Era de asteptat sa apara anul acesta Outback-ul MY2020.
Totusi, avand in vedere cat le ia sa aduca in Europa Foresterul nou, nu cred sa-l vedem la noi mai devreme de 2021.
Stand si cugetand ce-i cu intarzierea asta in lansarea noului Forester in Europa. luand in considerare si ”disparitia” noului XV 2.0, am ajuns la concluzia ca problema e motorizarea cu injectie directa. Mai exact motorul cu injectie directa si WLTP !
De ce spun asta ?
Pentru ca Outback-ul, cu vechiul 2.0 MPI are certificare Euro 6d conform normelor WLTP de mai bine de 2 ani.
Foresterul 2.0 NA - are si el.
Idem in cazul noilor Impreza si XV cu motorul de 1.6.
Din cate stiu, in afara unor avantaje (minore totusi) in ceea ce priveste eficienta si puterea, motoarele cu injectie directa au o problema cu emisiile de particule. Si, in consecinta, pentru a indeplini noile norme de poluare, au nevoie de filtru de particule.
Cred ca cei de la Subaru nu au gasit inca solutia optima pentru a aduce aceste motoare la standardele actuale de poluare ( Euro 6d temp / Euro 6c).
Din acest motiv, cine vrea un Subaru nou si vrea sa-l tina niste ani multi, as zice sa mearga fara ezitare pe modelele actuale de Forester/Outback. Poate se pierde ceva la putere si economie, nu vor avea o serie de noi gadgeturi, dar compenseaza prind lipsa unor potentiale batai de cap in viitor.
Sa ne gandim doar la cate probleme au fost cu DPF-ul de pe motorizarile diesel (si nu doar la Subaru ci la toti producatorii). Si asta era totusi o tehnologie cu niste ani in spate, verificata si imbunatatita in timp.
Fiind o tehnologie foarte ”proaspata”, dpmdv e inerent sa apara probleme cu filtrele de particule de pe motoarele pe benzina.
Dar da, motorul turbo de 2.4 suna foarte interesant !
E de vazut daca va veni si in Europa aceasta motorizare si - mai ales - la ce pret !
Nici acum un Outback nu-i foarte ieftin. Cu un motor turbo de 2.4, noua platforma si o serie de noi gaselnite tehnologice, ma tem ca se va apropia periculos de 50k Euro.
PS: Nu as putea spune ca noul interiorul noului Legacy / Outback imi place mai mult decat a celui actual.
Iar la exterior, schimbarile sunt insesizabile.
https://www.motor1.com/news/304368/2020-subaru-legacy-see-changes/Singurele chestii ce-mi plac cu adevarat sunt noul sasiu si motorul de 2.4 turbo.
Nu-mi place in schimb eliminarea comenzilor ”mecanice” si trecerea tuturor comenzilor pe tableta.
Daca ar fi sa fie disponibil doar motorul de 2.5 cu injectie directa in locul celui clasic, eu unul, daca as vrea sa tin masina 8-10 ani, as merge pe Outback-ul actual. Asta fara sa iau in calcul si diferente de pret dintre cele doua.