Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10
21
Legacy/Outback VI (2015-2019) / Re: Cinteza maronie
« Last post by Mizoteris on March 31, 2025, 14:50:44 PM »
Acum ca pericolul a trecut, pot sa va spun despre aventura mea involuntara de ieri. Se face ca m-am dus la padure (o padure in care nu mai fusesem, aflata la vreo 60 de km de Oradea) in cautare de eventuale urechiuse de lemn. Am parcat langa un canton si am plecat la plimbare. Am gasit de o porție zdravana dupa o plimbare de o ora si mai bine. Era chiar si leurda, dar mai aveam acasa. Ulterior am zarit si urzici, dar cui i-au mai trebuit? Cand sa plec, am zis sa incerc drumul forestier ce mergea spre inima padurii. Ce a urmat a fost inceputul unei zile de pomina, dar cu final fericit pe care cred ca mi-o voi aminti, peste un timp, doar cu voie buna si un ras sanatos (de propria prostie, la limita cu inconstienta). Ca sa nu insist cu prea multe detalii, am mers aproximativ 4 ore pe noroi de 30 de cm, pante abrupte pline de noroi și pietre, drum ingust cu prăpastie in dreapta de pe unele porțiuni trebuind sa dau cu spatele după ce am realizat ca rotile (cauciucuri de iarna) patinau si mergeau unde vor ele, nu unde vreau eu. Nu pot sa va spun cum imi bătea inima sa-mi spargă pieptul și cum m-am intors acasă cu 2 kg mai slaba (fara a avea neapărat de unde sa dau jos), justificate prin transpirația pe care am crezut-o doar metaforica. De ce am continuat? Pentru ca era drumul asa prost încât am decis ca nu ma mai întorc pe acolo (era și ingust), sperând ca ma așteaptă ceva mai bun. Nu stiu la voi, dar in Bihor ploua de câteva zile. Am mai trecut printr-o balta de aproape jumătate de metru (măsurată cu batul anterior) la ieșirea căreia ma astepta o panta cu unghi de aproximativ 40 de grade (după estimările mele imprecise). Nu mai spun de toate crengile pe care le-au luat cu burta și cu lateralele. La (aparent) final, am ajuns lângă un bazin de apa in the middle of nowhere unde drumul se trifurca. Am incercat toate variantele, dupa care m-am intors (cu muuuult noroc, întregi amandoua). Am decis sa o las acolo și sa o iau pe jos. Urcasem o bucata de drum și văzusem ca de pe vârful dealului (la ieșirea din padure), in depărtare se zareau niște case intr-un sat răsfirat. E redundant sa precizez ca nu aveam semnal si ca Locus map nu mi-a fost de mare ajutor. De cum am ajuns in dreptul caselor (în parte parasite), caini mari, ciobănești au sărit la mine. Îngerul m-a protejat și de ei. Intr-o curte am zărit o doamna in varsta de unde urma sa vina salvarea mea. I-am cerut niște apa și asteptand-o sa-mi umple sticla, a apărut o Toyota ce semăna, mai degraba, cu un tanc. Șoferul era fiul doamnei, pasionat de offroad care s-a oferit sa ma tracteze. Pentru ca m-a văzut hiperventilata la gandul ca trebuie sa țin de volan (deja se innopta) si sa mai (încerc sa) virez din spate, s-a oferit sa-si aduca un prieten care sa o conducă. Tancul lui a reușit sa o readuca pe printesa in civilizație in conditii de siguranta. Rodica nu a pățit nimic pana la final. Eu am primit o lecție pe cinste și am inteles tilcul vorbei auzite acum vreo 2 săptămâni: nu-i moneda ca dolaru' si masina ca Subaru. Iar Dumnezeu sa le dea sănătate și fericire băieților și doamnei!
22
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by kkennyy on March 31, 2025, 14:45:55 PM »
Quote
Edit: am fost acum dupa lapte la Carfuru' din cartier. Din contrasens, Civic. Astept sa disting numarul, vad ca-i kkkkennnnnyyyyy, dau flash. Nimic. Ma apropii mai mult, kkkkennnnyyyyyyyy cu ochii in infotainment, e a 2-a oara cand fac manevra asta cu el si nu ma vede.
QED, fluff android auto  ^-^
Eram pe telefon, deci +1 pentru android auto :D

Altfel ma bucur ca ai regasit si tu confortul, ca l-ai cam ocolit pana acum ce-i drept. Eu stiu ca dupa 5 min in ignis ma durea spatele ingrozitor, pot sa confirm ca swift-ul e mult peste :) 

Faina masinuta!
23
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on March 31, 2025, 12:26:35 PM »
Aici in apropiere de Bacau, ploaie marunta.



Aici la lucoilu' de langa registrul covasnean, dupa noroiala deja obisnuita de Gheorgheni, numit in popor si "santierul vesnic".



Acasa, la pauza de verificat zdreanta (pisica). Le pun si p-astea, sa fie multe.



Si dupa cea mai insistenta spalare, de a ajuns apa si-n baia de ulei. Si cand (doar) fix la 100m de casa a plouat, asa c-am mazgalit-o la loc.



Ideea-i ca ieri, duminica, dupa 4 luni de cand am luat-o, am facut primul drum lung la Piatra Neamt. La dus prin Oituz, la intors Cheile Bicazului. Prognoza meteo spunea ca e uscat, insa n-a fost deloc.
Si drumul a fost pliiiiin de revelatii, constatari si concluzii. Urmeaza.

Dar mai intai, inainte de a pleca, pentru ca relativ curand scot cutia de viteze si compartimentul motor era plin de praf de sare, l-am spalat. Am zis ca in +500km se usuca.
Surprinzator, a scapat relativ curat dupa plimbare, insa s-a udat iar la spalarea exterioara de final. In continuare, etansarea lipsa a capotei cu aripile o gasesc ciudata rau.
Poza de la final deci.



Si tot descopar chestii.

De exemplu, pentru ca asa fac de cand ma stiu, dupa alimentari, eu resetez consum si totalizator A.
Ieri fac plinul, o pornesc, dau sa resetez totalizatorul. Totalizatorul lipsa, zona sa de display acoperita de avertizare de centuri. Cica pasagerii n-au centura pusa. Pai bos, trai-t-ar, sunt doar eu in masina!
Si asa, apasand amboulea pe butonul de trip, am reusit sa resetez B-ul, ala de-l folosesc pentru schimburile de ulei motor.
O tampenie crunta, dar aia e, nu e grav.

Am profitat de plimbare ca sa ma familiarizez cu cruzcontrolu'. Da, e dragut, insa e mult complicat si incalcit fata de 32, ca e adaptiv, ca are setari de distanta, iar displayul arata extrem de multe chestii in plus fata de cum era vechea. Am patit de multe ori sa nu-mi dau seama daca e pornit sau nu.
Raman la parerea ca aia cu adaptivul e o tampenie. Insa poate-s eu ciudat, ca atunci cand conduc nu frec telefonul, nu ma joc cu radioul, nici macar nu-l ascult, nu stau de vorba cu pasageri sau imi fac sprancenele. Chiar sunt atent la drum, deci d-aia n-are cu ce sa ma ajute.

Android auto. E gata, am terminat-o definitiv cu el. Tin telefonul pe waze in parbriz ca intotdeauna, iar daca ma uit la waze, ochii imi raman in zona parbrizului, se schimba doar focalizarea. Uitandu-ma pe ecranul din consola, am pierdut contactul vizual cu drumul. Mie mi se pare cutremurator de periculos, iar faptul ca publicul isi doreste asa ceva, de necrezut.

Apelurile prin BT. Nu se aude nimic la capatul celalalt. Inca n-am pomenit vreo masina in care sa se auda clar. Aia e, opresc, sun, inchid, continui.
Practic, la mine, HU ramane doar pentru Romania Actualitati. Insa l-am pornit doar pe aia 20km de autostrada ocolitoare Bacau, in rest n-am simtit nevoia.

Avertizarea de coliziune. Piuie strident cand incetinesc in spatele vreunei alte masini, ori daca ocolesc ceva, samd. Mi-a puit ieri de 20 de ori si ma bucur ca am ajuns, in sfarsit, sa-l ignor. Il las acolo, ca daca in cazul ala putin probabil, in care vreodata conduc cu ochii inchisi, ma ajuta, fie.
Partea buna, pentru care il apreciez totusi, e ca daca alte masini il au, poate sansele de a fi lovit din spate scad. N-am patit niciodata, si as dori sa raman asa.

Si astfel ajung la ce conteaza.
Cutia de viteze e lunga. 2-3-4 sunt lungi rau, despartite mult. De exemplu, de multe ori eram in treapta 4 si, instinctiv, dadeam sa retrogradez din 6 in 5. Revenirea la anvelope de 195 va ajuta, insa foarte putin. Pe de alta parte, nu e nimic de plans.
Treapta a 6-a am folosit-o super fortat, desi n-ar fi trebuit. Repet, aia e utila de pe la 130-140 la ora in sus. Ieri am mers cu maxim 110-120, ca roti neechilibrate.

Motorul ieri n-a mers cum imi e drag de el, adica cu smuceala de VCT la 4000 de ture si boost de +15psi. Umezeala, racoare, nu stiu cum statea presiunea atmosferica. Daca ar fi sa aleg factorul de influenta, creca presiunea atmosferica ar fi. Ridicata, motor retinut. Scazuta, compenseaza el, si e distractie.
Probabil asa se explica de ce unii le-au masurat pe dyno la 150 cai, altii la 160.

Iar acum, piesa de rezistenta.
Cheile Bicazului, zona Lacu Rosu - Gheorgheni, fiind drumuri de exploatare forestiera severa, sunt praf. Se adauga tratamentul agresiv cu sare, sunt si mai praf.
E drumul meu preferat de mers acasa, gratie portiunii Sf Gheorghe - Gheorgheni, unde diferenta e majora, nu se compara cu partea cealalta, cu Bacau sau Neamt, ambele niste ghene.
Ei, si fac drumul asta de 10 ani, de cand m-am mutat in Brasov. La inceput a fost Swift Sport albastru, apoi WRX, apoi Ignis. Tortura, pentru mine, dar mai ales pentru masini.
Ieri a vut loc schimbarea aia... Am zburat peste gropi in sarcina plina, limitare si cu roata din interiorul virajului invartindu-se-n gol, toata urcarea. Niciun soc, nicio strangere din dinti, nicio injuratura. Amortizare incredibila, confort asemenea.
E de departe cea mai confortabila masina pe care am avut-o vreodata, desi nu sufera deloc la tinuta de drum. Cum au reusit asa ceva, nu am cum sa inteleg.
Voiam masina confortabila, aveam niste asteptari... Ieri radeam de uimire. Spiciles.

Am zis de confort, sa zic si de pozitia de condus.
Zero dureri de spate. Devenisera regula la drumul asta cu Ignisul, in sfarsit am scapat.
Totusi, pozitia la volan nu e perfecta, in continuare nu se apropie de ergonomia de la Subaru.
Mi-ar placea sa fie volanul mai aproape de mine si nu e. L-am mai coborat putin ieri, probabil urmare a renuntarii la geaca de iarna, am mai coborat si eu putin in scaun.
Deci pozitia nu e perfecta, e de un 8-9, unde Subaru e 10 (din lipsa de alte repere). Ignisul era corijent, dat afara, si cu ma-sa chemata la scoala.

Iar legat de omor pe serpentine, m-a cam derutat informatia referitoare la autonomie din computerul de bord. Plec din Piatra, autonomie 260km, adica cat are tot drumul.
Pe serpentine, autonomia scade brusc la 44km. Belesc ochii mari, gen cat dracului ia asta la talpa, 200 la suta?!!?
Incepe coborarea, unde eu niciodata nu-i dau, ca e o tampenie, autonomia sare iar la enorm.
Deci e incalcit rau calculul, aici nu se mai aplica clasicul [autonomie = (ce mai ai in rezervor, saracule) / (consum mediu)].
Nu ma pot gandi decat la faptul ca...
Exista in meniu un ecran cu consumul mediu rupt in bucati de timeline. Instantaneu, acu' 10 minute, acu' 20 minute, si tot asa. Si cred ca autonomia e calculata cu consumul mediu din minutele imediat anterioare. Apoi se recalculeaza, si peste 10 minute se mai recalculeaza o data.
N-as zice ca-i rau. Nici ca-i bine. Inca nu-mi dau seama.

Si o parte care, viciat si dat peste cap fiind de masina cealalta, am ajuns s-o ignor, ori macar sa nu conteze decisiv pentru mine. Consumul de benzina.
Drumul asta l-am facut normal, in stilul meu. Am depasit, m-am distrat, am fost melc unde a fost cazul, samd.
In poza apar consumul afisat de CB, plus consumul calculat la pompa, in coltul de sus.



E... nu stiu, cel putin remarcabil?
Deci am facut Brasov - Piatra Neamt - Brasov cu 30l de Petrom 99. Sunt curios cum se schimba cantitatea asta cu roti mai mici in diametru, ar trebui sa scada.

In linii mari, aveam de luni bune o dilema - sparg 3ke pe foliere totala sau nu.
E o masina care imi depaseste orice asteptare optimista. Mai mult, e o configuratie care nu se va mai fabrica niciodata, la niciun constructor, motor termic si cutie manuala. Adica n-as putea zice "las' c-o vand peste 10 ani si iau alta noua". Ca n-am sa am de unde.
Acum, dupa drumul asta, inclin spre "da".
______________


Edit: am fost acum dupa lapte la Carfuru' din cartier. Din contrasens, Civic. Astept sa disting numarul, vad ca-i kkkkennnnnyyyyy, dau flash. Nimic. Ma apropii mai mult, kkkkennnnyyyyyyyy cu ochii in infotainment, e a 2-a oara cand fac manevra asta cu el si nu ma vede.
QED, fluff android auto  ^-^
24
Târgul auto / Re: Vand SUBARU IMPREZA 2.0 Diesel editia Sport 2010
« Last post by Lup_Alb on March 31, 2025, 00:59:43 AM »
Multumesc !

Inca nu am pus-o pe Autovit si OLX, mi-a fost lene sa ma duc sa o spal si sa o mai curat la interior ca sa-i fac poze...  :P
25
Alte modele si non-Subaru / Re: i20 N 2023 sau 4
« Last post by andea79 on March 30, 2025, 23:25:21 PM »
ba e fun, nu am zis ca nu e fun ... e un fun mai relaxat cumva ca subaru te mai sperie sometimes dar asta e... fun si relaxat same time :)
26
Legacy & Outback / Re: Update Navi Subaru Outback 2016
« Last post by 4croco on March 30, 2025, 22:39:39 PM »
Nu poti sa reinoiesti hartile decat cu aplicatia de la producator, navigatia citeste CID-ul cardului care este scris si in fisierele cu harti, practic hartile sunt imperecheate cu cardul, pentru a face update cu harti de pe net ai nevoi de CID-ul cardului de pe care s-au copiat hartile respective cat si un card la care se poate modifica CID-ul. Un asemnea car este aproape imposibil de gasit, erau unele de 16GB de la Samsung la care se putea modifica dar au disparut de pe piata. Ultima data am facut update de la producator.
27
Alte modele si non-Subaru / Re: i20 N 2023 sau 4
« Last post by Muttley on March 30, 2025, 21:32:25 PM »
Sunt unele zone in care masinile au evoluat dubios de mult in ultimii ani, si nu multi.
Partea ciudata e ca parte din ele sunt chestii de mecanica, ce au fost la indemana intotdeauna.

Distractie placuta, am o banuiala ca e mai misto decat lasi tu sa para  ::)
28
Alte modele si non-Subaru / Re: i20 N 2023 sau 4
« Last post by andea79 on March 30, 2025, 21:06:32 PM »
am pus vineri PS5uri, se simte muult mai bine masina pe accelerare, viraje & frana

mi-am dat seama ca trebuie sa apas pedala de acc la fund 100% ca sa fie mai vioaie (ce chestie :) ) - eu aveam cumva o deformare de la subaru unde de la 85% in sus e same shit deci nu ma chinuiam cu ea 100%

tot legat de frane, dupa 15 min de tziganeala prin padure am inceput sa simt fade puternic ... deci caut placute

am descoperit directia , aia care ma enerveaza la parcari/manevre pe motiv de raza bracaj mare, la distractie este surprinzator de sharp - again in contradictie oarecum cu subaru asta chiar merge unde vrei :))
29
Legacy & Outback / Update Navi Subaru Outback 2016
« Last post by xStef on March 30, 2025, 14:00:25 PM »
Salutare! Acesta este primul meu post pe forum  ;D

Doresc sa imi dau update la headunit pe Subaru Outaback 2016, dar nu reusesc nici cum sa gasesc fisierele necesare. Am cautat peste tot pe internet, dar se pare ca subaru le tine foarte ascuns pe site-ul lor pentru care iti trebuie cont autorizat.

Daca ar putea cineva sa ma ajute ar fi un mare ajutor. Cheers!

Modelul navi e FB444LS, iar versiune curenta de software pe care o am este NE9004.


(poza pe cand inca avea numere de germania)
30
Cu swapul sinelor am cam tras concluziile..zilele urmatoare ma apuc de modificat; am reusit sa dau jos sinele de pe scaunul controlat electric pentru a facilita swapul picioarelor de pe scaunul vechi.

Problema reala insa este cu mufele de la airbag; am desfacut ambele scaune cu gandul de a pune airbagul cu tot cu cablaj si mufa din scaunul vechi in scaunul nou...dupa 1 ora de lucru am constatat ca nu se poate..sunt total diferite; facepalm; alta jumatate de ora de aranjat totul la loc.

Se pot schimba doar mufele? Am tot cautat pe nasioc si subaruforester.org si nu am gasit pe nimeni care sa fi facut asta..doar pus airbagurile de pe scaunele vechi pe scaunele de STi (care din ce am vazut acolo..vin fara airbag).

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10