Aici in apropiere de Bacau, ploaie marunta.

Aici la lucoilu' de langa registrul covasnean, dupa noroiala deja obisnuita de Gheorgheni, numit in popor si "santierul vesnic".

Acasa, la pauza de verificat zdreanta (pisica). Le pun si p-astea, sa fie multe.

Si dupa cea mai insistenta spalare, de a ajuns apa si-n baia de ulei. Si cand (doar) fix la 100m de casa a plouat, asa c-am mazgalit-o la loc.

Ideea-i ca ieri, duminica, dupa 4 luni de cand am luat-o, am facut primul drum lung la Piatra Neamt. La dus prin Oituz, la intors Cheile Bicazului. Prognoza meteo spunea ca e uscat, insa n-a fost deloc.
Si drumul a fost pliiiiin de revelatii, constatari si concluzii. Urmeaza.
Dar mai intai, inainte de a pleca, pentru ca relativ curand scot cutia de viteze si compartimentul motor era plin de praf de sare, l-am spalat. Am zis ca in +500km se usuca.
Surprinzator, a scapat relativ curat dupa plimbare, insa s-a udat iar la spalarea exterioara de final. In continuare, etansarea lipsa a capotei cu aripile o gasesc ciudata rau.
Poza de la final deci.

Si tot descopar chestii.
De exemplu, pentru ca asa fac de cand ma stiu, dupa alimentari, eu resetez consum si totalizator A.
Ieri fac plinul, o pornesc, dau sa resetez totalizatorul. Totalizatorul lipsa, zona sa de display acoperita de avertizare de centuri. Cica pasagerii n-au centura pusa. Pai bos, trai-t-ar, sunt doar eu in masina!
Si asa, apasand amboulea pe butonul de trip, am reusit sa resetez B-ul, ala de-l folosesc pentru schimburile de ulei motor.
O tampenie crunta, dar aia e, nu e grav.
Am profitat de plimbare ca sa ma familiarizez cu cruzcontrolu'. Da, e dragut, insa e mult complicat si incalcit fata de 32, ca e adaptiv, ca are setari de distanta, iar displayul arata extrem de multe chestii in plus fata de cum era vechea. Am patit de multe ori sa nu-mi dau seama daca e pornit sau nu.
Raman la parerea ca aia cu adaptivul e o tampenie. Insa poate-s eu ciudat, ca atunci cand conduc nu frec telefonul, nu ma joc cu radioul, nici macar nu-l ascult, nu stau de vorba cu pasageri sau imi fac sprancenele. Chiar sunt atent la drum, deci d-aia n-are cu ce sa ma ajute.
Android auto. E gata, am terminat-o definitiv cu el. Tin telefonul pe waze in parbriz ca intotdeauna, iar daca ma uit la waze, ochii imi raman in zona parbrizului, se schimba doar focalizarea. Uitandu-ma pe ecranul din consola, am pierdut contactul vizual cu drumul. Mie mi se pare cutremurator de periculos, iar faptul ca publicul isi doreste asa ceva, de necrezut.
Apelurile prin BT. Nu se aude nimic la capatul celalalt. Inca n-am pomenit vreo masina in care sa se auda clar. Aia e, opresc, sun, inchid, continui.
Practic, la mine, HU ramane doar pentru Romania Actualitati. Insa l-am pornit doar pe aia 20km de autostrada ocolitoare Bacau, in rest n-am simtit nevoia.
Avertizarea de coliziune. Piuie strident cand incetinesc in spatele vreunei alte masini, ori daca ocolesc ceva, samd. Mi-a puit ieri de 20 de ori si ma bucur ca am ajuns, in sfarsit, sa-l ignor. Il las acolo, ca daca in cazul ala putin probabil, in care vreodata conduc cu ochii inchisi, ma ajuta, fie.
Partea buna, pentru care il apreciez totusi, e ca daca alte masini il au, poate sansele de a fi lovit din spate scad. N-am patit niciodata, si as dori sa raman asa.
Si astfel ajung la ce conteaza.
Cutia de viteze e lunga. 2-3-4 sunt lungi rau, despartite mult. De exemplu, de multe ori eram in treapta 4 si, instinctiv, dadeam sa retrogradez din 6 in 5. Revenirea la anvelope de 195 va ajuta, insa foarte putin. Pe de alta parte, nu e nimic de plans.
Treapta a 6-a am folosit-o super fortat, desi n-ar fi trebuit. Repet, aia e utila de pe la 130-140 la ora in sus. Ieri am mers cu maxim 110-120, ca roti neechilibrate.
Motorul ieri n-a mers cum imi e drag de el, adica cu smuceala de VCT la 4000 de ture si boost de +15psi. Umezeala, racoare, nu stiu cum statea presiunea atmosferica. Daca ar fi sa aleg factorul de influenta, creca presiunea atmosferica ar fi. Ridicata, motor retinut. Scazuta, compenseaza el, si e distractie.
Probabil asa se explica de ce unii le-au masurat pe dyno la 150 cai, altii la 160.
Iar acum, piesa de rezistenta.
Cheile Bicazului, zona Lacu Rosu - Gheorgheni, fiind drumuri de exploatare forestiera severa, sunt praf. Se adauga tratamentul agresiv cu sare, sunt si mai praf.
E drumul meu preferat de mers acasa, gratie portiunii Sf Gheorghe - Gheorgheni, unde diferenta e majora, nu se compara cu partea cealalta, cu Bacau sau Neamt, ambele niste ghene.
Ei, si fac drumul asta de 10 ani, de cand m-am mutat in Brasov. La inceput a fost Swift Sport albastru, apoi WRX, apoi Ignis. Tortura, pentru mine, dar mai ales pentru masini.
Ieri a vut loc schimbarea aia... Am zburat peste gropi in sarcina plina, limitare si cu roata din interiorul virajului invartindu-se-n gol, toata urcarea. Niciun soc, nicio strangere din dinti, nicio injuratura. Amortizare incredibila, confort asemenea.
E de departe cea mai confortabila masina pe care am avut-o vreodata, desi nu sufera deloc la tinuta de drum. Cum au reusit asa ceva, nu am cum sa inteleg.
Voiam masina confortabila, aveam niste asteptari... Ieri radeam de uimire. Spiciles.
Am zis de confort, sa zic si de pozitia de condus.
Zero dureri de spate. Devenisera regula la drumul asta cu Ignisul, in sfarsit am scapat.
Totusi, pozitia la volan nu e perfecta, in continuare nu se apropie de ergonomia de la Subaru.
Mi-ar placea sa fie volanul mai aproape de mine si nu e. L-am mai coborat putin ieri, probabil urmare a renuntarii la geaca de iarna, am mai coborat si eu putin in scaun.
Deci pozitia nu e perfecta, e de un 8-9, unde Subaru e 10 (din lipsa de alte repere). Ignisul era corijent, dat afara, si cu ma-sa chemata la scoala.
Iar legat de omor pe serpentine, m-a cam derutat informatia referitoare la autonomie din computerul de bord. Plec din Piatra, autonomie 260km, adica cat are tot drumul.
Pe serpentine, autonomia scade brusc la 44km. Belesc ochii mari, gen cat dracului ia asta la talpa, 200 la suta?!!?
Incepe coborarea, unde eu niciodata nu-i dau, ca e o tampenie, autonomia sare iar la enorm.
Deci e incalcit rau calculul, aici nu se mai aplica clasicul [autonomie = (ce mai ai in rezervor, saracule) / (consum mediu)].
Nu ma pot gandi decat la faptul ca...
Exista in meniu un ecran cu consumul mediu rupt in bucati de timeline. Instantaneu, acu' 10 minute, acu' 20 minute, si tot asa. Si cred ca autonomia e calculata cu consumul mediu din minutele imediat anterioare. Apoi se recalculeaza, si peste 10 minute se mai recalculeaza o data.
N-as zice ca-i rau. Nici ca-i bine. Inca nu-mi dau seama.
Si o parte care, viciat si dat peste cap fiind de masina cealalta, am ajuns s-o ignor, ori macar sa nu conteze decisiv pentru mine. Consumul de benzina.
Drumul asta l-am facut normal, in stilul meu. Am depasit, m-am distrat, am fost melc unde a fost cazul, samd.
In poza apar consumul afisat de CB, plus consumul calculat la pompa, in coltul de sus.

E... nu stiu, cel putin remarcabil?
Deci am facut Brasov - Piatra Neamt - Brasov cu 30l de Petrom 99. Sunt curios cum se schimba cantitatea asta cu roti mai mici in diametru, ar trebui sa scada.
In linii mari, aveam de luni bune o dilema - sparg 3ke pe foliere totala sau nu.
E o masina care imi depaseste orice asteptare optimista. Mai mult, e o configuratie care nu se va mai fabrica niciodata, la niciun constructor, motor termic si cutie manuala. Adica n-as putea zice "las' c-o vand peste 10 ani si iau alta noua". Ca n-am sa am de unde.
Acum, dupa drumul asta, inclin spre "da".
______________
Edit: am fost acum dupa lapte la Carfuru' din cartier. Din contrasens, Civic. Astept sa disting numarul, vad ca-i kkkkennnnnyyyyy, dau flash. Nimic. Ma apropii mai mult, kkkkennnnyyyyyyyy cu ochii in infotainment, e a 2-a oara cand fac manevra asta cu el si nu ma vede.
QED, fluff android auto
