Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: rzw75 on December 07, 2011, 11:40:28 AM
-
salutare, am gasit un Forester 2,5XT (2006) manual, care pare ok, si pe care as vrea sa-l cumpar , dar la care in tr 2 si a 3-a la acceleratii puternice incepe sa tiuie ceva (zgomot metalic) dupa 3ooo ture... ce ar putea sa fie?
de tras, trage f bine masina.
proprietarul zice ca e turbina...si ca enormal sa se auda sa... eu zic ca nu... (la WRXul meu nu se auzeau zgomote de genul asta...)
mie teama sa nu fie din cutie... mai ales ca pe loc (scoasa din viteza) poti sa o accelerezi si pana la 7000 rpm si nu se aude nimic suspect.
poate sa fie cutia sau un diferential?
o sa merg la SMT sa o verifice inainte sa o cumpar, binenteles... dar daca aveti o idee despre ce ar putea fi, m-ar ajuta f mult.
multumesc
-
E greu sa zici ce este dar eu as merge pe turbina. Si la mine fluiera mai ales cand este frig afara. Pe loc este normal sa nu se auda pentru ca doar in sarcina depune efort.
-
aha, am inteles... dar la wrx nu facea nici un zgomot... e adevarat ca ala avea jumatate din km foresterului...
de la subaru bv mi-a zis ca poate fi un diff, ca cica turbinele la astea de 2,5 nu prea pica, sunt rezistente...
ma rog... mai vedem... ca mai am un xt manual pe short list (doar ca e negru... si nu prea ma incanta)
pana vineri sper sa definitivez ceva...
-
Din cate stiu eu, desi nu am patit-o, diferentialele huruie, nu fluiera.
Apropo, nu vreau sa par sarcastic, dar multora li s-a intamplat sa auda fluieraturi de la vant din cauza unui cheder uzat si asta se intampla de la 60km/h in sus, adica asa cum zici tu in treptele 2 si 3 in ture mari, presupunand ca nu ai avut loc sa ii dai si 4 in ture tot mari :)
PS: Spor si te asteptam cu noua achizitie!
Actalizare: Uite ca mi-am adus aminte cum sa testezi diferentialele si caseta de directie. Iei aproape maxim (APROAPE) de volan si accelerezi usor intr-o parcare sau pavilion unde sa ai spatiu sa te tot intorci cu ea cateva ture la viteza mica. Daca atunci iti huruie sau auzi cloncanit, atunci chiar sunt probleme la transmisie sau caseta de directie. Vezi ca la forester se duce repede furtunul de la radiator. Sa il verifici bine. Eu cand imi cautam Forester chiar am citit ca este o problema des intalnita si culmea e ca in timpul unui test chiar am reusit sa scot aburi de sub capota exact de la acel furtun in forma de S. Vezi ca mai sunt niste sfaturi prin 'Bursa Auto'.
-
La foresterul meu fluiera toba finala pentru ca e arsa.E posibil ca cel care o vinde sa nu isi dea seama de asta.Cei care au fost cu mine pe transalpina pot sa iti confirme,ca fluiera ca un BOV continuu.Si asta se intampla numai in srcina,niciodata pe loc.Am urcat-o pe elevator si i-am dat 200 si tot nu s-a auzit pentru ca mergea in gol.P.S. eu nu am turbo totusi ;)
Bafta la cumparare
-
multumesc, o sa verific masina si la SMT
-
a cazut de pe lista. nu e buna.
dar am gasit un XT negru senzational... 2,5 xt manual :)
luni va fi a mea ;D
-
Neagra? BETOOOOOOON!
-
Despre tiuitul respectiv ai mai aflat ceva ?
Si eu il aud cateodata si am senzatia ca vine din toba.
-
era din diff mai mult ca sigur.
-
Nu s-a scris demult...dar in speranta ca voi ajuta pe altcineva si alt subiect sa deschid nu isi are rostul. Tiuitul pe care l-am depistat acum o saptamana la turatii peste 3000 era de la deteriorarea mansonului de cauciuc care etanseaza axul volanului la trecerea prin caroserie. Remediat cu silicon pana gasesc manson...mers turat cu 5000 rot si nici un zgomot.
PS:Nu am turbo dar la suieratul care il facea credeam ca e dusa distributia,diferentiale etc...simplu
My 2009, 2.0 Forester, 5Mt
-
La altii zgomotul venea din toba.
-
am aceeasi problema,peste 3000rpm se aude un tiuit care ma ingrijoreaza,am fost la service la radacini si mi.au spus ca e normal sa faca asa,desi inainte nu avea nici o problema.Se aude doar in sarcina.
cum pot remedia problema?
trebuie sa mentionez ca acum un an mi.a picat ambreiajul si s.a perforat carcasa cutiei de viteze.Am fost la un mecanic si mi.a sudat.o,posibil sa fie de acolo?
My car subaru forester 2.0x an 2007 158cp
-
Posibil sa ti tiuie evacuarea.La mine face de mult asa.Zici ca e un blow off continuu.Dar nu e motiv de ingrijorare.Toba finala face asa.
-
Da, toba finala face asa.
-
haha exact asa pare ca un blow off continuu ,deci in principiu n-ar trebui sa-mi fac probleme dar totusi daca as vrea sa schimb toba finala intr-un viitor apropiat ce recomandari aveti pt mine?
Caut subaru sau aftermarket?Preturile estimative care ar fii?
Multumesc
-
De ceva timp am si eu acest tiuit metalic, dar mie mi se pare ca ar fi doar primele minute dupa ce am pornit motorul, suspectam totusi turbina, poate un filtru infundat (cel din banjo bolt). O sa imi fac timp sa il scot de tot, masina are deja 10 ani si 125k km, f putin probabil sa fie inca in stare buna.
Dac'ar fi toba, de ce nu s'ar auzi acel tiuit tot timpul cand se trece de 3k rpm, de ex?
Daca tot fac asta ma pregatisem de pe net si cu teoria pentru a scoate sitele de pe sistemul AVCS, insa pe partea soferului am dat de protectia din pozele, cele 2 suruburi incercuite cu albastru sunt evidente, le'am demontat, dar pare sa mai fie inca ceva si fara a o inlatura nu am cum sa scot surubul incercuit cu rosu. Mai este vreun surub de demontat ptr a inlatura protectia sau doar s'a lipit de motor si trebuie insistat?
(https://s1.postimg.org/1es0qmsxz3/20171018_133707.jpg)
-
La mine tziuitul se aude de vreo 5 ani de la ambreiajul de clima, ca o turbina mica si se aude in sarcina de pe la 3mii de ture. Clima merge perfect de vreo 100.000km de cand patineaza, se vad urme de pulbere in jurul ambreiajului ruginiu-maroniu - am incercat sa-l repar, nu pot scoate rolele alea de pe ax nici la presa, am renuntat asa ca pana se strica il folosesc asa si dupa aia iau altul nou si gata.
-
Revin cu intrebarea, intrucat in ultima vreme, cam de fiecare data cand ajung la 3k rpm, acel suierat metalic apare.
O sa verific maine vizual zona compresorului de clima (ma gandesc chiar sa scot cureaua de accesorii ptr o proba scurta, sa vad daca sunetul apare si fara ea), sper sa pot desface si banjo'ul ungerii turbinei si o sa inspectez si furtunul dintre IC si clapeta de acceleratie, altii l'au gasit pe acela deteriorat si stiu c'am umblat la el, nu exclud o montare gresita.
Alte sugestii?
-
Pompa servo? Placuta frana ramasa in contact cu discul doar cu o margine?
-
Placuta de frana nu prea are cum sa fie, aia ar fi facut zgomot oricand, eu sunetul il am indiferent de treapta de viteza, incepand de la 3krpm.
Primul experiment maine: scot cureaua de accesorii si fac o tura scurta sa vad daca dispare zgomotul, macar reduc cateva posibilitati
Asta iarna aveam scartaitul "de curea" cateva secunde dupa pornire, nu stiu daca are vreo legatura, dar daca tot ai mentionat pompa de servo, mi'am amintit de asta
-
Pe care curea vrei s-o scoti, ca-s doua?
-
Azi am scos cureaua ce angreneaza pompa de servodirectie si alternatorul, nici o schimbare, tiuitul a aparut imediat cum am ajuns la 3k rpm, si in treapta 1 si in a 2'a
Cea de la A/C n'am mai scos'o, nu aveam acces facil la surubul rolei intinzatoare. Am verificat doar cu A/C decuplat, dar banuiesc ca nu are vreo importanta, fulia fiind angrenata tot timpul si eventuale zgomote provenind de'acolo nu au legatura cu functionarea sau nu a compresorului
Fara a'l scoate, doar vizual si pipait, furtunul dintre I/C si clapeta pare ok
In treapta 4 parca totusi nu se mai aude zgomotul, dar e posibil sa fie acoperit de zgomotul de rulare, iar in a 5'a totusi as zice ca n'a facut pana acum
-
Nu mai porniti motorul cu cureaua de alternator scoasa!
Fulia OEM e amortizata cu un strat de cauciuc, vibratiile de la pornirea fara curea pot rupe fulia.
-
Marturisesc ca nu am inteles, poti sa explici mai detaliat?
-
(http://www.subaruoutback.org/forums/attachments/gen-2-2000-2004/26677d1357083805-why-my-serpentine-belt-continuously-shredding-h6-crank-pulley.jpg)
Scotand cureaua, inelul exterior se comporta ca o masa care pluteste liber pe cauciucul ala. Cand pornesti motorul, turatia de antrenare demaror e la 200-400rpm, sacadarile compresii/destinderi sunt mai pregnante. In mod normal, cureaua nu-i permite inelului exterior al fulei sa oscileze prea mult. Fara curea in schimb, se bataie cat doreste si se poate rupe.
(https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1475973.jpg)
Mi-au zis si mie niste baieti destepti de pe alt forum cand recent am facut si eu prostia cu pornitul fara curea. Intamplator insa, am fulie "ciuning", fara amortizor de vibratii, monobloc am inteles ca se cheama.
-
La mine cred ca e fulia originala, stiu cam scos'o la inlocuirea distributiei, dar nu i'am acordat prea multa atentie.
Ideea e ca am scapat dupa experimentul de azi si cu fulia intreaga si am eliminat si posiblitatea alternator/ pompa servo din cauzele posibile
Probabil ca masina va ajunge la vara la AK, nu sunt foarte linistit nici de un oarecare zgomot de fond la rulare, iar pentru diagnosticarea acestuia chiar e nevoie de cineva cu o ureche formata, cu experienta in Subaru, zic eu, pentru a evita cheltuieli inutile
-
Fara curea in schimb, se bataie cat doreste si se poate rupe.
E a doua oara pe saptamana asta cand trebuie sa iti multumesc. ;))
In disperare de cauza cu zgomotul ala de la ralanti am pornit motorul fara curea pentru cateva zeci de secunde. Probabil si singura data dupa explicatia asta.
//end offtopic
-
Salutare. Ma bag si eu in discutie. Am un Forester 2008 2.0 si cam prin toamna am observat ca in momentul cand accelerez cam de pe la 90-100 se aude un tiuit / vajiit, Nu e deanjant, doar ca e ceva ce nu se auzea inainte. Am intrebat in stanga - dreapta, am fost chiar si la Subaru Bucuresti si cica nu e nimic, mi se pare. Cum zgomotul continua sa se auda, cand am schimbat uleiul acum vreo saptamana l-am rugat pe mecanic sa ma urce pe elevator sa o pornesc sa o accelerez sa vada daca aude ceva. La inceput nimic, dar la o accelerare mai brusca mi-a zis ca se aude ceva la cardan spate, cel mai probabil un rulment, dar cum nu desfacuse cardan de Subaru mi-a recomandat sa merg la cineva specializat.
A auzit cineva de treaba asta? Imi recomandati vreun service care are legatura cu cardanele?! :)
Week end placut :D
-
Ai P.M. legat de arborele cardanic.