Vilbrochen motor diesel
Subaru club Romania

Vilbrochen motor diesel

Vilbrochen motor diesel
« on: June 06, 2017, 09:48:07 AM »
Salut! Sunt nou pe acest forum. Detin o Impreza diesel model 2008, 89000km si am o problema cu vilbrochenul..cred..astazi urmeaza sa se faca si constatarea.

Din cate am mai vazut, 10-15% din motoarele pe diesel au problema asta, toate schimbandu-se pe "garantie".

Problemele au inceput acum 1 an cu DPF-ul. Au fost necesare mai multe regenerari fortate ale filtrului. A fost facut facut si un update la soft si lucrurile pareau ok. Pana anul trecut (la aprox 80000km) nu s-a aprins deloc DPF-ul in bord. Dupa se aprindea constant, isi facea treaba si se stingea.
Acum o luna a aparut checkengine si VDC-ul taiat. Dupa cateva zile a aparut si DPF-ul.

Cei de la Constanta au facut doar regenerarile DPF-ului, crezand ca acolo se opreste problema. Dupa mai multe investigatii, se preconiza a fi EGR-ul, dar nu a fost cazul.

Am vrut sa postez in primul rand sa stiu care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmez sa remediez problema, eventual cu Fuji Heavy Industries. In al doilea rand, sa stie si alti proprietari la ce sa se astepte daca au acelasi "noroc" ca si mine.

Orice input e bine venit.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14042
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Vilbrochen motor diesel
« Reply #1 on: June 06, 2017, 09:54:11 AM »
10-15% NU au problema. Procentul este inversat asadar. Ia legatura cu reprezentanta. Citeste pe forum ca exista topic pentru diesel reparat pe garantie.

marr

  • 2257
Re: Vilbrochen motor diesel
« Reply #2 on: June 06, 2017, 11:57:57 AM »
.....
Acum o luna a aparut checkengine si VDC-ul taiat. Dupa cateva zile a aparut si DPF-ul.

Cei de la Constanta au facut doar regenerarile DPF-ului, crezand ca acolo se opreste problema. Dupa mai multe investigatii, se preconiza a fi EGR-ul, dar nu a fost cazul.

Am vrut sa postez in primul rand sa stiu care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmez sa remediez problema, eventual cu Fuji Heavy Industries. In al doilea rand, sa stie si alti proprietari la ce sa se astepte daca au acelasi "noroc" ca si mine.


Check Engine + VDC Off poate insemna .... multe !
De la EGR ( nu au gresit complet cei de la Constanta) la debitmetrul de aer sau vre-un furtun crapat.
O diagnoza computerizata in reprezentanta ar trebui sa "faca lumina" !
Dar, de regula, asta nu-i un simptom de vilbrochen kaput !
Cand e motorul pe duca .... mai degraba se aude, nu se vede !

Dupa cum spune si Mihai, sunt destule cazuri expuse aici cu referire la aventurile motoarelor diesel de prima generatie ( inclusiv subsemnatul).
Dar inca nu am auzit sa fi decedat vre-un motor sub 100k km.

Cel mai bine ar fi, sa-ti faci timp si sa faci o programare la SMT Bucuresti ( ca este mai aproape de tine) sau la Auto Kino Brasov ( daca-ti planifici o vacanta la munte) si sa ti se faca o diagnoza serioasa a masinii.
Oricum, pana nu primesti de ei un verdict de motor decedat din motivele binecunoscute, nu ai ce sa faci cu FHI.
Ca atare, primul pas, este o programare la SMT sau AK si, in functie de ce se constata, vezi care sunt pasii urmatori.
Poate fi o chestie extrem de simpla ( un furtun sau un senzor) sau una foarte complicata ( DPF "terminat" sau motor "decedat").

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

PTR

  • 570
Re: Vilbrochen motor diesel
« Reply #3 on: June 06, 2017, 21:55:48 PM »
Nu ti-au spus care era codul de eroare care a aprins beculetul de check engine ?

Re: Vilbrochen motor diesel
« Reply #4 on: June 13, 2017, 09:12:47 AM »
Multumesc pentru reply-uri.
La Constanta mi s-a recomandat inlocuirea EGR-ului. Dupa ce o sa se faca transplantul, teoretic n-ar mai exista probleme. Cu toate astea, aseara am citit tot aici cum ca orice ai face, tot se va rupe vilbrochenul, singura "scapare" aparent ar fi schimbarea uleiului de motor (Mobil 1, nu Motul cum i s-a pus de la inceput si pana in prezenet). Asadar, aveati dreptate, procentajul respectiv se referea la motoarele bune. Dupa ce o pun pe picioare, o sa merg la SMT sa vedem cat mai are la viata.

LE: nu, nu mi-au spus ce cod de eroare este.
Singura mea intrebare, logica cred eu, este cum iti dai seama daca motorul se numara printre cele 85-90% motoare defectuoase.
« Last Edit: June 13, 2017, 09:15:00 AM by lextiby »

andea79

  • *
  • 4035
Re: Vilbrochen motor diesel
« Reply #5 on: June 13, 2017, 09:35:11 AM »
pai nu stii ce motor ai ... ca daca ai stii ... :)
dar poti gandi pozitiv si sa incerci cu alt ulei  - nu ca ar conta dar macar esti optimist :)

Re: Vilbrochen motor diesel
« Reply #6 on: June 14, 2017, 07:47:25 AM »
pai nu stii ce motor ai ... ca daca ai stii ... :)
dar poti gandi pozitiv si sa incerci cu alt ulei  - nu ca ar conta dar macar esti optimist :)

Am ras putin, recunosc :)) sunt constient ca se va rupe la un moment dat. Aman inevitabilul, stiu, dar momentan nu dispun de suma respectiva. Poate am noroc si face Fuji cinste =))