Regulament Cadru
pentru desfasurarea curselor de accelerare la evenimentele organizate de Dragracing Events Romania in anul 2011
(Campionatul Dragracing Events 2011)
Valabil incepand cu 01 martie 2011
*Organizatorul isi rezerva dreptul de a aduce modificari minore prezentului regulament!*
Dragracing Events Romania reglementeaza desfasurarea in anul 2011 a curselor de accelerare proprii conform Regulamentului de mai jos.
In cadrul concursurilor este permisa de asemenea desfasurarea curselor de accelerare pentru motociclete, ca si completare sau program aditional.
1. Conditii de participare:
La curse poate participa oricine dispune de permis de conducere categoria B, dar Regulamentul Particular de Concurs poate prevedea si alte clauze.
2. Desfasurarea generala a curselor
Dupa verificarea tehnica a masinilor, cursele vor incepe cu antrenamente pentru calificari, la care poate participa oricine inscris in concurs si care corespunde conditiilor tehnice si administrative. Pe perioada calificarilor este necesara obtinerea a cel putin o cronometrare valida pentru a intra in finale. In finale intra concurentii cu cei mai buni opt timpi masurati net (ET) din fiecare grupa de concurs. In cursele pe perechi din cadrul finalelor castiga acela care trece primul linia de sosire in urma unui start regulamentar. Pe perioada curselor va functiona la start un sistem de fotocelule care in timpul calificarilor sunt declansate de fiecare concurent in parte dupa aprinderea luminii verzi a semaforului. In cadrul finalelor insa se anuleaza rezultatul celui care are un start anticipat sau da in marsarier lucru semnalizat in mod automat de sistemul de cronometrare prin culoarea rosie a semaforului, castigator fiind adversarul sau.
3. Grupe, categorii
Echipe: Participantii categoriilor Profi din cadrul Campionatului se pot organiza in echipe prin implicarea a inca doi concurenti din categoria Street.
Masinile de grupa „N” care dispun de buletin tip FIA pot fi incadrate in grupa adecvata din categoria Street, functie de cilindree si transmisie, daca respecta conditiile categoriei Street. Masinile de alta grupa (A, H, etc) se incadreaza in categoria Profi.
3.1 Regulile generale ale categoriei Street
- Se incadreaza in categoria Street acele autovehicule care au fost produse in serie si se
pot/puteau achizitiona din comert.
- Masina poate fi dotata cu motorul original sau cu un motor altul decat cel din fabricatie cu conditia ca dispunerea motorului sa corespunda cu cea de origine, respectiv longitudinala sau transversala.
- Este permisa modificarea motorului, transmisiei si a sistemului de evacuare.
Cilindreea motorului poate fi marita pana la maxim cota R1, acest lucru insa schimba incadrarea in grupa daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa respectiva.
Sistemul de evacuare trebuie sa aiba terminatia in locul prevazut original.
- Usurarea masinii este permisa prin schimbarea unui singur element metalic de caroserie (portbagaj, capota etc). Masina trebuie sa dispuna de toate scaunele si banchetele prevazute in talon, geamurile nu pot fi inlocuite cu altele din plastic. Elementele de siguranta prevazute de codul rutier trebuie de asemenea sa existe. Sunt permise evazari, adaugiri pt tuning vizual.
- Masina trebuie sa dispuna de talon de inmatriculare valabil.
- Nu este permisa urcarea cu o grupa mai sus.
- Nu e permisa folosirea de roti de rezerva subtiri!
- Anvelopele permise sunt doar cele de strada, cu simbol E, respectiv anvelopele de strada simbol D.O.T. de mai jos:
- Mickey Thompson: Sportsman
- BFGoodrich : g-Force Super Sport A/S
- BFGoodrich : g-Force T/A KDW
- BFGoodrich : g-force Sport
- BFGoodrich : Radial T/A
- Cooper Cobra GT
- Hoosier : Pro Street
- GoodYear : Eagle GT II
- GoodYear : Coker Pro Trac
- General Tires
- Nitto: NT-555R
De asemenea pe fiecare axa trebuie sa existe anvelope si jante de dimensiunea minima cea omologata pentru tipul de caroserie, respectiv pe toata suprafata de rulare a anvelopei trebuie sa existe profil de minim 2mm adancime. Cea mai mare dimensiune admisa pentru anvelope este cea pentru care acestea nu depasesc aripa in exterior.
- In categoria Street se permite folosirea supraalimentarii ulterioare, a protoxidului de azot (NOS) si a injectiei de propan cu incadrarea in grupa supraalimentata corespunzatoare. Daca sunt folosite si supraalimentarea cu turbo+NOS/Propan, compresor + NOS/Propan, masina va urca o grupa mai sus.
- Este permisa folosirea de roti ajutatoare (wheelie bar).
- In cazul obtinerii unui timp mai bun de 11,0 secunde pe 402 metri (respectiv 6,8 secunde pe 201 m), este obligatorie folosirea castii de protectie.
- Se admite folosirea sistemul de racire cu apa-metanol fara a urca in grupa
- Orice fel de butelie in afara extinctorului duce la incadrarea in grupa corespunzatoare cilindreei si transmisiei existente dar considerat cu supraalimentare (turbo/compresor/nitro).
Combustibilul permis este doar cel ce se gaseste in comert: benzina de pompa, E85, motorina, biodiesel, benzina de curse.
Daca masina nu corespunde din orice cauza cerintelor de mai sus, se va incadra intr-o grupa Profi corespunzatoare.
3.2 Reguli generale ale categoriei Profi
- Este permisa modificarea motorului, transmisiei si evacuarii si dotarea motorului cu sisteme de admisie fortata (supraalimentare). Sistemul de evacuare trebuie in toate cazurile sa elimine gazele in afara perimetrului caroseriei pentru a evita patrunderea acestora in habitaclu sau sub capota.
- Motorul poate fi asezat oriunde si nu trebuie sa corespunda cu marca de origine, de exemplu e permisa folosirea unui motor de Ford pe sasiu Renault. Motorul trebuie separat de habitaclu/scaunul soferului printr-un invelis solid. In cazul in care motorul este mutat si prin aceasta peretele antifoc nu isi mai poate indeplini rolul, este necesara folosirea cel putin a urmatoarelor materiale de protectie: motorul si sistemul de transmisie (schimbator, cardan, diferential) trebuie separate de sofer printr-un scut de minim 3mm grosime din fier/otel sau 4mm grosime kevlar. Habitaclul trebuie astfel construit incat sa nu existe deschideri spre sol de nici un fel, izolarea completa se va asigura dupa nevoie prin montarea unor panouri suplimentare. Prin habitaclu nu pot trece nici un fel de conducte (exceptand cele ale sistemului original de incalzire) din care pot iesi lichide periculoase pentru sofer in cazul unui accident (lichid de racire, ulei de motor, ulei de cutie de viteze). Daca e necesara trecerea unei asemenea conducte prin habitaclu, ea se va trece printr-o teava de protectie sau tunel inchis pe toata lungimea habitaclului (exceptie fac conductele multistrat omologate, folosite in raliuri, care se vor considera ca si conducte protejate). Daca transmisia motorului utilizeaza lant, acesta se va proteja cu o aparatoare din tabla de grosime minima 2 mm impotriva agatarii sau antrenarii unor obiecte straine.
- Radiatorul de apa poate fi de orice tip sau capacitate. Se poate amplasa oriunde in afara habitaclului.
- Rezervoarele de combustibil, ulei sau lichid de racire trebuie izolate cu pereti antifoc de habitaclu in asa fel incat in cazul unei revarsari, scurgeri sau defectari a rezervorului lichidul sa nu patrunda in habitaclu, nici sub capota sau pe sistemul de evacuare in cazul combustibilului. Busonul rezervorului de combustibil nu are voie sa iasa in afara caroseriei si trebuie sa se inchida ermetic. Mentinerea temperaturii combustibilului din rezervor cu mai mult de 10 grade Celsius sub temperatura mediului inconjurator este interzisa.
- Usurarea caroseriei este permisa, inlocuirea elementelor de caroserie cu altele din plastic, carbon, sau dotarea cu rollbar/rollcage nu schimba incadrarea. Toate elementele de caroserie, inclusiv geamurile laterale si luneta, pot fi din policarbonat de minim 3 mm. Parbrizul poate fi cel original sau pe baza de policarbonat de minim 5mm grosime. Vor fi respinse masinile ale caror parbriz este in asa masura deteriorat incat impiedica vizibilitatea sau prezinta riscul deteriorarii mai ample pe durata evenimentului.
- Este interzisa folosirea rotilor subtiri de rezerva! E permisa utilizarea unor roti subtiri, special construite pentru cursele de drag si care rezista la viteze mari.
- E permisa folosirea oricarui tip de anvelopa slick.
- Urcarea intr-o grupa superioara este interzisa, cu urmatoarea exceptie:
- orice masina care obtine un timp mai bun de 10.5 secunde poate urca in grupa AP4
In cazul inscrierii intr-o grupa superioara nu se poate reveni cu vehiculul in cauza la grupa originala pe durata intregului sezon!
Este obligatorie folosirea castii de protectie in categoria Profi.
Vehiculele din categoriile Profi care realizeaza timpi sub 10,0 secunde pe 402m sau cele care beneficiaza de usurari structurale apreciate nesigure de comisia tehnica la verificarea masinii este obligatoriu sa fie dotate cu rollcage; daca realizeaza timpi peste 10 secunde se recomanda folosirea rollcage-ului.Structura minima a rollcage este dupa cum urmeaza: poarta principala se va situa la maxim 10 cm departare de linia capului pilotului si se va fixa cu tiranti de sasiu sau oala telescopului spate. Tirantii trebuie sa formeze un unghi de minim 30 grade fata de verticala, trebuie sa fie orientati catre spate, sa fie drepti si sa fie cat mai bine fixati de placile interioare laterale ale caroseriei. Tirantii se vor fixa in apropiere de linia tavanului, respectiv in curburile superior-exterioare ale tevii principale de ambele parti. Este necesara folosirea unui element diagonal (contravantuire) care sa rigidizeze sau teava principala, sau tirantii intre ei. Partea superioara a elementului diagonal se va fixa la maxim 100mm de punctul de intalnire a tevii principale cu tirantul. Dimensiunile minime pentru tevile folosite vor fi 38x2,5 sau 40x2 mm, teava de otel laminata la rece, cu o rezistenta la rupere de minim 350Nm/mm2. Punctele de fixate pe caroserie ale tevilor trebuie ranforsate cu placi de otel de minim 3mm grosime, cu suprafata minima de 120cm2, sudate de caroserie. Suportii rollcage-ului se vor fixa cu minim 3 suruburi hexagonale sau similare cu minim 8mm diametru (cu o calitate de minim 8.8 conform normelor ISO). Suruburile trebuie sa fie sau cu autofixare, sau prevazute cu saibe. Acestea sunt cerintele minime de fixare, se poate mari numarul suruburilor sau suda rollcage de sasiu. Aceste cerinte intra in vigoare odata cu prima depasire a timpului limita, chiar daca aceasta nu se mai repeta.
Se recomanda dotarea cu extinctoare sau instalatii de stingerea incendiilor omologate FIA, respectiv instalarea unui comutator electric general si folosirea combinezoanelor ignifuge la toate grupele Profi.
Se recomanda folosirea combinezonului ignifug pentru toate grupele Profi. Combinezonul poate fi omologat sau cu omologare expirata.
- Orice fel de butelie in afara extinctorului duce la incadrarea in grupa corespunzatoare cilindreei si transmisiei existente dar considerat cu supraalimentare (turbo/compresor/nitro).
- E recomandata folosirea unor roti ajutatoare (wheelie bar) la masinile RWD. In cazul cand o masina executa o ridicare vizibila a botului dupa lansare (wheelie), din acea clipa devine obligatorie dotarea cu wheelie bar a respectivei masini, ne mai fiind permisa intrarea in concurs fara acest dispozitiv.
Combustibilul poate fi orice combustibil adecvat motorizarii si care se gaseste in comert (de exemplu e permisa benzina de curse, dar nu si cea obtinuta artizanal, cu proprietati neverificabile)
1. Grupele categoriei Profi:
Prescurtari utilizate: FWD: tractiune fata, RWD: tractiune spate, AWD: tractiune integrala
AP1
- pana la 1600 cmc supraalimentat FWD
- pana la 3000 cmc aspirat RWD, FWD
- pana la 2500 cmc aspirat AWD
Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina cu cilindreea sub 1600cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din fata, si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea sub 3000cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din spate sau din fata
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare u cilindreea sub 2500 cmc tractiune integrala
AP2
- intre 1601 cmc si 2600 cmc supraalimentat FWD
- intre 3001 cmc si 4200 cmc aspirat FWD, RWD
- intre 2501 cmc si 4000 cmc aspirat AWD
Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina cu cilindreea intre 1601 si 2600cmc (inclusiv) , tractiune pe rotile din fata, si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea intre 3001cmc si 4200 cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din spate sau din fata
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea intre 2501 si 4000 cmc aspirat cu tractiunea integrala
AP3
- pana la 2500 cmc supraalimentat RWD sau AWD
- peste 4201 cmc aspirat FWD, RWD
- peste 2601 cmc supraalimentat FWD
- peste 4001 cmc aspirat AWD
Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina cu cilindreea sub 2500cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din spate sau integrala, si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot
toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea peste 4201 cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din spate sau fata,
toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot cu cilindreea peste 2601 cmc (inclusiv), tractiune pe rotile fata
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea peste 4001 cmc cu tractiune integrala
AP4
- peste 2500 supraalimentat RWD sau AWD
Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina cu cilindreea peste 2501cmc (inclusiv) , tractiune pe rotile din spate sau integrala, si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot
AP5
- diesel
Include:
Toate masinile diesel dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, sau boxer cu patru roti, indiferent de tractiune
2. Grupele categoriei Street:
Prescurtari utilizate: FWD: tractiune fata, RWD: tractiune spate, AWD: tractiune integrala
Grupa S1
- sub 1585 cmc aspirat si sub 1000 cmc supraalimentat
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea sub 1585cmc normal aspirat sau sub1000cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85,benzina de curse
Grupa S2
- sub 2900 cmc aspirat si sub 1600 cmc supraalimentat
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 1586-2900cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel aspirat sau sub 1600cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
Grupa S3
- sub 3800 cmc aspirat si sub 2550 cmc supraalimentat
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 2901-3800cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel supraalimentat sau intre 1601-2550cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse.
Grupa S4
- peste 3800 cmc aspirat si peste 2550 supraalimentat
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea peste 3801cmc normal aspirat sau peste 2551cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert - benzina, E85, benzina de curse.
Grupa S5
- AWD - sub 2500 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala, cu cilindreea pana in 2500cmc (inclusiv). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
Grupa S6
- AWD - peste 2500 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala, avand cilindreea de peste 2501cmc (inclusiv). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse.
Grupa S7
- Diesel - sub 2000 cmc
Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor. Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina, biodiesel.
Grupa S8
- Diesel - peste 2000 cmc
Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor. Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina, biodiesel.