pai tocmai asta am incercat sa explic mai sus si sa fac calculele , citez in engleza:
"compounded boost is always produced as the pressure ratios of the two compressors are multiplied, not added. In other words, if a turbocharger which produced 10 psi (0.7 bar) (pressure ratio = 1.7) alone blew into a supercharger which also produced 10psi alone, the resultant manifold pressure would be 27 psi (1.9 bar) (PR=2.
rather than 20 psi (1.4 bar) (PR=2.3). This form of series twincharging allows for the production of boost pressures that would otherwise be unachievable with other compressor arrangements and would be inefficient."
ca tocmai asta e contraintuitiv si mai greu cumva de inteles ... si eu nu vreau TSI, vreau sistem mai bun
repet, SC-ul de tip twin screw comprima volum de aer indiferent de presiunea acestuia, adica mai comprima o data aerul deja comprimat de turbo
la ture joase SC-ul trage aer prin turbo si genereaza gaze de avacuare ajutand astfel spool-ul -> ca si cum ai avea gazele de evacuare ale unui motor de 4.5L conform exemplului de mai devreme
si invers nu le poti pune pentru ca SC-ul NU lasa sa treaca aer prin el decat cat se invarte deci cu turbo in serie dupa SC turbo nu va face nimic in cel mai bun caz
si mai este variant TSI cu ele in paralel , varianta in care pierzi tocmai avantajul compunerii presiunii, faptul ca si aia 2-3psi generate de turbo la 2000 si un pic de ture se multiplica prin SC
(si interne si camasi si altele sunt de mult si daca chiar crapa crapa pentru o chestie misto si se reface
)