Salutare natiune
Cred ca ar fi timpul sa-mi arat si eu forestierul
si sa-i fac un jurnal de bord .
Sa o luam cu inceputul ...
Anul trecut ( a se citi 2011 in iulie) dupa ce mi-am vandut masina ( duba de nebunii
) eram in cautare de ceva cu garda mai inalta si 4x4 . Asta dupa ce ochisem alta masina si am fost dus cu presul si a cazut intelegerea .
Cum variante la ce vroiam eu erau putine - Forester si Outlander I , am stat si am pandit ceva din cele 2 variante . La un moment dat a aparut Foresterul - masina nu era in cele mai bune zile , dar avea un atuu - pretul de achizitie .
Masina avea 115.600km , pret 5900 euro . Pe piata nu erau mai jos de 6500 , si cam tot ce era atunci erau destul de indoielnic ingrijite . Vorbit cu omu, vazut masina , negociat , cumparat . Facut acte , devenit posesor de Forester
.
Buun .
De ce spun ca nu era in cea mai buna forma
- motor nespalat - un plus pentru ca vedeam eventualele scurgeri de ulei , dar nu avea nimic pe acolo
- amortizoare terminate - masina era ca o barca cu motor in accelerare
- il intreb de distributie , raspuns : eu nu am schimbat nimic la ea , doar filtre si ulei motor ...si avea masina de la 70.000km...
- parbriz crapat , la fel si trapa
- un spalator de la faruri spart , la fel si contraaripile de plastic din fata
- destul de neingrijita la interior
Inainte de a ma uitat dupa cele 2 variante , m-am tot uitat pe forumuri sa vad eventualele probleme la ele . Dintre probleme , la Forester se stie ca amortizoarele se duc destul de repede , ai un pic de joc in schimbator , si ca orice japoneza care se respecta , nu consuma prea putin .
Cum problemele erau prezentate ca din ciclul '' asa face toate''
, am zis ca e ok si masina poate ajunge la mine , ca oricum schimbam amortizoarele la oricare ma hotaram .
Dupa ce am luat-o , m-am riscat si am plecat direct la mare
.
Dupa revenirea acasa , am inceput sa caut piesele pentru schimbari . Distributie ( la orice second hand e indicat sa o schimbi , aici era deja urgenta ) , amortizoare + flanse ( pe spate originale cu SLS , pe fata Boge) , pivoti , bielete antiruliu , ulei cutie viteza + diferential spate( de la Subaru ) , ulei motor ( 5w40 SUbaru ) si filtre ulei , polen , aer ,
lichid frana + discuri Brembo + placute Ferodo Premier , antigel. Le-am schimbat pe toate si tot nu eram multumit de
cum se aude masina .
M-am dus si la alt service si le-am cerut inca o verificare a trenului de rulare si mai trebuia sa schimb bucsele de la bara stabilizatoare ( fata+spate ) si bielete antirului spate . Acum masina e tanc , in afara de cativa greierasi la interior , e cum ar trebui sa fie .
Pentru linistea mea , am cautat sa-i pun scuturi la diferential spate si la motor . Le-am gasit si pe astea - cel de spate la un coleg forumist ( multumesc si pe aceata cale ) si cel de pe fata la o firma care aduce scuturi .
Cum prin casa aveam si o finala de STI , am montat si finala
.
Intre timp am schimbat si becurile - am zis ca vreau sa incerc si altceva decat Philips ,Osram , sau alte chestii cu +n% luminozitate , si mi-am luat ceva becuri PIAA Night Tech . Am schimbat si bujiile - nu ma intrebati de care am pus , ca le-a pus mecanicul meu si mi-a zis , dar am uitat
Ce mai am de schimbat - parbriz si trapa . Dar momentan mai stau asa .
Momentan atat .
Va urma