Pe la începutul lui ianuarie auzeam ceva de sub mașină, ca și cum un fier se freca de alt fier. Nu se întâmpla constant, nu se întâmpla doar la accelerare sau doar la frânare.
Am dus mașina la Autokino pentru altceva, le-am semnalat problema, au zis că o aud și ei și că, nefiind constant, să o țin sub observație și să revin peste 2-3 săptămâni.
Revin, o gâdilă, găsesc acest colier rupt după ce au dat jos capacul cutiei de viteze
https://imgur.com/MGjrH20În uleiul cutiei, pilitură. Uleiul cutiei, uzat maxim.
Diagnostic: uleiul nu fusese schimbat niciodată. Nu se pricep, nu se bagă să desfacă cutia, mai bine iau alta nouă. Preț cutie nouă: între 8 și 12.000€
Cumpăr cutie second hand de pe un XV cu 40.000km de pe
Beforward.jp, 1.400€.
600€ livrarea din Japonia cu FedEX.
Livrarea a durat 10 zile, a venit împachetată impecabil.
Taxele plătit aici: 400 lei taxe, TVA 600€.
https://imgur.com/MPhmPzuÎntre timp, am circulat în jur de 500km cu mașina în starea în care era, zgomotul din cutie accentuându-se uneori, alteori dispărând complet (în cadrul aceluiași drum), până la punctul la care m-a lăsat baltă prin oraș. Se auzea un zgomot de fiare aruncate prin cutie și nu mai schimba cum trebuie (nici măcar din padele). Am dus-o la service pe platformă. Cum făcea în ziua în care a murit auziți aici
https://streamable.com/ygot9Montatul a durat două zile și a costat 600€.
Ce observ după câteva zile de condus:
- nu se mai turează motorul aiurea (problemă semnalată
aici)
- nu se mai aud zgomote din cutie, desigur.
- accelerează mai bine.
- mi se pare o îmbunătățire a consumului, deși poate mă mint singur.