am pus Uleiul Pakelo la munca- consumul scade. Sub 6.2.%. Silentios. La 80kmh sta la 1000-1100 rot/min.
Caldura ambientala nu pare sa afecteze temp la ulei. reusesc sa-l tin in 94-95 grade.
Am pus Pakelo si in SSangyong. Si se simte altfel motorul. O sa incerc sa le tin maxim 10k.
Cand revin in Ro o sa mai experimentez si cu alte uleiuri ( ceva mai ieftine dar nu cu mult). Oricum pentru un ulei care nu beneficiaza de reclama si contrafacere, sunt foarte multumit de pret- undeva la 80-90 lei litrul.
Foresterul are 24k km ( 11 luni de cand am cumparat-o).
Tivoli a facut 30k km.
-
De pe un forum din USA.
Si mie mi s-a parut ciudat cand am vazut in Outback-ul din 2017 0w20 dar o sa-l folosesc in continuare.
As an engineer that has worked with rotating equipment and various bearing designs, I plan to use the recommended 0w20. The pump flow rate and bearing clearances are all based on the thinner (0w20) oil. As you increase the viscosity of the oil the volume and pressures through the pump will likely be reduced (less oil being feed to the bearings) and the torque on the oil pump will increase (putting more stress on the oil pump). The oil feeding bearings will not flow as well into the bearings and the bearing can lack in lubrication also the oil flow out of the bearings will be hampered and the oil will take more time to flow through and get heated higher than expected. The return oil flow throughout the engine will become slower allowing the oil to get hotter (more dwell time on hot parts) and the oil level in the sump will be a little less.
-
Eu am luat XV-ul anul trecut din Germania si in motor avea 5W30, la revizia facuta la AutoKino au bagat Motul 0W20 si motorul se aude altfel si se simte ca functioneaza altfel, la rece era mult mai galagios cu 5W30.
Ma gandesc ca daca un motor a fost proiectat pentru functionarea cu ulei 0W20 de ce ai baga alt ulei si nu ce recomanda producatorul.
Ma refer strict la vascozitate nu marca, fiecare poate sa aleaga ce marca doreste la ulei.
-
Pe scurt, pentru ca difera conditiile de utilizare.
-
Buna ziua tuturor si bine v-am gasit.
Sunt nou aici si in curand o sa ma alatur posesorilor de Forester(sper cat mai repede)... :) A fost o incantare sa va citesc topicurile si va marturisesc sincer ca a atarnat foarte mult in alegerea/inclinarea balantei catre Forester.Sper sa revin cat mai curand pe aici cu un topic propriu.
Acum,de ce am ales acest topic pt introducere...Am citit ceva despre trapă la inceput de topic,cum ca nu ar fi ce trebuie...Marturisesc sincer ca asta a fost unul dintre motivele alegerii mele deci am ramas putin pe ganduri.Problema nu cred ca a mai fost reluata sau poate nu am citit cu atentie eu(scuze anticipate in acest caz)...
Cam asta ar fi pt moment... :)
Drumuri bune sa aveti si sper sa ne auzim in curand...
-
Salut. Eu am modelul cu trapa si o consider foarte faina
Copiilor le place la nebunie, mai ales pe drumuri de munte
-
@ALLCON
Am ajuns si la venerabila cifra de 30.000km intr-un an si putin.
Masina benzineste ca in prima zi.
De la 195--Km am pus Pakelo 0w20. Dupa cum am mai precizat a scazut consumul cu un 0.5 litri/100km ( pe acelasi traseu, conditii similare de trafic si temperatura vs mobil 1 0w20 made in USA).
Cum a mai remarcat cineva 5w30 e mai zgomotos. Mai departe nu stiu ce sa zic.
Am mai pus in benzina niste adivitiv - care la benzina de aici s-a simtit. Ceva mai silentios motorul in mers si parca era mai sprinten.
Am facut si un UPDATE DE SOFTWARE- banuiesc ca pe partea de infotainment s-a lucrat. Am gasit niste erori la unitate si dupa update nu au mai aparut. Update-ul s-a facut cu telefonul in mod HOT SPOT si conectat la unitatea radio. A durat cam 5-10 minute toata procedura.
Sambata pe 5 OCT ma duc la revizie. Desigur cu Pakelo adus de acasa!
-
@tache & @marianBV
Trapa e o cascadorie- dupa ceva timp se blocheaza canalele de scurgere si inunda plafonul. In rest e o alta piesa fara o folosinta urgenta pentru mine. Intra diverse de pe drum, praf etc. Un alt geam expus la grindina. Fiecare dupa cum ii place. Eu sunt mai practic!
@tache- E made in JAPAN. Inclinam catre CRV- noul model, dar e made in CHINA.
-
Am fost azi la revizie. Am avut filtrele mele. Doar oringul metalic de la bușon l-am plătit. 59 de lire. Per total factura a fost de 90 usd. La software pe infotainment am versiune UK 23.16.70.
Au scos uleiul gravitațional după care au o mașinărie care pulsează o solutie timp de vreo 6 minute și scoate totul. Nu știu de ce au insistat sa pună 4.6 litri în motor. Normal e 4.2 cu tot cu schimbul filtrului. O sa mai dau eu jos vreo 500ml. Cam atât.
-
Felicitari pt masina si la cati mai multi km :)
Sper ca in curand o sa fiu si eu posesorul unui asemenea agregat.
Va ca tot se vorbeste de temperaturile la ulei. Am o intrebare de necunoscator ale temp normale de functionare ale motoarelor pe benzina. De ce este temperatura asa de mare la ulei ? Este normal sa ajunga la peste 95 C ? La dieselul meu temp la ulei este totdeauna mai mica cu 5 grade fata de temp lichidului de racire care nu trece nici vara de 93 C... deci uleiul sta cam pe la 85 - 88 C
-
La aspirat stă și la 108 grade. Depinde de ulei și de logica răcirii. Aspiratele după 2021 până în 2025 au tcv cu probleme.
-
@Xander - parca s-au rezolvat problemele cu TCV la Subaru. 108 grade e mult. Ar trebuie sa merg peste 3500 rot/min ca sa tin temperatura asta. Daca merg 160--peste atunci da, ajung si la 113-117 grade la ulei- dar cu uleiul asta nou nu am testat la asa viteza, cat ar putea sa urce temp la ulei.
@Lupul ALB
WELCOME!
Succes si tie si sa fie intr-un ceas bun.
la mine la ulei daca merg cu 90kmh uleiul sta la 89-90 grade. Temperatura aerului aprox 20 Celsius.
Daca urc in ture - rampa- ajung si la 106. Dupa revine la 90-92. Depinde de viteza.
Daca merg super relaxat nu sar de 90 de grade.
@UPDATE - am ajuns si schimb uleiul PAKELO 0w20. Am trecut pe SIROIL 5w30 504/507.
(Am mai testat FUCHS 5w30 dar a fost o dezamagire de la prima cheie. Motor mult mai zgomotos!)
ALTA VIATA! ALT MOTOR! Consumul e cel din carte fara sa ma stresez. Ajung la 6.7 consum extern mers 90-100kmh. Fara clima.
Am folosit si tratament de flush inainte, aditiv pentru ulei si aditiv pentru benzina cand am facut schimbul. Nici cand era noua nu mergea asa. Aditivii sunt de la BLINKER.
Am in stand by si ulei de CVT- AXXON OIL, pregatit sa-l schimb cred ca in ianuarie 2025.
Am ajuns la 34.000km in total si uleiul de motor schimbat la 31380km abia s-a maronizat putin.
La 80-90kmh motorul parca e la ralanti-1100-1200 rot/min.
Orice ar fi, motorul este MUULT mai silentios. Nu e imaginatia mea sau orice ati mai putea crede. E alt ulei!
Si merg mult mai linistit ca 5w30 e mult mai bun decat apa de 0w20. La peste 30-40 grade sa nu imi ziceti ca merge 0w20! Care e sensul lui xw20- adica temperaturi de maxim 20 grade.
Efectiv motorul nu mai URLA pe la 3000-4000 de ture. Se aude infundat. Pana si colegul de naveta a observat asta..si el e afon cu motoarele!
Consumul am observat ca nu mai fluctueaza de nebun- adica daca rup ritmul sa urce brusc de la 6.x la 8.x pe drumuri scurte. Ramane mult cu variatii mici de maxim 0,5 l/100km. Nu mi-a mai sarit de 7.9% -combinat-, chiar daca am abuzat de pedala, ceea ce inainte se intampla.
EV-ul intra mult mai usor in functiune- nu stiu daca are vreo legatura cu alti factori externi, dar pe acelasi traseu zilnic am observat ca intra mult mai des in modul EV. Poate ca e din cauza temperaturii ambientale? Nu stiu de ce - e doar observatia mea. NU mai simt cand porneste-opreste motorul in cazul asta. Merg si trebuie sa ma uit cand e aprins martorul altfel nu se aude/simte nimic!
Din 20AUG2023 pana acum masina s-a comportat fara probleme.
-
W20 nu inseamna 20 de grade ambiental. Ca altfel prius cu w8 si w10 s-ar vinde doar in Norvegia, nu si in California.
-
Tcv in 2020 a trecut la alta construcție in ton cu vremurile care s-a dovedit a fi mai puțin fiabilă. A fost corectată în 2021 să pice cu valva deschisă ca să nu strice motorul. Inițial pica ba deschis, ba închis. În 2025 s-a revenit la construcția fiabilă de dinainte de 2020.
Nu poți să compari uleiurile 0w20 cu 5w30. Au repere de temperatură și au scopuri diferite. Boxerul iubește uleiurile care oferă protecție ridicată la temperaturi joase dar și ridicate. Cu accent mai mult pe temperaturi ridicate .
-
@ ALLCON
Atunci ce facem cu 5w30 si 5w40 sau 5w60? Care este rolul indicelui -
Ca si parte practica, pot sa confirm ca 0w20 boxerul il ARDE imediat! Adica din galben il face maroniu foarte repede. Mai mult amorsarea circuitului se face foarte zgomotos la RECE in comparatie cu 5w30! Daca tot ne raportam la temperaturi- cea ambientala influenteaza destul de significant consumul! Deci de ce nu ar fi diferente intre cele 2 tipuri la temperatura ambientala similara?
5w30 imi tine turatiile mult mai jos, imi tine temperatura la ulei mai jos- la acelasi regim de turatii si temp exterioara! Si comparativ cu 5w30, 0w20 este mult mai spre MARO decat spre GALBENUL (ulei nou), pe cand primul foarte greu sa vezi vreo diferenta de culoare. pentru mine 0w20 NU este pentru acest motor, oricat se straduie producator sa ma faca sa fiu ECO!
Tin sa va reamintesc episodul cu WRX (sau Impreza, nu imi amitesc exact) din Canada, cand pe motor scrie ca 0w20 e uleiul preferat si dupa cateva incidente grave, SUBARU a revenit cu mentiunea ca se va folosi 5w30! Deci si-au dat seama ca au dat rateu cu normele lor prostesti!
Acum nebunia uleiurilor subtiri se duce catre 0w16! si 0w8! In curand va fi apa de ploaie! Multumire consiliului CAFE, care brusc a schimbat normele peste noapte, sub amenintarea profiturilor producatorilor auto!
Fiecare decide pe banii si munca lui, dar eu nu ma ghidez deloc, absolut deloc, dupa nicio norma ECO-BIO fanatica! Eco terorismul asta auto nu ma sperie! Ramane proba timpului si a fiabilitatii! Va invit sa vedeti teste reale pe uleiuri de firma si sa observati ce anume se intampla cu acestea! Nu ii fac publicitate canalului de youtube pe care le-am gasit, cine vrea poate sa intrebe in privat!
-
Un an nou cat se poate de bun tuturor!
Am revenit cu un mic update- undeva la 36500km. Consumul nu e relevant- dar la stilul meu si la traseul zilnic de 80km e ca la carte, cu benzina astora, care e sub petrom 95.
La temepraturiel de afara 5-10 Celsius- 90-100kmh- uleiul sta la 90-95 grade! Daca urc spre 110..120- 103 grade -106 grade la 140kmh. Nu voi folosi niciodata 0w20! 5w30 sau 5w40 ca la mama Japonia!
Nimic de reprosat masinii. Uleiul SIROIL isi face treaba si il recomand cu cea mai mare doza de incredere! 5w30 nu 0w20!
Ce am mai descoperit intre timp- daca aveti diagnoze- gen Topdon launch..etc- si va apare eroare B2244 Amplifier communication- la mine s-a produs din cauza diagnozei in sine. Sistemul o vede si genereaza chestia asta. Concluzia a venit dupa ce un expert a venit scolit in Japonia si a facut diagnoza OEM pe masina, cu eroarea stocata. Deci am mai linistit un aspect. Pe forumurile IIHS eroarea e documentata si solutia e schimbarea amplificatorului daca ai versiunile mentionate de ei. Acesta se afla sub scaun pasager fata!
-
UPDATE- La 38300km am scos primul ulei Siroil -combinat cu un aditiv ulei de la Blinker. Culoarea maronie. (7000km parcursi in regim extra urban)
Am pus un filtru nou Mahle la ulei si 4 litri de 5w30 Siroil.
Temperatura la ulei ( ambiental 5-10 Celsius) ramane in jur de 90. Dimineata nu depasesc deloc 88-89.
Daca merg mai vioi- 100-140khm, nu sar de 110C. Chiar mai putin.
Motorul a ramas la fel de silentios.
Am avut ocazia sa merg cu un BMW Seria 3, 2.0 benzina-2024, noua noutza, Automata cu 8 viteze. Raman la concluzia ca mult mai comfortabil e Forester. O masina rigida, foarte putin comfortabila sau spatioasa, insa cu 200kg mai usoara. Consumul a fost foarte bun vs Subaru, dar nu are AWD permanent. Concluzia mea- nu as da banii pe asa berlina sport.