Forester XT 2006 - ID A8DH100F
Subaru club Romania

Forester XT 2006 - ID A8DH100F

andea79

  • *
  • 4033
Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« on: July 22, 2014, 10:05:47 AM »
-
« Last Edit: January 29, 2017, 12:01:03 PM by andea79 »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #1 on: July 23, 2014, 17:59:32 PM »
i-am pus launch control si ne-am distrat putin urmeaza sa ne mai documentam putin si trecem si la modificarea hartii !
 multumesc andea79  inca o data pt ajutor  !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #2 on: July 23, 2014, 21:35:48 PM »
Multam anticipart o sa ne jucam vineri, eu maine sunt plecat cu alta masina.
Forester 2.5XT 5spd
Vectra c 1.9

Forester

  • 3125
  • The other right!
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #3 on: March 06, 2015, 22:34:37 PM »
Parca nu imi vine sa deschid un subiect nou, daca deranjeaza ca voi continua pe acest topic sa-mi spuneti.
Fiind "fericitul" posesor al unui FXT 2.5 din 2006, deja am auzit atat de frecvent chestii de genul "ah, doi cinci-ul..." unde puncte puncte inseamna oricare dintre "e prost", "crapa repede", "nu-i ca 2.0", "e sensibil", "o sa cada", samd, incat as vrea sa discutam putin despre subiect.

Putem incepe cu acest articol care mi s-a parut interesat dar mult prea sumar.
Pana sa iau xt-ul auzisem doar de "niste" STI-uri omorate carora le-ar fi crapat pistoanele, nimic altceva mai serios, dar evident nici nu am cautat foarte intens.
In ultima perioada insa vad ca sunt bagate in aceeasi oala cam toate EJ255, ca-i de wrx/xt ca-i de sti (sau alea au alt cod? nu prea le stiu).

Motorul meu, probabil ca la multe alte xt-uri din cate inteleg, nu merge prea grozav. Mai exact, are ezitari cand accelerez normal, la mers de strada, indiferent de treapta, in special la turatii sub 3000, dar uneori si peste, poate pana in 3500, nu-mi dau seama exact. In acele momente pare sa ajute un scurt șpriț.
Este frustrant pentru ca pierde "startul" ca sa zic asa, fata de ceea ce ma astept si stiu ca ar trebui sa faca masina.
Foarte ciudat este ca daca fac niste demaraje ceva mai in forta si reusesc foarte foarte bine rev-matching cand schimb treptele nu pare sa aiba aceste ezitari. Dar cine dracu e in stare sa faca mereu rev-matching...
Recunosc ca multe investigatii nu prea am facut. Am curatat clapeta, schimbat bujii (ca le venisera anii), schimbat aparent de pomana lambda 1, maf-ul, din care am vreo doua prin portbagaj, si cam atat.
Legat de MAF, e foarte curios ca am doua pe care le consider bune dar masina merge destul de, ca sa nu spun foarte diferit cu unul fata de celalalt. Cu unul are raspuns mai lent la turatii mici, e cumva ca dupa un reset chiar si dupa mii de km, dar pare ceva mai cu vlaga in turele inalte. De asemenea pare sa sufere de balbaieli consistente cand plec de pe loc la motor rece. Celalalt maf raspunde mult mai promp la turatii mici (dupa care intra ezitarea de care vorbeam mai la inceput), parca e o idee mai lesinat in ture inalte decat celalalt MAF dar mai stabil la plecarea de pe loc cu motorul rece. Momentan de ceva timp stau cu acest al doilea maf. Ambele Denso.
Ca stil de condus, imi place sa o calc ori de cate ori am ocazia, deci cam zilnic vede demaraje vioaie, nu chiar toate talpa in podea dar oricum...
Evident minim dupa 5-10 minute de mers normal, in functie de temperatura de afara, practic am grija ca motorul sa fie cald de cateva minute bune inainte sa ii dau in dinti. Uleiul il schimba in general pe la 7-8000km.

Deci, cam ce puncte slabe are acest motor, ce istorii ati auzit, ce sfaturi aveti, dezvoltati cat vreti!
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #4 on: March 06, 2015, 23:09:09 PM »
Încearcă să nu o mai calci brusc/violent, ci ferm/progresiv. Da, e frustrant că atunci când vrei ceva brusc are o secundă de gândire, dar cred că ține și de obișnuința cu motorul.



Forester

  • 3125
  • The other right!
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #5 on: March 06, 2015, 23:26:50 PM »
Sa ne intelegem, nu e on-off, ci este exact cum zici tu, ferm/progresiv, ai descris perfect!
Iar balbaiala o am si la mers normal, cu o apasare foarte usoara care in momentele in care merge bine se traduce cu un raspuns rapid si placut - la urma urmei motorul are o capacitate suficient de mare asa incat sa se simta decent o accelerare usoara si daca nu are presiune in turbina.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #6 on: March 06, 2015, 23:38:41 PM »
2.5 de STi este altceva. Acolo sunt problemele, nu la XT.

Cat despre balbaieli, o iau ca pe un feature deja la subaru. Prea multe elemente puse in miscare si cu inertie daca stai sa te gandesti asa ca si constructie generala...

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #7 on: March 07, 2015, 08:09:43 AM »
Trebuie să te gândești că ăsta e un dulap de mașină, nu e o fâță mică de Impreza. Dar, ca să vezi diferența, joacă-te cu un SUV de 2 sau 3 litri diesel câteva zile. Am condus un ML350 1.500 kilometri, e o mașină de 60.000€ care face ce vrei tu, apeși și zboară, fără să tușească, dar tot mai mult îmi place XT-ul meu.

Forester

  • 3125
  • The other right!
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #8 on: March 07, 2015, 09:11:25 AM »
Chiar dulap nu e (exceptand forma  ;D), totusi la sub 1600 de kile rivalizeaza cu compacte dizel cu tractiune pe o singura punte.
Fata de noile suv-uri, da, e indesat bine. Ma uitam ca xtrail are cu vreo 30 de kile mai putin de xt-ul, desi pare ditai camionu pe dinafara.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #9 on: March 07, 2015, 12:59:47 PM »
Da, dar cum accelereaza un 2.0 diesel și cum accelerează a ta?

Cât despre fiabilitate, am un amic în US, e membru pe forumul lor internațional, are 350.000km cu XT-ul lui 2006, în afară de distribuție, curea și consumabile nu a mișcat nimic la ea. În mod regulat găsești oameni pe acolo cu kilometraje din astea, deci nu poate fi vorba de fiabilitate scăzută.
« Last Edit: March 07, 2015, 13:20:39 PM by adinegru »

Forester

  • 3125
  • The other right!
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #10 on: March 08, 2015, 13:37:28 PM »
Ca sa fie si mai frumos, in timp ce ma plimbam cu Andrei putin pe A2 am mai dat de o duda.
Dupa ceva forje, la un moment dat pe la 120 accelerez usor si tin piciorul fix pe pedala. Masina incepe sa mearga cumva in variatii lente, adica acum se simte cum accelereaza putin, secunda urmatoare pare sa decelereze usor, urmatoarea secunda accelereaza iarasi si tot asa, desi piciorul era fix pe pedala. Totul fara bruschete, dar foarte sesizabil.
Waterf*ck?  :(
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

celalalt

Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #11 on: March 08, 2015, 14:39:48 PM »
Lalaliala asta se simte sinla kine pe 2.0 NA cand sunt pe cruise.Si intr adevar este enervant.Dar nu face mereu Eu o punnpe seama carburantului,care e cam prost in opinia mea.

Forester

  • 3125
  • The other right!
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #12 on: March 08, 2015, 18:25:19 PM »
Multumesc Andea pentru explicatii!
Imi pare rau ca nu am avut masina de noua sa vad daca facea asa de atunci - un bug de soft de genul asta s-ar vedea de la bun inceput teoretic.
Nu am fost destul de istet sa trec si pe cruise sa vad daca face la fel, cert e ca nu facea inainte sa ii dau niste sprinturi mai zdravene.
Si ca sa ma lamuresc, cum merge, intai CL apoi OL peste anumite turatii/conditii etc?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #13 on: March 11, 2015, 20:59:18 PM »
Si al meu are ezitarea. Intervine undeva intre 120 si 130km/h indicati, cam de fiecare data. Motor 2.0 NA
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #14 on: March 13, 2015, 11:58:46 AM »
O sa postez aici, pentru ca am vazut ca multa lume nu stie ca exista acest programel:
Despre Subaru select monitor(versiunea free-open source)
http://www.subaruoutback.org/forums/65-parts-accessories-performance/39426-freessm-complete-access-your-ecm-tcu.html
Pe scurt, merge doar prin cablu(de exemplu cele compatibile VAGCOM(volkswagen), NU PRIN ADAPTOARE BLUETOOTH, CA ELM 327. Poate citi/sterge erori generice si specifice marcii si schimba diversi parametri de functionare
Eu am ELM327 si nu cred ca imi voi baga prea curand nasul prin setari...Deci, succes!
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #15 on: March 13, 2015, 19:15:43 PM »
din pacate nu se gasesc definitii pt motoarele EDM N/A ! pt ca si la hatch 2.0 n/a '08 am mici probleme si nu pot sa ii fac nimic cu cablu ca nu gasim definitii !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Răspuns: Forester XT 2006 - ID A8DH100F
« Reply #16 on: March 14, 2015, 08:17:03 AM »
Am și versiunea originală. Dacă mergea prin ELM 327, îmi băgam puțin nasul prin el, să văd cu ce se mănâncă, așa îl las in pace. Pacat că nu e mare lucru de făcut cu el...speram ca e ca la Peugeot, unde puteai sa schimbi multe setări
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT