Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: florincc on July 09, 2011, 11:15:32 AM
-
Ce tip de ulei aveti?
Ce consum de ulei aveti?
La cati km schimbati uleiul?
10 w60 Castrol Sport
1 litru la 3300 km ( ceea ce nu mi se pare prea normal )
schimb ulei si filtru la 10 000 km.
-
forester 2.5XT - consuma maxim 1l la 10 000 . de obicei a luat 300-500g intre revizii.
-
Houston we have a problem...
Care pot fii cauzele consumului de ulei si ce sa verific? :(
-
Ai rezolvat problema? Si cum?
-
Consumul de ulei deobicei se rezolva prin schimbare uleiului cu unul ceva mai gros. In mod normal masinile nu ar trebui sa manance ulei decat in cantitati foarte mici pana in 200-300 ml per 10-15 mii km, mai ales motoarele aspirate. Ca solutie alternativa incearca sa mergi mai domol cu masina, si asta mai e o cauza ptr consumul de ulei. :D
Daca astea doua nu sunt probleme si bagi uleiul recomandat de producator (ptr conditiile de vreme recomandate de producator) atunci problema s-ar putea sa fie ceva mai serioasa.
Masinile in general peste 150.000 de km incep sa pape ulei si d-asta cam pe atunci incepi sa bagi ulei mai gros in ele. (motivul e simplu, se uzeaza diverse piese in motor, de unde uleiul incepe sa ajunga si pe unde nu trebuie, spre exemplu in procesul de combustie pentru ca un cilindru putin uzat nu mai etanseaza asa cum ar trebui).
Eu personal as merge pe varianta de mijloc (all-season) specificata in carte. La mine in carte scrie ca ptr 2.0 benzina aspirat 158 cai trebuie folosit 5w-30 ca varianta intermediara.
Consumul de ulei masiv (adica peste 500 ml la 10 k km) sincer inseamna ca exista o problema ceva mai grava la motor (daca ai folosit uleiul specificat de producator desigur). Cauze posibile sunt multe, doar un mecanic iti poate spune clar asa ceva.
Verificarile de baza sunt urmatoarele:
- vezi ce ulei ti sa bagat la service si faci comparatie cu ce scrie in carte (aici nu ma refer atat la brand cat la vascozitate), daca observi diferente sincer eu recomand sa treci pe ce spune producatorul ca nu degeaba o fi recomandat el anumite vascozitati
- vezi cand pleci de pe loc sa nu fie sub masina picaturi de ulei pentru ca asta e un semn de probabile pierderi de ulei.
- uita-te pe la motor dupa pete de ulei, in principiu ia o lanterna si uita-te in partea inferioara, deobicei scutul strange pierderile de ulei deci ala ar fi primul loc unde m-as uita.
Daca nu ai probleme la verificarile de mai sus... doar un mecanic te poate ajuta mai departe.
-
Am folosit si ulei mai gros ( Motul 300v 15w50) si ulei mai subtire (Motul 300v 5w40) si tot imi concuma 1.5 l/10 000 km.
Sub masina nu sunt pete de ulei.
Pe la turbina nu pare sa manance.
Acum m-am impacat cu ideea pentru ca multa lume imi spune ca e normal consumul asta.
-
Este normal ...daca ai pus pompa-injector de la VAG! ::)
-
Nu stiu ce sa iti zic dar nu sunt foarte sigur ca este ok ca masina sa consume ulei, mai ales cand vorbim de 1.5 L /10000 km. Eu personal m-as opri prin service sa verific pentru ca nu am avut vreodata vreo masina care sa consume atat ulei (adica maximul care mi la consumat era 900 ml /10000 km si asta ptr ca aveam o garnitura fisurata la imbinarea dintre un furtun si turbina la megane 1.5 dci, care in aproape 150.000 de km nu a consumat niciodata ulei in afara de aceasta defectiune).
Vezi totusi daca nu ai ulei prelins pe scut sau motor ceva si cand ai timp du-o in service sa se uite un mecanic macar ca sa poti dormi linistit ca ai facut toate verificarile. Cel putin eu asa as face.
-
Am folosit si ulei mai gros ( Motul 300v 15w50) si ulei mai subtire (Motul 300v 5w40) si tot imi concuma 1.5 l/10 000 km.
.....
Cele mai mari probleme de consum ( ulei ) apar in momentul cand folosesti un ulei necorespunzator.
Un ulei mai scump nu inseamna in mod obligatoriu si mai bun/potrivit motorului. In cazul de fata, 300v nu este recomandat, ci 8100 . Vezi aici ce ulei trebuie sa folosesti la motorul tau, si in mod categoric va scadea si consumul http://ew5.earlweb.com/search.php?subset=271&category=6§or=9&site=41®ion=59&language=7&brand=45
Oricum 300v e un ulei halit cu foarte mare placere de orice motor ! ;)
-
Cred ca ai dreptate.
Am pus un ulei mai subtire iarna asta (5w40) si mi-a mancat la jumatate fata de 15w50.
Cred ca o sa merg pe 8100 la urmatorul schimb sa vad daca se mai schimba ceva.
-
Ma 'bag' si eu cu un comentariu ref consum ulei.
Forester 2.5XT 2007 - actual 165k km
Pana ieri am avut intotdeauna in masina Motul 8100 Eco-Clean 5W30 (mai putin o 'greseala' la un schimb in service cand mi-au bagat 5W40). Nu-mi dau seama de cand dar cred ca de pe la 120k km a inceput sa consume, cam 2 ltr la 15000 km. Pana atunci nu-mi bateam capul ptr ca nu avusesem probleme. Dar la un momenta dat m-am pomenit cu becul de ulei palpaind (aici am alt dubiu - e ciudat cum functioneaza, cred ca se aprinde uneori cand nivelul e minim. Totusi, nu sta aprins, da doar cate un flash in curbe, dupa ce franezi, etc).
La recomandarea serviceului am pus acum mobil Super 3000X1 5W40. Sa vedem cum se comporta desi cel putin la Motul pe site nici unul din uleiurile recomandate nu este 5W40. Sunt fie cu 30 sau eventual 10W40.
Oricum cred ca cea mai buna solutie va fi schimbarea uleiului la fiecare 7500K
-
@subarufan: in primul rand, la Subaru turbo se schimba mai des uleiul (nu la 15.000). La mine in carte scrie la 7500 sau mai des. In al doilea rand, risti sa busesti motorul mergand cu un nivel scazut de ulei. La mai toate 2.5-urile bubuite s-a constatat un nivel scazut de ulei si reprezentanta recomanda sa se circule mereu cu nivelul de ulei la maxim sau aproape de maxim.
-
La mai toate 2.5-urile bubuite s-a constatat un nivel scazut de ulei si reprezentanta recomanda sa se circule mereu cu nivelul de ulei la maxim sau aproape de maxim.
S-a intamplat o singura data...din prostia mea, e adevarat. A doua oara nu se mai intampla :)
-
Salut,
Tocmai mi-am luat uleiul de la Motul 5W-30. (cei de la motul mi-au zis ca la motorul meu pana in 150.000 de km nici sa nu imi treaca prin cap sa bag altceva mai gros). Pana acum masina nu a mancat deloc ulei si actualmente are 71.000 km (2.0 aspriat 158 cai, 2006)
-
Te-ai folosit de card? ;D
-
Da. Toate uleiurile (diff, cutie, frana etc... + antigelul m-au costat 730 lei (incluzand discountul de 35%).
-
becul de ulei din bord la subaru este indicator de presiune in rampa de ulei. deci nicidecum indicator de nivel ulei.
subaru NU ARE indicator de nivel ulei.
asadar , cand palpaie becul in bord e nasol rau de tot si se poate lasa foarte repede cu refacut motorul.
-
Pai da,dar daca tu nu ai ulei suficient,pompa nu trage cat trebuie si pt o fractiune de secunda nu ajunge presiune undeva.....si palpaie becul.E simplu nu?Asa era la daciile vechi care mergeau fifti.fifti benz cu ulei.
-
Asa cum am spus in topicul legat de consumul de ulei la Forester Diesel, am deschis acest topic pentru a identifica toti posesori de Forester (Diesel in special), care au aceste probleme.
Propun moderatorilor, daca li se pare oportun, sa fixeze acest topic, pentru a fi la indemana tuturor.
Propun asadar sa abordama urmatoarele subiecte:
1. Tipul de Forester
2. Anul de fabricatie
3. Consumul de ulei estimat, intre revizii
4. Tipul de ulei folosit
5. Intervalul de schimb al uleiului
Ulterior, ar fi de preferat ca noi, cei oropsiti sa avem o intalnire, in cadrul uneia dintre intalnirile membrilor, sau separat, pentru un schimb de opinie si eventual o vizita peste cei de la SMT .
Va multumesc.
-
Incep eu, asa cum ar fi trebuit de fapt:
1. Forester Diesel
2. 2010
3. aprox 1,5 L
4. Motul Eco-Clean 5w30 C2
5. aprox 13000 km
-
Si eu am exact aceleasi date:
1. Forester Diesel
2. 2010
3. aprox 1,5 L
4. Motul Eco-Clean 5w30 C2
5. aprox 13000 km
-
ma voi conduceti aceeasi masina!?! :)
-
Datele sunt asemanatoare dar de lene am dat copy/paste....Consumul de ulei este real, eu fiind cel care a initiat discutia despre consumul de ulei. Saptamana trecuta am fost la SMT si au verificat nivelul de ulei. Au constatat un consum de 600ml la 6000Km si au decis ca acest consum este NORMAL. Asa ca am comandat deja 2l de ulei sa am de unde. Numai bine tuturor.
-
inca o data: NU e normal decat in conditiile utilizarii abuzive a motorului, aka "forjare" la rece si care or mai fi, in asa fel incat sa "o dai pe ulei". O fi dieselul "oil burner", da' nici 100 g / 1000 km nu imi pare in parametri. Al meu in 30k nu mananca / mananca insesizabil. am mai scris.
-
HM. Zica ca au decis ca e normal. Ti-au spus si in urma caror investigatii au decis aceasta "normalitate" ?
Te intreb pentru ca m-am programat si eu pentru aceasi problema si vreau sa vad cum se comporta SMT in aceste situatii.
Am de gand insa sa nu inghit asa usor orice spun ei.
Ma gandesc ca ti-au dat un raspuns oficial, scris.
Poate ne putem intalni sa discutam mai pe larg aceasta problema.
Mie nu mi se pare normal, mai ales ca Foreste si numai el, care are Diesel nu se plange de aceasta problema.
Si nici condusul mai agresiv nu cred ca este o explicatie plauzibila.
Presupun ca nimeni nu merge cu Foresterul, fie el si Diesel, ca batraneii ! :)
Nu de alta, dar daca faci asta se aprinde martorul DPF.
Cand am fost la ei, era acolo si un mecanic, care la intrebarea mea daca nu i se pare cam mare consumul, n-a dat un raspuns transant, dar mi-a lasat de inteles ca e posibil sa fie probleme cu motorul sau turbina. Am intrebat si daca au mai intalnit probleme de acest gen, si raspunsul a fost: "putine, una la nu stiu cate".
Acum ramane de vazut.
Oricum o sa vreau un raspuns documentat si semnat de SMT, pe care, daca este nevoie, il voi trimite si la japonezi pentru un feed-back.
-
80% din drumuri sunt in oras, in Bucuresti. Nu se poate merge foarte repede prin oras. Nu accelerez brusc - nu franez brusc. Nu trec de 2500 de ture in oras decat exeptional. 20% din drumuri sunt in afara orasului, de cele mai multe ori, incluzand autostrada A1, unde merg destul de des cu 170-180Km/h. Atunci am observat ca turatia poate sa stea si peste 3000. De fapt, am observat ca in urma acestor drumuri apare consumul de ulei. Cei de la SMT au zis ca acesta este motivul. Bine ca nu avem prea multe autostrazi. Toate masinile diesel (toate noi = primul proprietar, la fel si Subaru Forester) pe care le am avut pana acum n-au consumat ulei: peugeot 407, noua mazda 6. Stilul de condus a ramas acelasi.
Cei de la SMT stiu masina si toate problemele pe care le a avut. S au saturat de mine. Nu am hartie scrisa in legatura cu uleiul consumat. Am obosit. Cred ca o sa o inlocuiesc cu alta: BMW X1.
-
Stiu ca problemele sunt primele postate pe un forum.
Insa atata timp cat eu unul mai stiu cel putin 3 posesori de boxer diesel care nu au probleme asa de serioase, cred ca ar fi corect sa posteze o vorba si cei care sunt in aceasta categorie.
Nu vreau sa supar pe nimeni, insa intre fiabilitatea dovedita de-a lungul anilor si experientele personale, m-as uita mai critic la cei din urma.
Nu as vrea pe de alta parte sa se amestece imaginea marcii cu problemele unor prestatori zonali de servicii in numele marcii.
(ai citit, Dragos??? :P )
edit:
poate Mihai ne ajuta cu un poll aici: motorul meu nu are / are consum de ulei sub / peste 1l la 15k km.
-
Mi se pare mie sau discutia este deturnata de orgolii.Din ce remarc eu unele motoare diesel sunt proaste(in opinia mea toate...).Dar aici ar trebui sa intervina dealer ul.Daca faceau toate asa aia era...dar unele o fac si altele nu.Ce trebuie pus in discutie este cat proprietarii de diesel vor mai inghiti vrajeala de la dealer.
-
n-are treaba cu orgoliile postul meu de mai sus daca la asta te referi. numai ca numele topicului insusi incita la "scuipati aici!" si asta as vrea sa nu se intample.
asta cu motoarele diesel pe de alta parte ... dar te las pe tine sa iti dai seama! :)
-
Pai cam asa si trebuie privit topicul...gen scuipati aici.Si mi se pare o initiativa buna.Ia sa vedem ce face dealer ul cand se trezeste cu 10-15 oameni care au toti aceeasi problema.O mai da in barci cu ei?.Nu cred...
-
- nu cred ca intentia directa a lui Aldos ("initiativa") este de a-i face de cacat pe aia de la SMT.
- nu vad nici un beneficiu direct sau indirect in a-i face de cacat pe aia de la SMT. vad in schimb o durere mai veche de a ta legata de aia de la SMT. altminteri topicul e pentru aia cu diesele si tocmai ai zis ca nu iti plac. si acum si alta data.
- nu as participa la o actiune care sa ii faca de cacat pe aia de la SMT asa, ca sa fii tu sau oricine altcineva razbunat. ar fi ceva fara nici un sens.
- nu cred ca daca punem mana pe furci si sa initiem rascoale, aia de la SMT or sa fie mai breji si or sa rezolve mai repede si 100% favorabil cererile. nu exista service de reprezentanta unde sa nu gasesti mizerii de diferite calibre.
- nu postez aici cu intentia de a "scuipa", chiar ma intereseaza o statistica legata de problema asta.
- momentan nu ii pot acorda un credit 100% celui care si-a facut cont in scopul de a se plange pe mai multe forumuri. are putine posturi si aici si pe softpedia, toate despre acest subiect. mie imi e clar ca nu poate fi obiectiv si de aia ne trebuie mai multe pareri.
am scris asa de mult in ideea ca realizezi ca valorific parerile tale, insa cu asta nu ai dreptate.
-
Hai ca ai luat o pe carare.Si in situatia asta nu aveti decat sa umblati cu bidonu de ulei dupa voi.Ca la dacie.Ce probleme am avut eu cu SMT s au rezolvat simplu.Le am bagat p#|a n gat si nu m am mai dus la ei.Dar aici si acum nu are nici cea mai mica legatura.Dar asa e cand empatizezi cu un om care nu are nevoie....
-
:P
-
HM. Zica ca au decis ca e normal. Ti-au spus si in urma caror investigatii au decis aceasta "normalitate" ?
Te intreb pentru ca m-am programat si eu pentru aceasi problema si vreau sa vad cum se comporta SMT in aceste situatii.
Am de gand insa sa nu inghit asa usor orice spun ei.
Ma gandesc ca ti-au dat un raspuns oficial, scris.
Poate ne putem intalni sa discutam mai pe larg aceasta problema.
Mie nu mi se pare normal, mai ales ca Foreste si numai el, care are Diesel nu se plange de aceasta problema.
Si nici condusul mai agresiv nu cred ca este o explicatie plauzibila.
Presupun ca nimeni nu merge cu Foresterul, fie el si Diesel, ca batraneii ! :)
Nu de alta, dar daca faci asta se aprinde martorul DPF.
Cand am fost la ei, era acolo si un mecanic, care la intrebarea mea daca nu i se pare cam mare consumul, n-a dat un raspuns transant, dar mi-a lasat de inteles ca e posibil sa fie probleme cu motorul sau turbina. Am intrebat si daca au mai intalnit probleme de acest gen, si raspunsul a fost: "putine, una la nu stiu cate".
Acum ramane de vazut.
Oricum o sa vreau un raspuns documentat si semnat de SMT, pe care, daca este nevoie, il voi trimite si la japonezi pentru un feed-back.
Toate problemele nerezolvate in Romania ar trebui comunicate japonezilor.
Daca luam atitudine vom avea sansa sa rezolvam problemele. Multe dintre ele poate ca nici nu ajung la urechile producatorilor.
-
Nu va mai "certati", ca nu se rezolva nimic !
In urma acestei polemici, ma vad nevoit sa vin cu unele precizari, referitor la acest topic:
1. Intentia nu a fost niciodata de a crea acest topic la modul "scuipati aici" (Foreste, te-ai cam grabit cu concluziile :))
2. Ceea ce vreau este sa lamurim daca se poate aceasta problema, legata de motoarele diesel - daca in sine motorul diesel este prost, sau daca doar cateva dintre ele au probleme.
3. Nu vreau sa-i fac de c***t pe cei de la SMT, dar am pretentia sa se comporte profesionist si onest. Daca este o problema, sa o recunoasca si sa o rezolve.
Pana acum, concluzia mea personala este ca nu toate motoarele diesel de pe Forester au probleme.
Poate ca pana la urma nici nu este intr-adevar o problema, si tine de stilul de condus al fiecaruia, cu toate ca ma indoiesc profund de acest lucru.
Avand in vedere aceste aspecte, rog in continuare pe cei cu Forester Diesel care au probleme cu consumul de ulei sa se alature initiativei mele.
De asemenea, este binevenit si un feed-back de la cei care nu au aceasta problema. Cu cat sunt mai multi care nu au probleme, cu atat se va demonstra mai bine ca nu este o problema generala a motorului.
In acest caz, SMT va trebui sa ia in serios reclamatiile si sa faca o analiza mai atenta a acestor probleme, mai ales daca masinile sunt inca in garantie.
Asa cum am mentionat si in alta interventie, toate constatarile si recomandarile SMT trebuie facute in scris si documentat.
Momentan astept sa merg cu masina pentru o constatare, si vedem ulterior.
-
Am fost la SMT pentru o verificare pe cardul de membru.
In urma acestei verificari, s-a constatat ca este necesara o etanseizare a baii de ulei.
Mi-au spus insa ca nu este o scurgere serioasa, ci doar asa se umezeste putin pe margine, deci nu este asta cauza diminuarii cantitatii de ulei.
Astept acum sa primesc acceptul pentru efectuarea acestei operatiuni pe garantie.
Am inteles ca este o manevra destul de laborioasa care necesita in jur de 6 ore de munca.
S-a mai completat cu aprox 200 ml ulei, deci la 5000 km am adaugat deja 600 ml.
Astept sa vedem ce se mai intampla in continuare.
-
Dupa cum am precizat, forester a suferit o operatie de etansare a baii de ulei.
In urma acestei operatii, s-a ales cu un nivel de ulei cu aprox 1 cm peste maxim !
Am mers a doua zi la SMT si la insistentele mele au adus nivelul la normal, dupa ce mec anicul a incercat sa ma convinga de faptul ca nu e nicio problema daca merg asa.
Nu am reusit insa cu toate insistentele sa ii determin sa verifice uleiul conform indicatiilor din manual !
Momentan nu am reusit sa monitorizez consumul pt caa trecut putin timp de la efectuarea operatiunii.
Revin cu feed-back.
-
La 51500Km totali si dupa 7500Km de la ultima revizie consumul de ulei = 750ml. SMT vrea sa controleze ei consumul de ulei la fiecare 3000Km. De aceea am schimbat uleiul si filtrul urmand ca la fiecare 3000Km sa merg la SMT. Dupa 1000Km, la 52500Km = SURPRIZA. Nivelul de ulei este peste nivelul maxim cu 1cm. Nu am verificat nivelul de ulei la plecarea din service dar cred ca au pus ulei in plus ca sa scape de mine sau s-a intamplat altceva... Exista alt service autorizat Subaru in Bucuresti? Oricum maine o sa sun si la SMT.
-
Dupa 2000 km de la etansare, se pare ca nu mai consuma asa mult ulei !
Spun asta pt ca nu am verificat exact ca la carte.
Mai fac o data verificarea, ca sa ma minunez daca intr-adevar este adevarat !
-
(ai citit, Dragos??? :P )
LA mine te refereai?Abia acum am dat peste topicul asta......
Sa va intreb o chestie, si va rog sa nu va simtiti jigniti ca nu asta este intentia:Voi cum verificati uleiul?
Mai mult ca sigur o sa primesc si raspunsuri sarcastice si amuzante dar conteaza foarte mult.
Pe la inceputuri, cand am luat permisul si eram total paralel verificam uleiul aiurea.Acum il verific, in cel mai rau caz, la 10 min dupa ce am oprit motorul>>>destul timp ca uleiul sa se scurga in baie.In cel mai bun caz verific uleiul dimineata dupa ce masina a stat toata noaptea si mereu in acelasi loc, aceiasi pozitie!
Il verificam in locuri diferite si bineinteles ca gaseam rezultate diferite.....am observat ca are mare importanta si daca masina sta in acelasi loc si e o roata dezumflata(cele de pe fata).
Am patit sa gasesc dupa 1000-1500 km si sub nivel.A durat ceva pana mi-am dat seama ca locurile in care verificam aveau inclinatii diferite.La ochi nu se observa dar conteaza mult!
Va rog, din nou , sa nu va simtiti jigniti......nu va fac prosti sau incompetenti dar e un lucru care aparent nu conteaza si poate nu va da-ti seama.Cel putin eu nu m-am prins decat tarziu!
-
La ei e vorba de consumuri destul de mari.Plus ca unii au sesizat niveluri peste normal dupa revizii.Ca si cum incearca sa ascunda dealer ul acest consum.
-
La ei e vorba de consumuri destul de mari.Plus ca unii au sesizat niveluri peste normal dupa revizii.Ca si cum incearca sa ascunda dealer ul acest consum.
Am inteles asta..........ideea e cand "verificam" in locuri diferite gaseam pe joja cateodata peste nivel si cateodata sub.Pe locuri aparent drepte......ma rog>>ochiometric.De aia zic pentru ca daca locul nu este drept sau un cauciuc moale poti avea rezultate cu erori foarte mari.
Asta a fost patania mea.....poate ajuta!Si sincer m-as bucura sa fie cum zic eu......doar o citire eronata!
LE: intrebare:Toti dealerii incearca sa ascunda sau doar anumiti dealeri?
-
La Forester Diesel, in manual este specificat faptul ca citirea nivelului uleiului se face la 5 minute dupa oprirea motorului.
Daca motorul este rece, nivelul uleiului creste putin, dar producatorul insiste asupra faptului ca citirea corecta este la 5 minute.
Am incercat sa respect recomandarea, dar mecanicii de la SMT nu respecta deloc acest lucru.
Probabil ca in cazul raportarii unui consum mare de ulei, este convenabil sa citeasca un nivel mai mare.
De regula fac citirea in acelasi loc, in fata portii, unde inclinarea asfaltului este foarte mica (panta de scurgere a apei).
-
Desi a trecut mult timp, nu am renuntat la a gasi solutia problemei consumului de ulei.
Dupa lungi insistente si tergiversari, dupa proceduri de stabilire a consumului de ulei, s-a ajuns in sfarsit la un rezultat !
Conform asigurarilor SMT, fisa consumului de ulei a fost trimisa la producator.
Asa cum am scris si in topicul ref la consumul de ulei, se pare ca problema mea este reala.
Drept urmare, se va inlocui short-blockul in garantie !
Astept aprobarea si vom vedea ce se mai intampla.
-
http://www.torquenews.com/1084/why-subaru-s-excessive-oil-consumption-issue-could-spoil-their-party
-
In concluzie, si benzinarele consuma ulei.
Si, mai ales, este cunoscuta aceasta problema.
Eu am schimbat motorul si acum, dupa aprox 4000 km de la schimbul de ulei, a consumat aprox 150 ml (dupa estimarile mele).
Inainte de asta, la 4000 km consuma aproape 1L.
Sa vedem cum se comporta in continuare, avand in vedere ca pana acum am avut doar schimbul de ulei de la 5000 Km, si am si schimbat tipul de ulei.
-
In concluzie, si benzinarele consuma ulei.
Si, mai ales, este cunoscuta aceasta problema.
Eu am schimbat motorul si acum, dupa aprox 4000 km de la schimbul de ulei, a consumat aprox 150 ml (dupa estimarile mele).
Inainte de asta, la 4000 km consuma aproape 1L.
Sa vedem cum se comporta in continuare, avand in vedere ca pana acum am avut doar schimbul de ulei de la 5000 Km, si am si schimbat tipul de ulei.
--------------------------------
Salut,
Chiar daca a trecut mult timp, ne mai ajuti cu un update? Sunt tare curios cum a evoluat situatia. Eu am un SH 2.0 aspirat si am aceeasi problema.
Multumesc!
-
Ce tip de ulei aveti?
Ce consum de ulei aveti?
La cati km schimbati uleiul?
10 w60 Castrol Sport
1 litru la 3300 km ( ceea ce nu mi se pare prea normal )
schimb ulei si filtru la 10 000 km.
Motul 8100 X-Clean 5w30
Nu am sesizat consum de ulei
Ultimul schimb a fost 5w30, inainte de el am avut 2 schimburi, Mitsubishi 5w40 si Motul 5w40.
Schimb la 15k km
-
Salutare, ca sa nu deschid alt topic, pun si eu aici o intrebare legata de ulei. Despre un SH 2.0 i din 2008....Dupa schimbul de ulei, am zis sa monitorizez nivelul....De fiecare data, daca intorc joja, nivelul uleiului e diferit pe cele 2 fete ale jojei. Spre exemplu pe o parte e aproape de maxim, pe cealalta parta e aproximativ la jumatate intre min si max. Oare care o fi explicatia? Mentionez ca am repetat de cateva ori si iese la fel...Sa fac o medie? :)
In alta ordine de idei, care o fi cantitatea dintre min si max?
Multumesc!
-
Simplu - joja intra la un unghi.
Indicat e sa te uiti pe partea inscriptionata. Teoretic nu cred ca poate intra corect decat intr-un singur fel.
-
Trebuie introdusa joja cu partea indicatoare pe stanga - sau alt reper, cu desenul de ulei citibil dinspre tine, nu rasturnat.
Partea care indica corect este cea cu insemnele F si L.
Intre plin si gol stiu ca inseamna un litru de ulei.
Daca e la jumatate, teoretic poti adauga 400-500 ml ulei - insa regula e sa adaugi cate putin (200 ml, sa zicem), apoi verifici pe joja si continui daca este cazul.
Bineinteles masina sa fie pe un plan drept, nu inclinat.
Tubul de verificare pe care intra joja are o inclinatie la partea de jos, d-asta apar valori diferite pe o parte si pe cealalta..
Alt aspect - uleiul trebuie verificat cu motorul rece sau dupa minim 10 minute de stationare - astea sunt recomandarile.
-
Multumesc frumos pentru explicatii. Dupa 5500 km, e foarte putin sub maxim, uleiul e inca foarte curat, are culoarea initiala.
-
Revin cu update: am adaugat cate putin si concluzia este ca in 5700 km a consumat 350 ml de ulei. Uleiul e Amsoil Signature 5W30 sintetic. Eu cred ca este decent, tinand cont ca am facut si ceva km in regin de 150-160, si ceva drumuri forestiere.
Uleiul arata foarte bine, nu prezinta miros de benzina.
Oricum, voi face urmatorul schimb la 10000, filtru+ulei. Asa am facut cu toate masinile si nu am avut nicio problema cu motoarele.
-
Incercati de la Amsoil varianta 5w-40 European classic in ambalajul gri. Este mai potrivit și din experiența mea nu consuma. Am mai auzit cu cel Modern 5w-30 că mai papă la alții inclusiv pe motorul in care eu bagasem cel clasic si nu consuma deloc pan ain 6k cand oricum il schimbam.
-
Fata de alte uleiuri e lux daca atat de putin consuma :)
Si eu sunt in cautare de altceva acum, fata de Motul sau Castrol sau Liqui...
Ma gandeam la Ravenol si Xado (Xado are si aditiv), dar o sa evaluez si Amsoil, in cazul in care ziceti deja 2 oameni ca e mai bun.
Motulul actual s-a transformat dupa 4000 km, deja am completat 1300 ml la 6000 km... E clar ca nu e bun de nimic. Nu am avut asa consum de ulei la niciunul din schimburile precedente - si au fost 2. Stateam in marja de 1 l la 10.000 km, deja mai acceptabila. Dar cred ca se poate si mai putin.
Motul actual, adica Specific GPL etc...
Am vazut in carte si specificatiile de standarde si clar nu e ce trebuie asta... E C3 vs A1...
-
Dupa 7000km de la ultimul schimb am completat cu un 1L de ulei ca sa il vad iar pe joja. :-\
-
Daca l-a consumat pe uleiul X, sunt mari sanse sa il consume in mod similar si pe uleiul Y.