Salut,
Inainte de a posta am incercat sa gasesc raspuns la problema mea, insa nu m-am lamurit.
Este vorba de un Outback 3.0 din 2006.
Pe scurt, problema este urmatoarea: dupa un schimb de lichid servo, pompa a inceput sa scoata un zgomot urat, cum face o pompa hidraulica ramasa fara ulei.
Mai pe larg, schimbul a fost efectuat dupa cum urmeaza:
S-a drenat lichidul vechi pe la caseta de directie si rotile au fost bracate manual de cateva ori pana lichidul a fost "scuipat" afara de tot.
Apoi s-a pus la loc acel buson sau racord de furtun (nu am vazut exact ce s-a desfacut pt a da drumul la lichid), s-a pus ulei Castrol Dexron III sus in paharel si de cateva ori (5-6) rotile au fost iarasi bracate manual de la un capat la altul (masina fiind pe elevator, cu rotile libere).
Dupa aceea, a fost pornit motorul.
Precizez, ca de la inceput pompa servo a inceput sa scoata un sunet metalic, adica nu era amorsata bine si mergea in gol.
Dupa cateva zeci de secunde sunetul a scazut in intensitate, apoi chiar a disparut.
In continuare, mecanicul a inceput sa invarta din volan stanga-dreapta (cu motorul pornit), iar pompa a inceput iarasi sa scoata acel zgomot, in special la capetele de cursa ale directiei.
In tot acest timp, lichidul servo "bolborosea" in paharel, ba chiar a mai si dat pe afara (cum iesea aerul din instalatie).
Dupa ce s-a mai linistit bolboroseala, uleiul a fost completat la maxim si am iesit cu masina in proba.
In primii km pompa facea zgomot si in linie dreapta, fara sa actionez volanul, apoi a incetat si zgomotul aparea doar la bracaj maxim.
M-am intors la mecanic, el a zis ca n-are ce face, cu timpul se va aerisi singura instalatia.
Asta s-a intamplat ieri, astazi dimineata am pornit motorul, si pompa facea zgomot din prima, fara sa ma ating de volan.
Apoi s-a linistit (dupa 1-2 min, fara sa trag de volan), insa cand am inceput sa invart volanul, a reaparut zgomotul.
Dupa cateva curse complete ale volanului executate incet, zgomotul a disparut, cu exceptia capetelor de cursa, unde in continuare este prezent.
Precizez ca n-am plecat cu masina din parcare, dar urmeaza sa fac niste drumuri astazi.
Ce sfaturi/recomandari aveti pentru mine?
Am citit ca user-ul Dann a avut aceeasi problema si el si-a inlocuit pompa cu una noua.
Sincer ma gandesc ca in cazul in care zgomotul nu este tot timpul prezent, nu are cum sa fie pompa defecta (mai ales ca inainte nu avea nimic).
Masina este din 2006, insa pompa servo a fost schimbata la SMT in 2010 (nu stiu de ce a picat, nu eram eu proprietar atunci).
Merci anticipat pentru raspunsuri.
Okesz
P.S: O-ring-ul de la intrarea in pompa nu l-am scos inca sa-l verific, dar am tras de furtun si nu a avut efect asupra pompei (adica nu a inceput sa huruie cand trageam de furtun)