Subaru club Romania

Jurnale de bord => XV & Crosstrek => Subaru XV GT (2017-2023) => Topic started by: xpress5 on May 19, 2024, 21:30:53 PM

Title: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 19, 2024, 21:30:53 PM
Intro

Salutari,

Ma numesc Cristi si in februarie 2024 am decis sa achizitionez un XV, dupa vreo 2-3 luni de documentare si un test drive care mi-a fost oferit de catre un om cumsecade din Cluj–Napoca (multumesc, Tobi, daca citesti).

In aprilie am intrat in posesia unui Subaru XV MY2018 2.0i second–hand, importat din Germania prin intermediul TwinMotors din jud. Cluj:

(https://i.imgur.com/mYuuVnb.jpg)
(chiar prima poza facuta imediat dupa ce am luat-o in primire pe drumul dinspre Cluj spre Oradea)

Inainte de restul, vreau sa spun ca n-am vrut sa “fur” masina lui @marr dar asa mi-a fost norocul, sa ma aleg cu un Dark Blue (initial urmaream un XV alb).

Masina are data primei inmatriculari 01.2019, am luat-o cu ~60500KM la bord, este trimul Exclusive Plus (trapa, scaune de piele, incalzire in volan) — fosta masina era un Seat Ateca 2.0D 4Drive Excellence (manuala) care avea destul de multe dotari si am tinut sa am acest trim — Exclusie Plus — ca sa nu duc lipsa dotarilor foarte mult.

(https://i.imgur.com/81PYakH.jpg)

(https://i.imgur.com/iawehwS.jpg)

(https://i.imgur.com/6yigevY.jpg)

A fost cumparata de la o reprezentanta Subaru din Germania care s-a si ocupat de service pana la 60000KM (cum trebuie, conform documentelor). Eu, chiar inainte de a o prelua, am cerut la TwinMotors schimb de fluid la CVT, diferentiale, antigel si lichid de frana. In plus cei de la Twin au considerat necesar si schimb de placi + discuri franare fata + placi franare spate.

In momentul in care scriu masina are 63000KM in bord si de cand o am i-am facut o serie de mici modificari pe care o sa vi le impartasesc in postari succesive in acest thread, ca sa nu spun tot din start.

S-ar putea sa pun mai multe poze decat media fiindca sunt fotograf amator. Sa-mi spuneti daca sunt probleme din acest punct de vedere.
(https://i.imgur.com/1RZNoNB.jpeg)

Pe curand!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: marco79ro on May 19, 2024, 21:44:23 PM
La Sauaieu ai ajus deja cu ea? Sa o folosesti cu placere!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 19, 2024, 21:46:40 PM
La Sauaieu ai ajus deja cu ea? Sa o folosesti cu placere!

Corect, bine vazut! Multumesc.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Xander on May 19, 2024, 21:51:39 PM
Salut și bine ai venit !
Așteptăm impresii cu plusuri și minusuri.
Drumuri bune !
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: marco79ro on May 19, 2024, 22:04:22 PM
Cât a fost „halatul” ?
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: MihaiFlorescu on May 20, 2024, 06:57:37 AM
Bine ai venit! Sa te bucuri de masina si asteptam cat mai multe poze.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: marr on May 20, 2024, 07:25:33 AM
Bun venit in club !
Fain agregat - nu-ti urez sa te bucuri de el, stiu ca o vei face !
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: dan_b on May 20, 2024, 08:55:11 AM
Felicitari! La multe plimbari frumoase!
Culoarea e super, le sta bine XV-urilor.
Din ce vad, o sa fie nevoie de alte anvelope, ceva AT, pt extra peisaje.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 20, 2024, 12:18:21 PM
Plusuri/Minisuri/Impresii

Incerc sa raspund intr-un post tuturor, sper sa mearga.

Salut și bine ai venit !
Așteptăm impresii cu plusuri și minusuri.
Drumuri bune !
Multumesc!
In cele ce urmeaza, impresii cu plusuri si minusuri, dupa cum a cerut "clientul"... Impresiile sunt influentate de ultima masina pe care am avut-o — repet, Seat Ateca 2.0 4Drive diesel, manuala, trim Excellence. In general am trait in universul VAG pana acum dar am mai avut si o Dacia Duster inainte de Seat. In familie mai exista o Mazda CX-3 care se aseamana in anumite aspecte cu XV-ul la interior si decizii de design/usability.

Plusuri

Minusuri (in general chițibușăreli)

(https://i.postimg.cc/50rTyRTJ/20240426-130146.jpg) (https://postimg.cc/Ppm2F2dV)
(de la stanga la dreapta, fosta si actuala)

In comparatie cu Ateca, cu XV-ul am facut un pas inainte d.p.d.v. al tinutei de drum si experientei de condus dar am facut un pas in spate la lucruri "nice–to–have" si "infotainment". Pentru mine a meritat acest schimb si sunt multumit de XV pana acum.

Cât a fost „halatul” ?
"Halatul" a fost 22000 euro pret final pe persoana fizica, incluzand importul din Germania, RAR-ul facut si numerele rosii.

Bine ai venit! Sa te bucuri de masina si asteptam cat mai multe poze.
Multumesc pentru primire, nu cred ca voi dezamagi din punctul de vedere al pozelor.

Bun venit in club !
Fain agregat - nu-ti urez sa te bucuri de el, stiu ca o vei face !
Multumesc! Deocamdata da, ma bucur de XV destul de mult.

Felicitari! La multe plimbari frumoase!
Culoarea e super, le sta bine XV-urilor.
Din ce vad, o sa fie nevoie de alte anvelope, ceva AT, pt extra peisaje.
Multumesc! Legat de A/T-uri, ai privit in viitor si ai anticipat subiectul unei postari viitoare.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Muttley on May 20, 2024, 14:14:17 PM
Muam', ce jurnal elaborat, cu bulletpoints, gramatica si multiquote.

Dar asta e totala!

S-ar putea sa pun mai multe poze decat media fiindca sunt fotograf amator. Sa-mi spuneti daca sunt probleme din acest punct de vedere.

O data ca-ti ceri voie sa pui poze (PUNE!!! Altii scriu numai tampenii si nu baga nicio poza), apoi pentru ca n-ai cerut ajutor sa pui poze. Majoritatea isi prind urechile la imagehosting.

Desi nu-i deloc genul meu de masina, topicul asta pare-se ca-l voi urmari cu placere.
Deci bine ai venit, sa te bucuri de masina, etc.
Si pune poze! Multe!!!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 20, 2024, 18:38:57 PM
Muam', ce jurnal elaborat, cu bulletpoints, gramatica si multiquote.

Dar asta e totala!

O data ca-ti ceri voie sa pui poze (PUNE!!! Altii scriu numai tampenii si nu baga nicio poza), apoi pentru ca n-ai cerut ajutor sa pui poze. Majoritatea isi prind urechile la imagehosting.

Desi nu-i deloc genul meu de masina, topicul asta pare-se ca-l voi urmari cu placere.
Deci bine ai venit, sa te bucuri de masina, etc.
Si pune poze! Multe!!!

Multumesc pentru incurajari! Promit ca voi livra poze.

Lucrez in IT si n-a fost greu sa pricep cum merg lucrurile pe aici d.p.d.v. tehnic.  ;)

Cat despre cum am structurat textul, mereu am apreciat o documentatie bine scrisa si incerc sa scriu si eu cat de bine pot la randul meu, nu neaparat doar la munca.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 20, 2024, 19:03:12 PM
Refresh

Ca sa continui istoricul...

Dupa ce am luat masina in primire, am constatat ca era destul de prafuita la interior. Am considerat ca are nevoie de o revigorare asa ca am dus-o la un detailing interior (a meritat, au gasit baietii de exemplu mancare de caine si par de animale pe sub scaune) + polish & ceruire. Iar polish-ul chiar a adus culoarea la viata si au inceput sa se vada "perlele" din vopsea.

(https://i.postimg.cc/qvCxppCB/Photo-from-Cristian-F.jpg) (https://postimg.cc/FYNLZ5Zw)

A mai fost aplicat in plus folie de protectie pe faruri si pe parbriz (cea de pe parbriz nu afecteaza EyeSight-ul).

Apoi, fiind de culoare inchisa, am considerat ca ajuta sa aiba plafonul alb ca sa se incinga mai putin vara:

(https://i.postimg.cc/j5C5rSLZ/Photo-from-Cristian-F22.jpg) (https://postimg.cc/WFLjGjmk)
Tipul care a lucrat la masina a facut ceva extra si mi-a infoliat si oglinzile in alb. Dupa un drum mai lung erau pline de insecte si am hotarat ca n-o sa-mi placa sa se intample asta de fiecare data asa ca am inlaturat folia de pe oglinzi.

Si in cele din urma a fost curatat si compartimentul motor — si aici era nevoie, fiind prafuit:

(https://i.postimg.cc/NfnxhKFP/Photo-from-Cristian-F3.jpg) (https://postimg.cc/WhMZgbMM)

Toate operatiunile le-am facut la Polish Oradea (https://maps.app.goo.gl/sKgwsjT9QLgb58xVA), la Bogdan. Am platit in total in jur de 4800 de lei. Sunt foarte multimit de cum a lucrat Bogdan si echipa lui; nu numai rezultatul final a fost foarte bun dar si comunicarea a fost peste asteptari, mi-a explicat tot ce am intrebat si mi-a inlaturat orice dubiu. Recomand!

Toate fotografiile din acest post sunt facute de Bogdan (la el in atelier, evident).

Episodul urmator va fi cu si despre roti.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: NicNic on May 21, 2024, 10:45:07 AM
Sa folosesti XV-ul cu multa placere, Cristi!

Masina arata foarte bine inca din primele poze.  Iar dupa detailing, pare pregatita pentru showroom ...

Sper sa ne povestesti cat mai multe din experienta ce o vei trai alaturi de masina ta.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: MihaiFlorescu on May 21, 2024, 13:30:29 PM
Pentru o cromatica mai placuta, eu as fi facut plafonul argintiu :) Dar arata foarte bine masina!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 21, 2024, 19:39:09 PM
Sa folosesti XV-ul cu multa placere, Cristi!

Masina arata foarte bine inca din primele poze.  Iar dupa detailing, pare pregatita pentru showroom ...

Sper sa ne povestesti cat mai multe din experienta ce o vei trai alaturi de masina ta.

Multumesc, Nic! Incerc sa fac un jurnal cat mai bun si sa nu dezamagesc pe nimeni.  :D
Am ajuns pe la un post de-al tau (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4293.msg143073.html#msg143073) si mi-au cazut plombele citind cat ai schimbat intr-o perioada scurta de timp la masina ta. Mai am de citit acolo...

Pentru o cromatica mai placuta, eu as fi facut plafonul argintiu :) Dar arata foarte bine masina!

Gri as fi vrut si eu initial dar ideea principala a fost sa reflecte razele solare cat mai mult. Vorbind cu cel care a lucrat la masina mi-a spus ca alb glossy reflecta cel mai bine razele, mai bine decat gri sau chiar alb mat.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: MihaiFlorescu on May 21, 2024, 20:37:31 PM
Plafonul e ok, e destul de bine izolat, mai ales la astea mai noi. Eu am mers fara plafon la o impreza break albastru ca al tau si nu am murit.
Problema e cu trapa. Acolo o sa iti radieze caldura.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 21, 2024, 20:40:34 PM
Roti

Avand in vedere ca rotile de 18” cu care a venit XV-ul aveau anvelope Bridgestone Dueler H/P cu DOT 2018 (probabil cele originale cu care a iesit din fabrica, erau Made in Japan) care nu mai prezintau siguranta din punctul meu de vedere, am decis ca trebuie schimbate pronto.

Si fiindca masina are un sistem 4WD peste medie, X-Mode, garda la sol buna, am spus ca ar fi pacat sa stea doar pe asfalt…

In consecinta am pus jante RC Design RC27 7x17”, PCD 5X100, CB 56,1, ET55 (specificatii ca cele OEM) cu anvelope Bridgestone Dueler AT002 225/60 R17 (dimensiunile sunt prezente pe stickerul* cu valorile de presiune in pneuri pe stalpul portierei). Am prins DOT 2024:

(https://i.postimg.cc/C5n03Ksj/XT5X4842.jpg) (https://postimg.cc/FkvwcNqR)
nu are lift, e doar pozitionata strategic  >:D
(https://i.postimg.cc/jCVTtrMB/XT5X4843.jpg) (https://postimg.cc/ZvL2xXtL)

Consumul cu aceste roti de 17” a ramas neschimbat fata de cele de 18”: 6,2 pe DN, 7,5 pe autostrada si 8–9 in oras. Zgomot in plus nesemnificativ la 120KM/h. Zgomotul oricum depinde de temperatura de afara, presiunea in anvelope, suprafata de rulare, cat de incarcata e masina... Una peste alta, recomand aceste anvelope.

Diferenta de masa/”greutate” pe roata a fost de 1KG in plus fata de 18", luand in considerare si ca cele noi au adancimea nervurilor de 9MM+, iar cele vechi aveau undeva pe la 4-5MM (destul de uzate).

Cu senzorii TPMS a fost bataie de cap pentru ca am decis sa pun senzori noi, cei vechi avand deja o varsta si probabil fiind pe duca. Initial am comandat un set de senzori Mobiletron de la senzoripresiune24.ro (https://senzoripresiune24.ro) care n-au putut fi programati in computerul masinii de 3 vulcanizari diferite cu diferite instrumente. Am reusit sa-i returnez (au fost de treaba cei de la Automobilus) si pana la urma am pus senzori Hamaton care au mers programati din prima in masina.

Masina se simte foarte bine pe strada dar si pe langa cu anvelopele A/T. Sunt foarte multumit. Pe deasupra arata “corect”:

(https://i.postimg.cc/5HZh4wS8/XT5X4830.jpg) (https://postimg.cc/5HZh4wS8)  (https://i.postimg.cc/75QvcvCs/XT5X4826.jpg) (https://postimg.cc/75QvcvCs)  (https://i.postimg.cc/jLxSYb5t/XT5X4844.jpg) (https://postimg.cc/jLxSYb5t)
semnul de incepator se datoreaza sotiei care si-a invins frica si a inceput sa conduca din nou fiindca XV-ul are cutie automata  ;)

(https://i.postimg.cc/2S71cH6C/XT5X4849.jpg) (https://postimg.cc/QFVNVJ1z)

(https://i.postimg.cc/SKQJwW2C/XT5X4853.jpg) (https://postimg.cc/5XG4zQm2)

(https://i.postimg.cc/vHRDQRxQ/XT5X4872.jpg) (https://postimg.cc/WtnsnH7K)

*Singura problema cu noile roti este ca, desi totul este conform specificatiilor, dimensiunile de anvelope nu sunt trecute in CIV si in consecinta nici in certificatul de inmatriculare, chiar daca:
…pentru ca “nu sunt in baza de date a producatorului” conform RAR care a eliberat CIV-ul si alte 2 RAR la care am fost cu masina.

Dupa cum se poate vedea, diferentele dintre cele originale si ce am pus eu sunt infime (https://www.willtheyfit.com/index.php?width=225&aspect=55&diameter=18&wheelwidth=7&offset=55&width2=225&aspect2=60&wheel_size=17&wheel_width=7&offset2=55):

(https://i.postimg.cc/dVxTyJqg/Screenshot-2024-05-21-at-20-02-59.png) (https://postimg.cc/nXqz8b91)

S-ar putea sa am un drum pe la Bucuresti vara aceasta si poate incerc o omologare la RAR Grivita (acolo am inteles ca ar trebui sa merg) cu masuratori si cine stie ce costuri, numai sa fiu in legalitate.

Costuri:

Poate ati observat ca au aparut si numerele definitive pe masina. Daca cineva are vreo animozitate fata de judetul Vaslui, n-am cum sa-l ajut.



Zilele trecute am gasit pe eMag, comandat si instalat un set de aparatori de noroi (https://www.emag.ro/aparatori-noroi-pentru-subaru-xv-2-crosstrek-hatchback-04-2017-marca-tex-set-fata-si-spate-4-bucati-avr-srxv1821/pd/DHHSHFMBM/) cu doar 180RON! In conditiile in care la AutoKino un set OEM costa peste 800RON cu TVA inclus.
Cele de pe eMag sunt ceva Made in China dar inafara de textura, se potrivesc foarte bine de banii astia, la prima vedere par OEM.
Sa vedem cat dureaza.

(https://i.postimg.cc/14K2jWzN/20240518-192253.jpg) (https://postimg.cc/14K2jWzN)  (https://i.postimg.cc/gnS5Yn8z/20240518-192243.jpg) (https://postimg.cc/gnS5Yn8z)  (https://i.postimg.cc/qzMSV8tD/20240518-182321.jpg) (https://postimg.cc/qzMSV8tD)



Am facut si un video dupa ce am schimbat rotile:


nu m-as fi bagat pe-acolo fara A/T-uri in conditiile in care era dimineata si era totul ud de la roua, chiar daca nu se observa bine.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 21, 2024, 20:52:18 PM
Plafonul e ok, e destul de bine izolat, mai ales la astea mai noi. Eu am mers fara plafon la o impreza break albastru ca al tau si nu am murit.
Problema e cu trapa. Acolo o sa iti radieze caldura.

Mai rau n-o sa fie cu plafonul alb... Si sper sa nu fie prea rau cu trapa, asa am luat-o, asa o am. #yolo
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Muttley on May 21, 2024, 22:07:29 PM
Mai sunt si alti sholdoveni pe forum, se raspandesc ca molima.
Eu personal am ceva cu aia din Bacau, o boala mai veche de-ale mele.

Pe nevasta ar ajuta-o sa conduca ea cat te prefaci ca butonezi drona aia autonoma. I-ar creste increderea la volan ma gandesc. Daca se descurca-n offroad, pe asfalt va parea o bagatela.

Trecere anvelope in CIV se face oriunde, costa pana-n 2000 lei (parca) si implica ceea ce ei numesc "omologare individuala", care e de fapt un termen fiță pentru un ITP ordinar, care la randu-i e doar o gluma.
Ai aflat ca trebuie sa mergi in Voluntari (sau Grivita, uatevar) din simplul motiv ca ei nu prea stiu care le sunt propriile proceduri interne, ori nimic altceva ca veni vorba.
Sau poti sta linistit, fiind masina foarte noua, si sa tii rotile originale la indemana, pentru cazul ala prea putin probabil.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 21, 2024, 22:25:43 PM
Mai sunt si alti sholdoveni pe forum, se raspandesc ca molima.
Eu personal am ceva cu aia din Bacau, o boala mai veche de-ale mele.

Daca asta-i atitudinea general raspandita, am terminat-o cu postarile pe aici. Mai vad. Dedic timp ca sa scriu si sa documentez si sunt sigur ca sunt informatii de folos pentru altii.

Pe nevasta ar ajuta-o sa conduca ea cat te prefaci ca butonezi drona aia autonoma.

Drona chiar e autonoma, nu ma prefac ca o controlez, nu stiu de unde a reiesit asta. Nevasta conduce pe DN, pe autostrada, pe off-road nu-i place.

Multumesc mult pentru info legat de RAR. Voi mai insista la RAR-ul Bihor desi si aia m-au trimis la plimbare. Vreau anvelopele in CIV si certificat in special pentru situatia in care ies din tara cu masina.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Xander on May 21, 2024, 22:43:49 PM
Poți să scrii liniștit. E jurnalul tău. Dacă e deranjat colegul cu adevărul absolut, îl poți ruga să nu mai scrie pe topicul tau.
Felicitari pentru eforturi și investiție !

Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Muttley on May 21, 2024, 23:12:04 PM
Sunt moldovean. Daca si acum iti da cu virgula, nasolica.
Drona autonoma care nu e autonoma era o idee de diversiune, nvm.

Xander, te inteapa la operatie? Vezi de treaba ta.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Forester on May 22, 2024, 08:58:05 AM
Mutley, mai baga si tu cate un emoticon, ca nu te doare mausul  :)
Astia mai vechi iti intelegem (most of the time) vorbele, dar cine nu a apucat inca sa te invete poate intelege gresit. ::)

Vezi? nu-i asa greu.  :P
Inca unu:  8)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 22, 2024, 09:15:34 AM
Poți să scrii liniștit. E jurnalul tău. Dacă e deranjat colegul cu adevărul absolut, îl poți ruga să nu mai scrie pe topicul tau.
Felicitari pentru eforturi și investiție !
Multumesc, Xander!

@everybody am inteles pana la urma ca Muttley era ironic, a fost mai greu sa ma prind 🤪
Toate bune, trebuie numa' sa ma calibrez eu si sa mai invat lumea de pe aici.

@Muttley
(https://i.postimg.cc/prFL8mHy/8qutng.jpg)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: dan_b on May 22, 2024, 10:02:50 AM
Cool anvelopele, poate profil usor prea agresiv pt un SUV de talia XV-ului, dar dupa indici - C aderenta la umed si C la consum, plus 72 dB zgomot, da, cred ca sunt silentioase si confortabile.
Doar sa fii atent la aderenta la umed, pt ca C-ul ala poate sa insemne haioseli la viraje stranse pe ploaie sau franare extrema. Sau acvaplanare la viteze de peste 120 km/h. Daca anterior ai fost obisnuit cu anvelope mai "de strada", aici probabil vei simiti niste diferente.
Sunt oricum o invitatie pentru plimbari pe offroad - chestiile alea de pe lateral sunt de ajutor in santuri cu noroi, ajuta extra la tractiune. Sau cand intalnesti bolovani, pietre mai mari, sa nu cedeze anvelopa pe lateral.

Referitor la dimensiuni vs CIV, daca ai pe stickerul de la usa dimensiunile, atunci esti deja ok, poti sa dai vina pe eroare materiala de inscriere in carte / talon, daca cineva insista vreodata - putin probabil. Acel sticker este oficial, al masinii, al producatorului si este foarte important si in materie de conformitate anvelopa vs presiune. Ala certifica faptul ca rulezi cu ce trebuie si la ce presiune trebuie. Probabil vei regasi aceleasi date si in cartea utilizatorului, in manualul masinii.
Cand ai timp, sigur e doar o formalitate sa le treaca si in CIV si talon, dar as merge fix pe abordarea asta - eroare de inscriere initiala, adica sa nu para ca vrei tu fitze de roti. Nu, au trecut ei gresit.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 23, 2024, 09:05:56 AM
Cool anvelopele, poate profil usor prea agresiv pt un SUV de talia XV-ului, dar dupa indici - C aderenta la umed si C la consum, plus 72 dB zgomot, da, cred ca sunt silentioase si confortabile.
Doar sa fii atent la aderenta la umed, pt ca C-ul ala poate sa insemne haioseli la viraje stranse pe ploaie sau franare extrema. Sau acvaplanare la viteze de peste 120 km/h. Daca anterior ai fost obisnuit cu anvelope mai "de strada", aici probabil vei simiti niste diferente.
Sunt oricum o invitatie pentru plimbari pe offroad - chestiile alea de pe lateral sunt de ajutor in santuri cu noroi, ajuta extra la tractiune. Sau cand intalnesti bolovani, pietre mai mari, sa nu cedeze anvelopa pe lateral.
Multumesc pentru info.
Pentru dimensiunea pe care am ales-o mi s-a parut cel mai bun compromis de aderenta, consum si zgomot. La A/T-uri cred ca am vazut doar un B la aderenta cand cautam dar aveau in schimb un consum foarte prost, clasa E (nu mai stiu exact care brand era).
Pe fosta masina am avut numai anvelope dedicate vara/iarna Conti si Michelin cu indici de aderenta A, B sau C. Cele de la Conti de iarna aveau C.
In orice caz, de cand cu XV-ul mi-am schimbat destul de mult stilul de condus datorita consumului sporit  :P si cutiei CVT. Merg mult mai potolit si in consecinta am timp sa fiu mult mai precaut. Stiu ca asta nu ma fereste de acvaplanare, totusi...

Referitor la dimensiuni vs CIV, daca ai pe stickerul de la usa dimensiunile, atunci esti deja ok, poti sa dai vina pe eroare materiala de inscriere in carte / talon, daca cineva insista vreodata - putin probabil. Acel sticker este oficial, al masinii, al producatorului si este foarte important si in materie de conformitate anvelopa vs presiune. Ala certifica faptul ca rulezi cu ce trebuie si la ce presiune trebuie. Probabil vei regasi aceleasi date si in cartea utilizatorului, in manualul masinii.
Cand ai timp, sigur e doar o formalitate sa le treaca si in CIV si talon, dar as merge fix pe abordarea asta - eroare de inscriere initiala, adica sa nu para ca vrei tu fitze de roti. Nu, au trecut ei gresit.

Dimensiunile sunt si pe sticker si in manual:
(https://i.postimg.cc/T2sFvBGd/image.png) (https://postimg.cc/14pJpCf2)

...doar ca, dupa cum am scris:
*Singura problema cu noile roti este ca, desi totul este conform specificatiilor, dimensiunile de anvelope nu sunt trecute in CIV si in consecinta nici in certificatul de inmatriculare, chiar daca:
  • cei de la TwinMotors mi-au dat in scris ca pot monta roti de 17” cu dimensiunile de mai sus;
  • sunt prezente dimensiunile pe stickerul masinii;
  • alte XV-uri GT le au trecute in CIV, in mod special cele cu motor de 1,6 din cate am inteles.
…pentru ca “nu sunt in baza de date a producatorului” conform RAR care a eliberat CIV-ul si alte 2 RAR la care am fost cu masina.
...m-am dat peste cap si am fost la inca 2 reprezentante RAR crezand ca unii sunt nebuni si altii nu dar toti au spus acelasi lucru, deci n-am nu cine sa discut. Nici in COC nu sunt trecute dimensiunile de anvelope, nici pe certificatul de inmatriculare din Germania nu erau trecute. Cei de la TwinMotors — de unde am luat-o si care au inscris-o la RAR — au spus ca pentru modelul meu n-au reusit niciodata sa treaca roti de 17" in CIV.

Cum zicea Muttley, o sa incerc sa mai trec o data sa mai dau niste bani, sa mai pierd niste timp pentru "omologare individuala" — desi nimeni nu a spus aceste cuvinte magice cand am fost pe la RAR.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 28, 2024, 22:07:19 PM
Add-ons/mods (interior)

In ordinea numerelor de pe tricou, voi scrie in continuare ce mici modificari am facut la interiorul masinii.

In primul rand am adaugat un ScanGauge II (https://www.amazon.de/-/en/ScanGauge-SGIIFFP-Customizable-Real-Time-Frustration-Free/dp/B00VX2NOK2/), conectat la OBDII, ca sa tin sub control in timp real in special temperatura din CVT; scaneaza si coduri de eroare si le sterge si poate mai face si alte lucruri de care n-am eu nevoie momentan.

(https://i.postimg.cc/gk19J9y2/20240417-151858.jpg) (https://postimg.cc/TpjN74Hz)


Apoi am adaugat un set de camere de bord fata + spate (https://www.anagu.ro/70mai-4k-a810-hdr-dash-cam-set/). Camerele iau curent dintr-un convertor 12V ⇒ 5V 3A cu 2 iesiri USB, ascuns sub un panou din stanga volanului, intre portiera si bord. Convertorul l-am folosit in acelasi scop in masina anterioara timp de 3 ani fara probleme (montat chiar in acelasi loc).

(https://i.postimg.cc/zBk5bdzP/20240526-172810.jpg) (https://postimg.cc/tZ788NVh)


Pentru pasagerii din spate am adaugat o priza cu 2xUSB–A 2.1A in consola centrala. (tutorial) (https://youtu.be/tSbuS_x0eko?si=R6eWaOSx_u0MXOPI) In portbagaj am adaugat o priza de 12V pentru alimentat, la nevoie, lada frigorifica si altele. (tutorial) (https://youtu.be/8IvsPTEvV9s?si=HeCB6ylrac67QKO4)

(https://i.postimg.cc/jjZZDPV4/20240415-091309.jpg) (https://postimg.cc/WDqMKD1d)


Asa arata tabloul de sigurante dupa ce am adaugat convertorul si cele 2 prize, cu etichete ca sa stie si altii ce se intampla acolo daca au treaba dupa mine la sigurante:

(https://i.postimg.cc/RFm40rBH/20240509-155120.jpg) (https://postimg.cc/t1BLrM7q)



Avand doua sloturi libere langa butoanele care controleaza diverse sisteme de siguranta, am adaugat un buton care controleaza convertorul pentru camera de bord si inca unul “de rezerva” pentru cand decid sa pun senzori de parcare.

(https://i.postimg.cc/nrD3XKWW/20240509-161338.jpg) (https://postimg.cc/BPJTyF45)


In portbagaj am profitat de spatiul liber stanga–dreapta din cavitatile respective si am adaugat 2 plase elastice (https://www.emag.ro/plasa-elastica-organizator-portbagaj-tip-buzunar-24-5x40-cm-cu-scai-ci-2-benzi-autoadezive-cu-velcro-pentru-auto-si-uz-casnic-negru-rzep-bagaznik/pd/DJY5TFMBM/) care “gazduiesc” stingatorul, trusa medicala, o baterie de jump–start si altele. In plus, am pus niste paracord legat de gaicile de la panoul din portbagaj ca sa-l pot deschide mai usor.

(https://i.postimg.cc/Hxn3XndD/20240415-091325.jpg) (https://postimg.cc/1nxpZ98J)


Avand trapa, am vazut ca am ocazia sa adaug, totusi, si un suport de ochelari (https://www.emag.ro/suport-auto-ochelari-abs-17x8cm-bej-sauto00165/pd/D3GZPZMBM/), chestie care mi-a lipsit mult fata de masina precedenta.

(https://i.postimg.cc/d3tF88DQ/20240527-093224.jpg) (https://postimg.cc/DJDRh4qR)


In rest, am mai adaugat o scula de urgenta pentru spart geamuri si taiat centuri de siguranta transferata tot din cealalta masina — sta langa pedale.

(https://i.postimg.cc/T2pF8gtg/20240413-113649.jpg) (https://postimg.cc/nMf0Bjbh)



(https://i.postimg.cc/Fzd4Whbw/XT5X5065.jpg) (https://postimg.cc/tnjw7QMz)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Muttley on May 29, 2024, 00:05:43 AM
M-ai terminat cu etichetele alea. Tidy woik, bravo!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 30, 2024, 18:11:23 PM
M-ai terminat cu etichetele alea. Tidy woik, bravo!

Multumesc, @Muttley!
(https://c.tenor.com/tLYZTs7_PaMAAAAd/tenor.gif)



Roti II (update)

Dupa lupte titanice cu RAR-ul, am înfrănt!

Am fost la RAR Bihor, am cerut sa vorbesc cu seful de reprezentanta, dupa cum a recomandat @Muttley, a spus ca pot sa-mi trec si 225/60 R17 7jX17 in CIV dar cu ceva triplu salt...

La masina anterioara, Ateca, au putut sa treaca in CIV direct toate dimensiunile de anvelope pentru ca erau prezente in baza de date pentru tipul, varianta si versiunea respectiva, chiar daca nu erau in COC:
(https://i.postimg.cc/KvKRQHsW/image.png)

La XV la fel, este tip, varianta si versiune in CIV:
(https://i.postimg.cc/0ysKQCcH/image.png)

Mi-a printat omul ce este in baza de date europeana (cu portocaliu ceea ce este pentru tipul, varianta si versiunea mea):
(https://i.postimg.cc/nLdX3fZ6/image.png)

Am platit 1350 RON ("omologare" pe factura), au facut din nou procedurile RAR — teste emisii, frane, etc. — si mi-au dat dupa 3 zile un nou CIV in care au omis versiunea (CJL) si au lasat doar varianta (GX7) ca sa fie posibil sa adauge si dimnesiunile de anvelope de 17.

Rezultatul:
(https://i.postimg.cc/Xq97SRSN/image.png)
Au trecut dimensiunile de 17 ca cele principale si 18 ca secundare — mai bine!

Daca nu iesea cu RAR-ul, o duceam la sfintit la biserica sa ma fereasca de controale, yolo.



(https://i.postimg.cc/sg3SKRbJ/XT5X5154.jpg) (https://postimg.cc/w7b7Tnqt)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Muttley on May 30, 2024, 18:37:06 PM
Prin fix acelasi rahat am trecut si eu. Rumenia.

Cel mai frustrant nu e ca dai 14 milioane pe un ITP de fatada, sau ca pierzi timpul pentru un drept implicit, dar totodata anulat de ei, si-ti cer bani ca sa ti-l reatribuie. Sa zicem, mizerii clasice la noi.
Dar daca te duci la INJINER si-i zici ce vrei, de ce fiecare, fara exceptie, "nu se poate"? Unul nu si-ar asuma, sa zica "cuae, eu vin aici pentru salariu, ma prefac ca muncesc, plec acasa, intra banu', sarumana, ca tu mi-l dai. Deci mergi si vorbeste cu sefu', eu nu ma pricep". Nu. Toti sunt cu "NU SE POATE". Fmm!!!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on May 31, 2024, 13:19:19 PM
Prin fix acelasi rahat am trecut si eu. Rumenia.

Cel mai frustrant nu e ca dai 14 milioane pe un ITP de fatada, sau ca pierzi timpul pentru un drept implicit, dar totodata anulat de ei, si-ti cer bani ca sa ti-l reatribuie. Sa zicem, mizerii clasice la noi.
Dar daca te duci la INJINER si-i zici ce vrei, de ce fiecare, fara exceptie, "nu se poate"? Unul nu si-ar asuma, sa zica "cuae, eu vin aici pentru salariu, ma prefac ca muncesc, plec acasa, intra banu', sarumana, ca tu mi-l dai. Deci mergi si vorbeste cu sefu', eu nu ma pricep". Nu. Toti sunt cu "NU SE POATE". Fmm!!!

As zice... Si da, si nu.

In primul rand, in cazul meu specific, problema pleaca de la baza de date europeana. Ca pentru tipul, varianta si versiunea mea, 100% legal si conform cu regulile in vigoare, nu se poate (chiar daca pe alte versiuni CU ACELASI MOTOR si transmisie erau prezente). Nici pe actele de Germania nu erau anvelopele de 17. Si macar am inteles de ce nu s-a putut (ce mi-a printat si explicat șeful).

Iar de aici incolo iti dau dreptate: a fost nevoie de un șef ca sa stie sa explice in detaliu situatia dar si ca sa gaseasca o solutie (daca-i sa fim sinceri, a facut o românească pana la urma, omițând versiunea ca sa permita dimensiunile respective; solutie romaneasca la problema europeana).
Restul nu-si bat capul, o apa si-un pamant, te trimit la plimbare sau la omologare la Bucuresti.  O0
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: MihaiFlorescu on May 31, 2024, 13:27:06 PM
Sunt sigur ca undeva pe o hartie apare ca se vand X% modele echipate cu jantele pe 18 care consuma mai mult si Y% cu jante pe 17 care consuma mai putin si media este ce trebuie ca sa fie pusa stampila de UE pe import si vanzare.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on June 13, 2024, 21:53:03 PM
Sunt sigur ca undeva pe o hartie apare ca se vand X% modele echipate cu jantele pe 18 care consuma mai mult si Y% cu jante pe 17 care consuma mai putin si media este ce trebuie ca sa fie pusa stampila de UA pe import si vanzare.

Nu o sa pretind ca stiu la ce te referi exact  ;D Ce reprezinta UA?



Roadtrip Slovenia + camping

ODO: 65737km (am vazut ca se practica)

Am pornit la drum lung recent pana in Solvenia ca sa ne intalnim cu niste prieteni intr-un camping — prima iesire la cort cu XV-ul. Prima observatie: are nevoie de o lumina mai puternica in portbagaj.

(https://i.postimg.cc/mcYc3LHS/20240531-170641.jpg) (https://postimg.cc/mcYc3LHS) (https://i.postimg.cc/3kD0RCrV/XT5X5204.jpg) (https://postimg.cc/3kD0RCrV)

Drumul dus intors a fost de ~1800 KM. Consumul per total a fost de 6,8/100, numai benzina de 95; au fost si zone cu serpentine, rampe de 14% si diferente mari de nivel, pasuri montane (https://maps.app.goo.gl/sqwt4s5YJMuWLPFC9) pe care le-am parcurs de mai multe ori (https://maps.app.goo.gl/m2s83Mp6TQNNT1jq7).

(https://i.postimg.cc/hGh96Vn9/XT5-X5186-e-s.jpg) (https://postimg.cc/hJWz7zfj)

Am observat ca depinde consumul destul de mult de tipul de asfalt — de exemplu pe autostrazile din Ungaria si Slovenia am avut un consum de 6,6/100, chiar daca masina a fost mai incarcata si a mai si plouat mare parte din drum, pe cand intre Tg. Mures si Gilau am avut 7,5/100 cu soare. Daca citeste cineva, reamintesc ca am anvelope A/T. In general merg cu 120km/h pe autostrada.

(https://i.postimg.cc/zGzww9P2/XT5-X5159-e-s.jpg) (https://postimg.cc/RNYn4bmw)

Apropo de serpentine si rampele de 14%, uleiul a urcat la 113 grade in acele conditii, temperatura exterioara fiind de 10 grade. Am mai mers si in spatele unor campere, incetisor la deal. Cu aceasta ocazie am cercetat si am observat ca am ulei 5w30 in motor — brand Motul — pus de reprezentanta Subaru din Germania care s-a ocupat de intretinerea masinii pana sa ajunga la mine. O fi bine, o fi rau? Ar trebui sa fie in limite, chiar daca mai aproape de cea superiora, din ce mai zice lumea. (https://www.subaruxvforum.com/threads/oil-temp.179811/) Am de gand sa schimb uleiul in curand — sugestii de brand? Am de gand sa pun tot 5W–30 pe timp de vara si voi incerca 0W–20 cand vine iarna.

Am condus si putin mai sportiv pentru prima data cand am masina prin niste serpentine pentru ca trebuia sa ajung la o anumita ora in camping. Putin umed pe jos dar n-am avut emotii, s-a tinut bine pe strada.

(https://i.postimg.cc/G2yvhrHt/XT5-X5231-e-s.jpg) (https://postimg.cc/343knsjQ)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: dan_b on June 13, 2024, 22:20:15 PM
Superba Slovenia, dar scumpa, din ce am auzit.
Motul s-a folosit si pe actuala masina de la prima revizie si pana in prezent, toate efectuate la Auto Kino. 
Deci as zice ca este ok. Si daca masina e in toate mintile ei cu acest ulei, de ce sa schimbi?
Foarte bun consumul, mai ales tinand cont de anvelopele AT.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Muttley on June 14, 2024, 01:17:58 AM
Daca ploua e racoare, aer dens, presiune atmosferica mai ridicata, motor mai eficient. La un aspirat, diferentele se simt mai tare, in special cele de altitudine as adauga.
Ai numarul de inmatriculare foarte patat in cateva poze, in altele e ok.
113 grade ulei nu mi se pare grozav... Vechitura mea trebuie sa-si ia omor destul de sustinut ca sa ajunga la 100 grade, dar e alt motor, alt mileniu aproape, nu ma pricep. Motul e destul de contrafacut, si ar putea explica temperaturile mai ridicate. Insist, nu ma pricep.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on June 14, 2024, 06:24:44 AM
Superba Slovenia, dar scumpa, din ce am auzit.
Motul s-a folosit si pe actuala masina de la prima revizie si pana in prezent, toate efectuate la Auto Kino. 
Deci as zice ca este ok. Si daca masina e in toate mintile ei cu acest ulei, de ce sa schimbi?
Foarte bun consumul, mai ales tinand cont de anvelopele AT.

Intr-adevar, frumos dar scump, cel putin in zona Bled unde am fost noi. Nu mai mergem.  ;D

Intrebasem de uleiuri la un sediu epiesa.ro si au spus ca in ultima vreme pretul dar si calitatea la Motul au scazut si au inceput sa se planga clientii de el ca nu se mai face "cum se facea odata", nu mai e de aceeasi performanta.

Cat despre consum eu nu merg nici cu 140, nici cu 130 ci cu 120 pe autostrada. Nu de cand am XV-ul, dintotdeauna. Voi adauga in postarea de mai sus.

Daca ploua e racoare, aer dens, presiune atmosferica mai ridicata, motor mai eficient. La un aspirat, diferentele se simt mai tare, in special cele de altitudine as adauga.
Ai numarul de inmatriculare foarte patat in cateva poze, in altele e ok.
113 grade ulei nu mi se pare grozav... Vechitura mea trebuie sa-si ia omor destul de sustinut ca sa ajunga la 100 grade, dar e alt motor, alt mileniu aproape, nu ma pricep. Motul e destul de contrafacut, si ar putea explica temperaturile mai ridicate. Insist, nu ma pricep.
(https://media1.tenor.com/m/FrDv8__PklsAAAAC/jesse-pinkman-science.gif)
Multumesc pentru lectia de fizica.  ;D Probabil aia o fi explicatia pentru consumul mai bun.
Cum am scris si mai sus in reply pentru Dan: nici aia de la epiesa n-aveau o parere buna despre Motul. In trecut am pus la dieselul turbo 2.0 de pe VAG Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 si am fost multumit.

Cat despre numarul patat:
(https://media1.tenor.com/m/L8a9_sbOGcgAAAAC/pug-chill.gif)

...am inceput sa pun poze cu masina pe interneț:
N-am chef sa tin 4 versiuni pentru fiecare poza: needitate, editate cu numar nepatat pentru forum, editate cu numar patat pentru Behance si editate cu numar patat pentru Instagram. Ma-ntelegi tu.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: dan_b on June 14, 2024, 08:37:39 AM
Eu ziceam de Motul de la reprezentanta, care ma gandesc ca are o garantie de conformitate.
Pt ca altfel, da, pe piata exista multe uleiuri aparent de marca, dar cu probleme de calitate sau conformitate.
Din categoria "nu lua Motul, ca e contrafacut, ia Mobil, ca asta e contrafacut mai bine" :)
E problema cu uleiul, dar momentan si cat mi-oi mai permite, prefer sa fac reviziile la reprezentanta, cu uleiul recomandat de ei.

PS: superbe poze!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on June 14, 2024, 10:12:50 AM
Eu ziceam de Motul de la reprezentanta, care ma gandesc ca are o garantie de conformitate.
Pt ca altfel, da, pe piata exista multe uleiuri aparent de marca, dar cu probleme de calitate sau conformitate.
Din categoria "nu lua Motul, ca e contrafacut, ia Mobil, ca asta e contrafacut mai bine" :)
E problema cu uleiul, dar momentan si cat mi-oi mai permite, prefer sa fac reviziile la reprezentanta, cu uleiul recomandat de ei.
PS: superbe poze!

<<Din categoria "nu lua Motul, ca e contrafacut, ia Mobil, ca asta e contrafacut mai bine" :) >> => buna asta.  ;D

Discutam cu un prieten zilele trecute: ca-ti pune reprezentanta un ulei 100% sigur de calitate si schimba la 15K sau iti pui singur un ulei nu 100% sigur de calitate si-l schimbi la 7,5K... masinii poate ii convine la fel.
Apropo de chestii contrafacute: am gasit la epiesa.ro filtru de ulei OEM Subaru 100% original exact cum e descris aici (https://youtu.be/ipTdlWgjkqc?feature=shared&t=587) — asadar se gasesc chestii originale si in comert la noi.

Eu asta am facut la masina anterioara si asta am de gand sa fac si la XV: sa-mi schimb singur uleiul si scurtez intervalele de schimb la jumatate.

Imi schimb singur uleiul pentru ca:

Iar la final apropo de recomandarile de intervale de schimb de la reprezentante:

TL;DR — intervalele mai lungi la schimburi (cele recomandate de reprezentante) rezulta in costuri de mentenanta mai mici dar scade longevitatea masinii.

Nu ma feresc de reprezentante — chiar am programata la finalul lui iulie o vizita la AutoKino. Doar ca unele lucruri mi se par prea simple ca sa nu le fac singur in special pentru comoditatea mea.

Iar la finalul finalului: multumesc pentru aprecierea la poze!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: dan_b on June 14, 2024, 11:58:24 AM
La benzinara si eu faceam reviziile la maxim 10K.
La dieselul actual se recomanda 20K in carte, iar eprezentanta a recomandat la 15K intervalul, pt ca pe an deja depasesc nr asta de km.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on July 03, 2024, 21:20:18 PM
Sa mai sterg praful pe aici cu niste...

Particularitati
...pe care le-am observat in ultimele luni.


(https://i.postimg.cc/NfZFv449/XT5-X5242-e-s.jpg) (https://postimg.cc/0bdPp7hP)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on July 03, 2024, 22:01:59 PM
Add-ons/mods II

Am pus niste folie insonorizanta pe interiorul usilor din fata. Nu e o diferenta de la cer la pamant dar parca e un pic mai bine. Foarte usor de desfacut fetele usilor.

(https://i.postimg.cc/gLjtnb9x/20240608-173456.jpg) (https://postimg.cc/gLjtnb9x)



Am pus o lumina extra in portbagaj: o banda led pe 12V temperatura/culoare lumina 4000K. Diferenta e "day and night" la propriu:

(https://i.postimg.cc/ZKb2KtwX/20240622-224141.jpg) (https://postimg.cc/K4WJJVS5)

Am pus-o cu intrerupator si pot folosi fie lumina originala, fie banda led, amandoua in acelasi timp sau nici una. Se opreste automat cand inchid portbagajul, am legat-o la acelasi circuit ca cea originala.

(https://i.postimg.cc/kDgpjKV7/20240611-151059.jpg) (https://postimg.cc/kDgpjKV7)



Am apucat sa testez barele Thule si cutia pe care le aveam deja. Plus o marchiza nou achizitionata.

Specificatii complete:

Zgomotul extra e neglijabil, consumul crescut pe autostrada (in jur de 7,5–8,5 L/100), in rest nu am simtit crestere sesizabila.

(https://i.postimg.cc/PPLFHHzc/20240613-153018.jpg) (https://postimg.cc/PPLFHHzc) (https://i.postimg.cc/K4psCjLB/20240613-153004.jpg) (https://postimg.cc/K4psCjLB)

Cu aceste adaousuri pe plafon am experimentat urmatoarea situatie: masina destul de incarcata, pe autostrada cu ACC setat la 120km/h, AC-ul setat la 23°C in masina, temperatura exterioara 32°C, urcarea de pe A3 de aici spre Gilau (https://maps.app.goo.gl/ia69eTv16CZGnt5B8), temperatura la ulei s-a dus la 118°C, CVT pe la 105°C si lichidul de racire 106°C. Doar 1-2 minute a durat situatia, apoi s-au racit toate.

Foarte usor de folosit umbrarul:

(https://i.postimg.cc/fb8kphgZ/XT5-X5298-e-s.jpg) (https://postimg.cc/hJ7SQNB3)

(https://i.postimg.cc/jSQXFZ0K/XT5-X5410-e-s.jpg) (https://postimg.cc/FYz3fbHn)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: MihaiFlorescu on July 03, 2024, 22:21:27 PM
Faina ultima poza si cea din lanul de grau.

Ce ai observat ca si comportament legat de oglinzi, inchidere, alimentare curent etc. sunt specifice marcii. Trebuie sa te obisnuiesti cu ele. Asa e la ei...
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on July 04, 2024, 15:24:43 PM
Faina ultima poza si cea din lanul de grau.
Mulțam!

Ce ai observat ca si comportament legat de oglinzi, inchidere, alimentare curent etc. sunt specifice marcii. Trebuie sa te obisnuiesti cu ele. Asa e la ei...
Da, sunt constient, pot sa traiesc cu particularitatile astea. Le-am scris mai mult din punctul de vedere al cuiva care ar urma sa treaca la Subaru XV si/sau alte japoneze si se intreaba ce si cum, poate citeste pe aici. Sau daca cineva ma intreaba cum e masina asta diferita, ii dau link aici direct.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on July 05, 2024, 22:06:02 PM
Mentenanta I

ODO: aprox. 66000 KM

Am desfacut "coloana" (?) de admisie, am suflat filtrul de aer de praf cu aer comprimat. Nu era foarte murdar si a fost schimbat acum mai putin de 10K KM asa ca nu trebuie schimbat. Am aspirat air intake resonator ("rezonator admisie aer"? — ar merge un dictionar roman–englez cu termeni de mecanica). Astfel mi-am facut loc sa controlez throttle body (clapeta de admisie):
(https://i.postimg.cc/y3qJT5hx/20240620_084329.jpg) (https://postimg.cc/y3qJT5hx)
...care se pare ca arata delicios si am facut o programare la AutoKino pentru curatare.

Fiind acolo am controlat si valva PCV:
(https://i.postimg.cc/XGBGd3Ct/20240620_083057.jpg) (https://postimg.cc/XGBGd3Ct)
...care arata tot la fel de delicios — dar totusi inca da semne de viata, se aude zgomotul la miscare. Am curatat-o cat de bine am putut cu break cleaner si am comandat o valva noua tot la AutoKino.



Am fost la controlat geometria la roti:
(https://i.postimg.cc/sBXZf5Dj/20240606_094508.jpg) (https://postimg.cc/sBXZf5Dj)
N-a fost nimic de reglat.

Am cumparat o scula de curatat in jurul suruburilor/prezoanelor la roti, face treaba buna:
(https://i.postimg.cc/SYWn1rVr/20240618_083005.jpg) (https://postimg.cc/SYWn1rVr)
(bormasina din imagini are 20 de ani si inca merge parfum)
Apoi am curatat discul in intregime si la final am aplicat pasta ceramica. La fel la toate cele 4 roti.



(https://i.postimg.cc/QCCtnpMm/XT5X5428_e_s.jpg) (https://postimg.cc/sGFsMG7G)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on July 06, 2024, 19:57:36 PM
Mentenanta II

ODO: 68380 KM

Primul schimb de ulei de cand e la mine. Am parcurs 9205 KM de la ultimul schimb. De acum inainte am de gand sa schimb la intervale de 7500 KM.

Pana acum am avut ulei 5W-30 si deocamdata tot 5W-30 am pus. Dupa ce am citit multe pareri am decis sa pun pe timp de primavara–vara 5W-30 iar pe toamna–iarna 0W–20.

(https://i.postimg.cc/Xrj8w3gL/20240704-063200.jpg) (https://postimg.cc/Xrj8w3gL)

Am pus Amsoil la recomandarea lui Serban (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?action=profile;u=28618). El n-a avut nici o problema cu dizelachele lui cu uleiul asta, ma gandesc ca nici eu n-o sa am probleme.
Filtru OEM Subaru, "crush washer" nou de la Elring.

Chiar daca masina are garda la sol relativ mare, fiindca am un carut improvizat cu rotile cu care ma strecor sub masina, am considerat ca trebuie ridicata ca sa mearga totul lin:

(https://i.postimg.cc/K105fVq2/20240704-063636.jpg) (https://postimg.cc/K105fVq2)
...am umplut de sange pe jos. Data viitoare pun si niste carton. Rampele le am de vreo 3 ani.

Cat s-a scurs uleiul am curatat debitmetrul (MAF) si senzorul de presiune aer (? — MAP pe englezeste) cu un spray dedicat pentru MAF. Fara probleme dupa curatare si reinstalare.

Foarte usor accesul la busonul din baia de ulei, nu trebuie scos nici un scut.
Am luat un marker cu care am scris ce si cum ca sa stiu data viitoare — in special cuplul de la busonul de ulei. Am scris "Oil" acolo in cazul in care ajunge vreun mecanic ingnorant pe sub masina vreodata. Am citit povesti de groaza in care mecanicii au scos uleiul din CVT in loc de cel de motor.

(https://i.postimg.cc/1fcBn4D4/20240704-070151.jpg) (https://postimg.cc/1fcBn4D4) (https://i.postimg.cc/8F3mQvgX/20240704-121646.jpg) (https://postimg.cc/8F3mQvgX) (https://i.postimg.cc/xkq34Rhb/20240704-082638.jpg) (https://postimg.cc/xkq34Rhb)



Vorbind de Serban, ne-am intalnit la o tura la un moment dat:

(https://i.postimg.cc/RVtk4R2p/XT5-X5362-ig.jpg) (https://postimg.cc/nCHR1vFq)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on August 16, 2024, 18:48:02 PM
Roata de rezerva

Mi-am dorit fffff mult sa am roata de rezerva.

Pe plafon n-aveam de gand sa umblu cu o roata extra, prea multe complicatii (trebuie coș/portbagaj de marfa) si afecteaza modul in care se comporta masina (centrul de greutate).
M-am gandit cumva sa o pun pe carlig dar nu sunt optiuni de suporti de roata de rezerva pentru carlig si imi anuleaza camera de marsarier.

Rotile de rezerva "de-a gata" pe care le-am gasit pe interneț (https://www.roatarezerva.ro/p/roata-de-rezerva-subaru-xv-ii-r17-5x100x56) erau ceva chinezarii sinistre, cel putin anvelopa. Apoi diferenta de diametru mi se parea prea mare — cu gandul la symmetrical AWD — intre 135/80 R17 (dimensiunea standard pentru roata de rezerva la XV) si 225/60 R17, ce am eu pe masina. (https://www.willtheyfit.com/index.php?width=225&aspect=60&diameter=17&wheelwidth=7&offset=55&width2=135&aspect2=80&wheel_size=17&wheel_width=4&offset2=30)

Am incercat sa vad cum ar sta o roata full-size in "oala" din portbagaj. In nici un caz nu sacrific atat spatiu.
Apoi am incercat un 145/85 R18 care la fel, nu intra si n-aveam de gand sa sacrific spatiu pentru ea.

(https://i.postimg.cc/FRBmzHjq/20240816-180815.jpg) (https://postimg.cc/r0x7YcZC)

In cele din urma am ales 145/90 R16 (de la Uniroyal (https://www.anvelopelider.ro/anvelopa-auto/uniroyal/ust17/145-90-r16-106m-824816)) care este un pic mai aproape ca diametru (https://www.willtheyfit.com/index.php?width=225&aspect=60&diameter=17&wheelwidth=7&offset=55&width2=145&aspect2=90&wheel_size=16&wheel_width=4&offset2=30), intra destul de bine in "oala" si pentru care a trebuit sa ridic podeaua la portbagaj cu numai 2cm — cu polistiren extrudat. Am confectionat o bucata de metal care s-o fixeze in loc.

(https://i.postimg.cc/bY0rLQ9N/20240725-085326.jpg) (https://postimg.cc/G92bmTfZ)

Am pus anvelopa pe o janta SH de la VAG (pentru Polo, Fabia) cu PCD 5x100 dar cu CB 57,1mm, asa ca a trebuit un inel de centrare de 1mm.

(https://i.postimg.cc/1thRrtgq/20240723-100052.jpg) (https://postimg.cc/CZ7VFwsh)

Lucrurile pe care le aveam sub podeaua portbagajului imi incap la fel de bine, chiar este loc de mai multe — am mai inghesuit un compresor auto pe baterii pe-acolo, pe cel original l-am lasat deoparte; si un set de "cabluri de pornire", care-s in jurul rotii si nu se vad in poze.

(https://i.postimg.cc/N0hvWngh/20240814-091505.jpg) (https://postimg.cc/68hPZY2z)

...cu doua exceptii: triunghiul reflectorizant si cricul auto.

Triunghiul reflectorizant l-am mutat pe lateralul portbagajului legat de o platbanda metalica care se sprijina intr-un surub — deja existent de la o agatatoare — si intr-una dintre gaicile metalice care fixeaza bancheta. Acopera lumina standard dar oricum o am pe cea cu led pe plafon (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4452.msg147590.html#msg147590).

(https://i.postimg.cc/YqmXJCj9/20240726-160744.jpg) (https://postimg.cc/fJDjdZcn)

Cricul auto l-am mutat sub scaunul pasagerului din fata. Sunt acolo doua suruburi care ies din podea si le-am folosit. Ideea am avut-o pentru ca am vazut-o la un XV (Crosstrek) adus din USA care are roata de rezerva si are acolo cricul "din fabrica".

(https://i.postimg.cc/HnMh4YyV/photo-collage-png.png) (https://postimg.cc/GTcKb1zC)

Una peste alta, sunt multumit de solutia pe care am gasit-o si la costuri cred ca am iesit cam la fel sau un pic mai ieftin decat chinezaria.



(https://i.postimg.cc/BbJmDT4w/XT5-X5445-ig.jpg) (https://postimg.cc/wyb5Ysth)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on January 13, 2025, 20:09:36 PM
ODO ~ 82000 KM

N-am mai scris de mult timp pe-aici... incerc sa rezum ce-am mai facut cu masina in ultimele luni...


Roadtrip in august

(ganduri scrise atunci la cald) In august am fost cu XV-ul in vacanta:
Acestea fiind spuse, pentru mine a trecut testul, sunt multumit si a meritat banii.

Daca tot am fost pe la Brasov am trecut si pe la AutoKino:

(https://i.postimg.cc/MMv9bSZF/asfir.jpg) (https://postimg.cc/MMv9bSZF)    (https://i.postimg.cc/2bM20KV8/terosonare.jpg) (https://postimg.cc/2bM20KV8)

Ca o mentiune, am folosit cu incredere frana de motor "in treapta a doua/a treia" in pante; din acest punct de vedere se comporta 80% ca dieselul manual 2.0 pe care l-am avut inainte.

Foto:
(https://i.postimg.cc/HVpBBXLM/XT5-X5615-1.jpg) (https://postimg.cc/HVpBBXLM)    (https://i.postimg.cc/vxvx41FF/XT5-X5626-1.jpg) (https://postimg.cc/vxvx41FF)    (https://i.postimg.cc/MXJsfh2d/XT5-X5636-1.jpg) (https://postimg.cc/MXJsfh2d)    (https://i.postimg.cc/ThjtVCTG/XT5-X5644-1.jpg) (https://postimg.cc/ThjtVCTG)

(https://i.postimg.cc/TL0WwLX8/XT5-X5700-1.jpg) (https://postimg.cc/TL0WwLX8)    (https://i.postimg.cc/8fCfrp17/XT5-X5701-1-s.jpg) (https://postimg.cc/8fCfrp17)    (https://i.postimg.cc/kDMbHcx7/XT5-X5722-1-s.jpg) (https://postimg.cc/kDMbHcx7)    (https://i.postimg.cc/hhCdRdrT/XT5-X5736-1-s.jpg) (https://postimg.cc/hhCdRdrT)

(https://i.postimg.cc/t12xRnjK/XT5-X5678-e-s.jpg) (https://postimg.cc/t12xRnjK)    (https://i.postimg.cc/VSYtcB39/XT5-X5681-e-s.jpg) (https://postimg.cc/VSYtcB39)    (https://i.postimg.cc/FdzJYFF7/XT5-X5690-e-s.jpg) (https://postimg.cc/FdzJYFF7)    (https://i.postimg.cc/23PB5fsS/Whats-App-Image-2025-01-13-at-20-01-54.jpg) (https://postimg.cc/23PB5fsS)


Niste momente de pe drum in video:




In rest ce-am mai facut notabil:

(https://i.postimg.cc/LqCJFdkR/Whats-App-Image-2025-01-13-at-20-00-46.jpg) (https://postimg.cc/LqCJFdkR)

Daca vreti detalii despre ceva anume, cereti si incerc sa livrez.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Muttley on January 13, 2025, 20:40:46 PM
1) superba postare
2) ceruirea aia - cea mai buna treaba ever!

Atat.
Continuati  ^-^
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Sorin03 on January 13, 2025, 21:09:00 PM
Salut, de unde ai luat scuturile? Direct de la ASFIR? Ce taxe ai mai platit la intrarea in tara? Mersi!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: dan_b on January 14, 2025, 07:25:27 AM
Super poze si video, felicitari!
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on January 14, 2025, 19:29:16 PM
1) superba postare
2) ceruirea aia - cea mai buna treaba ever!

Atat.
Continuati  ^-^

Multumesc mult!

Super poze si video, felicitari!

Mulțam!

Salut, de unde ai luat scuturile? Direct de la ASFIR? Ce taxe ai mai platit la intrarea in tara? Mersi!

Salut, scuturile le-am luat direct de la Asfir, din ce stiu nu este un (re)vanzator la noi care aduce de la ei.
Au "FREE Worldwide Shipping on orders over US$ 299" si poti sa folosesti pentru discount codul OCTurboJoe: "5% off ASFIR 4x4 Skid Plates: OCTurboJoe". (de aici https://www.youtube.com/watch?v=l9h9G9rQKRo (https://www.youtube.com/watch?v=l9h9G9rQKRo))

Cand vine vorba de taxe:
(https://i.postimg.cc/GmXdZRkG/image.png) (https://postimg.cc/4YHD9r2x)

Daca-ti comanzi, livrarea se efectueaza prin FedEx, se ocupa ei de procedura de vămuire, te contacteaza ei pe mail si te instruiesc cu  tot ce trebuie sa faci si cat sa platesti.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: nen3i on January 24, 2025, 20:29:10 PM
Asa arata tabloul de sigurante dupa ce am adaugat convertorul si cele 2 prize, cu etichete ca sa stie si altii ce se intampla acolo daca au treaba dupa mine la sigurante:

(https://i.postimg.cc/RFm40rBH/20240509-155120.jpg) (https://postimg.cc/t1BLrM7q)

  • priza USB–A imparte slotul 4 cu Audio Navi — primeste curent in ACC mode;
  • priza 12V din portbagaj imparte slotul 7 cu cealalta priza 12V — primeste curent doar cu motorul pornit; niciodata n-o sa fie 2 consumatori puternici in ambele in acelasi timp, fiecare are siguranta ei de 15A oricum;
  • convertorul 12V ⇒ 5V e in slotul 34 (era gol) — primeste curent in ACC mode.

Salut,
De unde ai luat adaptoarele de siguranțe?
Mă poți ajuta cu un link ceva?
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: Muttley on January 24, 2025, 21:14:16 PM
Magazine multe (https://www.google.com/search?q=adaptor+siguranta+auto&sca_esv=d51205a0a0bb4b9b&rlz=1C1GCEU_enDE1042DE1042&udm=2&biw=1536&bih=729&sxsrf=AHTn8zpZemzmPondeCLDJ4tjiYv4FOJdSg%3A1737745973887&ei=NeaTZ6bqNYP_7_UPzr-4-A4&oq=adaptor+siguranta&gs_lp=EgNpbWciEWFkYXB0b3Igc2lndXJhbnRhKgIIADIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgQQABgeMgQQABgeMgQQABgeMgQQABgeMgYQABgFGB4yBhAAGAgYHjIGEAAYCBgeMgYQABgIGB5Ivi9QAFjeJnABeACQAQGYAX2gAZoOqgEEMTYuNLgBA8gBAPgBAZgCFKAC6Q3CAgQQIxgnwgIKEAAYgAQYQxiKBcICBxAAGIAEGArCAgkQABiABBgTGAqYAwCSBwQxNy4zoAewcQ&sclient=img).

Later: se pare ca nu e de ajutor, de sters  :laugh:
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: nen3i on January 25, 2025, 09:09:25 AM
Magazine multe (https://www.google.com/search?q=adaptor+siguranta+auto&sca_esv=d51205a0a0bb4b9b&rlz=1C1GCEU_enDE1042DE1042&udm=2&biw=1536&bih=729&sxsrf=AHTn8zpZemzmPondeCLDJ4tjiYv4FOJdSg%3A1737745973887&ei=NeaTZ6bqNYP_7_UPzr-4-A4&oq=adaptor+siguranta&gs_lp=EgNpbWciEWFkYXB0b3Igc2lndXJhbnRhKgIIADIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgQQABgeMgQQABgeMgQQABgeMgQQABgeMgYQABgFGB4yBhAAGAgYHjIGEAAYCBgeMgYQABgIGB5Ivi9QAFjeJnABeACQAQGYAX2gAZoOqgEEMTYuNLgBA8gBAPgBAZgCFKAC6Q3CAgQQIxgnwgIKEAAYgAQYQxiKBcICBxAAGIAEGArCAgkQABiABBgTGAqYAwCSBwQxNy4zoAewcQ&sclient=img).


Super ai dat un search pe Google. Mama ce deștept ești tu. Oare cum nu m-am gândit să fac și eu asta. Ești deșteptul suprem. Nu te-a băgat nimeni în seamă pe tine!
Întrebarea era pentru OP
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on January 27, 2025, 06:41:10 AM
Salut,
De unde ai luat adaptoarele de siguranțe?
Mă poți ajuta cu un link ceva?

Salut,
Astea sunt:
https://www.emag.ro/conector-rapid-pentru-doua-sigurante-plate-mici-30-20a-12-24v-lam70065/pd/DYKTK2MBM/ (https://www.emag.ro/conector-rapid-pentru-doua-sigurante-plate-mici-30-20a-12-24v-lam70065/pd/DYKTK2MBM/)
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: nen3i on February 05, 2025, 21:21:01 PM
Add-ons/mods (interior)



In portbagaj am profitat de spatiul liber stanga–dreapta din cavitatile respective si am adaugat 2 plase elastice (https://www.emag.ro/plasa-elastica-organizator-portbagaj-tip-buzunar-24-5x40-cm-cu-scai-ci-2-benzi-autoadezive-cu-velcro-pentru-auto-si-uz-casnic-negru-rzep-bagaznik/pd/DJY5TFMBM/) care “gazduiesc” stingatorul, trusa medicala, o baterie de jump–start si altele. In plus, am pus niste paracord legat de gaicile de la panoul din portbagaj ca sa-l pot deschide mai usor.

(https://i.postimg.cc/Hxn3XndD/20240415-091325.jpg) (https://postimg.cc/1nxpZ98J)





Am comandat și eu plasele de portbagaj de pe linkul tău dar nu au niciun adeziv pentru prindere pe plastic acolo.
Tu cum le-ai prins? Au avut adeziv ale tale?
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on February 06, 2025, 07:57:57 AM

Am comandat și eu plasele de portbagaj de pe linkul tău dar nu au niciun adeziv pentru prindere pe plastic acolo.
Tu cum le-ai prins? Au avut adeziv ale tale?

Ale mele au avut adeziv, da, erau ca astea:
https://www.amazon.com/Universal-Storage-Automotive-Organizer-Stickers/dp/B09JNQTHBL (https://www.amazon.com/Universal-Storage-Automotive-Organizer-Stickers/dp/B09JNQTHBL)

Dar tot degeaba, in cele din urma se desprindeau pentru ca am pus obiecte relativ grele acolo si in curbe zburau cu tot cu plasa. Pana la urma am bagat holzsuruburi ca sa fixez partea din velcro cu adeziv definitiv pe "peretele" din plastic al portbagajului si am rezolvat problema.

Daca vrei neaparat cu adeziv, incearca mai mult selleri de pe emag, ce sa zic (poate intre timp s-au schimbat selleri la produsul pe care l-am luat eu). Dar cred ca ajungi tot la o solutie "definitiva" pana la urma.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: nen3i on February 06, 2025, 08:11:05 AM
Ale mele au avut adeziv, da, erau ca astea:
https://www.amazon.com/Universal-Storage-Automotive-Organizer-Stickers/dp/B09JNQTHBL (https://www.amazon.com/Universal-Storage-Automotive-Organizer-Stickers/dp/B09JNQTHBL)

Dar tot degeaba, in cele din urma se desprindeau pentru ca am pus obiecte relativ grele acolo si in curbe zburau cu tot cu plasa. Pana la urma am bagat holzsuruburi ca sa fixez partea din velcro cu adeziv definitiv pe "peretele" din plastic al portbagajului si am rezolvat problema.

Daca vrei neaparat cu adeziv, incearca mai mult selleri de pe emag, ce sa zic (poate intre timp s-au schimbat selleri la produsul pe care l-am luat eu). Dar cred ca ajungi tot la o solutie "definitiva" pana la urma.

Și eu vreau să pun mai ales lichidul de parbriz și instinctorul deci clar o să zboare din cauza greutății.
Cu holzsuruburi este cel mai sigur.
Merci de sfat.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on February 06, 2025, 08:16:38 AM
Și eu vreau să pun mai ales lichidul de parbriz și instinctorul deci clar o să zboare din cauza greutății.
Cu holzsuruburi este cel mai sigur.
Merci de sfat.

Sa bagi relativ scurte si cu capul lat, sa prinda suprafata mare din velcro fara sa fie nevoie de șaibă.
Eu din astea am bagat, 3 bucati pe fiecare parte din fiecare plasa:
https://www.emag.ro/set-10-suruburi-torx-compatibil-cu-audi-volkswagen-bara-de-protectie-pasajele-rotilor-4-2x14x15-8-mm-metal-negru-1109785888/pd/D6WT5ZYBM/ (https://www.emag.ro/set-10-suruburi-torx-compatibil-cu-audi-volkswagen-bara-de-protectie-pasajele-rotilor-4-2x14x15-8-mm-metal-negru-1109785888/pd/D6WT5ZYBM/)
Cred ca gasesti si la magazinele de piese auto "de cartier".

Sa fie primit.
Title: Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Post by: xpress5 on March 10, 2025, 21:29:53 PM
Poze in cinstea iernii

(https://i.postimg.cc/ctW525yd/XT5X6360_s.jpg) (https://postimg.cc/ctW525yd)
    (https://i.postimg.cc/4H1FgbsV/XT5X6362_s.jpg) (https://postimg.cc/4H1FgbsV)
    (https://i.postimg.cc/qNvWpYtR/XT5X6719-1_s.jpg) (https://postimg.cc/qNvWpYtR)
    (https://i.postimg.cc/9rpv5VQK/XT5X6730-1_s.jpg) (https://postimg.cc/9rpv5VQK)
    (https://i.postimg.cc/CRrX5ND4/XT5X6745-1_s.jpg) (https://postimg.cc/CRrX5ND4)
    (https://i.postimg.cc/Z99gddxz/XT5X6754-1_s.jpg) (https://postimg.cc/Z99gddxz)
(https://i.postimg.cc/7G0WBrRB/XT5X6763-1_s.jpg) (https://postimg.cc/7G0WBrRB)
    (https://i.postimg.cc/3WH8383x/XT5X6871-1_e_s.jpg) (https://postimg.cc/3WH8383x)
    (https://i.postimg.cc/0rd8QTNd/XT5X6888-1_e_s.jpg) (https://postimg.cc/0rd8QTNd)
    (https://i.postimg.cc/Mv6zj9Mk/XT5X6894-1_e_s.jpg) (https://postimg.cc/Mv6zj9Mk)
    (https://i.postimg.cc/8jZNdLM7/XT5X6906-1_e_s.jpg) (https://postimg.cc/8jZNdLM7)
    (https://i.postimg.cc/gx5pQdMd/XT5X7126_e_s.jpg) (https://postimg.cc/gx5pQdMd)
(https://i.postimg.cc/CZq0Vtt8/XT5X7143_e_s.jpg) (https://postimg.cc/CZq0Vtt8)
    (https://i.postimg.cc/RJMxK001/XT5X7098_e_s.jpg) (https://postimg.cc/RJMxK001)
    (https://i.postimg.cc/YGNwvFtq/XT5X7105_e_s.jpg) (https://postimg.cc/YGNwvFtq)
    (https://i.postimg.cc/K4F2d05K/XT5X7108_e_s.jpg) (https://postimg.cc/K4F2d05K)
    (https://i.postimg.cc/V5R81X7K/XT5X7111_e_s.jpg) (https://postimg.cc/V5R81X7K)
    (https://i.postimg.cc/w7MLQcZP/DJI-0348-s.jpg) (https://postimg.cc/w7MLQcZP)
(https://i.postimg.cc/1f71Vs16/XT5X7187-1_ig.jpg) (https://postimg.cc/1f71Vs16)
    (https://i.postimg.cc/yDwqnjd8/XT5X7239-Enhanced-NR_ig.jpg) (https://postimg.cc/yDwqnjd8)
    (https://i.postimg.cc/TKyMrFTs/XT5X7183-1_ig.jpg) (https://postimg.cc/TKyMrFTs)


Si un video