Salutare,
Azi am plecat de la Reghin la Odorheiu Secuiesc.......drum lejer....vezi o masina la 10-15 min.
Nu ma grabeam.....am mers cat de incet se poate.
Chestie ciudata....citind consumul din ECU ce vad: mers cu 40-50 kph in viteza 4, consumul este 12-14 l/100. De la Praid, tinand cont ca eram la vale, am mers cu 1000-1500 rpm in modul D(rive) si am scos consum mediu de 6 l/100 (evident, masina a alunecat la vale). Zilele astea am mers linistit (aproximativ un mers normal al unui familist) si cu 42-43 l am facut 300 km (deci media pe la 14 l/100). Asadar ce vad eu: merg tare (o sa incarc niste filmulete de pe drum pentru exemplificare) scot medie 15-16 l/100; merg normal (o sa incarc niste filmulete de pe drum pentru exemplificare) scot cu 1-2 l/100 mai putin (adica 10-15 %).
Eu tind sa cred ca totusi sunt ceva probleme la mecanica masinii (sonde, admisie, etc) pentru ca si cu softul stock, si cu soft racing code sau cobb, si acum si cu versiunile mele, consumurile sunt aproximativ aceleasi. O sa curat admisia (desi masina sta la relanti la 700-750 rpm constant), filtrul de aer si neaparat sa verific sondele. Asteptarile mele erau ca la mers de familist consumul extraurban sa fie in jur de 10 l/100. Cand ajung acasa, o sa ma gandesc ce alte motive pot fi (anvelope, geometrie - sunt ok; poate porcariile care le port cu mine in portbagaj tot timpul ~ 10-15 kg sa "atarne greu" si poate benzina - desi acum am pus petrom 99.....)
Mersi pentru feedback......in orice caz apropo de alte marci, ideea era ca la aceleasi consumuri poti avea un confort mult mai mare (iar cand imbatranim incepem sa ne gandim mai mult la confort decat la senzatii
)
O zi frumoasa.