Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: dann on December 21, 2011, 08:58:20 AM
-
Salutare la toata lumea, de un an mi-am cumparat un subaru forester 2.0 din 2007, manual.
Eu cautam un outback second pe la noi, insa nu l-am gasit asa cum mi-am dorit eu, incepusem sa renunt la ideea de subaru, asta dupa ce am fost si la reprezentanta pentru a vedea modelele noi.
Insa din nimic am vazut anuntul cu foresterul, mi-a placut si l-am luat, la 87k km.
Acum am 101k km si pot spune ca-mi place foarte mult masina, sunt foarte multumit de ea si nu prea am ce sa-i reprosez.
Ce ma temeam in momentul achizitie(citind pe internet)? consum, cutie de viteza inexacta, ambreaj fragil, lipsa esp tc, costuri intretinere.
Acum, dupa 15k km, pot spune ca nici una din temeri nu ma deranjeaza. Sigur, consumul nu e de diesel, dar e unul decent as spune eu. Oras(consider complet irelevant) nu stiu exact, dar undeva la 14-15l/100km, autostrada 9-10l/100km iar exterior la noi 7.5-9l/100km.
Acum urmeaza o revizie mai mare. Pentru distributie, am avut 2 variante: piese originale reprezentanta, urmatorul schimb la 4 ani sau 105k km sau contitech + INA schimb la 4 ani sau 65k km.
Pretul e de 2000ron cu piesele aftermarket (curea distributie + role + curele accesorii + pompa apa + manopera) iar pe original e dublu.
Am ales varianta ieftina din 3 motive: - nu am incredere in oamenii de la reprezentanta din Timisoara(am avut 2 tentative sa colaborez cu ei)
- diferenta de pret
- avantajul "pe hartie" dintre cele 2 variante, adica numarul de km, nu ma ajuta cu absolut nimic.(masina va rula, in contextul actual ~15k km/an)
Aici hotararea este deja luata, insa mai am cateva nelamuriri.
1)Uleiul motor. Am informatii diferite si parca inexacte de pe pagina producatorului.
Anul trecut am pus Motul 8100 X-clean 5W30.
Acum am citit pe motul-romania si pe motul.com cum ca, pentru motor 2.0 dar din '97 pana in prezent cel mai indicat este: X-cess 5W40 apoi X-clean 5W40
Iar pentru 2.0 din 2008 se recomanda X-clean 5W30. de fapt pentru toate motoarele mai noi se recomanda 5W30(eco-clean, eco-energy, x-clean).
In cartea tehnica scrie ca recomandat ar fi 0W20.
Eu inclin spre Motul 8100 X-clean 5W30 si voi trece pe 5w40 cand voi ajunge pe la 150k km ... daca aveti sfaturi, va rog sa-mi spuneti(de data asta mi-a consumat undeva la 300-400g ulei la 12k km).
2)uleiul din cutie + diferential spate se schimba la 60k km si 120k km. In cartea de intretinere scrie ca la 60k s-a schimbat, eu insa vreau sa fac acest schimb acum, putin mai repede.
Aici, cel mai indicat pare a fi Motul Gear 300 75W90, atat pentru cutie cat si pentru diferential spate. De asemenea lichidul pentru servo voi pune Motul Multi ATF, iar lichidul de frana DOT 5.1. Ma gandesc ca ar fi ok cele de sus, insa nu stiu exact cantitatile necesare. La cutie trebuie 4l, la diferential spate 0.8, dar nu am gasit niciunde sa scrie cantitatile pentru servo si pentru lichidul de frana.
3)filtrul de combustibil (sita din portbagaj) in carte scrie ca se schimba la 90k km. Am fost la reprezentanta la Brasov, unde mi-a spus ca acea sita nu se schimba. Mi-a spus ca au mai schimbat doar de la 250k km in sus. Filtrul e undeva la 400-450ron, destul de scump, de aceea nu vreau sa-l schimb degeaba. Daca stiti mai exact, va rog sa ma sfatuiti.
Si eu m-am lovit de problema pierderilor de putere intre 2000-3000ture. Am trecut pe petrom 99+ si totul a fost ok. Am mers vreo 4-5k km fara probleme. Apoi, mergand prin orase unde nu am gasit petrom 99+, am bagat petrom 95 si totul a mers de asemenea normal pana am ajuns inapoi in Timisoara. Increzator, am alimentat si aici cu 95, insa dupa 2-3 plinuri, au reaparut problemele. Acest ciclu s-a intamplat deja de 3-4 ori, asadar am renuntat in a mai baga de 95. Acum masina papa de 99+ si ii place. (Pentru aceasta problema am curatat clapeta de acceleratie, debitmetrul si am schimbat bujiile, insa se pare ca benzina era vinovata).
Daca puteti va rog sa ma ajutati cu intrebarile de mai sus ... va multumesc.
Referitor la masina, daca ar fi sa aleg, as cumpara tot forester din nou. Cred ca ar fi momente cand mi-as dori 2.5xt, dar per total 2.0 ma coafeaza mai bine. Pacat ca nu mai exista 2.0xt.
-
felicitari pentru alegere! Forester e o masina cu adevarat speciala!
sa pui poze cu ea :)
-
Bun venit! Despre uleiuri, cel mai bine ar fi sa intrebi la motul. Si apropo de Motul, vezi ca avem un parteneriat cu ei. Cauta in sectiunea firme partenere. Eu as merge pe 5W-40 mai ales daca zici ca iti mananca ulei.
Despre filtrul de benzina, filtrul de benzina nu este acea sita. Uite o poza cu filtrul de benzina:
(http://img338.imageshack.us/img338/853/dsc6422o.jpg)
Probabil le era lene sa stea sa il schimbe asa ca ti-au bagat textul cu sita. Pentru schimbarea lui trebuie rabatata bancheta, scos suruburi, bornele de la baterie...ehe.
-
Mie mi-au spus la SMT ca nu se schimba decat cand se ancraseaza,sau ceva de genul.Pt ca nu are filtru,sau nu se poate numi filtru.Are un tifon care opreste bucatile mari(ca la culmea zgarceniei).Pentru distributie,mergi pe varianta eftina,cu stampila de la service,ca sa ai garantie in caz de doamne fereste.
Bafta si felicitari de achizitie.
-
Fals! Nu e vorba de nici un tifon. Ala e la sita care tine mizeria cu granulatia mare la distanta si acea sita este prezenta, daca nu ma insel, la toate modelele. Uite cum arata filtrul de fapt:
(http://img.photobucket.com/albums/v34/shakes/STi/Fuel%20filter%20install/DSC_6434.jpg)
Si e din hartie...
-
Bine ai venit pe forum!
Eu am modelul din 2003 si am filtru de benzina clasic amplasat la motor...
Kit-ul de distributie este si al meu aftermarket, dar mi-a spus la service ca tine 90 kkm.
Despre ulei ce sa-ti spun... eu folosesc Selenia 10W40. Tinand cond ca nu este turbo nu-i problema!
Ca sa nu piarda putere intre 2000 si 3000 ture o tin numai peste 3000 tot timpul ;D
-
o sa incerc sa mai pun poze :)
legat de ulei, ca si consum, eu credeam ca 300-400g la 12k km e foarte foarte decent
legat de filtrul de combustibil, are cineva un cod al produsului? adica mecanicul de la service mi-a spus ca modelul nu are filtru de combustibil, doar sita din portbagaj.(imi cer scuze dar nu vad poza trimisa in postul 3, posibil sa fie din cauza proxy-urilor de la lucru ... daca acolo m-ar edifica ... ma uit deseara de acasa)
la fel am mai citit si eu pe net cum ca de la modelele de dupa 2005 nu mai are filtrul.
daca as avea un cod, probabil ca m-ar ajuta.
-
Codul pentru filtrul de benzina din rezervor este 42072FE020 si costa 60$ pe site-ul oficial cu piese OEM Subaru din SUA. Nu garantez ca acest cod este bun, intrucat masinile din Europa sunt fabricate in Japonia si nu in SUA, dar eu am mai incercat niste coduri pentru alte produse si au fost corecte (la modul ca m-am dus la SMT si am comandat in baza codurilor, iar produsele erau pe stoc si erau cele corecte).
Daca nu sunteti siguri, puteti suna la SMT la piese de schimb, le dati codul si ii intrebati daca au produsul pe stoc si daca este ce credeti voi ca este.
-
@Stefan cand am cautat kit pentru distributie, am gasit gates cu urmatorul schimb la 60k km si contitech cu urmatorul schimb la 65k km. pretul era aproximativ acelasi. poate ca ai alt producator sau cine stie.
@Mihai am sa sun la SMT sa vad daca respectivul cod se potriveste
inainte de a afla de la voi despre cei 35% reducere la produsele motul, am cerut o oferta pentru uleiurile:
8100 x-clean 5W30 - bidon 5L - 178 ron
gear 300 75W90 - bidon 1L - 76 ron (am nevoie de 5)
multi ATF - bidon 1L - 49 ron
DOT 5.1 - bidon 0.5L - 28 ron (am nevoie de 2)
Total undeva la 650ron (preturile difera de la o zi la alta in functie de euro)
Am pus o intrebare si mi s-a spus ca se accepta sa trimit cardul scanat pe mail si mi se acorda reducerea de 35% (important probabil pentru cei din afara Bucurestiului) doar ca preturile pe care mi le-au dat au deja o reducere de 30%. Asadar am facut deja comanda iar transportul va fi platit de motul, eu platesc doar produsele. Legat de card am sa-mi fac si eu si voi beneficia de reducere pe viitor.
legat de ulei voi pune si acum 5W30, poate de la urmatorul schimb voi pune 5W40
-
va spuneam ca nu sunt multumit de reprezentanta din Timisoara, sa va spun si de ce:
cand am luat masina am observat ca se abureau geamurile mai tot timpul si banuiam clapeta de aerisire ca e blocata pe recirculare. am fost la reprezentanta si i-am intrebat daca acea clapeta se vede sau nu la diagnoza. mi-au confirmat ca se vede si i-am rugat sa-mi faca diagnoza doar pe partea respectiva. au spus ca oricum ar face diagnoza eu o voi plati pe toata ca atare mi-au facut o diagnoza completa
rezultatul a fost ca au testat clapeta si se deschide si se inchide normal, nu am nici o eroare iar fisa de rezultat au considerat ca e irelevant sa o mai scoata. prin urmare tot ce am primit a fost bonul de 100ron si sfatul lor sa las masina sa-mi curete evacuarea de la clima, estimau in jur de 200ron.
le-am "multumit" si mi-am promis sa nu mai dau pe la ei. am ajuns acasa, am deschis torpedoul si am constatat ca motorasul nu deschidea clapeta. dupa deschiderea motorasului, am observat ca erau multe rotite de plastic iar una avea cativa zimti rupti.
am comandat piesa (care vine numai pe original) de la un service si dupa o luna mi-au spus ca nu pot sa mi-o aduca. Nu am reusit sa-mi tin promisiunea si m-am reintors la reprezentanta intr-o zi lucratoare in jur de ora 12. Am stat 2-3 minute pe acolo, pana la urma a venit o doamna si mi-a spus ca daca vreau sa comand o piesa sa revin a II-a zi ca astazi putin probabil sa mai prind pe cineva.
pana la urma am luat piesa de la un alt distribuitor, iar problema mea a fost rezolvata.
de asta nu prea-mi vine mie sa mai trec pe acolo.
-
Timisoara?sau Bucuresti? ;D
-
Timisoara ... am mai fost la Brasov si a fost chiar ok
-
am sunat pentru filtrul de benzina la SMT la piese, i-am dat seria de sasiu iar raspunsul a fost ca masina nu are filtru de combustibil, doar sita din rezervor, care nu se schimba
l-am rugat sa verifice codul respectiv si mi-a spus ca intradevar este un filtru, dar nu este pentru masina mea
:o
-
am ajuns si eu la concluzia ca Mihai are dreptate
Intradevar pare ca exista filtrul de benzina la forester 2007 si e legat exact de pompa de benzina ca in poza de mai sus.
inca nu sunt sigur daca acela e codul bun pentru modelul 2.0 pe care-l am eu.
eu am gasit ca acest cod (42072FE020) este pentru 2.5 aspirat, iar 42072SA000 e pentru 2.0 aspirat LPG
probabil pe saptamana viitoare voi merge la un service sa scoatem filtrul sa pun mana pe el si sa spun, da exista ;D
am sa vad atunci exact codul
am citit ca baietii din state aveau aceeasi problema, unii dealeri le spuneau ca nu are filtru, altii ca il are dar nu se schimba, iar in cartea tehnica scrie ca se schimba la 60k mile.
am sa mai citesc zilele astea, dar momentan sunt decis sa-l schimb ... ce nu inteleg eu este, de ce subaru spune ca acest filtru nu se schimba? sau chiar ca nu exista?
Mihai, multumesc.
-
Sa ne lamuresti ca si eu am aceeasi curiozitate.La fel mi s-a spus si mie si am luat-o de buna.Presimt o cearta cu martzafoii daca se dovedeste ca trebuia schimbat.
-
Dupa mai multe cautari, cu raspunsuri variind de la "nu exista filtrul" pana la exista dar vine si se schimba doar ansamblul complet sita-pompa-filtru, am sunat la Tubman Cluj, unde un domn care parea ca stie foarte bine ce spune mi-a spus ca da, intradevar exista filtrul dar nu e considerat ca fiind consumabil
mi s-a spus ca din experienta pe care o au ei, nu se justifica schimbarea lui
prin urmare, am decis sa nu-l schimb, cel putin deocamdata ... daca l-a schimbat cineva, sunt curios si eu sa stiu daca era intradevar murdar sau era acceptabil
legat de filtru, inca nu stiu sigur daca e 42072FE020 sau 42072SA000, dar inclin sa cred ca e vorba de a II-a varianta, iar pretul e undeva la 350ron
-
asa cum spuneam si in primul post, m-am decis pe distributie aftermarket
curea contitech, role+intinzator ina si pompa apa hepu (cu dinti de metal)
piesele au ajuns la service, masina a fost desfacuta si ... surprize
setul comandat a venit cu 4 role iar pompa de apa avea un singur stut (peste tot unde am intrebat la piese aftermarket, era vorba de acelasi set)
doar ca pe masina sunt 5 role iar pompa de apa are un stut pe o parte si altul pe cealalta
rola se poate comanda separat, iar pompa de apa ... ei bine nu exista decat pe original (exista cu un singur stut, exista cu 2 stuturi pe aceeasi parte si exista cu 3 stuturi, 2 pe o parte si 1 pe cealalta - fiecare pentru alt motor, mai putin 2.0 aspirat )
asadar am comandat pompa pe original
mi s-a propus sa schimb distributia fara pompa, dar prefer sa nu risc.
asadar, pentru cei care vor sa schimbe distributia sa tina cont si de acest aspect in momentul in care se decid asupra pieselor folosite, daca sa ia pe original sau aftermarket
pret piese pe orginal undeva la 3000ron, pret piese pe aftermarket undeva la 1500ron, iar pretul care mi-a iesit mie, cu piese aftermarket + pompa original, undeva la 2000ron
-
cateva impresii legate de masina, care are 102kkm respectiv 4 ani si 3 luni
antigelul era foarte foarte murdar
rolele huruiau toate (desfacute si rulate in mana ... pana la desfacere nu am auzit nimic)
cureaua nu dadea semne de uzura majora
pompa de apa de asemenea intr-o stare foarte buna
uleiul din cutia de viteze destul de curat
uleiul din diferential spate era galbui, nu parea in forma buna
si 2 nelamuriri ... 1) in motor spune ca intra 4l ulei ... si data trecuta si acum au intrat 4.5l ? nu e o diferenta cam mare?
2) in cutia de viteze scrie ca intra 4l si au intrat 3.5l ... si aici diferenta pare cam mare
-
Din cate stiu eu in motor intra 4.5 si in total cam 4.7-4.8 cu filtrul de ulei. In cutie la fel, stiam ca intra 3.5 si 0,7 in diff-ul spate.
-
am schimbat pana la urma tot ce spuneam mai sus si am ramas cu o problema
lichidul de servo am pus Motul Multi ATF, a intrat 0.5L, iar acuma, dupa schimb, se aude scherlaitul de la pompa de servo in momentul in care volanul e la maxim
ma gandeam sa schimb lichidul cu cel original subaru, doar ca se gaseste la bidon de 4l undeva la 640ron !!!
desi nu sunt intr-o buna relatie cu ei, cred ca sunt nevoit sa merg pana la reprezentanta :)
sper sa nu mai am surprize neplacute
-
Verifica daca e bine intinsa cureaua!
-
am vorbit la reprezentanta la Cluj si mi-au spus ca si ei pun tot lichid Motul ... asadar pare sa nu fie din cauza asta
merg maine sa schimb din nou lichidul sa vad daca se mai aude.(o sa se verifice si cureaua)
crezi ca poate fi vorba de cureaua de accesorii? adica de ce s-ar auzi doar cand volanul e virat la maxim?
-
si la mine s-a auzit asa de cand era masina noua.E la capat.Asa face.Cred ca e normal.
-
:) tare e ca la mine nu s-a auzit pana acuma
de aia mi se pare ceva anormal
oricum il schimb maine, vorbesc cu mecanicul sa se uite si la cureaua de accesorii
sau oare asa se auzea si nu mi-am dat seama pana acuma? parca totusi se aude destul de tare, nu e ceva greu de observat ! eu ma pregatesc de un drum de 2500km, sper sa nu ma trezesc cu probleme :)
-
Ia un dres de dama la tine.Asa faceau astia batrani inainte. ;)
-
Ia un dres de dama la tine.Asa faceau astia batrani inainte. ;)
Blonda sa fie! si cu picioare lungi! ... sa ajunga dresu', nu de alta!!
-
ieri am fost la mecanic si am mai strans cureaua de accesorii pe care e pusa pompa de servo ... aceleasi simptome.
acum am fost la reprezentanta, am pus lichid original subaru si se aude un horcait ingrozitor in capeti + ca si pe parcurs (adica nu doar in capeti) a inceput sa tremure masina. de asemenea era un furtun care tremura destul de tare(cand se misca de volan in capeti) si mi-au spus ca e ceva supapa din pompa dusa
verdict reprezentanta, pompa de servo trebuie schimbata, pret original 4600ron
cand am ajuns in parcare, zgomotul in capeti nu mai era asa de mare, era mult atenuat iar pe "mijloc" nu mai avea tremuraturile doar auzeam putin zgomot. nu stiu ce sa mai fac. oare e pompa? ce simptome ar trebui sa aibe o pompa dusa?
supararea e cu atat mai mare cu cat inainte de revizie, masina nu prezenta nici un simptom
-
Cand am cuparat Forester-ul, am fost la SMT Buc sa-i faca o verificare... mi-au spus ca trebuie schimbata caseta de directie, dar am mai facut 90 k km de atunci si nu are nimic! Deci mai verifica si la alt service!
-
ieri am fost la mecanic si am mai strans cureaua de accesorii pe care e pusa pompa de servo ... aceleasi simptome.
acum am fost la reprezentanta, am pus lichid original subaru si se aude un horcait ingrozitor in capeti + ca si pe parcurs (adica nu doar in capeti) a inceput sa tremure masina. de asemenea era un furtun care tremura destul de tare(cand se misca de volan in capeti) si mi-au spus ca e ceva supapa din pompa dusa
verdict reprezentanta, pompa de servo trebuie schimbata, pret original 4600ron
cand am ajuns in parcare, zgomotul in capeti nu mai era asa de mare, era mult atenuat iar pe "mijloc" nu mai avea tremuraturile doar auzeam putin zgomot. nu stiu ce sa mai fac. oare e pompa? ce simptome ar trebui sa aibe o pompa dusa?
supararea e cu atat mai mare cu cat inainte de revizie, masina nu prezenta nici un simptom
daca face acel zgomot si cand stai pe loc sau in mers dar cu volanul drept sunt 2 posibilitati ori nu ai destul lichid de servo ... si haraie.. ori pompa de servo e pe duca....
-
legat de pompa de servo, inca sper ca nu e dusa, astazi mai schimb o data lichidul, cu motul dexron III
am gasit ceva link in care un mecanic din state explica de ce se aude zgomotul de la pompa de servo dupa schimbul curelelor de accesorii. deseara incerc si, daca se va rezolva asa, voi pune link-ul
am o intrebare legata de lanturi
e obligatoriu in Austria sa le ai? si daca da, la subaru se pune doar pe fata (cum scrie in cartea tehnica) sau pe ambele punti (cum mi se pare mie logic)?
am fost pe zapada si nu am simtit nevoia de lanturi pana acum, insa legal, cum ar fi?
-
In Austria nu prea ai voie cu lanturi. Pe autostrazi mai mult ca sigur nu. Exista insa si zone (urcarea catre partii) unde am vazut in unele zile indicator cum ca trebuiesc lanturi. M-a si distrat deoarece, unu la mana , nu era un indicator standard de circulatie, si doi la mana era rotativ, pe o parte era cu lanturi, pe celalata parte era cu interzis lanturi. Ceiace este si de bun simt. Daca e zapada maricica pui lanturi, daca nu, nu pui, ca le distrugi asfaltul. Nu mai discut de masina.
Legat de lanturi pe punti, daca tin bine minte, in manualul de Outback parca asa scria: doar pe puntea fata. Verificati totusi. Nu vreau sa va induc in oroare :)
-
iata link-ul de care vorbeam:
http://allwheeldriveauto.com/why-is-the-power-steering-making-noise-on-my-subaru-outback/
mie mi se parea ca ma incadrez, deoarece pompa mea nu prezenta nici un simptom inainte de schimbul curelelor de accesorii... din pacate am incercat si nu a mers. dupa schimbul de aseara al lichidului de servo(asta a fost a III-a schimbare in 2 saptamani), zgomotul e produs doar la capeti, dar e destul de puternic si e unul metalic parca.
eu inca sunt de parere ca nu e pompa dar daca voi continua mult asa, posibil ca se va defecta.
asadar, va rog, daca stiti ceva legat de acest subiect, sa ma anuntati si pe mine :)
legat de lanturi, probabil ca voi lua un set ca sa am la mine pentru orice eventualitate
-
am desfacut sa vad o-ring-ul (de la tubul de retur din pompa de servo) si intradevar nu mai e rotund, e relativ plat, asadar probabil ca nu-si mai face treaba
o sa-l schimb sa vad daca o sa faca la fel pompa.
intre timp, am fost la Innsbruck si mi-au spus ca zgomotul e normal pentru pompa si ca nu au avut niciodata probleme cu pompa de servo la modelul meu. mi-au dat codul de la o-ring si mi-au spus sa-l schimb daca s-a aplatizat (ei nu-l aveau pe stoc)
am ajuns si la Salzburg la reprezentanta, unde mi-au spus ca zgomotul nu e normal si la fel mi-au spus sa schimb o-ring-ul
de asemenea au spus ca nu au avut probleme cu pompa de servo niciodata si ca in ciuda zgomotului respectiv, chiar daca nu e normal, nu e necesara schimbarea pompei decat in momentul in care incepe sa piarda lichidul
voi schimba o-ring-ul sa vedem ce se intampla ! :)
-
Acum 3 saptamani, am trecut prin Bucuresti si, la indrumarea lui Mihai Florescu am ajuns la Bogdan(Boddo pe forum). Pot spune ca s-a comportat foarte ok cu mine si probabil pentru urmatoarele interventii voi apela tot la el. Tot acolo l-am cunoscut pe Serban(celalalt pe forum) si pe Stefan (stefanbv), baieti simpatici, cu simtul umorului si saritori in a ma ajuta
Toti 3 m-am convins ca eu nu am subaru, am barca :P
Intradevar telescoapele trebuie schimbate(cele din spate sunt pe moarte). Si acum as vrea sa va intreb daca imi puteti recomanda ceva telescoape (fata + spate) pt forester. Bogdan imi recomanda telescoape sport, eu nu prea stiu ce vreau. Nu sunt decis. In mare nu as dori sa pierd din garda la sol. Merg mai des cu logodnica (mai 2 zile dupa care trecem la next level :) )si cu cainele pe la munte, drumuri usor mai dificile, iar sportiv doar cand sunt singur. De aceea nu mi-as face masina prea rigida. Ramane de vazut ce decizie voi lua.
De asemenea, urmeaza sa schimb si discurile si placutele de frana. Iar daca tot le schimb, ma gandeam si la un upgrade. Imi puteti recomanda ceva? Trebuie schimbati si etrierii?
multumesc,
Dan.
-
Salutare
O sa incerc sa iti raspund la intrebarile tale, insa mai intai de toate am o remarca vis-a-vis de "barcutele" forester. Prima este referitoare la faptul ca atata timp cat suspensia de serie este buna, o poti folosi foarte bine in continuare, ea oferind o solutie buna intre comfort si performanta (retine ca Sebastian avea un forester de aprox 400 cp la care insa suspensia era cea de serie, si se intelegeau bine impreuna....cred ca el poate sa iti spuna mai mult). Daca intr-adevar ai probleme cu amortizoarele spate, si ai din cele cu auto-nivelare (self leveling) atunci nu iti recomand sa le schimbi decat cu unele identice sau, daca vrei altceva, schimba tot: amortizor+arc.
Daca te hotarasti la o suspensie sport, si nu doresti sa cheltui foarte multi bani iti recomand BC Racing http://www.bc-racing.co.uk/. Daca ai mai mult banuti, mergi pe un Bilstein. Si un tein ar fi bun.
Nu uita insa ca niste bare stabilizatoare mai groase (si reglabile) pe fata si pe spate ajuta stabilitatea masinii destul de mult.
Pentru partea de franare, iti pot recomanda ce am pus eu: discuri de frana performante de la DBA; placute de frana ferodo ds 2500 si lichid de frana Castrol SRF sau mai ieftin Motul RBF 600/660. Poti pastra etrierii (eu nu vad mare imbunatatire prin trecerea de la 2 la 4 pistonase).
Evident, si in acest caz, o anvelopa performanta face diferenta.
Apropo de acest aspect, o imbunatatire a tinutei de drum apare prin alegerea unor alte dimensiuni a anvelopei: daca ai janta pe 16 toli, atunci optim ar fi 225/55/16.....daca ai jante pe 17 toli, atunci 235/45/17 ar fi o alegere buna.
In final, as dori sa iti recomand ca sa cauti o supensie noua, sau daca iei ceva sh, ar fi bine sa te duci sa iti aranjezi amortizoarele la tipul din comuna Rosu (langa apa nova) - cauta pe net si o sa il gasesti - asa cum vrei tu.
O zi buna.
-
(retine ca Sebastian avea un forester de aprox 400 cp la care insa suspensia era cea de serie, si se intelegeau bine impreuna....cred ca el poate sa iti spuna mai mult)
Chiar daca exista persoane care au facut asta si "se intelegeau bine" nu recomand nimanui sa dubleze puterea motorului si sa mearga in continuare cu o suspensie sau frane stock.
Daca ar fi sa dau timpul inapoi si sa revin la masina stock si banii cheltuiti inapoi in buzunar, primul lucru pe care l-as cumpara ar fi suspensia si apoi evacuarea si ce am mai pus eu pe ea.
Parerea mea...
-
amortizoarele pe spate sunt fara SL. si sunt duse, partea de sus care le acopera nici macar nu mai inchide bine.
trebuie schimbate si am inteles ca trebuie schimbate toate 4. remarca de barca se referea mai mult la acest fapt.
iar daca tot le schimb, trebuie sa ma decid daca vreau sa-mi pun mai rigide sau mai moi. in mare eu mi-as dori unele care sa nu-mi coboare garda la sol si sa-mi ofere un compromis bun intre confort si sportivitate, noua clar.
ma uit sa vad preturi la ce mi-ai spus.
legat de frane, se merita sa trec la discuri pe spate? sau daca pun ceva mai decent pe fara e de ajuns? iar daca se face schimbul la discuri pe spate, se face fara probleme(ABS-ul)?
-
Abs-ul nu are nicio treaba.Fuzetele trebuie sa fie la randul lor cu abs.Pentru xa trebuie sa schimbi toata fuzeta...