Ieri am fost la Bucuresti si am luat masina.
Am testat-o treptat. In prima faza pe centura am mers foarte incet, de ma claxonau si camioanele. Pe autostrada am mers din ce in ce mai tare. Intr-o benzinarie pe autostrada i-am testat directia (intoarceri, curbe, etc).
Am trimis Tribeca in fata pe autostrada si am mers si cu 260, pana s-a terminat bordul.
Impresii si concluzii de pe drum, pana la intrarea in Constanta:- baietii care s-au ocupat de masina (Jean si Bulgaru') super profesionisti si baieti de treaba, pe deasupra. Mi-au zis ca-mi termina masina pana la sfarsitul saptamanii, asa au facut. Mi-au zis ca doua role erau pe duca, si am facut bine ca am schimbat distributia. S-a luat si compresia motorului si a iesit excelenta. Deci nu am nicio problema cu niciun piston.
Concluzie: recomand si altora sa apeleze la ei. La interventii mai mari decat schimb de ulei si filtre asupra masinii, eu numai la ei voi apela.
- masina trage pe Intelligent (I) cum tragea inainte pe Sport Sharp (S#) (probabil are de-a facu cu faptul ca fostul proprietar ii pusese bujii NGK IR SILFR6A si eu i-am pus exact de care trebuia, adica NGK LASER IRIDIUM ILFR6B 6481 si mai are legatura cu faptul ca masina a stat cu bornele de la baterie scoase).
Concluzie: urmatoarea masina va fi cu siguranta cumparata de noua ca sa ma pot ocupa eu de ea exact asa cum trebuie, sa nu-mi mai asum niciun fel de risc si sa nu trag ponoasele ingrijirii deficitare a fostului proprietar.
- masina se simte mult mai inchegata, face exact ce vreau sa faca atunci cand iau de volan. Raspunsul este mult mai rapid. Si plecarile (nu am facut plecari la blana, dar mai agresive decat cele normale) sunt altfel, masina parca nu mai are tendinta sa se ridice, sa traga stanga sau dreapta (chiar daca soseaua este umeda).
Concluzie: tampoanele motor si cutie de viteze (STI Grupa N), anti lift kitul (SuperPRO), bucsaraia sasiu poliuretanica (SuperPRO) si kit-ul ARB RCM isi merita toti banii.
- raspunsul pedalei de frana este imediat, si se simte mai ferma. Distanta de franare pare ca a scazut.
Concluzie: furtunasele de frana metalice (Greedy) si lichidul frana AP Racing Formula 5.1 impreuna cu placutele de frana Ferrodo DS2500 (urcate pe masina la revizia anterioara) isi merita banii. Recomand.
- cum am mai scris si aici:
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=936.100 am impresia ca nu toti angajatii de la POL Distribution stiu ce fac si isi dau interesul. Am comandat ulei Motul 300V 15 W 50 de masina si ei mi-au trimis de motocicleta. Nu am fost atent si l-am lasat baietilor sa-l inlocuiasca. Noroc ca au fost ei atenti si nu l-au bagat in motor.
Concluzia: voi avea o discutie cu cei de la POL Distribution, cu patronul, si-i voi explica toate micile probleme pe care le-am avut eu cu ei. Ii voi cere sa-mi inlocuiasca uleiul cu unul pentru masina, chiar daca bidonul de ulei trimis de ei a fost desfacut. In cazul in care nu va fi de acord, voi renunta la a mai cumpara de la ei. Voi gasi un alt distribuitor de Motul, chiar daca nu voi avea parte de reducere si pretul va fi ceva mai mare.
- toate piesele s-au potrivit la fix. Cu o singura exceptie, la care voi ajunge ceva mai tarziu...
Concluzie: recomand furnizorul meu de piese. Stie ce face si e si super ok baiatul. Eu tot pe el il voi folosi si de-acum inainte.
Deci totul parea super ok. Masina tragea de rupea asfaltul sub ea, eu avem un mare zambet tamp pe fata, ma felicitam in fiecare secunda ca mi-am luat STi, etc... Numai de bine.
La intrarea in Constanta, mergand cu 80-90 km/h am auzit un mare "tranc" la roata dreapta fata si m-a furat volanul inspre dreapta.
Am redresat masina si am tras pe dreapta, am sunat mecanicul, mi-a zis ca singura chestie care ar putea fi ar fi bucsa din spate de la bratul rotii, care a intrat usor si a carei design e ciudat, din punctul lui de vedere. Am mers cu 15-20 la ora pana in parcare, pe cat posibil cu frana de motor pentru ca de fiecare data cand franam aveam impresia ca-mi sare roata din dreapta, se auzeau niste troncanituri, batai fier pe fier. In parcare m-am bagat pe sub masina si m-am uitat. Intr-adevar bucsa aia era de vina. Se vede in pozele de mai jos:
Brat roata stanga fata, cum ar trebui sa fie:
Brat roata dreapta fata, cum NU ar trebui sa fie:
Mecanici mi-au promis ca fac rost de doua bucse (PowerFlex sau WhiteLine) sa le inlocuim pe astea existente pe masina. Ba chiar au zis ca fac ei un drum pana la Constanta sa le inlocuiasca.
Conform lor, si le-au trecut cateva masini prin maini, marea majoritate facute pentru raliuri, toate bucsele de la SuperPRO erau foarte ok, atat ca material, cat si ca mod de asamblare pe masina. Si au fost inlocuite absolut toate bucsele, pe masina ramanand doar cutia, motorul si rezervorul. In rest, absolut totul a fost dat jos pentru a fi inlocuite toate bucsele. Astea de la brate au intrat foarte usor, si desi li s-a parut ciudat mecanicilor, au zis "ca stiu astia de la SuperPro ce au facut".
Concluzie: sunt tare norocos!!! Daca se intampla cand se terminase bordul pe autostrada, nu era bine deloc...
Nu stiu daca este un defect de fabricatie sau design-ul a fost deficitar, cert este ca acea bucsa putea sa strice tot. Bratul era in stare foarte buna (confirmat si de mecanici) deci singurul motiv care ar fi putut duce la asta ar fi ori design-ul ori un defect de fabricatie.
Aseara ma apucase exact sentimentul care-l simte MihaiFlorescu acum vreo 2-3 zile. Am bagat in masina asta foarte multi bani si era sa crap din dorinta de a o face mai buna. Poate ca am facut o greseala luandu-mi STi?... Asta era aseara. Azi abia astept sa fie gata din nou si sa-mi puna zambetul ala tamp pe fata... Sigur pana Joia viitoare va fi gata si voi veni cu ea la Sibiu.
Ce am scris mai sus este nu pentru a acuza pe cineva sau a crea vreun sentiment de vinovatie. Am mai zis, voi posta totul despre masinile mele, si pozitivele si negativele, pentru ca, cu siguranta, vor folosi cuiva pe viitor.