Sfat achizitie Legacy/Outback
Subaru club Romania

Sfat achizitie Legacy/Outback

florin2528

Sfat achizitie Legacy/Outback
« on: October 09, 2012, 22:41:59 PM »
salutare,

doresc sa achizitionez un outback diesel din 2008.

as dori sa stiu daca se pot verifica km (este rulata doar in tara, service-ul facut la reprezentanta, toate astea teoretic).
cam ce probleme pot intampina la acest model?
ce as mai putea verifica la achizitionare?

alte sfaturi?

multumesc anticipat,
Florin.
« Last Edit: October 10, 2012, 09:46:31 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Outback 2008 Diesel
« Reply #1 on: October 10, 2012, 09:45:00 AM »
1. La Subaru nu prea se baga lumea la modificat kilometrajul pentru ca spre deosebire de grupul VW unde se leaga laptopul si in 2 minute ai cati km vrei, la Subaru trebuie demontate ceasurile, desfacute ceasurile, se scoate o piesa de pe placa, trebuie decodata/codata intr-un aparat special si apoi lipita piesa inapoi pe placa de baza... remontate ceasurile etc. E multa munca si nu se baga lumea. In plus, se stie ca Subaru are durata mare de viata si nu se oboseste lumea sa umble la kilometraj

2. La outback diesel problemele ar putea fi: uzura ambreiajului, bielete antirului si bucsi bara stabilizatoare uzate, amortizoarele (cele de pe spate in special si fiind cu self leveling sunt scumpe, dar se pot reconditiona).

Vezi ca mai este un topic "Lista de verificari cand cumparam o masina la mana a doua" in sectiunea Bursa auto. Are informatii bune.
Bafta!

celalalt

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #2 on: October 10, 2012, 10:05:26 AM »
Daca ai banii si ti se pare pretul corect...ia-o.Cred ca 2008 e modelul fara rama la usi?Mai poti sa te duci cu masina la un service,evident cunoscut de tine,ca sa iti poata spune ce ar fi de schimbat la masina.Astfel poate obtii un pret mai bun de achizitie.Masinile sunt foarte rezistente si nu cred ca si-ar fi cumparat Outback ca sa sara muntii cu el zilnic.
Bafta.

florin2528

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #3 on: October 15, 2012, 11:54:21 AM »
Multumesc pentru raspunsuri.

Sper sa ajung sa o vad saptamana aceasta si incerc sa ii fac si o verificare completa la reprezentanta.
Omul pare de treaba si nu e "dealer" de masini.

Pe partea de 4x4 am vazut ca nu are asistenta la coborare. Se descurca bine daca o lasi in treapta intai si cobori incet cu ea? Aici ma refer la conditii de zapada, gheata pe drum.
Eu mi-am lasat odata masina in varful muntelui (Parang) si nu stiam daca o mai dau jos pana in primavara. In momentul acela mi-am promis ca urmatoarea masina va fi 4x4.

cele bune,
Florin.

celalalt

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #4 on: October 15, 2012, 12:38:43 PM »
Nu are asistenta la coborare vreun Subaru din ce stiu eu.E adevarat in treapta a intaia poti cobora destul de usor,dar trebuie sa folosesti putin si frana.Fiind 4x4=16,vei vedea ca e mult mai usor.
Bafta.

florin2528

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #5 on: October 17, 2012, 11:39:56 AM »
salut,

Stiti cumva in functie de kilometrii cu cat ar trebui sa scada puterea motorului?
Poate mai sunt dintre voi care si-au dus masinile la test.
De ex. dupa 100.000 km masina din 200 ca cai mai are 190, sau ceva de genul.


Florin.

Fab

  • 794
Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #6 on: October 17, 2012, 14:21:46 PM »
Nu cred ca e o regula generala; dupa x km pierzi y cai. Conteaza foarte mult cum a fost intretinuta masina.

Mihai.impreza

  • 733
  • Subaru impreza 1.6 TS
Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #7 on: October 17, 2012, 14:44:18 PM »
Banuiesc ca tine de raportul compresiei....si motorul sa mearga in mintile lui (inainte sa refac motorul la a mea motorul mergea super frumos dar compresie 0 )
Nu stii - te invat, nu poti - te ajut, nu vrei - TE OBLIG! :)))

florin2528

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #8 on: October 18, 2012, 15:34:05 PM »

i-am facut testul si din 150 de cai au mai iesit la alergat doar 128 dupa 65.000km. eroarea aparatului fiind de 1%.
nu am cumparat Outback-ul acela.
caut in continuare.

Florin.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #9 on: October 18, 2012, 16:13:51 PM »
Calutii aia erau la roata sau motor?

In alta ordine de idei, s-a demonstrat ca nu gasesti nici masina noua sa aiba puterea declarata pe hartii. Depinde de prea multi factori puterea afisata (temperatura, presiune in roti, presiune atmosferica, benzina, cat de curate sunt filtrele, uleiul daca e schimbat, chiar si tipul de dyno...).

Eu cred ca 128 nu e rau.

florin2528

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #10 on: October 18, 2012, 17:28:56 PM »
calutii la roata.

depinde cum privesti...dar s-ar putea sa ai dreptate.
filtru de motorina nu era schimbat deloc pana la 65.000km(eu il schimb la 15.000km la o masina care are 12 ani).

mi-au spus si cei care au facut testarea ca poate fi de la mai multi factori.

eu i-am intrebat inainte de testare daca in general iese puterea din acte la masiniile pe care le verifica, masini cu peste 100.000km si au spus ca da.
la persoane cu care am mai vorbit au spus ca de la filtre pierde 1,2,3 5 cai dar nu 15-20.
128 de cai nu e rau, dar nu sunt 150 de cai (asta doar dupa 65.000km). la ce sa ma astept dupa 130.000km?!

ca si idee Outback-ul este ideal: garda inalta, 4x4, portbagaj mare, consum decent.

nu a fost sa fie.
Florin.




celalalt

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #11 on: October 18, 2012, 17:41:53 PM »
150 e puterea de la motor.Eu asa stiu.Puterea masurata la vibrochen.La roata clar ajunge mai putin.Asadar 128-134 poate fi puterea la roti.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #12 on: October 18, 2012, 19:08:28 PM »
Deci era bine 130 la roti. Puterea la roti mai ales la subaru e considerabil mai mica decat puterea la motor, cea declarata de producatori.

celalalt

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #13 on: October 18, 2012, 20:10:44 PM »
Revin...intr-un alt topic George parca,explica cum e cu pierderea de putere pt diferite tractiuni.Awd ul de subaru avea 16%....deci 150 - 16% = 126....deci era bine.

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #14 on: October 18, 2012, 20:23:32 PM »
Daca ai facut dyno la Autotest in Vitan sa stii ca nu este pentru masini cu tractiune integrala. Am fost la ei pana acum cu vreo 3 Subaru, la toate a dat 20-30 cp mai putin ...

florin2528

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #15 on: October 18, 2012, 21:51:42 PM »

in cazul in care puterea la roti este mai mica decat cea declarata de producator nu ar fi trebuit ca oamenii de acolo sa imi spuna de acest lucru?
i-am intrebat inainte de a intra masina la test daca in general la masiniile pe care le testeaza iese puterea motorului ca in acte... si mi-au spus ca da.

dar nu contest ceea ce spuneti voi.


concrion

R
« Reply #16 on: October 18, 2012, 22:20:33 PM »
Salut,
Referitor la diferentele de putere.....hai sa iti spun cateva lucruri pe care le-am dedus sau aflat de-a lungul timpului:
1. Puterea indicata de producatori este puterea dezvoltata de motor si este determinata pe stand. Ea are un caracter indicativ si este un parametru de marketing (asemanator cu megapixelii aparatelor foto) folosit de companii pentru atragerea in special a cumparatorilor masculini (care doresc caluti multi la o masina)
2. Puterea utilizabila (la roti) are o valoare cu 15-25 % mai mica decat puterea motorului, datorita pierderilor prin transmisie, tren rulare, angrenaje, etc. Toate dyno masoara puterea la roata, si prin extrapolare arata clientului o valoare aproximativa a valorilor dezvoltate de motor (pe acelasu criteriu de amagire a egoului personal, in general a masculilor cu adrenalina multa). Corect ar fi ca fisele dyno sa arate puterea pusa pe asfalt si nu cai verzi pe pereti care fac pe unii sa creada ca au masini de 300 cp iar ppe strada nu fac fata unui clio rs, de exemplu.....cu 180 cp dar masa mai mica cu 40 % ;)
3. Am testat si eu masina la autovit si valorile aratate sunt corecte (in aceeasi masura in care consideram ca si valorile aratate de celelalte dyno din buc sunt corecte).
4. Tine minte un lucru: nu hp te imping, ci Nm.....asa ca vezi ce valori urmaresti.....ca poate te uiti dupa calutii verzi ....;))
In concluzie, nu cifrele sunt importante ci ca masina sa iti ofere ce doresti si cum doresti tu......seara buna

p.s. In general nu este greu ca tipii care fac masutori pe dyno sa iti ofere cifrele pe care le vrei, intrucat tastatura suporta orice ;)
« Last Edit: October 18, 2012, 22:23:09 PM by concrion »

florin2528

Răspuns: Sfaturi achizitionare Outback 2008 Diesel
« Reply #17 on: October 22, 2012, 11:10:54 AM »
salut,

nu am alergat dupa cai.... dar nu as fi vrut sa iau o masina cu probleme.
diferenta de cai putere nu a fost singurul motiv pentru care nu am dorit masina.

cele bune,
Florin.

Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #18 on: January 09, 2013, 12:10:12 PM »
Salutare!
E, a venit vremea sa fac un upgrade al masinii personale -mai exact sa o schimb. Dupa mai multe ''pretendente'' au ramas in ecuatie Subaru Legacy si Alfa Romeo 159. Ma intereseaza doar motorizarea pe benzina. Acum, nu vreau sa creez un versus inre cele 2 masini, are si Alfa destule parti bune chiar daca unii critica fiabilitatea fratilor latini.
Ma intereseaza:
1. Fiabilitate
2. Costuri intretinere
3. Probleme dese, cunoscute, la ce sa ma astept.
4. Orice alte detalii care considerati ca sant necesare sa le cunosc.


Multumesc

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Sa-mi iau un Legacy?
« Reply #19 on: January 09, 2013, 12:29:02 PM »
Bun venit! Intrucat nu esti inca posesorul unui Legacy, am mutat subiectul de la sectiunea "Prezentarea membrilor si a masinilor lor" la "Discutii despre Legacy & Outback".

Daca tot am intervenit, iti voi da si un raspuns:
1. Fiabilitate mega extra super.. se cunoaste. Eu am un WRX 2001 alergat prin mai multe tari din Europa, alergat de mine deja de 2 ani si ajuns la 180.000km fara probleme majore. Adica mai pica o garnitura, mai faci plinul cu freon la aer conditionat, mai busesti suspensia ca de.. drumurile si abuzul, dar nimic la motor, electrica sau transmisie pana acum. Pe forum cred ca a fost cineva cu Impreza cu motor aspirat de 1.6 care a facut Ploiesti-Bucuresti-Ploiesti zilnic timp de 5 ani si avea aproape 300.000km timp in care doar a facut reviziile recomandate. Sper ca mai tin bine minte.

2. Costurile de intretinere la reprezentanta sunt foarte mari, ca la orice reprezentanta. Prin intermediul forumului poti beneficia de discount la uleiuri de calitate (MOTUL) si daca iti cumperi singur filtrele, o revizie normala nu te duce la mai mult de 500 lei (uleiul 140-230 lei in functie de gama (daca e normal sau racing), filtru aer 20-80 lei, filtru benzina 80 lei, filtru ulei 25-120 lei, bujii 220-250 lei, filtru polen/habitaclu 90-160 lei, distributie 11000-1800 lei). Preturile sunt doar pentru piese, nu si pentru manopera si pretul minim este pentru o piesa de la o firma cunoscuta, iar cel maxim e de multe ori pretul pentru produse originale, dar cumparate din alta parte decat de la reprezentanta.

3. La legacy pe benzina nu prea s-a auzit de probleme, dar nici nu avem asa multi posesori pe forum. Suspensia si bieletele antirului sunt punctele slabe la Subaru (cam 500 lei un amortizor, si cam 90-100 lei o bieleta antirului - se schimba in pereche de 2), dar asta mai mult la Forester si la abuzatele de Impreza.

4. Inainte de a cumpara masina fa un drum la un service unde sa iei neaparat compresia pe fiecare cilindru si sa iti inspecteze bine masina. Chiar daca are mici probleme poti sa reduci din pret si nu neaparat sa fugi de masina. Daca duci masina la un dyno sa ii masori puterea, o putere mai mica decat cea declarata oficial cu 15-20 cai e normala. Cand mi-am luat masina, in timpul testului a inceput sa iasa fum de ulei ars de sub capota. Era de la o amarata de garnitura de 40 lei pentru care am scazut pretul cu 300 euro.

Uite aici un subiect care te poate interesa

PS: Raspunsul este DA! Ia-ti un Legacy si fugi de 159. Am vrut sa imi iau eu inainte de Subaru si ce am citit pe forumul alfa + discutiile cu oameni care lucreaza pe la service-uri prin Italia m-au ingrozit. Punte fata toata schimbata cu piese originale, mers pe drumuri doar in Italia si dupa un an de zile masina s-a intors in service cu aceeasi problema. Casetele de directie si articulatiile fata sunt jalnice si chiar schimbate la reprezentanta cu piese originale tot pica. Si informatia o am de la un mecanic ce repara masinile carabinierilor, adica alfa 159...
« Last Edit: January 09, 2013, 12:49:46 PM by MihaiFlorescu »