Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Iulian85 on October 18, 2024, 22:07:22 PM
-
Salutare !
Am achizitionat recent un Subaru Forester 2.0d AWD 147 cp, prima inmatriculare 02.2010. Este luata de la o ruda (unic proprietar) si cunosc tot istoricul masinii ( 100% SMT Bucuresti). Motor+injectoare schimbate in 2016 la SMT. De 2-3 saptamani prezinta un “țăcănit” de injectoare presupun si din cand in cand o usoara fluctuatie de turatie la relanti, iar astazi am constatat ca a inceput sa scoata destul de mult fum alb/albastru, inclusiv la relanti. Mi s-a recomandat o incercare de calibrare a injectoarelor si am programare la SMT la sf. lunii, insa am facut greseala de a circula in continuare cu masina si se pare ca s-a agravat. In paralel am cautat si solutii de reparare /reconditionare a injectoarelor (avand in vedere costul mare de inlocuire) si am gasit 2 firme in Bucuresti care reconditioneaza cu 700 lei/buc, garantie 12 luni, insa fara montat/demontat. A reconditionat cineva ? In prima faza o sa merg la SMT pt recalibrare si o constatare, insa am cateva intrebari /nelamuriri:
In primul rand: s-a mai confruntat cineva cu o problema similara ? Acest “țăcănit” in prima faza? Am citit tot forumul pt Forester ca al meu, insa nu am gasit nimic asemanator, ci doar ca s-au inlocuit injectoarele.
Pentru a demonta injectoarele trebuie dat motorul jos ?!?? Am gasit informatii contradictorii pe internet si niciun filmulet pe youtube (unde speram sa ma lamuresc in legatura cu acest aspect).
Va rog sa ma ajutati cu orice alte informatii relevante pentru care va multumesc anticipat.
-
Bine ai venit pe acest forum.
Despre problema injectoarelor la dieselul Subaru, am putina experienta, avand si eu un Forester D de circa 3 ani.
Pentru calibrarea injectoarelor am apelat la SMT de cateva ori, dar si la un mecanic particular, specialist pentru sisteme Denso de injectie. Reglajul facut de persoana particulara a fost mai bun,, in opinia mea.
La masina ta spui ca iese fum alb/albastrui pe esapamanet. Asta nu e neaparat de la injectoare. Ar trebui sa faci si alte verificari, inainte de a te gandi la inlocuirea injectoarelor.
Iti propun sa comunicam prin mesagerie personala si iti pot da mai multe detalii despre ce am facut eu la masina mea, ca tu sa te poti orienta, cum si ce sa faci mai departe.
Spor la reparare!
-
Din ce stiu injectoarele de Subaru nu se pot reconditiona, ci doar schimba.
-
Asa face toate din cauza regenerărilor in oraș. Se înlocuiesc la 7-8 ani. Orice alta varianta e pe cheltuiala ta. Tot acolo ajungi. Mai strici și altele pe parcurs, gen DPF il înfunzi mai des, egr îl cureți mai des. Motor mai zgomotos și cu detonații pronunțate, alături de mers în 3 cilindri, ocazional , când un injector e gata.
-
Cu ajutorul lui NicNic am ajuns astazi la un mecanic priceput pe partea de injectie si am aflat ca am un injector care abia mai misca. S-a incercat si o calibrare, dar nu prea a dat roade. O sa mai incerc cu niste solutii de curatat injectoare…poate poate, stiu ca sansele sunt de 1%, dar sa bag 2.500 eur in masina (fix cat am dat pe ea) doar pt injectoare…nu stiu ce sa zic. Astazi nu a mai dat fum deloc si dupa calibrarea respectiva (care nu s-a putut efectua 100% corect, dar s-a facut cat de cat) masina merge putin mai bine….o sa ma gandesc…o sa le mai pun cap la cap
Daca mai aveti idei/informatii, imi sunt de ajutor.
Multumesc toturor pt sfaturi ! 🙏🏼
-
Un preț corect după cum vezi. Mașina nu e de 2500€ dacă e întreținută la minimul necesar. 5000-5500€ e mai aproape de adevăr.
Iei injectoare și apoi te uiți la cotul de intercooler. Verifici bujiile, schimbi lichidele în cutie și diferențial spate, duci turbina la reparat ca sa nu mai fie cu fum albastru.
Eventual dai și DPF la curățat iar apoi o perioadă o folosești cu plăcere. O sa mai cadă cântarul de la faruri, bucsaraie, rulmenți și amortizoare dacă nu s-a umblat la ele.
Spor !
-
Un preț corect după cum vezi. Mașina nu e de 2500€ dacă e întreținută la minimul necesar. 5000-5500€ e mai aproape de adevăr.
Iei injectoare și apoi te uiți la cotul de intercooler. Verifici bujiile, schimbi lichidele în cutie și diferențial spate, duci turbina la reparat ca sa nu mai fie cu fum albastru.
Eventual dai și DPF la curățat iar apoi o perioadă o folosești cu plăcere. O sa mai cadă cântarul de la faruri, bucsaraie, rulmenți și amortizoare dacă nu s-a umblat la ele.
Spor !
Multumesc pentru sfaturi. Vis-a-vis de intercooler, astazi a inceput sa aiba un “fâsâit” pe accelerare, cel mai probabil de la tubulatura de intercooler. La ce cot te refereai ? La cel de cauciuc scurt care iese din intercooler sau mai are si altele pe dedesubt ? Acela nu pare sa fie fisurat, am vazut ca acel cot intra intr-o tubulatura metalica, banuiesc ca nu prea cedeaza aceea. Dati-mi un sfat ce sa mai verific si de la ce ar putea fi acest “fâsâit” pe accelerare in mers, stationar daca accelerez nu pare sa se auda…
Multumesc !
-
Mă refeream la cel dintre intercooler și motor. Poziția e anevoioasă pentru a observa eventuale fisuri/crăpături. Zgomotul e de la el de obicei. Pot fi și celelalte elemente de pe admisie sau coliere nestrânse. Ar trebui sa simți și lipsa de putere la pedala, eventual sa intre in limp mode. Dacă mergi mulți km așa înfunzi DPF.
-
Mă refeream la cel dintre intercooler și motor. Poziția e anevoioasă pentru a observa eventuale fisuri/crăpături. Zgomotul e de la el de obicei. Pot fi și celelalte elemente de pe admisie sau coliere nestrânse. Ar trebui sa simți și lipsa de putere la pedala, eventual sa intre in limp mode. Dacă mergi mulți km așa înfunzi DPF.
Cel mai probabil de acolo e problema, cel care este la vedere (in unghi de 90) e ok. In limp mode nu a intrat, dar se simte o usoara lipsa de putere si “ trage” mai sus in ture , la turatii joase nu prea. Se ajunge greu la el ? Banuiesc ca trebuie dat intercoolerul jos…ajuta-ma cu niste info daca stii…m-as baga eu sa il schimb, daca imi poti indica pasii sa stiu daca ma incumet sau merg la un mecanic.
Multumesc
-
https://subarak.pl/en/engine-others/942-genuine-subaru-diesel-turbo-ic-pipe-21869aa170.html
https://youtu.be/dP2KeX8CYmc?si=NrCJwFE7iXHoUedu
-
https://subarak.pl/en/engine-others/942-genuine-subaru-diesel-turbo-ic-pipe-21869aa170.html
https://youtu.be/dP2KeX8CYmc?si=NrCJwFE7iXHoUedu
Multumesc, Xander ! Acolo era buba, cotul fisurat dedesubt, nu se vedea. L-am schimbat astazi singurel in parcare, nu a fost complicat. Intercoolerul este prins doar in cateva suruburi de niste suporti metalici , in 45 min am rezolvat.
-
Cu plăcere!