Din cate stiu eu, aerul circula pe marginea conductelor, asa ca orice cotitura si cutie de rezonanta limiteaza/incetinesc fluxul de aer. De aceea multi adopta evacuarile tip "burlan" (asa le spun eu) cu una, maxim doua cotituri la unghiuri destul de relaxate. Acelasi principiu se aplica si admisiei.
Faza cu evacuarea si zona calda este corecta in momentul in care masina stationeaza si pana la 10km/h, apoi se simte fluxul de aer. Am facut test cu filtrul original si cu cel sport. In trafic bara la bara masina este lenesa si pleaca greu si continua asa pana pe la 50km/h cu filtrul normal si toate carcasele la locul lor. In cazul filtrului de aer sport, masina este lenesa la plecare dar imediat pusa in miscare, pe la 10-20km/h se simte ca incepe sa respire si trage mult mai bine. Este ca efectul de turbo lag, doar ca efectul este de 1000 ori mai mic. La subaru (cel putin Impreza) am vazut ca cei din afara adopta niste admisii in aripa dreapta. Nu stiu insa cat de curata este zona.
Mizerie, vesnica problema a Romaniei. Recunosc ca spal filtrul la 3-4 luni si maxim 7.000km, nu asa cum scrie pe cutie (la zecile de mii). Mereu fac testul cu servetelul umed. Sterg interiorul filtrului si verific daca a trecut praf prin el. In 32.000km nu am avut probleme. Mereu am scos servetelul curat. Este important sa se foloseasca uleiul special in cantitatea ideala (nici exces, dar nici prea putin). Evident, particulele de praf foarte fine care probabil trec prin filtru nu se observa nici la testul cu servetelul, dar mereu verific culoare uleiului si consistenta si la 8 luni de la ultima revizie inca este maroniu deschis si nu negru si nu se simt particule abrazive in el.