Intr-un final reusesc sa postez noutatile zilei de azi. De stricat s-a stricat doar vremea, eu am vesti bune
In primul si in primul rand, tin sa va anunt ca voi rescrie posturile mele anterioare aferente Comautoprest ! My bad ! Imi cer scuze celor de la Comautoprest si tuturor celor care au citit posturile mele anterioare aferente lor, au fost posturi de om crizat cu sindrom nf.
Azi, dupa ce am ajuns la Comautoprest, Satu-Mare, am petrecut mai bine de trei ore in compania unor oameni extraordinari, profesionisti, pasionati, foarte mandri de munca lor, cu foarte multa experienta aferenta tuturor operatiilor pe componentele de motor. Am fost profund impresionat de ce am vazut acolo, mi-au fost explicati si aratati toti pasii prin care a trecut motorul meu (da, aveau motoare si chiulase si arbori in toate stadiile de lucru in care va puteti inchipui, de la chiulasa cu gaura cat pumnul, care era in proces de reconstructie, pana la bloc gripat de Porsche Cayenne care astepta reconditionarea completa). Cel mai mult mi-a placut rectificarea de scaune de supape pe masina cu comanda numerica
.
Am inteles si de ce ordinea operatiilor aferenta camasilor mele a fost cea care a fost: limitare impusa de capul de honuit, care e ok pentru toate motoarele, mai putin pentru ale noastre
. In conditiile date, ce au facut ei a fost mai mult decat best effort !!!
M-am simtit acolo ca un copil la DisneyLand...
So... mai jos sunt doua poze aferente celui mai dificil proces, montarea camasilor (poze facute de ei, aferente documentarii procesului):
Maine voi avea grija sa fac poze si la blocul final si la chiulase.
Well, toate bune si frumoase, arborele e ok, chiulasele imi sunt ok, doar cu blocul este o situatie mai particulara: in urma montarii camasilor conform fisei tehnice primite de la Darton, camasile sunt usor mai inalte decat blocul (se numeste "step deck"). Unii dintre constructorii de motoare recomanda ca dupa montare acestea sa fie cu 0.0010” +/– 0.0005” (0.0254 mm +/ 0.0127 mm) mai inalte decat blocul. In momentul strangerii chiulaselor, camasile se vor mai aseza si la final vor fi (a se citi "ar trebui", ca nu poate garanta nimeni) doar o idee mai inalte decat blocul. Scopul step deck este dublu, diferenta nu reprezinta doar o "rezerva" pentru coborarea camasilor ci si asigura o mai buna izolare a zonei cu cea mai mare presiune, cilindrul.
Daaaaaaar, dupa ce am ajuns la Cluj si am studiat blocul mai indeaproape, cred ca sunt mai mult de 0.038 mm diferenta de nivel. Maine voi obtine de la Comautoprest exact valoarea acelei diferente (mi-au spus-o si azi dar eram prea exultat...... si am uitat-o) - vom incerca oricum si noi sa o masuram - si daca e sensibil mai mare il voi duce la rectificare planeitate...doar cat sa cobor acea diferenta de nivel in limitele trecute mai sus.