Resoftare - oare ???
Subaru club Romania

Resoftare - oare ???

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #20 on: November 08, 2012, 23:30:56 PM »
editat pe motiv de protest :) 18.03.2019
« Last Edit: March 18, 2019, 11:20:00 AM by andea79 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #21 on: November 09, 2012, 08:02:16 AM »
am inteles sebi, eu doar intrebam ca am vazut ca pe fisa dyno in stanga scria eng power/eng torque atat si credeam ca ai facut o greseala si ai pus alta fisa, aici nu e de glorie sau cine are dreptate aici din pct meu de vedere e vb despre informatii corecte si atat.
« Last Edit: November 09, 2012, 08:42:01 AM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #22 on: November 09, 2012, 18:57:19 PM »
Ca sa pot sa discut mai multe si sa incerc in limita timpului si a cunostintelor sa raspund, dar e bine sa va insusiti Biblia dyno, astfel putem ridica putin nivelul discutiei si nu mai apar impedimente de acest gen de comunicare. Altfel pare alambicata treba asta cu dyno care este destul de simpla un deoar motorul are cuplu si putere depinzand unde o masori.
Dar daca e doar o chestiune de socializare dale-n ... de chestiuni tehnice si mai bine ne vedem si vorbim toti la un suc.

paulwhp

  • 1823
  • Think.Feel.Drive.

concrion

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #24 on: December 11, 2012, 10:37:34 AM »
Salut,

Pe pagina de prezentare a unui alt utilizator: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1393.140 , o discutie legata de masuratorile pe dyno de la Racing Code, s-a transformat intr-o polemica care are legatura cu subiectul prezentat aici, drept pentru care eu o sa imi expun aici punctul de vedere (in continuare la ce am scris acolo).
In primul rand, mentionez ca la Master Tuner nu am fost cu subaru, ci cu doua renault, insa nu discutam doar de subaru sau un anumit tuner, ci de comunicarea si lipsa de transparenta abordata de tuneri, in general.
In al doilea rand, multumesc Sebi pentru lamuriri referitor la ce s-a intamplat cu mecanica fostului tau forester. Din pacate, mecanicii slabi/neatenti/dezinteresati cred ca reprezinta cea mai mare problema si pericol pentru masinile noastre (indiferent de marca) si reiterez ideea ca in momentul in care Racing Code ar dezvolta si parte de service (in regim propriu sau colaborare) astfel incat sa oferiti un serviciu complet clientului, atunci intr-adevar veti "sparge piata". Pentru ca tu ai cunostintele tehnice, ii spui omului ce si cum, dupa care e posibil ca acesta sa ajunga la un mecanic care sa faca treaba aiurea, si la final cand bubuie motorul o sa zica ca softul e de vina ca a stresat mecanica masinii....
Revenind la subaru, aud peste tot mecanicii zicand: da, masina este foarte buna, fiabila, dar daca te-a mancat in cur sa ii modifici softul, de aia a crapat componenta x sau y....sau: dai prea tare in masina si crapa (afirmatie cam aiurea, mai ales pentru o masina stock, pe care e normal sa o folosesti cat mai aproape de maxim, ca doar de aia luam subaru si nu tico) dar nimeni nu recunoaste treaba de mantuiala facuta in unele parti (un surub nestrans indeajuns, o piesa montata aiurea poate produce stricaciuni enorme, dar in tara lui "las-o drak ca merge si asa" in care nimeni nu e interesat de bunul altuia, e greu de gasit mecanici buni si de incredere.....poate in tara lui andrei e mai bine;) )
Poate e aiurea, insa eu vad lucrurile in felul urmator: o companie care sa ofere servicii integrate de mecanica si tuning, in care clientul vine cu masina, spune ce vrea, iar dupa modificarile mecanice sau de soft (acestea realizandu-se doar dupa ce mecanica a fost verificata si permite operatiunile de modificare/imbunatatire soft) sa i se ofere clientului GARANTIE macar 1 an de zile pentru lucrarile realizate (asta in conditiile folosirii masinii doar pe strada, fara curse, drag, etc).....asta presupune ca orice problema de natura mecanica datorata lucrarilor efectuate sau softului, sa fie asumata de prestator si rezolvata gratuit.
Vorbim aici de o abordare diferita a pietei, de o garantie a lucrului bine facut si de o normalizare a relatiei beneficiar-prestator, care ajuta la popularea pietei auto cu masini "sanatoase" si performante.
Apropo de calibrare dyno, poti Sebi sa ne spui care sunt parametrii reglabili functie de masina, pe care ii aveti in vedere la testare ? (presupun ca acesta e manualul pentru dyno asemanator cu al vostru http://www.mustangdyne.com/mustangdyne/wp-content/uploads/downloads/2011/04/PowerDyne-PC-Users-Manual.pdf deci putem lua de bun ce scrie acolo ca mod de calibrare, operare, etc ?)
O zi buna.
« Last Edit: December 11, 2012, 10:40:01 AM by concrion »

concrion

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #25 on: December 12, 2012, 18:44:01 PM »
Salut,
Am zis ca nu mai scriu, aici, drept pentru care am continuat pe topicul meu - http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1436.msg29998#new dar, nu pot sa nu reactionez cand vad anumite lucruri.
In primul rand, sunt total de acord cu Tom referitor la informatiile furnizate de siteurile din afara si la ce a spus cu privire la motoarele ej257 si ej255 (mai mult, eu personal trebuie mereu sa explic pe unde ma duc ca motorul si cutia automata de forester usdm sunt diferite de eudm, inclusiv softurile). Apropo de aspectele acestea si de motoare puternice si fiabile, eu ma uit la americani.....si ma uit dupa ce ma intereseaza: foresteruri ca al meu - automate - modificate de ani de zile si merg fara probleme....in romania eu nu stiu nici un forester automat modificat.....oare e clima de vina ;).
Mentionez ca nu sunt expert (nici la degetul mic al unuia nu ajung ;)) ) dar nu sunt nici idiot, si caut sa ma informez din mai multe surse si nu doar din biblii...Ce spui tu Sebastian e bullshit....ce faceti voi sunt masini de week-end, masini care fac 1000-5000 km pe an. Pe forumul asta si pe forumuri care nu sunt dedicate doar tuningului si participantilor la curse, sunt oameni care folosesc masinile in mod curent si care vor sa se bucure de ele. Ce faceti voi sunt masini care sa reziste cel mult cateva curse, sau pentru oamenii care scot masina week-endul sa faca o liniuta....si care, din pacate, in cele mai multe cazuri ajung sa crape cand sunt abuzate.....si e valabil pentru toti tunerii de la noi.

Apropo, companiile de tuning, venti cu exemple de masini puternice (subaru, mitsu, porsche, m3, rs-uri, etc) utilizate ca masini personale (uz zilnic, mers la birou, talpa pe magheru, week-end la munte in coloana, fugit pe a2 la mare, etc) si care au peste 30 000 km fara probleme de fiabiliate (parcursi de la modificarile soft/mecanice realizate de voi).

Noi aici vorbim de masini cu care ne ducem si la piata, si in vacante, si pe care vrem sa contam in depasiri, si nu in ultimul rand  SA RAMANA FIABILE...iar tu Sebi ne iei cu motoare modificate pentru mii de cai, in care se baga zeci-sute de mii de euro si dupa cativa km bubuie (iar apropo de asta si tu esti stan patitul cu sti-ul tau)....Nu cred ca e cazul acestui forum, sau cine doreste asa ceva sunt sectiuni speciale.
Apropo, aminteste-ti doar atat: cand am venit la voi am spus ce vreau de la masina, si faptul ca eu utilizez masina in fiecare zi pentru a-m face treaba cu ea (de cand am luat-o de un an si jumate eu am facut ~ 40 000 km).....si am spus clar: reprize de acceleratie imbunatatite, sa nu mai intre brusc turbina si daca e posibil imbunatatirea curbei de cuplu, poate un consum mai decent (deh, nu ceream nimic in plus fata de ce prezentati in oferta comerciala). Cu ce m-am ales ? pai cu o masina mai lenta (care intr-adevar tragea mai liniar dar era mai lenta decat stock, erori din cauza nesincronizarii softului cutiei automate si noul soft al motorului si consum mai mare (ca sa nu amintesc faptul ca puneam doar 99, iar daca puneam 95 ori dadea eroare, ori ii murea la intrare....)
Si atunci ? Care-i treaba aici ? Cum am scris si in topicul meu, mereu softistul zice ca e mecanicul, iar mecanicul ca e softistu....si de aia nu avem echivalentul prodrive sau mrt in romania, care sa ofere un pachet profesionist....iar cel care ramane cu o bucata de fier anosta si cu gaura in buzunar e fraierul = clientul. Iar apropo de mecanici, e piata plina de profesori in subaru....eu zic atat: singurii care pot sa zica ca au habar de subaru sunt cei scoliti de subaru....iar familia simpson are un cuvant important de spus prin reprezentantul ei ;)
Sincer, am stat cam 1-2 ani inainte de a lua masina, sa studiez piata - intrucat vroiam cel mai bun raport pret/performante/fun to drive - si am ajuns la concluzia ca forester e cel mai bun pentru a-mi satisface nevoile si pretabil drumurilor noastre. Citind tot mai mult despre subaru si descoperind potentialul masinii, am zis sa optimizez atat partea mecanica cat si functionala. Acum, dupa 18 luni pot spune ca dragostea de subaru mi-a scos din buzunar inca o data cat am platit pe el, si dupa multe patanii, sper ca acum e totul cum vreau.
In concluzie, eu cred ca atat aici cat si in 99 % din subiectele acestui forum vorbim de masini cu folosire normala (in regim normal sau agresiv de condus, poate uneori si de curse) si dorim ca sa ne ajutam nu sa facem masini de curse ci sa imbunatatim anumite aspecte care sa mareasca zambetul tamp de pe fata cand alergam cu subarelul....Daca eu ma insel, e greseala mea si imi cer scuze, dar m-am saturat de sfaturile tuturor expertilor si cand intrebi concret sau vrei sa ti se argumenteze raspunsul esti invartit in jurul cozii (apropo, am pus mai multe intrebari pe topicul meu la care nici mecanicii, nici tunerii nu raspund.....oare de ce, ma intreb eu? )
Seara buna.

P.S. Sa fie clar ca nu am nimic personal cu nimeni, si ceea ce scriu este o reactie la ceea ce citesc....apreciez pe Sebastian pentru cunostintele sale, dar nu si pentru "modul de relationare si comunicare"; "bascaliosilor" de pe site (care sigur o sa inceapa iarasi sa debiteze prostii dupa ce vad mesajul acesta) le ignor prostiile si copilariile, dar apreciez cand impartasesc cu noi din experienta si dragostea lor pentru subaru; Tom intervine mai rar, dar in cele mai multe cazuri cu informatii pertinente; KET...ce pot sa zic - doar e "gazda showului", nu? ;) omul vrea sa isi cunoasca masina si bine face, insa va trebui sa cearna informatiile (si sincer, baga-ti nasul si pe forumurile de afara ca nici nu stii ce pierzi :) )....si asa mai departe. Nu o luati personal, ci profesional (acolo unde este cazul) si veniti cu feed-backuri constructive.
« Last Edit: December 12, 2012, 18:57:52 PM by concrion »

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #26 on: December 12, 2012, 19:36:48 PM »
eu nu inteleg cum de la motoare ai ajuns la ce e conform cu realitatea pe forumuri. sincer pe forumurile din afara lucrurile sunt mult mai coerente decat pe meleagurile noastre iar experienta unui om cu un produs nu poate fi prefacuta acesta fiind end-user. totusi ar trebui sa stii ca sincer nu stiu pe nimeni in tara asta care si-a setat un ej257 competitiv si sa fi tinut, si aici zic sa tina nu 15000km si sa iti fie scarba sa mergi cu masina de cum merge, sau sa faca treaba deci nu stiu ce sa zic despre setari corecte de motor sau ecu. mai mult sebi eu nu stau de ieri pe 2 forumuri si imi dau cu parerea, in ultimii 7 ani pot zice ca mi-am invatat masina si ca o stiu de la a la z deci din punctul asta stiu ce e conform cu realitatea. mai mult am gasit cateodata ca informatiile care vin de pe unele forumuri sa fie mai realiste decat ce vorbesc unii, si am vizitat destule garaje subaru din europa asta ca sa schimb pareri cu niste oameni care nu erau destepti sau informati in domeniul lor ci doctori si toti confirma ca 2.5-ul este un gunoi in materie de baza, si da am vazut si 2.5 de 600+cp dailly driver care mergea pe nurburgring lunar si mergea foarte bine dar la sfarsitul zilei trebuie sa se inteleaga ca cu un buget destul de mare faci ce vrei, ca ce ai facut este solutia optima asta e alta discutie. deci acum eu te intreb ce nu e conform cu realitatea din ce am zis?

Tom forumurile sunt una experienta este alta si motoarele de Subaru au secretele lor si foarte rar scapa pe net, iar eu inteleg asta tine de know how. Stiu te cred ca ai vazut masini ca ai discutat cu oameni, esti pasionat si apreciez asta. ZDar si cercul de pasionati-tuneri in care te-ai invartit au avut o influnta indrirecta asupra ta, avand acolo multe exemple negative in ce priveste ej25 de oricare ar fi el. Nu cunosc in acea zona nici macar o masina cu ej25 care sa functioneze macar o perioada decenta de timp. Nu dau nume, exemple... nu are sens sa transformam topicul baiatului care impartaseste aceeasi pasiune cu noi, intr-un tomberon de maculatura.Personal eu nu consider ca stiu toate secretele modelelor Subaru dar stiu multe din ele si unele descoperite in timp cu carte si experienta.
Si eu am fost la inceput de drum credeam ca stiu Subaru si nu prea era asa iar acum stau si ma uit cateodata realizand ca ma amuz de unele situatii de genul in care dorinta este mai mare decat putirinta. Pot spune insa ca am capacitatea sa gestionez onorabil orice situatie ce tine de Subaru, astfel incat toata lumea sa se bucure la final.
As vrea sa inchei mesajul cu un punct de vedere ce trebuie subliniat, punct de vedere pe care il impartasesc si eu referitor la reconstruirea mecanica a aunui ej25, fara bani nu se poate, dar nici fara cunostinte nu se poate. Poti sa bagi bani multi si sa iasa prost sau sa aloci o suma corecta rezonabila si totul sa fie bine. Dar e nevoie de bani seriosi pentru multe sute de cai putere.
Pentru 400hp nu e asa de scump ce trece peste la fiecare 50cp preturile cresc exponential.



« Last Edit: December 12, 2012, 19:46:54 PM by sebastian »

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #27 on: December 12, 2012, 19:43:32 PM »
Sincer, discutia dintre STI si Sebastian este mai mult decat constructiva si de foarte mare ajutor pentru altii care vor dori sa-si cumpere o asa masina.
Eu, inainte de a ma hotara sa-mi cumpar STi-ul, am citit tot ce am gasit despre aceasta masina pe forum. Stiam de problemele cu motoarele EJ257. Chiar atunci cand am cumparat masina, cineva extrem de priceput de aici de pe forum ( ;)) mi-a recomandat o generatie mai veche cu motor de 2 l. Dar am fost incapatanat si mi-am cumparat cu motor de 2.5l.  ;D
Nu regret nicio secunda ca mi-am luat masina asta. Daca intr-adevar are sau va avea probleme, i le voi rezolva.
Ieri am facut un drum pana la Tulcea, si in aproximativ 300 km (alergata si prin mini-orasul Tulcea) a scos un consum mediu de 15%,in conditiile in care eram foarte grabit si am mers si foarte tare uneori. Eu zic ca este un consum mai mult decat decent. Si la fel, nu a consumat niciun gram de ulei si nici nu am avut senzatia ca ar pierde din putere intre 5000 si 5500 rpm.
Azi am primit confirmarea ca au si venit niste piese pentru STi-ul meu care probabil vor fi montate la inceputul anului viitor. Grila fata este aproape gata, se va face si grila spate in cursul saptamanii viitoare, front lip-ul a fost comandat si va ajunge si el in Ianuarie. Deci continui sa ma bucur de masina si planuile pentru ea nu s-au schimbat. Problemele cu motorul se vor rezolva si ele, daca vor fi confirmate.
Multumesc pentru cuvintele mai mult decat frumoase si incurajatoare pentru meseria pe care am reusit sa o adopt.
Cand am facut referire la o posibila problema de motor am pus ce este mai rau in fata, nu am spus si nu am dat verdicte. Cel mai rau ce putea sa fie.
Citind comportamentul actual al masinii lucrurile nu mai par atat de sumbre.
Ce pot spune ca daca aduci masina si o ducem sa-i facem o analiza mecanica unde trebuie apoi una electronica a parametrilor masina primeste o radiografie clara. Din exterior, o fisa dyno si povestiri ttul se rezuma la pareri si discutii de forum. Nu pot sa fac mai mult de atat fara masina.
EJ20 este un motor extrem de robust insa nu este lafel de placut la condusul de zi de zi,EJ25 avand o alta distributie a curbei de cuplu, ca forma si valori.


Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #28 on: December 12, 2012, 19:59:23 PM »
Salut,
Am zis ca nu mai scriu, aici, drept pentru care am continuat pe topicul meu - http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1436.msg29998#new dar, nu pot sa nu reactionez cand vad anumite lucruri.
In primul rand, sunt total de acord cu Tom referitor la informatiile furnizate de siteurile din afara si la ce a spus cu privire la motoarele ej257 si ej255 (mai mult, eu personal trebuie mereu sa explic pe unde ma duc ca motorul si cutia automata de forester usdm sunt diferite de eudm, inclusiv softurile). Apropo de aspectele acestea si de motoare puternice si fiabile, eu ma uit la americani.....si ma uit dupa ce ma intereseaza: foresteruri ca al meu - automate - modificate de ani de zile si merg fara probleme....in romania eu nu stiu nici un forester automat modificat.....oare e clima de vina ;).
Mentionez ca nu sunt expert (nici la degetul mic al unuia nu ajung ;)) ) dar nu sunt nici idiot, si caut sa ma informez din mai multe surse si nu doar din biblii...Ce spui tu Sebastian e bullshit....ce faceti voi sunt masini de week-end, masini care fac 1000-5000 km pe an. Pe forumul asta si pe forumuri care nu sunt dedicate doar tuningului si participantilor la curse, sunt oameni care folosesc masinile in mod curent si care vor sa se bucure de ele. Ce faceti voi sunt masini care sa reziste cel mult cateva curse, sau pentru oamenii care scot masina week-endul sa faca o liniuta....si care, din pacate, in cele mai multe cazuri ajung sa crape cand sunt abuzate.....si e valabil pentru toti tunerii de la noi.

Apropo, companiile de tuning, venti cu exemple de masini puternice (subaru, mitsu, porsche, m3, rs-uri, etc) utilizate ca masini personale (uz zilnic, mers la birou, talpa pe magheru, week-end la munte in coloana, fugit pe a2 la mare, etc) si care au peste 30 000 km fara probleme de fiabiliate (parcursi de la modificarile soft/mecanice realizate de voi).

Noi aici vorbim de masini cu care ne ducem si la piata, si in vacante, si pe care vrem sa contam in depasiri, si nu in ultimul rand  SA RAMANA FIABILE...iar tu Sebi ne iei cu motoare modificate pentru mii de cai, in care se baga zeci-sute de mii de euro si dupa cativa km bubuie (iar apropo de asta si tu esti stan patitul cu sti-ul tau)....Nu cred ca e cazul acestui forum, sau cine doreste asa ceva sunt sectiuni speciale.
Apropo, aminteste-ti doar atat: cand am venit la voi am spus ce vreau de la masina, si faptul ca eu utilizez masina in fiecare zi pentru a-m face treaba cu ea (de cand am luat-o de un an si jumate eu am facut ~ 40 000 km).....si am spus clar: reprize de acceleratie imbunatatite, sa nu mai intre brusc turbina si daca e posibil imbunatatirea curbei de cuplu, poate un consum mai decent (deh, nu ceream nimic in plus fata de ce prezentati in oferta comerciala). Cu ce m-am ales ? pai cu o masina mai lenta (care intr-adevar tragea mai liniar dar era mai lenta decat stock, erori din cauza nesincronizarii softului cutiei automate si noul soft al motorului si consum mai mare (ca sa nu amintesc faptul ca puneam doar 99, iar daca puneam 95 ori dadea eroare, ori ii murea la intrare....)
Si atunci ? Care-i treaba aici ? Cum am scris si in topicul meu, mereu softistul zice ca e mecanicul, iar mecanicul ca e softistu....si de aia nu avem echivalentul prodrive sau mrt in romania, care sa ofere un pachet profesionist....iar cel care ramane cu o bucata de fier anosta si cu gaura in buzunar e fraierul = clientul. Iar apropo de mecanici, e piata plina de profesori in subaru....eu zic atat: singurii care pot sa zica ca au habar de subaru sunt cei scoliti de subaru....iar familia simpson are un cuvant important de spus prin reprezentantul ei ;)
Sincer, am stat cam 1-2 ani inainte de a lua masina, sa studiez piata - intrucat vroiam cel mai bun raport pret/performante/fun to drive - si am ajuns la concluzia ca forester e cel mai bun pentru a-mi satisface nevoile si pretabil drumurilor noastre. Citind tot mai mult despre subaru si descoperind potentialul masinii, am zis sa optimizez atat partea mecanica cat si functionala. Acum, dupa 18 luni pot spune ca dragostea de subaru mi-a scos din buzunar inca o data cat am platit pe el, si dupa multe patanii, sper ca acum e totul cum vreau.
In concluzie, eu cred ca atat aici cat si in 99 % din subiectele acestui forum vorbim de masini cu folosire normala (in regim normal sau agresiv de condus, poate uneori si de curse) si dorim ca sa ne ajutam nu sa facem masini de curse ci sa imbunatatim anumite aspecte care sa mareasca zambetul tamp de pe fata cand alergam cu subarelul....Daca eu ma insel, e greseala mea si imi cer scuze, dar m-am saturat de sfaturile tuturor expertilor si cand intrebi concret sau vrei sa ti se argumenteze raspunsul esti invartit in jurul cozii (apropo, am pus mai multe intrebari pe topicul meu la care nici mecanicii, nici tunerii nu raspund.....oare de ce, ma intreb eu? )
Seara buna.

P.S. Sa fie clar ca nu am nimic personal cu nimeni, si ceea ce scriu este o reactie la ceea ce citesc....apreciez pe Sebastian pentru cunostintele sale, dar nu si pentru "modul de relationare si comunicare"; "bascaliosilor" de pe site (care sigur o sa inceapa iarasi sa debiteze prostii dupa ce vad mesajul acesta) le ignor prostiile si copilariile, dar apreciez cand impartasesc cu noi din experienta si dragostea lor pentru subaru; Tom intervine mai rar, dar in cele mai multe cazuri cu informatii pertinente; KET...ce pot sa zic - doar e "gazda showului", nu? ;) omul vrea sa isi cunoasca masina si bine face, insa va trebui sa cearna informatiile (si sincer, baga-ti nasul si pe forumurile de afara ca nici nu stii ce pierzi :) )....si asa mai departe. Nu o luati personal, ci profesional (acolo unde este cazul) si veniti cu feed-backuri constructive.
Te rog frumos sa nu-ti mai dai cu parerea despre munca noasta. Este gresit, urat si penibil.
Habar nu ai ce masini facem si-ti dai cu parerea. Avem foarte multe masini mai mult sau mai putin puternice din gama Subaru cu EJ25 care functioneaza foarte bine de mult timp si masinile merg cum vor proprietarii lor.  Daca ai sa citesti sub siglanoastra ai sa gasesti inca trei cuvinte, afla ca nu sunt scrise degeaba iar fiabilitatea este punctul nostru forte. Suntem singurii care reusim in Romania sa facem ej25 sa fie fiabil, sa functioneze corect.
In ce priveste cutiile de viteza automate Romania nu a fost o piata in care numarul acestor automobile sa fie considerabil astfel ca tuningul pe automate a fost mai mic ca numar. In aceste conditii cred ca discutia nu-si mai avea sensul.
Totusi oamenii nu sunt dispusi sa trimita cutiile lor de vitza la specialisti pe care aici nu-i avem sa le modifice astfel incat sa tina cuplul dezvoltat de aceste motoare. Se fac carpeli si se merge pe principiul las ca merge si asa.
Vrei sa discutam sa iti spun... ce sa spun unuia ca tine care atunci cand ii dau un articol tehnic, cu calcule, formule, ferificabil cu fizica de gimnaziu? Nu pot sa raspund la aberatii, chestiuni fara suport tehnic. In ce priveste dyno acela este punctul meu de vedere, mi-l isusesc si nu mai am nimic de adaugat. Verifica formule, calcule , daca e ceva gresit... dar ma indoiesc ca poti sa pui o virgula acolo. Nu te supara dar incerci sa duci nivelul discutiei prea jos iar eu nu am nimic de spus despre ce vrei tu, prefer sa discut atunci cand gasesc un numitor comun.
Imi pare rau oricat ma straduiesc sa te inteleg nu pot sa o fac, e clar ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda, asa ca eu consider dialogul cu tine incheiat.
« Last Edit: December 12, 2012, 20:03:07 PM by sebastian »

concrion

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #29 on: December 12, 2012, 20:56:07 PM »
Sebastian, imi permit sa imi dau cu parerea, dupa ce am platit pentru ceva ce nu am primit....iar daca tu crezi ca toti suntem cretini sa punem botul la prostiile voastre (aka marii tuneri romani) te inseli. Si atata timp cat faci reclama la ceva ce nu este corelat cu realitatea, imi voi spune mereu punctul de vedere.

Si asa cum tu nu te cobori la nivelul muritorilor (doamne fereste de cei care se cred "ombilico del mondo" cand de fapt ei sunt cu o palma mai jos) si nu stii sa porti un dialog civilizat si profesionist ci doar sa jignesti, spune-mi te rog...asa ca pentru prosti, masina asta e facuta de voi: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=474.60 ????
Masina asta e terminata....pe soft racing code.
Vrei si alte exemple ? Le cautam pe cele care sunt publice....si o sa vezi ca masinile de strada resoftate si cu probleme sunt in numar mai mare decat masinile de strada resoftate si fara probleme (daca exista asa ceva).
Nu vrei sa raspunzi, nu e nici o problema, pentru ca nu ai facut-o nici pana acum, ocolind mereu (si din pacate nici macar cu diplomatie) subiectele si intrebarile concrete. Si nu inteleg la ce articol te referi.....daca e materialul de promovare al racing code.....sorry, dar am hartie igienica....si apropo, nu voi ati inventat roata sau orice altceva.

Hai sa o lasam balta....pentru ca nimeni nu e la nivelul tau si de nasul tau iar eu incep sa imi fac nervi ca fraierul din cauza postarilor de pe un forum.

Am o rugaminte la colegii de pe forum: cei care aveti resoftari, dati fratilor dovada de onestitate si spuneti unde le-ati facut, daca sunteti multumiti, daca aveti sau ati avut probleme, pentru ca s-a ajuns ca tunerii sa creada ca tot ce fac ei e bun si totul merge bine....iar in lumea reala, ramanem cu buzele umflate.

Daca va credeti asa de buni, de ce nu garantati calitatea lucrarilor voastre stimabililor ?
Eu cand pun in functiune un motor de cogenerare (apropo, cred ca notiunile de fizica de baza le am....sunt inginer - nu mecanic - ci energetician, si am facut mai multi ani de fizica decat multi "profesori" in subaru sau in sfaturi pe forumuri si realitate; inclusiv am participat la olimpiade de fizica si matematica, pentru ca mi-a placut....si zic asta nu ca lauda sau ca sa demonstrez ceva cuiva, ci pur si simplu sa se inteleaga ca pot purta un dialog tehnic) dau garantie ca functioneaza 92 % din an.....iar daca intra in avarie...platim pagubele. Si apropo, avem o turbina pe gaze langa Bacau, care e "tunata"...iar turbina asta e pe locul doi in lume ca performante si disponibilitate, in gama ei....si ii garantam fiabilitatea si orele de functionare inca 10 ani de acum inainte.
Ce garanteaza Racing Code, Sebastian ? NIMIC....pentru ca voi aveti slogan sub sigla....si asta garanteaza tot....toate problemele.
Repet, nu am nimic de spus bun sau rau de alte firme, pentru ca nu le-am folosit produsele, dar cand stiu ca pe masina mea, Racing Code nu si-a facut treaba pentru care am platit, mi se pare normal sa imi spun oful si sa reactionez cand vad ca un reprezentant al acestei firme sustine sus si tare ca ei sunt cei mai tari si fac numai lucruri bune
In final, rog un moderator sa mute mesajele de zilele trecute si de astazi pe un nou subiect din rubrica tuning, astfel incat sa nu afectam prezentarea lui KET. Multumesc anticipat.

Seara buna

P.S. Scuze tuturor pentru tonul agresiv, insa chiar mi-am iesit din pepeni, atunci cand vad ca un personaj care pe toate forumurile nu a adus decat cearta si dezbinare, face acelasi lucru si aici folosind aceleasi tehnici rusinoase: atac la persoana si vorbe in vant....Dar, din pacate, eu nu intorc niciodata celalalt obraz, ci raspund cu aceeasi moneda.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #30 on: December 12, 2012, 22:12:37 PM »
Puteti continua discutiile intr-un mod civilizat aici.

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #31 on: December 12, 2012, 23:44:35 PM »
Sebastian, imi permit sa imi dau cu parerea, dupa ce am platit pentru ceva ce nu am primit....iar daca tu crezi ca toti suntem cretini sa punem botul la prostiile voastre (aka marii tuneri romani) te inseli. Si atata timp cat faci reclama la ceva ce nu este corelat cu realitatea, imi voi spune mereu punctul de vedere.

Si asa cum tu nu te cobori la nivelul muritorilor (doamne fereste de cei care se cred "ombilico del mondo" cand de fapt ei sunt cu o palma mai jos) si nu stii sa porti un dialog civilizat si profesionist ci doar sa jignesti, spune-mi te rog...asa ca pentru prosti, masina asta e facuta de voi: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=474.60 ????
Masina asta e terminata....pe soft racing code.
Vrei si alte exemple ? Le cautam pe cele care sunt publice....si o sa vezi ca masinile de strada resoftate si cu probleme sunt in numar mai mare decat masinile de strada resoftate si fara probleme (daca exista asa ceva).
Nu vrei sa raspunzi, nu e nici o problema, pentru ca nu ai facut-o nici pana acum, ocolind mereu (si din pacate nici macar cu diplomatie) subiectele si intrebarile concrete. Si nu inteleg la ce articol te referi.....daca e materialul de promovare al racing code.....sorry, dar am hartie igienica....si apropo, nu voi ati inventat roata sau orice altceva.

Hai sa o lasam balta....pentru ca nimeni nu e la nivelul tau si de nasul tau iar eu incep sa imi fac nervi ca fraierul din cauza postarilor de pe un forum.

Am o rugaminte la colegii de pe forum: cei care aveti resoftari, dati fratilor dovada de onestitate si spuneti unde le-ati facut, daca sunteti multumiti, daca aveti sau ati avut probleme, pentru ca s-a ajuns ca tunerii sa creada ca tot ce fac ei e bun si totul merge bine....iar in lumea reala, ramanem cu buzele umflate.

Daca va credeti asa de buni, de ce nu garantati calitatea lucrarilor voastre stimabililor ?
Eu cand pun in functiune un motor de cogenerare (apropo, cred ca notiunile de fizica de baza le am....sunt inginer - nu mecanic - ci energetician, si am facut mai multi ani de fizica decat multi "profesori" in subaru sau in sfaturi pe forumuri si realitate; inclusiv am participat la olimpiade de fizica si matematica, pentru ca mi-a placut....si zic asta nu ca lauda sau ca sa demonstrez ceva cuiva, ci pur si simplu sa se inteleaga ca pot purta un dialog tehnic) dau garantie ca functioneaza 92 % din an.....iar daca intra in avarie...platim pagubele. Si apropo, avem o turbina pe gaze langa Bacau, care e "tunata"...iar turbina asta e pe locul doi in lume ca performante si disponibilitate, in gama ei....si ii garantam fiabilitatea si orele de functionare inca 10 ani de acum inainte.
Ce garanteaza Racing Code, Sebastian ? NIMIC....pentru ca voi aveti slogan sub sigla....si asta garanteaza tot....toate problemele.
Repet, nu am nimic de spus bun sau rau de alte firme, pentru ca nu le-am folosit produsele, dar cand stiu ca pe masina mea, Racing Code nu si-a facut treaba pentru care am platit, mi se pare normal sa imi spun oful si sa reactionez cand vad ca un reprezentant al acestei firme sustine sus si tare ca ei sunt cei mai tari si fac numai lucruri bune
In final, rog un moderator sa mute mesajele de zilele trecute si de astazi pe un nou subiect din rubrica tuning, astfel incat sa nu afectam prezentarea lui KET. Multumesc anticipat.

Seara buna

P.S. Scuze tuturor pentru tonul agresiv, insa chiar mi-am iesit din pepeni, atunci cand vad ca un personaj care pe toate forumurile nu a adus decat cearta si dezbinare, face acelasi lucru si aici folosind aceleasi tehnici rusinoase: atac la persoana si vorbe in vant....Dar, din pacate, eu nu intorc niciodata celalalt obraz, ci raspund cu aceeasi moneda.

Se pare nu te poti controla si o dai la pepeni  :D again(dupa cele spuse ca numai scri nimic)te rog nu ai cuvant !!!
-sa mi spui si mie care garaj ati da garantie pt un remap(soft)ca vin si eu acum sa mi fac masina :D
-pe linkul care al dai despre masina in cauza(bad soft)propietarul nu zice nimic despre prost soft etc...
Eu am fost acasa dar din pacate nu a fost timp sa trec pe la racing code sa vb si eu cu sebastian, de aceea nu mi pot spune nimic< dar vad pe forum si din ce zice lumea sunt pro si contra dar asta e viata , chiar nu se poti face pe toti fericiti. Am auzit si eu pareri diferite dar nu am intrat pe aici sa incep sa scriu de ala si de altu ca nu stiu ce si cum, nu este placut dar se pare asa este la roman trebuie sa arunce el o sageata spre careva altfel nu poate trai fara ranchiura , pacat  :-[  Nu va plae racing code or alti nu va apucati pe aici sa iproscati cu noroi(acum zapada ;D) in stanga si dreapta.
Eu raman la aceasi idee un remap profesionit si gata < fara logari schimbari etc , jucati-va si mai rau faceti decat bine , cine a mers cu masina mea stie cum merge. Live remap is the way forward ;)
Suntem aici sa vb despre masinile noastre nu depre persoane , sa schimbam pareri despre ce am facut la masini si a ne ajuta unul pe celalalt(tutoriale).
Salutare


Orice piese SH impreza wrx-STi + Forester
Contact dan23turcu@yahoo.co.uk

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #32 on: December 13, 2012, 01:48:06 AM »
"mereu softistul zice ca e mecanicul, iar mecanicul ca e softistu....si de aia nu avem echivalentul prodrive sau mrt in romania, care sa ofere un pachet profesionist....iar cel care ramane cu o bucata de fier anosta si cu gaura in buzunar e fraierul = clientul."

Mai bine de atat nu se putea puncta!
Cand te grabesti si ai ceva bani stransi alegi sa-ti faci softul cat mai aproape de casa...te uiti pe net si incerci sa faci o selectie ramai in finala cu 3, TCM,SKN,RC.., TCM nu are experienta cu Subaru SKN nu are Dyno si te duci la RC, acum cu banii in buzunar incerci sa spui ce doresti de la masina si te astepti sa primesti dupa softare de la cotetul tau numai surprize placute.. la prima proba observi ca masina decoleaza, dupa ce iti faci damblaua si incerci sa mergi normal si nu doar cu pedala la fund apar "problemele", masina nu mai trage liniar, consumul e in copaci, mai un boost creep pe treapta 6 plin mai o balbaiala, mai o detonatie aiurea si incep cheltuielile, da-i schimba bujii, schimba pompa de benzina, schimba knock sensor, da-i reset, suna in stanga, in dreapta da-i mail softistului el te trimite la mecanic.. ajungi la mecanic iti zice ca e 100% de la soft .. acum treaba e ca mecanicii ii mai tot schimbi ca nu e scumpa plimbarea de la u nservice la altul dar softistii? Asta e principala problema la noi nu avem unde sa mergem sa primim pachetul complet... mecanica+soft+garantie pe lucrare. Nici RC nici Revo nici SKN nici tcm, exelixis sau care mai sunt pe la noi nu vor da prea multa atentie la masina clientului decat daca este vreun apropiat sau recomandare de la cine trebuie. Interesul acordat se decide la fata locului, in functie de cum e clientul, pare zmeu si e posibil sa ni-l punem in cap ii explicam omului cum sta treaba si ne batem putin capul sa iasa bine, pare bland si mai agarici fa-i acolo o crestere de putere standard cat sa tina sa-si faca damblaua si daca pica ceva e de la mecanica sau vechea replica" asta e boala lor" sau sunt piesele contrafacute.... Eu personal urmatoarea resoftare o sa o fac la Ocan, cred ca asa se scrie, si daca nici el nu imi satisface mofturile imi cumpar un BRZ in leasing si il las stock.
Ca tot vorbim si de Tom p'aici, eu nu am vazut subaru sa manance atata bataie cum ii da Tom la a lui, si are motor stock diferenta o face resoftare inteligenta, unde softistul si-a dedicat intreaga zi masinii lui. Despre masina lui nu vorbesc din auzite vorbesc din experienta de pasager la el in masina, pur si simplu ma asteptam sa bubuie motorul sau sa crape ceva la masina de la "abuzul barbar" la care a fost supusa... masina este de vis .
Nu am vrut sa scriu nici macar comentariul asta ca mi-e frica sa nu ajung sa scriu romane despre Tara in care am ales sa ramanem si serviciile de pe aici..Concrion mi-ai parut foarte antipatic in postarile tale anterioare dar acum nu pot decat sa te apreciez ca iti sustii punctul de vedere!
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

celalalt

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #33 on: December 13, 2012, 02:07:05 AM »
Hai ca antipatic ramane  ;D.Dar problemele punctate de el sunt intr-adevar reale.Poate ca felul cum pune problema e prea agresiv,dar asta il face subiectiv,deducand ca e nemultumit de produsul primit,care nu cred ca a fost prea ieftin.Deja ma indepartez si mai mult de ideea de melcisor pe vreun motor al meu.Chiar daca nu m-as incadra nici la categoria trabant versus masinile de pe acest forum.oricum,mi se pare corect ca aceasta polemica sa continue.Viitorii utilizatori pot trage concluzii.Acum nu trebuie decat foarte multe argumente sustinute.

Spor la scris.  ;)

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #34 on: December 13, 2012, 06:20:00 AM »
salut sebi, scuza-ma dar raspunsul tau la postul meu mi se pare pe langa si pare sa denote decat punctul tau de vedere sau al companiei tale in legatura cu ce se intampla la noi in general, drept urmare o las asa pentru ca nu are rost sa creem polemici intren noi sau sa ne certam ca chiorii mai ales cand vorbim chestii diferite :) si fiecare incearca sa explice altceva :), iar la sfarsitul zilei eu nu am nimic de castigat, decat sa fiu jignit sau sa mi se arate usa de iesire si sincer din cauza lipsei de timp acuta de care sufar mai bine sa vorbim on topic decat povesti si pareri, sau cel putin asa consider eu . back on topic ca tot zicea concrion mai devreme eu nu pot zice decat atat in ultimii 7 ani jumate eu am fost cu subaru meu ( in configuratie cu roll cage si toate cele ) de 2 ori la Budapeste, m-am plimbat cat am dorit in toata tara, am mers cu masina in regim de oras de nenumarate ori vara la 40+ grade, am mers cu masina la 40+ grade alergand pe drumuri secundare, am mers la piata, la birou, la munte, am fost de 2 ori si la mare cu ea, am fost pe circuit la 40 grade afara cand in masina erau 50+ de ne-a crapat camera de filmat din cauza caldurii si am facut 3 sesiuni in acea zi la circuit in care in fiecare sesiune nu faceam decat sa merg la timp deci menajarea era 0, mai mult nu ma interesa daca patesc ceva cu ea si nu o pot duce de la budapesta pe roti pentru ca aveam targetul meu de timp pe care trebuia sa il bat si altceva nu ma interesa, eu am 352cp cu 530nm puteri masurate la motor, la roti vin undeva la 283 cu 450 daca imi aduc bine aminte, in toata aceasta perioada nu am facut decat sa schimb ulei si filtru de ulei, atat, nu bujii, nu pompe, nu nu stiu eu ce alte nebunii, eu am softul facut de Okan Zamanoglu de la ZOD Development, care tocmai mi-a facut soft si pe M3 cu care merg zi de zi de zi de zi, vorbind din experienta mea umila si ce ma dus capul sa observ pot zice cu mana pe inima ca acest domn se pisa cu jet pe cunostintele foarte multor tuneri ( si aici nu ma refer la cei de pe meleagurile noastre mioritice ) ci asa in general fata de ce am mai putut vedea si eu pe unde am mai mers, drept urmare acel domn este singurul care eu l-as recomanda oricui pentru ca am vazut ce stie sa faca si cu cunostiintele mele limitate am reusit sa ne intelegem pentru o softare cat mai buna, scalare boost, boost target, pick-up si alte amanunte da ma rog astea le poate afla oricine in 2 zile de pe orice forum, drept urmare aceasta este povestea masinii mele cu softul care il am si experienta mea cu aceasta resoftare din ultimii ani de cand o am. zi buna tuturor si take it easy cu agresivitate nu rezolvam nimic asa mai bine discutam linistiti si rezolvam ceva, mereu mai multe capete e mai bune decat unu :)
« Last Edit: December 13, 2012, 06:26:36 AM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #35 on: December 13, 2012, 07:57:40 AM »
Nivelul tehnic al discutiei este atat de jos incat va rog sa-mi dati voie sa nu ma exprim.
In plus nu sunt chestiuni tehnice concrete, vad un duet tom-concoricon care cred ca au alte scopuri decat tehnica. Si Tom lasa-l pe turc ca tocmai a cazut un ej25 iesit din mainile lui, daca cunostea motorul EJ25 iti dau in scris ca nu-i ceda.
Avem prea mult de lucru ca sa pot sa-mi pierd vremea cu prostii din astea.
Important este ca daca aveti o masina si snteti interesati ne puteti contacta, vizita si rezolvam orice problema.


Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #36 on: December 13, 2012, 08:17:23 AM »
"mereu softistul zice ca e mecanicul, iar mecanicul ca e softistu....si de aia nu avem echivalentul prodrive sau mrt in romania, care sa ofere un pachet profesionist....iar cel care ramane cu o bucata de fier anosta si cu gaura in buzunar e fraierul = clientul."

Mai bine de atat nu se putea puncta!
Cand te grabesti si ai ceva bani stransi alegi sa-ti faci softul cat mai aproape de casa...te uiti pe net si incerci sa faci o selectie ramai in finala cu 3, TCM,SKN,RC.., TCM nu are experienta cu Subaru SKN nu are Dyno si te duci la RC, acum cu banii in buzunar incerci sa spui ce doresti de la masina si te astepti sa primesti dupa softare de la cotetul tau numai surprize placute.. la prima proba observi ca masina decoleaza, dupa ce iti faci damblaua si incerci sa mergi normal si nu doar cu pedala la fund apar "problemele", masina nu mai trage liniar, consumul e in copaci, mai un boost creep pe treapta 6 plin mai o balbaiala, mai o detonatie aiurea si incep cheltuielile, da-i schimba bujii, schimba pompa de benzina, schimba knock sensor, da-i reset, suna in stanga, in dreapta da-i mail softistului el te trimite la mecanic.. ajungi la mecanic iti zice ca e 100% de la soft .. acum treaba e ca mecanicii ii mai tot schimbi ca nu e scumpa plimbarea de la u nservice la altul dar softistii? Asta e principala problema la noi nu avem unde sa mergem sa primim pachetul complet... mecanica+soft+garantie pe lucrare. Nici RC nici Revo nici SKN nici tcm, exelixis sau care mai sunt pe la noi nu vor da prea multa atentie la masina clientului decat daca este vreun apropiat sau recomandare de la cine trebuie. Interesul acordat se decide la fata locului, in functie de cum e clientul, pare zmeu si e posibil sa ni-l punem in cap ii explicam omului cum sta treaba si ne batem putin capul sa iasa bine, pare bland si mai agarici fa-i acolo o crestere de putere standard cat sa tina sa-si faca damblaua si daca pica ceva e de la mecanica sau vechea replica" asta e boala lor" sau sunt piesele contrafacute.... Eu personal urmatoarea resoftare o sa o fac la Ocan, cred ca asa se scrie, si daca nici el nu imi satisface mofturile imi cumpar un BRZ in leasing si il las stock.
Ca tot vorbim si de Tom p'aici, eu nu am vazut subaru sa manance atata bataie cum ii da Tom la a lui, si are motor stock diferenta o face resoftare inteligenta, unde softistul si-a dedicat intreaga zi masinii lui. Despre masina lui nu vorbesc din auzite vorbesc din experienta de pasager la el in masina, pur si simplu ma asteptam sa bubuie motorul sau sa crape ceva la masina de la "abuzul barbar" la care a fost supusa... masina este de vis .
Nu am vrut sa scriu nici macar comentariul asta ca mi-e frica sa nu ajung sa scriu romane despre Tara in care am ales sa ramanem si serviciile de pe aici..Concrion mi-ai parut foarte antipatic in postarile tale anterioare dar acum nu pot decat sa te apreciez ca iti sustii punctul de vedere!
Abordarea noastra este total diferita de ceea ce ai conturat tu.
Fiecare masina se face custom, fiecarei masini i se da atentie maxima, in principiu cand se lucreaza la o masina se intrerupe orice alta activitate, masina se seteaza pe dyno cu monitorizarea tuturor parametrilor necesari. Curbe de putere-cuplu monitorizand in fiecare punct valori cum ar fi AFR, avans, detonatii, temperaturi, presiune si altele de la caz la caz. Aceeasi atentie se acorda unei masini de strada, aparent banale ca si unei masini de curse de performanta extrema cum de exemplu ar fi masina de la Autotehnica de peste 800cp care a mers un campionat cu acelasi motor.
Dupa resoftare masina trebuie sa mearga mai corect in toate regimurile de functionare iar la exploatare normala datorita optimizarii consumul trebuie sa scada.
In maxim pentru puterea suplimentara obtinuta este clar ca e nevoie si de benzina in plus astfel la exploatare maxima consumul creste.
Sa sti ca nu as putea spune ca m-a deranjat dar cu siguranta a fost ca o rautate, m-a durut faptul ca spui ca nu dam atentie cientului, poate ca e un sambure de adevar si [poate ca stam prost la comunicare dar dam atentie masinii chiar daca un om neavizat ar putea sa nu realizeze asta. Toate, dar absolut toate masinile primesc maxim de atentie, dar din pacate din soft noi nu putem repara in unele cazuri deficintele mecanice.
Pentru a putea oferi o solutie completa noi din prmavara ne vom apuca de construit un sediu nou care include si atelier mecanic astfel fiind nevoiti sa apelam mai putin la colaboratori externi si in felul asta putand sa ne asumam complet responsabilitatea.
Softul este garantat pe viata clientului atat timp cat nu se intervine la el. In plus noi garantm faptul ca softul nu afecteaza in mod negativ fiabilitatea motorului.
Poate ca nu toti au avut curiztatea sa citeasca pe site unele chestiuni care sunt deja lamurite:
http://www.racingcode.ro/p/intrebari-frecvente/
Mai mult pot discuta cu fiecare client in parte pe baza proiectului pe care-l doreste dezvoltat.
Faptul ca suntem aruncati si perceputi ca fiind in aceeasi oala cu restul probabil ca este vina noastra fiind o carenta de marketing.
In realitate va asigur ca lucrurile stau altfel si calitatea produsuluii oferit este mult peste imaginea perceputa.

concrion

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #37 on: December 13, 2012, 10:27:34 AM »
'Neata
O sa raspund fiecarui coleg forumist care a scris pe parcursul ultimei zile:
- impreza 01, eu vorbesc prin prisma propriei experiente: vrand sa imbunatatesc functionarea si performantele masinii - subaru forester - am studiat piata si am analizat ofertele urmatoarelor companii: tcm turbo, dymsport, racing code, skn, exelixis. Bazandu-ma pe opiniile de pe forumuri, pe raportul beneficii obtinute si pret am ales racing code, tocmai pentru ca am vrut un soft custom....iar restul povestii am scris-o anterior. Nu pot sa scriu de bine sau de rau de ceilalti, intrucat nu am folosit produsele lor. Pe de alta parte, poate nu am fost clar: am platit cat mi s-a cerut si ce mi s-a oferit nu a avut de-a face cu ce e prezentat in oferta lor, iar masina functiona mai aiurea fata de varianta stock. Cum eu, ca multi dintre voi, muncesc pentru fiecare banut si nu ii primesc gratis de undeva, atunci cand ma vad inselat, pe banii mei, indiferent de situatie, iau atitudine (sapt. trecuta m-am certat cateva ore cu aia de la dormeo....ma rog, alta poveste).
Pe de alta parte uite pe cineva care da garantie: http://www.skn-tuning.de/en/skngarantiedetail.html  si uite pentru ce da garantie http://www.skn-tuning.de/en/download/12-36%20mon.TuningWarranty.pdf. Apropo de asta, poate ca SKN romania ar trebui sa respecte si ei politica de firma din germania. Dupa cum vezi, nu e gratuit, dar sincer, daca tot dau 500 pe soft, mai pot da 250 pe garantie, ca sa nu mai stau cu morcovul in fund....doar ca la noi tunerii nu garanteaza, pentru ca ..... oare nu sunt siguri pe munca lor ??
- 2xGhe si celalalt - baieti, eu sunt cum sunt si lumea este cum e ea....nu am dorit si nu doresc niciodata sa ma fac placut/iubit de cei din jur, si pentru mine e important sa inteleg ce se intampla in jurul meu, sa imi formez opinii pertinente, si sa reactionez (mai atunci cand sunt afectat in mod direct de actiunile celorlalti). Referitor la tonul folosit, recunosc ca si in viata de zi cu zi, stilul meu foarte direct, cuvintele dure si agresive uneori, produc neplaceri, dar sincer, decat sa spun in mod diplomatic ceva care poate fi inteles (sau interpretat) gresit de un interlocutor (si am avut cazuri de genul asta) prefer sa spun intotdeauna lucrurilor pe nume.....iar de multe ori asta provoaca animozitate, tensiuni....pentru ca oamenilor, in general, nu le place sa li sa spuna verde in fata adevarul gol golut :)
- Tom - multumesc pentru informatii referitoare la masina si softist....esti primul care raspunde apelului meu
- Sebastian - in legatura cu duetul dintre mine si Tom, pot spune ca nu are nici o legatura cu realitatea....eu pe Tom l-am intalnit o singura data si am vorbit de cateva ori la telefon; nu suntem nici prieteni si nici nu am facut front comun impotriva ta, ci pur si simplu noi suntem printre cei putini care ne-am exprimat opiniile vis-a-vis de comentariile tale si se pare ca suntem cam pe aceeasi lungime de unda. Ma bucur sa constat ca dupa ce ajungem sa ne certam ca orbii, iti dai si tu seama ca principala problema ramane comunicarea (sincer, din propria experienta, am observat ca aproape toate marile probleme din viata asta au la baza deficiente de comunicare) dintre voi si client. Apropo, adu-ti aminte ca cu cateva pagini in urma, asta te intrebam si te rugam sa fii transparent si cu ceilalti parametrii monitorizati de voi, la resoftare, intrucat atunci cand clientul vrea mai multe detalii sa ii puteti oferi. Vestea foarte buna intr-adevar si care ma surprinde placut este cea referitoare la includerea unui atelier mecanic in oferta voastra si oferirea unui pachet complet....iar asta cred ca duce la eliminare multor probleme...pentru ca daca inainte de resoftare voi veti putea sa analizati starea tehnica a masinii si sa aveti un punct de plecare - tehnic vorbind - atunci, veti putea cuantifica si urmari in timp efectele resoftarii voastre si influentele asupra mecanicii masinii. Din punct de vedere business, asa cum ti-am zis de cand ne-am cunoscut, un pachet mecanic+soft pe langa faptul ca va ofera un avantaj competitiv asupra celorlalti, va fidelizeaza clientii si va asigura o incarcare a serviceului. Singura problema o sa ramana sa gasiti mecanici foarte buni....sa nu ajungeti ca racing nick care vrand sa se apuce de mecanica, a adunat o seama de mecanici indoielnici (japonezul pe care il avea la inceput numai tampenii mi-a facut la masina: mi-a baga ulei de cutie si diferentiale neconform cu specificatiile, bara de rigidizare si alte elemente montate aiurea, etc) si inca are probleme sa formeze o echipa competitiva. Iar faptul ca va pun (sau punem) pe toti in aceeasi oala e ca nici un tuner roman nu pare a fi mai breaz ca altul (apropo, vezi ca intr-un post anterior vorbeam si de o alta nemutumire a mea vis-a-vis de modul de masurare pe dyno exelixis, asta ca sa nu crezi ca pe unii ii iau in brate si te atac doar pe tine....eu pur si simplu reactionez la ce imi oferiti voi, baieti), insa daca la primavara tu vii cu pachetul complet, atunci o sa vezi ca si perceptia se va schimba. Si inca ceva: tu cunosti mult mai bine decat noi toti piata tuningului....am dat mai sus exemplu skn germania cu garantia....sunt si alte firme care fac asa ceva.....eu iti propun ca de la primavara, cand vei avea in mana si mecanica masinii, sa iei in calcul acordarea de garantie - in special celor cu masini de strada si fara modificari radicale. In final, referitor la nivelul discutiilor noastre vis-a-vis de cunostintele si nivelul la care tu discuti, asta e....noi atat putem.....nu esti nevoit sa te cobori la nivelul nostru, pur si simplu eu iti adresasem cateva intrebari concrete (legate de masina mea si abordarea racing code in general). Daca poti sa te cobori uneori la nivelul nostru sa ne raspunzi/lamuresti intrebarile directe sau alte aspecte, eu unul apreciez lucrul asta, daca nu, asta e...continuam si fara tine.....nimeni nu e obligat sa  participe la o discutie care nu ii face placere.
Sa aveti o zi frumoasa cu toti.

Pe curand.

P.S. Mihai, cred ca pentru a intelege viitorii cititori tot contextul ultimei discutii, ar trebui, cu acordul lui KET, sa transferam aici si inceputul discutiei - pag.15 si 16 din topicul lui KET, altfel e posibil sa nu aiba logica unele trimiteri si raspunsuri. Daca KET e de acord, cu permisiunea lui, te rog sa transferi si acel continut in acest topic. Va multumesc anticipat amandurora.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #38 on: December 13, 2012, 14:54:28 PM »
imi cer scuze sebastiane ca nivelul nostru tehnic este mult prea scazut pentru tine, si total irelevant ce cautam noi intr-o masina modificata, eu te inteleg ca strategia ta de product placement te impinge catre astfel de comportament, mai ales ca multe masini au migrat de la tine la acest domn select din diverse motive, in schimb nu inteleg jignirile, si nu inteleg de ce sa il uit pe turc/italian cand el mi-a demonstrat ce poate si eu nu stiu motor FACUT DE EL SI SOFTAT DE EL SA CRAPE, dar asta e cu totul alta discutie irelevanta in schimb ca sa putem sa numai vorbim prostii si bazaconii si sa fim la acelasi nivel as dori sa incep cu o poza din ecu meu care poate explica de ce merge ok a mea ca situatie singulara


Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #39 on: December 13, 2012, 20:24:48 PM »
Felul cum puneti problema si atitudinea duce discutia in jos, iar eu sunt deranjat de interese meschine. De aceea nu imi plac polemicile.
Discutia pe tema resoftarii poate fi foarte interesanta si plina de beneficii dar fiecare trebuie sa isi pastreze propriul discernamant sa incerce sa inteleaga sa vada cat e marketing, cat realitate si sa inteleaga cat mai aproape de realitate.

Am sa va arat un demo de custom tuning. As vrea sa nu facem polemici pe baza numelor firmelor nu asta intentionez, este doar un caz real argumentat si corect prezentat.
Eu asa inteleg sa ma exprim.

Exemplu de custom tuning Subaru WRX STI 2.0L by Racing Code:





 
"Custom tuning" adica setari realizate in urma unui test dyno initial si  analizarii parametrilor de functionare si optimizarea corespunzatoare a acestora.

Pentru aceasta am avut la dispozitie masina unui fost client SKN ce si-a dorit o setare cu adevarat performanta si sigura pentru masina sa.

Pentru a evidentia avantajele unui soft custom in raport cu alte softuri am comparat  3 setari diferite pe care masina le-a avut de-a lungul timpului.

Pentru usurinta in vizualizare pe o fisa se afla graficele de putere iar pe alta graficele de cuplu pentru fiecare soft in parte. Intre ridicarea acestor grafice nu s-a modificat nimic la masina, inafara de soft, binenteles.

Cele trei grafice suprapuse pe fisa dyno reprezeinta cele trei tipuri de setari (softuri) diferite si anume:

1) Soft de serie - culoarea albastra
2) soft SKN - culoarea verde
3) soft Racing Code - culoarea rosie

 

 
Singurul lucru care ne-a impiedicat sa atingem valoarea de ~280cai putere la roata, pe care orice Subaru cu modificari modeste (doar evacuare) o atinge in urma softului custom Racing Code, a fost benzina cu cifra octanica 95 si gradul ridicat de uzura al bujiilor. Binenteles, launch control-ul si soft ALS-ul au fost si ele implementate, acestea fiind defacto pentru o setare Racing Code.

Pentru a evidentia faptul ca softurile necustomizate duc doar la rezultate mediocre ne-am gandit sa facem si un test.
Test prin care sa aratam ca softurile performante, mai ales pentru aceste masini, nu pot fi copiate pur si simplu de pe o masina pe alta.



Pentru aceasta am folosit un soft Racing Code ce dezvolta pe un alt Subaru STI 2.0L, 282 de cai putere la roata! (doar cu evacuare si soft Racing Code)
Instaland acel soft pe aceasta masina am obtinut doar 251wbhp si avand un power band nesatisfacator.
 
Adica, daca un soft este foarte performant pentru o masina acelasi soft instalat pe alta masina poate fi mediocru. De aici rezultand necesitatea optimizarii fiecarei masini in parte in functie modificarile ei, chiar daca aceste modificari, sau diferente fata de alta masina modificata, aparent sunt minore.

In urma analizarii parametrilor de functioanare ai motorului am realizat un soft custom si pentru aceasta masina obtinand 264 de cai putere la roata, precum si ceea ce este mai important, anume un power band mai larg. (puterea si cuplu se "intind" pe o plaja de ture mai mare, astfel incat suprafata de sub curba de putere si de cuplu are o arie mai mare).



« Last Edit: December 13, 2012, 20:38:53 PM by sebastian »