Subaru Legacy 3.0 2007
Subaru club Romania

Subaru Legacy 3.0 2007

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #220 on: August 30, 2017, 10:28:37 AM »
Salut! Cu franele cum mai stai? Au mai revenit ovalizarile sau a ramas ok?

Intreb pentru ca in concediu am fost nevoit sa pun o frana puternica (bulgarii inchisesera o banda in munti intre doua curbe fara semnalizare din timp) si de atunci parca am o vibratie pe franare doar cand se incalzesc franele, deci dupa cateva franari repetate.
Nu am vazut urma de placuta pe disc si atunci am incercat sa ma misc fata-spate panca cand am primit verde.
Acum nu stiu daca schimbul de placute, garnituri, culise, pistonase (le am pe toate) vor schimba ceva, sau trebuie sa caut si discuri. Cele de pe masina au putina uzura (abia daca se vede buza si nu au deloc santuri) si sunt in cumpana...
Vorbesc doar de cele de pe fata. Pe spate sunt ok.
« Last Edit: August 30, 2017, 10:30:46 AM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #221 on: September 04, 2017, 13:42:26 PM »
Salut Mihai,

Probleme cu franele au disparut si nu au mai revenit. Verifica culisa de jos de la etrieri, e predispusa la blocaj pt ca are o garnitura de cauciuc ce functioneaza ca un piston. Ai nevoie de o vaselina sintetica (sa nu fie pe baza de petrol) pt ca altfel se va umfla acea garnitura si se va bloca. Eu am folosit cu succes o pasta ceramica de la Liqui Moly.

In alta ordine de idei, in acest weekend am fost pana in Drobeta Turnu Severin, consum de 9.2% verificat prin metoda plin/plin. Decent avand in vedere ca distanta a fost parcusa in 3h20min, masina merge bine, chiar foarte bine. Placut surprins de aderenta noilor anvelope, recomand Fulda Sportcontrol2 pt vara.
« Last Edit: September 04, 2017, 13:47:30 PM by ucosmin »
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #222 on: September 04, 2017, 14:14:41 PM »
Merci! Am culisa, am vaselina de la Subaru din kit-ul lor de reconditionare etrier. Merci!

Fulda erau si la mine optiunea numarul 2. Sunt totusi multumit de Toyo. Aderenta super buna inclusiv pe ud pe traseul nostru comun :)
Ai scos si consum si timp bun.
« Last Edit: September 04, 2017, 14:15:19 PM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #223 on: January 19, 2018, 12:15:10 PM »
       Am reusit sa schimb toate bucsele si tot ceea ce tine de articulatii pe spate. Chin mare cu inlocuirea bucselor mari ce tin bratul pe care se prinde fuzeta  >:( , se demonteaza tot, inclusiv rulment. Cu aceasta ocazie am reusit sa rup senzorul ABS de pe partea dreapta dar am reusit sa il aduc in 2-3 zile, posibil ca zeul Subaru mi-a zambit cand a vazut cat de tantalau am fost  ::) .
       Dupa incheierea acestei incursiuni in lumea bucsilor de pe spate masina a fost dusa la service-ul lui Lucian Radut pentru geometrie. Acolo am aflat ca geometria era foarte "bine" realizata, aveam diferente de cadere pe fata intre stg si dr iar rotile erau putin convergente. Geometria facuta la atelierele specializate pe care le-am vizitat chiar lasa de dorit. Lucian mi-a propus sa facem o geometrie putin diferita bazata pe experienta lui la curse, diferita de "geometria pe verde" realizata de atelierele de dinainte (a verifcat pivotul, tija amortizorului pe partea dr unde am lovit un mega crater in vara). Dupa ce a terminat Lucian cu geometria, masina este cu totul alta, raspunde imediat la rotirea volanului, directia este foarte precisa, comparabila cu un bisturiu chirurgical metaforic vorbind. Pe drumuri de genul  Predeal-Rasnov, Rasnov-Poiana sau pe Cheia masina pare ca se deplaseaza pe sine de tren nu lasa impresia ca ar suferi. Dupa ce se incalzeste urmeaza sa rotim o tura la amortizoare  ^-^ .
       Dupa atate vesti bune urmeaza si unele mai putin bune si anume zgomotul generat de rolele de la cureaua de accesorii, una din ele face zgomot, am schimbat rulmentul cu SKF dar se pare ca SKF nu mai e SKF. Pe langa aceste zgomote deosbit de enervante am reusit sa patez scaunul soferului cu ajutorul unei curele de calitate indoielnica  :'( . Am incercat cateva solutii de piele dar tot se mai vede. O sa merg cu un prosop pe scaun sau pun gratar de bile din lemn care se asorteaza cu culoarea tapiteriei  ;D .
Legacy 3.0R

Muttley

  • 5136
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #224 on: January 19, 2018, 12:50:07 PM »
Geometria aia "de curse" nu poate fi decat cu caderi mult negative si cu convergenta fata deschisa. Ambii parametri fiind mari consumatori de anvelope :)
Nu exista "bun si durabil".
WRX SW 2002

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #225 on: January 19, 2018, 12:53:36 PM »
O fi gasit Luci vreun compromis.  :laugh:

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #226 on: January 19, 2018, 13:59:16 PM »
Cremele de piele nu sunt facute cu scopul principal de a curata. Incearca un degresant, perie de haine cu fire moi (au la supermarket cu par de cal), stergi cu carpa uscata si apoi dai cu crema. Eventual, dupa ce ai dat cu degresant si lasi cateva secunde agiti zona patata cu peria, ori cu un prosop inmuiat in apa calda.
Degresant care face treaba ar fi Pulimax de la MaFra si il gasesti deja preparat la sticla cu stropitor in magazine online sau cash&carry gen selgros sau metro.

Daca nu, incercam ceva ce am eu cand ne vedem.

Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #227 on: January 22, 2018, 10:20:32 AM »
@Mihai:  Am incercat cu un detergent de piele de la Mafra dar fara succes. Apoi am incercat o solutie de revitalizare piele de la Sonax din nou fara rezultat. Ce fel de vopsea avea cureaua aia de a plecat de pe curea si s-a asezat pe pielea scaunului si nu se da curatata nici in ruptul capului? Poate am mai mult noroc cu solutiile tale  :'( .

@Muttley:  Stiu ce presupune o geometrie de curse (cu bune si rele) si de aceea masina nu a primit un astfel de tratament. Geometria este pe verde dar la fel pe ambele parti (toate unghiurile sunt la fel stg-dr). La atelierele precedente mi s-a spus ca ei nu pot regla caderea pe fata (desi este un amarat de surub care face asta) si m-au asigurat ca nu conteaza ca sunt diferente st-dr atat timp cat suntem "pe verde". Dupa acele asigurari masina tragea dreapta indiferent de inclinarea drumului. Dupa efectuarea geometriei la Lucian masina nu mai trage dreapta. Probabil aparatele lor sunt destul de muncite (Lucian face 10 masini pe an) si nu mai sunt in parametrii dar ceea ce m-a deranjat cel mai tare pe mine este atitudinea lor. "Masina e defecta, ei nu pot face nimic daca masina e defecta, masina e de vina, mortul...etc. Ei nu sunt de vina ca ei fac asta de atatia ani si nu a venit nimeni la ei sa se planga". Qed
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #228 on: January 22, 2018, 15:52:20 PM »
Incercam. Nu promit nimic, dar macar incercam.

A meritat efortul cu bucsele de pe spate? Nu ai zis nimic de asta. Sau a fost doar preventiv?

Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #229 on: January 22, 2018, 16:59:17 PM »
Sincer nu stiu ce sa zic....nu e o diferenta foarte mare, posibil sa fie doar placebo. Trebuia sa le schimb macar pe cele care regleaza unghiul (aveam o roata care nu statea perfect) si daca tot am ajuns acolo....am zis sa merg pana la capat. Bucsele bratelor pe care se afla senzorul de faruri erau cam imbatranite, restul aratau destul de bine pentru varsta lor. Au fost multe schimbari intr-un timp scurt si nu pot sa identific ce rol a avut fiecare schimbare in parte(bucse noi, geometrie noua, o setare mai dura la amortizoare) dar per ansamblu masina pare mai inchegata si mai precisa in miscari.
Legacy 3.0R

Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #230 on: July 02, 2019, 16:51:31 PM »
A trecut ceva timp de cand nu am scris aici, hai sa le luam pe rand.

Anul trecut prin vara/toamna masina a primit un set de arcuri H&R, arcuri ce coboara garda la sol cu aprox 3.5cm. Dpmdvd masina asa ar fi trebuit sa iasa pe portile fabricii, stance-ul este placut dar cel mai placut este cum se simte pe drumurile virajate. E o diferenta enorma dpdvd al manevrabilitatii/stabilitatii fata de arcurile KYB. O sa incerc sa gasesc niste poze pt a vedea diferenta de inaltime.

Discurile de frana DBA au fost consumate de placutele Carbotech, am schimbat ansamblul cu marca ATE. Dupa aprox 4-5k am franat puternic pe A1 si apoi au revenit vibratiile la franare. Banuiesc ca este vb de calitatea slaba a materialului ajutata si de culisa din partea de jos a etrierului care se tot blocheaza. Trebuie sa imi gasesc timp pt a inlocui/reconditiona franele fata.

Prin luna Aprilie 2019 in timp ce mergeam linistit spre casa bordul se face "pom de craciun" dar masina mergea ok fara sa observ vreo diferenta. Dupa cativa km s-au stins toti martorii, eu nu am gasit nicio eroare cu testerul meu, am fost la SMT ei au gasit o eroare pe sistemul de franare. Dupa vreo 500km, apare din nou "pomul de craciun", am reusit sa obtin codurile de eroare, P0700 si P0758. Erorile se refera la o problema electrica la cutia de viteze. Dupa mai multe investigatii am ajuns la concluzia ca am probleme electrice cu solenoizii valvelor de control din cutia de viteze. Am adus un bloc SH din SUA la un pret de aprox 200$, am masurat solenoizii, toti in parametrii, i-am mutat pe blocul meu de valve dar masina nu mergea si aveam alte erori ce faceau trimitere tot la blocul de valve. Am decis sa cumpar unul nou , tot din SUA la un pret de aprox 870$ cu tot cu transport pana in RO. Dupa cca 3 saptamani a ajuns in tara, l-am dus la service, a fost montat (schimbat ulei cutie+filtru) dar cutia de viteze era intr-un mod protectie. Acest mod protectie nu putea fi scos cu softul celor de la service si nici cu Free SSM. Dupa ce am trecut prin toate culorile curcubeului am sunat la SMT, am facut o programare si la sfarsitul zilei am primit vestea ca masina e gata, e totul OK.  Cost total cu repararea cutiei de viteze aprox 2000$ (include manopera la service, SMT, ulei filtre, blocuri valve).  Service-ul la care am schimbat blocul de valve este www.reparatiicutiiautomate.ro; Oamenii sunt foarte intelegatori si lucreaza dupa manualele de service de fabrica.

Masina merge ok, nu simt niciun fel de diferenta, a ajuns la 170.000km, sper sa fie ultimi bani bagati in piese foarte scumpe in urmatorii doi ani. Am reusit sa rezolv si problema cu stropitoarele de la parbriz, thks Serban aka MTFGA. Furtunul de pe partea stg era fisurat longitudinal si lichidul de parbriz se scurgea pe interiorul aripii dar nu ajungea pe jos de aici si nedumerirea mea.

In rest,  e foarte fiabila  ;D
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #231 on: July 02, 2019, 17:55:00 PM »
Cel mai important este ca acum stropeste lichidul pe parbriz cu presiune :D

Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #232 on: July 03, 2019, 13:43:50 PM »
Da, acum chiar stropeste cu presiune  :laugh:
Legacy 3.0R

Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #233 on: September 02, 2019, 14:12:40 PM »
      Am parcurs in ultima perioada aprox 5000km, cutia de viteze s-a comportat perfect. Singura diferenta este ca acum frana de motor este putin mai accentuata. Am schimbat discurile de frana cu unele Brembo Xtra line (perforate), port-etrierii si  am pus placute de frana marca ATE. De aprox 5000 Km franeaza bine, nu sunt vibratii, singura nemultumire este ca fac foarte mult praf, sper ca discurile cu continut ridicat de carbon sa fie solutia pentru probleme mele la sistemul de franare  :angel: . Am calculat un consum mediu pe ultimii 1500km prin metoda plin-plin de aprox 8.3L/100km. Foarte economica masina  O0 A scazut si consumul de lichid de parbriz.... ;D
« Last Edit: September 02, 2019, 14:13:16 PM by ucosmin »
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #234 on: September 02, 2019, 14:21:12 PM »
Nu e rău 8.3 depinde mult și cum ai mers și pe ce drumuri.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #235 on: September 02, 2019, 17:14:54 PM »
8.3 e vis la 3000 H6. Vis...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #236 on: September 02, 2019, 17:42:01 PM »
Chiar nu mai conteaza pe ce drumuri...
Oare, pentrru consumul asta, sa mergi doar pe acolo?

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #237 on: September 02, 2019, 18:29:25 PM »
La Spec Beu ala cu care am mers pana sa-l bucatesc , intr-a 6 a la 80 km/h , imi arata instantul 7.6 ba chiar si 6.5 . Poti sa scoti consumuri fabuloase cu motorul asta daca il lasi moale. Spre deosebire de durbo...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #238 on: September 03, 2019, 10:11:55 AM »
    Ruta a fost Bucuresti - Hunedoara dus intors cu plimbari prin zona Hategului si Sarmisegetuza. La dus am fost pe Valea Jiului iar la intors am optat pt Valea Oltului. Au fost drumuri de munte si autostrazi, unele mai libere altele mai aglomerate dar matematica nu minte.
    Si contrar asteptarilor, Legacy cu 3.0 in varianta cu cutie automata consuma mai putin decat cea cu cutie manuala, este trecut si in manualul cu care a venit masina. Poate si faptul ca au inceput sa rugineasca aripile spate, mai putina greutate  >:(

@Serban: De curiozitate ce turatie ai la 130kmh?
« Last Edit: September 03, 2019, 10:13:07 AM by ucosmin »
Legacy 3.0R

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru Legacy 3.0 2007
« Reply #239 on: September 03, 2019, 11:20:36 AM »
La 120 am 3k acum. Pe icsteu. La Legy nu mai retin cat avea...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6