Legat de soft eram si eu curios...daca macar porneste masina avand in vedere ca cel putin teoretic volumul camerelor de ardere este diferit fata de motorul de 2.5, si de aici ma gandesc ca teoretic sunt necesare diverse ajustari la soft pe partea de fueling, boost, avcs, ignition timing probabil...dar chiar nu stiu 100% si eram curios cum sta treaba...
Legat de antigel, se intampla ca in ultimele saptamani am tot studiat teoria cu antigel-ul pe Subaru si este ...complexa
Eu pana la urma am zis ca voi folosi coolant conditionerul plus mi-am luat ceva antigel HOAT (un soi de echivalent G12+) fara silicati, amini, fosfati, borati (este mai greu decat pare sa chiar gasesti antigel pe care sa scrie ca nu contine chestiile de mai sus si nu este OAT-organic). Pana in 2008 antigelul original Subaru era antigel anorganic pe baza de fosfati si fara amini, borati si silicate , un soi de echivalent G11 dar un pic diferit in sensul ca constructorii europeni nu foloseau fosfati ci silicati iar japonezii pe baza de fosfati (fiecare face garniturile din materiale usor diferite si in concluzie au preferinte diferite la compozitia antigelului). Din 2008 au inceput cu ceva antigel de tip HOAT (Hybrid organic acid tehnology), un soi de echivalent G12+ dar diferit de G12 care este OAT (organic acid tehnology).
Teoretic motorul Subaru este mai sensibil la compozitia antigelului din cauza faptului ca acesta se afla tot timpul in contact cu garniturile de chiulasa, chiar si cand motorul este oprit spre deosebire de motoarele in linie/V .
Tu ai primit/ai manual la masina ? Eu nu am asa ceva si sunt curios daca scrie acolo despre folosirea coolant conditioner-ului (pe manualul de state pentru STI 2008+ scrie dar nu stiu in europa). Legat de Coolant conditioner-ul asta ei zic ca are in compozitie un soi de rasini care se intaresc la caldura si in contact cu aerul (un soi de stop leak dar nu chiar, desi unii vazand ca este facut de Holts din UK zic ca are exact aceeasi compozitie cu Holts Rad weld) , agenti anti corozivi si ceva alte chestii pentru controlul electrolizei care poate aparea sometimes ...
Si ca sa fiu la subiect, eu am luat din asta
http://www.antigel-auto.ro/red_line (desi as fi luat original Subaru dar mai greu de gasit prin europa) dar sunt curios si de parerile altora ...