Subaru XV MY2018 Dark Blue
Subaru club Romania

Subaru XV MY2018 Dark Blue

Muttley

  • 5126
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #160 on: June 13, 2024, 20:11:57 PM »
1) in mema aia, tachetii aia reglabili erau la dacia 1100 parca, dar acolo se reglau culbutorii. Un fel de gluma cu referire la prosti, dar cel ce a gandit-o e sefu' lor.
2) bai frate, chiar e nevoie de o scoala de soferi sa-ti spuna ca daca esti in coloana, nu conteaza unde, ca tot dracu' ala e? Daca esti cu creierii prajiti de manele si "scuala vieti", poti sa mergi si la scoala de soferi anexata Harvardului, ca tot il vei depasi p-ala din fata ta ca sa umpli golul.
« Last Edit: June 13, 2024, 20:12:59 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #161 on: June 15, 2024, 03:21:46 AM »
Muttley eu, în traficul bucureștean, zilnic întâlnesc exemple de neștiință, nesimțire, ghiolbănie grobiană, șamd.
Dpmdv aș introduce, anual sau la doi ani, o verificare a abilităților, inclusiv poligon. Cine nu îndeplinește baremul minimal, pierde dreptul de a șofa, până la obținerea rezultatelor necesare.
Aceasta la pachet cu răspunderea penală drastică pentru verificarea ITP.
Dar să nu deraiem, mai mult, jurnalul de bord.

marr

  • 2255
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #162 on: October 09, 2024, 16:38:56 PM »
Am omis sa fac un update:
Saptamana trecuta s-a executat revizia la XV - s-a schimbat uleiul si au fost inlocuite filtrele (ulei, aer, polen).
Chestiile mai serioase (schimb ulei in cutia CVT, placute de frana, etc) au fost facute prin mai, cand a stat masina la Brasov pt. vopsit diverse.
De data asta, operatiunile s-au realizat la Auto Kino Sibiu - apropo, sunt foarte multumit de modul in care se misca baietii de aici !
Costul total a fost de cca. 1500 lei (nu am factura in fata, dar din cate retin, uleiul si filtrele aui fost in jur de 1000 lei, iar manopera cca. 400 lei).

ODO: 60.680 km

PS: Cam trebuie sa-i iau incaltari de iarna si ma tot invart in jurul cozii si nu stiu ce sa-i iau:
- bocanci de iarna (aka anvelope dedicate de iarna);
- ghete de trekking (aka ceva all-season bune);

Cum, in ultimii ani, zapada avem putina spre deloc, ma intereseaza mai mult comportamentul pe ploaie / zloată.
Alegerea ”economica” ar fi ceva all-season, dar pe de alta parte, de vreo 20 de ani, am avut tot timpul, la toate masinile, doar anvelope dedicate iarna/vara.
« Last Edit: October 09, 2024, 16:42:37 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1315
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #163 on: October 09, 2024, 17:12:47 PM »
La un stil de condus atent, cum reiese ca practici de obicei, plus mers mai mult pe sosea, ar fi probabil cel mai comod, economic si ergonomic sa alegi all season.
Daca vrei si AT, nu doar all season, o sa ai o crestere de consum si s-ar justifica doar daca mergi si pe coclauri din cand in cand.
Asadar, alegerea comoda, eco si ergo ar fi all season.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #164 on: October 09, 2024, 20:07:11 PM »
Tu stii cam ce drumuri prinzi iarna. Eu nici zapada nu pot sa zic ca am prin sa testez all season-urile mele. Dar am avut doar 1-2 iesiri in centrul tarii in iarna.

In singura zi cand am avut zapada in Bucuresti nu am simtit diferenta fata de anvelope de iarna dedicate la mers normal.

Muttley

  • 5126
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #165 on: October 09, 2024, 20:11:29 PM »
Eu m-as uita si la altceva, rata de uzura a anvelopei la utilizator, in cazul asta marr.

Adica pe cazul meu, un set de anvelope de iarna probabil ca la mine rezista 10 ani ca uzura, dar ele oricum se fac kkt si nu mai au aderenta dupa 2, chiar daca arata ca nefolosite.
Idem anvelopele de vara.
La un asemenea regim, probabil mai potrivite ar fi cele all season, macar sa se apropie gradul de uzura de cel ce pierdere a proprietatilor materialului.

Daca marr toceste un set de iarna in 2-3 ani, e cam clar. E de ajuns sa prinzi o data, 100m de zapada grea, si sa merite.
Sau sa te ia prin surprindere un viraj care se strange vara. Sau sa-ti sara un copil in fata masinii, iar 30cm pe distanta de franare sa faca diferenta dintre nimic si cateva vieti distruse.
« Last Edit: October 09, 2024, 20:13:34 PM by Muttley »
WRX SW 2002

marr

  • 2255
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #166 on: October 11, 2024, 13:35:39 PM »
Multumesc tuturor pentru feedback.
Totusi, ii dau dreptate colegului Muttley si inclin tot mai mult sa iau anvelope dedicate de iarna.
Dupa ce am citit o multime de review-uri si teste, aparent cele de bune iarna (Bridgestone, Continental, Michelin) sunt mai eficiente nu doar pe zapada / gheata ci si le franare pe ud si pe uscat, ba unele sunt tot pe acolo si la manevranbilitate ud/uscat comparativ cu cele all-season de la aceeasi producatori.
Da, dpdv economic iesi mai bine cu 1 set de all-season schimbate la 3 ani fata de 2 seturi iarna/vara schimbate la 5 ani ... dar aia e !

Ramane sa ma decid intre Bridgestone (LM005 sau Blizzak) si Michelin Alpin 7.
LM005 am pe Forester si sunt multumit de ele (Blizzak are in schimb si el reviewuri f. bune si-s aproximativ la acelasi pret), iar Michelin Alpin (in diferite versiuni anterioare) am avut pe vreo 3 masini si am fost incantat de cum s-au comportat.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #167 on: October 11, 2024, 14:34:23 PM »
Eu as fi luat all season bune si ma raportez la nr. de km pe care i-ai facut, gen, februarie - octombrie ,6000km. Iernile nu mai sunt ca altadata si daca circuli foarte mult in oras sau nu te aventurezi in nu stiu ce concedii prin Austria, atunci alegerea de all season mi se pare mai potrivita. atat dpdv financiar cat si spatiu depozitare, schimb roti . Dar si celialti colegi au dreptate, iarna nu-i ca vara!  ;D
« Last Edit: October 11, 2024, 14:38:24 PM by Sorin03 »