Astazi am schimbat bujiile la Subi meu (la un service multimarca) impreuna cu uleiul, filtrul de ulei si filtrul de aer. Bujiile noi sunt NGK, modelul din manualul masinii. Dupa ce am schimbat bujiile am constatat un fenomen ciudat: dupa ce turez motorul (in mers sau in gol), cand iau piciorul de pe acceleratie si turatia scade spre 800 de ture (turatia de relanti/ralanti) motorul are tendinta sa se opreasca (turatia scade pentru o fractiune de secunda aproape de zero, chiar si clipeste pentru o secunda lampa ESP, ca si cand s-ar fi oprit motorul), dupa care revine la turatia normala de relanti, fara sa tremure, fara sa se balbaie.
Din pacate, nu am avut timp sa mai stau cu ea in service, sa-i fac o diagnoza si sa-i pun inapoi bujiile vechi, lucur pe care o sa-l las pe saptaman viitoare, daca nu-si revine.
A mai patit cineva ceva asemanator? Care-ar putea fi cauza? Repet, bujiile sunt cele din carte, au fost instalate corect (cel putin la prima vedere), la turatii mari merge foarte bine, la ralanti sta fara sa tremure, nu s-a modificat consumul, iar inainte sa-i schimb bujiile nu aveam problema asta. Mentionez ca i-am scos bateria (ca sa schimbi bujiile trebuie sa o demontezi, altfel nu ai acces) si a stat fara baterie vreo 30 minute sau mai bine.