Azi testand una alta ... alte balarii ... mi-am dat seama inca o data cat de "tare" este setarea timingului si boost-ului per gear.
Sunt diferente foarte mari intre valorile pana la care se poate merge safe intre treptele de viteza mici (1,2,3) si mari (4,5,6).
O setare "clasica" este facuta sa nu aiba knock pe toate treptele adica se va merge pe valorile mai putin agresive de boost si timing aferente treptelor 5 si 6, adica toate treptele vor avea aceeasi setare de boost/timing - setare care este de fapt optima doar pentru 5 si 6. In practica folosim cel mai mult treptele 2,3 si 4 si masina poate fi mult mai agresiva in 2,3 si 4 cu setari per gear.
De exemplu, la mine, intre a 3-a si a 5-a am diferente de 3,5 grade de timing si 4 psi boost ... si este o diferenta notabila intre feelingul in a 3-a cu setarile actuale si daca as pune setarile de a 5-a si pentru a 3-a.
In concluzie
, recomand calduros celor care isi modifica soft-ul (ei sau la diversi tuneri) sa foloseasca/ceara setari per gear -> mai ales ca se pot face cu ecu/rom-ul standard din 2008 incoace - deci fara alte patch-uri gen MerpMod sau Ecutek RaceRom sau altele ... si diferentele MERITA